U landhold. – AGF

Forside Fora AGF U landhold. – AGF

Viser 7 svartråde
  • Forfatter
      nbngf
      Bruger

Det er sku lige før at vi kan stille med et komplet U 21.

Hagelskær.
      Dino. Eles. Khodzhaniazow. Buur.
      Yasin. Jønsson. Skihiladze. ??????
      Carvic. Nielsen

Det er sku da lige før at de ville kunne have gjort sig til U 21 EM.
      mangler lige en midtbane spiller. Og OK Buur er der ikke endnu. Meen.
      Unge spillere der er købt ind i år.
      Spændene.

Yasin er 24 og kan dermed ikke spille U21 fodbold. Det kan derimod Zacho og Overgaard. Opstillingen må dermed hedde:

Hagelskjær
      Dino, Elez, Khodzhaniazow, Buur
      Zacho, Jønsson, Overgaard, Skhirtladze
      Cavric, Nielsen

zcml
      Bruger

Er Jønsson og Skhirtladze ikke blevet for gamle til U21?

Som jeg lige husker reglerne må man være med så længe man bare var 21 da turneringen (kvalifikationen) begyndte.
      Jønsson og Skhirtladze var begge 22 da den seneste slutrunde blev spillet tidligere på sommeren. Så de kan vel ikke længere være med i den nye turnering?
      Og de er da heller ikke udtaget!

Hagelskjær fik 2. halvleg i sejren over Ukraine:

http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/September/U21_ref_ukraine

SpritOrglet
      Bruger

zcml skrev:
      Er Jønsson og Skhirtladze ikke blevet for gamle til U21?

Som jeg lige husker reglerne må man være med så længe man bare var 21 da turneringen (kvalifikationen) begyndte.
      Jønsson og Skhirtladze var begge 22 da den seneste slutrunde blev spillet tidligere på sommeren. Så de kan vel ikke længere være med i den nye turnering?
      Og de er da heller ikke udtaget!

Man skal være født i ´93 for at spille komme med til OL. Og Jønnson er født i ´93.

Heeman
      Bruger

Korrekt – man må være med til slutrunden, selvom man er 22 eller 23 – man skal bare have været max. 21, da kvalifikationen startede. Det nye U/21-landshold tæller årgangene '94 og '95 (og så er der selvfølgelig nogle 96'ere.) Pt. er der ti 94'ere, syv 95'ere og to 96'ere. Det er faktisk ret skræmmende, hvor stor forskel der er på EM-holdet og så det nuværende hold.

OL er jo en U/23-turnering, men man må have tre spillere med over 23. Som jeg husker det, så må de deltagende spillere ikke være født før den 1. januar 1993 – bortset fra de tre "dispensations-spillere".

zcml
      Bruger

@ Heeman:

Det er også sådan jeg husker reglerne!

Venstre stopper Christian Bech højre back Mads Mikkelsen var med til at slå Kasakhstan 4-1 for U17-landsholdet:

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2015/september/agfere-med-i-landsholdssejr/

Mads fik en assist ved 4-1 scoringen.

Begge spillere spillede hele kampen.

DBU beskriver kampen således: http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/September/U17ref_graekenland_dk

U17-Landsholdet spiller kamp søndag og kan selv bestemme om de skal videre i turneringen.

Viser 7 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.