Truppen efter nytår

Forside Fora AGF Truppen efter nytår

Viser 80 svartråde
  • Forfatter
      Agent_1908
      Bruger

Så skal vi snart til det igen. Transfervinduet. Her er mine tanker om vinterens og sommerens vindue, hvor vi igen risikerer at skulle skifte mere end et halvt hold.

Udløb til vinter:
      – Skhirtladze (forlæng med 1,5 år)
      – Nordstrand (Farvel)

Udløb til sommer:
      – Stephan P. (forlæng med 1,5 år)
      – DC (forlæng med 2 år)
      – Aabech (forlæng med 1 år)
      – Piscu (forlæng med 1 år)
      – Elez (Køb ikke)
      – Jønsson (forlæng med 2 år)
      – Lange (Farvel)
      – Cavric (Køb, gerne 3 årig kontrakt)
      – Emil Nielsen (Køb, hvis han gør det godt)

Ovenstående vurdering er baseret på nuværende form og potentiale.

Hvis det bliver en realitet ser holdet således ud:

SR/LF/TH
      AJA/DM/OB – AL/DK – DC
      JJ/EB/DO/DAP
      SP/AY – DS/KA – EN/AC
      MV

Der er det ret tydeligt, at der mangler to forsvarsspillere. Den ene må meget gerne være en styrmand, som kan sætte sig igennem fysisk og verbalt, men selvfølgelig også gerne kunne spille bolden op. Jeg tænker Kris Stadsgaard, hvis han er skadesfri efter sine problemer. I mine øjne er det vigtigt med en dansker, der kender ligaen og har bevist, at han kan begå sig og styre et forsvar. Den anden må meget gerne være en udviklingsspiller. Sanneh fra Horsens virker spændende.

Der mangler også en venstreback, som kan presse DC. Han skal helst være god begge veje. Ham fra HB Køge lyder spændende, men om han har niveauet, ved jeg ikke.

En angriber mangler der også. I mine øjne bør Vatsadze kun være reserve. Han brænder for meget og er ikke en spiller, der er god nok i det opbyggende spil. Jeg mener, at Vatsadze er en fin angriber, men jeg ser gerne en mere boldfast og fysisk angriber, som også er i besiddelse af en god teknik og fart.

Der er meget kritik af Steffen Rasmussen, og jeg er bestemt heller ikke den største fan, man kan er AGF'er i hjertet og en af vores egne. Sådan nogle skal der bruges, synes jeg. Derfor 'overlever' han, men Lukas bør være tæt på efterhånden.

Jeg synes, at vi skal have en ny anfører. Steffen Rasmussen er ikke en type, der er god i pressen og samtidig ikke en, som går forrest. I mine øjne er Daniel A. Pedersen det naturligt valg, da han dels altid kæmper, kan piske holdet, er stamspiller og en som AGF skal bygges op om og samtidig en fyr, der er i øjenhøjde med fansene og medierne. En dygtig repræsentant for det nye AGF, synes jeg.

Hvad mener I? Lad os får en god debat med en venlig tone

ACDC
      Bruger

Jeg er enig bortset fra ikke at købe Elez.
      Han er ung og har udsving men han bliver rigtig god.
      Ligesom resten af holdet når de er spillet sammen.
      Vigtigt med ny førsteangriber, venstre back og en forsvarsgeneral.
      Vi kan dog ikke være sikre på at beholde Jönsson.
      Hvis han bliver solgt, skal han så erstattes eller har vi midtbanespillere nok?

ACDC
      Bruger

Og så synes jeg at Danny skal til at oppe sig, hvis ikke han skal på bænken!!

Rasmussen/Fernandes/Hagelskjær
      Mikanovic/Juel-Andersen
      Elez/Lopez
      Khodzahniyazon/mangler
      Christensen/mangler
      Pedersen/Overgaard
      Bjarnasson/Olsen
      Cavric/Buur
      Aabech/Zacho
      Yasin/Petersen
      Mangler/Vatsadze/Nielsen

Jeg kan ikke forestille mig andet end at Jønsson får lov til at skifte. Lange får nok ophævet kontrakten. Jeg synes der mest mangler en fysisk stærk angriber og så nogle forsvarsreserver. Der burde måske også ske noget på målmandsposten.

Donmiguel
      Bruger

@ACDC Enig

Ellers vil jeg ikke udtale mig om hvem som skal blive til sommer. Synes det er for tidligt.

Lange/Nordstrand/Emil skal finde sig et nyt sted til vinter. Hvis Emil ikke har fået en eneste kamp i hele efteråret er han jo ren dødvægt i en alt for tynd trup. Vores trup er på 23 spillere. En "normal" superliga trup er på 25 (Det kan godt være at Zacho og Overgaard skal tælle med men de er jo milevidt fra at spille…). Der skal hentes to angribere hvilket er dyrt.

Negreanu
      Bruger

Jeg stoppede med at læse da der stod at DC skulle forlænges med 2 år.

Nyt til angrebet, der laves ikke nok mål med de angribere vi har nu. Et bedre forsvar , da der går for mange bolde ind. Så enkelt er det !

Norden
      Bruger

Det klart klart vigtigste må og skal være en rutineret styrmand til det forsvar!

Negreanu
      Bruger

1. Målmand
      2. Venstre back
      3. Angriber(e)

Jeg kan godt være lidt nervøs over, at nogle kan nævne Kris Stadsgaard som emne. Helt bortset fra skadeshistorik der skræmmer, så husker jeg ham ikke som specielt hurtig, og som en der lavede rigtig mange frispark.

Man skal huske, at frispark begået af AGF spillere bliver dømt med det samme og hårdt. Derfor skal man nok ikke opsøge den slags spillertyper, hvis ikke lige man er FCK, BIF eller FCN.

nettohunden
      Bruger

Vi skal passe på ikke at skifte for meget igen. Når det så er sagt vil der selvfølgelig ske noget.

Målmænd
      Her sker der ikke noget i januar. Dog kunne jeg godt forestille mig der kommer ny keeper til sommer. Ny 1. keeper og så Hagelskjær som reserve.

Højre back
      En af de positioner hvor vi er bedst dæket ind. Her kommer der heller ikke til at ske noget.

Centerforsvaret
      Sign Elez. Find desuden en styrmand, så Elez og Khodzhaniiazov kan skiftes til at spille ved siden af en mere rutineret mand. Jens må betragtes som snarligt fortid i klubben.

Venstre back
      Vi har stadig kun DC. Til nøds kan Khodzhaniiazov bruges, men han er tydeligvis indkøbt til midterforsvaret, så en ny VB ville være at foretrække. Gerne en der kan slå DC af.

Midt midt
      Her er vi ret godt dækket ind selv med Jens væk. Dog skal vi måske have en backup til DAP på 6'er pladsen. Når DAP ikke er med sejler det for meget.

Højre midt
      Her er vi rigtig fint dækket ind. Især hvis man lykkes med at hente Cavric. Sign den mand for guds skyld!

Venstre midt
      Vi mangler stadig en decideret venstre midt. En drøm kunne være Joshua John. Alternativt at Emil Nielsen viser sig fremragende der.

10'eren
      Forlæng med Skhirtladze og Aabech, så er vi godt dækket ind der.

Angriber
      Ny starter ønskes. Mate laver godt nok mål, men der er for mange udfald. Ny stærk og hurtig målslsuger ønskes. Hvis Lange kan leve med det, synes jeg han er en fin backup til ny mand og Mate.

Så i den ideelle verden har vi om to transfervinduer et halvt nyt idealhold igen, der ser således ud.

[center]Ny[/center]
      [center]Dino – Elez/Khodzhaniiazov – Ny – DC/Ny[/center]
      [center]DAP – Danny/Bjarnason[/center]
      [center]Stephan/Cavric – Aabech – Emil Nielsen/Ny[/center]
      [center]Ny[/center]

jj
      Bruger

Jeg ved at det er form for blasfemi herinde. Men helt ærlig, hvorfor får næsten alle spillerne så kort snor pånær skirtladze? Han skal altid forlænges og omtales som backup til aabech etc. Jeg synes ikke han har vist ret meget siden dengang Aron spillede på holdet. Ham har måske ikke fået så mange chancer siger nogen så, ja men dels er der nok en grund til det og dels skal vi vel ikke holde på spillere som vores trænere ikke gider bruges.
      Mener I virkelig at vi er godt dækket ind på 10'eren med Davit, hvis Kim får en langtidsskade? Jeg synes han viser super klasse i få glimt resten er lange dribleture, hvor han er umulig at vriste bolden fra, men som altid løber ud i sandet.

Hvorfor er han hellig?

nettohunden
      Bruger

@JJ
      I tilfælde af en langtidsskade til en vigtig spiller vil man jo altid være svækket. Men som Aabech spiller synes jeg det økonomisk ville være fornuftigt at for længe med Skhirtladze, som med garanti er en billig løsning. Han gør det godt når han får et par minutter hist og her, og så har vi jo spillere der kan dække flere spillere. Hvis man får held til at hente Cavric kan han også dække ind der.
      Hvis Skhirtladze er indforstået med at være reserve synes jeg det er det fornuftige valg.

jj
      Bruger

Han er en ok reserve. Men jeg undrer mig bare over at man – lige præcis med ham – har så stor tolerance. Måske er det netop fordi han ikke spiller så meget 🙂

Di Stefano
      Bruger

Vi skal forstærkes med en forsvarsstyrmand, en vb med to ben og en førsteangriber. Indtil videre ligner kun Djamal og Cavric forstærkninger. Norstrand, Davit og Lange bør være fortid nu.

Schmidt
      Bruger

Staff
      Mika-Russer-JJ-DC
      —–DAP-EB
      SP-Aabech-Mate
      —-Cavric

Synes det ser fint ud offensivt. Yasin, Emil, Skhirtladze, DO og Lange.
      På den centrale midt mangler en spiller da vi ikke kan undvære JJ i forsvaret. Derudover er spørgsmålet om Jamal og DC er gode nok? Da Silva fra BIF kunne være ok til at presse DC. Til forsvaret ville en general være godt da Lopez åbenbart ikke er god nok? Har ikke lige et navn men en dansker ville være at foretrække.

Bjarne V
      Bruger

Schmidt skrev:
      Staff
      Mika-Russer-JJ-DC
      —–DAP-EB
      SP-Aabech-Mate
      —-Cavric

Mate på kanten i stedet for Yasin??

Donmiguel
      Bruger

Spiller Da Silva ikke i RFC?

Aros
      Bruger

jj skrev:
      Jeg ved at det er form for blasfemi herinde. Men helt ærlig, hvorfor får næsten alle spillerne så kort snor pånær skirtladze? Han skal altid forlænges og omtales som backup til aabech etc. Jeg synes ikke han har vist ret meget siden dengang Aron spillede på holdet. Ham har måske ikke fået så mange chancer siger nogen så, ja men dels er der nok en grund til det og dels skal vi vel ikke holde på spillere som vores trænere ikke gider bruges.
      Mener I virkelig at vi er godt dækket ind på 10'eren med Davit, hvis Kim får en langtidsskade? Jeg synes han viser super klasse i få glimt resten er lange dribleture, hvor han er umulig at vriste bolden fra, men som altid løber ud i sandet.

Hvorfor er han hellig?

Helt enig

Jeg ved det næsten er blasfemi herinde, men jeg tror, at Aabech heller ikke er en del af fremtiden. Mod top 10 holdene i superligaen, så er han for langsom til at støtte offensiven, hvilket må være baggrunden for den tvivl og tøven man fornemmer fra den sportslige ledelse i forbindelse med eventuel kontraktforlængelse.

otagra
      Bruger

skift nu den målmand, han koster point hver år, alt for ustabil.
      væk med Lange, Nordstrand g Åbech, Åbeck falder også ud af det ind imellem, og så fylder han 33

Negreanu
      Bruger

Thomas Senior skrev:
      Jeg ved det næsten er blasfemi herinde, men jeg tror, at Aabech heller ikke er en del af fremtiden. Mod top 10 holdene i superligaen, så er han for langsom til at støtte offensiven, hvilket må være baggrunden for den tvivl og tøven man fornemmer fra den sportslige ledelse i forbindelse med eventuel kontraktforlængelse.

Jeg er helt enig. Aabech er for langsom til Suppen og hans alder taget i betragtning bliver det nok ikke bedre. Han sinker vores spil da han tager en formiddag om sine vendinger.
      Han har geniale øjeblikke, desværre er disse ofte efterfulgt at 3-4 anonyme indsatser.

Han rykkede os nærmest op ene mand, og stor tak for det – men farvel og tak herfra.

Donmiguel
      Bruger

Synes ikke Danny O. gør det meget bedre på hans plads. Hvem vil i gerne have istedet? En spiller med fart, nærkampsstyrke og god teknik.

Altid_hvid
      Bruger

Lyder til de fleste er enige..

Anden målmand
      ny venstre back
      ny midt-forsvar
      ny angriber

.. det er ikke så svært 🙂

Altid_hvid
      Bruger

Ny keeper
      Ny forsbars styrmand
      Ny venstre back
      Ny angriber

.. sæt igang !

Altid_hvid
      Bruger

Beklager min dobbelt post. Jeg er ny på siden 🙂

Mathis
      Bruger

Mener ikke at vi behøver de store udskiftninger. Få Emil klar og byt evt Nordstrand med et bedre alternativ.
      Derudover handler det mest om at få fundet en fast bagkæde og i detbhele taget blive endnu mere fortrolige med spillestilen.

I år skal vi bare blive nr 11, og jeg er sikker på, at holdet er langt mere solidt allerede til foråret

Sylvester
      Bruger

Nye spillere til forsvaret og har stået uden klub siden sommer:

Ondrej Mazuch (tidligere: Firoentina, Anderlecht og Dnipro)
      Ron Vlaar (tidligere: Aston Villa)
      Dougles Silva (tidligere: Red Bull Salzburg, Vasco)
      Jurica Bulat (tidligere: Energi Cottbus, Hajduk S, Metalist)

Tilføj gerne andre spændende GRATIS spillere, Jens Andersson kunne kigge efter.

Dichio
      Bruger

Udløb til vinter:
      – Skhirtladze (farvel eller ½ år – dog hellere en ny mål og fart i støvlerne)
      – Nordstrand (Bliver nok farvel, dog ret effektiv målscorer pr minut, ½ år hvis der ikke kan findes en god angriber/kant til nytår)

Udløb til sommer:
      – Stephan P. (l1 år ad gangen) – skal være mere målfarlig som for 3-4 år siden
      – DC (forlæng 1-2 år)
      – Aabech (1 år ad gangen)
      – Piscu (lad os se hen i maj – har tidligere spillet la liga og premier l – men kan han finde det niveau igen)
      – Elez (lad os se hen i foråret – ung med stort potentiale)
      – Jønsson (forlæng med 5 år)
      – Lange (Farvel og tak for super indstilling)
      – Cavric (Køb, gerne på 5 års – mangler stadig målene … men de kommer!)
      – Emil Nielsen (spændende goalgetter type – lad os se hen i maj)

Fire som kan slutte et år før tid til sommer:

Staff – er ikke så stærk som for et par år siden. Så gerne Jesper Hansen eller Jesper Rask ind i stedet, begge transferfri til sommer. Lukas fortjener at få chancen de sidste kampe inden nytår og måske i foråret.

Danny O mangler stadig at genfinde niveauet FCM og første halvsæson i AGF. Skal vise mere sikkerhed i afleveringer og afslutninger.

Elmar er en klassespiller, men skal sætte sig mere igennem og især lave mål og næstsidste fod.

AJA skal også genfinde fordums niveau, hvis han vil være fast mand. Ellers skal man måske overveje om man kan få en lille transfer for ham næste sommer. Dog fin garderingsspiller, hvis han selv vil det.

Andre

Dino og russeren er lidt svingende, men unge og fremtidens folk. Det samme med Hagelskjær og Buur. Så giv dem tid.

DAP er stabil, men må gerne træne mere i landskud.

Yasin har talentet, synes jeg ikke har fået reel chance i startopstillingen til at vise sit talent frem – tror han kunne gøre det bedre end Stephan P.

Mate scorer stabilt.

Ønsker

Kun kvalitetsspillere og unge talenter er interessante. Der kunne sikkert nævnes mange flere end mine 5 ønsker.

Andreas Maxsø, Duncan og Leon er transferfrie til sommer og ser dem gerne i AGF.

Andreas AC Christiansen og Casper Sloth er helt væk og kan måske få kontrakten revet i stykker. Begge ville kunne gå direkte ind på holdet.

Der skal dog 1-2 fra central midt ud, hvis både AC, Leon og Sloth skal ind.

Sloth kan dog også give Aabech konkurrence som 10'er og være backup på 8'er og kanterne.

Leon bruges både forsvar og midt – ligesom Jønsson, der måske smutter.

AC både fin som 6 og 8'er.

don marisco
      Bruger

Der er urgent brug for en ny målmand. Vi skal bruge opstarten til at få ham spillet ind.
      Derudover mangler vi et alternativ til Mate. Vi har intet at skyde med som erstatning for Mate.

Ellers så skal vi bygge videre på det som er sat i søen med denne spillestil.

Kunne vi få JJ solgt så er det fint. Ser at han er ved at miste sin stamplads på holdet og for at undgå at han blive pigesur så få ham skudt af.

Ny venstre back må vente til sommer

Di Stefano
      Bruger

En topangriber er det mest nødvendige lige nu. Ellers er det forstærkninger til forsvaret. Her er der flere i truppen, der ikke har niveau.

Sylvester
      Bruger

Til angriber positionen (hvis kontrakt udløber til sommer)

Ruben Okotie, 1860 München, 28 år
      http://www.transfermarkt.com/rubin-okotie/profil/spieler/31493

Håvard Nilsen, Red Bull Salzburg, 22 år
      http://www.transfermarkt.com/havard-nielsen/profil/spieler/136181

Mario Gavranovic, Lugona, 25 år
      http://www.transfermarkt.com/mario-gavranovic/profil/spieler/61380

Duncan, FCM, 30 år
      http://www.transfermarkt.com/duncan/profil/spieler/45219

Bjarne V
      Bruger

Sylvester skrev:
      Nye spillere til forsvaret og har stået uden klub siden sommer:

Ondrej Mazuch (tidligere: Firoentina, Anderlecht og Dnipro)
      Ron Vlaar (tidligere: Aston Villa)
      Dougles Silva (tidligere: Red Bull Salzburg, Vasco)
      Jurica Bulat (tidligere: Energi Cottbus, Hajduk S, Metalist)

Tilføj gerne andre spændende GRATIS spillere, Jens Andersson kunne kigge efter.

Spiller du meget Manager?

dengamle
      Bruger

Håber fortsat på Duncan…
      Vel den bedste danske spiller i ligaen – håber han kan købes fri et halvt år før udløb og at vil slutte sin karriere i AGF
      Og så en rutineret midterforsvar med stor erfaring fra superligaen

Sylvester
      Bruger

Til Bjarne V, så ja jeg har da førhen spillet en del, dog ikke så meget de sidste par år.

Men transfermarkt.com er en god hjemmeside, til at få overblik på mulige transfers. Og så har man da et kendskab til mange spillere igennem det spil.

Det er verdens største database af fodboldspillere, så hvorfor ikke bruge det, præcis som FCM og Benham gør.

Mathis
      Bruger

Et par kvalitetsspillere på de rigtige pladser vil løfte hele holdet helt enormt.

Vi mangler en skarp angriber med stor fysik – Duncan er jo helt optimal, hvis det er muligt. Og her ved vi, hvad vi får.

I forsvaret skal vi have en rigtig styrmand. En erfaren spiller, der med det samme tager dirigentstokken. Ved siden af ham, er jeg sikker på, at Djamal bliver et hit. Man kommer ikke til Zenit uden at kunne noget.

Styrmanden skal helst være Dansk/Nordisk af hensyn til kommunikationen.

Så en dansk forsvarer i slut 20'erne tæt på landsholdsniveau.. de hænger jo på træerne

Bjarne V
      Bruger

Sylvester skrev:
      Til Bjarne V, så ja jeg har da førhen spillet en del, dog ikke så meget de sidste par år.

Men transfermarkt.com er en god hjemmeside, til at få overblik på mulige transfers. Og så har man da et kendskab til mange spillere igennem det spil.

Det er verdens største database af fodboldspillere, så hvorfor ikke bruge det, præcis som FCM og Benham gør.

Det er den bestemt, men ingen af de pågældende spillere du nævner, er realistiske for AGF. Måske det er mig der er tabt bag en vogn, men hvad tænker du AGF som klub kan tilbyde dem, og ikke mindst hvor pengene til deres løn skal komme fra? Tænker Vlaar vel kræver en sign-on fee, på størrelse med hele vores årlige lønbudget.

Sylvester
      Bruger

Ruben Okotie har spillet for Sønderjyske, er ved at rykke ud af 2 bundesligaen og har ingen kontrakt. Urealistisk?

Duncan? Alle snakker ham til AGF

Håvard Nielsen, ung angriber der endnu ikke er slået til. Måske et superliga skifte kunne være interessant.

Ondrej Mazuch har ikke spillet regelmæssigt fodbold i 1½ år. Alt er muligt for sådan en spiller, og har stået uden kontrakt i ½ år allerede.

Ron Vlaar okay her gir jeg mig. Han virker urealistisk.

Men resten kunne være ganske fine bud på superliga spillere, hvis der altså bliver budt.

Bjarne V
      Bruger

Sylvester skrev:
      Ruben Okotie har spillet for Sønderjyske, er ved at rykke ud af 2 bundesligaen og har ingen kontrakt. Urealistisk?

Duncan? Alle snakker ham til AGF

Håvard Nielsen, ung angriber der endnu ikke er slået til. Måske et superliga skifte kunne være interessant.

Ondrej Mazuch har ikke spillet regelmæssigt fodbold i 1½ år. Alt er muligt for sådan en spiller, og har stået uden kontrakt i ½ år allerede.

Ron Vlaar okay her gir jeg mig. Han virker urealistisk.

Men resten kunne være ganske fine bud på superliga spillere, hvis der altså bliver budt.

Nu kommentere jeg ikke Duncan, Ruben eller Håvard, men den anden post. Der er det nu ikke kun Vlaar der er urealistisk. Dog ville det være fantastisk med spillere af den kaliber i AGF, og tager gerne en tur nøgen om banen hvis det skulle ske 😉

Mathis
      Bruger

Mit gæt er, at vi henter Duncan og Jim Larsen i FCM, og så Stage som talent.

Js1989
      Bruger

Nå, nu er Riddersholm kommet til, og det ændrer unægteligt lidt på de ting, der kommer til at ske, tror jeg.

Jeg efterlyste tidligere en venstreback, en midterforsvarer og en angriber.

I FCM render der tre spillere rundt, som kender Glen og var med til at spille guldet hjem til Midtjylland.

Jesper Lauridsen, Jim Larsen og Duncan, hedder de. De to sidstnævnte er gratis til sommer, mens den første sandsynligvis kan fås til et rimeligt beløb og så sent som i dag har meldt ud, at han er utilfreds med situationen.

Ingen af dem spiller fast, men de har tidligere vist, at de har fysikken og viljen til at slå igennem. Jim Larsen og Duncan er til tider ramt af skader og er begge 30 år, men de har noget hårdhed og rutine fra udlandet og Superligaen, som er brugbar i mine øjne.

Hvad siger I?

Thomas K
      Bruger

Jeg tror ikke, at den nye træner betyder ny tilgang til spillertyper, eller talkombination.

Jeg tror også, at han efter en del tid i DBU setup’et vil spille 4-3-3 som han gjorde i FCM, men modsat Morten Wieghorst, så tror jeg dog han vil spille væsentlig mere direkte. Jeg tror han, ligesom de fleste af de trænere der har været forbi DBU, vil spille med én angriber.

Jeg tror den største forskel kan måles på boldbesiddelse. Jeg tror ikke, at han i ligeså høj grad som Mroten Wieghorst vil forsvarer sig med bolden. Ligeledes tror jeg også, at de kanter vi spiller med, f.eks. Cavric og Petersen, i højere grad får frihed til at søge ind i boksen, ligesom de meget hurtigere skal søge én mod én situationerne. Slutteligt tror jeg, at vi ofte vil se et voldsom (fysisk) genpres umiddelbart efter et boldtab, således holdet kan komme på plads defensivt.

Jeg er ikke i tvivl om, at Morten 'Duncan' Rasmussen er på blokken, det tror jeg også han var allerede inden Glen Riddersholm blev ansat. God type til et 4-3-3 system pga. hans løbevillighed og vinderinstinkt.

Andre emner, som Jesper Lauridsen og Jim Larsen tvivler jeg på kommer til AGF. For det første tror jeg Jens Andersson scouter andre steder end FCM, da deres økonomi sikkert er så stærk at de ikke vil være så lette at handle hos. Derudover tror jeg der er så meget dårligt blod mellem Glen Riddersholm og FCM, at de foretrækker at sælge til andre fremfor AGF. Jim Larsen mener jeg er alt for skadet til, at være et emne. Derimod ville en Jesper Lauridsen passe fint ind, men som sagt så tror jeg der er for meget ondt blod lige p.t.

Morten ’Duncan’ Rasmussen er transferfri, og derfor en reel mulighed, og faktisk er Rilwan Hassan også transferfri og kunne ligeledes være en mulighed.
      Ligeledes synes jeg en Emil Larsen ville være en spændende type, og en der kunne hentes billigt. Ligeledes ville en type som Pierre Kanstrup også kunne forstærke vores trup væsentlig.

don marisco
      Bruger

Jeg holder stadig fast på en ny keeper og så en forward.

en back up til vb kan være nødvendig.

Omvendt så giver det nu mening at man har holdt kontraktforlængelser på standby.

Med en ny træner ved roret skal han lige give sin vurdering først.
      Håber at vi får KA forlænget inden så længe.

Norden
      Bruger

Jeg tror ikke, at KA er en spiller efter Glens hoved. GR sætter pris på fart og power, hvilket KA ikke har.

Jeg tror gerne, at Glen vil arbejde med SP og forsøge at gøre ham mere målrettet i sit spil, få ham mere i feltet og i det hele taget gøre offensiven mere fleksibel, hvor den pt. godt kan virke lidt fastlåst.

Tactic33
      Bruger

Hvad egentlig med Nattestad? Hvor blev han af, og kunne man forestille sig Glen hente ham ind igen, og udvikle ham i GF. Syntes han var god i Horsens, men han mistede motivation ved alle de udlån.

Håber generelt de henter en fosvarsspiller. Angriberen skal vi nok finde

Geza Toldi
      Bruger

Havde han ikke nogle mentale problemer han kæmpede med? Tror ikke han er den generel vi mangler.

Der er Fenger et langt bedre bud. Eller måske Magnus Troest der spiller i Serie B, som Glen vel kender fra deres fælles fortid i FCM.

Anders
      Bruger

Var der nogen der så Martin Jørgensens bud på en Glen Riddersholm start-11'er? Den synes jeg så MEGET spændende ud (og velsagtens realistisk endda)..

Ind skulle MADS FENGER, JESPER JUELSAGER og DUNCAN hentes.. Fenger har vistnok udløb til sommer, Juelsager bliver ikke brugt i BIF og Duncan har stor konkurrence i den nyerhvervede Kadlec.

Så ville en start-11 se sådan ud:

[center]Staff
      AJA – Jønsson – Fenger – Juelsager
      DAP
      Elmar B. – Danny O.
      Stephan P – Duncan – Cavric [/center]

Dette ser okay stærkt ud IMO, men betyder at Aabech bliver marginaliseret…….. Hvilket jeg dog ikke anser for at være entydigt skidt. Plus, Jønsson forbliver i denne her i forsvaret, men han kan ikke slå DAP af 6'eren. Dertil har DAP været alt for stærk.

Hvad siger i til den?

dengamle
      Bruger

Jeg er med på Anders og Martin Jørgensens hold – det ville være tæt på optimalt

Tipper
      Bruger

ikke helt enig i denne opstilling, tror simpelhen hvis Jønsson bliver spiller han på midten.

Staff
      Dino – Fenger – Elez – Juelsager
      DAP
      Jønsson – Danny O
      Stephan P Cavric
      Duncan

Jeg synes det er svært at sætte et hold når man ikke kender spillestilen endnu. Men ud fra meget sparsom viden så lidt defensive backs, og lidt mere driblestærke kanter, så måske noget i den her retning.

Mangler/Hagelskjær/Rasmussen/Fernandes

Juel-Andersen/Mikanovic
      Elez/Lopez
      Mangler/Mangler
      Khodzahniyazon/Christensen

Jønsson/Pedersen

Cavric/Nielsen/Buur
      Bjarnasson/Overgaard
      Olsen/Aabech/Zacho
      Yasin/Petersen

Mangler/Vatsadze

Jeg tror Pedersen og Aabech bliver presset af den nye spillestil. Egentlig har jeg også svært ved at se hvorfor det er så vigtigt at holde på Jønsson til midtbanen.

Bjarne V
      Bruger

Hvad er det der gør, at Juelsager pludselig er så attraktiv en spiller? Han kan ikke komme på holdet i Brøndby, har endda været i presse og beklage sig (den type spillere elsker vi alle).

Er han billig? Er han så meget bedre end DC? Hvad? Jeg kan virkelig ikke se det… Gør mig gerne klogere på det, for som jeg ser det, vil "folk" pludselig have en Brøndby mand til AGF, som ikke engang kan komme på holdet 🙂

Notler
      Bruger

ifølge en af mine kollegaer, som ikke plejer at komme med rygter, siger at Helenius kunne være på vej. Det var noget med en agent der havde snakket over sig.

det er alt jeg han sagde – så ved ikke hvor meget der er i det

Superskurk
      Bruger

Jeg vil lige komme med en indskudt bemærkning, da der åbenbart er lidt forvirring over hvilken Brøndbyspiller der snakkes om at hente: Jesper Juelsgaard – Ikke Andrew Hjulsager… Hjulsager er offensiv fløjspiller, Juelsgaard er den tidligere FCM-venstreback..

I øvrigt, ja tak til Fenger, Juelsgaard og Duncan

Negreanu
      Bruger

@Bjarne V
      Peesonligt er jeg imod at hente spillere der ikke kan komme på holdet i andre suppeklubber men med Juelsgård kan der gøres en undtagelse. Han er klasser over DC.

Thomas K
      Bruger

Lige inden folk nærmest tager Mads Fenger for givet, så tror jeg vi skal smide lidt koldt vand i bloet. Han spiller p.t. på et – modsat AGF – etableret superligahold. Så umiddelbart ikke åbenlyst, at skifte til en mindre stærk klub.

Han er, ganske givet, på blokken i andre klubber end AGF, og derfor tror jeg det er tæt på umulig, at skrive under med. Hvis FCM sælger Sviatchenko, ville Fenger være et godt bud på en afløser, ligesom han sikkert også ville passe fint ind sammen med Agger i Brøndby.

Rambro
      Bruger

Nattestad kunne være meget spændende. Spiller fast og godt for det færøske landshold. Han har fundet kærligheden hjemme på øerne og skal være far til foråret, så det er ikke sikkert, han kan rykkes.

Nu kommer jeg med nogle forslag fra 1. div (og lad være med at kommentere det med, at vi skal have større tanker – det er i min optik på den begrundelse, at mange udenlandske fejlkøb er havnet i AGF.

Vejle
      Der render en offensiv færing, Edmundsson, 24 år, rundt i Vejle, som ser meget spændende ud. Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AGF.

De har også brødrene Bisp rendende, hvor 22-årige Niels Bisp kunne være mest interessant. Forsvarsspiller og tidligere kåret til årets talent i Dk.

FCV
      Rochester-brødrene var hypede for nogle år siden – ved ikke, hvor de er i dag

Køge
      Kristian Andersen – 21 år – venstre back
      Brandao – 25 år – angriber

SIF
      Robert Skov – 19 år – midtbane

Js1989
      Bruger

Nu er vinduet startet. Hvordan ser jeres liste ud. Sådan her ser min ud i prioriteret rækkefølge:

– Angriber
      – Kant. Yasin skal erstattes, ellers har vi kun SP og AC og en skadet EN
      – Midterforsvaret. Især efter at JJ åbenbart skal spille på midten
      – Venstreback. Her er kun DC, og der er ikke mange i CB, så Djamal må blive derinde
      – Målmand. SR er ok, men der skal snart skiftes ud med en, der kan dominere i feltet og bruge fødderne. Det bliver først til sommer

Norden
      Bruger

1. Angriber
      2. Rutineret midterforsvarer
      3. Kantspiller

BergMania
      Bruger

1. Venstre back.. Jesper Lauritsen fra FCM!

Han spillede fast i FCMs mesterskabssæson. De valgte dog, at købe en tjekkisk landsholdspiller til den position.

2. Angriber. Duncan, Hvilsom eller Marcus Ingvartsen

3. Forsvarsspiller. Sanneh, Dickoh, Dario Dumic

4. Kantspiller. Borring?

otagra
      Bruger

Målmanden er altså det største problem, alle klubberne ved jo at han er svag ved indlæg, så de smider alle deres store folk ind og skærmer ham af, Steffen har heller ikke gode udspark og i det hele taget ikke ret god til at sætte en hurtig omstilling i gang, han er tøvende ind imellem og dermed bliver det forkert, Steffen har været AGF en god mand, men alt har en ende

petersen100
      Bruger

Dickoh – nej tak!

Borring har været godt kørende længe – driblestærk, hurtig, ok indlæg, god på hovedstød og god afslutter generelt. Jeg ser meget gerne Borring i truppen.

Herudover selvfølgelig Duncan. Rilwan Hassan og Emil Larsen kan også pynte, hvis de ellers er klar og i form. Tverskov, Nicolai Poulsen og Kaya kan også være spændende muligheder. De tre sidste er unge talenter med gode udviklingsmuligheder.

Kenneth Emil Pedersen tager vist til OB, han havde ellers været spændende for os.

Heeman
      Bruger

Tilslutter mig petersen100 angående Dickoh. Han er færdig på topniveau, tror jeg. Han ville ellers kunne komme med en god portion erfaring. Siger også nej tak til Dario Dummernik. Synes ikke, at han bidrager med det store.

Borring kunne være spændende. Har fundet sit tidligere niveau, så absolut spændende.

Selvfølgelig ser jeg også gerne Duncan. Udover han scorer nogle mål, så er han også fin som spilstation, hvilket vi har manglet længe!

Magter ikke Emil Larsen. Han bliver lynhurtig pigesur, hvis det bare går ham lidt imod. Dertil virker han ikke som en, der vil arbejde benhårdt for tingene. Rilwan Hassen er uhyggelig på sit højeste, men alt for lang tid siden man har set ham på det niveau. Tverskov er interessant, men er det så som midterforsvar eller centralmidt, som egentlig er hans oprindelige position? Nicolai Poulsen har også udviklet sig meget, men vi har altså en del midtbanespillere efterhånden. Kaya ved jeg ikke rigtig med, så nej tak.

Mon ikke der kommer nogle østeuropæere og forhåbentlig nogle danskere!

Schmidt
      Bruger

Duncan, Leon, Dumic og Borring 🙂

Always AGF
      Bruger

Kenneth Emil Petersen, Izunna Uzochukwa, Duncan + en kanin 😀

NY MÅLMAND: Michael Tørnes. Maksym Koval, Jens Rinke, Marin Skender, Jesper Rask osv.

S.Rasmussen/Fernandes/Hagelskjær

Mikanovic/Buur
      Backman/Juel-Andersen/E.Christensen
      Khodzahniyazon/(Elez)/(Lopez)
      (D.Christensen)/

(Jønsson)/Overgaard

(Cavric)/(Petersen)
      Pedersen/Stage
      Olsen/(Aabech)/Zacho
      Bjarnasson/(Nielsen)

M.Rasmussen/Vatsadze/(Lange)

dengamle
      Bruger

Kenneth Emil og Duncan tak – så er pengene vist også brugt til at der kun vil være plads til et par unge talenter derudover 😁

Schmidt
      Bruger

Nu da truppen er mere eller mindre på plads kommer mit bud på en starter:
      ——Staff
      Mika-Elez-Batman-DC
      ——-JJ
      Cavric-DO-DAP-EB
      ———Duncan

Hvad siger i?

Always AGF
      Bruger

Please en ny målmand… Steffen har slet ikke samme niveau. gejst. energi eller udstråling som for år tilbage… han har rykket ned 3 gange, set og hørt mange ting på gangene og på trænings anlægget… han skal videre og det skal AGF også…:@

Always AGF
      Bruger

Martin Dubravka og Mohammed Fellah ind
      Kim Aabech og Steffen Rasmussen ud 😀

Thomas K
      Bruger

@Schmidt

Godt bud. Jeg tror dog sagtens vi kan se russeren ved siden af Backman nede i midterforsvaret.

På midtbanen skal du nok bytte om på DAP og JJ tror. Ligeledes kunne jeg også godt se Stephan P på den ene kant.

S.Rasmussen/Fernandes/Hagelskjær

Mikanovic/Buur
      Backman/Juel-Andersen/E.Christensen
      Khodzahniyazon/(Elez)/(Lopez)
      (D.Christensen)/

Jønsson/Overgaard

(Cavric)/(Petersen)
      Pedersen/Stage
      Olsen/(Aabech)/Zacho
      Bjarnasson/(Nielsen)

M.Rasmussen/Vatsadze/(Lange)

Der er stadig 8 spillere i truppen som ikke kender deres fremtid til sommer, heraf 2 i den forventede startopstilling.

Personligt synes jeg godt DC kunne slutte karrieren i AGF, hvis han kan acceptere ikke altid at være førstevalg. Derudover kunne det være helt optimalt med køb af Cavric. Så synes jeg man med god samvittighed kan forvente overlevelse i denne sæson.

Sommervinduet vil i givet fald nok være fokuseret på målmand, venstre back og erstatning for salg af Jønsson, samt flere forlængelser.

petersen100
      Bruger

Stærkeste startformation pt.:

Rasmussen – AJA, Elez, Backmann, DC – DAP – Petersen, Olsen, Elmar, Cavric – Duncan.

AJA sluttede stærkt af i efteråret, men Mikanovic virker spændende og kan måske overhale AJA igen.

Steen6372
      Bruger

petersen100 skrev:
      Stærkeste startformation pt.:

Rasmussen – AJA, Elez, Backmann, DC – DAP – Petersen, Olsen, Elmar, Cavric – Duncan.

Bestemt et bud. At bænken så kunne bestå af Djamal/Piscu, Dino, Jønsson, Aabech og Vatsadze, gør det jo ikke ringere. Vi må altså ikke komme i nedrykningsfare.

Men det bliver selvfølgelig spændende at følge de sidste dage indtil mandag kl. 23.59. Det er jo nok sandsynligt at Aabech er væk. Måske også Stephan. Der kan selvfølgelig også komme mere ind.

Jønsson har udtrykkeligt sagt han vil spille den defensive midtbaneplads (selv om han desværre indtil nu ikke har været særlig god på den).
      M.Rasmussen, Olsen og Cavric er sikkert selvskrevne.

Det bliver derfor et spørgsmål om, hvem af Pedersen, Bjarnason eller Petersen der får en bænkplads. Mit gæt er Petersen.

Norden
      Bruger

Der er stadig en del spørgsmålstegn ift. opstillingen mod OB.

– Hvem er højre back?
      – Hvem foretrækker Glen ved siden af Backmann i midterforsvaret?
      – Er det JJ eller DAP der spiller 6eren (håber selv på DAP)
      – Hvordan ser midtbanen ud fra højre mod venstre (Elmar-DO-JJ-Cavric) Eller flytter man Elmar ind på midten og lader SP spille en kant med enten Elmer eller JJ på bænken

Flere mål! Mere kamikaze!

Duncan
      Mate – Danny – Aabech – Cavric
      JJ/DAP
      DC – Backman – Elez? – Dino/AJA
      Staff

T-Knogle
      Bruger

Det kunne også være denne:

[center]Duncan
      Mate – Danny – Aabech – Cavric
      DAP
      Djamal – Backman – Piscu – AJA
      Hagelskær[/center]

T-Knogle
      Bruger

Man kunne også stille den op sådan:

[center]Mate – Duncan – Cavric
      Danny – Aabech – DAP
      Djamal – Backman – Piscu – AJA
      Hagelskær[/center]

Men med meldingerne om at både Mate og Aabech laver gode defensive løb også, så kunne det måske også fungere i en 4-1-4-1

Skal der ikke en med lidt speed ind i midterforsvaret? Jeg har ikke rigtig set Backman spille, men har læst at han ikke er særlig hurtig, så jeg tænker at Elez eller evt. Djamal måske kunne være bedre ved siden af ham. Piscu ville i så fald være backup for Backman.

Ang. offensiven kunne det være vildt hvis vi kunne få Duncan, Mate, Danny, Aabech og Cavric på banen på samme tid. Jeg synes Mate gjorde det fint på kanten sidste sæson.

svendsenstefan skrev:
      vildt hvis vi kunne få Duncan, Mate, Danny, Aabech og Cavric på banen på samme tid. Jeg synes Mate gjorde det fint på kanten sidste sæson.

Vildt og ikke særligt ønskværdigt, da årsagen måtte være at vi var bagud med 3 mål i en pokalkamp 8 minutter før tid.

Thomas Senior skrev:

svendsenstefan skrev:
      vildt hvis vi kunne få Duncan, Mate, Danny, Aabech og Cavric på banen på samme tid. Jeg synes Mate gjorde det fint på kanten sidste sæson.

Vildt og ikke særligt ønskværdigt, da årsagen måtte være at vi var bagud med 3 mål i en pokalkamp 8 minutter før tid.

Hvis den konstellation kan hente 3 mål på 8 minutter synes jeg bare vi skal starte med dem inde 🙂

Viser 80 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.