V-forslag: ombyg stadion

Forside Fora AGF V-forslag: ombyg stadion

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      Hyldig
      Bruger

http://www.tv2oj.dk/artikel/187748:Aarhus–V-vil-skabe-et-intimt-stadion?app

Populisme i valgtider eller ej, så ville det være kærkomment.

vieri
      Bruger

Jeg synes det ville være hul i hovedet at bruge flere skattekroner på flere lappeløsninger på Nrgi Park. Det er bevist at der ikke kam laves en fornuftig forretning ud af det nuværende stadion og Arena . Og at lave flere "forbedringer" på Nrgi Park vil kun få forpagtningsafgiften til at stige markant , og derved AGF's underskud til at vokse . Eneste fornuftige løsning er at arbejde for et multifunktionelt stadion , gerne med tag der kan rulles af og på . Et sådant stadion kan bruges til andet end fodbold og derved har det en chance for at blive en overskudsgivende forretning både at eje og forpagte et sådant stadion . Men byggeriet af en sådant stadion skal først og fremmest ske for private midler . Kommunen har ikke råd til at involvere sig i flere prestigeprojekter . Man har rigeligt med dyre projekter i søen og på tegnebrættet allerede .

Helt enig med Stiftens Jan Schouby når han kalder projektet helt forfejlet. Der er så vidt jeg kan forstå tale om at rykke banen tættere på de nyere tribuner og nedlægge flere tusind pladser i processen, hvilket jo så må rykke banen væk fra de nye sponsorfaciliteter og det er så det. Dyrt, formålsløst og underligt.

Hvis man virkelig ville rykke noget nationalt med hensyn til Aarhus som event by så er det her den ultimative løsning placeret tæt på tog og motorvej.

http://www.gelredome.nl/

LL86
      Bruger

Populisme ud over alle grænser. Men det er vel hvad man kan forvente fra det parti…

FHT176
      Bruger

LL86 – jaja, der kommer nok en god løsning i morgen! På 12 minutter…

vieri
      Bruger

Nu er alle politikere og alle partier til tider populistiske i deres måde at kommunikere på , og det bliver sædvanligvis meget værre op til et valg . Men ideen med at fjerne løbebanerne og endnu engang smide gode penge efter et dårligt fodboldstadion er en rigtig dårlig og uigennemtænkt ide .

Det eneste rigtige er at arbejde for et nyt multifunktionelt stadion fortrinsvis finansieret med private midler . Kommunen kunne bidrage med at forære et stykke jord til sådan et projekt , samt sørge for at der er eller bliver etableret ordentlig infrastruktur til og fra et sådant stadion .

cv
      Bruger

Det er selvfølgelig lidt spændende at denne debat, denne gang er bragt på banen af en politiker. Men jeg tror nu stadig at et ny stadion har lange udsigter.

Men skulle der nu ske noget så er løsningen ikke, at ombygge det nuværende, ej heller at bygge et nyt i Marselisborg skoven. Et nyt stadion bør, efter min mening, ligge ude ved motorvej/Ikea. Muligheden for at kunne køre direkte fra motorvejen og ind på stadion ville være super optimal.

Et nyt stadion skal være multifunktionelt som i Schalke, tag over og mulighed for at køre banen væk. Det er, i hvert fald, hvis man vil konkurrerer på de store kulturelle begivenheder. Aarhus har ikke brug for en ny arena til håndbold og koncerter mm. Aarhus har brug for en ny arena til fodbold, håndbold, ishockey mm.

Men jeg frygter på Aarhus vegne, at de kommunale politikere ikke kan eller vil indse dette.

Synes nu Eskelundvej er bedre og mere føles som AGF område – og med etablering af et trinbræt til tog eller letbane i nærheden så kan infrastrukturen vist ikke blive bedre.

vieri
      Bruger

cv skrev:
      Det er selvfølgelig lidt spændende at denne debat, denne gang er bragt på banen af en politiker. Men jeg tror nu stadig at et ny stadion har lange udsigter.

Men skulle der nu ske noget så er løsningen ikke, at ombygge det nuværende, ej heller at bygge et nyt i Marselisborg skoven. Et nyt stadion bør, efter min mening, ligge ude ved motorvej/Ikea. Muligheden for at kunne køre direkte fra motorvejen og ind på stadion ville være super optimal.

Et nyt stadion skal være multifunktionelt som i Schalke, tag over og mulighed for at køre banen væk. Det er, i hvert fald, hvis man vil konkurrerer på de store kulturelle begivenheder. Aarhus har ikke brug for en ny arena til håndbold og koncerter mm. Aarhus har brug for en ny arena til fodbold, håndbold, ishockey mm.

Men jeg frygter på Aarhus vegne, at de kommunale politikere ikke kan eller vil indse dette.

Enig .

Og jeg frygter ligesom dig at politikerne i byrådet ikke evner at indse , at det er et multifunktionelt stadion Århus har brug for .

GFforpresi
      Bruger

Det jeg synes der er interessant ved debatten i forhold til de mange gange før, er at det virker til folk har indset at endnu en lappeløsning med at flytte løbebanen osv aldrig bliver godt.

Det bliver for svært og dyrt at få lavet ordentligt, og så ender vi med endnu en halvfærdig løsning. Placeringen ved Eskelundvej er oplagt, da den er tæt på byen, motorvej, ringvej/ringgade nettet og nemt lave et trinbræt til tog 500 meter derfra. Denne løsning ved genbrugsstationen derude er i mine øjne oplagt.

Derudover skal det laves så, stadion er meget overdækket, evt med et tag der kan køres af, eller et tag der går langt ind, så arenaen ligeledes kan bruges til andre arrangementer. Koncerter, shows med mere.

Koncerter på det nuværende stadion kan ikke gennemføres pga for lydniveau og klager fra naboerne. Det vil man ikke på samme måde risikere ved eskelundvej.

Næsten irriterende denne debat kommer igen, da det formentlig aldrig kommer til at ske. Men lokationen og infrastrukturen er allerede på plads, og en sådan arena kan vel bygges for 200 mio, som skal finansieres af private og offentlige midler da begge interresenter har gavn af en sådan arena.

Ballantines
      Bruger

Det er altid nemt at have gode intentioner for andre menneskers penge. Retteligt burde kommunen sælge stadion og lade GF være primusmotor for facilitering af fans og sponsorer.

GFforpresi
      Bruger

GF vil da aldrig købe det stadion!

Kommunen lavede en brøler da man byggede det. Det skal da ikke gå udover AGF

agf-dresen
      Bruger

Så hænger vi sku på den lorte løbebane i minimum 3-4 år mere.. Kommunen er åbenbart stolte over Danmarks pt dårligste stadion.

http://www.aarhus.dk/da/omkommunen/nyheder/2014/Maj/Aarhus-byder-succesfuld-atletikevent-velkommen.aspx?page=1

salling23
      Bruger

Du læste det nederste af artiklen ikk?

I 2017 afholder Aarhus eventen alene. Med etableringen af det nye atletikanlæg i Viby, kan byen huse hele arrangementet. Det betyder at flere end 4000 atletikveteraner vil indtage Aarhus i de 12 dage eventen varer. Og med ledsagere forventes der at ankomme ca. 6500 gæster til byen.

agf-dresen
      Bruger

DOH

Schmidt
      Bruger

Vi skal have et nyt stadion i stedet for det atletik-pis. At det gamle stadion så visner hen rager mig en høstblomst, det skulle de have tænkt på da de byggede monstronet.

Claus Struck
      Bruger

Det er ikke realistisk med et nyt stadion, men den nye løbebane på viby stadion gør en udvidelse af århus stadion mere realistisk, efter afholdelsen af veteran em i atletik 2017, da atletikaktiviteterne herefter vil kunne flyttes til viby. Som jeg ser det vil det være denne model man skal satse på: http://jyllands-posten.dk/aarhus/agf/ECE4479074/kold-modtagelse-af-stadionudvidelse/

Agger
      Bruger

agf-dresen skrev:
      Så hænger vi sku på den lorte løbebane i minimum 3-4 år mere.. Kommunen er åbenbart stolte over Danmarks pt dårligste stadion.

http://www.aarhus.dk/da/omkommunen/nyheder/2014/Maj/Aarhus-byder-succesfuld-atletikevent-velkommen.aspx?page=1

Det er på ingen måde nyt, at Aarhus er værter for det event. Det er ca. 2 år gammelt!

salling23 skrev:
      Du læste det nederste af artiklen ikk?

I 2017 afholder Aarhus eventen alene. Med etableringen af det nye atletikanlæg i Viby, kan byen huse hele arrangementet. Det betyder at flere end 4000 atletikveteraner vil indtage Aarhus i de 12 dage eventen varer. Og med ledsagere forventes der at ankomme ca. 6500 gæster til byen.

Både Nrgi og Viby kommer til at være i brug! 😉

agf-dresen
      Bruger

@Agger
      Det kan da godt være det er en to år gammel nyhed (den er lige kommet på Aarhus Kommunes hjemmeside)…. Men det ændre jo ikke på, at AGF-Aarhus stadigvæk, i mange år fremad har Suppens dårligste fodboldstadion.

Så hvis folk vil bruge deres energi på at rakke ned, fremfor kæmpe for total ødelæggelse af AGF´s gymnastikstadion… be my guest.

Agger
      Bruger

Jeg har selv nævnt det flere gange, når emnet har været oppe, at der ikke kan ske noget før 2017 fordi Århus har forpligtet sig.

jj
      Bruger

Der skal være en plan for det gamle stadion, hvis man skal have kommunen med til at acceptere at der laves et nyt. Den plan er svært at se.

Stev
      Bruger

jj skrev:
      Der skal være en plan for det gamle stadion, hvis man skal have kommunen med til at acceptere at der laves et nyt. Den plan er svært at se.

Jeg kan sgu hurtigt lave en plan; Ryd lortet!

Schmidt
      Bruger

Undskyld men kommunen kan rende og hoppe, det stadion er uegnet som fodbold stadion, så må kommunen holde Hansi Hinterseer koncerter eller hvad de ellers kan finde på.
      AGF er udelukkende forpligtet til at benytte det til 2020, jeg forventer at investorer vil se en værdi i et ordentligt stadion til den tid.

jj
      Bruger

Kommunen har intet ønske om at rydde lorten. Det tror jeg heller ikke den får i den nærmeste fremtid.

AGF kan selvfølgelig godt holde op med at spille på stadion. Men hvor skal vi så spille? Jeg tror ikke kommunen vil acceptere bygning af et nyt stadion uden kamp, så det kan have ekstremt lange udsigter.

Måske kan må få forpagtningen ned på et minimalt niveau, selvom den sikkert skal i licitation, så er stadion jo intet værd, hvis vi ikke spiller, der. Men er man villig til at spille i Horsens i en årrække for at få kommunen i tale? Næppe.

Den eneste mulig plan er at få lavet om på stadion, så det bliver bedre.

nico1999
      Bruger

Jeg syntes at man skulle ombygge NRGi Park til en slags multiarena med et mobilt glastag B) Jeg tror det kunne tjene sig ind i længden for kommunen, fordi at den kan bruges til så meget forskelligt 🙂

mikle
      Bruger

Bare en indskydelse… så vidt jeg ved er stadionhallerne fredet (den ene brændte ned i forbindelse med 2. verdenskrig).
      Det betyder samtidig at man ikke uden videre får lov at bygge højere end de nuværende bygninger… af samme årsag er A-tribunen ikke højere end den er.

Det kan være jeg tager fejl – men mener at den er god nok. Hvis man søger lidt på tinglysning.dk og derefter googler de gamle lokalplaner står der noget med x antal meters højde eller sådan noget.

I bagklogskabens ulidelig klare lys skulle AGF have accepteret tilbuddet for år tilbage – var det Skanska sammen med andre investorer, der tilbød at bygge et rigtigt fodboldstadion ude omkring motorvejstilkørslen ved Åhavevej…?

Indse det – der kommer ikke et nyt fodboldstadion i Marselisskoven. Et nyt fodboldstadion skal bygges et helt andet sted – og gerne placeret væsentligt bedre taget Århus' mange udfordringer med infrastrukturen i betragtning…
      Evt. udnytte at man fremover får en letbane, der kører ud mod Århus N… tæt på motorvejen…

Stev
      Bruger

Hvis stadion absolut skal ligge for enden af Stadion Allé, hvilket jeg i øvrigt mener det skal og bør, så kan det også lade sig gøre. Det er jo sådan set bare at rive ned, SAMTIDIG med at man opfører et nyt. Netop løbebanen giver jo en frygtlig masse arbejdsrum, da afstanden fra bane til tribune er stor, så man kunne sagtens bygge stykke for stykke, hvilket dog ville give en del bøvl rent logistisk, men det tager jeg gerne med, da der i forvejen ikke er en imponerende infrastruktur omkring stadion, hvor fx hele C og B skal fra stadion ad samme vej.

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.