Vagterne På Århus Stadion

Forside Fora AGF Vagterne På Århus Stadion

Viser 81 svartråde
  • Forfatter
      Born White
      Bruger

Jeg vil gerne starte med at sige jeg ikke var på stadion. Jeg så heller ik kampen på tv da mit stream knækkede. Jeg har dog set det efterfølgende.

Men vi har utallige gange været efter vagterne – jeg vil dog påstå de gjorde et særdeles flot stykke arbejde igår mht de fjolser fra Bundby. Det kunne være endt grueligt galt. At politiet først ankommer senere er jo en del af deres nye taktik – ikke at være så synlige. Ja så sætter det endnu større krav til vagterne.

Jeg vil ihvertfald gerne sige tak til dem for et godt stykke arbejde. Jeg er faktisk imponeret over de holdt stand, for var en sluppet igennem, tror jeg var det endt galt.

Det jeg så ikke helt forstår, er hvordan disse mennesker er kommet ind. Brønddy support plejer at være flinke til at stille folk til rådighed og udpege disse mennesker.

Måske er FCK's model den bedste. Den er trist, men måske nødvendig. Lægger måske op til endnu en debat nu – det var ik meningen 🙂 den er dog ret relevant

Jeg synes fremover, at så skal samtlige tilskuere udstyres med en jernkæde når de går på stadion, og så skal vagterne sørge for at de bliver lænket fast til deres plads.

Når de så gerne vil på toilet eller købe forsyningerne skal de kunne trykke på en knap, således at vagten kan se, hvem der gerne vil ud og gå en tur.

I pausen kan dem der gerne vil strække benet, så bliver lukket ind i et stort bur, hvor de kan gå rundt indtil de gerne vil ud igen og påny bliver lænket fast til kampen er slut.

Spøg til side.
      ——

Jeg synes, det er trist at se, hvordan fankulturen desværre har udviklet sig, folk tror jo åbenbart det gælder liv eller død efterhånden.
      Men jeg er ganske enig i dine betragtninger, som jeg selv kun så bag skærmen; vagterne gjorde en ganske god indsats mod en ellers ret svært opgave. Jo vist fik de ødelagt nogle ting, og der opstod slåskampe, men det er fandme svært at undgå, når 100 voksne mennesker vælger at gå tilbage til hulebo-stadiet og te sig som en flok gorilaere på steorider i parringssæsonen.

Ginola
      Bruger

Hvis man frygter FCK-modellen er det fordi man ikke har iq til at opføre sig som et normalt menneske.

Born White
      Bruger

hvem frygter fck modellen ?

iflg bold.dk kan jeg så læse man er ret uenige omkring epi´soden.

Jeg var selv på stadion igår. Og udfra hvad vi kunne se gjorde vagterne det rigtigt godt… Magen til idioter skal man fanme lede længe efter…

praeci
      Bruger

Jeg var også umiddelbart vildt imponeret over vagternes vedholdenhed. Det var mange Brøndbyfans, der forsøgte at komme over hegnet, men vagterne stod imod. Klasse-indsats!

AhcAnders
      Bruger

Nu bliver der så klaget over, at vagterne selv skulle have fremtvunget den her situation med BIF-tilhængerne, ved at stå nede foran dem. Brøndby's sikkerhedschef mener de skulle bruge samme taktik som politiet, med at være mindre synlige..
      Det forstår jeg slet ikke, jeg mener da de netop skal ned foran dem, også for at de ikke bare stormer over banen, hvilket er set før.

Flot arbejde af vagterne synes jeg..

@NyBruger

Det der er jo påstand mod påstand.

il_duce
      Bruger

NyBruger

Der er jo altid 2 sider af en sag. Og jeg kan kun forholde mig til at jeg aldrig er blevet "chikaneret" er nogle vagter – måske fordi at jeg opfører mig ordentligt?

Hvis vagterne skulle være så provokerende – hvorfor er det så kun Brøndbys fans der er problemer med?

NyBruger skrev:
      Fra fanatikos forum:

Istedet for mundhuggeri, kommer her grunden….

Horsens – Brøndby if: vagterne går UDEN grund amok på 1 af vores. Denne blir kvalt og slået, trods han forholder sig roligt. Dette får Dét ny SSU til at gå amok, vagterne som er dørmænd danser med. Og krydre den med at smide deres egne hunde ind, som igår.

Igår: Vi ankommer til stadion, og de selvsamme idioter står vagt i Aarhus. Kæmpe provotyper, vi kan alt osv. ALLE var helt rolige, trods provokationer konstant. Indtil slutfløjtet, hævnen & dødsstødet blev sat kraftigt, fortjent & hårdt ind!!

Vi finder os IKKE i, at dørmænd/klovne tror de kan tillade sig alt. De fik hvad de ville have, at de tæver løs på alm. fans, og slipper hunde løs i det forkerte hjørne, er ikke vores skyld.

-V- Southside Utd

Som jeg havde forventet har DK-Aros selv fremprovokeret, og været en stor del af konfrontationen. I modsætning til os finder Southside sig bare ikke i det. Tryk avler modtryk.

Jeg forsvarer ikke handlingerne i går, men på et tidspunkt får folk bare nok. Og det fik ssu så åbenbart i går.

Du lyder fanme til at være meget klog – NOT

Fanoe
      Bruger

NyBruger skrev:
      Fra fanatikos forum:

Istedet for mundhuggeri, kommer her grunden….

Horsens – Brøndby if: vagterne går UDEN grund amok på 1 af vores. Denne blir kvalt og slået, trods han forholder sig roligt. Dette får Dét ny SSU til at gå amok, vagterne som er dørmænd danser med. Og krydre den med at smide deres egne hunde ind, som igår.

Igår: Vi ankommer til stadion, og de selvsamme idioter står vagt i Aarhus. Kæmpe provotyper, vi kan alt osv. ALLE var helt rolige, trods provokationer konstant. Indtil slutfløjtet, hævnen & dødsstødet blev sat kraftigt, fortjent & hårdt ind!!

Vi finder os IKKE i, at dørmænd/klovne tror de kan tillade sig alt. De fik hvad de ville have, at de tæver løs på alm. fans, og slipper hunde løs i det forkerte hjørne, er ikke vores skyld.

-V- Southside Utd

Som jeg havde forventet har DK-Aros selv fremprovokeret, og været en stor del af konfrontationen. I modsætning til os finder Southside sig bare ikke i det. Tryk avler modtryk.

Jeg forsvarer ikke handlingerne i går, men på et tidspunkt får folk bare nok. Og det fik ssu så åbenbart i går.

Hmm ved nu ikke hvor meget jeg vil tro på en tosse der tar til fodbold for at slås… Nogle af de typer skal man jo knap nok kigge på før deres coke hjerner koger over..

BenjiHP
      Bruger

NyBruger:

Det lyder som om at du har mere tillid til Southside Utd, end du har til vores vagter?

Det ville pynte på dig hvis du var lidt kildekritisk?

Born White
      Bruger

Jeg nægter altså at tro på vagterne (og her snakker jeg alle stadions) provokerer nogle overhovedet !

Hvis en vagt kommer hen til mig og siger jeg fx ikke må smide med øl, så ved jeg det godt og tager det til mig. Det gør tossen ikke og føler sig provokeret.

DoktorGF
      Bruger

BenjiHP skrev:
      NyBruger:

Det lyder som om at du har mere tillid til Southside Utd, end du har til vores vagter?

Det ville pynte på dig hvis du var lidt kildekritisk?

Alt afhænger jo af øjnene, der ser…

Var man kynisk og mistroisk anlagt, kunne man forledes til at tro, at Nybruger var en del af den AGF-fangruppe, som ligeledes føler sig meget chikaneret af Aros-vagterne.

Personligt har jeg intet at udsætte på vagternes arbejde, trods lang tids ophold i SC. Men jeg er jo også bare en hellig skid, der hverken kaster øl, tænder romerlys eller i øvrigt ypper til kiv…

DoktorGF
      Bruger

AhcAnders skrev:
      Nu bliver der så klaget over, at vagterne selv skulle have fremtvunget den her situation med BIF-tilhængerne, ved at stå nede foran dem. Brøndby's sikkerhedschef mener de skulle bruge samme taktik som politiet, med at være mindre synlige..
      Det forstår jeg slet ikke, jeg mener da de netop skal ned foran dem, også for at de ikke bare stormer over banen, hvilket er set før.

Flot arbejde af vagterne synes jeg..

Helt enig. Det er jo helt hen i vejret, at bifs sikkerhedschef nærmest tager idioternes parti… [shock]

Man burde da kunne stå sammen om at fordømme balladen.

Hvis det var en hævn imod vagterne, var der så nogen grun til at et værtshus, pølsevogne, sæder og meget andet skulle smadres[think]
      Intet af det kan undskyldes:|

agfgas
      Bruger

Jeg som alm. fan har oplevet gentagne gange, hjernelamme vagter, som provokere, endda slår eller sparker ud efter folk, trods de er upartiske i evt optøjer.. Så de vagter findes ,også her i Aarhus..

De er ikke små søde hundehvalpe, ej at jeg forsvarer hvad SSU gjorde igår, for det gør jeg IKKE, synes de er nogle tåber og så er den ikke længere.

Min pointe er bare !!! Vi har set talrige gange vagter dumme sig, og opfører sig idiotisk.. Vi skal ikke ret lang tid tilbage, før at vores egne vagter, stod med ryggen og siden til da WPerne heilede uden at røre en finger, for derefter at påstå til at starte med de INTET havde set.. Trods ret så gode billeder af WPerne og vagterne side om side..

Så lad venligst være med at gøre dem til mere end de egentlig er ! At de klarede situationen fint igår, ud fra tv billederne ilf min mening det er så en helt anden historie.. Og hvad der lige er sket i Horsens tja det ved jeg af gode grunde ikke.

leif86
      Bruger

MadsmikkelsenAGF skrev:
      Hvis det var en hævn imod vagterne, var der så nogen grun til at et værtshus, pølsevogne, sæder og meget andet skulle smadres[think]
      Intet af det kan undskyldes:|

Stole, barer og skraldespande slår ikke igen…

/leif

Born White
      Bruger

Når jeg siger jeg nægter det – er det fordi jeg er af den overbevisning, at hvis en vagt fanges i at provokere bør han smides ud af vagtværnet. Det bør værnet være sin opgave voksen og er de ikke det bør AGF være det og tage konsekvensen deraf.

Fanatikos er jo generelt ikke det mest saglige forum på nettet, det er åbenbart tilladt at uddele trusler i flæng.

@leif86 – Vil du med den kommentar fortælle, at kontrollørerne bare skal stå og tage imod? uddyb venligst; personligt synes jeg det er til grin af disser hooligans sagtens kan smadre uskyldige, men tigger om nåde lige så snart kniplerne trækkes.

Jeg vil runde af med at sige, at vagterne håndterede situationen fremragende!

agf-dresen
      Bruger

Det er da muligt at nogle følte sig dårligt behandlet af vagterne i horsens. Men det giver dem sku da ikke lov til at smadre et værtshus i byen og ellers skabe sig totalt ondsvagt…..
      Dem det lavede det lort i går ville det, de brugte bare en dårlig [shock]undskyldning for at gøre det.

Yalle
      Bruger

Ginola skrev:
      Hvis man frygter FCK-modellen er det fordi man ikke har iq til at opføre sig som et normalt menneske.

Zejt sagt.

Så du mener simpelthen man har en lav IQ, når man ikke har tillid til det håbløse vagtselskab, der huserer på Aarhus Stadion, og man dermed ikke ønsker at opgive så mange personfølsomme oplysninger til dem?

I øvrigt er vagterne ikke helt uskyldige i den her sag, da de op til flere gange har spillet med musklerne overfor fans fra forskellige klubber. Når det er sagt, så synes jeg stadig ikke, at det forsvarer opførslen fra visse Brøndby fans igår.

bew
      Bruger

Kan man ikke se videoklip fra da de gik amok?

AGF Horsens
      Bruger
      Stev
      Bruger

Det værste af det hele er jo at Emil Bakkendorf og Co. jo nærmest er ligeglade med hvad deres ballademager-fans render og laver. Han har travlt med at vaske hænder på bold.dk osv. istedet for at gøre noget aktivt ved problemet.

Det er efterhånden på tide at BIF får styr på deres rabiate fraktioner.

il_duce
      Bruger

Hvem kommer egentligt til at betale for de skader der er blevet lavet?

Texefar
      Bruger

Bakkendorf klager både over at de får adgang til nederste afsnit, og giver agf skylden for ikke at have hegnet dem ordenligt ind. Derefter klager han over at vagtkorpset holder øje med at de selvsamme idioter, som har forceret afskærmningen ned til det nedre afsnit, ikke løber på banen. Man skal ikke prøve at bilde mig ind at de ikke vidste de ikke måtte flytte tribuneafsnit, så der har ikke stået en eneste uskyldig person på det afsnit. Hvis ikke de vil "chikaneres" kan de fandeme bare blive på deres plads! Det der med at give kontrollørerne skylden for uroen kan ikke forsvares i dette tilfælde!

Lylle
      Bruger

Sad lige ved siden af Brøndby's tilhængere og syntes bestemt ikke at vagternes opførsel imponerede mig .. hvorfor skal de stå lige op i snotten på Brøndbyerne? alle kunne da se at det ville gå helt galt .. igennem de sidste 10 min kunne man tydeligt se at der var provokationer fra begge sider som så til sidst desværre udviklede sig til regulære slåskampe ..

Tveen
      Bruger

Så du mener simpelthen man har en lav IQ, når man ikke har tillid til det håbløse vagtselskab, der huserer på Aarhus Stadion, og man dermed ikke ønsker at opgive så mange personfølsomme oplysninger til dem?

Aaah, tror du ikke mere Ginola mener at man har en lav IQ, hvis man bringer sig selv i en situation hvor man kommer i konfrontation med vagterne [lol] Slås, kaste med øl, brænde romerlys af etc. hvor klog er man så ??

nlg
      Bruger

Vagterne kunne ikke gøre andet end det de gjorde. Hgvad var der sket, hvis de var løbet ind på banen. Var det gået ud over spillerne, børn eller andre udskyldige fans?????????

Larsen
      Bruger

@Lylle – Vagterne er da nødt til at stå nede på løbebanen, da det trækker op til, at SUS'erne vil forcere selv samme løbebane, for at komme ind på banen…..
      Det er for tyndt at kritisere dem uden at argumentere for hvordan du så personligt mener de skulle have ageret?

tjepsen
      Bruger

I forbindelse med denne diskussion bliver jeg nødt til at fare i blækhuset [think]

Jeg synes det er ufattelig, at der er nogen her som overhovedet gider at diskutere det her. Jeg mener ikke, at vagterne er de bedste i verden og at de altid gør tingene korrekt osv. Men uanset, hvad vil jeg aldrig se sådan noget på stadion. Jeg har sgu aldrig oplevet noget som helst i den retning, men jeg kommer heller ikke og leder efter en slåskamp eller en provokation. Jeg kommer på stadion nikker venligt til vagterne og politiet og de hilser tilbage. Det er det værste jeg har oplevet. Jeg ved godt, at der sikkert er folk her som har været uheldige med vagterne, men sådan er det også med dørmænd og diskoteker. Vi har alle været der.
      Jeg er helt enig med Born White når han skriver, at man skal være opmærksomme på vagterne og går de og provokerer, så er det ud af vagtværnet. Men vi skal heller ikke glemme, hvor meget lort de må gå og høre på, hver eneste søndag.

Jeg synes det er mega trist uanset om det er BIFs hooligans, white pride eller andre møgfraktioner. De skal holde sig væk og insisterer de på at lave lort, så skal straffes. Jeg har normalt været i mod registreringer af fans, men efterhånden må jeg revurdere min holdning for jeg er ved at være godt og grundig træt af den her situation.

Det er jo ikke kun på stadion der var problemer i går. Der var folk som måtte flygte ud af en cafe fordi tosserne kommer stormene ind og slog en flaske i hovedet på en GF'er. Det havde vagterne intet med at gøre. Vi ser desuden uge efter uge, at der bliver smadret tog eller at såkaldte fans ødelægger fredelige menneskers togtur. Jeg har sgu lidt ondt af de fredelige Brøndbyfans. De har åbenbart en klub som er fuldstændig ligeglad og har mere travlt med at hyppe deres egen røv end at gøre noget ved problemet. At give vagterne skyld for det her er at flygte for virkeligheden. De kommer på stadion og de har sjovt nok ikke Brøndby trøjer på. Man skal, i min mening, være godt og grundig naiv for argumentere for, at "det var vagterne der provokerede" elller at: "de skulle have stillet sig et andet sted".
      Det er det samme med ungdomshuset o.lign. De siger de samme ting og hver gang står folk og forsvarer dem.

Come on… råb, skrig, syng og feste. :k:k:k

– Det er sgu det det handler om! B)

Aros4ever
      Bruger

Tjepsen@ Jeg er fulstændig enig…og hvis man så efter var der ikke en eneste af dem der stod nede ved vagterne der havde brøndby trøjer på..selvfølgelig kan man godt være fan uden at have klubtrøjen på. Men det er da lidt sjovt at alle dem der løber til vagterne har almindeligt tøj på mens de "rigtige" fans står ovenpå og synger og danser;) Synes overhovedet ikke det er synd for ballademagerne. Det kan godt ske Aros – Vagt ikke er de skapeste, men det var de "Brøndby" tumper altså heller ikke.

Andre Jensen
      Bruger

Det er sjovt at de folk der roser vagterne, er folk der ikke har været på stadion.
      Sådan er det jo desværre ofte når Aros-vagterne skal debatteres.

Som jeg så det, så var der to hooligan-fraktioner i kamp på stadion igår.
      Southside og Aros Vagterne.

Bryder mig ikke om nogle af dem!

zcml
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Det er sjovt at de folk der roser vagterne, er folk der ikke har været på stadion.

Kender ikke noget til de Aros-vagter!
      Jeg lader dem være i fred, og omvendt har de ladet mig være i fred.

Kan self. ikke sige at de ikke har provokeret uskyldige, men det er min generelle opfattelse op oplevelse, at dem, der bliver konfrontreret af vagterne i større eller mindre grad selv har været ude om det.

AGF styrer
      Bruger

agfgas skrev:
      Jeg som alm. fan har oplevet gentagne gange, hjernelamme vagter, som provokere, endda slår eller sparker ud efter folk, trods de er upartiske i evt optøjer.. Så de vagter findes ,også her i Aarhus..

De er ikke små søde hundehvalpe, ej at jeg forsvarer hvad SSU gjorde igår, for det gør jeg IKKE, synes de er nogle tåber og så er den ikke længere.

Min pointe er bare !!! Vi har set talrige gange vagter dumme sig, og opfører sig idiotisk.. Vi skal ikke ret lang tid tilbage, før at vores egne vagter, stod med ryggen og siden til da WPerne heilede uden at røre en finger, for derefter at påstå til at starte med de INTET havde set.. Trods ret så gode billeder af WPerne og vagterne side om side..

Så lad venligst være med at gøre dem til mere end de egentlig er ! At de klarede situationen fint igår, ud fra tv billederne ilf min mening det er så en helt anden historie.. Og hvad der lige er sket i Horsens tja det ved jeg af gode grunde ikke.

ville du da måske hellere have haft dem inde på banen og i værste tilfælde ovre ved vores fans hvor det kunne være gået helt galt???

er det i orden at smadre alt hvad man kommer om ved???

ville du have betalt den bøde vi havde fået hvis de var kommet ind på banen???

Mads_agf
      Bruger

Nogen der ved om man kan se det der skete nogle steder, har ledt på Youtube.com men kunne ikke finde noget[think]

AGF styrer
      Bruger

Andre Jensen skrev:

var skam på stadion igår, og så hvordan de opførte sig…

men du skal da være velkommen til selv at bruge din tid som kontrolør, og se om du kan gøre det bedre selv, ellers er du jo bare ligesom alle andre små borgelige folk der bare kritiserer andre mennesker uden selv at gøre noget…

Andre Jensen
      Bruger

AGF styrer skrev:

men du skal da være velkommen til selv at bruge din tid som kontrolør, og se om du kan gøre det bedre selv, ellers er du jo bare ligesom alle andre små borgelige folk der bare kritiserer andre mennesker uden selv at gøre noget…

De får faktisk penge for deres job. Det er ikke ubetalte frivillige som i for eksempel Parken.
      Dem der arbejder frivilligt for AGF (i service-veste), har helt andre opgaver end kontrollørerne, og dem kritiserer jeg bestemt heller ikke.

johnterry
      Bruger

Det er jo i bund og grund slet ikke et spm om vagterne på stadion.., men der i mod den åbenbart stigende stupiditet og forråelse der finder sted hos bestemte grupperinger i samfundet… Ang hændelsen på stadion i går, kan vi jo som GF'ere vælge at læne os tilbage og pege fingre af idioterne fra vestegnen… Og nå vi nu aligevel er igang, kan vi ligeså godt vælge at lade harmen omfatte ALLE bif tilskuere..!!
      Desværre behøver jeg ikke rode ret længe i min hukkommelse for at finde tilfælde hvor påståede gf fans var involveret i ubehagelige situationer.., grov chikane af en 14 årig dreng i toget mellem Viborg og Århus, en raseret tankstation på sjælland efter en tabt udebane kamp…, og man kan blive ved.., desværre.. Hooliganisme er ikke begrænset til bestemte klubber eller samfundsgrupper, men noget der forefindes over alt, og rammer alle vi der gerne vil have vores børn med på stadion og støtte vores hold
      Desværre har jeg ikke fundet de vises sten, jeg har ikke noget intelligent bud på hvordan man kommer hooliganismen til livs… Registre mm er da udmærkede bud, men det er jo kortsigtede løsninger, ondet skal hives op med rod… Måske skulle man skæve til engelsk fodbold, hvor det igen er en familiebegivenhed at tage på stadion, og hvor man kan færdes trygt på og omkring stadions.. Inden man nu lige maler fanden alt for stort op, skal man selvfølgelig også lige huske på, at det heldigvis stadig er stort set risikofrit at komme til superliga kampe… Men antallet af hændelser som i går ér stigende.., og frygten kan være, at det vil holde mange børnefamilier, eller folk der ikke plejer at tage til fodbold hjemme, af frygt. begrundet eller ej, for hvad der kan ske… Dette fænomen er ikke kun gf's, eller bif's, eller fck's ansvar….., men HELE fodbold Danmarks ansvar

agfgas
      Bruger

AGF styrer skrev:

agfgas skrev:

ville du da måske hellere have haft dem inde på banen og i værste tilfælde ovre ved vores fans hvor det kunne være gået helt galt???

Hvis du læste mit indlæg igennem, vil du se at jeg ikke er negativ over for vagternes indsats i går.
      Jeg skriver gerne igen, at de simpelthen bare ikke skal stilles op på en peidistal.. Der hører de nemlig ikke til !!
      Når man har set adskellige vagter opfører sig lige så voldeligt/tåbeligt som diverse hooligans, over for uskyldige, så får man nok !!..

Norden
      Bruger

For mig virker det som om, de gule tosser gerne vil provokeres, og de gør alt for at finde en undskyldning for at komme i klammeri med vagter/politi.

De har intet at gøre på stadion, og klubberne, i dette tilfælde Brøndby, burde vedkende sig et ansvar. Emil B.'s udtalelser må jo føles som en sejr for padderne.

Godt nok kan BIF eller andre ikke ændre på intelligensen hos visse personer, men de kan gøre meget mere for at forhindre de kommer ind på stadion.

Karen J. idé om en øde ø kan med rette genoplives. Sæt dem alle ud på Hjelm et par uger, hvor de selv skal sørge for alt!

sebniel2
      Bruger

Vagterne gjorde det godt igår .. Alle andre påstande/undskyldninger er hul i hovedet !

Lylle
      Bruger

– Så du påstår altså at narrøvene igår havde fået nok og gik amok fordi de havde set vagterne gå amok på diverse uskyldige adskillige gange? Godt argument siger jeg bare ..

Sjovt du skriver det for det er lige nøjagtig den begrundelse de selv kommer med .. De var vist ikke helt tilfredse med vagternes opførsel i Horsens kampen

– Jeg finder det selvfølgelig utroligt dumt det de gjorde, ville bare lige informere dig om det : )

Anders K
      Bruger

Men vi skal heller ikke glemme, hvor meget lort de må gå og høre på, hver eneste søndag.

Det skal man da, det hører med til det vagtjob, som de selv har sagt ja til på et stadion. Der er der deres evner som vagter netop skal spille ind, hvor de skal være konfliktnedtrappende og dialogsøgende. Noget man ikke ser særlig mange dørmænds-vagter være.

men du skal da være velkommen til selv at bruge din tid som kontrolør, og se om du kan gøre det bedre selv, ellers er du jo bare ligesom alle andre små borgelige folk der bare kritiserer andre mennesker uden selv at gøre noget

Dette er et tilbage vendende argument, når man ikke formår at formulere sig i en argumentation. At nogen vælger at blive vagter og andre påpeger at de er dårlige, udløser ikke at de dermed skal kunne løfte opgaven bedre, før man må påpege dette.

Andre Jensen
      Bruger

For lige at få diskussionen i rigtigt perspektiv.
      Jeg tror folk er tilfreds med 80-90 procent af Aros Vagterne, der for langt de flestes vedkommende gør det udmærket og er dygtige til deres job.
      Problemet med Aros vagter, er at de har nogle særdeles uheldige folk i deres korps, som bestemt ikke hører til der.

Jeg er sikker på at dem der kritiserer Aros vagterne, ikke mener at samtlige Aros vagter er uduelige.
      De har blot et problem i deres ansættelsesprocedure, hvor der desværre også slipper en del ukvalificerede folk igennem.

AGF styrer
      Bruger

agfgas skrev:

AGF styrer skrev:

agfgas skrev:

Hvis du læste mit indlæg igennem, vil du se at jeg ikke er negativ over for vagternes indsats i går.
      Jeg skriver gerne igen, at de simpelthen bare ikke skal stilles op på en peidistal.. Der hører de nemlig ikke til !!
      Når man har set adskellige vagter opfører sig lige så voldeligt/tåbeligt som diverse hooligans, over for uskyldige, så får man nok !!..

har du tænkt på at det en gang imellem er nødvendigt for kontrolørene at være "barske" for at dæmpe gemytterne???

nettohunden
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Jeg tror folk er tilfreds med 80-90 procent af Aros Vagterne, der for langt de flestes vedkommende gør det udmærket og er dygtige til deres job.
      Problemet med Aros vagter, er at de har nogle særdeles uheldige folk i deres korps, som bestemt ikke hører til der.

Jeg er sikker på at dem der kritiserer Aros vagterne, ikke mener at samtlige Aros vagter er uduelige.
      De har blot et problem i deres ansættelsesprocedure, hvor der desværre også slipper en del ukvalificerede folk igennem.

Helt enig. Har aldrig selv haft kontroverser med dem, da jeg er en pæn ung mand. 😛 Men har dog set nogen gange at enkelte vagter ikke opfører sig voldsomt hensigtsmæssigt. Det har været et problem længe synes jeg. Men som jeg kunne se igår, gjorde de det ganske udmærket der…

Lidt OT – Vi skal bare have fat i denne herre : http://www.youtube.com/watch?v=29tOpkhmxxE&feature=related

Så vil jeg garantere mindre uro på tribunen, til gengæld vil latteren sikkert gøre sit indtog;)

leroy
      Bruger

de så godt nok ikke behaglige ud, men tror faktisk brøndbys sikkerheds chef havde ret i at de overhoved ikke måtte have mulighed for at komme så langt ned, og så at en flok vagter stille sig op foran dem kan virke mere provkerende.. de skulle have være holdt på den øverste tribune og være lukket til den nederste, så kunne de have lavet alt de ballade de havde lyst til der, eller hoppe ud over i deres trip af coke og speed, det var der nok ikke nogen der var blevet kede af…..

meng
      Bruger

Måske ville de stakkels bøller finde det provokerende hvis vagterne søgte at hindre deres adgang til det nedre tribuneafsnit? Det kan jo dårligt gøres uden at være 'synlige', hvilket ifølge diverse onlinedebattører var årsagen til konfrontationen.

Det bedste råd man kan give er at søge væk, hvis der i området er grupperinger, der søger konfrontation med vagter/politi. Vagterne har måske lidt svært ved at skelne når det går løs – de risikerer at få noget på ørerne og blive ramt af kasteskyts. Derfor bør man hjælpe dem bedst muligt, ved at isolere bøllerne.

Jeg håber også meget der er tilstrækkeligt billedmateriale til at kunne sende girokort/stævninger ud, den slags bør lægge en dæmper på en del af uromagerne, så den hårde kerne reduceres.

Ralph Wiggum
      Bruger

Det er nok bare mig – men hvad er det, som er provokerende ved en vagt????? Og som berettiger at man går amok???

Jeg forstår heller ikke argumentet med, at vagterne får penge for deres arbejde, så derfor er det helt 10-4, at jeg sviner dem til, jeg betaler jo deres løn med mine 150kr.

Nok mig der ved at være gammel, men det er rystende, at der er så mange som giver udtryk for – her kommer jeg, jeg har betalt en billet, så nu skal jeg svine alle i uniform (men kun vagterne og service personalet, for politiet giver mig en bøde, hvis jeg sviner dem), samtidig med at jeg føler dybt provokeret af en mand, som står og ser på, hvad jeg laver af dumt tøj, så lad mig smadre ham. For efterfølgende at tage afstand fra optøjerne (bah dobbeltmoral).

Tag nu afstand fra det som skete igår og lad være med at komme med alle mulige underlige undskyldninger, der er ingen.

Superlist
      Bruger

Hvis det var vagterne der havde provokeret folk, hvorfor fortsatte Brøndby-tilhængere så med at smadre en pølse-bod, kaste en dankort-automat over på AGF-tribunen ved siden af, for derefter at smadre 25 bil-ruder??

Andre Jensen skrev:

Vagterne har nok ikke taget den store pædagoguddannelse, men på den anden side kan tålmodigheden vel slippe op for alle, hvis de står overfor en gut med blanke øjn der har drukket tæt og taget alt mulig skidt hele weekenden. Der er altså nogle på stadion der absolut ikke er til at komme i kontakt med.

leroy
      Bruger

jeg siger heller ikke vagterne har provokere for at hidsige dem op, jeg tror bar at hvis man stiller en flok vagter op mod en flok hooligans, så forgår det ikke helt ubemærket og disse sørgelig skæbner tager jo alt hvad de har af undskyldninger for at smadre ting og folk.

Men jeg tror man kunne have undgået ved at spærre dem inde, for at undgå konfrontationen mellem vagter og hooligan…

nettohunden
      Bruger

I bund og grund skulle man ha lyttet til de BIF-fans som udpegede dem inden kampen, og ha udelukket dem fra kampen. Meget muligt det havde givet ballade udenfor – men så var familien DK gået glip af scenariet…

AGF Horsens
      Bruger

leroy skrev:

og så at en flok vagter stille sig op foran dem kan virke mere provkerende..

Du er godt klar over, at de Brøndby tosser var igang med at løbe over til vores tilskuere, det havde da endt endnu mere galt.

Jeg er glad for, at vores vagter opdækkede dem massivt. Den eneste grund til, at de skulle ned på det nedre afsnit, var at provokere vagterne til optøjer.

Nu må i sgu holde op med at pive over de vagter. Hvis man ser nogle optøjer, så forsvind fra området, istedet for at blive ved med at glo på det, som var det en spændende action film.

Det er i sådanne situationer uskyldige bliver ramt, for i bund og grund er det jo umuligt for ordensmagten at se forskel, når alle er samlet i flok. Trenden er at klæde sig casual til kampene, og det er der mange af os der gør, så vi ser ret ens ud.

RaDok
      Bruger

jeg har godt nok aldrig haft nogle problemer med vagterne, overhovedet, så dem der har problemer med dem opsøger nok problemet selv.

så syntes at folk skal stoppe med deres tuderi og beklagen, så istedet for opføre sig normalt eller blive hjemme og se den foran skærmen, så kan man råde, skrige, sparke, smide med øl, vælte sit egen havehegn alt det man vil.

Dr_skov
      Bruger

Man kan jo altid føle sig provokeret, hvis man bare opsøger det i rigelige mængder. Jeg er ret sikker på, at uanset hvordan vagterne havde håndteret det, hvor de havde stillet sig op og i hvilket antal, så var casual-tosserne endt i slagsmål.
      Så havde modparten bare været politi, andre fans eller en tredie part.
      Søndag var det så bare Aros der endte med at tage konfrontationen.

leroy
      Bruger

AGF Horsens skrev:
      leroy skrev:

og så at en flok vagter stille sig op foran dem kan virke mere provkerende..

Du er godt klar over, at de Brøndby tosser var igang med at løbe over til vores tilskuere, det havde da endt endnu mere galt.

Jeg er glad for, at vores vagter opdækkede dem massivt. Den eneste grund til, at de skulle ned på det nedre afsnit, var at provokere vagterne til optøjer.

Nu må i sgu holde op med at pive over de vagter. Hvis man ser nogle optøjer, så forsvind fra området, istedet for at blive ved med at glo på det, som var det en spændende action film.

Det er i sådanne situationer uskyldige bliver ramt, for i bund og grund er det jo umuligt for ordensmagten at se forskel, når alle er samlet i flok. Trenden er at klæde sig casual til kampene, og det er der mange af os der gør, så vi ser ret ens ud.

Det er meget fint du kan klippe en sætning ud af en hel sammenhæng, som kan misforståes… Men jeg siger at man kunne måske have undgået det ved at lukke det nederste af med hegn, og derfor var der heller ikke brug for at stille så mange vagter op foran dem, og det er jo tydelig de her gutter søger en grund til at lave ballade, og dette tilfælde var det vagternes "skyld" i deres øjne…

Khaki
      Bruger

Det er vel også værd at huske på at det er de selv samme Brøndby"fans" som ser det som en provokation at andre holds fans ifører sig det holds klubfarver.

Så selvfølgelig er et vagtkorps en provokation i deres øjne, på linie med grufulde ting som:
      – Væltet fadøl.
      – Bustakster.
      – Ketchup OG sennep rører hinanden på pølsebakken.

Hvad en SSU'tosse giver af årsag til deres latterlige hærgen ændre ikke ved det faktum at de havde gjort det alligevel, vagter eller ej, så havde årsagen for det bare været en anden.

Hvis der ikke var balade var der ikke brug for vagter, nu tilskriver jeg ikke vagterne den mentale kapacitet til at regne den ud, så tvivler på de ligefrem skaber balade for at godgøre de har et job.

Og se så rigtig godt på de billeder, det er ikke vagterne de går efter, det er C-tribunen de var ude efter. Først igennem vagterne, så over hegnet. Det var ikke vagterne (dem der i deres forklaring provokerede) de gik efter.

Ays
      Bruger

Få nu bare det fan register på plads. Gerne med både fingeraftryk, iris scanning og DNA profil.. jeg skal sgu nok være den første i køen! JEG kan nemlig godt tage på stadion uden at té mig som en idiot og kaste med fadøl/smadre ting/slås !

leif86
      Bruger

Rastapopoulos skrev:
      Fanatikos er jo generelt ikke det mest saglige forum på nettet, det er åbenbart tilladt at uddele trusler i flæng.

@leif86 – Vil du med den kommentar fortælle, at kontrollørerne bare skal stå og tage imod? uddyb venligst; personligt synes jeg det er til grin af disser hooligans sagtens kan smadre uskyldige, men tigger om nåde lige så snart kniplerne trækkes.

Jeg vil runde af med at sige, at vagterne håndterede situationen fremragende!

Du misforstår mig totalt. Min pointe var, at voldspallerne vlagte døde ting at slås af frygt for at få nogle på huden af vagterne og politiet.

Jeg synes også situationen blev tacklet godt på stadion. Dog er der noget, der tyder på, at politiet mistede kontrollen en smule udenfor stadion og ramte børn og uskyldige med peberspray samt sendte fredelige fans durkt ind i slagsmålshelvede, da de ville hjem fra kampen. Det er sgu ikke smart.

/leif

Jamen så er vi jo 100% enige;)

Meloveyou
      Bruger
      bew
      Bruger
      Aarhus 76
      Bruger

Nu var jeg ikke i Horsens og se Brøndbys kamp der, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der er sket voldsomme ting derned. Det indrømmer Bundgaard jo også på tv. ”vi havde lidt hårdt fat i dem sidste weekend” Når han siger hårdt, så er det voldsomt…

Hvis man er klar til at give, må man også være klar til at tage og Brøndbyerne gav åbenbart bare igen efter sidste weekend. Problemet er så at det går ud over alle Vagterne og derefter lader vagter politi det gå ud over alle Brøndby fans.
      Ligesom det ikke er alle Brøndbyfans der er voldelig, er der også flere gode personer blandt Aros vagterne. Men som flere skriver er der virkelig uheldige elementer i det vagt kops, og det er der jo et utal af eksempler på.
      Men kan man forvente andet når man konsekvent benytter dørmand?

Aarhus 76 skrev:
      Men kan man forvente andet når man konsekvent benytter dørmand?

Om man med rette bør kunne forvente at Brøndbys fans ikke vil starte slåskampe imod vagter/politi??

[u]JA!!![/u]

Lad nu være med at vende sagen på hovedet.

snakeplisken
      Bruger

Hvordan kan man snakke provokerende adfærd fra vagternes side af, og snakke om at brøndby fans ikke skal på nederste afsnit? Hvad sker der i denne verden, hvor man mener at den slags vold er selvforskyldt? Det er jo totalt uacceptabelt, og jeg mener FCK som den eneste klub i Danmark har taget rette skridt i kampen mod hooliganisme!!!

ps. Ser AGF live ca. 10 gange om året, og er ALDRIG blevet generet af en vagt. De eneste jeg har set dem slæbe afsted med er idioter der eks. smider øl fra øvre til nedre osv. TAG JER SAMMEN!!!!!

Anders K
      Bruger

Om man med rette bør kunne forvente at Brøndbys fans ikke vil starte slåskampe imod vagter/politi??

JA!!!

Arg, kan man nu også forvente at de lader være med det i Århus? Muligvis i Esbjerg, men ellers så tror jeg da at de fleste ved at ssu har et anspændt forhold til Århus..

Biggestfoot
      Bruger

For satan da.

Der er da ingen som kan mene at det var ok det Bundbyfans gjorde i søndags??
      Og så den latterlige grund: "Vagterne er selv skyld i det", er da det ringeste jeg har hørt. Ja der kan da godt være en som provokere, men jeg møder også folk på vejen i bil som provokere i deres måde at køre på. Derfor kører jeg da ikke ind i ham og banker ham. Eller smadre den nærmeste pølsevogn eller skraldespand.
      Dem som laver ballade har jo en del med vagterne at gøre, så de kan jo opfører sig ordenligt, så var der jo ingen problemer. Jeg så ihvertfald ingen vagter gå op på nedre fra løbebanen. Men så mange bundby fans som lige skulle ud at provokere vagterne på løbebanen.
      Jeg stod på C9 nedre og så det meget tæt på og der så jeg kun modige vagter. De gjorde et fantastisk arbejde, selv de "små" damervagter stillede sig imellem.

Få nu de fjolser i et register!!!!!!!!

Mvh
      Biggestfoot:(

Trolle87
      Bruger

Burde man ikke bare gøre som da ham tossen løb ind på bane i parken Der måtte Dk ikke have tilskuer. Bundbys næste tre kampe hjemme kampe bliver ud bundby tilskuer?????

Trolle87 skrev:
      Burde man ikke bare gøre som da ham tossen løb ind på bane i parken Der måtte Dk ikke have tilskuer. Bundbys næste tre kampe hjemme kampe bliver ud bundby tilskuer?????

Danmarks kampe blev rygget til jylland, hvor der var masser af mennesker! (:
      Og nej, jeg mener ikke man skal give tilskuerløse kampe til brøndby, det mener jeg ikke man skal, da det er SLET ikke samme ting, som er sket i DK-kampen og på NRGi Park! (:

hinge88
      Bruger

Først og fremmest så er det vi så i søndags fuldstændigt vanvittigt!!!
      Hvad vagterne angår, så er der da helt sikkert en Brian eller to der er lidt for pumpet og tusaset, og ikke ummidelbart får sin hovedpine af at studenterhuen trykker. Når det så er sagt så har jeg i de sidste 6 år på stadion ALDRIG oplevet at vagterne har henvendt sig til folk der opførte sig som de skulle for at provokere.

Mht. til det stykke arbejde vagterne leverede, så tror jeg nok politiet skal fortælle John Bundgård om hans "taktik" virkede, for man skal ikke have fulgt særlig meget med for at regne ud, at vagterne ikke valgte at stille sig foran, af egne fri vilje. De har div. strategier og planer.

Generelt set så er ét af problemerne i de her sammenhæng omkring bekæmpelsen, at klubberne, politikerne, alle de forskellige vagtkorps samt politiet, de arbejder for samme sag, men ikke under samme ledelse, ikke under de samme ider, ikke under samme strategier osv. osv. Et forslag kunne være at nedsætte en "hooligan-kommision" som tager til England, Tyskland og Italein for at lære af dem der virkelig ved hvad det handler om. Se hvad vi kan overføre til det der åbentlyst forkommer herhjemme og som efterhånden er en del af kampene hver weekend.
      Når der så er én overodnet handlingsplan, som måske er udarbejdet af politiet i samarbejde med div. politiker, så de har loven på deres side og så de får de fornødne resourcer, så kan klubberne inddrages og ALLE sas-liga klubbernes private vagtværn de skal simpelthen tvinges til at arbejde sammen med de andre klubber, politiet osv.
      Så skal deres lægges en meget stram handlingsplan for hvad straffen for gentagende forselser skal være.
      Man kunne f.eks lege med tanken om at personer der mere end 3 gange er taget i forbindelse med fodbold kampe, for evt. vold mod tjenestemand i funktion, overtrædelse af ordensbekendtgørelsen osv. De skal have en såkaldt fodlænke om benet, og når der så spilles fodbold på eksempelvis Århus stadion, så må personene i et bestemt tidsrum ikke bevæge sig uden for sit hjem.
      Måske er det hul i hovedet, men jeg mener at man her får tosserne væk fra gaderne, man sikre sig at de ikke kommer ind til kampene, man sikre sig at de ikke kan forvolde skade og ballade i sammenhæng med fodboldkampe.

Der er ingen grund til at spilde tiden på at diskutere vagternes/politiets strategier og fremtoning over for de såkaldte fodboldbøller.
      Vi skal ikke sidde og vente og snakke længere, nu skal dem der har autoriteten til det sku træde i karaktere og se problemerne i øjnene og tage kampen op.
      En god strategi er, kvæl ilden før den breder sig, isoler den fra alt brandfarligt, i form af unge der lade sig indlemme i de såkaldte firms osv. Forbyg mod brand i form af at tage forhåndsregler og være på vagt. Hav et beredskab der kan håndtere en brand. Gerne før den opstår, som minimum når den ér opstået og gerne til efterslukning.

At anholde bøllerne, give dem en bøde på 500 og lade dem gå igen, det er simpelthen ikke godt nok!!!

Trolle87
      Bruger

@TheWhiteChamps
      ja det er rigtigt at de kampe blev flyttet. Men det jeg forslår i stedet er at man bare siger der ikke må komme brundbyfans ind. ved godt det ikke fremgik særlig tydeligt af mit svar. For helt ærligt hvis de ikke kan opfører sig ordenligt så smut.

Krede
      Bruger

@Ralph Wiggum

Jeg kunne ikke være mere enig!:k:k:k

Jeg er sgu ikke engang gammel, men kan kan ikke følge den tanke der hedder at når man har betalt entre så er det helt tilladt!
      Hvad så hvis man havde en fribillet, så må man ikke ikke svine dem til eller hvordan fungere den tankegang??[think][think]
      Hvad når man er i byen, skal bartendere og dørmænd også bare finde sig i stive folk der sviner dem til, fordi de har betalt entre og det er en del af deres job???[think][think]

Kom ind i kampen jer der tænker sådan!!!!

Anders K
      Bruger

http://www.allehaderos.dk har også en version af hvad der skete på deres forside.

Surprise Brøndby hooligans angriber vagterne og vagterne kommer til at hive haft i folk der skal ned og kigge – Det hele skal vendes til at det er vagternes skyld at der kommer 100 hooligans til Aarhus for at bokse – Faktum er at de var kommet lige meget hvad der var sket i Horsens og det samme var sket.

Yalle
      Bruger

Aros som vi kender dem.

NyBruger skrev:
      Selvfølgelig er Aros dybt involveret i de problemer der har været. Folk der siger andet ved ganske enkelt ikke hvad de snakker om.

Gør du??[think]

Anders K
      Bruger

NyBruger @ Hvordan kommer du frem til at vagterne er dybt involverede? Som jeg så det, så stod SSU'erne på hegnet og begyndte at provokere de 2 vagter der havde stået foran udebane afsnittet hele kampen, da der så kom flere SSU'er kom der logisk nok flere vagter.

Tror du at vagterne havde fløjet op ovenpå og så ud til højre, hvis SSU'erne ikke selv havde budt op til dans? Nok kan vi blive enige om at der er nogle uheldige dørmændstyper i blandt Aros-vagterne, men at gi dem skylden for at man vader rundt med et kamera, mens de er ved at få styr på folk, og så forvente at man er fredet – Ingen burde være så dum!

Oveni det, så kan jeg ikke forestille mig at der ude bagved skulle stå 30 vagter og håne BIF's fans, hvis nu SSU'erne ikke havde valgt at tæve løs på dem.

Jeg tror lidt at det her er BIF der har et rigtig stort problem med hooliganisme, som de såbenbart har valgt at tie ihjel, istedet for at arbejde imod det. Vagterne i Brøndby er jo blevet tævet på plads som jeg har forstået det.

Anders K
      Bruger

Atletion søger erstatning for de 200.000 kr der er blevet ødelagt for:

http://jp.dk/indland/aar/article1424272.ece

Bramos
      Bruger

vagterne lagde lige så meget op til slagsmål som brøndby fjolserne… Kender en af samaritterne der var derover, og han så vagterne stå og opfordre bundbyfolkene til at angribe dem…[think]

Viser 81 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.