Vinder kultur?

Forside Fora AGF Vinder kultur?

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
      Skomageren
      Bruger

Nu snakkes der så meget om vi skal opbygge en vinderkultur i klubben. Og det glæder spillerne, men gælder det ikke også os fans?

Jeg hader selv at skulle sige det.. Men Brøndby er vel et godt eksempel, på at fansene stadig tror på det, på trods af dårlige reasultater, her halter vi langt bagefter.

Selvom vi møde op med omkring 10k på åbnings kampen mod horsens, så er det ikke ligefremt opbakning vores spillere får.

Jeg sad på et mindre profileret sted på c6 nedre, men der gik ikke mange minutter inden at folk begyndte at råbe af vores spillere (ganske fortjent til horsens kampen)
      Men det her sker til hver eneste hjemme kamp, jeg tror hvis vi fans gik forrest, og tog ske’en i den anden hånd, så vil klubben følge trop. Vinderkultur er ikke kun hos spillerne, men hos alle omrking klubben, også os fans. Så lad os da gå forrest for en gangs skyld, eller skal vi bare stadig sidde passivt tilbage og pege fingre?

pilfinger
      Bruger

Nu er kultur jo ikke noget man kan skabe udefra. Det er noget som opstår internt når en gruppe mennesker med individuelle personligheder interagerer i sociale sammenhænge.

Det er forkert at tro at fans eller trænere kan påføre en bestemt gruppe mennesker en ønsket kultur.

@skomageren
      Hvor lang tid efter af fans har vist vindermentalitet vil der gå før det smitter af på spillerne? Jeg vil nok foretrække en hurtigere metode ved at inddrage holdets sportslige ledelse (Konkret i den nuværende situation udskiftning af denne).

I øvrigt så er min definition af vinderkultur når holdet vinder de kampe, hvor man ikke åbenlyst er under pres. F.eks. at man vinder mod Horsens i stedet for Hobro, og at man i forrige sæson vinder hjemme over Silkeborg i stedet for senere mod Esbjerg og Viborg. Der er desværre ingen tegn på at vinderkulturen er til stede endnu.

Caritino
      Bruger

Jeg synes ikke, at situationerne kan sammenlignes. Brøndby har ikke haft modgang i samme grad som AGF har gennem de sidste to årtier. Brøndbys fans er der nu, men havde de stået i samme situation som os, ville de så stadig støtte op på samme måde? Det er rent gætværk, men jeg er overbevist om, at de også ville se en nedgang ift. støtte af klub/spillere. Dermed ikke sagt, at jeg selv er en af dem, der råber efter spillere på stadion. Det er ikke på nogen måde produktivt, hverken for mig, folkene omkring mig eller spillerne på banen. Men nogle har åbenlyst brug for at komme ud med frustrationerne. Ærgerligt, men hvad kan man gøre?

Blah
      Bruger

Netop problematikken omkring det med hurtigt at være efter spillerne, er ikke nogen nyhed i AGF-sammenhæng. Flere har tidligere, når dette emne er dukket op, nævnt at selv i 80’erne og 90’erne, der må siges at være AGFs seneste storhedstid, var der masser af folk på lægterne, der ikke kunne glæde sig over en 4-1 sejr eksempelvis, men kun være sure over at man lukkede et mål ind. Derfra til hurtigt at være efter spillerne, hvis ikke de hurtigt kommer foran er der ikke langt. Om der udbredt hersker sådan en stemning på lægterne stadig, skal jeg være ladet usagt, men det sker ikke sjældent at det er muligt for modstanderholdet at vende AGFs egne fans mod deres eget hold. En spiller som Jeppe Curth har været ude og sige at det var noget man ofte gik efter som modstander, så AGF-spillerne mistede noget af opbakningen.

Måske lever vi fans stadig i skyggen af tidligere tider, selvom vi ikke vil indrømme det, når det gælder?

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?