Sådan bliver du synlig i den fysiske markedsføring af din klub eller forening

3

Dette indhold er sponsoreret.

I dag lever vi i en verden af online kommunikation, og internettet er derfor et vigtigt middel til målet, hvis du vil satse på synlighed for dine kunder og samarbejdspartnere. Men i det altoverskyggende fokus på det online marked og internetmedierne glemmer mange klubber og foreninger, at der altså stadig skal sættes ind på fysisk synlighed. Selvom den online markedsføring er vigtigt for de fleste klubber og foreninger, betyder det ikke, at de fysiske reklameartikler kan erstatte det, modtageren møder i den virkelige verden. Hvad enten det er i form af profilbeklædning eller måske vandflasker med logo, så kan de online medier aldrig erstatte de resultater og den omtale, de fysiske markedsføringsstrategier kan levere, og det kan du derfor læse mere om herunder.  

Et logo i øjenhøjde 

Der er lavet flere studier, som entydigt viser, at vi mennesker husker reklamerende logoer og slogans, hvis de indgår som en del af vores fysiske hverdag. Det er for eksempel derfor, du ofte ser store logoer på bannere på lastbiler, ved danske og udenlandske motorvejsafkørsler eller på noget så simpelt som den kuglepen, du udfylder en formular med. Store klubber og foreninger, viser, at vi husker og genkender navnet på rigtig mange af dem ved blot at se deres farver og logo. Samme effekt vil det derfor skabe, hvis din forening eller klub sætter ind på en fysisk markedsføringsstrategi, hvor I bliver synlige med logo på jeres tøj eller vandflasker til jeres spillere, trænere og medlemmer. Det visuelle virkemiddel har en langt større effekt på os mennesker, end man måske umiddelbart tænker, og vi lader os påvirke af det, vi ser med øjnene.

Reklameartikler med en funktion 

Gennem de senere år er der sket utrolig meget inden for udvalget af forskellige strategiske reklame- og markedsføringsartikler til klubber og foreninger som din. Markedet er gået fra at tilbyde reklameartikler såsom kuglepenne og balloner til nu at at inkludere alle mulige former for artikler. Det kunne for eksempel være en teamtrøjer, halstørklæder eller et par solbriller med logo. Fælles for de nye og populære reklameartikler er ofte, at anvendelsen af dem rent faktisk tjener et reelt formål, frem for at være en plastikdims. Det skyldes i høj grad, at både klubber og medlemmer bevæger sig væk fra den såkaldt smid væk-kultur og i stedet er de på vej over i en tankegang, hvor der er fokus på anvendelighed og funktionalitet. 

 

Få notifikation
Notifikation ved
3 Comments
mest bedømte
nyeste ældste
Inline Feedbacks
View all comments
Budtz4ever
3 måneder siden

Husk at skrive tydeligt, at det er reklame ☺️

jj
jj
3 måneder siden

Ja I har glemt at fortælle det er en reklame. Det må I ikke glemme. I kan risikere at få en bøde.

Jesper_J
3 måneder siden

Jeg kan ikke engang finde ud af hvad det er en reklame for