Viasat @ Nyt program

Forside Fora AGF Viasat @ Nyt program

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      Hornbek
      Bruger

Jeg har ifølge en meget pålidelig kilde i Viasat fået fortalt at der er store planer om et nyt program til SAS-ligaen.
      Det lyder som følgende:

1 kamp fredag, 2 kampe lørdag, 2 søndag og 1 kamp mandag. Alle sendes LIVE.
      Ligeledes vil der blive plads til nogle førstedivisionskampe.

– Personligt mener jeg det er en klam idé. Jeg ved da hvert fald med mig selv at jeg ikke gider se fodbold en fredag aften. Måske heller ikke en mandag.

Derimod jorder Viasat, P3 Sporten fuldstændigt med det nye program. Det er en smart træk af Viasat, men måske knapt så fedt for seerne. Jeg tror det bliver et meget beskedent antal seere, der gider se en kamp mellem fx Horsens og Silkeborg.

Hva mener i om det nye forslag ?

/ Ifølge min kilde træder det allerede i kraft til forårssæsonen starter eller efter sommerferien.

snuden
      Bruger

fredags kampe og lørdags kampe JA TAK

Kasper
      Bruger

Jeg synes, at det lyder som en fremragende ide.
      Dels kommer der fredag og lørdagskampe, som vi har manglet i Danmark. Og så bliver det også slut med al den brok, fra min mindre klubber (og deres fans!) som er sure over, at det altid er BIF's og FCK's kampe som bliver sendt live.
      Og seerne kan jo bare slukke for en kamp med Horsens el. Silkeborg – det ville et normalt menneske jo gøre under alle omstændigheder.

JohnDoe
      Bruger

Lyder sindsygt med 6 live kampe. Men så skal vi jo ikke bruge så meget tid på at brokke os over at BIF og FCK hele tiden bliver vist:k

Men mandagskampe har altid været en stor nitte. Tror mange hopper fra udebaneture..

Det lyder sgu godt 🙂

Genial idé….. Og jeg gider at se fodbold Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lørdag og Søndag 24/7. Og specielt hvis det er de hviiiee 🙂

Håber det passer.

Kan ikke forstå hvorfor du er så negativ stillet. Udover du nu ikke kan sidde og høre P3 🙂

JohnDoe
      Bruger

Jeg er også sindsyg positiv. Jeg bor langt fra Århus, så jo mere vi kommer i tv des bedre. Men rent stemningsmæssigt på stadion har mandagskampe altid været et flop.

Det bliver spændende at se, hvis det her bliver en realitet, hvordan pengene skal fordeles klubberne imellem. Tror ikke beløbet bliver delt i 12 lige store bunker. Måske bare mig der er lidt paranoid:o

PS. mon vi rykker op og bliver en del af denne, af interne ukendte kilder rygtede, viasat satsning???[lol]

det stinker for vildt!
      hvad fanden har de gang i?
      det fedeste når man ikke skal til away er sgu da at tænde for p3 sporten.
      hvad er federe end når de siger at derer scoret på fionia park? hjertet stopper fuldstændig med at slå lige indtil narrøven af en p3 kælling siger: hvem andre end mwaaap mwaaap miiiiti… og så er det som det plejer…
      hader onside, hader..

gå i cowboyland/ der er sikker på at ruth evensen og jan schouby er kærester…

Asskicker
      Bruger

Læs den nye TV aftale omkring TV2 Sport.. der står det forklaret 🙂

Samsoelover
      Bruger

kan de ikke bere have 2 kampe lørdag, og 2 kampe søndag, det er da meget normalt

Bubba
      Bruger

Jeg var til noget trænerseminar hvor Per Frimann nævnte de selvsamme ændringer. Mener dog bestemt, at fredagskampen IKKE bliver til noget, men to lørdag, tre søndag og en mandag…

Han nævnte desuden, uden præcist at løfte sløret, at der kommer et nyt fodbold program, som bliver i magasinform, altså kræs for os fodboldelskere. Dybde og analyse, som modvægt til onsides nyhedsformidlende udtryk.

J
      Bruger

Det forslag kommer da til at udvande fodbold een gang for alle! 6 Superliga kampe på 6 forskellige tidspunkter, det stinker da for hårdt.

CasperT
      Bruger

Enig med J. Det forslag holder ikke. Mandagskampe er en dødssejler, og hvis holdene nu skal til at spille på fire forskellige dage er der ikke længere noget koncept om en samlet liga hvor holdene ryger i flæsket på hinanden en gang om ugen.

Desuden tror jeg at jo mere der kommer i tv, jo færre tilskuere vil vi se til kampene.

Jeg kan gå med til lørdagskampe. Men heller ikke mere.

zcml
      Bruger

Tja! På den måde undgår de da brok over, at de kun viser FCKs og Brøndbys kampe.

Tror bare de ender med at overeksponere, hvis alle kampe i ligaen skal vises. Jeg mener; hvem andre gider weekend efter weekend og se eks. Horsens andet end deres egne fans? Og for de mindre klubber kan det blive ensbetydende med meget få tilskuere på stadion (nogle har i forvejen ikke for mange).

Nu ved jeg ikke lige, hvad det koster at producere en ligakamp, men kunne godt forestille mig at mange af de "små" kampe vil give underskud.

Willow
      Bruger

zcml skrev:
      Tja! På den måde undgår de da brok over, at de kun viser FCKs og Brøndbys kampe.

Tror bare de ender med at overeksponere, hvis alle kampe i ligaen skal vises. Jeg mener; hvem andre gider weekend efter weekend og se eks. Horsens andet end deres egne fans? Og for de mindre klubber kan det blive ensbetydende med meget få tilskuere på stadion (nogle har i forvejen ikke for mange).

Nu ved jeg ikke lige, hvad det koster at producere en ligakamp, men kunne godt forestille mig at mange af de "små" kampe vil give underskud.

Come on, nu sidder i og siger at det er helt galt. Onside har ikke en ærlig chance for at gøre noget rigtigt med mindre de sender Agf hver gang & har positiv omtale af Agf.
      I har gang på gang (mig selv inklusive) sidder og brokket jer over at de kun viser bif/fck <—de store hold. Nu vil de så vise de små hold også, men det er ikke godt nok?
      De kan ikke vise alle kampe + få flere folk på stadions. Hvad troede i der ville ske hvis de begyndte at vise andre end bif/fck?
      Jeg kan se at hvis der kommer en mandagskamp er stemningen røget fuldstændig, men lad os nu se for den tror jeg ærligt talt ikke på. Med mindre de selv (Viasat) kan score kassen på at folk sidder hjemme foran kassen istedet for på stadion? Der er måske nogle flere sponsorindtægter der?

zcml
      Bruger

@ Willow

Nu glemte jeg så lige at skrive at jeg sådan set ikke er modstander af idéen, men jeg tror bare ikke på den i længden.

Nu er det så heller ikke mig, der plejer at råbe op om at ViaSat favoriserer FCK og Brøndby, for jeg kan godt forstå at de self. vil vise de mest økonomiskt attraktive kampe, og vores egne kampe er jo også derfor blevet vist en del.
      Det der kan irretere mig er dog, at de overdriver. Æn ting er at vise deres kampe, men behøver vi 10 timers optakt til deres indbyrdes kampe. Det var ok. da de gjorde første gang, for der var det samtidigt en kamp, der kunne blive altafgørende om hvor mesterskabet endte, og hvis det skulle blive ligeledes tæt i år mellem FCK og eks. OB, så vil de nok også gøre noget ekstra ud af det.

Men de har så valgt at fortsætte med det, og i denne sæson endda lavet samme nummer med deres første indbyrdes kamp, en kamp som self. også kunne få betydning for placeringen af mesterskabet, men ikke mere end alle andre af FCKs kampe, for Brøndby er end ikke i nærheden af mesterskabet (faktisk kan de få svært ved bare at opnå en placering, der giver adgang til Royal League).

Og det er vel begrænset , hvor interessant det kan blive ved med at være, også for Brøndby- og FCK fans, for de kan da ikke blive ved med at finde noget nyt. F.eks. viser de Zumas saksespark hver gang, og ja det var flot, men kom nu videre!

Harboe
      Bruger

Jeg mener at en kamp Lørdag og 2 søndag vil være fint.
      Så har de 3 kampe at vise, det burde da være nok

Jamen der kan da slet ikke herske nogen tvivl om at det vil give færre tilskuere på de danske stadions.
      Det tror jeg de fleste godt kan se.
      Tror dog hovedsageligt at det kommer til at ses på tilskuergennemsnittet i klubber som Silkeborg, FC Nordsjælland og andre af den slags.

Nok også derfor at der er lavet Danmarkshistoriens største aftale, økonomisk.
      De "små" klubber især er nødt til at have noget kompensation.

Men en anden ting i det som faktisk kan være ret spændende for os (Hvis vi rykker op) og andre af de såkaldte store klubber :

Sponsorer, reklamer……

Vi, de store….. Det er os der er interessante at overdænge med guld.

Og vi vil blive det 🙂

Willow
      Bruger

Mht. at de viser 10 timers optakt til fck/bif – Der kan vi hurtigt blive enige om at det er fuldstændigt hul i hovedet. Jeg gad sq ikke sidde og se 3 gamle Agf – aab kampe i træk f.eks.. Hvis de virkelig kan fylde resten ud med fornuftig snak om dagens kamp kunne det være jeg ville følge med i dét.

Hornbek
      Bruger

I bund og grund vi de jorde deres konkurrenter.

– Mener stadig at idéen er totalt overdrevet. Den er kørt ud på et sidespor. Fredags- og mandagskampe holder bare ikke.

En af de eneste positive ting ved aftalen er at der også bliver "plads" til 1. divisionskampe af og til.

Harboe
      Bruger

Troede ikke engang at TV2 sport var blevet godkendt endnu.
      Mener da det var blevet afvist i første omgang, eller er det bare mig der tager fejl?

Gaius
      Bruger

Fredagskampene, som er prøvet for en del år siden, var en dundrende fiasko både seer og tilskuermæssigt. Folk har simpelthen andet at lave en fredag aften. Klubberne kan jo ikke leve af de få hardcore fans, som følger klubben uanset datoer og resultater. Den brede masse vendte fredagskampene ryggen.

Hverdagkampe på udebane er desuden en dræber for fanklubberne, som ofte må sende halvtomme busser afsted med underskud til følge eller helt aflyse af økonomisk nødvendighed.

Klubberne får godt nok en pose penge for en tv-kamp, men det er ikke alverden og hvem gider se en kamp for næsten tomt stadion i fjerneren? Det er svært for kommentatorerne at blæse Horsens – Silkeborg op til noget stort, når der er 800 tilskuere på stadion.

binzers
      Bruger

når nu fredags og mandagskampe er sådan en fiasko tilskuermæssigt, hvorfor kan de så ikke bare sende 3 kampe lørdag og søndag?

Det kunne evt foregå således:

Lørdag den 10. marts kl. 13.00 “” Esbjerg-FC København

Lørdag den 10. marts kl. 15.00 “” AC Horsens-Silkeborg I.F.

Lørdag den 10. marts kl. 17.00 – FC Midtjylland-Vejle Boldklub

Søndag den 11. marts kl. 13.00 “” AaB-Viborg F.F.

Søndag den 11. marts kl. 15.00 “” Brøndby I.F.-FC Nordsjælland

Søndag den 11. marts kl. 17.00 “” OB-Randers FC

Ville denne model ikke være meget bedre? både for fans'ene og for indtjeningen?

Gaius
      Bruger

Helt enig. Langt de fleste som vælger at nappe Suppen i fjerneren ser kun deres eget hold plus en eventuel topkamp. Ingen i landet gider se 12 timers Superliga om ugen. Så din model holder vand i mine øjne.

Jeg tror det med fredag og mandag kommer af alt det udenlandske fodbold folk kan se i weekenden. Suppen kan næppe konkurrere med f.eks. Premier League lørdag eftermiddag.

binzers
      Bruger

Arh, det sidste er jeg nu uenig i Gauis… Jeg tror enhver hellere vil se det hold i DK de holder med, end Premier League eller nogen anden Europæisk liga…

Jeg vil ihvertfald til enhver tid vælge en AGF-kamp foran nogen europæisk fodboldkamp… Selvom jeg godt ved der ikke kommer nogen GF-kampe i fjerneren igen, før vi kommer tilbage til suppen…

Winther
      Bruger

Med hensyn til, at det i det skulle standse brok fra alle andre end FCK og BIF, vil jeg nu gerne se en mere rimelig fordeling, før jeg tror på det. Jeg tror godt man kan regne med, at de to klubber får tildelt hovedparten af de attraktive spilletidspunkter og ihvertfald ikke belemres med ret mange fredags- og mandagskampe.

For de klubber der skal spille de dage, er det vel i virkeligheden værre end at spille søndag uden live-dækning. De bør ihvertfald kompenseres mere end de hold, der får søndagskampene.

Det siger jeg, selvom jeg tror på, at vi også kommer derhen, hvor vi er blandt de mest attraktive hold at vise i weekenden.

På det personlige plan, synes jeg det er trist at man ikke længere kan følge en runde i Suppen, på P3 Sporten eller stadion, glæde sig eller ærgre sig over scoringer i andre kampe og se stillingen på TTV s. 220 når man kommer hjem. At visse kampe nu vil trække endnu færre tilskuere er selvsagt heller ikke særlig fedt.

Om det er en fordel eller ulempe for klubberne er jeg dog lidt i tvivl om, det vil måske være godt nok for de fleste på kort sigt, men på lang sigt skal man være lidt varsom med den totale opsplitning af ligaen henover så mange dage. Det bliver da svært at lave et aftenprogram med dugfriske mål fra en runde ihvertfald.

Harboe
      Bruger

Binzers -> Ikke meget bedre fordeling. Det vil stadig ødelægge en del for udebaneholdet med fans.
      Man skal altså meget tidligt afsted, hvis du skal se en kamp mod FCN kl. 13. Så kan man ikke noget om fredagen, fordi du skal så tidligt op, så den er alligevel ødelagt.
      Det samme søndag kl. 13 og 17 gider folk ikke på udebane, da enten dagen før er ødelagt eller man kommer mega sent hjem og skal arbejde eller i skole dagen efter. NEJ TAK.

Synes det vil være fint at have 2 kampe lørdag og resten søndag. Så vise kampene om lørdagen på 2 forskellige kanaler og om søndagen så bare som det er nu.

Tror alligevel ikke mange gider se SNIF-Vejle eller Horsens-Viborg. Msåke vil der ikke komme færre tilskuere, men der vil ihvertfald være færre seere.

Tror og håber det bliver en fiasko.

Gaius
      Bruger

@Binzer:

Naturligvis vælger folk deres egen klub over Premier League, men Viasat er vel ude på at få seerne til at se flere kampe. Der skal jo tjenes penge på reklamer i pauserne.

P3 er fucked selv hvis dit weekendprogram realiseres. Programmet bliver jo ret sølle, hvis der kun er 3 kampe på en dag at følge med i. Jeg ved godt de også følger håndbold, ishockey og så videre, men det er ikke det fodboldfans vil høre. Håndbolden redder dem måske, da sporten er meget populær. Det hjælper måske P3, da der hele tiden sker noget i en håndboldkamp.

@Harboe
      :

Der er ikke ret mange hardcore AGF fans, som har dine forbehold omkring tidspunkterne. Jeg ser gladeligt dvd`er lørdag aften, hvis jeg skal op klokken 7 søndag morgen for at tage til Sjælland. En mandag med søvnmangel eller tømmermænd er ligeledes en pris jeg gerne betaler. Så Binzers` weekendprogram holder vand med hensyn til udebaneture.

Du har til gengæld ret i, programlægningen kun kan blive en fiasko rent seermæssigt. Ingen gider se superligafodbold 6 timer i træk lørdag og søndag og det må sgu være det Viasat er ude på.

@Winther
      :

Jeg er enig i alle dine forbehold.

Anonym

Jeg er en af de personer som nærmest ikke kan få nok fodbold, så Viasat er for mit vedkommende velkommen til at sende mere bold! :k

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?