ud med Steffen R.

Forside Fora AGF ud med Steffen R.

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      anti-fogh
      Bruger

AGF har for tiden vildt mange svagheder, men den største svaghed er uden tvivl Steffen Rasmussen. Ganske rigtigt ligner han en kanon keeper, da han laver en del flotte refleks-redninger. Fint nok – problemet er bare at han meget ofte selv er skyld, at det overhovedet kommer såvidt. Hvorfor? – jo, fordi han – og det kan han selvfølgelig ikke gøre for – er alt for lav og derfor alt for ringe ude i feltet. Han kommer stort set aldrig ud i feltet og når det endelig sker bokser han stort set bolden væk hver eneste gang. Det betyder desværre at bolden oftest havner hos modstanderne og derfor er der risiko for endnu et angreb.
      Jeg vover påstanden og siger at en målmand, med normal målmandshøjde og som tilmed turde gå ud i feltet havde taget begge de bolde der førte til mål i weekenden. Altså siger jeg, at det klart var Steffens skyld. Det første mål kommer højt, direkte ind i det lille felt – der SKAL en målmand altså ud og hente den. – sådan er det bare! Det andet mål: Steffen går ud på en simpel bold og bokser den ud til indkast, angrebet bevares og endnu et indlæg som han ikke kommer ud til. For det første giver han endnu en mulighed til FCM og for det andet evner han ikke, at komme ud af feltet i anden omgang.
      Også målet mod Sønderjylland burde han have været ude og hente. Steffen kommer meget ofte til at fremstå som redningsmanden fordi han laver nogle "feberredninger" på stregen, problemet er bare at han meget ofte selv har forårsaget disse grundet hans manglende indgriben i feltet. Han er uden tvivl den ringes målmand AGF har haft de sidste 25 år…!!!
      Af med ham – det vil stensikkert også betyde et klart mere sikkert forsvar, da forsvaret oftere vil kunne stole på en målmand der evner at styre feltet – lige nu skal de kompensere for Steffens manglende indgriben. Hvorfor anvendes Hyldgaard dog ikke – han har i hvert fald højden…!?

Lad os håbe, at de bliver oppe..! Og lad det nu ikke gå ud over Ove P. – heller ikke om vi rykker ned. Det kan (udover han ikke sætter Steffen R. af) ikke være hans skyld at de lige nu sidder med røven i vandskorpen…

zcml
      Bruger

Tja! Der er gået fem mål ind hos ham her i foråret. Ingen af dem var hans skyld, men derimod forsvarets (placeringsfejl), så hvad skulle det nytte at skifte ud på målmandsposten? Især når Hyldgaard har vist sig langt fra topform og væsentligt dårligere end Steffen pt.?

Ved godt at hans manglende højde ofte giver ham problemer, men det er altså ikke på den position vores problem ligger lige nu!

Morten
      Bruger

Du har ret i, at vi tabte på Steffens manglende evner i feltet. FCM pumpede bolde ind i feltet, og med en svag Aho og en forvirret og nervøs Thomas Hansen, var det for nemt for FCM.

Det var sjovt at se hvordan panikken i Thomas Hansens kropsprog lyste helt op på 32 række, når FCM havde bolden i mellem AGF forsvaret og midtbanen. Han vidste ikke hvad han skulle gøre. Så kommer jeg i tanke om han kun har sølle 20 kampe for Brøndby i ligaen, og at tro han kan styre forsvaret er meget optimistisk. Leon Light har desværre ikke niveauet endnu.

Derfor er overlevelse også en umulig opgave når der ikke er rutinerede spillere i forsvaret som kan hæve deres niveau, de nye spillere gør det så godt de kan, og vi kan ikke forvente det bliver meget bedre. Eneste chance for overlevelse er at lave en fandens masse mål i sidste kampe, forsvaret vil ikke kunne holde stand alligevel, så må vi vinde 3-2 i stedet for. Det er dødsynd at tro man kan forsvare sig til overlevelse, der skal piskes vildskab ind i angrebet.

Det er sguda ikke Steffens skyld at forsvaret ikke kan finde ud af at dække op! Holdet kan ikke spille sammen. Det er endnu ikke gået op for holdet at Duncan ikke er der mere. De smækker stadig lange bolde op ad banen som vi taber, da Graulund ikke er så stærk i luften. Steffen er også kun 22 år og stadig ung. Han er endnu ikke voldsomt rutineret, men han kan blive en super målmand. Hvilket jeg mener han er endnu.

Han går tit ud i feltet. Synes jeg. Jeg ved ikke om du var i Herning, men han greb de mest umulige bolde. Han kan hoppe højt, meget højt. Jeg synes sgu Steffen er vores bedste spiller lige nu.

De to mål FCM scorede var forresten overhovedet ikek Steffens skyld! Det var den mand der skulle dække Magnus Troest. Ved andet mål var der ingen der hjalp George ude på kanten, så FCM nemt kunne komme til indlæg og Troest var endnu en gang ikke dækket op! Mener du Steffen skulle være løbet ud og hjælpe George? Nej vel? Det her er holdets skyld. Ikke Steffens.

Tina87
      Bruger

hmm steffen skal blive i målet hvor han er.. jeg synes han er en rigtig god målmand…
      det eneste minus er at han udspark… AAAALTID ryger ud over sidelinien.. hehe

anti-fogh
      Bruger

Jeg er fuldstændig uenig i alle der anvender ord som fremragende, fantastisk og god i samme sætning som navnet Steffen Rasmussen indgår…!
      Ok, godt nok er han ung, men for gammel til at vokse sig op i en ordentlig målmandshøjde. Jeg skal ikke sige, at Hyldgaard pt. har samme reflekser som Steffen, men han har en højde og det kunne rent faktisk betyde, at de klubber der lige nu har én taktik mod AGF – nemlig at losse høje bolde ind i feltet" måske ganske hurtigt vil droppe det. De fleste mål der scores mod AGF kommer rent faktisk efter indlæg. Aho er elendig, Thomas Hansen bliver fremragende – selvfølgelig er han urutineret endnu, men for alle forsvarsspillere skaber det altså usikkerhed når ens målmand slet ikke deltager i rutinearbejdet ude i feltet og I kan sige hvad I vil, men det gør Steffen stort set ikke og når han gør, så bokser han altid i stedet for at gribe. At bokse betyder altså oftest, at bolden sættes i spil igen, hvilket måske slet ikke er nødvendigt, hvis den gribes…!!!

Og til ham der taler om Steffens pragt redninger i Herning – jeg var der tilfældigvis også – er på ingen seriøs måde imponeret…!!!

Uanset hvor højt Steffen hopper, så kan det ikke kompensere (stort set ikke 🙂 ) for hans manglende højde. Haner klart efter min mening vores svageste led. Ganske rigtigt skal man dække Magnus Troest, men forsvarsspillere har faktisk lov at tro at en målmand kommer ud af feltet på helt elementærere opgaver – og det var sådanne opgaver han havde. Han står så stille inde på den streg..!!

Mou
      Bruger

Det er jo helt urimeligt at kritisere Steffen. Han har da været Man Of The Match mange gange. At skifte ham ud vil da nok være noget af det mest tåbelige at gøre![censored]

skytte
      Bruger

:oJEG ER 100 %ENIG I AT STEFFEN SKAL VÆK FRA VORES FØRSTEHOLD…
      Og at påstå at hen ikke er skyld i nogen af de mål der er scoret i foråret er en lodret løgn.. Han burde holde bolden i dommerens overtid mod Sønderjydske, og de 2 afslutninger der bliver scoret imod os i søndags, kommer som høje indlæg mod det lille felt, hvor en normal målmand burde dominere… har ikke noget imod Steffen som person og han kan jo ikke gøre for at han ikke har højden eller lysten til at forsøge at gå efter de bolde der kommer højere end 1.60 m…

Skal han holde en bold mens han ligger ned? Den er jo umulig at holde hallo! Jeg siger ikke at han ikke har del i skylden, men det er ikke hans skyld alene! Det er HOLDETS skyld.

Læs mit indlæg skytte. Ingen dækker Magnus Troest. Ingen hjælper Christer med at holde bolden væk fra feltet. To mod en er sgu svært. Hele holdet undtagen Christer og netop Steffen står og snorkbobler ved begge mål. (Christer gør også ved første) I fodbold er man et hold, ikke en flok individuelle flok mennesker der alle vil røre bolden. Holdet står sammen om den her nedtur! Så lad være med at give Steffen skylden.

HjortH
      Bruger

@agf4ever: Der er da ingen der giver Steffen skylden alene. Men jeg må tilslutte mig skytte og anti-fogh og sige at jeg heller ikke er specielt imponeret over vores 1. keeper.
      Ja, han har nogle utrolige refleksredninger men han virker til gengæld meget usikker i mange situationer. Alle spillere har efterhånden været diskuteret her på det sidste…det måtte da blive Steffens tur før eller siden 🙂

HjortH skrev:

@agf4ever
      : Der er da ingen der giver Steffen skylden alene.

anti-fogh skrev:
      Altså siger jeg, at det klart var Steffens skyld.

Nej det kan jeg godt se der ikke er. (ironi)

Harboe
      Bruger

jeg tror ikke at det vil hjælpe en skid, for så vil alle målene på kontra og friløbere ende i kassen. Har i lagt mærke til hvor mange friløbere modstanderen egentlig får, og hvor mange der går ind? for det går stor set ingen på grund af Steffen følger spilleren kanon godt.

Steffen er ikke kun god med reflekserne, han er en god målmand på mange måder, og ser ingen grund til at sætte Hyldgaard ind, en som er langt fra topform og har alt andet end imponeret mig.

Er det bare fordi i mangler en at give skylden, for så blvier det bare Hyldgaard med de bolde nede ved jorden som han ikke når, som Steffen når. Det kan godt være at Hyldgaard vil komme ud i feltet, men ingen siger at han vil dominere det og hvis det er hvad han kan, så vil det jo være mega dumt.

Stadig Steffen på holdet, Hyldgaard mangler at vise noget først.

Laudrup
      Bruger

Åh, endnu en debat omkring Steff? Det er fandme ikke lang snor folk giver ham – og synes sgu det er åbenlys at skifte ud på 9 af de 10 markspillere før vi begynder at diskutere en der har været man of the match gange i efteråret allerede

jacob_d9eff
      Bruger

Steffen er for lille alt for ringe og skyld i at vi alle ryster i bukserne hver gang modstanderne losser høje bolde ind i feltet. Vent blot til imorgen lur mig om ikke også Viggo har luret hans passivitet i feltet.
      Ja vel er han da fantastisk på stregen men han er altså selv skyld i at der er så meget der når derind,UD!!!!!!!!!!!!!!!

KejserR
      Bruger

Morten skrev:
      Leon Light har desværre ikke niveauet endnu.

Haha ^^

Er enig i at Steff mangler højde, og mangler at dominerer i feltet. Men det var IKKE Steffens skyld i Herning, og heller ikke målet mod SØE.

Synes ikke nogen af vores keepere er fantastiske, men Steff er den bedste !

Harboe
      Bruger

Det nytter stadigvæk ikke at sætte en anden målmand ind, en som Hyldgaard. For i løbet af en kamp lader vores midtbane og forsvar modstanderen få utrolig mange friløbere mod mål, hvor at Steffen får reddet eller fulgt spilleren så meget at han skduer ved siden af.
      Hvis man sætter en som Hyldgaard ind vil der komme mange mål der.

Det samme med at en målmand kommer ud i feltet gør ham altså ikke god, han skal sgu os kunne noget på stregen og kunne komme ned til hjørnerne, som Steffen kan.

Jeg ser hellere en som kommer ud og bokser bolden væk og derefter laver en pragtredning, end en som kommer ud og får bolden, men der kommer mål på friløbere og spil hen af jorden eller er det bare mig der har det sådan?

Budtz4ever
      Bruger

Steffen er stensikker førstevalg… han er simpelthen en af de bedste målmænd i sas-ligaen..

HjortH
      Bruger

@Graulund4ever: Ja, stensikker førstevalg (der er ikke andre muligheder p.t.) Men han er sgu da ikke een af de bedste i SAS-ligaen:o

Laudrup
      Bruger

Hjorth – ikke at det er nogen facit liste, men tjek lige EBs karakterskala, eller BTs

il_duce
      Bruger

Jeg har gjort mig de helt samme tanker omkring Steffen Rasmussen. Har er alt for svag i feltet – stort set alle vores mål bliver scoret på dødbolde. Han fylder ganske enkelt for lidt.

HjortH
      Bruger

@Laudrup: Jeg synes hverken BT eller EB er specielt kompetente til karakter uddeling 🙂 Men ok, i forhold til resten af holdet har Steffen måske i nogle tilfælde været mere i positiv fokus. Men det gør ham stadig ikke til een af de bedste…

romario_873
      Bruger

Når nu vores forsvar er så stinkende ringe pt. er en målmandstype som Steffen, en ønskemålmand. Han besidder simpelthen super reflekser og redder os gang på gang, både på stregen, men også når vores forsvar, for gud ved hvilken gang, snorksover og lukker en modspiller igennem.

Havde situationen været anderledes, med fx. Jacob Rasmussen og sheriffen i storform og yderligere to skarpe forsvarer, ville en Troels Rasmussen/Schmeichel type nok være at fortrække.

Han bliver nok aldrig en klassemålmand af de store, men som det ser ud lige nu, kan vi simpelthen ikke få bedre målmand. Synes det er meget brokrøvsagtigt, at kritisere en af de få spillere, der pt er med til at holde os inde i kampen om at undgå nedrykning…

Bech
      Bruger

Jeg er enig med mange omkring at steffen ikke er dominerende i feltet. Det lille felt er målmandens felt. Og han skal ud og gribe boldende.
      Ikke at han ikke er en god målmand, for synes han er en god målmand inde på stregen og i en mod en.
      Men lige nu bliver der smækket høje bolde ind i feltet fra modstanderne, og der er steffen desværre det svage punkt. Det at han ikke går ud giver også utryghed omkring forsvarsspillerne.
      Jeg synes personligt at Steffen skulle havde være ude og i det mindste have bokset bolden væk mod sønderjyske, da Danry (eller hvad han nu hed) headede den ind derfra.
      Men har desværre ikke set de sidste to kampe så der kan jeg ikke udtale mig om

CasperT
      Bruger

Jeg mener også at vi bør prøve Hyldgaard. Ikke fordi jeg synes Steffen er dårlig, for han er jo fantastisk på stregen. Men fordi han ikke dominerer i feltet, og det er katastrofalt for et hold der er så meget under pres, med høje bolde ind i feltet, som vi er.

Jeg mener også at Steffen er bedre en Hyldgaard. Jeg synes bare ikke det er nok lige nu. Vi hørte fra FCM at taktikken blev lagt netop efter Steffens manglende dominans i feltet, og det er vi da nødt til at gøre noget ved. Lad os få Hyldgaard ind til at slukke lunten på nogle af de mange farlige situationer. Han vil gribe flere bolde end Steffen, og så kan vi selv sætte et angreb igang, i stedet for at få den tilbage i hovedet igen fire sekunder efter.

Det er muligt at Hyldgaard er knap så reaktionsstærk på stregen som Steffen, men jeg synes det er en chance vi bør tage så længe modstanderne direkte spiller på at vi er svage i feltet.

Derudover mener jeg faktisk at vi på sigt skal have Steffen som førstevalg. Han er en fremragende målmand, men lige nu gælder det overlevelse. Når vi engang (forhåbentlig næste sæson!) har fået styr på spillet og begynder at vinde kampe, vil Steffen jo være i sit es inde på stregen, med et selvtillidsfyldt forsvar foran sig, og et hold længere oppe på banen som i højere grad er i stand til at holde bolden i egne rækker. Så bliver det nogle helt andre kampe vi spiller, og præmisserne for et effektivt forsvar og målmand ændres også.

Men inden det sker skal vi lige redde livet i suppen, og bygge et hold op som rent faktisk kan hjælpe Steffen med at forsvare. Og for at gøre det skal vi have sat en stopper for modstandernes effektive taktik med at smide bolde ind i feltet som vi har svært ved at dæmmeop for. Det gør vi med Hyldgaard.

Pires
      Bruger

Er meget interesseret i at vide hvad Hyldgaard har gjort for at fortjene en plads på holdet. Nogle der har fulgt ham tæt siden han er ankommet? Mit kendskab til ham indskrænker sig desværre til en enkelt træningskamp, hvor han spillede som en pose nødder.
      En god højde krydret med en fortid i Coventry – Er det virkelig alt hvad der skal til for at slå Steffen af? Som allerede nævnt er Steffen, på trods af sine mangler (0g dem har han), godt spillende for tiden. Vores pt f***** up situation in mente kan jeg slet ikke fatte hvordan i er villige til at gamble endnu mere, ved at sætte en uprøvet, ikke overbevisende Hyldgaard ind! 🙁
      Igen – Er villig til at bøje mig i støvet, såfremt der er en der ligefrem har set Hyldgaard gøre det fantastisk på det sidste! B)

bache
      Bruger

…og det er vi forhåbentlig i aften mod silkeborg, hvis ellers Ove mener hvad han siger med at satse offensivt, og taktikken lykkes. Er absolut ikke uenig i at Steffens højde er et handicap ved dødbolde, og det er et stort problem når modstanderne har 15 hjørnespark + x-antal frispark omkring feltet i en kamp. Synes bestemt heller ikke han var uskyldig i målene hjemme mod midtjylland, for indlæggene kommer tæt på mål, især det første. Men bliver forsvaret rykket frem, og får vi lagt presset på SIFs halvdel, så må Steffen jo være det rette valg…
      Har set Hyldgaard til et par træninger, og der var han ikke overbevisende. Godt nok har han højden, men synes ikke han brugte den voldsomt godt.
      Så jeg bakker op om Steffen pt. Så kan vi diskutere det igen efter aftenens kamp, hvis SIF scorer to mål på dødbolde, og op til kampen mod FCK som jo nok vil smadre os i luftrummet…

Lennart
      Bruger

Jeg fatter slet ikke vi overhovedet diskuterer steffen….
      Vi skal længere op i rækkerne… vi har nok SAS ligaens ringest spillende forsvar, og ringest spillende defensive midtbane…. !!!!!!!!!

Havde vi ikke haft steffen havde det set SORT ud !!!!!! [censored]

anti-fogh
      Bruger

hold fast alle de indlæg – da jeg jo har startet diskussionen, burde jeg vist også deltage aktivt, men kan ikke nå at følge med… eller læse alle indlæg dybt igennem…!
      Jeg er næsten enig med Skytte – du er gæv mand og det ved du 🙂
      …jeg mener dog ikke han mod Sdr J. skulle holde bolden, men i stedet have trådt de to skridt frem allerede da bolden blev skudt ind i feltet – så havde han helt sikkert grebet den…!
      De der siger at Steffen er blandt de bedste målmænd i Superligaen mener jeg selvfølgelig helt tager fejl – kan dog sagtens give jer ret i, at han er blandt de mest reaktionsstærke målmænd. Problemet er bare, at vi har så meget brug for en målmand der kommer væk fra stregen – alle hold ødsler bolde ind i det felt og ja mod FCM i søndags var der mange mand til mand, men de skød sgu forbi af sig selv 🙂 Derudover så er den allerstørste fare for de hviiij altså, at indlæg nærmest kan katagoriseres med straffespark, da Steffen virkelig er så svag.

gentager lige mig selv igen – rigtig nok kommer Steffen oftest til at til at se god ud, men de fleste situationer skyldes desværre, at han ikke længe forinden griber ind som en målmånd burde gøre.

Nå, men god kamp i aften – tilbyder mig gerne til målet 🙂 – hmm… eller måske er Steffen så lidt bedre alligevel, men tror nu på Hyldegaard….- hvorfor fanden skulle Ove ellers tage ham med!?

Harboe
      Bruger

Synes egentlig ikke der skal flere indlæg om hvem skal stå, før at Hyldgaard har vist noget, for han har været alt andet end imponerende.

Dalle
      Bruger

Steffen er da en af AGFs bedste målmand længe

ivanhoe199
      Bruger

latterlig diskussion.. det er der problemet er. han bliver kampens spiller næsten hver gang..det viser hvor ringe holdet er..og hvorfor skal ove p fredes..1 point i 4 kampe mod bundhold.. og de sidstwe tre intet med uheld.. ikke godt nok ove
      :@:@:@

Ays
      Bruger

Hellere indkassere en fra luften end 5 fra jorden…

Hvis Steffen er så ringe er der vel ikke andet for end at starte en 3-500.000.000 kroners indsamling så vi kan få en mål mand på 2 meter og en 20-40 stykker med hænder som stegepander, der udskiller et naturligt harpiks. Så er jeg nemlig helt sikker på at de kun losser høje bolde ind i feltet stadigvæk…

johnwhy
      Bruger

Steffen indgyder ikke den respekt som der skal være om en god målmand. Det skal være sådan at angriberne frygter for deres helbred når målmanden kaster sig dominerende ud imod dem. (se bare Onysko…eller hvordan det staves) Steffen er for klejn, han er hurtig, men skaber med sin manglende højde og dertil manglende indgriben i feltet, for mange farlige situationer. Jeg lagde mærke til at hver gang Sif havde et indlæg / dødbold i dag, var jeg hamrende nervøs. Men hvergang vi havde tilsvarende var deres målmand på plads.
      Jeg kan godt lide Steffen som person, men i vores situation er der ikke plads til flinkeskolen….Jeg ved ikke om Hyldgaard er bedre, men til træningen i Skanderborg igår, virkede han skarp.

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.