fbpx

Udvikling eller afvikling

Forside Fora AGF Udvikling eller afvikling

Viser 39 svartråde
  • Forfatter
      salling23
      Bruger

Flere bruger giver efterhånden udtryk for at vi skal ændre vores spillestil eller endda fyring af Peter Sørensen/Brian Steen Nielsen.

Vi har nu gennem 15 år være placeret omkring eller under stregen.
      Dette skyldes at man konstant har skiftet træner, spillestil og spillere.

En fyring af PS vil medføre nye metoder og ny spillestil, som vi ikke har spillerne til i øjeblikket.
      Seneste eksempel var ER, der overtog fra Ove P – resultatet husker vi vel alle!
      Brian Steen Nielsen har endelig fået noget at sige i ansættelsen af træner. Dette bevirker at vi fremover kan 'shoppe' efter en trænertype, der passer i tråd med den udvikling og spillestil vi har/gerne vil have.

Der er tydelige tegn på at vi er igang med en udvikling af spillestilen. Den langsomme boldomgang skyldes ofte nye løbemønstre, som ikke sidder helt i skabet.
      Samtidigt har vi gang i en foryngelse af truppen/holdet. Noget af det nødtvunget andet helt med vilje.

Er det spil vi ser i øjeblikket godt at se på?
      Ikke det hele, men man skal kravle før man kan gå!
      Det tager det tid at bygge en spillestil op. FCK brugte 3-4 sæsoner med betonfodbold inden de var klar til godt offensivt fodbold. Horsens og SønderjydskE er andre eksempler.

Vil vi være og forblive et tophold, så er vi nødt til at tage det lange seje træk!
      Jeg siger ikke at man ikke må stille krav til spillere, trænere og ledere, men måske vi skulle prøve at bakke mere op omkring det projekt klubben har sat igang istedet for at kræve ny træner eller poleret fodbold.

Spørgsmålet er så: vil vi være et tophold eller er vi tilfredse med at ligge omkring stregen i 15 år mere?
      Eller sagt på en anden måde. Vil vi udvikle eller afvikle?

Jakob-1795
      Bruger

Jeg tror ikke, det er et spørgsmål om tålmodighed, men mere et spørgsmål om, at vi er mange tilhængere, der er nervøse for, at "tålmodigheden og det lange seje træk" koster en nedrykning, hvis ikke der sker noget spillemæssigt drastisk nu og her.

Vi har ikke skabt nogle nævneværdige chancer i denne sæson. Og det offensive spil er så tandløst, som dengang vi glædede os over, at Randers heldigvis var så langt bagefter os i tabellen, at de ikke kunne nå os.

Der skal ske noget nu, ellers bliver vi sat helt af. Tror ikke på, Brøndby rykker ned. Dertil har de for mange gode spillere.

Og dermed kan vi så spekulere på, hvem der mon er ringere end os over en hel sæson. Jeg tør i hvert fald ikke give et bud, da jeg regner med Sikeborg kommer i gang offensivt.

Så spørgsmålet er i min optik ikke udvikling eller afvikling, men handling eller nedrykning.

Jakob

salling23
      Bruger

Med BSNs udmelding om at han kigger efter en angriber, så må klubben alt andet lige have samme mening om at vi ikke gør det godt nok oppe foran.
      Jeg forsøger ikke at blåstemple resultaterne vi har opnået i år, men mener bare ikke at en ændring af alt det der er bygget på i 2 år er det rigtige.

Jeg foretrækker til enhver tid Peter Sørensen og hans spillestil fremfor Erik Rasmussen og hans spillestil, når det kommer til at få nok point i hus.

Schmidt
      Bruger

Salling er enig i at spillet ikke kan forventes at være prangende endnu ting tar tid. MEN fordi man er i en omstillingsproces er det jo ikke forbudt at vinde fodboldkampe. FCK vandt jo stadig masser af kampe, mens de spillede røvsygt.

Det at man er i en proces må aldrig være en undskyldning for ikke at vinde kampe. AAB og OB er osse i en proces, men det betyder ikke at de ikke kan vinde!

salling23
      Bruger

Schmidt: selvfølgelig skal vi stadig vinde kampe. Det jeg vil frem til er at det ikke nytter noget at gå i panik og fyre PS og ændre alt det vi er igang med.
      BSN er igang med at reagere på det han har set, så nu skal vi hjælpe klubben istedet for at modarbejde den

Zizou1
      Bruger

Kan ikke være mere uenig. Hvad er det der er ved at blive bygget op? Jeg kan ikke se det. I sæsonpræmieren mod AaB kunne man i de første 20 minutter virkelig se at der var bygget på hen over sommeren, med pres højt oppe på banen. Det resulterede så i at AaB pissede lige igennem og vi var heldige med at de ikke fik scoret. Efter 20 minutter gik PS tilbage til de gamle dyder, og der har vi været siden. Vi spiller fodbold på modstanderens præmisser og lever af deres fejl. På hjemmebane overlader vi spillet til modstanderne uden at turde tage kampen op, og vi bliver først farlige og direkte når vi kommer bagud, for 0-0 er jo åbenbart blevet en halv sejr, sådan virker det i hvert fald. Jeg har hele tiden været glad for PS som træner, men er begyndt at tvivle på han kan gøre mere for klubben. Vi har spillet som en sæk kartofler hele 2012 og har ikke haft modet til at spille fodbold, det kan jeg ikke se topholds potentiale i, det er vejen direkte ned i 1. div på sigt, specielt med det spiller materiale vi har.

chilli
      Bruger

@Salling23

Lidt underligt indlæg, du spørger om vi skal udvikle eller afvikle, og alligevel skinner det tydeligt igennem, hvad din dagsorden er. Hvis du havde været ny bruger på sitet, ville jeg havde haft mistanke om, at du var sendt i byen fra BSN/PS. :O)

Så til sagen!

Den er lidt svær, vi alle ved nok godt inderst inde, at det pt. ikke nytter at fyre træner og BSN. Men omvendt så vi jo for 3 sæsoner siden, hvad tornerose søvn kan gøre for et fodbold hold.

Jeg kan bare ikke forstå, at man tilsyneladende fortsætter på præcis den samme måde/taktik, som alle nu har set i 8 kampe ikke viker!

Hvorfor bruges SL ikke? Er han skadet så meld det da ud!

hvorfor får Moldskred ikke chancen?

Hvorfor prøves PG/SL ikke sammen, vi kunne spille kynisk med lange bolde frem til SL, som PG så skulle tage affaldet fra.

hvorfor har man ikke fundet en løsning på HB. Der er masser af ledige fodbold spillere på markedet, og det er købers marked pt.

hvis vores angribere ikke duer, hvorfor skal der så gå 8 kampe førend vores sportschef indser, at der skal findes en ny. Nu bliver det igen igen igen en panik løsning, med chance for at det bliver en ny moldskred.

hvorfor kan andre hold, som er dømt til nedrykning (AAB, Randers, Sønderjyske osv.) finde ud af at kæmpe røven ud af bukserne. De nænvte hold kommer frem til masser af chancer i deres kampe, og så slåes de for klubben. Det gør vores spillere ikke, eller det ser ihvertfald ikke sådan ud, er det PS eller BSN skyld, at de ikke har en klub følelse?

Der findes nok ikke noget let eller klart svar, men set fra min bane halvdel så skal vi fortsætte med PS/BSN få købt en HB, og en klasse angriber, og få noget gejst, selvtillid og fanden i voldskhed ind i spillerne, og så gå ud og vinde nogle kampe!

Steen6372
      Bruger

Zizou1: Du skriver det jo selv – at man arbejder på sagen (illustreret med forårspremieren). Du konstaterer også det samme som PS – at modstanderne simpelthen spiller os tynde alt for let – og som træner er der så kun en ansvarlig ting at gøre, nemlig at udføre damage control.

Det er skide let bare at sige at vi skal gå frem og dominere kampene, men praksis viser jo at vi ikke har spillerne til det. Hvad kan man så gøre? Punkt et må være at erstatte defensive spillere med mindre overblik med spillere med større. Derfor hentede man Pasanen. De næste skridt må så være at hente en bevægelig, offensiv højreback og måske en rutineret erstatning af Berg til fløjen.

Den lidt svære øvelse er jo også, at mange stamspillere fra de sidste sæsoner er "stået af" lige nu. Vi har bunker af angribere, men ingen skarpe. Vi har 3 defensive midtbanespillere, men to er skadet og den sidste har ikke meget drive i sig lige nu.

Men PS er nødt til at stille et hold hver gang og det må nødvendigvis være ud fra de betingelser der nu er. Lad os nu få lidt flere spillere klar og lad BSN lave en mindre justering af truppen, i den retning vi gerne vil med holdet, så skal det nok komme lige så langsomt.

Sloth
      Bruger

jeg har fra start rigtig godt kunne li Peter Sørensen, og det kan jeg for så vidt stadigvæk – Dog vil jeg mene at han ikke er mere fredet end alle andre hvis han ikke får tingene til at fungere.

Der er en ting der bekymre mig, og det er at Peter Sørensen igen og igen udtaler at det er vigtigt at have en god bænk hvorpå han bevist svækker startelveren – Det vil jeg aldrig kunne forstå, det er proffesionelt fodbold samt en underholdningsbranche, og man er dermed forpligtet syntes jeg til at starte med de bedste spillere hver gang ud fra den trup der bliver udtaget.

Jeg har intet imod Emil Scheel eller Aron, men jeg kan ikke forstå at de i weekenden ikke var afløst af Osama/Berg og Graulund fra start, og så have ladet dem spille så længe de nu kunne – I min verden vil en Emil Scheel bedre kunne gøre en forskel de sidste 30 min frem for de første 60.

Og så vil jeg gerne en gang til give min mening om højre back, og det har jeg nok snart godt op imod 100 gange – NEJ det går ikke med Kirkeskov på højre back, og jeg forstå ganske enkelt ikke at der er så mange (inkl. træneren) der syntes dette "eksperiment" er fungerende – Dette har igen intet med spilleren at gøre, for på nuværende har Kirkeskov faktisk spillet på bedre niveau end Eckersley, men vi er så ufattelig hæmmet ved at have ham som højre back…..modstanderen har så let ved at læse hvad der skal ske, luk Kirkeskov af ind i banen så man tvinger den over til højre ben, det vil Kirkeskov ikke, så han spiller enten bagud eller laver en bold frem af banen som der ikke kan arbejdes med – Kirkeskov er jo angivelig selv ikke tilpas med at spille derovre, i går da jeg så kampen igen besluttede jeg mig for at tælle hans offensive aktioner…..2 gange var han på højde med modstanderens straffesparksfelt…..nuff said.

Jeg er sikker på vi kunne have fordelt brikkerne anderledes på holdet så der ville være bedre ballance og bedre flow i vores spil – Feks. kunne Putros måske have løst problemet på højre back, men ham tør træneren ikke bruge……i AaB, OB og mange andre klubber er man nød til at bruge de spillere man har i egne rækker, og der kan man åbenbart godt få tingene til at fungere, og det ser jeg som et kæmpe cadeau til deres trænere for at vise tiltro til de unge mennsker – Desuden ville Kirkeskov godt kunne spille i midterforsvaret, der ville man udstille ham mindre end på backen.

Ellers er jo også enig at vi mangler en kreativ midtbanespiller til kanten ala Feilhaber – Jeg ser faktisk Osama have disse kvaliteter, men af ukendte årsager vælger Peter Sørensen ikke at bruge ham, men i stedet holde fast i Stephan Petersen som på nær i få gode øjeblikke viser skræmmende lavt bundniveau.

Så min bøn er stadig, få nu den højre back – eller giv i det mindste Jønsson eller Putros chancen derude – De kan umuligt gøre os mindre farlige offensivt end vi i forvejen er.

Zizou1
      Bruger

@Steen6372

Kan ikke se hvad din pointe er, at fordi vi har nogle skadede spillere går udviklingen i stå? Holdet har ikke udviklet sig overhovedet i 2012, der har været sporadiske tegn på at man bygger på, men når det ikke går, ja så falder man tilbage til de gamle vaner. Bryd vanerne det er der udviklingen findes. Det hjælper jo ikke at stoppe fordi det ikke lige kører. Hellere tabe nogle kampe på at forsøge noget nyt, end tabe kampene på at gøre som tidligere. Som Sloth også påpeger, mangler holdet vilje og gejst. Alle fans bakker op når der kæmpes for sagen, også selvom det ikke kører eller vi er bagud. Jeg har bare set alt for mange kampe hvor vi står stille og rådville og kigger fodbold, og det er det der får mig til at frygte at PS ikke har mere at bidrage med. Kombineret med at han ikke tør tabe. Det så vi jo i sidste sæson hvor vi spillede flest kampe uafgjort. Det kræver mod at vinde kampe, og med den rutine vi har på holdet burde modet være til stede, træneren mangler bare at kanalisere det ud.

Jeg ser ikke spillestilen som en del af problemet, da denne jo trods alt skaffede os det bedste resultat i 15 år! For mig at se, er det støste problem AGF'S evige akilleshæl; skader. Kasper Poulsen gjorde det fantastisk i sidste sæson, men har været skadet i 2 måneder og må først spille om en måned. Atle vores forsvarsgeneral har ikke spillet meget i denne sæson. SL er altid skadet, men er en konstant farer i boksen når han endelig er klar. Peter Graulund har været småskadet det meste af denne sæson (desværre) da han er den eneste angriber vi har, der kun skal bruge et forsøg med venstrebenet for at score og 2 forsøg med højre.

Konlusion:
      Spillestilen er fin og den rette for AGF, men vi har bare ikke de samme forudsætninger som i sidste sæson og defor må vi være tilfreds med overlevelse i denne.

Steen6372
      Bruger

Zizou1 skrev:
      @Steen6372

Kan ikke se hvad din pointe er, at fordi vi har nogle skadede spillere går udviklingen i stå? Holdet har ikke udviklet sig overhovedet i 2012.

Kunne være, at jeg ikke var enig med dig i den påstand? Vi har ikke set sprudlende fodbold i 2012, men jeg mener faktisk at en del af årsagen er, at PS prøver at udvikle vores hold.

Sidste efterår spillede vi konsekvent med to defensive midtbanespillere. En del af øvelsen i 2012 har været at indøve en spillestil med en defensiv og en offensiv midtbanemand (Casper Sloth). Den ændring i taktikken kunne jeg bedre forstå, hvis nogen ville beklage sig over, da resultaterne var klart bedre med en mere massiv defensiv midtbane.

Man har også besluttet sig for at det ikke er holdbart med en defensiv midtbane som højreback. Derfor sagde man farvel til Lucena. At man så (stadig) kører med en nødløsning på den plads er da korrekt, men det må vel være klart for alle, at det ikke er en del af den langsigtede planlægning.

Der er også gjort et forsøg med en langt mere offensiv fløj, i form af Osama Akharraz. Igen har det givet enorm slagside i nogle kampe, fordi Osama slet ikke har Bergs defensive kvaliteter. Men det samme var gældende for Stephan P. da han kom til klubben (iøvrigt også en del af forklaringen på nedrykningen det forår). Osama har også en udvikling han skal igennem og det er ligeledes en vigtig del af holdets samlede udvikling.

Vi SKAL være mere spilstyrende og kunne mere offensivt. Men det er ikke noget man bare løser ved at fortælle spillerne at de skal stille sig 20 meter længere frem på banen.

Steen6372
      Bruger

Sloth skrev:
      Der er en ting der bekymre mig, og det er at Peter Sørensen igen og igen udtaler at det er vigtigt at have en god bænk hvorpå han bevist svækker startelveren.

Du skriver dette, som om det var et faktum. Det må jo betyde at du har et lige så godt kendskab til truppens tilstand som PS? Det er for mig en ret horribel påstand, at træneren ikke stiller det bedst mulige hold.

Emil Scheel kontra Osama (går ud fra at Berg ikke var klar): Jeg tror det handler om at vurdere det samlede antal muskler på vores hold og med Osama på holdet skal der altså kompenseres defensivt, synes jeg at have bemærket.

Kirkeskov på højre back: Tror alle (inkl. PS) er enige i at det er en nødløsning. Jeg kan dog ikke se at dit forslag, Putros, ville være en bedre løsning, da han heller næppe vil have overskud til at bidrage fremad banen pt. Kirkeskov løser i det mindste de defensive opgaver. Jeg kan sagtens følge, at man godt kunne give Putros chancen, men det er altså ikke noget der forrykker billedet, og vurderingen virker jo klart til at være at han ikke er klar endnu. Jønsson ser jeg heller ikke som andet end en nødløsning på højreback-pladsen.

At kræve Graulund fra start nytter jo heller ikke noget, når manden nu døjer med en knæskade.

Zizou1
      Bruger

@Steen6372

Er ikke uenig, men forstår ikke hvad du mener med udvikling. Holdet har ikke udviklet sig siden 2011. Nærmere tvært imod, for der mangler gejst. Mod Farum var der gejst at spore fra flere spillere, og det var ved at give bonus, men spillestilen var den samme. Kig på landsholdet, de har mange skader og profilerne træder ikke just hinanden over tæerne, men alligevel fastholder MO sin taktik og hvordan holdet skal spille, det ændrer han ikke pga en enkelt dårlig kamp. Det kræver mod fra træneren, og det mangler PS og det bremser holdets udvikling. Uden at have kendskab til træningerne kunne det måske netop være problemet, at der trænes en ting og på kampdagen mangler træneren modet til at udføre det i kamp.

Steen6372
      Bruger

@Zizou1

Jeg tror heller ikke at PS er verdens modigste træner, men i modsætning til Morten Olsen, som har et fast system der fungerer og som han ikke ændrer på, så er udfordringen for PS vel netop at omgivelserne forventer at AGF skal have en anden spillestil end den han havde succes med i de første 1½ år.

IFS
      Bruger

Jeg synes godt nok det ser skidt ud. Sad og så kampen mod FCN på fjernsynet og på en tidspunkt kom der en statistik – FCN 320 afleveringer – 64 fejlafleveringer. AGF 128 afleveringer – 64 fejlafleveringer. Når man så tager i betragtning, at min 50% af de vellykkede afleveringer var en lang bold fra bagerste kæde, hvor en AGF'er fik hovedet på, men den går hen til en FCN spiller herefter – Ja så er spillestillen i hvert fald ikke boldbesiddende 🙂 og underholdningsværdien kan man vel også sætte minimum et spørgsmål tegn ved.
      Skaber det så resultater – Nej det taler vist for sig selv. Så det er afvikling og absolut ikke udvikling.
      Sidste år kunne vi bilde os en af vi var oprykkere. Men vi var ikke oprykkere – vi var bare et hold med et budget i ligaens øvre ende, der havde været nede af mystiske grunde. Så 5. pladsen var ikke særlig imponerende set i betragtning af budget mv., men når vi bildte os ind at vi var oprykkere var det jo en enestående præstation og det fortalte vi så omverden, men vi bildte os faktisk også selv ind at det var tilfældet.
      Nu skal vi så bygge oven på i år – Vi er begyndt med at grave kælderen ud og måske sæsonen vil vise at vi får bygget oven på – men jeg tror max det bliver en hus med lavt til loftet og et flat tag.
      Og det vel og mærket i en liga, hvor chancerne får at begå sig aldrig har været større. Brian Steen og Peter Sørensen har ikke gang i et projekt som på nogen måde minder om udvikling.

salling23
      Bruger

Hvis folk tænker udvikling = offensivt spil, så forstår jeg godt at man ikke kan se at udviklingen er igang.
      Men kigger man på opbygningen af vores spil, så er det ikke længere kun hurtige omstillinger og lange bolde vi bruger.
      Vi forsøger at køre bolden rundt i bagkæden for at finde opspilsmuligheder. Vi er stadig på et tidligt stadie, hvilket også afspejles af de resultater vi får ud af det.
      At vi så samtidigt mangler nogle af de bærende krafter gør det ikke nemmere at få løbemønstrene kørt ordentligt ind.

Chilli: jeg er bestemt ikke sendt i byen af nogen andre 🙂 og det er helt bevidst at min mening med emnet er tydeligt. Havde jeg bestemt, så var vi kørt videre i sporet fra Ove P, så havde vi endnu længere allerede.

Jeg kan bare ikke forstå, at man tilsyneladende fortsætter på præcis den samme måde/taktik, som alle nu har set i 8 kampe ikke viker!

Du forventer vel ikke at alt virker fra første dag!
      SL og PG er ikke klar og det har da været meldt ud flere gange.

hvorfor har man ikke fundet en løsning på HB. Der er masser af ledige fodbold spillere på markedet, og det er købers marked pt.

hvis vores angribere ikke duer, hvorfor skal der så gå 8 kampe førend vores sportschef indser, at der skal findes en ny. Nu bliver det igen igen igen en panik løsning, med chance for at det bliver en ny moldskred.

Højre back: Vi ved fra udmeldinger og prøvetræningerne at BSN har forsøgt/forsøger at finde en back. Vi ved ikke om disse spillere har takket nej til et tilbud fra os eller om de ikke har
      Angriber: jeg [u]tror[/u] at man forventede at SL og PG var klar fra start, men det har de ikke været, så ser man selvfølgelig de andre an. Ingen af os ved hvor længe BSN har arbejdet på en angriber.
      IFS:

Nu skal vi så bygge oven på i år – Vi er begyndt med at grave kælderen ud og måske sæsonen vil vise at vi får bygget oven på – men jeg tror max det bliver en hus med lavt til loftet og et flat tag.

Hvis vi regner sidste år for grundstenen, så synes jeg vi er nået rigtigt langt med et hus med fladt tag. Igen er jeg nødt til at sammenligne med FCK, SønderjydskE og Horsens. Det har taget dem flere år at gå fra kompakt forsvar til der hvor de er nu.

Brian Steen og Peter Sørensen har ikke gang i et projekt som på nogen måde minder om udvikling

.
      Kunne godt tænke mig at høre din forklaring på hvad udviklingen af holdet så er.

IFS
      Bruger

Salling
      Jamen , der er jo ingen udvikling:
      Angreb
      Vi har 6 angribere i truppen – heraf er de 2 hentet inden for det seneste år. Nu skal vi åbenbart have en 7. BSN imponerer mig ikke med sine indkøb.

Ungdom
      Sloth ser lovende ud. Arkaras er spændende men bruges ikke – ellers kan vi i AGF bare ikke få unge spillere til at performe. Det kan AaB åbenbart og FC Midtjylland evner også at få unge til at bryde igennem

Træneren
      Nu har vi vel tabt 70 pct af kampene i denne sæson. Dette tyder ikke på udvikling og stabil defensiv. Det vidner om forsigtig-Per fodbold, hvor vi ikke har noget modtræk når vi først er kommet bagud. De spillere, der har et teknisk niveau fungere ikke – Stephen P, Arkaras – mens tonsere og fightere som Kure er nøglespillere i systemet.
      Tilskuerne
      Vi har en stor og stærk fan gruppe. Men tilskuerne kan heller ikke få øje på udviklingen. Jeg kan ikke huske en periode med så få kampe med + 12.000 tilskuere som i sidste sæson og begyndelsen af denne.

Så vi har ikke kan i nogen positiv udvikling. Vi overlever, men bygger ikke på. Og lad nu vær med at sammenligne os med Horsens og Sønderjyske – vores budget er betydeligt større og derfor er det også naturligt at forvente en hurtigere udvikling.

salling23
      Bruger

Jeg snakker om udvikling af spillestil.

Nu har vi vel tabt 70 pct af kampene i denne sæson. Dette tyder ikke på udvikling og stabil defensiv. Det vidner om forsigtig-Per fodbold, hvor vi ikke har noget modtræk når vi først er kommet bagud. De spillere, der har et teknisk niveau fungere ikke – Stephen P, Arkaras – mens tonsere og fightere som Kure er nøglespillere i systemet.

Under udviklingen vil spillerne ofte fokusere på de nye ting. Det medfører ofte flere fejl i det der burde være sikkert.
      Vi har tabt en del af kampene i starten, men har stadig kun 1 point mindre end samme tid sidste år, selvom vi har mødt FCK og FCN.
      Det med at teknikerne ikke fungere, mens fightere gør er jo klart. En mere boldbesiddelse spillestil kræver ofte ny ting/løbemønstre af de teknisk typer, mens fighterne stadig skal leve på det samme.

Så vi har ikke kan i nogen positiv udvikling. Vi overlever, men bygger ikke på. Og lad nu vær med at sammenligne os med Horsens og Sønderjyske – vores budget er betydeligt større og derfor er det også naturligt at forvente en hurtigere udvikling.

Sjovt nok vælger du de 2 hold, der har mindre budget end os, men undlader at snakke om FCK, der har større budget.
      Der tager tid at spille en ny stil ind uanset budgettets størrelse.

Ang angriberne: SL og PG er skadede. Moldskred – dit bud er ligeså godt som mit og vi er vel enige om at resten ikke står distancen?

De unge: min indstilling er at de bedste til opgaven skal spille – ikke de unge eller de ældre, men de bedste.
      FCM har bygget deres forretning på at skabe talenter og sælge dem – de bliver skolet i en bestemt måde at spille i hele vejen igennem akademiet.
      At AaB spiller med mange unge skyldes manglen på penge.

Antallet af fans til kampene har intet med at udvikle en gspillestil at gøre!
      Det er egentligt omvendt, da flere fejl pga indførelsen af ny stil = flere point tab = færre fans
      Når først det virker og vi bliver mere boldbesiddende og igen vinder flere kampe, så kommer der også flere fans

Schmidt
      Bruger

Hmm den med Bergs fremragende defensive kvaliteter, og Osamas tilsvarende ikke eksisterende køber jeg slet ikke. De er forskellige typer, og alene i kraft af Berg og SPs fysik har de en fordel defensivt. Det er dog ikke det samme som at Osama ikke kommer tilbage og forsvarer, det gør han det er bare ikke hans styrke, men det er naturligt nok da han nok er så langt fra en typisk forsvarer man kommer.

Men i Eckersleys side bør der være plads til Osama. Den som intet vover…

ACDC
      Bruger

Tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed…

Mange profiler har været (små)skadede eller ude af form. De unge har fået chancen.
      Transfervinduet lukker først 2. september.
      Vi er stadig ved at bygge op. Det kan tage 2-5 år, før vi er et top 4 hold, men jeg tror på projektet, selv om jeg hader at tabe 😉

salling23
      Bruger

ACDC: lige præcis.
      Vinduet lukker dog først d. 3.9. Kl. 23.59

Vi skal vel bare sikre os at opbygningen ikke koster nedrykning. Så skulle vi ikke ligge top-4 ambitionerne på hylden et stykke tid og koncentrere os om ikke at rykke ned.

Jeg synes det virker som om de mangler glæde og gejst og de virker altså ikke i super god form. I søndertyske har de altid gjort en dyd ud af at være i superform, så det i hvert fald ikke er det de går ned på. De kan sgu altid fighte røven ud af bukserne.

Og så er jeg lidt bange for at PS ikke ligefrem øger glæden ved fodboldspillet, men er der nogen der har set dem til træning for nyligt ?

Stoei
      Bruger

Tænker at man burde hente en Edur Gudjonsson, det ville godt nok være legendarisk og han ville sikkert kunne score en masse kasser 🙂 Er han stadig ledig?

Synes det er vigtigt med tålmodighed, men synes samtidig at udviklingen i den grad er negativ.

Det første år under PS i første division var godkendt, men ikke imponerende på nogen måde. Spillet var dog dengang meget mere offensivt, hvilket i mine øjne er positivt.
      Første halvår i superligaen var imponerende, dog på ingen måde mind blowing, men virkelgi flot af en oprykker, der dog ikke havde en trup på niveau med fx køge som de rykkede op med. Stadigvæk var der dog en tendens til at holdet skbte få chancer.
      2012 har indtil videre virkelig været et dårligt år. Hvis man ser på statistikken er der spillet 23 kampe inklusiv EL kval. hvilket har givet 6 sejre, 6 uafgjorte og 11 nederlag, i forhold til efteråret er det en klar tilbagegang, derfor er det i mine øjne stupidt at tale om at denne her proces er en del af en positiv udvikling på langt sigt. Der er e nmeget stor sandsynlighed for at man rykker ned med et pointgennemsnit per kamp på 1,04 som AGF har haft i 2012.
      Ser ikke trænerfyring som en løsning, men det er nødvendigt at AGF begynder at skabe flere chancer, hvis spillerne ikke er til det må der købes ind. Hvis der ikke er råd til det har sportschef og træner prioriteret forkert, og sammensat en trup der får det meget svært hvis tendensen fra de sidste 23 kampe forsætter.
      Tror dog at en ændring i taktikken med den nuværende trup kan give en positiv effekt. Men spørgsmålet er om PS ligesom mange andre trænere er for stædig og ærekær til i tide at indrømme at hans taktik ikke virker efter hensigten.

Steen6372
      Bruger

Jeg er nu ikke specielt bange for nedrykning, for i det tilfælde at vi kommer til at ligge i bunden af tabellen, vil de øvrigt hold automatisk møde os med en indstilling om at komme frem på banen for at få 3 point. Og så boltrer vores spillere sig igen. Vi vil aldrig tabe til hold som SønderjyskE, Esbjerg, Randers og AaB, hvis de skal frem på banen for at skabe kampen.

salling23
      Bruger

Sonny Ndiaye: vi spillede ikke meget mere offensivt i 1.division end det første halve år i Superligaen. Modstanderne var bare ringere.
      Det kan godtvære du ikke mener at resultaterne er en del af en positiv udvikling, men sådan er det faktisk ofte.
      Hvis du på dit arbejde bruger et bestemt it program, men der skal indføres et nyt system. Et der er bedre eller kan mere, så er der stadig højere sandsynlighed for fejl i starten af det nye end der ville være hvis du fortsatte med det gamle. Det samme gælder her.

Så vi spillede ikke mere offensivt i første division? Hmm, ja må stå for din egen regning og jeg ser åbenbart ikke de samme kampe som dig, men nok om det 🙂 Mindes dog at PS efter de første kampe sidste efterår hvor vi fx vandt over lyngby i premieren og spillede os til mange chancer, og så derefter tabte til Aab og Sønderjydske offentligt udtalte at vi skulle spille mindre naivt og mere defensivt, hvilket blev en vending for holdet.
      Utrolig sjov sammenligning du laver med implementering af et nyt IT-redskb og implementering af en ny spillestil… I min optik er en fodbold noget mere komplekst end forskellige tekniske redskaber, men igen din holdning.
      Det virker virkelig ikke som om du har ret meget forstand på fodbold?
      Bruger flosker og andet greb ud af den blå!
      Forholder mig til statistik og det jeg kan observere selv. Men fint hvis nogle køber forklaringen om implementeringen af en ny spillestil både har en nuværende negativ indvirkning på spillet og pointhøsten og bagudrettet,

Steen6372
      Bruger

Sonny: Er din påstand, at du er lige så effektiv, når du er under indlæring af noget nyt, som du er hvis du arbejder med noget du kender til bunds?

Nej på ingen måde. Men mener det er et dårligt eksempel. Der findes jo en løsning et opnåeligt mål der kun er påvirket af ens egen indsats i forbindelse med eksemplet.
      Fodbold er mere komplekst, mange faktorer spiller ind og en hold skal konstant være i en form for udvikling. Spillere kommer og går, nogle bliver solgt og andre bliver for gamle og der kommer nye til, og man bliver læst af sine modstandere. Derfor er det vigtigt at have både en plan a, b og c som træner. PS har været her i over to år og arbejdet med en stor del af spillerne i de år, så vil da mene at spillerne grundlæggende ved hvordan det er han vil spille fodbold. Den udvilkling i spillet som bliver snakket om her, er vel en videreudvikling af den spillestil der er implementeret. Det må ikke koste point som det i gør i øjeblikket. Derfor er det vigtigt at når den taktik som PS har haft succes med begynder at spille fallit, at han har en plan eller c, for der er ikke plads til pointløse perioder i en meget tæt superligasæson.
      Som sagt tidligere forholder mig til statistikken, og hvis fremtiden ikke bringer et bedre pointgennemsnit end de sidste 23 kampe ,ser det meget sort ud. Hvis vi ser på pointgennemsnittet for denne her sæson ser det endnu sortere ud, men synes 23 kampe er godt antal kampe at vurdere agfs styrke pt udfra, også når man ved en superligasæson er på 33 kampe.
      Håber som sagt at PS kan foretage de ændringer der vil medføre at holdet i første omgang begynder at skabe flere chancer, synes der var bedre takter mod fcn end tidligere i sæonen, så tror da helt sikkert der bliver arbejdet med tingene til træning.

Steen6372
      Bruger

Er sagen ikke nærmest, at PS i øjeblikket er igang med at gribe til plan b? Virker i hvert fald til at vi for en tid er gået tilbage til de gamle dyder med en meget stærk defensiv organisation. Blot har vi i de sidste par kampe været oppe mod meget stærke hold, som vi knækket os i 2. halvleg.

Det er bare ikke så sigt holdbart, at vi som hold ikke har nogen plan for hvordan vi skal knække hold som SønderjyskE, Esbjerg, Silkeborg osv. på hjemmebane. Hvis vi vil udvikle holdet og blive en fast del af top 4 skal vi også kunne håndtere at møde hold der står defensivt kompakt. Det er helt sikkert noget af det PS og BSN diskuterer dagligt – også i forhold til hvilke spillere der skal hentes til klubben.

salling23
      Bruger

Ingen tvivl om at IT sammenligningen ikke dækker helt, når man bruger det i forhold til fodbold. Det var mere end måde at beskrive hvad der sker, når der skal indføres noget nyt. Nemlig menneskelige fejl. Når du så har med et hold bestående af 11 personer, så er risikoen for fejl 11 gange størrere i indtil det virker ordentligt.

PS har været her i over to år og arbejdet med en stor del af spillerne i de år, så vil da mene at spillerne grundlæggende ved hvordan det er han vil spille fodbold. Den udvilkling i spillet som bliver snakket om her, er vel en videreudvikling af den spillestil der er implementeret. Det må ikke koste point som det i gør i øjeblikket. Derfor er det vigtigt at når den taktik som PS har haft succes med begynder at spille fallit, at han har en plan eller c, for der er ikke plads til pointløse perioder i en meget tæt superligasæson.

det er netop ikke den taktik vi har spillet før, der bliver videreført – den bliver videreudviklet, hvilket giver flere fejl – deraf pointtab

Ang min viden om fodbold. Jeg har været med til at indføre ny spillestil både som træner og som spiller – derfor genkender jeg tegnene.

@Steen6372 – drop nu den snak om top 4 og fokusér på at blive midterhold først altså nummer 4-7 et par sæsoner og så måske toppe lidt en gang i mellem.

Og lige nu er problemet altså bare at nå op til midterholdene, så PS har da rigeligt at arbejde med.

Jeg hører i øvrigt også til dem, der har haft svært ved at se den offensive udvikling siden PS tog over. Man var efter min bedste overbevisning heldig i flere kampe sidste sæson og 1. div var man heller ikke specielt imponerende i mange kampe på hjemmebane, hvor det vel var en bedre fysik samt lidt heldige frispark og lignende til sidst i kampene, der nogen gange gav sejren.

Jeg savner stadig se hvad det offensive koncept går ud på. Man spiller simpelthen for langsomt og omstændeligt i øjeblikket, og man mangler i den grad den aggressivitet Graulund tidligere kom med. Så fuck de gule kort en gang i mellem. Der skal skraldes noget mere igennem.

salling23
      Bruger

Jeg savner stadig se hvad det offensive koncept går ud på. Man spiller simpelthen for langsomt og omstændeligt i øjeblikket, og man mangler i den grad den aggressivitet Graulund tidligere kom med. Så fuck de gule kort en gang i mellem. Der skal skraldes noget mere igennem.

Netop det at de spiller langsomt og omstændeligt er der hvor jeg finder tegnene på at de er ved at videreudvikle spillestilen. De nye løbemønstre sidder ikke ordentligt endnu. Det tager tid, så det er kun tålmodighed der hjælper

@Salling23 – så ser det godt nok skidt ud resten af sæsonen !

salling23
      Bruger

Vi er ikke kommet så langt i processen endnu.
      Det skyldes bla. de mange træningspas, der ikke er blevet gennemført pga midtuge kampe og at flere af de bærende krafter har været ude med småskader.
      Tror du skal forvente en sæson med op og (især) nedture, men fordelen er at vi har den defensive spillestil at falde tilbage på, hvis vi skulle komme i fare for nedrykning (hvilket jeg ikke tror på vi gør)

Salling.
      Skriver jeg ikke også det er en videreudvikling? Læs lige hvad det er jeg skriver 🙂
      Håber da ikke de sidste to år er spildt? Tror jeg da bestemt ikke er planen.
      Men har også læst at han ville videreudvilke holdet i en retning hvor de fremtidigt skulle være mere boldbesiddende og kunne forsvare sig med bolden.
      Det har sikkert virket på træningsbanen, men det virker ikke i kamp.
      Synes ikke AGF har spillertyperne til at være meget boldbesidende, da slet ikke når martin ikke er på holdet.
      Så træningskampen mellem agf og ob og der var det tydligt at både ob og agf var ved at forsøge at ligge nye ting til deres spilkoncept. OB lavede en del fejl, men man må sige de er kommet noget hurtigere efter en generl meget større ændring i deres spilkoncept end agf er i deres lidt mindre ændring.
      Er Troels Bech derfor en bedre træner end PS? elelr har OB spillere der passer med bedre til deres koncept, end dem agf har til deres videreudviklede spillestil?
      Det er svært at sige, men klart Troels Bech er end meget mere erfaren træner end PS, det samme er Kent Nielsen i Aab. Tror man som fa naf AGF endelig ikke må overvurdere PS, hvilket der bestemt har været en tendens til, men være klar over at han er uerfaren og det kan koste point.
      Tror bestemt PS kan blive en virkelig god træner på sigt, virker som om hans største styrke er mandskabsbehandling, synes truppen har virket i utrolig god harmoni under PS.

salling23
      Bruger

PS har været her i over to år og arbejdet med en stor del af spillerne i de år, så vil da mene at spillerne grundlæggende ved hvordan det er han vil spille fodbold. Den udvilkling i spillet som bliver snakket om her, er vel en videreudvikling af den spillestil der er implementeret. Det må ikke koste point som det i gør i øjeblikket. Derfor er det vigtigt at når den taktik som PS har haft succes med begynder at spille fallit, at han har en plan eller c, for der er ikke plads til pointløse perioder i en meget tæt superligasæson.

Jeg er klar over at du skriver videreudvikling, men samtidigt skriver du når den taktik han har haft succes med ikke virker, så skal man have en plan B

Ja, han HAR HAFT succes med plan A i spillestilen, nu bygger vi plan B på.
      Så igen – det er noget nyt, der vil tage tid og koste point.

Er vi i fare for nedrykning i foråret, så er jeg sikker på at plan A bliver hevet op af skuffen igen.

Vil dog lige aige at vi har 5 points efter 6 kampe. I sidste sæson havde vi 6 point efter 6 kampe. Vi har ovenikøbet mødt nr 1 og 2 i denne sæson

Ang Bech og Kent Nielsen, så kan deres 'held/dygtighed'. med at indføre en ny stil hurtigere end PS skyldes flere ting.
      Bedre mix mellem spillere og spillestil.
      Flere træninger til rådighed pga færre midtuge kampe.
      At de har haft flere af stamspillerne til rådighed.
      Svaret er sikkert en kombination af dem alle.
      Er sikker på at når der skal nye spillere ind for de ældre, så kommer vi til at se andre typer af spillere (Martin Jørgensen undtaget)

Ok, så du mener han er ved at lave plan b nu?
      tror PS vi lblive meget skuffet over din tiltro til hans evner hvis du seriøst mener at han den tid han har været i agf kun har haft en plan a.

Tror det er meget normalt at de fleste dygtige trænere der vi ltages seriøs har flere forskellige måder deres hold kan spille på men nok om det 🙂
      Gætter ikke om fremtiden, den er der ingen der kender, men forholder mig til resultaterne for i år, og må indrømme jeg synes det er svært at være positiv.
      Men håber da de pludselig høster frugten af denne nye spillestil og de ligger afstand til bunden og kan begynde at tænke på europa osv igen 🙂

salling23
      Bruger

Ved ikke om du misforstår mig med vilje?
      Jeg ser det som plan A er første trin, plan B er næste trin derefter plan C osv.

Hvis du mener 2 forskellige spillestile på en gang, så taler vi helt forbi hinanden og så forstår jeg godt din undren.

Ingen af os kender fremtidens resultater, men er stadig positivt indstillet

Viser 39 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.