Wannabe træner-tråden

Forside Fora AGF Wannabe træner-tråden

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

Jeg starter denne tråd fordi jeg syntes ofte mange rundt omkring i forskellige tråde snakker taktik og holdopstilling, og derfor denne tråd dedikeret til alle os skabstrænere derude 😀

For at starte kunne det være interessant at drøfte Karis seneste kommentar til en 4-4-2 med diamant.

Umiddelbart syntes jeg det er en spændende ide med mange muligheder, især som Kari pointere så kan man stort set hele tiden spille bolden i fødderne på Dioh, hvilke vil give os masser af offensive muligheder.

I kampen mod Viborg så man med alt tydelighed at vi spillede med lange bolde. Midtbanen støttede stort set ikke forsvaret i at komme af med bolden og Kari og Gjesing løb alt for lidt og blev aldrig en station i opspillet. Fløjene var ladt alene og skulle selv sætte en mand for at komme igennem – altså eneste reelle offensive våben var lange bolde efter de fysisk stærke angribere.

Problematikken i diamanten med Dioh og to angribere er at vi bliver alt for sårbare bagude. Det så vi eksempelvis med Grahn, hvor vi aldrig fik det til at fungere. Selv om han var en af SAS-ligaens bedste spillere kunne holdet ikke bære en såkaldt 10'er (Laudruptype) på den offensive midtbane. Vores forsvar med Lumb, Kure og Lindkvist er ikke vildt stærke defensivt. Lumb og Lindkvist har deres styrker frem af banen og Kure og for ustabil. Kari er stor og stærk, men i mine øjne løber han for lidt og bliver aldrig en dominerende balancespiller. Gid man havde en spiller som Senna fra Spanien!!! Så kunne diamenten lykkes for AGF.

Hvad syntes i andre?

Bonde
      Bruger

Er enig et langt stykke hen ad vejen. Dog med følgende kommentarer.

Grahn fungerede faktisk rigtigt godt i to perioder. Den første med Tøfting og BSN som defensive… den slags kvalitet har vi simpelthen ikke på midtbanen i dag. Det vil faktisk kræve tre nye spillere til at ligge bag en Dioh. Den anden periode var den, hvor han begyndte at spille begge veje (vist nok kun i nogle træningskampe inden han blev skadet) – det kan vi nok ikke få Dioh til.

Derfor mener jeg det pt. er udelukket som andet end en offensiv satsning.

Keano
      Bruger

Hvis en 4-4-2 diamant skal lykkedes vil jeg mene det kræver at vi har en Jens Gjesing og Lucena på kanterne som kan arbejde stærkt defensivt. White arbejder ikke nok defensivt til at der er balance nok på holdet, hvis Dioh skal spille offensiv midtbane.

Lumb og Lindkvist er som nævnt stærke offensivt, og med Gjesing og Lucena på fløjene, vil du kunne komme i overlap og derved vil vi stadig kunne komme igennem på fløjene.

Men den primære vil være at det kræver meget mere løbearbejde og Kari, Gjesing, Lucena samt backerne.

Emilfu
      Bruger

I mine øjne, har vi SLET ikke spillerne til at spille diamanten.

Dioh kan godt fungere som hængende angriber, og Arnason som den defensive midt.. Men de 2 andre pladser, har vi slet ikke spillerne til i mine øjne

Keano
      Bruger

Nu har Tipsbladet gravet lidt omkring HHA og med OBs mange midtbanefolk er han vel en muligt tilgang.

Vil han kunne gøre diamanten mulig i AGF – det ville i hvert fald være en spændende tanke.

Vil dog tro at ham og Lucena eller Kari vil være en stærk central arbejdshest. Kari som den defensive, mens HHA tager de dybe løb.

zcml
      Bruger

@ Emilfu

Er lodret uenig!
      Syn's netop ikke vi har spillerne til at lade være.

Vi har pt. én kvalificeret fløjspiller til rådighed (White). Valencia rygtes stærkt på vej væk, og har desuden ikke vist kvalitet andet end momentvis.
      Resten er simpelthen for unge. Og dermed ustabile, og generelt ikke gode nok endnu.

JackTheAce
      Bruger

Kan umiddelbart godt følge ideen i at spille en form for 4-3-1-2 opstilling med 3 halvdefensive midtbanespillere samt 2 backs der kan støde med frem. White kan vel i princippet også spille den hængende angriber om nødvendigt.

Overordnet set undrer jeg mig dog gevaldigt over at der ikke virker til at være en overordnet plan i GF der siger at vi spiller det og det system, og det køber vi så spillere ud fra. Kan desuden slet slet ikke forstå at disse overvejelser af Ove P kommer få uger før sæson start – det virker for mig fuldstændigt hovedløst og tilfældigt.

Emilfu
      Bruger

http://www.sport8000.dk/newsposts/176-ove-pedersen-afviser-diamant-mod-randers

Så kunne det godt se ud til at jeg fik ret ? Eller at Ove P i det mindste er enig i mine betragtninger

Tolvtemand
      Bruger

Lindkvist——-Dan——-Kure——Lumb

————–Lucena———Kari————

White————Williams———-Graulund

—————-Nando————————-

ser ok ud for mig.

Korinther
      Bruger

Jeg mener 110% at vi bør holde os til den mere eller mindre flade 4-4-2 da det umiddelbart er den opstilling, som dækker banen bedst rent defensivt.
      En diamant på midtbanen vil være umuligt med nuværende hold både mht spillermaterialet til rådighed og spillestilen det vil medføre for et hold som vores.
      For at spille med en diamant kræver det at man har en stærk offensiv midt, det har vi måske i Dioh, men hvor meget har han egentligt spillet på denne position?
      Derudover kræver det tre "defensive" midtbanespillere, der ligger forbundet ret tæt omkring midten af banen. Det kunne være Kari, Jerry og Gjesing/ Pleidrup. Og hverken Gjesing eller Pleidrup, mener jeg er gode nok som det ser ud i øjeblikket. White er for offensiv til de en af de tre "defensive" midtbanepladser og ikke pasningsstærk nok til den offensive plads.
      Derudover er det sådan at hvis man vil spille attraktiv fodbold med en diamant på midten bliver man nødt til at tage backs rigtig meget med offensivt, det har vi sådan set spillere til. Lumb går godt med offensivt og det samme gør Sarr og til dels Lindkvist, men vi er ikke stærke nok mand for mand til at spille med offensive backs og derfor vil de blive beordret til at holde igen.
      Og WUPTI!! har vi Horsens' spillestil fra sidste sæson med Henrik Hansen som offensiv, tre hårdtarbejdende gutter bagved og backs, der aldrig kunne drømme om at forlade 4-back kæden.
      Jeg ville kede mig ihjel hvis vi anlagde den form for spillestil og desuden har vi ikke samme fart i de to angribere som Horsens har i Lawan og Gilberto. Og netop farten i deres to angribere plus Henrik Hansens blik for de to små hurtigløbere var jo alt hvad Horsens havde offensivt i sidste sæson – [lol] Hvad skal de gøre uden Henrik Hansen?[lol][lol]

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?