Uhyggelig tæt på Europa!

Forside Fora AGF Uhyggelig tæt på Europa!

• Dette emne har 35 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år siden af Anonym.
Viser 35 svartråde
  • Forfatter
      Klubbenmin
      Bruger

På grund af det flotte spil er vi kravlet meget opad Fair Play stillingen!: http://dbu.dk/sr/poolFairPlayPosition.aspx?poolid=68133

Vi skal altså KUN overhale Randers FC i stillingen også skal vi ud og spille Europafodbold. FCK, BIF og OB tælles ikke med, da de i forvejen har Europabillet fra turneringen.

Jeg er sgu overrasket, men det viser bare hvordan vores spil funger i øjeblikket.

ttimme
      Bruger

Jeg foretrækker nu at vi henter FCM, som i øvrigt er bagud mod SønderjyskE. [shock][shock]

Er det ikke også noget med at der skal trækkes lod mellem nogle ligaer, om hvilke lande der får tildelt en fairplay plads?

Hvad sker der så hvis Aab vinder pokalen, så kommer de også i Europa? – frafalder 4. pladsens europa billet så ikke?

Eller er der noget jeg er gået fejl af? :p

Sylvester
      Bruger

ja ja men rolig nu.. nu er det jo sådan at der skal trækkes lod mellem ligaerne i europa og så er der kun 2 lande der for tildelt den ekstra plads. så selvom AGF skulle være heldige at ligge til det, er der laaaaaaang vej til europa 😀

Meloveyou
      Bruger

Der skal ikke trækkes lod i år. Det er noget med en eller anden stilling, hvos de 3 bedste får en uefaplads, vi ligger der nummer 2 efter Norge. Det offenliggøres omkring 1- maj

Men Esbjerg er også med i kapløbet. De ligger lige med os

Knut
      Bruger

Jeg er en af de heldige fans der har set AGF spille i Europa tidligere og det kan klart anbefales…

Hvem har nu tid til at gå de forskellige fairplayskemaer igennem for at se i hvilke tilfælde det faktisk er os fans der er skyld i at vi ikke ligger højere…

http://dbu.dk/sr/matchFairPlayInfo.aspx?matchid=930085&poolid=68133

Jeg synes ikke det er et rigtig grundlag at de point bliver uddelt på… f.eks positivt spil… men det er jo skræmmende at tænke på at vi fans kan blive skyld i at vi ikke kommer ud i Europa hvis alt flasker sig…

Mikael_10
      Bruger

Vi er 5 point fra en 4. plads efter Midtjylland efter deres nederlag til SønderjydskE i dag. Det kunne være flot at slutte på 4. pladsen. Så kan man faktisk kalde os for tophold.
      En helt anden ting: Synes det burde tale for flere hold i ligaen, at man med 6 runder igen, kan være så tæt på en 4. plads, efter man i slutningen af marts, for 5 kampe siden, blev dømt til at være på vej ind i nedrykningskampen igen. Det kan ikke passe, at halvdelen af rækkens hold skal have det pres, der kaldes nedrykning på sine skuldre. Bare lige en sidebemærkning.

Saibot
      Bruger

Kan se at vi har fået et point trukket fra i en hel del kampe på grund af romerlys, og to gange på grund af ukvemsord mod dommer eller modstander… Egentlig ærgeligt hvis det skal gå ud over vores chance for europa.

Useriøst fra kampen mod fck d. 10/8-08:
      "Kommentarer udehold (AGF)
      6 Kunne ikke høre AGF´s fans og ved heller ikke hvor mange der var, da de var placeret på øverste tribune på samme side som jeg."

Meloveyou
      Bruger

Det er så tilfældigt hvad de gir.
      Men vi kan da være glade for, at de ikke har trukket os for Graulunds albue mod Stuhr

jj
      Bruger

Man kan jo ikke sige andet end at FCN's fan opførte sig eksemplarisk i går. Ja, jeg ved godt at fan er ental og fans er flertal 😀

Vi får da ikke en europaplads for 4. pladsen? Er det ikke kun, hvis BIF møder FCK i pokalfinalen at 4. pladsen kommer i europa? Men det er selvfølgelig heller ikke usandsynligt. At vi så ikke virker helt klar til europa endnu er en anden snak 😀 Men det var gode tider – dengang i 90'ernes

Sopy
      Bruger

Lad os håbe vi kan komme ud i Europa via Fair Play… Ellers skal vi blive nr. 4 og taberen af mesterskabskampen (Brøndby eller FCK) skal vinde pokalturneringen…

Eller er jeg helt galt på den… Dvs. at man kan komme i en situation, hvor man skal håbe på, at BIF skal vinde… Uhyggelig tanke… [think]

GFvestjyden
      Bruger

Nu må i snart lære det. Ja vi HADER Brøndby. Meget. Men står valget mellem pest og kolera så 1000 gange hellere Brøndby end FCK som mestre. Eller er det kun mig som har FCK på hadelisten sammen med Chelsea Real Madrid Liverpool og Schalke 04?

Sopy
      Bruger

Brøndby er da hadehold nr. 1 i SAS Ligaen… INGEN TVIVL DER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :k:k:k

Dette går helt tilbage til 1995-96… Remember???!!!!

GFvestjyden
      Bruger

Siger heller ikke jeg ikke hader Brøndby.
      Men ALT ved FCK kan jeg bare ikke klare. De har simpelthen
      Danmarks dårligste fans. De er nogle tudefjæs alle sammen.
      Ja så er der nok bare den kæmpe had mellem København og vestjylland. Selv i Europa skal de smadres.

Sopy
      Bruger

Jeg har det på samme måde med Brøndby… Kan slet ikke udstå dem… Jeg vil langt hellere have FCK som mestre end Brøndby…

Men sådan er det at bo i Københavns-området… Kender mange både FCK- og Brøndby-fans, som er flinke… Kan bare ikke udstå Brøndby som klub…

GFvestjyden
      Bruger

Skal vi ikke bare være enige om at vi hader begge klubber og håber OB vinder guld selvom de mister 3 point på mandag.

Sopy
      Bruger

Kunne være fedt med OB som guldvinder og AGF son 4'er og i Europa 😀

agfgas
      Bruger

GFvestjyden skrev:
      Skal vi ikke bare være enige om at vi hader begge klubber og håber OB vinder guld selvom de mister 3 point på mandag.

ALDRIG Tamponerne – FUCKERNE eller BUIF eller Boligforeningen

Beikes
      Bruger

Jeg "hader" da også FCK og BIF, næsten ligeså meget som jeg gør Randers! Faktisk kan jeg slet ikke lide eller sympatisere med andre klubber end AGF. Faktisk er der kun een anden klub i Danmark jeg har respekt for – BK Frem, men det er nu mest pga dere fede trøjer 😀

GFvestjyden skrev:
      Nu må i snart lære det. Ja vi HADER Brøndby. Meget. Men står valget mellem pest og kolera så 1000 gange hellere Brøndby end FCK som mestre. Eller er det kun mig som har FCK på hadelisten sammen med Chelsea Real Madrid Liverpool og Schalke 04?

Det er som taget ud af min mund det der!! Lækkert og se at andre har samme had til de klubber! :k:K:D

Noerby
      Bruger

Det virker da som en meget sund debat i har kørende her….

zcml
      Bruger

TheWhiteChamps skrev:

GFvestjyden skrev:

Det er som taget ud af min mund det der!! Lækkert og se at andre har samme had til de klubber! :k:K:D

Troede faktisk han var ene om det!

Self. kan man ikke andet andet end hade FCK, men for mig er Chelsea en ret ligegyldig klub der har været heldig at få en russer til at gøre dem til et storhold igen. Real har jeg tidligere holdt med, men ikke rigtigt længere.
      Man burde dog ikke som GF'er kunne hade en arbejderklub som Schalke. Og har altid haft en eller anden uforklarlig tilknytning mellem Liverpool og AGF. Måske fordi dem, der fik mig smittet med GF-"sygen" også er Liverpool'ere, og begge er traditionsklubber, der ufatteligt længe har higet efter endnu et mesterskab.

baryton
      Bruger

agfgas skrev:

Det bliver lidt svært i denne sæson. Hvem foreslår du som alternativ??

baryton
      Bruger

agfgas skrev:

Det bliver lidt svært i denne sæson. Hvem foreslår du som alternativ??

Sputnik
      Bruger

Back to subject:

Det ligger til, at Aab og FCK skal mødes i pokalfinalen og mig bekendt er reglerne skruet sådan sammen, at vinder FCK samtidig med, at de IKKE vinder DM, så går pladsen til 4. pladsen i ligaen. Hvis det er tilfældet, så er der da noget at kæmpe for i de sidste kampe…

Steen6372
      Bruger

Sputnik skrev:
      Det ligger til, at Aab og FCK skal mødes i pokalfinalen og mig bekendt er reglerne skruet sådan sammen, at vinder FCK samtidig med, at de IKKE vinder DM, så går pladsen til 4. pladsen i ligaen. Hvis det er tilfældet, så er der da noget at kæmpe for i de sidste kampe…

Det er korrekt. Se også denne artikel om problemet: http://www.bold.dk/nyt/?vis=99643&rss=true

Mest simpelt er det, hvis Brøndby slår AaB ud. Så vil nr. 4 med garanti få pladsen i europa.

Rent bortset fra det, betragter jeg stadig 4. pladsen som meget langt væk. Resultater kommer i bølger, og det er lidt optimistisk at både FCM og vi fortsætter de nuværende bølger sæsonen ud. Og der er altså også stadig 5 p. og målscore til forskel. Men drømme kan man jo altid.

Jeg vil være meget tilfreds og overrasket, hvis vi slutter som nr. 6!

Sputnik
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Jeg vil være meget tilfreds og overrasket, hvis vi slutter som nr. 6!

Meget enig sådan set, og lur mig om ikke White er ude resten af året nu.
      Jeg tror dog, at FCM's resultatmæssig krise stikker dybere end som så og de kan godt få problemer med at holde Randers og AaB og os, for den sags skyld, bag sig, men det er korrekt, at 5 point ud af 18 mulige i "semitoppen" med et ustabilt AGF er rigtig meget, men det kunne sgu da være en helt fantastisk afslutning på sæsonen hvis det hele flaskede sig og vi endte på den 4. plads, samtidig med at OB blev mestre og FCK slog Aab i pokalfinalen… Kan du se det? 😉

MrLarsen86
      Bruger

Danmark havde i år 6 hold med i Europa.

CL: Aab
      Uefa: BIF, FCK, FCM og FCN (Fair-play)
      Toto: OB

Toto-cuppen nedlægges desværre, så den hedder en 4. plads, eller også skal vi overhale Randers på fair-play listen – hvis dette skal ske, skal tilskuerne have mundkurv på, så man ikke fornærmer nogen 😛

Mht. mulighederne for en 4. plads, ser jeg det ikke som realistisk. Ude mod Aab og OB er meget svære kampe. Hjemmekampen mod Brøndbt kan afgøre guldet, så Brøndby vil være meget opsatte, og udekampen mod Vejle i sidste runde kan afgøre bundstriden. FCMUH har også et halv svært program, men vi skal virkelig spille over evne for at komme i betragtning til en 4. plads.

Opfordring til alle AGF-fans: VI KOMMER I EUROPA HVIS VI KLAPPER AF MODSTANDERE OG DOMMER I RESTEN AF VORES KAMPE! ;);)

Ikke at jeg nogensinde tror det ville ku lade sig gøre at få alle AGF-fans til at klappe af modstandere.. Men er det ikke lidt det der ska til? :S

(Jeg ville aldrig selv ku finde på at klappe af Brøndby, bare for at få det på det rene)

Jeg vil dog langt hellere at vi kvalificerer os til Europa Cuppen qua 4. pladsen 😛

LL86
      Bruger

Kunne vi undgå alt hvad der hedder romerlys, råb af dommeren osv. ville chancerne for UEFA cup være rigtig gode. Så kan vi altid bruge de første kampe af næste sæson til at svine alt og alle 😀

bjalde
      Bruger

De fairplayregler er jo lavet af de samme folk der vil have all-seater stadions og ingen øl på stadion… Hvis jeg husker korrekt foreslog en klaphat fra UEFA gudhjælpemig at der slet ikke måtte sælges øl i hjemmebanebyen på kampdagen hvis der skulle spille europæisk, det blev dog hurtigt forkastet!
      Synes det er rimeligt at der bliver givet point for holdet og spillet på banen, om der laves eftertacklinger, høje albuer, spytklatter osv., men at trække point fra fordi fansne råber af dommeren er direkte latterligt… får man så godtgjort et evt. pointtab fordi dommeren overser et straffe og tilskuerne bliver gnavne? næppe!

zcml
      Bruger

bjalde skrev:
      De fairplayregler er jo lavet af de samme folk der vil have all-seater stadions og ingen øl på stadion… Hvis jeg husker korrekt foreslog en klaphat fra UEFA gudhjælpemig at der slet ikke måtte sælges øl i hjemmebanebyen på kampdagen hvis der skulle spille europæisk, det blev dog hurtigt forkastet!

Man skal vist også være temmeligt meget jubeloptimist for at tror på det. I hvert fald i Danmark [lol]

Flanhardt
      Bruger

Jeg er personligt henrykt over at der nu er en grund for tilskuerne til at holde op med at råbe ukvemsord ad dommeren… det gør jo ikke noget at råbe "dommer- du lyver med din fløjte", det er bare alle de der tåbelige "ludersøn" og "bøssedommer" vi skal lade være med… og HURRA for at romerlys måske bliver efterladt derhjemme. DE SKABER IKKE STEMNING!

så jubelstemning herfra… lad os opføre os ordentligt og hjælpe GF i europa!

scrotum
      Bruger

Flandhardts mening omkring hvordan man gebærder sig på stadion, er ifølge mig helt ude i hampen!! det hører sig til på et stadion at man må råbe efter dommeren, jeg vil mene at det er en del af en intens og god stemning, og publikums pligt at vise både glæde og frustration!! på stadion er der mulighed for at få afløb ved at bla. råbe af dommeren og spillere!! og jo romerlys hører sig også til!! hvis man ikke kan lide dette smat tilråb efter dommeren, så bliv hjemme!! eller find dig et andet sted på stadion, hvor du kan side og være i fred for alle de "vilde"

Labadia
      Bruger

undesøgte lidt hvad den nye euroleague egentlig går ud på og faldt over det følgende fra den officielle hjemmeside:

UEFA Cup Competition Format Changes for the new UEFA Europa League explained

On the groups stage, the renewed cup will have 48 clubs in 12 groups of 4 teams each playing home and away, as opposed to just one time as it is being played now.

The top two of each group will then join the eight third-placed clubs from the UEFA Champions League groups stage in a knock-out stage of 32 teams.

On this renewed format, the beaten National Cup finalists will no longer get qualified to this stage of the competition. As an example: England’s West Ham and Millwall have recently qualified as beaten runners-up of the FA Cup in the past years for the UEFA Cup, but UEFA said this will no longer happen, even if the National Cup winners have already qualified for the UEFA Champions League.

Er meget muligt at jeg misforstår, men betyder det sidste ikke at AAB ikke er selvskrevne til en uefa-plads ved tabt pokalfinale og FCk mesterskab??? Men at europa-pladsen må gå til nr 4 i superligaen??? [think][think]

Anonym

http://www.uefa.com/competitions/uefacup/news/kind=2097152/newsid=788365.html

Her står der:
      "The losing finalist for the domestic cup competition will still be entitled to be entered for the UEFA Europa League should the domestic cup winners qualify for the UEFA Champions League."

Viser 35 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.