Truppen mod nordtyske

Forside Fora TIFO/Fanscenen Truppen mod nordtyske

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
      Di Stefano
      Bruger

Nu bliver der kamp om pladserne til midtugekampen. Hvad gør Erik?

Steffen
      Lindquist – Gjesing – Dan T. – Sorin
      White – Lucena – Povlsen – Poulsen
      Davit – Graulund

Bænk: Rask, Krabbe, Howard, Feilhaber, Budtz.
      Budtz, Howard og Feilhaber har næppe fysik til endnu en startplads.

Uden for truppen: Kim M., Pleidrup, Morten B.
      Hvis White og Howard ikke er klare er der reserver parate til truppen.

På vej bl.a.: Lumb, Kure, Nando

Spændende 😀

Prinz
      Bruger

Hvorfor Davit på toppen ??????

Hvad har Budtz gjort (går ud fra at Nando stadigvæk på SønderTyske er skadet)

Man skal aldrig ændre på et vindende hold.

Men hold da kæft for en fest i går. Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz Budtz

Rasmus
      Bruger

Krabbe ind i stedet for Lindquist. Han er og bliver det svageste led…ellers enig.

RaDok
      Bruger

Jeg satser på meget efter den trup igår.

Steffen Rasmussen
      Ulrik Lindkvist, Mark Howard Jens Gjesing, Arthur Sorin
      Jeremiah White Jerry Lucena, Kasper Povlsen, Jakob Poulsen
      Gravlund Ole Budtz.

Som sagt ændre ikke et vindene hold, og Benny kan muligvis starte på midtbanen, selv om en pause nok er velset nu han lige er kommet tilbage.

Jens måske op på midtbanen i stedet for Kasper, og Dan T ind i midterforsvaret, syntes klart at Budtz skal have genvalg oppe foran, det er i den ende han er farligst, viste han både i FCM – AGF hvor han lagde op til 2 og selv scorede et 😉 og mod FCK hvor han godt kunne have scoret 2 hvis han hadve emre kamptræning.

Vantage
      Bruger

Hvordan kan I sende Kim Madsen udenfor startopstillingen? Læg mærke til hvor meget mere stabilt forsvaret stod i anden halveg, efter han var blevet skiftet ind. Det er klart at han ikke gør det alene, men det er da påfaldende at antallet af store chancer til FCK falder markant efter han er kommet ind og stå i forsvaret.

Jeg synes slet slet ikke at Kim M får den kredit som han fortjener. Det kan godt være at det ikke er voldsomt kønt det han render rundt og laver, men i mine øjne er han klubbens næstbedste midterforsvarer (efter en Dan T i topform).

Skal jeg give mit bud på en startopstilling på onsdag bliver det sådan:

Steffen Rasmussen
      Frederik Krabbe Kim Madsen Jens Gjesing Ulrik Lindkvist
      Jeremiah White Jerry Lucena Kasper Povlsen Jakob Poulsen
      Ole Budtz Peter Graulund

Indskiftere: Michael Lumb, Benny Feilhaber og David Devdariani

Noerby
      Bruger

Never change a winning team! : )

grind88
      Bruger

Feilhaber og Graulund skal bare skifte plads til næste kamp, og så skal Benny ind i stedet for Povlsen efter 75 minutter. Om det bliver Gjesing eller Madsen ved siden af Howard er stort set ligegyldigt. Men Budtz gør det fremragende som gardering for Nando. Han skal bare blive deroppe.

snakeplisken
      Bruger

Det bliver Dan T. og Howard i forsvaret. Ellers enig i første opstilling.

Steen6372
      Bruger

Tror næppe at Dan T. er parat til startopstillingen. Vil gætte på at han skal have et par kampe mere på 2. holdet først. Det var jo af nød at han kom på bænken mod FCM.

Ellers er det ret svært at overskue hvem der er 100% klar til kamp. Skal Benny f.eks. bare have nogle kampe i benene, eller har han brug for at blive skånet efter kampen i går? Ellers er det mest oplagt at han bliver brugt i den rolle som Jakob P. er blevet (mis)brugt i tidligere i sæsonen i ERs 4-4-1-1 opstilling.

Så enten:
      ———— Rasmussen
      Lindkvist/Sorin —- Gjesing —– Madsen —– Krabbe/Sorin
      White —- Povlsen —– Lucena —— Poulsen
      ————– Feilhaber
      ————– Graulund

Eller en 4-4-2 med frontduoen Budtz/Graulund. Kunne være interessant at se, da jeg tror at de kunne supplere hinanden meget godt. Budtz til at tage kampene i luften og Graulund til at tage sig af de løse bolde.

Maradona
      Bruger

Spørgsmålet er vel om Budtz er klar til endnu en kamp, 3 dage efter 90 min, efter 7 måneder ude.
      Er han klar, vil han være det naturlige valg, ikke grundet hans 2 mål i to kampe, men fordi det må forventes at vi skal lægge pres og der vil komme mange indlæg og fremlægninger i luften.

Desuden synes jeg Feilhaber gjorde det fremragende, hvis han er klar til endnu en kamp, må han erstatte Lucena, der igen ikke viste noget.
      Kasper Povlsen var ligeledes super og er vel efterhånden vores bedste kort på central midt.

Afhængigt af skader må Danthomet og Gjesing være at foretrække i centerforsvar.

Steffen
      Sorin-Dan T.-Gjesing-Krabbe
      Poulsen-Feilhaber-Povlsen-Davit/White
      Budtz-Graulund

Emilfu
      Bruger

Personligt, ser jeg ikke de store tvivlsspørgsmål i vores næste startopstilling. Det eneste jeg er i tvivl om, er om hvorvidt Mark Howard Dan Thomassen og Nando Rafael når at blive 100% klar.

——————Rasmussen————————

Sorin —- Dan T/Gjesing—– Madsen/Howard —– Krabbe/Lindkvist

White —- Povlsen —– Lucena —— Poulsen

————– Feilhaber——————-
      ————– Graulund——————

Unknown99
      Bruger

han får sgu lidt af et luksusproblem på midtbanen når alle er skadesfri… povlsen, white, gjesing, david, lucena, (pleidrup selvom jeg dog ikke ser ham som en mulig kandidat til starten) og benny… men selvom man aldrig skal lave om på en vindende hold.. så syns jeg nu ikke , at det var vores skyld vi vandt.. fck var simpelthen bare ikke effiktive nok.. ud med madsen.. ind med dan t.. og så eller behold povlsen på banen indtil benny er klar, for hold da op han gør det godt den unge povlsen.. han får løbet nogle km…

Unknown99
      Bruger

han får sgu lidt af et luksusproblem på midtbanen når alle er skadesfri… povlsen, white, gjesing, david, lucena, (pleidrup selvom jeg dog ikke ser ham som en mulig kandidat til starten) og benny… men selvom man aldrig skal lave om på en vindende hold.. så syns jeg nu ikke , at det var vores skyld vi vandt.. fck var simpelthen bare ikke effiktive nok.. ud med madsen.. ind med dan t.. og så eller behold povlsen på banen indtil benny er klar, for hold da op han gør det godt den unge povlsen.. han får løbet nogle km…

vestpeder
      Bruger

Mener at den burde se sådan ud:

———————–Rasmussen————————-

Sorin———-Madsen————Gjesing——-Krabbe

White———-Lucena———-Povlsen——–Poulsen

————-Budtz—————–Graulund————-

Synes Madsen gjorde det okay mod FCK, dog er han alt for ivrig efter bare at losse bolden bæk, så hvis han kunne blive mere sikker i fødderne. Lindkvist skal bare helt væk – muligvis ned og spille med ynglingene, hvor han stadig vil være det svageste led.
      White burde starte inde hvis han er klar eller kommer Devdariani ind og erstatter ham og så byt rundt på Poulsen og Davit som man har lyst til;). Budtz skal helt sikkert have genvalg. Ham og Graulund vil supplere hinanden godt oppe i angrebet tror jeg. En giftig kombination.

BergMania
      Bruger

———————–Rasmussen————————-

Sorin———-Madsen————Gjesing——-Krabbe

White———-Lucena———-Povlsen——–Poulsen

————-Budtz—————–Graulund————-

Helt enig med den der!

petersen100
      Bruger

Alt for tidligt at lade Dan T starte på banen – lad nu hellere Gjesing og Howard fortsætte og byg Dan T stille og roligt op.

Rambro
      Bruger

Enig i, at det er svært at overskue de skadesfri – men egentlig helt rart med den slags luksusproblemer i AGF. Det er lang tid siden en nogenlunde skadesfri trup har haft så mange kandidater til en startopstilling.

MEN: Lindkvist. Farvel og tak. Usikker, ringe tilbageløb og dårlig mand-mand. Har dog en fornemmelse af, at han er vigtig for holdet (bl.a. gejst)

Groggster
      Bruger

Mit bud må blive:

[center]
      Staff

Sorin – Howard – Gjesing – Krabbe

White – Lucena – Povlsen – Poulsen

Feilhaber

Graulund

[/center]

Bænk: Danthomet, Budtz, Devdariani, Rask, Lindkvist, Madsen, Pleidrup

Begrundelse:

Staff er selvskrevet som vores ubestridt bedste keeper. Han har forbedret sit spil i feltet, og hans udkast, reaktionsevner og evne til at komme ud af sit mål er i topklasse.

Sorin så rigtig godt ud mod FCK i mine øjne. Han var langt mere aggressiv i sit pres, og han har en langt bedre boldbehandling end Lindkvist og Krabbe. Desuden slår han gode indlæg.

Gjesing spillede en god kamp. Han er rigtig dygtig i sine tacklinger og timinger, og hans hovedspil er faktisk også ganske udemærket. Derudover er han meget sikker på bolden.

Howard er, udover Danthomet, vores bedste forsvarsspiller. Han redder kastanjerne ud af ilden gang på gang, og han er simpelthen uovertruffen i mand-mand. Fysikken er ikke helt på niveau med Madsen og Budtz, men han kompenserer fint. Hovedspillet er desuden godt.

Krabbe må få en startplads på Lindkvists bekostning. Det er lidt op og ned med ham, men på hans gode dage er han en god spiller for os. Han er stærk i det defensive, og han kæmper røven ud af bukserne. Det betyder mange vundne dueller, og det tror jeg bliver vigtigt mod SøndertyskE.

White bliver bare bedre og bedre. Han er efterhånden en af vores bedste spillere, og det virker ofte, som om han har fået mere taktisk forståelse. Hans fysiske spidskompetencer er uovertrufne, og jeg bliver stadig imponeret, når han tager et langt træk og løber fra en spiller som Oscar Wendt! Han skaber meget på egen hånd.

Lucena har ydet en koloenorm indsats for os i rigtig mange kampe nu. Mod FCK løber han bare utrætteligt frem og tilbage, og han er virkelig blevet skarp til at opsøge målchancerne. Han har altid været en god boldspiller med en god boldomgang, men med hans offensive takter synes jeg faktisk, han er blevet en rigtig god spiller for os.

Kasper Povlsen imponerer mig virkelig. Teknisk er han rigtig stærk, og han har flere gode vendinger i maskinrummet på midtbanen. Han er god i pasningsspillet, og han løber rigtig mange kilometer for holdets skyld. Han og Lucena supplerer hinanden rigtig fint, og hvor Lucena er blevet bedre til at tage vare på det offensive, er Povlsen så mand for det defensive. Imponerende bundniveau for en 19-årig!

Jakob Poulsen er selvskrevet på kanten. Han har et drive og en energi, der bare er altafgørende for vores hold. Se bare scoringen mod FCK: Poulsen tager turen op ad kanten i slutfasen og laver en flot stopfinte, hvorefter han lægger et intelligent indlæg ind til Budtz, der er vågen. Han er uvurderlig for vores offensiv, og vi skal i sandhed nyde hans præstationer, mens vi har ham! Hans skud er desuden fremragende, og han er meget ofte målsøgende. Teknikken er god, han er skarp i vendingerne, god i udfordringerne og præcis i indlæggene.

Graulund er som den eneste naturlige angriber selvskrevet i front. Han har vist glimt af sit gamle jeg i foråret, og med 6 mål er han, om man vil det eller ej, vores topscorer. Han uden tvivl starte inde. Han har desuden evnen til at afgøre en kamp.

Feilhaber vælger jeg, fordi jeg synes, han yder en fremragende indsats mod FCK. Det er tydeligt, at han er en spiller med meget højt potentiale, og hans teknik er meget velfunderet. Dertil kommer nogle knivskarpe pasninger og et meget hurtigt antrit – alt sammen noget, der er forudsætninger for en god hængende angruber. Han er kreativ i sit spil, og han bliver helt sikkert en gevinst for os!
      Spørgsmål er dog, om han kan holde til endnu en startplads allerede.

Som bemærkninger til bænken glæder jeg mit til at se Danthomet tilbage, da han uden tvivl er vores bedste forsvarsspiller. Madsen har oppet sig meget, og han virker ikke nær så panisk i sine indgreb – måske er det mig, der kan mærke den forsvundne nedtykningsfare?
      Budtz er en god indskifter, hvis tingene ikke går, som vi vil have det, men jeg mener ikke, at vi skal spille på SøndertyskEs præmisser. De er stærke i luftrummet, og vi skal derfor hellere spille på hurtighed i front.

Valderrama
      Bruger

Jeg tror ikke ER ændre på forsvaret medmindre Howard ikke bliver klar. Sorin gjorde det godt på VB og Ulrik får bare lang snor…

Ellers er jeg helt enig med Groggster

———Steffensssssssssssss
      Lindkvist-Howard/Madsen-Gjesing-Sorin
      White-Lucena-Povlsen-Poulsen
      ——-Feilhaber———-
      ——-Graulund———-

MBEjsing
      Bruger

Først vil jeg lige sige, at den kritik der kom af Lucena tidligere i forbindelse med FCK kampen er HELT hen i vejret. Han var en af AGFs bedste, og foruden at kæmpe bravt på den centrale midtbane, stødte han også med i feltet i enkelte tilfælde, og spillede den bl.a. flot tilbage til White, i situationen hvor FCK kan takke Jesper C for ikke at være kommet bagefter. Derudover var afsavnet af Lucena også tydeligt imod Horsens, hvor vi slet ikke vandt kampen om midtbanen. Dette var (på trods af sejren) AGFs dårligste kamp i foråret, alt taget i betragtning (mod Brøndby var også skidt, men det er også et noget sværere sted at spille imod en noget sværere modstander).

Groggster: Jeg vil give dig ret i dine betragtninger. Når det så er sagt, tror jeg nu mere på Valderramas forslag til opstillingen især mht. forsvaret. Sorin var faktisk god på venstreback, hvilket nok medfører at han får lov at spille der igen, Krabbe og Lindkvist ringe præstationer på denne plads taget i betragtning. De to må så kæmpe om pladsen som højreback, som jeg imidlertid tror Ulrik får lov at spille da han stadig er stærkere offensivt, og han har god gejst.

Nu ved jeg ikke hvor alvorligt det var med White. Hvis han er skadet kan Feilhaber spille højremidt, hvilket åbner op for genvalg af Budtz i front.

andreas14
      Bruger

Hm howard ude. tror Dant spiller midt forsvar

zcml
      Bruger

Først og fremmest har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor disse tråde med gæt på startopstillingerne skal oprettes i denne kategori?
      Stemningen er da mere, hvad der foregår på tribunerne, og ikke trænerens taktiske overvejelser, eller hvad?

Anyway! Så tror jeg også at vi ser et genvald til den forsvarskæde, der spillede 2. halvleg mod FCK.
      Midtbanen burde også få genvalg. Dog er White tvivlsom.
      I angrebe vender Graulund tilbage, og da jeg tvivler på at Nando bliver klar, må den anden plads gå til enten Budtz eller Feilhaber.
      Umiddelbart mener jeg også, at den rette taktik mod SønderjyskE er at holde bolden langs jorden, og spille hurtigt/teknisk i angrebet frem for fysisk. Og dermed falder valget på Feilhaber.

Dog er både White og Devdariani tvivlsomme, så det kan tænkes at Feilhaber skal bruges på midtbanen i stedet for.
      Vi er nød til at have nogle gennembrudsstærke spillere på midtbanen mod SønderjyskEs kompakte midtbane, ellers er det under alle omstændigheder ligemeget med at ville spille angrebene ved jorden. Det er jo noget besværligt, hvis man er nød til at sparke bolden hen over midtbanen.

Ud over målet kom Budtz ikke frem til så meget mod FCK, men der er nu engang klasseforskel på FCKs og SønderjyskEs forsvar, og jeg tror godt Budtz kan stå distancen mod SE, selvom det så bliver lidt på deres primisser vi kommer til at spille, men det er jo netop det SE er gode til; at få modstanderen til at spille på deres primisser.

Kegle
      Bruger

Truppen er udtaget og White er med:) http://www.agf.co.dk/news.asp?id=6508

Davit, Morten Beck og Howard glider ud, så vi får nok som Zcml siger, samme forsvarskæde som i 2 halveg i lørdags.

Og midten kommer til at hedde White, povlsen, lucena, Poulsen.

På top tror jeg Budtz og Graulund får lov at starte, tror ikke Benny kan spille en time igen, så han må nøjes med den sidste halve time, hvor det er godt at kunne få en frisk teknisk stærk spiller ind.

vestpeder
      Bruger

Det skal være en sikker front bestående af Budtz og Graulund!

Sch
      Bruger

Kunne også være flabet at starte med white på bænken også smide ham ind i front når sønderjyske er trætte!

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.