Vaseline-tyksak-Ove Hust

Forside Fora TIFO/Fanscenen Vaseline-tyksak-Ove Hust

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      de_gaard
      Bruger

Overskriften dækker over forskellige udtryk som bliver brugt om dommeren, når han dømmer imod AGF eller f.eks. glemmer et kort til modstanderen.

Jeg bruger selv gladeligt disse udtryk for at komme af med noget galde. Så er det bare det om det er klogt.

Nedenstående link er til dbus fairplayregler og stillingen. Grunden til at jeg gerne vil have diskuteret om vores tilråb og opførsel, har kostet os en tur ud i Europa.

Generelt er det altid topholdene som opfører sig pænest, dog var FCN en rigtig artig Per i sidste sæson. De fik så de kampe, som vi har savnet i rigtigt mange år. Hvis spillerene og staben også kunne lade være med at råbe og brokke sig til dommeren, så tror jeg at vi ville ryge langt op ad listen. Når topholdene så snupper de direkte billetter til Europa, så snupper vi en tur i lodtrækningsbowlen.

Positivt spil og en kamp uden kort er ikke ligefrem det, jeg har set
      De Hviii leverer i de seneste ti år. Respekten for modstanderen er også lidt svær at gøre noget ved.

Jeg ser dog helt at vi enten kommer til at møde et finsk hold ved at snuppe pokalen eller mesterskabet, men det sker nok ikke de næste par sæsonner.

Så skal vi ikke tage alle kneb i brug? Vi kunne evt. sende et statement til truppen om at de skal opføre sig ordentligt. De spiller desuden med et fair play mærke på trøjen og deres opførsel går jo ofte igen til de små poder, der ser op til deres helte og efterligner dem.

http://www.dbu.dk/page.aspx?id=726

Fair play-konkurrence i SAS Ligaen

Fair play bedømmerne følger alle 33 runder i SAS-ligaen og udfylder efter hver kamp et fair play skema, i samarbejde med dommertrioen.

Skemaet udfyldes med udgangspunkt i seks kriterier.

Gule og røde kort
      Positivt spil
      Respekt for modstanderen
      Respekt for dommeren
      Træner og leders opførsel
      Publikums opførsel

Jonas S
      Bruger

Jo, det kunne bestemt være lækkert med en "gratis" tur til Europa.
      Ser dog helst at vi selv kvalificerer os til dette.

Desuden tror jeg ikke vi nogensinde vil blive tildelt 1. pladsen i fair-play konkurrencen. Så længe det er en vurderingssag, hvor nogle kloge hoveder fra DBU skal sidde og tage stilling til ovenstående spørgsmål, vil AGF aldrig blive anerkendt. desværre.

JaXeGF
      Bruger

Vi er nr. et på bisse-listen, så det bliver vist ikke i denne sæson, at den nemme vej til Europa kommer via Fair Play 😉

så laaaaang tid dansk dommerstand dømmer som de gør kan agf spille lige så meget flinkeskole bold de vil dommerne vil stadivæk give dem mange kort så lad os klare det af os selv:k

Emilfu
      Bruger

Vaseline-tyksak-Ove…

Må ærligt indrømme at jeg ikke havde gættet på, at emnet omhandlede vores råb til dommerne.

Troede faktisk det var en kæmpe tilsvining af Ove P til at starte med.

Glad for at jeg heldigvis tog fejl

Gooz
      Bruger

Hvorfor fanden sku vi også ud i Europa? personligt syntes jeg ikke vi har holdet til og gøre noget godt derude.. syntes vi skal holde til den danske liga, så kan vi se på det når vi ligger oppe i den sjove række sæson efter sæson..

Nickk
      Bruger

Altså, om vi vinder eller taber, er der da en god chance for at kampe i europæisk sammenhæng vil skæppe lidt i klubkassen. Med FCN gjorde det ikke den store forskel, da end ikke store fra den græske liga og europæiske kampe tilsyneladende kan drive folk til fodbold i Nordsjælland. Men mon ikke en lignende kamp i Århus kunne trække i hvert fald 15.000?

Ud over det, så er der flere herinde der lige må spænde hjelmen engang… Både DBU og dommerstanden er imod AGF? Det kan i da ikke mene seriøst. Ja, der er da sikkert nogen dommere som ikke bryder sig om at komme til Århus.. men sådan er det også for flere af de andre klubber. Der var jo blandt andet situationen for nogen uger siden, hvor Zaza sagde, at han helst så at dommeren blev væk fra Aalborg i fremtiden, da han mente han altid dømte ad helvede til…

Noget helt andet er så, om det kan betale sig at satse på det. Der er jo ingen garanti for at man kommer nogen steder, selvom man slutter nr. 1 på listen. Der trækkes hvert år lod om hvilke lande der på denne måde skal have en ekstra plads.
      Men det er da klart, at hvis vi kunne skære ned på mængden af kort, så kunne vi da, om ikke andet, givetvis vinde en kamp eller to mere om året, da vi ikke i samme grad ville være nødsaget til rokeringer pga. karantæner…

Andre Jensen
      Bruger

Råb som Tyksak og Ove Hust har ikke den helt store indvirkning på fairplay listen.
      Det er i hvert fald minimalt i det samlede regnestykke, hvor meget råb til dommeren har at sige.

Kravene står udspecificeret her:
      http://www.dbu.dk/page.aspx?id=728

Gule og røde kort er den uden sammenligning mest dominerende faktor i DBUs udregning af fairplay listen.

Derefter kommer "positivt spil" – hvilket jeg mener er helt hul i hovedet.
      DBU skal altså sidde og bedømme, hvilket hold de synes spiller mest attraktiv fodbold.
      Det ligner næsten et forsøg på at blande sig i trænernes taktik.
      De hold der har succes med at spille en god omgang kontrolleret defensiv fodbold bliver straffet.
      De skriver det er for publikums skyld, men jeg kender ikke mange på Århus Stadion der foretrækker et 3-4 nederlag fremfor en 1-0 sejr.

Det er ikke noget at sige til at det ofte er topholdene der scorer mange point. Det vil jo altid være dem der er sjovest at se på.

Hvis vi vil ligge lige under topholdene på fairplay listen handler det først og fremmest om at undgå gule og røde kort.
      Jeg tvivler dog på at det vil gavne vores resultater positivt, hvis spillerne går på banen med en indstilling om for alt i verden at undgå kort.
      Så bliver der næppe taget mange nærkampe.

Ays
      Bruger

Hva' faen, je gkan da se FCK fører – så det er bare med at få tyret nogen romerlys drenge!

d0nN
      Bruger

@Ays

FCK's fans har da også strejket hele sæsonen, har de ikke?? :k

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?