fbpx

Truppen efter sommerpausen

Forside Fora AGF Truppen efter sommerpausen

Viser 4 svartråde
  • Forfatter

Nu har der jo været en del snak på det sidste om både Kristian Keller og Mikkel Rask og deres mulige skifte til AGF. Derfor vil jeg høre jeres bud på hvilke spillere AGF skriver under med inden næste sæson, og om truppen dermed er både god og bred nok.

Personligt håber jeg på at disse tre spillere er at finde i truppen: Mikkel Rask, Keller og Hjelde. De ville helt sikkert alle kunne bidrage med noget, og stabilisere defensiven og i særdeleshed højrekanten i AGF. Til gengæld ryger Kwedi, Leon og Thorninger, mens Rune P formegentlig også er fortid i klubben. Derudover er det måske også slut for Søren Pedersen der kan risikere at ryge den anden vej, hvis Mikkel Rask kommer til Århus.

Målmand: Der har vi et sikkert førstevalg i Steffen. Rune P var en glimrende reserve, men nu kan Steffen koncentrere sig 100% om sin plads mellem stængerne, og ikke den interne konkurrence med Rune. Lasse Borg står klar i kulissen hvis Steffen skulle blive skadet, og på sigt er Jesper Rask også en mulighed som reserve.

Forsvaret: Afskeden med Leon vil blive savnet både blandt fansene og blandt spillerne. Men for mig at se vil løsningen på problemet være Jon Olav Hjelde, som både er kontraktfri, og har masser af rutine og erfaring at give til de unge spillere… Hvis Mikkel Rask kommer til, så kan han indtage højre back positionen, som han har udfyldt glimrende for Randers i denne sæson. Hvis ikke Mikkel Rask kommer til klubben så er der Søren P her formegentlig stadig, og kan spille højre back. Ellers kunne jeg godt tænke mig at se Ulander dernede, hvis svenskeren da nogensinde bliver sine skader kvit. I midten må Shane Sherriff være klar favorit som makker til Hjelde. På venstrebacken er vi lidt tyndt besat, men Anders Kure har på det seneste vist at han sagtens kan udfylde den plads, og det kunne være løsningen at satse på den unge herre… Tuomas Aho bejler også til en plads i midterforsvaret, men hvis der bliver skrevet under med Hjelde, så må finnen i første omgang indfinde sig som reserve. Kasper Kure er også en mulighed, mens både Jens Gjesing og Navid Dayyani på sigt kan gå ind i den bagerste kæde.

Midtbanen: Der bliver kamp om pladserne på midten, hvis truppen fortsat ser således ud efter sommerpausen. Venstrekanten er naturligvis besat af Thomas Lindrup, mens højrekanten muligvis kunne blive Kristian Keller. På kanterne har vi også Danilo Arrieta, Mads Frost, Tomas Mazurkiewicz, Martin Mikkelsen og måske Christer George. I midten bliver det spændende, da Åkeby formegentlig vil spille med to angribere, og derfor også kun to centrale midtbanespillere. Jonny Hanssen og Tobias Grahn kan ikke spille alene sammen på midten, da de begge har deres styrker i det offensive. Derfor må man gå ud fra at Jesper Sørensen tager en af pladserne. Hvem der så skal have den anden er et meget svært spørgsmål at svare på, men man kunne måske gå ud fra, at Åkeby vælger at spille med en hængende angriber, i form af Tobias Grahn. Derfor kan Jonny Hanssen sammen med Jesper Sørensen udgøre maskinrummet på midten. Martin Ulander kunne også være en mulighed på midten, men som det ser ud nu, så er han fortsat inde i sin lange stime af skader.

Angrebet: Med Helgi tilbage i topform ser det pludselig ikke så tyndt besat ud oppe foran, som det førhen har gjort. Morten Rasmussen får nok en af pladserne i front, og så bliver det spændende at se om Christer George kan beholde sin plads, eller om Helgi overhaler nordmanden. En anden mulighed kunne som sagt være at spille med Tobias Grahn som hængende angriber, og så med kun en boksspiller oppe foran. Jeg tror dog mest på, at Åkeby vælger at spille med to deciderede angribere i front.

Mange spørgsmål om opstillingen til næste sæson er ubesvarede, men med de tre mulige forstærkninger, så tegner der sig et sløret billede inde i mit hoved af de 11 spillere der løber på banen d 20. juli!

/Simon

fantastisk anal-yse…

Er desværre for påvirket til at komme med konstruktive kommentarer, men de skal nok komme på mandag, hvor jeg gerne skulle være ædru igen…

hehe, det er bare i orden BPD… Jeg bliver bare siddende her, og venter pænt til på mandag:)

ForeverAgf17
      Bruger

Hej Simon!

Ville lige sige en kanon god analyse!:D er næsten enig med dig i den opstilling! Tror, men er næsten sikker på at steffen bevare hans plads! Men der bliver kamp om de andre pladser ikke bare fra "førsteholdet" men også fra vores kommende talenter som f.eks. Michael Lumb, Frederik Krabbe, Martin Mikkelsen, Danilo Arrieta, Lasse Borg osv.! Men der bliver også kamp om pladserne hvis der kommer nogle spiller til, som jeg dog ikke tror for AGF har ikke råd til nogle så mange! Hvis de skal have nogle gode spiller, skal spillerne næsten gå ned i løn MEN hvem vil ikke det for at spille i AGF?!:D:D:D

nu da jeg ikke kunne opfylde mit løfte om at komme med et svar mandag, vil jeg forbeholde mig ret til at vende tilbage, når jeg er blevet klogere på situationen på spillermarkedet ;9

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.