fbpx

Vildeste AGF mål i har oplevet?

Forside Fora AGF Vildeste AGF mål i har oplevet?

Viser 20 svartråde
  • Forfatter
      Henze05
      Bruger

Nuvel, er jeg måske grebet af stemningen, men desværre har jeg ikke været vidende til de store tider før 1996, og derfor har jeg stort set også kun oplevet et AGF mandskab, der aldrig har scoret mange mål, eller vundet særlig mange kampe.

Derfor husker jeg kun meget “få” af de mål, som jeg selv ser som “Super-mål”, altså mål, der kommer, meget, meget sjældent. Ikke nødvendigvis kun gode mål, da et mål af Steffen Rasmussen i dag, ikke var specielt “godt”, et ukønt hovedstød. Men betydningen, og fordi, at det netop var målmanden, gjorde, at det mål for mig, var det vildeste AGF mål, jeg har set direkte. (Dvs. mål man har set på youtube osv. tæller ikke)

Før dette mål, er Jens Jønssons afslutning mod Silkeborg nok det bedste AGF mål, jeg nogensinde har set, men målet i dag topper simpelthen dette. Det er så specielt at se en målmand score, og endnu mere specielt, når det er ligaens mindste målmand, og en målmand der har fået rigtig mange verbale tæsk af fansene.

Hvilket mål husker du, som værende det bedste/mest specielle AGF mål, du nogensinde har set direkte, (Så man ikke dagens kamp, men har set klippet af målet, tæller det naturligvis også, men jeg hentyder til mål der er kommet, mens man aktivt har været fan af klubben)

Norden
      Bruger

Gunnar Lind!

Gunner Linds mål til 1-1 mod Herfølge efter selvmål til 0-1 er ret vildt. AGF vandt pokalen efterfølgende over Brøndby, så ret vigtig scoring også.

benzema
      Bruger

Morten Nordstrand

Notler
      Bruger

Tullbergs saksespark mod brøndby 😀

Langt indkaste fra White, Budtz header videre, og så Svinger Mike de lange stænger op i luften 😀

Xander
      Bruger

Gunnar Linds selvmål og efterfølgende udligning… Det må være den vildeste og mest betydende slutning på en AGF kamp.

Masada
      Bruger

Gunnar lind på plus siden

Mogens Krogh på den ABSOLUTTE minus side

jj
      Bruger

Marius Aaby Mål til 3-2 i sejren over Ringkøbing IF.

axelaxel
      Bruger

Gunnar Lind her også! Al den der galskab og utilregnelighed. Jeg undede ham det virkeligt. Foreslog at min andelsforening (Skovbrynet) tog navneforandring til Gunnar Linds Plads. Synes stadig det klinger.

Henze05
      Bruger

Smid endelig gerne en begrundelse på, eller nævn hvordan målet blev scoret til os, der måske ikke helt kan sætte billede på 😉

bangstar
      Bruger

Dioh Williams lavede et lækkert mål mod Vejle engang. Målet var ikke specielt, men den tur han tager gemmen forsvaret var direkte smukt!
      Desuden husker jeg en hvis Martin Jørgesen smaske den ind i mega modvind i en kamp på AaB stadion engang for nogle år siden hvilket også var et udemærket mål. 🙂

Anonym

Ja et godt mål handler jo også meget om målets betydning. Det er tit det der gør man husker dem. Bo Harder i pokalfinalen i 92. Og ellers er de bedste mål næsten dem mod Brøndby – Specielt tullbergs kasse. Men Steffens idag kommer også helt i toppen ligesom Mogens Krogs scoring mod os hvor Brøndby stjal mesterskabet var tilsvarende tragisk :).. Men også fantastisk at se Duncan score igen for os!

chano
      Bruger

Lars Windfeld´s mål direkte på udspark mod OB i 1995.

Graulund med ydersiden på Aarhus Stadion mod Bundby.

Mener også Peter Foldgast scorede et flot mod SønderjyskE. Kampen sluttede vist 3-1 til AGF og Peter Foldgast snuppede et flag fra os efter kampen, og gik amok. Det var en af de større øjeblikke for mig.

Diem87
      Bruger

Jeg husker et mål mener det var en 3-3 kamp i Herning hvor Shane Cansdell-Sherriff tæsker til langt ude fra, det var et klassemål!!

Hvis man skulle tage noget lidt “nyt” kunne Kim aabechs langskudsmål mod Vejle (4-0) eller Nordstrand i parken?

Eller hvad med Søren Bergs mål mod FCM for nogen år siden, det vandt da vist også årets mål, hvis ikke jeh husker helt forkert 🙂

Sgaj
      Bruger

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på to mål.

Det første er Lars Winfelds mål mod OB, weekenden efter at selvsamme OB havde slået Real Madrid 2-0 i Madrid, i en kamp hvor Lars Høgh nok stod sit livs kamp. Bare af den grund var det sgu sjovt at se Winfeld hakke den ind på et udspark.

Det andet er Graulunds Superligamål nr. 100, som jeg overværede i Horsens – det var også en fest, ganske enkelt fordi at jeg virkelig undede ham det.

Leone
      Bruger

Brian Steen Nielsen’s helflugter på et hjørnespark mod Randers! Eller Dennis Siim’s frisparksmål uden tilløb – mener det var mod OB….

agf-styrer
      Bruger

det skarp konkurrence mellem Tulberg og Nordstrand

Gill
      Bruger

Der er mange gode mål at vælge imellem, men Nordstrands mål står for mig, som noget af det mest vanvittige jeg har oplevet live på stadion.

Jeg snublede iøvrigt lige over denne top-15 video på youtube, hvor mange af de heri nævnte mål er på listen. Enjoy!
      AGF top 15 mål i nyere tid

Guffe
      Bruger

En gang omkring 1988/89. Træningskamp på Aarhus stadion mod Queens Park Rangers i sommerferien. Var inde at se den med mn farmor. Vi taber 2-1 foran 6600 tilskuere, men Henrik Mortensen scorer på et uforglemmeligt saksespark fra 25 meter.

Guffe
      Bruger

Eller Baris Øzcan ude mod OB fra 35 meter som en projektil op i målhjørnet.

MilanoGF
      Bruger

Søren Berg scorede et vanvittigt mål hjemme mod midtjylland. Mener det var i 2012, og for en fan der kun har fulgt med siden Erik Rasmussen tiden, så er dette et mål jeg altid vil huske. Jønssons var også lækkert, men måske mere held end forstand 🙂

Viser 20 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.