Viborg FF vs. AGF

Forside Fora AGF Viborg FF vs. AGF

Viser 37 svartråde
  • Forfatter
      Anders
      Bruger

Jeg er så opstemt efter gårsdagens sejr mod Brøndby, at jeg allerede er begyndt at glæde mig til næste kamp.

Så jeg vil hermed tillade mig at oprette en debattråd, hvor vi kan diskutere startopstillingen og andre forventninger til De Hviie mod fodvorterne.

I forhold til gårsdagens sejrende startopstilling vil jeg ændre på et par pladser, selvom man jo siger, at man aldrig skal ændre på et vindende hold. På trods heraf ser min startopstilling således ud (forudsat vi har nuværende trup til rådighed):

[center]Steffen[/center]

[center]Mikanovic – Piscu – Elez – DC[/center]

[center]Danny O. – Jønsson[/center]
      [center]
      Stephan P. – Aabech – Bjarnasson[/center]

[center]Mate Versace[/center]

[u]Kommentarer[/u]: Selvom Staff er udskældt (med rette) efter igår, så synes jeg ikke han har spillet sig af holdet. Desuden har han værdifuld erfaring, men Lukas F. presser sig på.

Mikanovic virker som om, han er indkøbt til start-11, plus AJA så ikke alt for sikker ud. Jønsson må væk fra forsvaret, og så har vi Elez der tripper på sidelinjen for at komme til. DAP eller Jønsson som 6'er, tjah. synes ikke DAP gjorde en afgørende forskel, men spillede dog fornuftigt. Vil gerne give Jønsson pladsen, fordi han er så lækker og rødhåret. Yasin kunne måske godt tage pladsen fra Stephan P., mens Bjarnasson gerne må fortsætte stilen fra igår på samme plads.

Synes faktisk Aabech var lidt tøvende og aaalt for lang tid om at slippe bolden. Han er klasse, men det virker som om han lige skal op i tempo igen. MW kunne give ham en reminder ved at sætte Yasin ind…? Tror dog ikke det kommer til at ske.

Versace er luksus, og urørlig til næste kamp.

Hvordan ser jeres start-11'er ud?

grind88
      Bruger

Det samme. Men yasin skal ind efter 65 minutter denne gang.

Mht staff: er så meget i tvivl, at jeg vil lade trænerteamet om at vurdere Lukas vs staff. Er dog meget ked af steffens febrilske spil.

starks
      Bruger

Jeg synes holdet gjorde det fantastisk mod Brøndby. Jeg forventer nogenlunde samme hold spiller mod Viborg. jeg tror ikke Dino starter allerede efter en uges træning og uden at kende sproget. Desuden spillede AJA sin bedste kamp i den hvide trøje. På midtbanen er det straks sværere. Bjarnason burde spille centralt, men hvem skal han erstatte. Jeg tror han spillede kant mod Brøndby for at dæmme op for Johan Larsson, da han er klart stærkere defensivt end Davit.

Mathis
      Bruger

Vildt nok, at vi pludselig har en trup, hvor det på mange pladser er virkeligt svært at vælge..

Et valg mellem JJ, DO, Bjarna og DAP..
      Mellem SP, Yasin, Bjarna og Shirtladze..

Svært for MW

nettohunden
      Bruger

Hvis ellers alle er fit synes jeg det skal se således ud:

[center]Steffen Rasmussen[/center]
      [center]Dino Mikanovic – Piscu – Jens Jønsson – Daniel Christensen[/center]
      [center]Daniel A. Pedersen – Danny Olsen[/center]
      [center]Ahmed Yasin – Kim Aabech – Elmar Bjarnason[/center]
      [center]Mate Vatsadze [/center]

Elez skal nok få chancen, men ser ingen grund til at pille ved centerforsvarret fra seneste kamp.

Derudover synes jeg det er svært at bænke Stephan Petersen, men nogen skal på bænken. Fortsætter Steffen Rasmussen som mod Brøndby, går der ikke længe før Lukas Fernandes banker alvorligt på.

tror også det er for tidligt med startplads til Dino…
      Vil hellere have DAP end Jønsson som 6'er. Jønsson er slet ikke afventende og stabil nok til den plads.
      Han konkurrerer vel med DO om 8 positionen.
      Bjarnason må blive på venstrekanten indtil videre….

PS: Dejligt med konkurrence om pladserne. Vi får brug for alle mand, når der kommer træthed, karantæne og skader….

Men modsat sidste sæson, så bliver vi ikke svækket voldsomt ved udskiftninger.

Det er vel kun i angrebet, hvor der pt er langt fra Mate til de næste…

Di Stefano
      Bruger

Mon ikke MW kunne finde på at stille med samme formation, med mindre han vil ændre meget på det taktiske plan? Men jo svært med Josip klar til kamp.

Thomas K
      Bruger

Jeg tror Wieghorst holder fast i samme opstilling, eller noget der er meget tæt på. Serge Deble er igen blevet klar for Viborg, og derfor tror jeg han beholder Jens Jønsson i forsvaret, da vi har behov for en hurtig spiller til at matche ham.

Jeg tror den største udfordring i kampen bliver kampen om midtbanen, og derfor havde det nok passet bedst at Viborg igen havde været tvunget til, at stille op med Jeppe Curth på toppen, for så tror jeg han havde valgt at stille med Elez og Piscu i forsvaret. Dette ville have givet plads til både Daniel A Pedersen og Jens Jønsson på midten, til at tage slagsmålene med Lerager, Rømer og Wichmann.

Jeg er meget i tvivl om hvad Wieghorst gør i forsvaret, men hælder til at han doserer Piscu, og dermed sparer ham. Derfor denne opstilling.

[center]AJA – Elez – JJ – DC[/center]

[center]DAP – DO[/center]

[center]SP – KA – EB[/center]

[center]MV[/center]

Replay
      Bruger

Jeg ved godt at Piscu har været meget skadet. Men vi har givet ham en lille kontrakt. Jeg kan simpelthen ikke forstille mig at en professionel fodboldspiller ikke er klar til kamp, efter 8 dages pause.

Ind med Piscu, når han har en kort kontrakt. Så kan vi spare ham, når han ER smadret. Vi har intet at miste og han er mega god!

Jeg er Piscu fan!

zcml
      Bruger

Når Piscu nu blev hentet som gardering mere end som fast mand, var det nok pga. tvivlen om hans holdbarhed.
      At han så alligevel går hen og spiller en kamp som mod Brøndby, efter næsten 2 års pause, og kun har været i klubben i kort tid, viser bare, hvilken klassespiller han er!

Jeg vil vove den påstand, at han nok burde være for god til Superligaen. Når vi alligevel fik chancen for at tilknytte ham, skyldes det alene hans skadeshistorik.

Derfor er jeg også i tvivl om han er klar til mod Viborg?
      Ikke så meget for at spare ham for at undgå skader, men den hæmsko det kan være at stille med en spiller, der viser sig ikke at være klar (så vi jo med Agger i weekenden).

Så, hvis han virker fit nok, og ikke har fået nogle skavanker, så ser jeg ingen grund til ikke at give ham genvalg, men jeg vil lade Wieghorst og co. om at vurdere hans fysiske tilstand.

Det ser ud til, at vi for første gang i jeg ved ikke hvor mange år kan stille med to klassespillere i midterforsvaret. Derfor skal Josip naturligvis med fra start sammen med Piscu. En af grundene til, at Staff nogle gang ser lidt dum ud, er jo, at vi ikke har haft et sammentømret forsvar i årevis og med en kæmpe som Josip på banen får modstanderne sværere ved at dominere i luftspillet.

Jeg gætter på, at JJ må på bænken. DAP og Aabech er for mig sikre som 6'er og 10'er, og jeg tror ikke MW sætter Danny på bænken efter Brøndby-kampen.

Yasin starter nok på bænken også denne gang, men trænger sig uden tvivl på. Dino går direkte ind på HB.

Staff
      Dino – Piscu – Josip – DC
      Dap
      SP>Yasin – Danny – Elmar
      Aabech
      Mate

Shorty
      Bruger

Jeg tror MW begynder med samme startopstilling som mod Bundby. Dino skal bruge mere tid, Pisco spillede sig ikke af, og på trods af JJ's brøler tror jeg han spiller igen. Yasin kommer tidligere på banen end den seneste kamp, og så tror jeg også at Elez får debut i stedet for Piscu i anden halvleg (65.min.):o

AltidHvid
      Bruger

Short@ Dén tror jeg også på – Dino´s mængde af spilletid vil så afhænge af hvordan det går i kampen. HVis vi har behov for offensive kræfter kunne Dino så komme ind i stedet for AJA.

ramloser
      Bruger

-Det ser ikke sådan ud efter premieren. Jeg tror, at vi kvaser dem på midtbanen. Mon Josip er med i centerforsvaret? Kunne være interessant, med Jønsson som sekser foran Adrian/Josip.

Puha.. nerverne til mandag er allerede ved at indfinde sig…

Drømmer selvfølgelig om 3 point. Men er egentlig villig til at sælge den for 1 af slagsen på forhånd..

Jorgensen
      Bruger

Meget enig med Shorty. Dog kunne jeg forestille mig SP skiftes med Yasin. SPs hurtighed forventer jeg ikke han kan udnytte mod VFF, som nok kommer til at stå langt tilbage på egen bane. Der kunne Yasin med fordel udfordre VFF back 1-mod-1.

don marisco
      Bruger

Det er faktisk ret spændende at skulle sætte hold. MW må være glad for den situation, hvor han endelig skal vælge spillere fra og ikke til som det tidligere har været.

SR
      AJA – Pisco – Elez/JJ – DC.
      DAP/JJ – DO
      SP – KA – EB.
      Mate

– SR i mål, selvom vi igen igen får kæmpe problemer med VFFs dødbolde.
      – Om det bliver Elez eller JJ afhænger nok at hvordan vi skal dæmme op for VFFs dødbolde. Dino kommer ind i 2. halvleg.
      – hvis MW vælger Elez i forsvaret, så tror jeg JJ sender DAP på bænken.
      – Her mener jeg at SP nok får sin sidste mulighed for at vise at han er fremtiden. Yasin får 30 min er derefter er pladsen jo nok hans.
      – Mate er 100 % sikker.

Dog har vi også en fantastisk bænk. Dino – Elez – DAP – Yasin – Shritladze mm. som alle faktisk vil gøre holdet stærkere.

lortehold
      Bruger

Som jeg ser det, er det her en af de helt centrale kampe for det nye AGF.

Det gamle AGF ville i 999 ud af 1000 tilfælde tabe den her kamp – det var simpelthen umuligt for spillere, trænere og fans ikke at tro, at når man lige havde slået Brøndby (og endda fortjent), så ville Viborg blive en walkover, som man kunne vinde for halv kraft.

Hvis det nye AGF virkelig ER nyt, og ikke bare gammel, sur vin på nye flasker, så er det på mandag, at vi for alvor skal se beviset.

Uanset hvordan udfaldet så bliver, så vil jeg se fight og engagement og fuld skrue. Jeg brækker mig, hvis vi endnu engang taber til et dårligere hold end dét, vi slog runden før, fordi spillerne opfører sig som nykårede verdensmestre.

KSDH!

Donmiguel
      Bruger

Man skal huske at vi mod BIF kan spille afventende og på kontra. Det vil viborg nok forsøge at gøre mod os og derefter kan vi se dumme ud. Er spændt på om vi kan spille dominerende fodbold uden at åbne for meget op bagud til..

AltidHvid
      Bruger

Hmmm…..modsat kan du argumentere for at VFF havde godt styr på os i 1 div – vi er medoprykkere, så hvis VFF skal godt fra start i Suppen kræver det næsten at de kommer ud af busken mod os i deres 1. hjemmekamp….måske vor chance.

Donmiguel
      Bruger

Man har vel lov at håbe!

Arnesen
      Bruger

Det går galt med steffen på Mål,

grind88
      Bruger

[center]Den frække:

Fernandes
      Dino-ezla-piscu-dc
      JJ-do
      Yasin-ka-bjarnason
      Vatsadze[/center]

Steen6372
      Bruger

Som flere har skrevet er det skønt at Wieghorst kan vælge mellem gode spillere på flere pladser. Jeg glæder mig til at se de to kroater fra start. Jeg er ikke i tvivl om at Elez starter og jeg forventer også at se Dino, fordi alternativerne, AJA og Buur, ikke har superligaklasse. På midten forventer jeg at se Bjarnason og Aabech. De 3 andre pladser er der kamp om.

grind88 skrev:
      [center]Den frække:

Fernandes
      Dino-ezla-piscu-dc
      JJ-do
      Yasin-ka-bjarnason
      Vatsadze[/center]

Den er fræk og vil nok give VFF bøvl, det er i alt fald ikke en opstilling de kunne forberede sig på.

Men når opstillingen er så offensiv, render man så ikke lige ind i kontrakniven?

Schmidt
      Bruger

Synes IKKE vi skal ændre for meget, her er mit bud:

——-Staff
      Dino-Piscu-JJ-DC
      ——DAP-DO
      SP—Aabech—EB
      ——Mate

Det er kun Dino for AJA jeg vil forslå og mest fordi man må forvente en klar forbedringer når vi har betalt så meget for Dino. Elez mener jeg ikke skal i spil. JJ er stadig en dygtig forsvarer som ikke mindst er hurtig og det passer perfekt sammen med Piscu. Dernæst er det risikabelt at rokere for meget rundt når spillerne ikke kender hinanden bedre.

ramloser
      Bruger

Det er helt rigtigt, når nogle brugere anfører, at vi har været udfordret på fodvorternes stadion en hvis vores midtbane er i fut gear, overstråler den klart deres. Så hvorfor ikke tro på mindst et, og ja, jeg er optimist,3. points efter hårdt arbejde på mandag. Jeg giver os 60% for points.

Samuel
      Bruger

[center]Steffen R.[/center]

[center]Alexander Juel A. – Josip E. – Jens J. – Daniel C.[/center]

[center]Danny O. – Daniel A. – Eimar B.[/center]

[center]Kim Aa.[/center]

[center]Jesper L. – Mate V. – [/center]

Bjarne V
      Bruger

Samuel skrev:
      [center]Steffen R.[/center]

[center]Alexander Juel A. – Josip E. – Jens J. – Daniel C.[/center]

[center]Danny O. – Daniel A. – Eimar B.[/center]

[center]Kim Aa.[/center]

[center]Jesper L. – Mate V. – [/center]

Den er vist ikke den taktik vi spiller med….

Superskurk
      Bruger

Jeg håber på samme opstilling som mod Brøndby, med den undtagelse at Yasin meget gerne må starte i stedet for SP.. KÆFT jeg glæder mig!

Di Stefano
      Bruger

Spændende om MW vil lade Dino, Josip eller Yasin starte inde mandag.

Heeman
      Bruger

Viborg stillede følgende hold mod FCM:

[center]Friis

Pallesen – Veltmate – Rask – C. Poulsen

Kamper – Rømer – Wichmann – S. Andersen

Lerager

Curth[/center]

Anders
      Bruger

Tjah, man må jo forvente at deblé får lov at starte inde, så meget som han bliver hypet. Hvem der så må på bænken er et godt spørgsmål. Og det kommer formentligt til at stå mellem Curth og Lerager, hvor jeg tror Curth trækker det længste strå grundet den mere erfaring.

[center]Friis
      Pallesen – Veldtmate – Rask – Poulsen
      Kamper – Rømer – Wichmann – Andersen
      Curth – Deblé[/center]

xhxn
      Bruger

Tror vi får det svært i morgen. Kan være bange for at vores teknik kommer lidt til kort overfor deres fysik i morgen. Jeg vil personligt være glad for 1 point…..

MJ
      Bruger

xhxn Tror nu godt vi kan matche dem på fysik (hvis du tænker på højde og drøjde) – de har en del speed i Deble og kamper, men vi har også hurtige folk. Deres styrke ligger i at de er godt sammenspillet og defensivt organiseret af Auri gennem lang tid. Hvis vi kan undgå deres kontra kan vi godt få noget med derfra.

Steen6372
      Bruger

Det bliver rigtig interessant at følge, hvor meget vi har flyttet os i forhold til Viborg i det her transfervindue. Jeg forventer at vi kommer til at se alle vores 6 nye spillere i kamp, med 4-5 i startopstillingen.

Di Stefano
      Bruger

Stiften tror, at Josip kommer med og Jønne glider ind på DAPs plads.

Viser 37 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.