Var PS problemet?

Forside Fora AGF Var PS problemet?

Viser 13 svartråde
  • Forfatter
      MilanoGF
      Bruger

I går kom der en artikel hvori Eckersley siger, at han ikke synes at spillerne var "skuffet nok". Nu er Staff så ude i sige, at han kun vil have dedikerede spillere i truppen.

Man kan sagtens overfortolke det, men forhelvede hvor lugter det grimt. I mit hoved lyder det som, at vi har et par stykker, som er "hævet over klubben". Jeg vil ikke pege fingere på, hvem det kunne være, fordi jeg ved det ikke helt konkret.

Jeg synes dog, at det lugter af, at spillerne desværre er hævet over klubben, i hvert fald deres tidligere cheftræner, Peter Sørensen. Han blev som bekendt fyret fordi, at "resultaterne ikke var tilstrækkelige". Gu fanden var det da så. Jeg har inderligt en tro på, at BSN kunne være "bange" for spillerne, og på den baggrund havde rådet PS fyret.

Hvis det kunne være nærheden, af hvad der rigtigt er sket, så ønsker jeg ikke længere, at være en del af Aarhus GF. Ingen er større end klubben, og hvis der er nogen spillere der føler sig trådt på, fordi de ikke er valgt til startopstillingen, er bare så dårlig stil. De her mennesker bør ikke spille fodbold.

Luke2000
      Bruger

PS blev fyret fordi han var håbløs, spillede et håbløs system, var rigtig dårlig i pressen… PS var et problem men han var ikke det eneste.

chilli
      Bruger

Der er helt sikkert noget om snakken. Problemet opstod ikke i forrige sæson men sæsonen før. Dengang var de første tegn på modløshed og opgivenhed.

Som på en arbejdsplads er der altid nogen der er fanebære af interne problemer. Hvem der står bag i AGF vides jo ikke. Men mon ikke et Pat af de bærende kræfter har en finger med i dette? Problemet voksede sig større og større, og endte så med en nedrykning!

de_gaard
      Bruger

Ja PS var et kæmpe problem. ER var et kæmpe problem. Åkeby var et problem. Ove blev fyret. Aaargh klubben har et træner problem.

Vi skulle vist bare have hyret Tøffe.

meepmeep
      Bruger

Det var en fejl at lade ham (PS) fortsætte denne sæson, han har kun erfaring fra 1 Div. hans erfaring med Spillere er som Assistent(bl.a. i HAM KAM) og med Semi proffer i Fredericia.

Jeg mener bare ikke han havde det nødvendige pondus vi ønsker, har brug for, og derfor bekymre det mig også en smule at alle vil have Bo Henriksen.

Han har da taktisk snilde, men hvor er de meritter der skal skabe den nødvendige respekt hos AGF Spillerne.

Og hvordan slipper vi for respektløse spillere der udtaler sig på må og få til pressen. Vi har ytrings frihed, men helt ærligt ingen klubber har haft så mange negative udtalelser til pressen som AGF i denne sæson størstedelen i øvrigt fra utilfredse spillere.

Jeg er bekymret for at spillerne har for travlt med at tale med pressen, skælde ud og skabe sig, i stedet for at skabe resultater.

JA PS bære en del af skylden, men det er jo langt fra hele grunden.
      Og bare så vi ikke Glemmer det.. FREDBERG SKAL IKKE FORTSÆTTE.

Helt ærligt, hvordan kan man spille et helt forår og ALDRIG SKIFTE hjørnesparks kombination, helt ærligt, de skulle bare dække bjørdal ved bagerste stolpe eller hvem Fredberg nu stillede der. ALDRIG ANDET.

Alt i alt bør man virkelig håbe på en total udrensning.
      Og ja jeg foretrækker et år ekstra i 1 division, hvis det giver et hold med en kerne af spillere der har respekt for klubben.
      Dette er konstruktive tanker – på ingen måde ønsker.

AF HELE MIT HJERTE HØRER AGF TIL I SUPERLIGAEN

Norden
      Bruger

AGF var med afstand det ringeste hold i hele 2013 – foråret var jo en lidelseshistorie i sig selv.

Så med det i bevidstheden så var PS en del af problemet og fyringen derfor uundgåelig – den skulle dog være foretaget i december 2013.

PS var et af problemerne, men langt fra det eneste….

Ceres
      Bruger

meepmeep skrev:
      Det var en fejl at lade ham (PS) fortsætte denne sæson, han har kun erfaring fra 1 Div. hans erfaring med Spillere er som Assistent(bl.a. i HAM KAM) og med Semi proffer i Fredericia.

Korrekt…og det blev jo afsløret af Lars Founais i FMH at PS havde præsenteret en større forkromet plan over hvordan hele den sportslige sektor i AGF skulle hænge sammen og styres, hvilket bestyrelsen havde slugt råt… altså forlænger man hans kontrakt og indskriver nogle beføjelser, som reelt set sætter PS over sportschefen, hvor de tidligere har været sidestillet og begge underlagt direktøren…

I min verden, skal sportschefen slet ikke refererer til en direktør uden reel fodboldforstand, men være sidestillet med direktøren, med fuld ansvar for den sportslige sektor… og træneren skal refererer til sportschefen… i stedet har bestyrelsen valg at ophøje træneren og hans forkromede plan, på trods af hans manglende erfaring som cheftræner, og dermed har de sat sportschefen ud på et sidespor… og nok nettop derfor har man ikke lyttet til den ulmende uro blandt spillerne eller til BSNs utilfredshed i tide…

Det kan kun gå galt hvis sportschefen og træneren ikke kan arbejde sammen… i det tilfælde er bestyrelsen altså nød til straks at skride til handling og afsætte en af dem, og det fik man ikke gjort i tide, og man lyttede heller ikke til spillernes utilfredshed, men valgte tilsyneladende krampagtigt at holde fast i PS og hans forkromede plan, længere end godt er…
      .

@Ceres,

Det siger alt om din indsigt og din begavelse at du nedgør det faktum at PS og JS lavede noget som BSN skulle have taget fat i for længe siden.
      Jeg opgiver, du er ikke værd at bruge tid på.

Ceres
      Bruger

Jesper Fugleknuser skrev:

@Ceres
      ,

Det siger alt om din indsigt og din begavelse at du nedgør det faktum at PS og JS lavede noget som BSN skulle have taget fat i for længe siden.

Hvis du nu gad nærlæse mit indlæg, så tager jeg tager overhovedet ikke stilling til, om BSN er den rette person som fremtidig sportschef… jeg forholder mig udelukkende til hierarkiet og, at man gav en komplet uerfaren cheftræner beføjelser som han ikke kunne magte.. al snak om at jeg ensidigt støtter BSN er noget vrøvl.. jeg har ret ofte rettet kritik mod BSN for at være alt for nærig og påholdende, ikke mindst da Aron blev solgt, og han ikke fik hentet Vibe…
      .

Schmidt
      Bruger

PS var et af problemerne, dårligste træner i 2013. Folk glemmer hurtigt…

jj
      Bruger

@Ceres
      ,

Jeg er helt enig. Det er BSNs opgave, men i følge LF i FMH så var BSN også med til at lave den røde tråd sammen med PS. Hvor meget han så kunne bidrage med får vi nok aldrig svar på.

Ceres
      Bruger

jj skrev:

@Ceres
      ,

Jeg er helt enig. Det er BSNs opgave.

Det er det måske i jeres fantasi, men når han ikke har haft beføjelsene, så kan det heller aldrig være hans opgave eller ansvar… i kan ikke tørre ansvaret af på BSN, for en større forkromet plan som andre har fået til opgave at fremlægge.. punktum færdig…

I Fodbold med Horup giver BSN tydelig udtryk for, at ham der tager de tæsk der kommer udadtil, også skal have de beføjelser der følger med… eller med andre ord, hvis han fremadrettet skal blive ved med at tage skraldet for de dårlige beslutninger, så skal han også være den der har truffet dem…

I kan så vælge at mene, at han bare løber fra sit ansvar for åben skærm, endda med bestyrelsesformanden i studiet… men i så fald var han da allerede blevet fyret, så den teori holder naturligvis ikke…
      .

@Ceres
      Hvem fantaserer ???
      Jeg har ikke set noget FMH hvor BSN tydeligt giver udtryk for noget ??
      Jeg har egentlig aldrig set ham være tydelig overhovedet, lige bortset når han har fremhævet og rost sin egen indsats.
      Og at du konsekvent pladrer rundt i et hav af selvmodsigelser desangående, fortæller os jo bare hvor lidt man kan lægge i dine indlæg.
      Mht hvad BSN laver her i klubben så er det overraskende så lidt der kommer frem ?
      Men hvis man er interesseret i kan man bl.a læse Fanzine på Agffan.dk fra November,
      Her kommer nogen af hans prioriter tydeligt frem.
      Hans vinkælder, hans fine habitter, samarbejdet med Manchester City som han roser for at han kan komme ind og se Manchester Citys kampe når han har lyst.
      Og som et lille aber dabei, til samarbejdet med Manchester City.
      Hvor genialt er det lige at hente en anden klubs talenter ind for at give dem chancen på vores U19 hold og evt. vores Superliga hold ?
      Hvis jeg var et ungt dansk talent, så ville jeg selvfølgelig foretrække at komme til en klub hvor man satsede på egne talenter og ikke en klub som vælger at give andres talenter chancen.
      Det er da en god ide for Man City og for BSN så han kan komme gratis til fodbold, men hvad skal AGF med dette BSN initiativ ?
      Sikkert ingen som kan give et fornuftigt svar på dette, for det er jo sådan det er når der ikke er en sportslig rød tråd eller ide om hvad man egentlig vil med denne klub.
      At nogen kan finde på at kritisere PS for at tage fat på dette og komme med et forslag er for mig komplet uforståeligt.

Dichio
      Bruger

Første gang AGF rykkede ud var holdet ikke godt nok.

De to andre gange har en del af problemet bl.a. været at vi har været uden skarpe angribere.

Da vi rykkede sidst var det også med et klassehold, men kun to-tre klasseangribere: Graulund og Nando Rafael, som dog begge blev skadet til forårssæsonen (de spillede kun hhv. 20 og 16 af årets 33 kampe).

Dertil Dioh Williams som kun lavede 2 mål i 26 kampe og slet ikke var fit og i målhumør efter sin en lang skade – en situation der minder temmelig meget om Vatsaztse denne sæson.

I år har AGF også kun haft to angribere i Søren Larsen og Jesper Lange (som oven i købet bare ikke har en klasse som Nando og Graulund).

Dertil havde man i 09-10 sæsonen to talenter i Sanel og Dennis Høgh, men ikke nogen man kunne regne med lavede mål. Lidt ligesom i år med Hulk og skidtlars. Tror stadig på begge kan blive gode… med tiden.

Så lad os nu fremover få en ekstra angriber, så vi har 4 klasseangribere og så et par talenter.

Viser 13 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?