Udrensning i AGF

Forside Fora AGF Udrensning i AGF

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
      trikker
      Bruger
      El Mundo
      Bruger

trikker skrev:
      Bare de ikke begynder og lave en "Viborg"
      http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/agf/article1006621.ece;jsessionid=3ACDA33725678BCD0E8FA58C33EA2FF0

Viborg skiftede hele deres 1. hold ud, de spillere der er nævnt her er jo i bedste fald i periferien af vores 1. hold.

seppe
      Bruger

Noget kildekritik er vel på sin plads. EB vil gerne sætte tingene lidt på spidsen.

Udrensning? Det lugter mere af nødtørftig ungkarle-rengøring. Vi flytter en tøjbunke fra gulvet og over i vasketøjskurven, for at der kan være lidt plads på værelset igen.

Jeg synes kun det er glædeligt, at der forsvinder spillere fra 2.hylde. Martin Mikkelsen havde jeg dog gerne havde beholdt…

El Mundo
      Bruger

seppe skrev:
      Udrensning? Det lugter mere af nødtørftig ungkarle-rengøring. Vi flytter en tøjbunke fra gulvet og over i vasketøjskurven, for at der kan være lidt plads på værelset igen.

Verdensklasse….:D

kevinrvh
      Bruger

Mads J, Syberg og Mikkelsen er de sikre, hvad med de sidste 3-4?
      Foldgast?
      Sarr?(Håber jeg ikke)
      Kim Madsen?
      Vester?
      MBA?
      T. Hansen?
      Schultz?

Vantage
      Bruger

Hvad Cheikh Sarr angår, så tror jeg at meget afhænger af hvor meget spilletid har får i de sidste tre kampe. Hvis han er tæt på holdet, så kan jeg sagtens forestille mig at han bliver, men hvis han ryger direkte ned på 2. holdet fordi Krabbe og Lindkvist nu er kommet tilbage, så tror jeg næppe er gider blive.

Vester, Kim Madsen, Morten Beck tror jeg næppe smutter, mens jeg tror du har fat i nogle af de rigtige i Foldgast, T. Hansen og Schultz.

Dette giver os seks afgange, og derudover kunne jeg da godt forestille mig at Valencia ryger afsted, hvis man kan finde en klub, som er villig til at byde lidt for ham – han har trods alt spillet sig en anelse op på det seneste.

carpe_diem82
      Bruger

Som der står i den anden tråd omkring de 3 nye spillere:

Slojder skrev:
      Men det kan vi jo næsten regne ud…

I artiklen bliver der nævnt 6-7 spillere:

1. Martin Mikkelsen (allerede afgjort – Fredericia)
      2. Anders Syberg (allerede afgjort – Slagelse)
      3. Jimmi Høyer (allerede afgjort – Island)
      4. Mads Jørgensen stopper
      5. Peter Foldgast er blevet tilbudt deltid så vidt jeg forstår – og dermed nok ude af superligaholdet
      6. T. Hansen er allerede ude af holdet da han har spillet i Silkeborg på leje aftale men næppe en spiller man ønsker tilbage
      7. ?? Endnu en ung spiller til Slagelse? Hvem har kontraktudløb udover Syberg? og når du ikke kan huske hvem det var han sagde er det vel næppe Valencia eller andre "store" stjerner på holdet.

Folle skal til prøvetræning på Australien , og den unge spiller som Slagelse snakkede med var en af de unge fra 2.holdet, der havde kontraktudløb, og Thomas Hansen sagde BSN, at de forsøgte at finde en løsningen sammen med.

Så der er nok ikke nogle overraskelser imellem, med mindre der kommer bud på nogle spillere.

CazperAGF
      Bruger

Bare Sarr og valencia bliver er jeg tilfreds…

Sarr er jo klart bedre end krabbe og lindkvisk

Alex skal nok slå igennem, Han er begyndt at vise hvad han i kampene… VIl blive ked af hvis han smutter…

cv
      Bruger

Håber også at Sarr bliver, men tvivler lidt.

Jeg tror ikke at Valencia smutter, det kan godt ske at han ikke har slået 100% igennem, men HVIS de sælger ham må det jo være fordi at han er et flop, og så synes jeg at Ove og BSN har floppet lige så meget. Men som sagt så tror jeg ikke at han ryger, jeg tror kun, at det bliver folk fra andet holdet.

Anonym

Valencia ryger ikke. Han får mindst ½ år mere til at slå igennem. Se blot på en spiller som Linderoth eller for at nævne en verdensstjerne Drogba. De brugte også et år på at falde til i henholdsvis FCK og Chelsea.

Hatte
      Bruger

Mener klart Valencia skal blive i GF. Han viste i glimt mod BIF det han kan. Mener han overløber Randrup hvilket giver det afgørende hjørnespark, efterfølgende viser han også fin teknik med tæmningen og bolden mod Budtz. En tæmning som en spiller som Blicher flere gange har formået at fumle ud over linien. Han har ikke vidst noget, men bør blive i AGF, med mindre en klub byder indkøbsprisen + den løn han har tjent i AGF, sådan vi på ingen måde har tabt på ham. Ellers skal han fortsat blive i klubben, han skal nok blive en favorit her på siden. Sammen med Kari bliver de to nogle af de vigtigste næste år, afhænig af indkøbene selvfølgelig.

TopFan
      Bruger

forhåbentligt farvel til pleidrup, foldgast, lindkvist, madsen, persson, og salifu.

Juniorxx
      Bruger

Pleidrup, Person og Salifu???

Det er godt nok noget af nogle folk at smide væk:o

Pleidrup har været fast under Ove, og spiller faktisk rigtig stabilt!! Det kan godt være han ikke er så hurtig som White, men han har altså nogle kvaliteter!! Og i øvrigt noget bedre end Blicher set med mine øjne!!

Person håber jeg da bliver klar, så vi får noget klasse i forsvaret!!

Salifu er ung og så vidt jeg har hørt er han et kæmpe talent!!

Foldgast, madsen kan jeg sagtens se forlade os:-) Men folk undervuderer Madsen en anelse!!

Pleidrup skal INGEN steder… Har du drukket af Brabrand Sø?

warnerbe
      Bruger

hmmm, vil bare lige sige at brabrand sø nu er næsten ren!! Det var derfor de anlagde årslev engsø derude, så den kunne virke som et biofilter for brabrand sø, hvor der er planer om at etablere badestrand i løbet af et par år.

Nåååå, men back to topic [think]

Ceres
      Bruger

Juniorxx skrev:
      Foldgast, madsen kan jeg sagtens se forlade os:-) Men folk undervuderer Madsen en anelse!!

Foldgast er desværre ikke rigtig god nok til at spille Superliga… Han har rutine, overblik og kæmper altid godt for sagen, men de mange skader har gjort ham for langsom og så løber han for hurtigt træt til at kunne spille mere end 45 minutter på et godt niveau…

Madsen har masser af rutine og burde være en af de spillere der virkeligt kan løfte holdet, men det gør han jo lige præcis ikke.. sikkert fordi han ( lige som Foldgast) har været ramt af en del langvarige skader i tidens løb… Så fprhåbentligt et farvel og tak til Madsen, når nu Persson forhåbentligt bliver klar til at spille..
      .

carpe_diem82 skrev:
      Som der står i den anden tråd omkring de 3 nye spillere:

Slojder skrev:
      Men det kan vi jo næsten regne ud…

I artiklen bliver der nævnt 6-7 spillere:

1. Martin Mikkelsen (allerede afgjort – Fredericia)
      2. Anders Syberg (allerede afgjort – Slagelse)
      3. Jimmi Høyer (allerede afgjort – Island)
      4. Mads Jørgensen stopper
      5. Peter Foldgast er blevet tilbudt deltid så vidt jeg forstår – og dermed nok ude af superligaholdet
      6. T. Hansen er allerede ude af holdet da han har spillet i Silkeborg på leje aftale men næppe en spiller man ønsker tilbage
      7. ?? Endnu en ung spiller til Slagelse? Hvem har kontraktudløb udover Syberg? og når du ikke kan huske hvem det var han sagde er det vel næppe Valencia eller andre "store" stjerner på holdet.

Salifu har alderen med sig, og han hæver næppe den største løncheck på holdet, så han har tid endnu til at vise, at der er potentiale i ham.

Persson derimod skal snart til at have en kamp på førsteholdet for overhovedet at kunne retfærdiggøre at have ham på lønbudgettet. Siden foråret 2007 har han ikke spillet en eneste ligakamp for AGF, og hvis det stadig ser sort ud for ham efter sommerferien, skulle man måske overveje at kigge efter andre løsninger. Det er selvfølgelig ærgerligt, men på den anden side er der ingen af os, der ved om han er en god fodboldspiller – ingen har jo nogensinde set ham spille!

Kommer Persson imidlertid tilbage til førsteholdet, må det formodes, at han er en fast starter. Makkeren bliver enten Kure eller Budtz alt efter dagsformen, og back up må blive Krabbe. Jeg ser ikke den store fremtid i Kim Madsen, og jeg har en kedelig fornemmelse af, at han hæver en betragtelig hyre, da han har status som hjemvendt udlandsprofessionel.

Pleidrup skal ingen vegne og heller ikke Blicher for den sags skyld, selv om han ikke har den store opbakning herinde. Der er mange, der har fortrængt en række anonyme indsatser fra Pleidrup i hvert fald, men hukommelsen er jo kort, når han er langtidsskadet. En dag vil jeg dog gerne se AGF med en naturlig venstrekant; jeg synes, at Blicher er lovende i sine aktioner, men han hæmmes af, at han konsekvent fravælger at gå til baglinien pga. sit kolde venstreben.

Angrebet ser fornuftigt ud som udgangspunkt. Vi scorer for lidt, men det er svært at klandre Graulund for, når han overvintrede som ligatopscorer, og stadig er godt fremme på listen. Williams skal i gang med målscoringerne, og jeg er sikker på, at næste sæson byder på bedre tider for ham. På bænken skal han i hvert fald ikke, for det arbejde han laver udenfor boksen er solidt og godt, men han skal trænes i at afslutte inde i feltet.

Personligt håber jeg på, at Ove P. og BSN forsøger at hente Jan Kristiansen tilbage fra Tyskland, men jeg er overbevist om, at der står andre og mere interessante klubber i køen foran os. Ellers vil en jernmand a la Persson blive påskønnet i midterforsvaret. J

Jeg synes faktisk, vi er godt besat på holdet. Her er min startopstilling, som på papiret er stærkest (uden forstærkninger selvfølgelig):

[center]Steffen Rasmussen
      Ulrik Lindkvist – Olof Persson – Anders Kure – Michael Lumb
      Jeremiah White – Kari Arnason – Jerry Lucena – Alex Valencia
      Dioh Williams – Peter Graulund

Bænk:
      Morten Hyldgaard, Ole Budtz, Jesper Blicher og Dennis Høegh.[/center]

Jens Gjesing kunne lige så godt have været på bænken, men det var kun marginaler (og sikkert også en lille personlig præference!), der gjorde, at det blev Blicher. En anden ting er, at Gjesing nogle gange har det med at falde helt og aldeles ud af en fodboldkamp, og jeg tager mig selv i at mistænke ham for at befinde sig på et førstedivisionsstadion, hvor man i højere grad kunne spille afsted med at spille alibifodbold end i SAS Ligaen.

Jeg er helt sikkert fortrøstningsfuld, når jeg ser på den startopstilling, men hvad ingen kan gardere sig imod, er skader og karantæner (berettigede såvel som uberettigede), og det har vi vel om nogen været ramt af i dette forår.

warnerbe
      Bruger

nu kan vi jo have 3 ekstra spillere på bænken, blot de er unge, så tag du bare gjessing med også 😉

warnerbe skrev:
      nu kan vi jo have 3 ekstra spillere på bænken, blot de er unge, så tag du bare gjessing med også 😉

Det havde jeg helt svedt ud! Takket være vores talentudvikling kan vi altså smide både Krabbe og Gjesing ind på bænken.

Bergmania2
      Bruger

Nu angriber, Dioh er ikke god nok

Bergmania skrev:
      Nu angriber, Dioh er ikke god nok

Så lad os købe en, der er dobbelt så dyr som Williams fordi så er han sikkert dobbelt så god.

AGF er ikke FCK (sjov nok), og vi kan ikke gå ud og købe en Aílton til 23 mio. kr. for så at smide ham på bænken og bruge ham som indskifter i de sidste 5-10 minutter. Det ville da være komplet idioti – både med vores økonomi en mente, men så sandelig også det faktum, at Dioh Williams er god angriber at spille bolden op på, og det han gør uden for feltet, er ret så godt. Jeg er helt enig i, at han skal score nogle flere mål, og det skulle også gerne ske efter sommerpausen.

rasmus94
      Bruger

hvordan kan du sige det?

agfgas
      Bruger

Tror faktisk Dioh vil være bedre som en typisk Jon Dal type, altså den hængende som man kan spille bolden op på, for at han så kan spille videre til resten af vores offensiv..

rasmus94 skrev:
      hvordan kan du sige det?

Hvordan jeg kan sige det? [lol]

Indtil der kommer et kvalificeret argument på, hvorfor han ikke slår til; hvorfor han skal erstattes, og hvem han skal erstattes med, forbeholder jeg retten til at mene at afvise alle, der er uenige. Det er sgu ikke nok bare at skrive "Dioh stinker, ud til højre med ham".

Ceres
      Bruger

Ved en udrensning af en 10-12 spillere, så spare man jo også en del løn-kroner man kan bruge på forstærkninger, udover at der kommer en hel del flere TV penge i 2008 (omkring 50% mere til Superliga klubberne).. Så man må forvente at også de andre Suppe klubber har tænkt sig at bruge flere penge på forstærkninger..
      .

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?