Truppen – 1. division

Forside Fora AGF Truppen – 1. division

Viser 119 svartråde
  • Forfatter
      aarhus_agf
      Bruger

Ikke fordi jeg vil tage sorgerne på forskud, men hvis vi skulle rykke ned hvilke ændringer mener I så vil ske i truppen / trænerstaben?

Trænerteamet:
      Jeg tror ER bliver fyret. Jeg har længe haft på fornemmelsen at Peter Sørensen fra Fredericia kunne være en god erstatning. Han har været anfører og assistent under Ståle i HamKam og desuden fået meget ud af lidt i sit nuværende job. Desuden var han MEGET positiv omkring AGF, da han kommenterede kampen i går.

Afgange:
      JP, Benny, Nando ryger helt sikkert – og vi kan forhåbentligt tjene nogle af de penge ind, en nedrykning vil koste. Dioh må også forventes at forsvinde, selvom jeg har svært ved at se hvem der ville have ham.

Tilgange:
      Umiddelbart er det svært at sætte navne på tilgange, men jeg synes klart vi mangler tyngde i angrebet. Jeg ved godt jeg bliver slaget for denne kommentar, men Marc Nygaard kunne være et godt valg. Han er "over-the-hill" set i forhold til Superligaen, men en enkelt sæson i 1. division kunne han godt bruges til. Han vil være et super våben når modstanderne graver sig ned.

Ceres
      Bruger

Der bliver ikke råd til at købe spillere, hvis vi rykker ud… så vi skal ikke forvente nogen tilgang af spillere… dem der forsvinder bliver :

Poulsen, Feilhaber, Nando, Lindkvist, Madsen, Sorin og muligvis Dioh, hvis han kan afsættes…
      .

Fanoe
      Bruger

hvorfor snakke 1. div når vi ikke rykker ned??

Christiano
      Bruger

Hvis nedrykning bliver en realitet, bliver der skåret HELT ind til benet.

Vi kommer til at operere med en smal trup og en reserveholdsturnering er kærkommen i den forstand, at vi slipper for at bruge en masse ressourcer, på at holde 2. holdet fra nedrykning, som det var tilfældet i 2. division. Dermed er det muligt at spare en masse lønkroner

Udover den række spillere, som Ceres nævner, så er det muligt Cagara, Høegh (kontrakt udløb ved udgangen af 2010) og Howard er fortid i klubben. Alle af vidt forskellige årsager.

Paven
      Bruger

Paven

soenderjyden
      Bruger

@ fanoe

😀 Hold kæft hvor er det nice sagt 😀

Og enig, kom nu vi smadrer FCN!! Og derefter OB!!

Ceres
      Bruger

Christiano skrev:
      Hvis nedrykning bliver en realitet, bliver der skåret HELT ind til benet.

Udover den række spillere, som Ceres nævner, så er det muligt Cagara, Høegh (kontrakt udløb ved udgangen af 2010) og Howard er fortid i klubben. Alle af vidt forskellige årsager.

.. Ja, jeg glemte lige at skrive, at vi nok ikke får råd til at forlænge med Cagara, men jeg tror du tar´ grundigt fejl med hensyn til Howard… Ham får vi virkeligt brug for i 1. division.

Det handler også lidt om, at vi både skal spare, men heller ikke "udsulte" holdet så meget, at vi ikke er rimeligt sikker på at rykke op igen, for skære vi for for dybt, så kan det nemt ende med at oprykningen glipper… og så kan det lige så nemt ende med konkurs..

Så man kan ikke sådan bare lige lade den halve trup forsvinde.. Da vi ikke har tid til at bruge en ½-sæson til at bygge et nyt hold op.. 1. division er altså stærkere end da vi var der sidst… og selv dengang var det lige ved at gå galt, fordi vi havde skiftet for meget ud i truppen.
      .

Ceres
      Bruger

Fanoe skrev:

Hvorfor snakke Superliga, når vi ligger under stregen og ikke længere selv kan afgøre noget ?
      .

Christiano
      Bruger

Det er muligt du har en pointe med Howard, men mit spørgsmålstegn går lige så meget på, om han har interesse i at spille 1. division? Howard har et godt navn i engelsk fodbold og hvis trænerteamet samtidig vurderer, at Dan T, Kure og Gjesing skal konkurrere om pladserne i det centrale forsvar, så kan det åbne op for et salg af Howard. Ikke at jeg håber det, tværtimod, for en Howard i topform er en nøglespiller i vores defensiv, ingen tvivl om det.

Utzon
      Bruger

Under forudsætning af at vi rykker ned, så ser jeg gerne disse transfer foretaget:

Afgange:
      Jakob Poulsen (salg)
      Benny Feilhaber (salg)
      Nando Rafael (salg)
      Arthur Sorin (salg)
      Dioh Williams (salg)
      Dan Thomassen (salg)
      Kim Madsen (Kontraktudløb)
      Ulrik Lindkvist (Kontraktudløb)
      Jesper Rask (Kontraktudløb)
      Dennis Cagara (Kontraktudløb)

De 4 første siger nok sig selv. De står lidt i kortene, at de vil blive solgt, og de vil også være for dyre at have i første division. Dioh Williams ser jeg gerne solgt, da jeg ikke tror at han vil blive sig selv igen i AGF, og hvis vi kan få lidt penge for ham, vil det være fint. Jeg vil hellere satse på talent. Jeg synes også at vi skal sælge Dan Thomassen, da vi i forvejen har Howard, Kure og Gjesing, som alle er yngre og nok også billigere. Derudover har vi Jackson som udviklingsspiller. Dan Thomassen er for dyr til at have rendende rundt i 1. division. Kontraktudløbende siger nok sig selv. De 3 første kan ikke bruges, og Cagara gider nok ikke 1. division.

Køb:
      Brian Hamalainen (ung og talentfuld venstreback)
      Martin Svensson (talentfuld venstrefløj/hængende angriber)
      Kenneth Fabricius (målfarlig herre)

Breddespillere:
      En ung fløj
      Ung central forsvarsspiller

Hvis Lyngby ikke rykker op, synes jeg at vi skal hente Hamalainen, da han er en ung talentfuld venstreback der er offensiv, og har et godt venstreben. Martin Svensson ville imo. være en drømmehandel, da jeg ser masser af potentiale i ham. Han er lynhurtig og stærk teknisk, og så er han også alsidig. Troels Bech vil af underlige grunde ikke bruge ham. Kenneth Fabricius ved hvor målet står, og det har vi brug for. Minder godt nok meget om Graulund. Der er brug for spillere til bredden, hvis alle de spillere forlader os, og derfor skal vi hente en ny ung forsvarsspiller og en ny ung fløj. Hvis mine bud på transfer går igennem kan vi stille følgende opstilling:

[center]Staff[/center]
      [center]Krabbe – Howard – Kure – Hamalainen[/center]
      [center]Stephan P – Jørgensen – Lucena – Devdariani[/center]
      [center]Fabricius – Graulund[/center]

Bænk:
      A. Rasmussen
      J. Gjesing
      A. Nielsen
      K. Povlsen
      C. Sloth
      M. Svensson
      S. Kapidzic

Det er satme stærkt hvis man spørger mig.

Fenrik
      Bruger

@ Utzon:

Ja, det er uden tvivl et rigtigt fint hold, men mener desværre også at det er en smule urealistisk at lokke en K. Fabricius til klubben, når SE bliver i Superligaen.

Ceres
      Bruger

Utzon skrev:

Køb:
      Brian Hamalainen (ung og talentfuld venstreback)
      Martin Svensson (talentfuld venstrefløj/hængende angriber)
      Kenneth Fabricius (målfarlig herre)

Det koster jo penge at købe de nævnte spillere fri (hvis de overhovedet gider at skifte til en nedrykker)… og vi har ingen penge at købe for, med mindre investorgruppen smider nogle penge på bordet, hvilket jeg stærkt tvivler på at de er villige til, når de allerede har så mange penge ude at svømme.

Investorgruppen er også kun interesseret i at bruge penge på spillere, hvor de er sikre på at kunne hente pengene hjem, ved et senere salg til udlandet… og en spiller som Fabricius har jo ingen videresalgs potentiale overhovedet, så for dem vil det vil være penge lige ud af vinduet…

så nej, vi kan næppe lokke spillere til klubben der er interessante nok til, at investorgruppen tør/vil bruge penge på dem… og vi har ikke selv penge til at hente nye spillere..
      .

Utzon
      Bruger

@Ceres:
      Jeg ved godt at det ser sort ud mht. til økonomien, men jeg kunne bare forestille mig at der kom forholdsvis mange penge ind ved nogle af de spillere vi sælger. Hvis der ikke gør det, er der selvfølgelig ikke engang til små transfer.

Jeg vil give dig helt ret mht. til Fabricius, og han gider nok heller ikke ned i 1. division.

Mht. til Svensson så vil Silkeborg lade ham gå gratis, og det ville som sagt være en fantastisk transfer.

Hamalainen kan nok erhverves for 1-1.5 million, så hvis det kan skaffes, så ville det være en super transfer.

Kilde til det med Svensson:
      http://www.bold.dk/nyt/Svensson-paa-vej-vaek-fra-Silkeborg

Fanoe
      Bruger

Ceres skrev:

Fanoe skrev:

Hvorfor snakke Superliga, når vi ligger under stregen og ikke længere selv kan afgøre noget ?
      .

Fordi en af disse 3 scerarier kommer til at ske:

1. AGF slår FCN og OB, Silkeborg taber deres 2 sidste imod FCK og FCM
      2. AGF slår FCN og OB, SønderjydskE taber deres sidste 2 imod EFB og FCK
      3. AGF slår FCN og taber til OB, Randers taber deres 2 sidste imod OB og Brøndby

Jeg kunne godt finde et par mere hvor vi også overlever. Silkeborg, SøndarjydskE og Randers har alle 2 svære kampe. AGF har en svær og 1 "nem".
      Vi skal bare ha en smule held så går det nok alt sammen 😀

Kima
      Bruger

Det værste er at de andre forventelige 1div topklubber nok er et mulehår foran os, mht kommende signings da vi jo absolut ikke i vildeste fantasi havde regnet med nedrykning, man kan så håbe på at vi kan få lidt goodwill på sasligaforholdene, byens muligheder, de mange tilskuere osv. så man alligevel kan signe 1-3 spillertyper man kommer til at mangle.

Di Stefano
      Bruger

Staff, Howard, Povlsen, Sloth, Stephan, Davit, Graulund. Der er vel ikke ret mange flere af de spillere i truppen, der jævnligt har været i kamp, der er stærke nok til at bringe klubben tilbage igen.
      Resten mangler enten viljen eller evnen.

Ras88
      Bruger

Fanoe skrev:

Ceres skrev:

Fanoe skrev:

.

3. AGF slår FCN og taber til OB, Randers taber deres 2 sidste imod OB og Brøndby

Jeg kunne godt finde et par mere hvor vi også overlever. Silkeborg, SøndarjydskE og Randers har alle 2 svære kampe. AGF har en svær og 1 "nem".

Skulle HB Køge og Sønderjyske ikke også være "nemme"?

Ceres
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Staff, Howard, Povlsen, Sloth, Stephan, Davit, Graulund. Der er vel ikke ret mange flere af de spillere i truppen, der jævnligt har været i kamp, der er stærke nok til at bringe klubben tilbage igen.
      Resten mangler enten viljen eller evnen.

Vores hold er jo i princippet mere end godt nok til at vinde 1. Division, selv uden Spillere som, Poulsen, Feilhaber, Nando, Sorin, Lindkvist, Madsen og Dioh … men… hvis man så tar' det vanlige skadeshelvede, som normalt rammer os på et eller andet tidspunkt af en sæson, i betragtning, Så bliver vores trup jo nok for tynd til en direkte oprykning, hvis vi mister for mange spillere… Derfor kan man heller ikke bare skære uhæmmet i truppen, med den forventning, at det hele nok skal gå med de spillere der bliver tilbage…
      .

Maradona
      Bruger

Til dem der ikke kan se formålet med denne tråd.
      Hvorfor skal I blande jer?
      Hvordan kan I forestille jer at vi kan slå FCN og OB, når vi ikke kan tage point fra HBK eller SE?
      Når man ligger som vi gør, er man nødt til at have en 1. div plan, jeg regner bestemt med at ledelsen har en liggende.

Afgange:
      Jacob Poulsen (salg) for god til 1.div, kan indbringe et par kroner
      Benny Feilhaber (salg) for god til 1.div, kan indbringe et par kroner
      Nando Rafael (salg, om muligt) VIL væk, ingen fremtid i Århus
      Dioh Williams (salg) for ringe, uengageret, tvivler på 1.div vil hjælpe
      Mark Howard (salg, om muligt) tvivlsomt om han vil med i 1.div, sikkert også dyr
      Jerry Lucena (salg, om muligt) bringer intet til holdet, overlevelse eller ej, skal han på det første tog til esbjerg

Kim Madsen (kontrakudløb ) dårlig og dyr
      Ulrik Lindkvist (kontraktudløb ) dårlig
      Dennis Cagara (Kontrakudløb ) tvivlsomt om han vil i 1.div, sikkert dyr efter et fint forår

Stefan Petersen, for god til 1.div, ville være fantastisk at beholde ham
      David Devdariani, for god til 1.div, ville være fantastisk at beholde ham
      Martin Jørgensen (spillende assistent) har ikke været imponerende, kunne fint indgå in trænerteamet og spille de minutter det evt bliver nødvendigt

Tilgange:
      Egne rækker
      Devdariani II

Steffen
      Krabbe-Thomassen-Kure-Kirkeskov
      Petersen-Povlsen-Sloth-Davit/ungdomsspiller
      Graulund-Davit/Sanel

En tur i 1.div vil give en mulighed for at genopbygge holdet omkring egne spillere og bringe den næste generation ungdomsspillere ind.

Fanoe
      Bruger

Ras88 skrev:

Fanoe skrev:

Ceres skrev:

Fanoe skrev:

.

Skulle HB Køge og Sønderjyske ikke også være "nemme"?

Tjo det er da meget muligt.. Men det nytter altså ikke noget at give op på forhånd. Hver kamp er en ny mulighed for at vise at vi er bedre end vi har vist indtil videre.
      Og hvis vi fans ikke tror på det, hvorfor skulle spillerne så tro på det. Det er os der er AGF, uden fans/tilskuere tv-seere var der jo intet grundlag for en pro fodboldklub.

Ceres
      Bruger

Maradona skrev:

Mark Howard (salg, om muligt) tvivlsomt om han vil med i 1.div, sikkert også dyr
      Jerry Lucena (salg, om muligt) bringer intet til holdet, overlevelse eller ej, skal han på det første tog til esbjerg.

Sammen med MJ, er Lucena vores eneste rutinerede omdrejningspunkter på midtbanen og han har også lige forlænget sin kontrakt med AGF, så han skal naturligvis ingen steder… Uden rutine i alle kæder, så rykker vi altså ikke op igen.. Mark Howard får vi også rigeligt brug for i 1. division.

Jeg vil også gerne gentage, at man ikke ustraffet kan skære den halve startopstilling væk og så forvente en oprykning fra en 1. division der er blevet langt bedre end da vi var der sidst…

Det nytter altså ikke noget, at skulle bruge en ½-sæson på, at sammenspillet et nyt hold, hvis man også skal spille om oprykning… og med de mange skader vi normalt bliver ramt af, så får vi mere end brug for både de rutinerede kræfter og de unge talenter.
      .

Ceres
      Bruger

Maradona skrev:
      Tilgange:
      Egne rækker
      Devdariani II

Steffen
      Krabbe-Thomassen-Kure-Kirkeskov
      Petersen-Povlsen-Sloth-Davit/ungdomsspiller
      Graulund-Davit/Sanel.

Jeg synes ofte at folk begår den fejl, kun at kigge på en eventuel startopstilling, uden samtidig at se på bredden i truppen…. Jeg kunne godt tænke mig at spørge, hvordan det hold skal kunne sikre en oprykning, når/hvis nu det halve af den startopstilling bliver ramt af skader ?, hvilket jo normalt er mere reglen end undtagelsen i AGF ..

Hvis vi skal undgå at tabe yderligere 20-30 mio. kr. efter et fejlslagen forsøg på oprykning næste sæson, så må man altså sikre, at der både er masser af erfaring, rutine og bredde på det hold man vil stille i 1. division… en skrabet startopstilling med for mange unge talenter, det holder altså ingen steder..
      .

andes
      Bruger

Tror i vi kan holde på Stephan Petersen og Dennis Cagara? eller gider de ikke 1. division!

Ceres
      Bruger

andes skrev:
      Tror i vi kan holde på Stephan Petersen og Dennis Cagara? eller gider de ikke 1. division!

Ifølge Stephan Petersens egne udtalelser, så er de jo på linie med MJs, da han har det fint i AGF og ikke fortryder skiftet, selv om det skulle ende med en nedrykning… så det tyder jo på, at han gerne vil blive… Jeg tror det samme gælder spillere som Lucena, Davit og Mark Howard. Så vi kommer næppe til at se en større spillerflugt…. Det er kun de helt store profiler Poulsen, Feilhaber og Nando der helt sikkert vil væk, hvis vi rykker ud…
      .

Ceres skrev:

Så vi kommer næppe til at se en større spillerflugt…. Det er kun de helt store profiler Poulsen, Feilhaber og Nando der helt sikkert vil væk, hvis vi rykker ud…

Dertil kan vi så forhåbelig tilskrive Dan T, Sorin og Dioh, mens Lindkvist og Madsen med sikkerhed er fortid.
      A. Rasmussen, Rask og Højmark har alle kontraktudløb, og vi skal derfor finde en løsning på hvem der skal være 2. valg i målet. Så kommer vi til venstre backen hvor Cagaras kontrakt udløber, enten skal denne forlæges eller også skal en ny mand hentes ind, ligesom vi skal have fat i en kantspiller og en angriber, hvis vi kommer af med alle overnævnte. Det helt store spørgsmål er ikke, hvor mange der har lyst til at blive, men hvor mange vi har råd til at holde på.

Ceres
      Bruger

Talentfabrikkenagf skrev:
      Det helt store spørgsmål er ikke, hvor mange der har lyst til at blive, men hvor mange vi har råd til at holde på.

Det er også et spørgsmål om hvor mange vi har "råd" til at miste… for skære vi for dybt i truppen, er der stor risiko for at en oprykning glipper.. og det koster altså yderligere omkring 20 mio. kr. som vi ikke har, og ikke kan spare/sælge os ud af til den tid… der er ingen mening i at spare et par millioner på lønudgifter, for så at få en efterregning på 20 mio. kr…. Vi har jo allerede set hvor kostbart det muligvis bliver, at vi fik udlejet Nando …

Ceres skrev:

Det er også et spørgsmål om hvor mange vi har "råd" til at miste… for skære vi for dybt i truppen, er der stor risiko for at en oprykning glipper..

Er for så vidt enig med dig, men ser du noget reelt tab ved at vi skilder os af med Dan og Dioh ? Lindkvist og Madsen ved vi jo allerede er fortid. Jakob Poulsen, Feilhaber, Nando og Sorin giver sig selv.

Anonym

Ceres skrev:
      Der bliver ikke råd til at købe spillere, hvis vi rykker ud… så vi skal ikke forvente nogen tilgang af spillere… dem der forsvinder bliver :

Poulsen, Feilhaber, Nando, Lindkvist, Madsen, Sorin og muligvis Dioh, hvis han kan afsættes…
      .

Enig! Måske en salg af Steffen også kunne komme på tale hvis vi får en god pris!

Negreanu
      Bruger

UD: ERIK!!!!, Kim Madsen, Sorin, Lindkvist, Nando, JP, MJ, Dan T. BÆnni, Dioh, Gjesing, Krabbe.

Og så tror jeg vi mister: Devdariani, Lucena, Stephan Petersen og Graulund (hvis han selv ønsker at afslutte i suppen, for vi kommer ikke op igen foreløbig)

IND: Tøfting + spillere med fighter-hjerte, gerne hvidt, til at opbygge et nyt hold, uden Fisseriks slatne værdier.

Kima
      Bruger

Yes 1 prioritet må være ud med ER, nyt blod ind på den post tak!

Håber at vi kan beholde: Gravhunden (som han selv antyder mht forlængelse), Stephan P, Davit, Lucena (lige forlænget), og måske Staff, Howard og Cagara….det bør være dem man satser på fremad rettet, resten ud!

Steen6372
      Bruger

Mon ikke Cagara har spillet sin sidste kamp i dag. Han har ellers gjort det ok, men det her er vist lejligheden til at spille Mikkel Kirkeskov ind på holdet. Vi bliver nødt til at skære hvor skæres kan.

En spiller som Mark Howard vil sikkert også gerne videre, og kan muligvis afsættes. Men det virkelig bitre er at vi slet ikke får de penge for Jakob P. og Benny, som vi havde håbet for et halvt år siden.

cv
      Bruger

Vi kan vist kun håbe på at de to kommer til VM. Det kan måske hæve deres pris lidt, set i forrhold til den nedgang en nedrykning vil betyde.

kenned2005
      Bruger

Jeg ved jeg nok får nogle på nakken nu men jeg er så en af dem der håber vi beholder erik, med tøffe og evt jesper som assistenter. Ved godt hans fejl er blevet udstillet her i foråret.! Men han har jo heller ik haft heldet overhovedet! Alle de skader kan vi ikk klandre ham for. Han har jo stort set ikk kunne stille med det samme hold i to kampe i træk. Og det fanme svært når alle profilerne[code][/code] er skadet.! Og han må sku da være indstillet på og følge holdet ned, vis han får lov. Tror et år med regelmæssige sejre kan få spillet holdet ind som han gerne vil spille fodbold. Og det jo den måde vi alle ønsker og se gf spille.!! Og helt ærligt hvem vil i lige have istedet for???? Vis der en der kan finde en bedre træner så jeg helt klar åben for forslag.! Men spillertruppen står bag ham og han er da helt klart god til mandskabspleje. Tror ikk vi finder os ikk en bedre træner end ham.! Og så kan i sige hvad i vil!! Ud med nogle af alle de dyre spillere som ikke giver alt for klubben, og giv flere af de unge chancen. Vi har talenterne. Og Erik er jo lige præcis manden der tør og stille med de unge og det er vejen frem. Lad os håbe vi redder os men desværre ser det meget meget sort ud desværre. Få lavet det skide træningsanlæg istedet for og købe nye! Det kan ikk passe vi år efter år er så pisse forfuldt af skader. Der jo ingen klub der har bare det der ligner det vi har. Hvilke spillere der vil spille 1division næste sæson, har jeg ikk den fjerneste ide om.! Men kan godt regne ud der en hel del der ikke vil følge os ned.! Vil egentlig også kun have spillere der villige til og dø for klubben.! Alle andre kan tage og skride af helvedes til vis det stod til mig;)

Keano
      Bruger

Det her er stammen som skal sikre oprykning fra 1. division.

Steffen Rasmussen
      Frederik Krabbe – Dan Thomassen – Anders Kure – ?
      ? – Martin Jørgensen – Jerry Lucena – ?
      Peter Graulund – ?

Spørgsmålstegnene skal så suppleres med spillere allerede i truppen, nye unge spillere eller helt nye spillere. Men det er disse 7 spillere som skal være de bærende kræfter, de har rutinen og evnerne til at få os op.

Mange vil sikkert spørge, Krabbe? Men Krabbe har været i situationen før og selv om hans forår har været skidt, så besidder han stadig tilstrækkelige kvaliteter til at være fast mand på backpladsen.

Om man kan beholde Cagara, Howard og Dioh er svært at sige, men i mine øjne håber jeg på at man kan holde truppen så indtakt som muligt.

Feilhaber og Poulsen smutter helt sikkert, de skal finansiere nedrykningen med 15-20 mio. kr.

Såfremt vi rykker op, ja så kan det være nogen af de bærende kræfter skal udskiftes!

Lad os nu håbe at miraklet sker søndag!!!!!

AstonVilla
      Bruger

Jeg undrer mig lidt over, at ingen nævner Martin Jørgensen!? Jeg kan simpelthen ikke tro, han vil spille i 1. division, blot et halvt år efter han har spillet i Serie A… Og hvad med landsholdet – hvis han vil fortsætte der, tror jeg ikke, han skal spille 1. division…

Jeg ved ikke, hvad han gør i tilfælde af nedrykning. Kan han finde på at sige, at han indstiller karrieren? Han vil trods alt slutte med et VM, hvor han formentlig vil få en del spilletid, og han er sluttet af i AGF, som han altid har snakket om. Eller vil han sige fra på landsholdet, mens han stadig selv kan, og så koncentrere sig om AGF i 1. division? Jeg er meget spændt på, hvad han gør…

Christiano
      Bruger

Martin Jørgensen har meldt ud, at han opfylder sin kontrakt, også selv om AGF skulle rykke ned:

http://tv2sport.dk/node/54107

Desuden tror jeg Jørgensen har interesse i, at slutte karrieren ordentlig af, og ikke med en nedrykning som det sidste i AGF-trøjen. Derfor kan han forhåbentlig bevare spilleglæden og motivationen, selv om det sikkert hedder 1. division. Hans rutine og overblik er vitalt, hvis AGF skal gøre sig forhåbninger om at spille Superligabold næste år.

zcml
      Bruger

Tja! Martin har jo selv givet udtryk for at han tager med ned i 1. div., hvis det er sådan tingene flasker sig.
      Umiddelbart ville jeg selv ha' regnet med at han stoppede karrieren i tilfælde af nedrykning, men han har jo været en af de bærende kræfter, der har været med til at skuffe. Så det er meget passende, hvis han ofre sig for holdet, så at sige.

Det er dog langt fra alle, der profiler der har skuffet jeg vil beholde.
      Jakob og Benny ville jeg som sådan gerne beholde, men det er nok, omend meget, fornuftigt at sælge, set fra den økonomiske side.
      Howard håber jeg på er villig til at tage en tørn for at få holdet tilbage i ligaen, og jeg tror sådan set også at han er villig til det.
      Han er ellers en god spiller som vi måske kunne få en skilling for, men jeg tror ikke hans markedsværdi er så høj pt. efter en lang skade.
      Dan T. er jeg derimod mere tilbøjelig til at afskibe, hvis vi kan.
      Måske er det et spørgsmål om at ikke fungere i spillestilen (så kan man så undre sig over, hvorhan ikke er blevet droppet som man så med Sorin og Nando?), men han har ikke virket ret god efter Erik kom til.
      Syn's dog han gjorde det godt under Ove, så måske et trænerskifte kunne blive til hans fordel, men pt. ville jeg satse på Howard og Kure, hvis én af dem kan finde ud af at påtage sig rollen som forsvarsstyrmand.

Jeg kan ikke forstå, at der er så mange, der er i tvivl om Cagara bliver, hvis vi rykker ned?
      Jeg er stensikker på at nedrykning er lig med et farvel.
      Det vil da også være tåbeligt at skrive kontrakt med en pænt højtlønnet spiller, når man skal en tur ned i 1. div.
      Lad ham i stedet tage de 3 år i udlandet (eller hvor meget det nu er?) det kræver at få den forskerskat ud af billedet igen.
      Hvis han så kan holde niveauet fra dette forår, så må han da derefter gerne komme tilbage, når vi til den tid forhåbentligt er tilbage i ligaen, og vi igen mangler en venstre back efter at det er blevet Kirkeskovs tur til et udenlandseventyr B)

Jeg er usikker mht. om Stephan og Davit har løst til at tage turen med ned, men jeg håber på det.
      Det vil self. være et skridt tilbage i Davits udvikling, men omvendt kan han måske bruge lejligheden til at få indstillet "sigtekornet".

xhxn
      Bruger

Sælg Jakob Poulsen, feilhaber, nando. Tag sorin tilbage. HEnt en ny ventreback og en ny stor target mand til angrebet. Så hedder det sasliga 2011/12 igen………

MrLarsen86
      Bruger

Mht. Sorin.. Ligegyldigt om den hedder Sas liga eller 1. div skal han blive i klubben…

JP, Feilhaber, Nando og måske Dioh bliver solgt uanset om vi bliver oppe eller ej.

Det det handler om, er at vi nogenlunde kan holde på resten.

Men derudover vil jeg ikke snakke for meget 1. div så længe der er en teoretisk chance for at blive oppe…

BergMania
      Bruger

Der er ikke mere at snakke om nu…

Truppen må hedde:

Mål: Steffen Rasmussen, Jesper Rask, Anders Rasmussen

Forsvar: Krabbe, Thomassen, Kure, Cagara, Kierkeskov, Anders Nielsen, Jackson Møller.. En bobbel (Howard)

Midtbanen: Davit + lillebror, Martin J, Casper Sloth, Kasper Povlsen, Stephan Petersen (Jakob Poulsen) VÆK MED FEILHABER

Angreb: Sanel, Graulund, Høegh VÆK MED DIOH

BergMania
      Bruger

og væk med nando..

Jeg har intet at sige, færdig

Har AGF fri nu.. Gider ikke tænke på klubben ligenu

Jeg er træt

warnerbe
      Bruger

Hold på træneren, fortsæt spillestilen og afpuds den i 1. div., ansæt en med speciale i dødbolde, hold på en rimelig trup, men sælg nok til at vi kan holde skruen i vandet, forlæng med cagara, og kig efter spillere der kan passe i vores system.

Sælg:
      Nando
      Dioh, hvis ikke han vil forlænge billigt (ham tjener vi ikke på, men lønnen ryger da)
      J. Poulsen
      Feilhaber

Sælg hvis buddene er gode nok:
      Krabbe (kan nok give lidt penge og A. Nielsen har vist fine takter)
      D. Thomassen
      Howard (men ikke begge 2 samtidig)
      K. Povlsen (fint talent og vil gerne beholde ham, men kan han give lidt penge kan lucena fint spille den plads)
      Lucena (omvendt af det ovenstående)

Køb:
      en wingspiller….. Hvad med HB Køges Laudrup

Hold i 1. div:
      —————————Steffen—————————–
      A. Nielsen/Krabbe—–DanT/Howard—-Kure—–Cagara
      S. Petersen—-M. Jørgensen—Povlsen/Lucena—ny mand
      ——————Gravlund—-Devdariani——————

Bænk:
      resevemålmand
      Sanel
      Jackson Møller
      Kirkeskov
      Sloth
      Gjesing
      + dem der ikke er solgt /trukket op fra ungdomsafdelingen

Det er et slagkraftigt hold, der bør kunne rykke op. Vi skal bruge en ekstra wing og kan vi beholde både K. Povlsen og Lucena ville det også være godt for bredden!!

zcml
      Bruger

Ok. nu begynder jeg at gentage mig selv, men glem nu alt om Cagara!

Ja, han har været én af de få, der har kunnet være sin indsats bekendt i foråret (dog efter en noget famlende start), og jeg så ham da også gerne fortsat i klubben, men det sker ikke!

Utzon
      Bruger

Løsningen til venstre fløj er Martin Svensson fra Silkeborg. Han får lov til at gå gratis, og han ville være genial.

Sælg Nando, Benny og Jakob Poulsen. Hvis vi kan få noget for Dioh og Howard så sælg. Ikke fordi jeg ikke er tilfreds med Howard, men han er nok dyr i drift.

warnerbe
      Bruger

Hvorfor ikke Cagara zcml???
      Måske får han bedre tilbud, men han havde ikke mange før og har ikke afvist at tage med ned.

Svensson kunne være en fin signing, hvis han vil. Laudrup ligeså mener jeg. Ville også give en gardering + han er ret billig

Sloth
      Bruger

Jeg vil gerne bidrage med mit bud på en trup efter ferien.

1. Steffen Rasmussen tror jeg helt alvorligt på bliver solgt til Esbjerg da Winde har bebudet at karrieren synger på sidste vers – Kunne de ske, så syntes jeg da bestemt man skal overveje at sælge ham – FCM kunne også være et bud så Lössl får en konkurrent om pladsen.

2. Frederik Krabbe bliver højest sandsynlig selvom jeg ikke syntes han er god nok – Måske håber jeg at AGF snart bruger ham der hvor han efter min mening er bedst, nemlig i midterforsvaret, for på back er han simpelthen ikke god nok

3. Mark Howard tror jeg desværre er for dyr en dreng at have i klubben, selvom jeg faktisk rigtig godt kan li ham som type – Men jeg tror han bliver sparet væk og solgt, men til hvem?

4. Kim Madsen er som bekendt stoppet.

5. Anders Nielsen har vist lovende takter som back syntes jeg, og han bør spilles ind på pladsen en gang for alle.

6. Ulrik Lindkvist bør også være passè i klubben.

7. Stephan Pedersen håber jeg meget vi kan beholde, men jeg er overbevist om at andre klubber ligger på lur – Hollandsk fodbold ligger til højrebenet til en spiller af hans kaliber, ligesom klubber som Horsens, AaB, Esbjerg feks. sikkert også kunne føle det var en forstærkning – Tror han bliver svær at holde i klubben

9. Dioh William vil jeg slet slet ikke kunne se motivere sig til at spille i 1 division, så afsted til Sverige med ham hvor han stadig har et godt navn.

10. Martin Jørgensen tror jeg desværre indstiller karrieren efter VM, det er et rygte jeg faktisk har hørt via en bekendt på Jyllandsposten og jeg kan heller ikke se ham spille i 1 div.

11. Peter Graulund – Jeg er sur og skuffet over at AGF er rykket ud, men jeg begynder ganske enkelt at flæbe hvis Graulund stopper – Hvis han gør det, så bør han blive i klubben og lære fra sig, den mand vil blive en perfekt læremester for mange unge.

14. Jakob Poulsen bliver stensikkert solgt og jeg tror det bliver FCK – Har heller ikke virket som en der har haft hjertet med i store dele af foråret

16. Dan Thomassen er med sine udtalelser helt sikkert en der er fortid i klubben – Har siden dag 1 ikke vist sig som den lederskikkelse man havde håbet på, og personligt syntes jeg han er et af de ringeste indkøb AGF nogensinde har gjort for der var så mange forventninger til ham – Farvel og tak, bliver ikke savnet.

17. Benny Feilhaber er også fortid til trods for hans forsøg på at komme med lidt søde følelsesmæssige udtalelser efter kampen – Han har ganske enkelt kun haft en ting i hovedet i snart et år, og det er at komme videre til en anden klub i Europa, så farvel og tak.

19. Jens Gjesing har vist igennem 2 sæsoner at han simpelthen ikke har niveau til superligabold – At han så måske kan blive en nøglespiller i 1 div. er en anden sag, så det er lidt svært at spå om hvor han ender.

20. Dennis Cagara bliver ikke i AGF, dertil vil han være første mand der skal skæres væk grundet nedrykning og Kirkeskov vil nok være manden til fremtiden.

21. Jerry Lucena bliver i AGF og kunne skam godt gå han og blive en nøglespiller i næste sæson, men skal jeg være helt ærlig så syntes jeg ganske enkelt ikke han har niveau til at spille sasliga – Så i bund og grund burde der ikke være basis for at beholde ham

23. Anders Rasmussen kunne blive ny 1 keeper, men bliver Steffen Rasmussen bør Anders Rasmussen væk.

25. Kasper Povlsen er bestemt en mand til fremtiden, og en rigtig ægte fighter som bliver uvurderlig i 1 div.

27. Anders Kure bør også være i truppen i næsten sæson og er også en jeg helt sikkert kan identificere mig med, og en som måske ligefrem kunne stige et hak i anføreherakiet.

30. Davit Devdariani kan blive vores nøglespiller til næste år, og han kommer fra kår som er helt anderledes end i Danmark – Han vil dø for at spille fodbold som er hans levebrød, og flere af de typer kan vi håbe vi kan finde igen.

32. Sanel Kapizic er jeg egentlig ikke særlig begejstret for – Jeg har meget svært ved at spotte talentet, i hvertfald står store klubber ikke ligefrem i kø heller for at få fat i ham – Jeg syntes ganske enkelt ikke han er god nok, og vi få svært ved at komme på hold selv i 1 div.

34. Alexander Jackson Møller – Jeg kan simpelthen ikke fatte at han ikke har været foretrukket frem for mange andre i foråret, især på vores backs – Han er rolig, selvsikker og har overblik, så jeg syntes personligt kun at de kan få for langsomt med at få ham spillet ind på det hold.

35. Dennis Høgh er raglet, mager, langsom og ufarlig – Har fået flere kampe på højeste niveau end han var berettet til, og jeg kan end ikke forestille mig ham spille for Vejle, Horsens, Viborg eller sågår Vestsjælland – han skal ganske enkelt væk.

37. Mikkel Kirkeskov ved vi egentlig ikke rigtig hvad kan, men han bør kunne begå sig i 1 div. og bør være manden at satse på til næste år.

38. Casper Sloth har et utroligt talent, og vil kunne blive fantastisk at følge i de kommende mange år – Jeg tror han bliver en stor spiller for år.

Der skal jo også spillere ind, og det bliver uhyggeligt svært at finde spillere tror jeg – Der skal være kendskab til de østeuropæiske ligaer, ligesom der skal holdes øje med hvad der rører sig i de lavere rækker.

Men her er et bud

Bo Storm – HB Køge (midtbane)
      Quincy Antipas – HB Køge (angreb)
      Henrik Toft – HB Køge (angreb)
      Marc Pedersen – Vejle (forsvar)
      Steffen Kielstrup – Vejle (forsvar/midtbane)
      Rasmus Festersen – FCV (angreb)
      Kristian Uth – FCV (forsvar)

fra de lavere rækker kan jeg bestemt syntes jeg uden at tøve at Rasmus Hjortshøj fra Lyseng sagtens kunne begå sig på midtbanen – Altid solid, levere hver gang, og er enormt løbestærk, og har en god alder midt i tyverne.

Utzon
      Bruger

@Sloth:

Jeg kan sgu ikke rigtig følge dig..

Steffen Rasmussen forlader aldrig AGF, det tror jeg ikke på. Så skulle det være udlandet, for han er GF'er.

Anders Nielsen er ikke nær så god som Krabbe. Så havde han nok haft nogle U21 kampe ikke?

Stephan Petersen er lige kommet, og så tror jeg sgu ikke at han smutter med det samme. Desværre skidt for hans udvikling at skulle i 1. division.

Dan Thomassen omtaler du som et af AGF's ringeste køb. Det er jo først i forårssæsonen han har været ringe. I starten var han helt vildt god. Du glemmer lidt hurtigt.

Jens Gjesing har bestemt niveau til superligaen. 2 dumme selvmål får folk til at glemme dette. Han har desværre problemer med koncentration og seriøsitet, men han har mange helt vildt gode kvaliteter. Han skal nok blive god i 1. division.

At du ikke ser potentiale i Kapidzic forstår jeg overhovedet ikke. Forventer du at en 19-årig skal kunne gå ind og gøre en stor forskel, når han bare lige pludselig bliver smidt ind fordi Graulund er skadet.

Alexander Jackson Møller er et ret stort talent uden tvivl. Men han er for lille til at være central forsvarsspiller og han har ikke de offensive kvaliteter endnu. Han kan måske blive god med tiden.

Dennis Høegh bliver aldrig nogen stjerne, på trods af et stort potentiale. Han har ikke en rette mentalitet. At du siger at han er langsom forstår jeg heller ikke helt.

Mikkel Kirkeskov siger du bør kunne begå sig i 1. division. Han er altså kun 18 år, og det er satme ikke alle 18-årige der er klar til 1. division. Det kræver altså mere end du lige tror. Jeg synes at der skal hentes en ny.

Angående dine bud på handler:
      Hvad skal vi med Antipas, Toft, Marc Pedersen, Festersen og Kristian Uth? Vi skal vel ikke blive i 1. division. Rasmus Hjørtshøj har en god alder midt i tyverne, men hvis han ikke engang har været i 2. division der, skal han da ikke til AGF.

Mine bud på transfer:

Ud:
      Sorin (garanteret lidt for dyr)
      Nando (alt for dyr, og vi kan tjene penge)
      Jakob Poulsen (for dyr, vil nok ikke, vi kan tjene penge)
      Feilhaber (for dyr, vi kan tjene penge)
      Mark Howard (garanteret dyr, nogen vil måske købe)
      Dan Thomassen (virker ikke til at gide 1. division)
      Dioh Williams (bliver nok aldrig til noget i AGF)

Ind:
      Brian Hamalainen (venstre back, Lyngby, ung og talentfuld)
      Martin Svensson (venstre kant, Silkeborg, ung, talentfuld og gratis)
      Ole Budtz (behøver ingen introduktion. ikke fantastisk men god erstatning)
      Bo Storm (hvis han gider, og hvis HB Køge vil slippe ham)
      Ny Devdariani (hvis han har niveauet)

cv
      Bruger

UD:
      Erik Rasmussen
      Jesper Sørensen

IND:
      Stig Tøfting
      John Stampe
      Kent Nielsen

Ja det lyder måske åndsvagt, men vi er dødpine nød til at have tidligere AGF'ere i klubben. De kender klubben og ved hvilken indstilling der skal til for at få hele skuden vendt. Vi skal tilbage rødderne og der skal man altså bruge folk der kender klubben. Jeg håber i hvertfald at der er minimum en tidligere AGF spiller i træner teamet i næste sæson.

Utzon
      Bruger

@CV:
      Hvad er det for en Bjerregaard indstilling? Vi rykker sgu ikke op med den trænerstab. Kent Nielsen er en 0-0'er, og så kommer vi ikke op af 1. division.

Theile
      Bruger

Trænerteam:

Carsten Broe/Kent Nielsen med Stig som assistent.

Mål:
      Anders Rasmussen
      Jesper Rask
      Esben Højmark

Forsvar:
      Jackson
      Kirkeskov
      Krabbe
      Sorin
      Kure
      Gjesing
      Anders Nielsen

Midtbane:
      Lucena
      Jørgensen
      Povlsen
      Sloth
      Stephan Petersen
      Davit

Angreb:
      Høegh
      Graulund (han stopper ikke – nægter jeg at tro på)
      Sanel

Det er 19 spillere, suppleret med 3-4 udefra så bør det være nok til oprykning igen!
      Kom så GF

Jacob
      Bruger

Jeg tror vi skal se om vi ikke kan få bygget et defensivt stærkt hold op, så er jeg ligeglad med champagne fodbold hvis vi får nogle point ind på kontoen. AGF skal have spillere der arbejder hårdt og som er ydmyge. Mit bud ville være at det er nødvendigt at sælge Poulsen, Feilharber og Nando. Så er det op til andre spillere om de ønsker at blive eller ej. Jeg tror Dan t eller howard smutter og så bliver det svært hvem der skal være midterforsvar jeg håber på at vi spiller Jackson møller ind på holdet. Jeg ville gerne have hvis vi kunne få en angriber gerne fra HB Køge der for øjeblikket deler ud af dem mulighederne der kunne være Quincy Antipas, Emanuel Ake eller Henrik Toft.. Mit bud på 1 div holdet er:

Steffen
      Nielsen- Kure- DanT (hvis howard ikke gider 1 div)-Kirkeskov
      Petersen- lucena- Jørgensen- Davit
      Graulund(forhåbentlig)- Emanuel Ake

cv
      Bruger

@Utzon:
      Hvis vi skal starte forfra så er vi sku nød til at have folk der kender klubben. Det var jo derfor Tøffe blev hentet ind. For min skyld kunne vi godt få en træner udefra, men det skal supplerres med folk der har været i klubben.

chilli
      Bruger

Carsten Broe…. ja tak, han vil være manden der kan sætte skik på holdet!

Vi skal have nogle nye angribere. Antipas, Ake kunne være interessante.

Utzon
      Bruger

Ake ønsker jeg i høj grad. Ham havde jeg helt glemt. Antipas kan vi da ikke bruge.

warnerbe
      Bruger

Jeg har selv snakket om laudrup og Toft fra HB Køge, og Bo Storm er også en spiller der er vokset noget i foråret. Men vi må selvfølgelig ikke glemme at de blev nummer suverænt sidst, så de skal kigges grundigt efter i sømmene. Toft kunne dog give os et alternativ i angrebet hvis vi kører fast, og jeg er imponeret af hans evne til at lægge bolde af….

chilli
      Bruger

Bo storm kunne være interessant, men Toft er for gammel. Vi skal vel have noget der kan bygges på i flere år.

Fernando
      Bruger

Det her er dyrt for klubben – og derfor skal rigtig meget sælges, eller rettere alt, hvad der kan sælges skal sælges.

Problemet er, at vores gode spillere alle er åbenlys salgsemner – men hvem er grundstammen på et nyt gf-hold. jeg synes det kunne være interessant at finde grundstammen først.

Hvis graulund fortsætter – giver det sig selv.

jeg tror lucena og sloth på midten (og gerne MJ, hvis han "gider")

Forsvaret er problemet – for grundstammen er ikke howard og dan – fordi jeg tror ikke de holder til at rykke med op igen. vi skal have nyt ind her – ihvertfald gerne en til.

Og hvis nogen vil betale for vores målmand – så sælg ham; hans kritikere som finder ham for lille – har desværre overbevidst mig.

Ser også gerne SP bliver – og en del af stammen i det fremtidige angreb – men vil nogen betale for ham – så er vi nød til at sælge, that's life.

Hvem skal hentes som erstatninger. Vi skal købe 2 til 3 typer a la den gamle horsensspiller Kenneth Emil Petersen- en boldmongol, som altid går forrest, stærk fysisk, ikke for fin til beskidte bukser og kan flytte bolden i en fart væk fra eget felt. jeg ved godt I tror jeg er tosset (har max fået lidt for meget snaps), men det er ikke Laudrup-junior vi mangler, men kampgejst og fysik. Derfor er jeg også enig i dem som råber på Ole B. – det er den type vi får brug for.

Utzon
      Bruger

Jeg synes at du skal holde tilbage på snapsen ja 😀

Aldrig væk med Staff, han er guld værd.
      Vi skal sørge for at de fleste transfer er gode på længere sigt.

TsT
      Bruger

Det eneste jeg lige kan tænke på ovenpå en mættet indtryksfuld dag er ønsket om at man i truppen enten dyrker eller finder nogle udefra som kan/vil noget med dødbolde situationer. Igen-igen-igen… det ligner et mønster. Nu har truppen en ny sæson til at blive "eksperter i dødbolde" som når man ser på selve spillet har kostet mange dyrebare vigtige mål og point!

kasper86
      Bruger

Målmænd:
      Steffen Rasmussen – Siger i mine øjne sig selv. Rask – Backup. Højmark – backup

Forsvar:
      Krabbe, Kure, Howard – Ja han siger jo selv han vil blive hvilket jeg syntes er klasse. Han er vores klart bedste forsvarsspiller.
      AJ Møller, Kirkeskov – backup syntes at vi skal hente en spiller til V back positionen. Anders Nielsen

Midtbane:
      Martin Jørgensen, Jerry Lucena, Stephan Petersen – Jeg krydser fingre for at han bliver i klubben. Davit, Kasper P, Sloth, Gjessing

Angreb:
      Graulund – Forhåbentlig tager han en tørn med os i 1 div.
      Sanel, Dioh – Tror ikke vi kan komme af med ham. så hellere se om vi kan få noget godt ud af ham

Spillere ud:
      Jakob Poulsen – siger sig selv der skal penge i kassen
      Benny Feilhaber – Samme som JP
      Nando – Forhåbentlig kan han også give nogle skillinger i kassen
      Dan T – Har i mine øjne aldrig slået til i AGF
      Cagara – kontraktudløb
      Lindkvist – Kontraktudløb
      Kim Madsen – Stopper/kontraktudløb
      Dennis Høegh – Tror jeg aldrig kommer til at slå igennem. Måske der er et 2div hold der kan bruge ham

Bobler: Sorin Skal have lov til at vise sig overfor en ny træner, medmindre han selv vil væk fra klubben.

Spillere ind:
      En Venstre back. Hammalainen eller svensson er gode bud.
      En allround forsvarsspiller som backup
      En backup som kan spille begge kanter
      En angriber en stor type som kan dominere i luftrummet.

——————–Steffen——————–
      Krabbe—–Howard——Kure——Ny mand

S. Petersen——–Lucena———–Davit
      ——————–Jørgensen——————

————-Graulund—–Ny mand———-

Træner: Kent Nielsen

Mit drømmescenarie. Men holdet bliver måske nok lidt for dyrt til 1 div

anti-fogh
      Bruger

drømmescenariet er sgu da at få Steffen fra det mål. Igen dag kom manden ikke ud til to indlæg i det lille felt – resultat, 2 mål!

Fernando
      Bruger

Kasper86 og andres forslag til hold.

jeg synes det er et problem, at vi stiller med et forsvar som giver 1½ millioner mål væk på dødbolde – dem er der altså også rigitg mange af i 1. div.

Vi er nød til at give det forsvar noget fysisk – enten hos de 2 midtstoppere eller lige foran.

jeg har drukket et par snaps mere – og er nu stationen før forelsket i kenneth emil (hvor spiller han nu) – det er sådan nogle typer vi skal have (og ikke hele holdet, men et par stykker eller 3 – ud af de 10 markspillere).

tsonde1
      Bruger

Vil give anti-fogh ret. Staff er simpelthen ikke stærk nok til at tage salgsmålene i feltet.

Han er fin i det åbne spil, og de indlæg der kommer, da presset fra modspillerne og derved markeringen på ham er mindre end i det stationere spil.

Jeg ser at problematikken opstår, når der er dødbolde og der netop kommer "pres" i feltet. Her skal han benytte sin fysisk, springkraft og højde til at komme frem og dominere feltet. Det er netop her hvor modstanderen markere ham og står tættere i feltet, at hans evner(mod, højde og fysik ikke er tilstrækkelig.

Dette dokumenteres af at der er scoret 22 mål imod os på dødbolde (sagt i onside d.d), heraf 5 ud af de sidste 6 mål score mod os, efter erkendelse af dødbold problemet. (1 i Sif, 2 mod sønderjyske, og 2 i dag mod OB)

Mange af målene sker helt inde omkring det lille felt. Et felt en målmand normalt skal kunne afdække idet han på dødbolde, ligesom på frispark, har tiden til at diregere sine tropper, og "følge" bolden hele vejen.

Når en keeper ikke kan afdække ovenstående og bolden får lov at komme i spil så tæt under mål kan alt ske ved blot en lille berøring (se bare hvor mange selvmål Jens gjesing har lavet, samt JP's mod sønderjyske).

De tilfældigheder der opstår er vitale så tæt under mål. At Staff så er god på stregen og mand mand skal han have respekt for, men mange af de situationer ville ikke opstå ved en målmand, som dominere feltet idet han ville have "plukket" bolden ned inden situationen blev farlig.

Jeg mener klart at vores keepers manglende mod (for han kommer pt. ikke ud i feltet på død bolde), er en alt for uset faktor, når vi debaterer de mange mål omkring dødboldene.

Ceres
      Bruger

I er godt nok dumme at høre på…. Steffen blev kåret til klubbens bedste spiller forrige sæson og har været inde omkring ligalandsholdet denne sæson, så det er helt utænkeligt at han bliver skiftet ud… og med hvem skulle det også være ?…. I finder jo ikke en anden målmand af ligalandsholdsklasse, der gider spille 1. Division for AGF, eller som vi har råd til at betale….
      .

Ceres
      Bruger

kasper86 skrev:
      Målmænd:
      Steffen Rasmussen – Siger i mine øjne sig selv. Rask – Backup. Højmark – backup

Forsvar:
      Krabbe, Kure, Howard – Ja han siger jo selv han vil blive hvilket jeg syntes er klasse. Han er vores klart bedste forsvarsspiller.
      AJ Møller, Kirkeskov – backup syntes at vi skal hente en spiller til V back positionen. Anders Nielsen

Midtbane:
      Martin Jørgensen, Jerry Lucena, Stephan Petersen – Jeg krydser fingre for at han bliver i klubben. Davit, Kasper P, Sloth, Gjessing

Angreb:
      Graulund – Forhåbentlig tager han en tørn med os i 1 div.
      Sanel, Dioh – Tror ikke vi kan komme af med ham. så hellere se om vi kan få noget godt ud af ham

Spillere ud:
      Jakob Poulsen – siger sig selv der skal penge i kassen
      Benny Feilhaber – Samme som JP
      Nando – Forhåbentlig kan han også give nogle skillinger i kassen
      Dan T – Har i mine øjne aldrig slået til i AGF
      Cagara – kontraktudløb
      Lindkvist – Kontraktudløb
      Kim Madsen – Stopper/kontraktudløb
      Dennis Høegh – Tror jeg aldrig kommer til at slå igennem. Måske der er et 2div hold der kan bruge ham

Bobler: Sorin Skal have lov til at vise sig overfor en ny træner, medmindre han selv vil væk fra klubben.

Spillere ind:
      En Venstre back. Hammalainen eller svensson er gode bud.
      En allround forsvarsspiller som backup
      En backup som kan spille begge kanter
      En angriber en stor type som kan dominere i luftrummet.

——————–Steffen——————–
      Krabbe—–Howard——Kure——Ny mand

S. Petersen——–Lucena———–Davit
      ——————–Jørgensen——————

————-Graulund—–Ny mand———-

Mit drømmescenarie. Men holdet bliver måske nok lidt for dyrt til 1 div

Glimrende indlæg. Jeg tror du har ramt rimelig plet… bortset fra, at der nok ikke rigtigt bliver råd til indkøb af spillere… måske en enkelt… eller højest to, hvis vi også får afsat Dioh
      .

don_jensen
      Bruger

hvis Ole Budtz bliver signet løber jeg som den første ned og køber nyt sæsonkort. Det kan være han kan heade en dødbold væk!

Anonym

Hvis Graulund stopper håber jeg på denne her opstilling:

—————————-Ny———————–
      A Nielsen—–Howard—— Budz!!!————AJM

S. Petersen—M Jørgensen—K Poulsen—-Sloth

————-Davit—–Sanel———

Backup: Kure, Lucena,

Ass: M Jørgensen

MrLarsen86
      Bruger

Synes problematikken omkring Staff er helt iorden.

Jeg har fuld respekt for hans evner mand-mod-mand.. Men det er et seriøst problem at han ikke er mere dominerende i feltet.

Castro-AGF
      Bruger

.. Nu har han jo så heller ikke det mest pålidelige forsvar i verden!
      Det er satme ikke Steffens fejl, at hans forsvarskæde dækker op som en sæk kartofler! Giv manden noget kredit for hans fighterhjerte, og hans reflekser som har reddet vores røv utallige kampe!!

Castro-AGF
      Bruger

forzagf skrev:

Ass: M Jørgensen

På hvilket grundlag er det du ønsker Martin Jørgensen som assistenttræner? Kender du ham? Har du set ham lede til træning? Har han træner licens? Har du nogensinde hørt ham udtale sig om at ville være træner?

Martin Jørgensen er KUN et navn!! Han kunne ligeså godt have heddet Karl Erik.
      Hvis Karl Erik havde spillet ligeså dårligt som MJ i foråret, var han nok ikke blevet udtaget til VM, og mon du havde ønsket Karl Erik som ass. træner i din elskede klub?…. Næppe!

Hold kæft hvor er jeg træt af røvslikkeri….

chilli
      Bruger

"Graulund et job i klubben, og MJ som assistent"

Ja, lad os da endelig fortsætte ud af den vej, det har vi jo lige set, at det virker. Altså hvis man vil ned og spille i de lavere række.
      Der skal ryddes op, og det betyder væk med alle de venne jobs der findes i klubben.

MrLarsen86
      Bruger

Castro-AGF skrev:
      .. Nu har han jo så heller ikke det mest pålidelige forsvar i verden!
      Det er satme ikke Steffens fejl, at hans forsvarskæde dækker op som en sæk kartofler! Giv manden noget kredit for hans fighterhjerte, og hans reflekser som har reddet vores røv utallige kampe!!

Giver ham bestemt heller ikke hele skylden. Dan T's "lederevner" har også givet os problemer.

Hvis to så centrale personer ved dødbolde er tvivlsomme, så er det svært at dække ordenligt op..

warnerbe
      Bruger

Steffen er om nogen IKKE skyldig i vores deroute…. Manden har stået fantastisk, flere gange reddet vores skind og arbejdet sig ind i nærheden af landsholdet. Vi kommer ikke i nærheden af at få en så dygtig målmand som 1. divisionshold, hvis han skulle forsvinde (selvom buffon antyder et skift fra juve)….

At nogen så ser nedrykning som en undskyldning for at genoptage en død diskussion, kommer vi ingen vegne med.

starks
      Bruger

Jeg er enig i at truppen skal trimmes nu hvor nedrykningen er en kendsgerning. Jeg synes at vi skal prøve at afsætte Anders Rasmussen. Kim Madsen stopper karrieren. Ulrik Lindkvist skal væk, ligesom jeg ikke synes man skal forlænge med Dennis Cagara. Mark Howard el. Dan Thomassen spiller nok heller ikke i klubben næste sæson. Jeg håber Dan Thomassen bliver. Derudover SKAL vi sælge Feilhaber og Jakob Poulsen. Jeg håber vi kan holde på Stephan Petersen. Jeg håber Dioh Williams bliver, men det er nok ikke sandsynligt. Jeg tror også Dennis Høegh er færdig.

Evt. nye ansigter: Det er nok usandsynligt, men jeg kunne godt tænke mig nogle unge spillere med udviklingspotentiale såsom Brian Hamelainen (Lyngby) el. Nicolai Jørgensen (AB)

Men lige meget hvad så skal der arbejdes med dødbolde, for du behøver ikke spille godt fodbold for at scorer på dødbolde. Og de kan ligeså godt gå ind i 1. division.

RaDok
      Bruger

Steffen Rasmussen
      Anders Rasmussen
      Jesper Rask

Frederik Krabbe
      Mark Howard
      Kim Madsen
      Anders Nielsen
      Ulrik Lindkvist
      Dan Thomassen
      Jens Gjesing
      Dennis Cagara
      Anders Kure
      Alexander Jackson Møller
      Mikkel Kirkeskov
      Arthur Sorin

Stephan Petersen
      Martin Jørgensen
      Jakob Poulsen
      Benny Feilhaber
      Jerry Lucena
      Kasper Povlsen
      David Devdariani
      Casper Sloth

Dioh Williams
      Peter Graulund
      Sanel Kapidzic
      Dennis Høegh
      Nando Rafael

* Dem med FED er på vej ud.

Salg af Feilharber og Poulsen sker efter VM, cirka 25 millioner i alt.
      nando +/- 5
      Dioh +/- 5 (stadigvæk et godt navn i sverige
      Lindkvist, kim, ryger på kontrakten.
      Sorin kommer ikke hjem.

Så Lyncher vi Køge for:
      Bo Storm
      Laudrup

Sønderjyske:
      Kenneth Fabricius

Steffen
      Krabbe – Howard – Kure – Cagara
      Stefan Pedersen – Jørgensen – Povlsen – Lucena
      Gravlund – Davit

Evt. Storm, Laudrup og Kenneth Fabricius.

Det burde der være budget til, og det er et hold der vil rykke op, kryder med mange egne spillere der i forvejen er i truppen, og få erstatninger for Poulsen og Feilharber.
      Og det er ikke fordi vi vil savne Nando, Dioh eller Feilharber efter det her forår 😛

DonWagner
      Bruger

*Steffen Rasmussen
      Anders Rasmussen
      Jesper Rask

Frederik Krabbe
      Mark Howard
      *Kim Madsen
      Anders Nielsen
      *Ulrik Lindkvist
      *Dan Thomassen
      *Jens Gjesing
      *Dennis Cagara
      Anders Kure
      Alexander Jackson Møller
      Mikkel Kirkeskov
      *Arthur Sorin

Stephan Petersen
      Martin Jørgensen
      *Jakob Poulsen
      *Benny Feilhaber
      Jerry Lucena
      Kasper Povlsen
      David Devdariani
      Casper Sloth

*Dioh Williams
      Peter Graulund
      Sanel Kapidzic
      Dennis Høegh
      *Nando Rafael

Spiller som ikke vil være i klubben skal ikke være i klubben.
      Det vil ikke gavne nogen.

Staff, Gjessing, JP, B9, Dan T har alle sagt de ikke vil.
      Dennis C, ved ikke om han vil
      Nando kommer ikke tilbage.
      Williams ved jeg ikke hvor vi har.
      Madsen og Lindkvist er over the hill
      Men en ny træner kunne måske bruge Sorin…. Han er velkommen.

Et nyt hold kunne hedde:
      Raks
      Krabbe — Howard — Kure — Kirkeskov/(Cagara)
      Stefan — (Jørgensen, Sloth, Lucena, Povlsen, Davit)
      Graulund –Kapidzic

Midtbanen synes jeg er svær at sætte.
      Vi mangler en fløj i mine øjne og så har vi 2 defensive midt, 2 offensive og en rutine.

—–Lucena/Povlsen
      Stefan — Jørgensen
      —– Sloth/davit

Men Jørgensen skal ikke spille fløj.

Fernando
      Bruger

jeg må erkende at jeg er dårligere til IT end GF er til dødbolde. Forsøgte at lave en liste over vores trup, som rykkede ned sidst – og truppen som startede i 1. division. Kunne være interessant at få genopfrisket, hvilke skift som skete på daværende tidspunkt. kan andre måske lave en sådan.

Hvis vi tager DONwagners hold (og flere andre er stort set enige), så synes midtbanen offensiv stærk, men vores angreb står og falder ret meget med Graulund. forsvaret burde være ok, men efter hvad jeg har set i dette forår tror jeg på skift der er mest nødvendigt. i andre satser på at styrke offensiven. sammenlignet med fx vejle i år synes det hold altså ikke skræmmende stærk og sikker på oprykning – hvad siger I ?

problemet er økonomien. et lille regnestykke:

* underskud pt. ca. 20 mio.kr om året.
      * mindre indtægter ca. 25 mio.kr om året

Vi skal derfor finde forbedringer for ca. 45 mio.kr – heraf kan de 25-30 mio.kr hentes fra spillesalg. det giver et underskud på 15 mio.kr – hvoraf de stoppede (og dem vi sælger) vel giver os et plus på tæt på 1o mio.kr i lønsum. Dvs en trup uden JP, Dan, Nando, Feilhaber, Dioh, madsen, Lindquist og ingen erstatninger løber rundt (minus 5 mio.kr i Gf svarer vel til at løbe rundt).

Dvs ikke plads til mange forstærkninger med mindre der kommer rigtig gode salg.

Anonym

Truppe i min verden:

(Steffen Rasmussen – hvis det er muligt at finde alternativer)
      Anders Rasmussen
      Jesper Rask

Frederik Krabbe
      Mark Howard
      *Kim Madsen
      Anders Nielsen
      *Ulrik Lindkvist
      (Dan Thomassen)
      Jens Gjesing
      Dennis Cagara
      Anders Kure
      Alexander Jackson Møller
      Mikkel Kirkeskov
      *Arthur Sorin

Stephan Petersen
      Martin Jørgensen
      *Jakob Poulsen
      *Benny Feilhaber
      Jerry Lucena
      Kasper Povlsen
      David Devdariani
      Casper Sloth

Dioh Williams
      Peter Graulund
      Sanel Kapidzic
      Dennis Høegh
      *Nando Rafael

*er dem jeg mener vi skal forsøge at sælge hvis vi kan få rimelige beløb.
      () er dem der skal sælges hvis de ikke gider AGF mere.

Indkøb: Ny målmand (hvis Steffen sælges). Anders Rasmussen har ikke niveau og Rask har slet ikke niveau.

På bænken sidder: ER og Stig. Bliver ER fyret så jeg gerne Thomasberg sammen med Stig. Alternativt Johnny Mølby.

Opstilling (hvis vi skærer helt til benet og alle smutter)

Ny (Har dog svært ved at se hvem der gider med til første division med bare lidt klasse – og som vi også kan satse på i SAS ligaen)
      Krabbe – Kure – Howard – Cagara
      Sloth – Lucena – Martin J (anfører) – Stephan P.
      Davit – Dioh

Toft kunne være klasse til angrebet hvis Graulund stopper. Men han har været rygtet til OB.

zcml
      Bruger

Howard har som ventet meldt ud, at han er klar til at blive og kæmpe for at få klubben tilbage i ligaen.
      Vil også rigtigt gerne beholde ham, men spørgsmålet er om han ikke også er temmeligt løntung?
      Mener han var på forskerkontrakt i Brøndby, og har vel derfor skullet have en pæn lønforhøjelse i kompensation for det han "tabte" ved at blive i Danmark.
      Det er så bare spørgsmålet om, hvor meget han tjente i Brøndby?
      Samme forskerskat er i øvrigt grunden til at jeg ikke tror Cagara bliver.
      Det skal dog siges, at jeg ikke er helt sikker på om det nu er rigtigt at han har spillet på forskerløn.
      Hvis ikke har jeg et lille håb for at han bliver.

Dan T. startede godt ud da han kom (tilbage) til klubben, men har længe været noget svingende, og direkte ringe i foråret. Så hvis han ikke ønsker at spille i 1. div. så passer det mig fint.
      I stedet for syn's jeg man skal hente Budtz tilbage.
      Jeg er ligesom flere andre enig i, at han er den rette mand til den opgave, der venter i 1. div.
      Hvis vi holder på Howard kan Budtz også vikariere i angrebet som den store targetman.

MrLarsen86
      Bruger

Mht. spillersalg tror jeg på, at vi får mere en 25 mio for de spillere der skal sælges.

-JP tror jeg godt kan give 15 mio, self. afhængig af hvordan han spiller til VM.
      -Feilhaber kan godt være 10 mio værd. Han spiller altså godt på det amerikanske landshold men igen spiller VM ind på hans pris.
      – Nando, ham skal vi nok få 5 mio for.
      – Dioh, en 3-4 mio burde ikke være umuligt
      – Steffen, tjah.. Hvem vil købe? Det bliver nok max 3-4 mio.
      – Gjessing, igen, hvem vil købe? Tror ikke vi kommer over 1 mio.
      – Dan T, nok en pris på 1 mio også.

En løs sammenregning giver 38 mio på 7 afgange. Det anser jeg ikke som urealistisk. Men det står og falder på JP's og Feilhabers VM..

Samtidig med de øvrige afgange, Lindkvist, Kim Madsen, Sorin, og måske Cagara bliver der også en væsentlig forbedring i lønbudgettet, hvorfor det burde være rigeligt med afgange for at få det til at løbe rundt. Måske kunne der endda være plads til nogle små talenter. Cagara køber stadig på forskerordning, så han får mindst 750k. Sorin kunne jeg også forestille mig var på forskerordning, så det er også 750k. Det er altså mange penge at spare på budgettet!

Ays
      Bruger

Fat nu at Steffen ikke har sagt han vil væk, men at hans personlige ambition ikke er at spille 1. division!

Jeg tror han vil blive, men hvis oprykningen glipper, så vil han nok forsøge at se sig om efter en mere ambitiøs/højt rangerende klub.

MrLarsen86
      Bruger

Ays skrev:
      Fat nu at Steffen ikke har sagt han vil væk, men at hans personlige ambition ikke er at spille 1. division!

Jeg tror han vil blive, men hvis oprykningen glipper, så vil han nok forsøge at se sig om efter en mere ambitiøs/højt rangerende klub.

Ok undskyld. Nu fatter jeg det. Sorry.. Dine kloge argumenter fik mig på helt andre tanker..

MrLarsen86
      Bruger

""Det lever bestemt ikke op til mine personlige ambitioner at spille i 1. division, og jeg vil ikke udelukke, at jeg muligvis forlader klubben," siger Steffen Rasmussen til tipsbladet.dk"

Det er vist hævet over enhver tvivl at han seriøst OVERVEJER at se sig om efter en anden klub..

str84ward
      Bruger

Som skrevet står, så skal AGF ikke sælge nogen, men ud og jagte penge:

http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=29464

margi
      Bruger

skal jeg være helt ærlig tror jeg på denne opstilling

staff
      krabbe kirkeskov howard kure
      petersen jørgensen lucena davit
      dioh graulund/ny mand

margi
      Bruger

sorry… kirkeskov og kure bytter plads

MrLarsen86
      Bruger

Nedenstående trup med forbehold for salg af Dioh, Nando, JP, B9 og Sorin.

Målmand: Steffen, Rask, Rasmussen
      Forsvar: Krabbe, AN, AJM, Kure, Dan, Howard, Kirkeskov
      Midtbane: Davit, SP, Povlsen, Lucena, Sloth, Jørgensen, Gjessing
      Angreb: Graulund, Sanel, Høegh

Idet vi må formode at vi skal være spildominerende håber jeg på en 4-3-3. Dette vil give følgende mangler:

Mangel:
      – Back/centerforsvar afhængig af hvor AJM skal bruges.
      – 1-2 fløje (Dette kan nok økonomisk problemer)

Vores trup mangler ikke meget, men et par forstærkninger vil bestemt ikke gøre noget. Det mest alvorlige er imo et par kanter, Davit og SP er ikke nok.

Anonym

MrLarsen86 skrev:
      Nedenstående trup med forbehold for salg af Dioh, Nando, JP, B9 og Sorin.

Målmand: Steffen, Rask, Rasmussen
      Forsvar: Krabbe, AN, AJM, Kure, Dan, Howard, Kirkeskov
      Midtbane: Davit, SP, Povlsen, Lucena, Sloth, Jørgensen, Gjessing
      Angreb: Graulund, Sanel, Høegh

Idet vi må formode at vi skal være spildominerende håber jeg på en 4-3-3. Dette vil give følgende mangler:

Mangel:
      – Back/centerforsvar afhængig af hvor AJM skal bruges.
      – 1-2 fløje (Dette kan nok økonomisk problemer)

Vores trup mangler ikke meget, men et par forstærkninger vil bestemt ikke gøre noget. Det mest alvorlige er imo et par kanter, Davit og SP er ikke nok.

Vi har ikke holdet til 4-3-3. Jørgensen kan ikke spille fløj mere (og slet ikke i et 433 system) mens angrebet slet ikke er bygget til spidsen i 433.

Vi mangler seriøst en angriber hvis vi sælger både Nando og Dioh – medmindre vi kører 451 (hvor Sloth og Davit kan supplere angrebet) – hvilket jeg håber på. Derudover mangler vi en fløj og en venstre back.

Jeg håber på følgende:

Staff
      Krabbe – Howard – Kure – Eckersley
      Lucena – Povlsen – Jørgensen – Stephan P
      Davit
      Graulund

Ungt og talentfuldt hold med 3 vigtige rutinerede støtter i Jørgensen, Staff, Graulund og Lucena. Fløjene er dækket ind med Sloth der kan tage Davits plads og Davit der kan dække fløjene.

Salg af Dioh, Nando (som vi nok må lade smutter gratis), Benny, Jakob P og DanT (som der ikke er hørt noget fra i meget lang tid – mhp. Italien) bør dækker omkostningerne ved en nedrykning og en grundig opgradering af Fredensvang. Vi bliver nok også nød til at hente nogle talenter til bredden. Jeg håbede på Kadrii – men han ryger nok til OB. Måske vi kan hente noget fra deres efterhånden overskudslager i offensiven? Henrik Hansen eller Caca? De kan ikke få meget spilletid, men desværre er det nok urealistisk både økonomisk og ambitionsmæssigt for spillerne.

Steen6372
      Bruger

Jeg kan godt se at vi har spillerne til den 4-5-1, fordi både Davit, Sloth (Martin) og Dioh kan spille den fremskudte plads men jeg håber godt nok på at vi stiller med to angribere i 1. division.

Anonym

Jeg kan godt følge dig, men er en klassisk 442 ikke æren ikke færdig i moderne fodbold for 451 systemet, med nærgående angrebs fløje og offensive backs?

Steen6372
      Bruger

Det er heller ikke sikkert at talkombinationerne er så vigtige. Blot de spillere der søger ind i feltet er målfarlige. Og der synes jeg at det har været et problem med Dioh og Davit på det seneste. Sloth viste trods alt målfarlighed i de få kampe han fik, og han ligner det bedste potentiale vi har til den plads, som et alternativ til at spille med to angribere (Graulund – Sanel). Og så må Stephan og Davit vise noget farlighed fra fløjene.

Vælger Peter S. 4-4-2 kan vi dog ikke sige farvel til både Nando og Dioh uden at hente en ny angriber ind. Og i det hele taget er det nok et spørgsmål om vi atter tør satse alt på at Graulund er klar. Vi så i foråret hvor sårbar det gør os. Sanel bliver god, men han er ikke klar til at være enlig mand på toppen endnu.

Samuel
      Bruger

————-Rasmussen
      Krabbe – Howard – Kure – Kirkeskov

———-Lucena – Povlsen

————–Jørgensen

—Petersen —————— Sloth
      ———————-Graulund

Utzon
      Bruger

Mit ønske til truppen næste sæson:

[center]Staff[/center]
      [center]Krabbe – Howard – Kure – Ny[/center]
      [center]Jørgensen – Lucena[/center]
      [center]Petersen – Devdariani – Sloth[/center]
      [center]Graulund[/center]

Salg:
      Jakob Poulsen (nødvendighed)
      Benny Feilhaber (nødvendighed)
      Nando Rafael (nødvendighed, brænder heller ikke for det)
      Dan Thomassen (brænder ikke for det)
      Arthur Sorin (for dyr i løn desværre)
      Dioh Williams (når aldrig sit fulde potentiale i AGF)

Mine forslag til indkøb:
      Adam Eckersley (gratis. hvis vi havde råd foreslog jeg Hamalainen)
      Jeppe Kjær (pris 6-800.000 vil jeg gætte på. har sagt at AGF er spændende, og han kunne blive arvtager for Graulund)
      Martin Svensson (ham ser jeg et kæmpe lys i, og Silkeborg gider ikke bruge ham. Vi kan nok købe ham forholdsvis billigt, og han kan dække begge fløje og hængende angriber)
      Ole Budtz (ikke nogen fantastisk spille eller noget, men det ville være rart med en backup til forsvaret, og jeg tror at han er billig i løn. Skal kun bruges som backup)

zcml
      Bruger

[center]Steffen
      ? – Howard – Kure – ?
      ? – Jørgensen – Povlsen – Petersen
      Davit – Graulund[/center]

Jeg er i tvivl om højre backen. Krabbe vel nok fortsat være 1. valg, men egentlig vil jeg heller se Jackson eller Anders Nielsen.

Venstre back er pt. Kirkeskovs, men vi skal under alle omstændigheder have en ny, da vi er meget tynde på den position. Og en ny vil sandsynligtvis være én, der tager pladsen i første omgang.

Hvis vi får solgt både Jjakob og Benny, så er jeg i tvivl om, hvem der skal spille højre fløj.
      Et bud kunne være Sloth eller Sanel, der også blev prøvet af som fløj under Erik. Dog i venstre side.

I angrebet skal vi simpelthen spille med 2 mand. Det der en-mands angrebs halløj er simpelthen for tandløst.
      Om den ene så nogle gange trækker ned i banen og deltager i det opbyggende spil er så mere underordnet, men han skal være klar over at han først og fremmest er angriber.
      Davit har vist mange kvaliteter som værende den lidt tilbagetrukne angriber, dog lige bortset fra det med målene.
      Der skal 1. div. lidt være et forsøg på at se om han kan få "indstillet sigtekornet". For så vil han være en perfekt makker til en Graulund-type, hvor han kan skabe chancer med sine gennembrud, eller i luftrummet, hvor han også vinder meget, men self. skal han også selv kunne sende bolden i mål.

Utzon
      Bruger

zcml:

Undskyld jeg spørger, men er en fast starter på u21 landsholdet ikke god nok til AGF i 1. division? Han faldt med holdet, men i starten af sæsonen var han rigtig rigtig god. Anders Nielsen er god hver anden kamp og i de andre er han ikke særlig god. Jackson skal nok blive god en gang, men han bør fortsat kun være 3. valg.

Det med fløjen har jeg også tænkt over, og Sloth og Sanel kan sagtens bruges der. De vil være gode til at trække ind i banen og udfordre.

I princippet bør vi spille med to angribere ja, men du ved jo godt at Devdariani kommer til at fungere som en hængende angriber. Han er bare ikke fuldblods angriber. Han skal bare lære at trække ind i feltet, når der kommer indlæg, så ser jeg intet problem i det. Jeg tror ikke at det går med Graulund og Sanel i angrebet sammen, det ville være ligesom Tevez og Rooney i United, og det virkede ikke.

Ceres
      Bruger

Utzon skrev:
      Anders Nielsen er god hver anden kamp og i de andre er han ikke særlig god..

Anders Nielsen spillede et par gode kampe, men var i bund og grund en uerfaren bænkevarmer for AGF i Superligaen…. men man skal ikke glemme, at samme Nielsen var en absolut stjernespiller på et top-5 hold i 1. Division, da vi hentede ham til klubben.. altså er selv et af vores tilsyneladende svage led, bedre end de fleste spillere man finder i 1. Division, hvilket jo siger noget om bredden i den trup vi har nu, i forhold til det rimeligt ringe og uerfarne hold vi sidst rykkede ned med…

Dengang stillede vi med spillere som Jimmy Høyer, Thomas Hansen, Svenne Poulsen, Jens Gjesing, Lars Pleidrup, Peter Foldgast og en aldrende Jesper Sørensen… selv Peter Sand og Ole Budtz vil jo heller ikke kunne komme på det hold vi rykker ned med nu.
      .

Utzon
      Bruger

Ceres:

Det er jeg bestemt ikke uenig i, men jeg mener stadig at Krabbe bør bruges. Han har et rigtig stort talent, og jeg tror nok at han skal blomstre i 1. division.

Anonym

Utzon, Ceres og zcml: Det skal så også lige tages i betragtning at Anders Nielsen var en stjerne som central forsvarsspiller. En position vi er dækket godt ind på. Han ligger stadig bag Krabbe til spilletid. Anders Nielsen er bestemt et godt andet valg – men stadig en smule ustabil! Krabbe skal dog ikke spille mange dårlige kampe før Anders N. bør få noget spilletid.

Ang. højre fløjen er det jo oplagt at smide Lucena derud. Han er ikke klassisk fløj men har spillet fornuftigt der tidligere. I det hele taget undre det mig at Lucena ikke er på dit hold zcml af jeres hold?

Utzon
      Bruger

Slojder:
      Ja jeg ved godt at Anders Nielsen var central forsvarsspiller, men der har han jo ingen chance, og han virker mere som typen der kan blive god på fløjen.

Men jeg giver dig helt ret med Lucena. Han kan sagtens spille fløjen. Han gjorde det endda også ret godt de gange han fik chancen derude synes jeg.

zcml
      Bruger

Jeg har ikke Lucena med fordi jeg valgte Kasper Povlsen og Martin Jørgensen foran ham, men det var med en meget lille margen.
      Det er nok også der jeg syn's kampen om positionerne er tættest. Og Lucena skal nok få spilletid. Bl.a. fordi Martin jo ikke er ung længere.

Jeg ser dog på ingen måde Lucena som et fløj-emne.
      Han kan bruges af nød, men ikke som fast mand på positionen. Han er slet ikke en fløj-type i mine øjne.
      Skal han være fløj så er det da fordi vi går over til at spille med diamant midtbane.
      Det vil give plads til Davit på hans nok optimale position, men er dog meget usikker på, hvordan Stephan ville passe i sådan en midtbane?

Anonym

@Utzon:

Nu var det også mest Ceres jeg hentyde til med kommentaren – Anders Nielsen var muligvis en stjerne i 1. division men ikke på backen. Derfor må det også forventes at han ikke kan slå Krabbe af med det samme. Tror vi er meget enige.

@zcml
      :

jeg er enig med dig i at Lucena ikke er en klassisk fløjspiller – men Lucena er en habil midtbanespiller der egentlig smider nogle gode indlæg. Han skal ikke nødvendigvis i moderne fodbold kunne sætte en mand hvis vi spiller 442 eller 451. Med en super offensiv Krabbe, og med Lucenas defensive kvaliteter vil han sagtens i samarbejde med krabbe sætte en mand – samtidig med at vi defensivt er godt dækket ind efter at Krabbe har løbet en halv bane. De større offensive krav til en moderne back gør at den moderne fløjspiller ikke behøver at være ultra hurtig længere (det hjælper dog selvfølgelig stadig). Ligeledes vil en defensiv Krabbe/Anders Nielsen være dygtig nok i 1. division til at dække siden selv – hvis vi fysisk bliver overmatchet centralt med en aldrende Jørgensen – sådan at Lucena kan trække centralt. Men anyways tror jeg ikke der er så meget tvivl. Vores fløje er ikke dækket godt nok ved skader hvis Feilhaber og JP sælges. Jørgensen er ikke længere fløj!

appelsinen
      Bruger

Mødte en god bekendt i Løkken i går, han har altid vist hvad der rørte sig i AGF og har næsten altid ret i hans forudsigelser, men denne gang håber jeg godt at han ikke har ret.

Han fortæller nemlig at Steffen Rasmussen har brugt det meste af sommerferien på at forhandle med flere andre klubber, lige nu skulle en anden dansk klub og en engelsk klub i Championship være de to eneste der er tilbage ved forhandlingsbordet.

Håber godt nok ikke det bliver til noget, er der andre der har hørt noget?, det lyder desværre ikke helt usandsynligt, for Steffen var allerede lige efter den sidste kamp i ligane fremme med ønsket om en ny klub.

Ceres
      Bruger

appelsinen skrev:
      Mødte en god bekendt i Løkken i går, han har altid vist hvad der rørte sig i AGF og har næsten altid ret i hans forudsigelser, men denne gang håber jeg godt at han ikke har ret.

Han fortæller nemlig at Steffen Rasmussen har brugt det meste af sommerferien på at forhandle med flere andre klubber, lige nu skulle en anden dansk klub og en engelsk klub i Championship være de to eneste der er tilbage ved forhandlingsbordet.

Håber godt nok ikke det bliver til noget, er der andre der har hørt noget?, det lyder desværre ikke helt usandsynligt, for Steffen var allerede lige efter den sidste kamp i ligane fremme med ønsket om en ny klub.

Hvis du tænker dig lidt om, så giver det ikke meget mening, at Steffen forhandler med en dansk klub…

1) man må slet ikke forhandle med andre klubber uden først, at få tilladelse fra sin egen klub… altså skal AGF og den/de andre klubber først være enige om en overgangssum, før spilleren bliver kontaktet… Den eneste undtagelse er, hvis man kun har 6 måneder tilbage af kontrakten, så er man fri til at forhandle alt det man vil med andre klubber… men Steffens kontrakt udløber ikke om 6 måneder..

2) Den eneste grund for Steffen til at skifte klub må være, at han vil vil undgå at spille 1. Division, så det er jo helt utænkeligt, at han vil bytte AGF ud med en mindre Superligaklub der også kan komme i nedrykningsfare… Det vil jo lidt være, at skyde sig selv i foden…

…udover, at AGF naturligvis vil forlange en pæn stor overgangssum, og der næppe nogen af de mellem- og mindre Superligaklubber der har råd til, at betale en målmand den løn som Steffen forventer at få, hvem er det så også lige der både kan betale og vil være interesseret i at hente Steffen som førstemålmand ?… FCK og OB har allerede en keeper af bedre kvalitet, Brøndby mangler heller ikke nogen, AaB har Zaza (og ingen penge til transfers), FCM har lige hentet Kasper Jensen i Tyskland (og har også et kæmpe underskud på budgettet ) … Randers har lige hentet David Ousted i SønderjyskE, som igen har hentet Nathan Coe… så "kabalen" er allerede gået op, uden, at Steffen overhovedet er kommet i spil… faktisk er der jo "overskud" på markedet, da Kevin Stuhr Ellegaard jo kan hentes gratis (i modsætning til Steffen der koster penge).
      .

Benny F
      Bruger

Ceres skrev:

appelsinen skrev:

Hvis du tænker dig lidt om, så giver det ikke meget mening, at Steffen forhandler med en dansk klub…

1) man må slet ikke forhandle med andre klubber uden først, at få tilladelse fra sin egen klub… altså skal AGF og den/de andre klubber først være enige om en overgangssum, før spilleren bliver kontaktet… Den eneste undtagelse er, hvis man kun har 6 måneder tilbage af kontrakten, så er man fri til at forhandle alt det man vil med andre klubber… men Steffens kontrakt udløber ikke om 6 måneder..

2) Den eneste grund for Steffen til at skifte klub må være, at han vil vil undgå at spille 1. Division, så det er jo helt utænkeligt, at han vil bytte AGF ud med en mindre Superligaklub der også kan komme i nedrykningsfare… Det vil jo lidt være, at skyde sig selv i foden…

…udover, at AGF naturligvis vil forlange en pæn stor overgangssum, og der næppe nogen af de mellem- og mindre Superligaklubber der har råd til, at betale en målmand den løn som Steffen forventer at få, hvem er det så også lige der både kan betale og vil være interesseret i at hente Steffen som førstemålmand ?… FCK og OB har allerede en keeper af bedre kvalitet, Brøndby mangler heller ikke nogen, AaB har Zaza (og ingen penge til transfers), FCM har lige hentet Kasper Jensen i Tyskland (og har også et kæmpe underskud på budgettet ) … Randers har lige hentet David Ousted i SønderjyskE, som igen har hentet Nathan Coe… så "kabalen" er allerede gået op, uden, at Steffen overhovedet er kommet i spil… faktisk er der jo "overskud" på markedet, da Kevin Stuhr Ellegaard jo kan hentes gratis (i modsætning til Steffen der koster penge).
      .

@ Ceres

Det var dog en usædvanligt arrogant kommentar, du fik fyret af dér.

Hvorfor skulle vi andre ikke tro på den historie? Den virker da meget sandsynlig. I øvrigt overser du jo helt, at der åbenbart også skulle være en engelsk Championship-klub inde i billedet.

Hvis du er så meget klogere på interne AGF-forhold end alle mulige andre af os AGF-fans, synes jeg, at du burde fortælle os, hvad din rolle er i forhold til AGF. Har du noget med klubben at gøre? Med spillerne? Er du sportsjournalist? Eller kommer du bare med mere eller mindre kvalificerede gæt som de fleste andre.

Ceres
      Bruger

Benny F skrev:
      @ Ceres

Hvorfor skulle vi andre ikke tro på den historie? Den virker da meget sandsynlig. I øvrigt overser du jo helt, at der åbenbart også skulle være en engelsk Championship-klub inde i billedet.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være arrogant, at gøre rede for hvordan transfermarkedet virker i virkelighedens verden… folk må naturligvis gætte alt det de har lyst til, men der findes faktisk transfer regler der skal overholdes, så Steffen kan ikke bare sådan lige forhandle til højre og venstre…

Det er også en god idé, at holde øje med hvilke spillere de andre klubber rent faktisk sælger, mangler eller har råd til at købe… og allerede nu er der handlet en hel del målmænd + at Ellegaard er fri på markedet, til "gratis" afhentning… Jeg gør derfor bare opmærksom på, at målmands-kabalen er gået op i de andre klubber, og der ikke er de store penge at købe spillere (og især ikke målmænd ) for i dette transfervindue. Derfor virker det heller ikke realistisk, at Steffen skifter til en Superligaklub.

Man kan jo aldrig helt afvise, at en udenlandsk klub muligvis er parat til at afgive et konkret tilbud til AGF, men det er ikke noget Steffen har nogen indflydelse på, da de forhandlinger som sagt først sker mellem klubberne, før spilleren og hans agent får mulighed for, at forhandle de personlige forhold på plads, hvis klubberne er blevet enige.
      .

Anonym

Ceres skrev:

Benny F skrev:
      @ Ceres

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være arrogant, at gøre rede for hvordan transfermarkedet virker i virkelighedens verden… folk må naturligvis gætte alt det de har lyst til, men der findes faktisk transfer regler der skal overholdes, så Steffen kan ikke bare sådan lige forhandle til højre og venstre…

Det er også en god idé, at holde øje med hvilke spillere de andre klubber rent faktisk sælger, mangler eller har råd til at købe… og allerede nu er der handlet en hel del målmænd + at Ellegaard er fri på markedet, til "gratis" afhentning… Jeg gør derfor bare opmærksom på, at målmands-kabalen er gået op i de andre klubber, og der ikke er de store penge at købe spillere (og især ikke målmænd ) for i dette transfervindue. Derfor virker det heller ikke realistisk, at Steffen skifter til en Superligaklub.

Man kan jo aldrig helt afvise, at en udenlandsk klub muligvis er parat til at afgive et konkret tilbud til AGF, men det er ikke noget Steffen har nogen indflydelse på, da de forhandlinger som sagt først sker mellem klubberne, før spilleren og hans agent får mulighed for, at forhandle de personlige forhold på plads, hvis klubberne er blevet enige.
      .

Jeg er enig med Ceres. Jeg synes det virker usandsynligt. Jeg vil dog godt gøre opmærksom på at knægten dels ikke nævner at de klubber som Steffen skulle forhandle med er af lavere SAS-liga status, og han nævner heller ikke noget om at klubben ikke skulle have sagt god til at Steffen kan forhandle med andre klubber! Pengene i Championship taget i betragtning burde det jo være en formsag at få en handel om. Ang. Kevin Stuhr og dennes ambitioner sigter han jo klart mod udlandet. Derfor synes jeg også det er malplaceret at nævne ham i denne situation. Men når vi nu er i gang går der jo også en Ankergreen rundt der er gratis endnu. Det er vel ikke utænkeligt (også med Peter S. udtalelser på det seneste) at man vil forsøge at afsætte Steffen til udlandet i denne pause (og Championship passer vel godt til hans niveau) for selv at hente et "billigt" alternativ i form af Ankergreen til klubben?

Ceres
      Bruger

Slojder skrev:
      Ang. Kevin Stuhr og dennes ambitioner sigter han jo klart mod udlandet. Derfor synes jeg også det er malplaceret at nævne ham i denne situation. Men når vi nu er i gang går der jo også en Ankergreen rundt der er gratis endnu. Det er vel ikke utænkeligt (også med Peter S. udtalelser på det seneste) at man vil forsøge at afsætte Steffen til udlandet i denne pause (og Championship passer vel godt til hans niveau) for selv at hente et "billigt" alternativ i form af Ankergreen til klubben?

Jeg tror ikke, at der er nogen som helst planer om af afsætte Steffen… ellers var der jo nok også allerede fundet en ny anfører, hvilket ikke er tilfældet.. og ganske rigtigt, så er både Ellegaard og Ankergren ledig på markedet, hvilket kun gør det mindre sansynligt at nogen byder på Steffen, da han jo koster penge, i modsætning til de andre… Jeg tror da også at en eventuel Engelsk klub vil være mere interesseret i en af de to, hvis de absolut skal hente en dansk keeper.
      .

Benny F
      Bruger

Tror du ikke, at vi andre kender reglerne? Er det derfor du føler det nødvendigt at "gøre rede for hvordan transfermarkedet virker i virkelighedens verden"….?

Bortset fra det svarer du jo slet ikke på det centrale spørgsmål. Hvor har du selv din viden fra? Hvis du uden videre skal feje andres oplysninger af bordet, må du da fortælle os, hvorfor vi skal tro mere på dig.

bew
      Bruger

Sådan som markedet ser ud pt. tror jeg godt at vi kan regne med at opsige et par kontrakter på et par spillere som vi godt kunne have tjent rimelige penge på for et par år siden. Her tænker jeg på Benny og Nando. Og hvis vi er heldig kan vi leje Dioh ud til en superligaklub.
      Ihvertfald hvis at jeg har forstået Peter Sørensens udmelding korrekt.

Derudover håber jeg også at vi kan få lidt penge for Jacob Poulsen.

Jeg tvivler ihvertfald meget på at vi kan få solgt alle vores "klasse" spillere i dette transfer. 🙁

Ceres
      Bruger

Benny F skrev:
      Bortset fra det svarer du jo slet ikke på det centrale spørgsmål. Hvor har du selv din viden fra? Hvis du uden videre skal feje andres oplysninger af bordet, må du da fortælle os, hvorfor vi skal tro mere på dig.

Du må vist være ret ny i det her forum…
      .

jepske
      Bruger

Ceres skrev:

Benny F skrev:

Du må vist være ret ny i det her forum…
      .

Enig med Ceres!

Og Benny – Hvorfor skal han det? Hvorfor skal han forsvare eller forklare hvilken relation han har til AGF? Hvis manden argumenterer forholdsvist godt for sine holdninger, er det da fuldstændigt ligegyldigt hvem han kender eller hvem han er!

Og så lige en opfordring i plenum: Stop nu med at være så kritiske i forhold til andres kilder, relationer osv.
      Det eneste I opnår, er at alle folk der ved eller har hørt noget, stopper med at skrive herinde. Præcis som det var tilfældet med "Stoke". Nogle gange ramte han, andre gange ikke. Men der var satme mere noget kød på rygterne end der har været herinde i meget lang tid! Da han var her, var det dælme interessant at læse rygter!
      Men ham fik en flok kritiske fjolser skræmt væk, ved blandt andet at afkræve ham svar på hvem han var (fangede du den Benny?) – Tak til dem for den forringede kvalitet og kedelige rygtestrøm!

KOM TILBAGE STOKE!!

Anonym

@Ceres – tja. Det kan godt være at Ankergreen (som dog har gjort det godt i Leeds) og Kevin Stuhr er frie – men Steffen er altså en målmand der i vinters var inde på ligalandsholdet. Det giver altså noget CV pleje som hverken Ankergreen og Kevin S. har. At Steffen koster penge er selvfølgelig en faktor – men med de penge han i givet fald vil koste er peanuts for de fleste engelske klubber. Jeg anser ikke dette for at være noget der ville gøre at en engelsk championship klub ville foretrække Kevin eller Ankergreen i stedet. Jeg anser det ikke for sandsynligt at Steffen ryger til en Dansk klub og jeg anser ikke Benny Fs rygte for sandt. Steffen har klart fået at vide fra BSN at det forventes at han bliver i AGF.

@jepske
      – at kalde Stokes rygter for rygter med kød på er vel lige at tage for meget i munden. Manden kom med oneliners du kan finde på bold.dk.

Skal jeg give dig et: AGF forhandler med Eckersley og Jeppe Kjær. Man pt. forhandler med klubber om Poulsen, Nando, Dioh og Feilhaber. Derfor spillede de ikke i kampen mod Fredericia.

MrLarsen86
      Bruger

Hørte idag at der forhandles om at Gjesing skal udlejes til Hobro for at få spilletid.. Umiddelbart fornuftigt nok, da han er 4/5. valg på midten..

bew
      Bruger

bew skrev:
      Sådan som markedet ser ud pt. tror jeg godt at vi kan regne med at opsige et par kontrakter på et par spillere som vi godt kunne have tjent rimelige penge på for et par år siden. Her tænker jeg på Benny og Nando. Og hvis vi er heldig kan vi leje Dioh ud til en superligaklub.
      Ihvertfald hvis at jeg har forstået Peter Sørensens udmelding korrekt.

Jeg fik da næsten rigtigt med Nando, så må vi se hvad der ellers sker?

😀

Utzon
      Bruger

MrLarsen86:

Leje ham ud til Hobro. Så elendig er Gjesing satme heller ikke. Hvis Gjesing bliver lidt mere stabil, så ser jeg ham som en habil superligaspiller. Hvis de så gerne vil have ham væk, så forstår jeg ikke hvorfor SønderjyskE, Lyngby, Horsens, Fredericia, HB Køge og Vejle står i kø for at få ham.

Unknown99
      Bruger

http://www.bold.dk/nyt/Bergvold-Nok-aldrig-Broendby

rEn bobler hvis benny og JP bliver solgt? Tro det næppe, men han ville da være spændende og gratis, men han vader nok i tilbud fra superliga klubber, der ville være mere attraktive..

Anonym

Unknown99 skrev:
      http://www.bold.dk/nyt/Bergvold-Nok-aldrig-Broendby

rEn bobler hvis benny og JP bliver solgt? Tro det næppe, men han ville da være spændende og gratis, men han vader nok i tilbud fra superliga klubber, der ville være mere attraktive..

Bestemt spændende men næppe aktuelt. Der bør være etablerede klubber i Superligaen der er interesseret, og dem kan vi næppe slå. Jeg tror personligt han ryger til Randers. Som truppene (og økonomierne) er nu er de vel de eneste der mangler en midtbanespiller af den kaliber (især ved Beckmann salg). Alternativt tror jeg altid han vil vælge BIF fremfor AGF i 1. division hvis valget endeligt kom.

Der kan dog være et lille vindue hvis han står tomhændet til slut i vinduet og vi sælger Poulsen sent.

Ceres
      Bruger

Var vi ikke rykket ud, så ville Bergvold jo være en oplagt (og billig) forstærkning af holdet, efter et salg af Feilhaber og Poulsen, men den nedrykning kom bare på det værst tænkelige tidspunkt, både med hensyn til de på forhånd planlagte salg af profiler, men også når det gælder at finde gode erstatninger… man må bare sige, at ER har været den største katastrofe-træner i klubbens historie 🙁
      .

Christiano
      Bruger

Ceres skrev:
      Var vi ikke rykket ud, så ville
      Bergvold jo være en oplagt (og billig) forstærkning af holdet, efter et salg af Feilhaber og Poulsen, men den nedrykning kom bare på det værst tænkelige tidspunkt, både med hensyn til de på forhånd planlagte salg af profiler, men også når det gælder at finde gode erstatninger… man må bare sige, at ER har været den største katastrofe-træner i klubbens historie 🙁
      .

Ja, og fundamentet BSN og Ove P opbyggede på de 3 år blev ødelagt på rekordtid. Man kan altid være bagklog og pege på en masse ting angående ansættelsen af ER, men min fornemmelse gik i to retninger: Enten ville det blive virkelig godt med ER, eller en katastrofe af den anden verden.

Desværre er BSN's gode arbejde de seneste 3 år, omend ikke spildt, så i hvert fald svært at skabe topresultater ud fra som følge af nedrykningen.

Og hvor er Superligaen bare ikke det samme uden AGF!

Anonym

Jeg er ikke enig i at vores fundament er ødelagt. Vi har stadig et relativt stærkt fundament fra OP tiden. Udviklingen er gået i stå – indtil vi er tilbage i Superligaen (+ overlevet det første år), men vores spillere har stadig stor kvalitet og vi starter ikke fra scratch ligesom sidst vi var i denne unævnelige liga.

Viser 119 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.