Trim truppen, BSN

Forside Fora AGF Trim truppen, BSN

Viser 52 svartråde
  • Forfatter
      Di Stefano
      Bruger

Der er behov for, at der falder ro over truppen. Og det kræver bl.a., at Feilhaber, Jakob P., Dioh og vel også Lucena skal have deres fremtid afklaret i en fart. Ja, og måske også Dan T. og Sorin.
      Der er ikke råd til at have "halvhjertede" spillere gående rundt i truppen.

Og så er det stadig helt nødvendigt, at GF får købt en angriber, der kan supplere Graulund. Det har hele foråret vist. Og igen i dag er der ingen folk helt fremme, der melder sig ind i kampen. Høegh har fået rigeligt med chancer, og Sanel ligner heller ikke et aktuelt bud. Og Sloth hører hjemme på midtbanen med tiden.

Man kan altså ikke rykke op igen med én angriber efter min bedste overbevisning. Og hvad vil man gøre, hvis Graulund bliver skadet?

Ras88
      Bruger

Tror du ikke BSN er i gang med at få afsat de spiller? Enig i der mangler en angriber, men der kommer ikke en, før vi får solgt et par spiller. Tror desværre der vil gå et stykke tid endnu, før vi får de fleste solgt.

Sorin spillede da vildt godt, han lagde mange bolde i dybten til Davit og Slot.. Syntes dog han mangler lidt gejst, men tror han får det når fansene begynder at hylde ham..

zcml
      Bruger

Sorin gjorde det udemærket offensivt, men defensivt havde han nogle problemer.
      Virker på mig som om han stadig mangler lidt kampform.
      Han har vel heller ikke spillet på højt plan i knap et års tid.

govertz
      Bruger

zcml skrev:
      Sorin gjorde det udemærket offensivt, men defensivt havde han nogle problemer.
      Virker på mig som om han stadig mangler lidt kampform.
      Han har vel heller ikke spillet på højt plan i knap et års tid.

Jeg kunne da godt se, at sorin manglet lidt defensivt. men jeg synes bestemt ikke han var den ringeste back i dag langt fra. Jeg synes han gør det udmærket men er sikker på han bliver bedre efter mere spilletid 🙂

hinge88
      Bruger

Hvis vi skal ud af den onde cirkel, så skal der ikke hverves flere folk med 1.div. niveau… De ødelægger harmonien i truppen, og gør det til en sand svingdør hvis de blot kommer til for en sæsons skyld. (f.eks. Katholm og Foldgast) Vi kan ikke lokke nogen gode angribere til holdet. Sats på Graulund, Davit D, Sanel og Dioh… Adam E er i min optik et useriøst bud på en forstærkning – er han overhovedet en erstatning? Jeg mener det er spildt arbejde…

Steen6372
      Bruger

Adam E. er muligvis bare en overgangsfigur. Derfor kun en 2 årig kontrakt. Kirkeskov når jo ikke superliganiveau inden da. Vi var nødt til at finde en løsning på den plads her og nu, og vi må altså også forholde os til det faktum at vi ER et 1. divisionshold, med den dårlige økonomi det fører med sig.

Ceres
      Bruger

Kirkeskov er et ungt urutineret talent der aldrig har spillet en kamp på Superliga eller 1. Divisions niveau, så det ville være useriøst, at satse hele butikken på ham… derfor var vi pisket til at hent en erfaren venstre back, hvilket man jo må sige Eckersley er. Horsens ville gerne forlænge med ham, men han sagde nej til fordel for AGF, så motivationen fejler ikke noget og han har jo bevist, at han har klassen til at spille for en 1. divisions oprykker.

hinge88
      Bruger

Steen jeg er helt med på at vi er et første div. hold, men med den trup vi har, skal der ikke hentes folk med niveau, til kun at kunne spille 1.div. Så hellere undlade… Og jeg anser det som rigeligt at lade Kure, Anders Nielsen, Krabbe og Kirkeskov konkurrere om backspladserne. Kure har før, dog med blandet succes, dækket den venstre side.

Og til ceres… Adam kan sikkert blive en meget habil spiller, han er englænder så har aldrig tvivlet på hans motivation. Men den skinnede ikke igennem igår, han ser meget usikker ud.

seven4
      Bruger

hvad med at låne en angriber som Baba Collins
      eller Ken Fagerberg

Anonym

Peter Sørensen har gjort det meget klart at hvis han ikke ser motivation til at spille for AGF – så spiller man ikke. Jeg tror han er meget bestemt mand – og stoler på at han aldrig ville udtage en spiller der ikke har motivationen klar. Derfor må det antages at spillere som Dan T, Jakob P., og Sorin har rigelig med motivation for at levere det bedste for AGF. Måske det (udover skades risikoen ved at bruge Feilhaber) var årsagen til at Feilhaber ikke spillede. At hans motivation ikke er stor nok.

Anyways mener jeg der skal en angriber ind i truppen. Det er altid svært at finde en målsluger i Danmark – så derfor håber jeg man kigger over til Sverige eller Norge. Den danske liga er større end den Svenske og et skifte fra Allsvenskan til 1. division ser jeg ikke som urealistisk. Vi har en målscorer i truppen og det er Graulund. Jeg synes det er fint at satse på talenter men det er for stor en risiko – og for stort et ansvar – at forvente at en af dem scorer 10 mål i denne sæson.

zcml
      Bruger

Self. skal der ikke hentes spillere, der KUN kan være med i 1. div.

Nu tror jeg dog ikke vi skal regne med til gange i dette transfervindue, med mindre der ligepludseligt sker en masse mht. salg af spillere.
      Ryger både Benny, Jakob og Dioh, syn's jeg dog vi blive lidt tynde på fløjene. Og angrebet virker umiddelbart også tyndt, selvom vi dog har nok af spillere til pladsen (her er det blot et spørgsmål om at alle andre end Graulund mangler at bevise at de har nødvenditg niveau).

Skal der nye ind, i dette eller næste transfervindue, skal det som sagt være noglle, der også kan være med min. i bunden af ligaen (det er nok begrænset, hvor meget over dette niveau vi kan lokke til pt.), eller yngre kræfter med 1. div. niveau og potentiale til mere.
      Bl.a. er der blevet nogle gange herinde blevet nævnt en yngre angriber, som jeg syn's lød spændende, men har glemt navnet.

Sidst vi var nede hentede man spillere som Katholm og Svenne Poulsen som jeg fik indtrykket af at man håbede også ville kunne være med efter en oprykning.
      Problemet var jo blot, at de allerede havde vist, at de ikke rigtigt havde niveau til ligaen. Og begge fik da også fyresedlen, da sæsonen var overstået.
      Så syn's jeg straks der var langt mere idé i da man hentede Pleidrup (hvilket man jo allerede gjorde et halvt år forinden, hvor nedrykning lignede en sandsynlighed).
      Her hentede man et rimeligt rutineret 1. div. spiller som man vurderede kunne løfte sit spil i ligaen. Det kunne han også, men desværre ikke så meget som håbet.
      Det var dog ikke spild, da man fik en billig spiller, der kunne være med til at spille os op igen, og bide os fast i ligaen. En holdspiller om nogen, men niveauet var nok ikke til mere end bunden af ligean, hvilket IMO også var fint nok til den opgave, der stod for døren, og nu gør det igen.
      Jeg syn's lidt det er en lign. handel man har gjort med Eckersley, men jeg vil nu lige vente lidt længere en bare én kamp, før jeg vurderer, om jeg tror han kan mere end bare være med i 1. div.

Anonym

Der er ingen tvivl om at vi skal hente spillere der potentielt kan deltage i superligaen efter den forventede oprykning er sikret. Jeg ser dog et problem i at vi pt. får svært ved at finde disse spillere i Danmark og at spillerne ikke vil spille første division. Vi skal til Sverige.

Jeg synes derimod det vil være en katastrofe af dimensioner hvis der ikke hentes en ny angriber. Så har vi præcist ikke lært af sidste års dumhed. Ingen mål – ingen sejre. Situationen er selvfølgelig lidt anderledes fordi vi stadig har vinterens vindue at hente spillere i – men det kan vise sig at være for sent (selvom det med Randers comeback aldrig mere kan være for sent længere).

Sloth
      Bruger

jeg syntes ligesom de mange øvrige indlæg at AGF er alt for afhængige af Peter Graulund, og ikke mindst at han IKKE bliver skadet.

Som Slojder påpeger, så virker det lidt vildt at AGF ikke har lært af sidste sæson, men omvendt har jeg også forståelse for at der skal skabes luft i budgettet før der kan komme nye ind.

Men jeg mener helt klart at dette transfer vindue har skuffet mig indtil nu, jeg havde forventet et farvel til mindst 5-6 spillere, og goddag til i hvertfald 2.

Nu er transfervinduet ikke slut endnu og det kan stadig blive AGF's transfervindue, men jeg begynder at ha min tvivl – Selv når Jacob Poulsen for åben skærm står og indrømmer frustration over der ingen henvendelser er på ham.

Kravet må stadig være salg af i hvertfald Benny, Poulsen, Dioh og 2 mere, og så må der en angriber ind for det er ikke holdbart med Høegh og Sanel som ganske enkelt ikke er gode nok, ej heller til sekunda fodbold.

Fernando
      Bruger

Jeg er helt enig med Sloth.

Det havde været ønskeligt, at de var sket meget mere i truppen pt. Veed godt vi ikke handler før salg af andre. En af de ting som jeg havde glædet mig mest til i denne sæson var at følge et par nye spillere og se om de får alvor ville blomstre op. Så må vi pt. nøjes med vores egne, hvor jeg alene pt. ser muligheder for stort potentiale i sloth, kasper P, Dev.

Slasher
      Bruger

http://spn.dk/fodbold/superliga/article2146154.ece <– Lyder som om at Jakob kræver at blive solgt. Jeg tror Jakob Poulsen snart er ny Brøndby-spiller.

Steen6372
      Bruger

Jeg kan godt lide afstemningens ordlyd. Jeg synes også vi skal have en ny angriber. Men jeg synes ikke at vi skal købe en lige nu, med den økonomi og trupstørrelse vi har. Deet vil være uansvarligt. BSNs udmelding i dag vedr. prisnedsættelse på Poulsen tyder også på at vi desperat mangler penge.

Anonym

Tricket er at der jo på nuværende tidspunkt allerede er lavet en væsentlig nedskæring på lønbudgettet. Vores dyreste mand: Nando Rafael er smuttet, ligesom Kim Madsen og Ulrik Lindkvist ligeledes ikke er at finde i truppen længere. Ind er selvfølgelig Eckersley kommet, men jeg tvivler på han får løn som bare nogen af de andre.

Det vil jo næsten være en endnu større katastrofe hvis vi ikke rykker op i første hug end at vi rykkede ned – sådan som vores trup pt. er sammensat. Det kan selvfølgelig være at der er noget godt i vente (en super angriber) når Jakob P og Feilhaber er afhændet i forhold til den middelmådige angriber vi, med den luft der er nu, kan få – men omvendt kan jeg heller ikke se hvilken klasse angriber der vil til AGF i første division. Vi kan vel allermest håbe på Fetai klasse?

Steen6372
      Bruger

Slojder skrev:
      … den luft der er nu

Den luft, som du kalder det, efter farvel til Nando. Madsen m.fl. er vist for længst feset ud. Tror næppe at Jan C. sidder på sit kontor og føler at der er luft til noget som helst. Tror nærmere at der er alvorlige kvælningsfornemmelser. Vi kan meget vel stå overfor en "Vejle", hvor alt bare er sat til salg til nærmest enhver pris, blot for at overleve denne sæson. Der er næppe nogen tvivl om at budgettet indeholdt et par fede transferindtægter denne sommer. Og en del af de penge skulle i forvejen have været brugt til at lappe huller.

Steen6372
      Bruger

Så blev der da trimmet lidt i dag. Fornuftigt at leje Anders Nielsen ud. Og vi bør nok overveje at gøre det samme med Lucena, Stephan P. og Dioh. Og så selvfølgelig få solgt JP og Benny. Og dermed gøre Kasper P., Casper Sloth og Davit til stamspillere, og lade Gjesing få chancen på ny. Samtidig er det altså i år at Sanel og Høegh skal slå igennem,

Ceres
      Bruger

Hvis man skal bedømme ud fra træningskampene og den første kamp mod vejle, så er de næste spillere der forsvinder, Feilhaber, Dioh og Lucena, i nævnte rækkefølge.

Udlejningen af Anders Nielsen gør det helt klart og tydeligt, at vi beholder Sorin og, at man muligvis ikke længere forventer at kunne sælge Poulsen i dette transfervindue, da han jo er "reserve" på højre back… Altså vælger man at trimme truppen et andet sted, hvilket så nødvendigvis blev Anders Nielsen, da han næppe vilel få spilletid, med både Sorin og Poulsen i truppen.

Anonym

Steen6372 skrev:

Slojder skrev:
      … den luft der er nu

Den luft, som du kalder det, efter farvel til Nando. Madsen m.fl. er vist for længst feset ud. Tror næppe at Jan C. sidder på sit kontor og føler at der er luft til noget som helst. Tror nærmere at der er alvorlige kvælningsfornemmelser. Vi kan meget vel stå overfor en "Vejle", hvor alt bare er sat til salg til nærmest enhver pris, blot for at overleve denne sæson. Der er næppe nogen tvivl om at budgettet indeholdt et par fede transferindtægter denne sommer. Og en del af de penge skulle i forvejen have været brugt til at lappe huller.

He…det er der noget om. Men hvornår har der nogensinde været luft i budgettet? Det er fodbold og der har åbenbart været nok luft til at hente en forstærkning i form af Eckersley. Faktum er at nedrykningen skyldes – udover dårligt forsvarsspil – også i allerhøjeste grad et ringe angreb. Vi har med PS forstærket defensiven gennem spillestilen men vores angreb er stadig tandløst.

Uden et alternativ til Graulund har vi ikke lært af sidste års fejl og vi løber en stor risiko med manglende oprykning som indsats. Prisen for manglende oprykning er væsentlig større end hvad en angriber koster.

xhxn
      Bruger

Slojder skrev:

Steen6372 skrev:

Slojder skrev:
      … den luft der er nu

He…det er der noget om. Men hvornår har der nogensinde været luft i budgettet? Det er fodbold og der har åbenbart været nok luft til at hente en forstærkning i form af Eckersley. Faktum er at nedrykningen skyldes – udover dårligt forsvarsspil – også i allerhøjeste grad et ringe angreb. Vi har med PS forstærket defensiven gennem spillestilen men vores angreb er stadig tandløst.

Uden et alternativ til Graulund har vi ikke lært af sidste års fejl og vi løber en stor risiko med manglende oprykning som indsats. Prisen for manglende oprykning er væsentlig større end hvad en angriber koster.

Helt enig…. Vi mangler en farlig targetmand til Graulund. Hvis ikke vi får det kan vi få problemer med at score og klare en oprykning. Problemstillingen er magen til forårets helt store problem.

zcml
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Så blev der da trimmet lidt i dag. Fornuftigt at leje Anders Nielsen ud. Og vi bør nok overveje at gøre det samme med Lucena, Stephan P. og Dioh. Og så selvfølgelig få solgt JP og Benny. Og dermed gøre Kasper P., Casper Sloth og Davit til stamspillere, og lade Gjesing få chancen på ny. Samtidig er det altså i år at Sanel og Høegh skal slå igennem,

Hmm! Hvis vi lejer Stephan ud, og samtidig får solgt Jakob og Benny, hvem skal så spille på vores fløje?
      Ja, der er Davit, men han kan jo ikke spille i begge sider på én gang. Og han kan jo også blive skadet, eller bare trænge til at blive skiftet ud.

Hvis klubben gør som du foreslår vil vi rent faktisk komme til at stå med kun 5 midtbanespiller, hvis altså Gjesing tælles med som sådan. Og det er nok lige lidt nok, men det er måske set som en selvfølge, at der kommer nye til, hvis alle de "afskibes"?

Di Stefano
      Bruger

Selv om Anders Nielsen nu er lejet ud for resten af sæsonen, er det vel ikke helt utænkeligt, at der går endnu en lejeaftale til en midterforsvarer til enten Esbjerg eller Randers, som begge har en central midterforsvarer ude med en langtidsskade?

Steen6372
      Bruger

zcml skrev:
      Hmm! Hvis vi lejer Stephan ud, og samtidig får solgt Jakob og Benny, hvem skal så spille på vores fløje?
      Ja, der er Davit, men han kan jo ikke spille i begge sider på én gang. Og han kan jo også blive skadet, eller bare trænge til at blive skiftet ud.

Jeg vil også allerhelst have 2 kvalificerede spillere til alle pladser på holdet. Det er vel nærmest det vi har lige nu – på nær i angrebet.

Vi kan selvfølgelig ikke leje alle vores spillere ud, og jeg er opmærksom på at det ikke er fløje vi har flest af. Men hvis vi antager at vi har MJ, Kasper P., Sloth, Devdariani, Gjesing og muligvi Lucena til rådighed, må vi også kunne få en meget kvalificeret 1. divisionsmidtbane ud af det. Man har også set Høegh og Sanel spille venstrefløj.

Mit argument var først og fremmest, at hvis Peter S. opfatter Stephan som en marginalspiller (pga. manglende defensive evner), så var det da nok et lejemål man burde kunne få i stand ret let. Umiddelbart vil jeg så hellere se at man prøver at omskole Stephan til angrebet i stedet for. Men det kan godt være at det vil give ham for lidt rum at udnytte sin hurtighed i. Under alle omstændigheder har manden stort potentiale, og det vil være skidt at have ham bænken i denne sæson.

Steen6372
      Bruger

Så får vi måske alligevel en ny angriber: http://www.agffodbold.dk/news.asp?id=7885

Olvier23
      Bruger

Som mange andre er jeg også træt af de seneste transfer-rygter med Jakob Poulsen og Benny. Men jeg bliver nød til at dele dette med jer…..IGEN

Jakob P ryger til FC Köln. Har sagt det før og nu siger jeg det igen. Aner ikke en skid om beløbet, men er også lige glad, nu skal vi bare få gjort en ende på dette virak, så vi udelukkende kan koncentrere os om vores eneste mission = At få vores hold tilbage i suppen

Olvier23 skrev:
      Som mange andre er jeg også træt af de seneste transfer-rygter med Jakob Poulsen og Benny. Men jeg bliver nød til at dele dette med jer…..IGEN

Jakob P ryger til FC Köln. Har sagt det før og nu siger jeg det igen. Aner ikke en skid om beløbet, men er også lige glad, nu skal vi bare få gjort en ende på dette virak, så vi udelukkende kan koncentrere os om vores eneste mission = At få vores hold tilbage i suppen

Så Köln har altså spildt de 700.000 euro de lige har betalt for Martin Lanig?

http://www.transfermarkt.de/en/martin-lanig/transfers/spieler_3942.html

Men ok, de har lidt mange unge midtbanespillere i truppen som nok ikke helt er parat til 1. bundesliga endnu: http://www.transfermarkt.de/en/1-fc-koeln/startseite/verein_3.html

CasperT
      Bruger

Jeg har ikke lige fået læst samtlige indlæg i denne tråd, så jeg beklager hvis jeg gentager noget der allerede er sagt;

Jeg synes ikke vi skal tilknytte en ny angriber nu. Jeg forventer at vi rykker op, nogenlunde med det spillermateriale vi har til rådighed. Man kunne argumentere for at vi kunne bruge tiden i 1. division til at spille en ny angriber ind på holdet, men der ser jeg hellere at vi får nogle af de unge talenter i gear. Så nej: vi skal ikke have en ny angriber i dette transfervindue.

zcml
      Bruger

@ CasperT

Tja! Hvis Davit og nogle af de andre unge angribere, for ikke at tale om Dioh, hvis han bliver kan begynde at finde netmaskerne lidt mere regelmæssigt, samt Stephan og de andre på midtbanen også byder ind i ny og næ. Så er jeg enig.
      Men skal vi igen være afhængig af at Graulund nok skal score målene, hvilket stort set også var tilfældet sidst vi var i 1. div., så tror jeg sgu ikke den går.

Graulund er en rigtigt god angriber, men han er ikke ung længere.
      Han vil blive mere "slidt", samt måske flere småskader. Og der kan let gå længere imellem målene.
      Jeg ved ikke helt om jeg er villig til at gamble med efterårssæsonen (hvilket i bund og grund er ligegyldigt, da det jo ikke er mig, der bestemmer), men kommer vi til at se det mønster, at målene hovedsageligt skal komme fra Graulund, så skal der hentes en angriber med mål i støvlerne til vinter. Og håbes på, at det ikke er for sent til den tid.

CasperT
      Bruger

@zcml:

Du har helt ret i dine betragtninger. Jeg fandt dog lidt opløftning i de unges indsats i reserveholdsturneringen forleden. Nu lader det så til at Høegh får chancen i morgen, hvilket er fint i mine øjne. De unge skal lære at kunne begå sig på højt niveau (i det omfang man nu kan tale om det når man står overfor Roskilde) i en hel kamp, og ikke bare de håndfulde minutter de hidtil har fået her og der. Det håber jeg kommer til at ske i løbet af det år vi må tilbringe i 1. division.

Ellers er jeg helt enig i dine bekymringer omkring Graulund. Han kan – og skal – ikke klare det alene. Jeg hænger min hat på at de unge kommer i omdrejninger. Ikke dermed sagt at jeg vil klage hvis vi får en ny, god angriber, men jeg ser bestemt lige så gerne at de unge får chancen for at udvikle sig.

Steen6372
      Bruger

Enig med Casper T.
      Graulund er og bliver vores topangriber i år. Men hvis der nogensinde skal blive noget ud af Sanel og Høegh, er det i år de skal have chancen. Går Graulund i stykker må vi finde en erfaren spiller der kan træde til. Og i disse tider kan man godt finde en brugbar 1. divisionsspiller udenfor transfervinduet.

Noget tyder så på at vi får et nyt angrebstalent i Aron fra Island. Og en af de 3 unge spillere MÅ da bryde igennem på det her plan!!

Di Stefano
      Bruger

Med udsigt til russisk leje af Dioh, er målet vel tæt på at være nået.
      Eneste udestående er vel, om Feilhaber kommer afsted nu og bliver erstattet af f.eks. Sivebæk på lejebasis. Og så en eventuel overraskelse med enten Dan T. eller Lucena.

Ja. Og så mangler der jo stadig en angriber. Tør BSN virkelig gamble om en katastrofal missed oprykning, hvis Graulund bliver skadet?
      Der er en håndfuld hold i 1. division som ville kunne være konkurrenter, hvis GF stod uden Graulund og kun de nuværende angribere.

Anonym

Di Stefano skrev:
      Eneste udestående er vel, om Feilhaber kommer afsted nu og bliver erstattet af f.eks. Sivebæk på lejebasis. Og så en eventuel overraskelse med enten Dan T. eller Lucena.

Ja. Og så mangler der jo stadig en angriber. Tør BSN virkelig gamble om en katastrofal missed oprykning, hvis Graulund bliver skadet?
      Der er en håndfuld hold i 1. division som ville kunne være konkurrenter, hvis GF stod uden Graulund og kun de nuværende angribere.

BSN har intet lært fra sidste forår hvis ikke han henter endnu en angriber. Især efter at Dioh er blevet lejet ud.

AGFVanloese
      Bruger

Slojder skrev:

Di Stefano skrev:

BSN har intet lært fra sidste forår hvis ikke han henter endnu en angriber. Især efter at Dioh er blevet lejet ud.

Og kampen mod Odder udstillede virkelig hvor tandløse GF er uden Graulund. Perspektiverne er uhyggelige hvis klubben ikke agerer!!

Vi skal bruge et stort skrummel med målnæse. Går PG i stykker må Sanel eller Høegh ta' hans plads – ved siden af den ny mand.
      Desværre er der ikke ret mange skrumler ledige i suppen/1. div. – Marc Nygaard havde været perfekt, men han er jo endt i Ûberundunterniedersachsen eller hvad det hedder… Andre bud:

Kim Christensen (måske over the hill, men erfaren)
      Jimmy Mayasi (gider sgu' nok ikke, med mindre Johnny Mølby pisser på ham længe nok)
      Kaimar Saaq (med sine 1.80 ikke et decideret skrummel, men iflg. Snif's hjemmeside vejer han 75 kg., hvilket giver et BMI der nærmer sig fede Peter Degns niveau…)
      Andre bud?

Rettelse (slightly off topic): Mit foregående indlæg var dybt urimeligt overfor Peter Degn, den fine fine mand. Jeg ser nu på Sniffernes hjemmeside, at hans tal er: Højde: 178 cm. Vægt: 80 kg. (!!) Ingen over, ingen ved siden af – ingen blot i nærheden af bagersønnens flotte mandepatter!

mph
      Bruger

180 og 75 kg er [i]splejset[/i], når vi snakker veltrænede mænd. Husk, at muskler massefylde er markant højere end fedts (jeg er selv et glimrende eksempel på dette)

Eraticator
      Bruger

GraulundforPresident skrev:
      Rettelse (slightly off topic): Mit foregående indlæg var dybt urimeligt overfor Peter Degn, den fine fine mand. Jeg ser nu på Sniffernes hjemmeside, at hans tal er: Højde: 178 cm. Vægt: 80 kg. (!!) Ingen over, ingen ved siden af – ingen blot i nærheden af bagersønnens flotte mandepatter!

KANON INDLÆG!! 😀

Fandme dagens griner.

Fede Peter, han ruller, til bageren !

Christiano
      Bruger

GraulundforPresident skrev:

Ha ha ha! Det er så sandt, som det er sagt! Jeg vil dog mene, at Anders Jochumsen er en værdig konkurrent til Peter Degn. Men Degns svaghed for dagmartærter, kringler og kanelstænger er bare kropumulig at matche af andre sportsfolk, i hvert fald så længe vi snakker inden for landets grænser.

@mph – Den skal jeg lige have forklaret:) Siger du at du er en lille prop, lille og muskuløs, eller hvordan skal den forstås?

Ret off-topic, men jeg faldt over den og forstår ikke pointen;)

govertz
      Bruger

Jeg vil gerne af med nr. 35 kan bare ikke holde ud og se på hvor dårlig han er. Og han er på ingen måde hans løn værdig. Det så man så også tydeligt i kampen i går. Der var Odder's nr 9 Lars B Larsen langt mere farlig og nærgående. Og han er sku kun amatør i DS. pinligt af dig Høegh. Og vi snakker ikke kun kampen i går, vi snakker din indsats de sidste par sæsoner.

Så BSN hent nu den angriber som vi har manglet siden en hvis Hr. Rasmussen blev solgt til Brøndby. 🙁

Guldfugl
      Bruger

@mph

Mikkel Kessler vejer 76, 2kg og er 185cm….Men han jo også ret splejset ik'…:D

Eraticator
      Bruger

govertz skrev:
      Jeg vil gerne af med nr. 35 kan bare ikke holde ud og se på hvor dårlig han er. Og han er på ingen måde hans løn værdig. Det så man så også tydeligt i kampen i går. Der var Odder's nr 9 Lars B Larsen langt mere farlig og nærgående. Og han er sku kun amatør i DS. pinligt af dig Høegh. Og vi snakker ikke kun kampen i går, vi snakker din indsats de sidste par sæsoner.

Så BSN hent nu den angriber som vi har manglet siden en hvis Hr. Rasmussen blev solgt til Brøndby. 🙁

Tror heller aldrig jeg har set et ungt talent få så mange chancer uden at præstere!! Den knægt har jo virkelig ingen forcer, han er hverken hurtig eller hovedstødsstærk, og så kan det altså godt være han har en udemærket teknik, det hjælper bare ikke noget uden fart i benene..

Nu du nævner Duncan, kom jeg lige til at tænke på gode gamle Tom C. Den mand var blevet stor hvis det ikke var for skaderne

Christiano
      Bruger

Jeg vil godt medgive, at hverken Høegh eller Sanel for den sags skyld, har leveret varen indtil videre for AGF. Om det mest af alt har med deres skadesfrekvens at gøre, er svært at vurdere, men deres præstationer på banen står ikke målt med antallet af chancer de har fået.

Men samtidig må man erkende, at det er en stor mundfuld for en ung angriber at spille stabilt og score regelmæssigt på Superliga-niveau. Det er vanskeligt at pege på unge, danske angribere, som laver 10-15 mål pr. sæson. Vores egen Duncan var undtagelsen, da han i kraft af sin fysik var en trussel mod et hvert forsvar. Han fik også regelmæssig spilletid fra allerede som 18-19-årig og udviklede sig til en profil for AGF. Nicki Bille i FC Nordsjælland er vel pt. det nærmeste Superligaen kommer på en ung, dansk angriber som er god for mål hver 2.-3. kamp.

Christiano skrev:
      Jeg vil godt medgive, at hverken Høegh eller Sanel for den sags skyld, har leveret varen indtil videre for AGF. Om det mest af alt har med deres skadesfrekvens at gøre, er svært at vurdere, men deres præstationer på banen står ikke målt med antallet af chancer de har fået.

Men samtidig må man erkende, at det er en stor mundfuld for en ung angriber at spille stabilt og score regelmæssigt på Superliga-niveau. Det er vanskeligt at pege på unge, danske angribere, som laver 10-15 mål pr. sæson. Vores egen Duncan var undtagelsen, da han i kraft af sin fysik var en trussel mod et hvert forsvar. Han fik også regelmæssig spilletid fra allerede som 18-19-årig og udviklede sig til en profil for AGF. Nicki Bille i FC Nordsjælland er vel pt. det nærmeste Superligaen kommer på en ung, dansk angriber som er god for mål hver 2.-3. kamp.

Helt enig – og jeg vil godt supplere med en enkelt betragtning, som folk generelt overser: Når klubber som FCN og Lyngby har relativ succes med at satse på unge folk (i modsætning til os) – så er det fordi, deres opgave er ufatteligt meget nemmere. Der kommer to ludere + en lommetyv og hepper på Farum Park – i Århus er der pres på de unge folk lige fra det minut de debuterer, og det er altså ulige sværere at indfri sit potentiale under de omstændigheder.
      FCK og OB er underlagt omtrent de samme vilkår som GF. Her skal folk præstere fra dag 1 – og man gambler derfor ikke med en trup, hvor halvdelen eller flere er unge mennesker af egen avl. Typisk køres 1-2 talenter stille og roligt ind på FCKs hold over 2-3 halvsæsoner (Willam Kvist, Zanka og ham den store teenage-angriber, jeg ikke lige kan huske navnet på er vistnok de seneste eksempler). Vi har desværre ikke råd til at gøre det samme i den nuværende situation, men det er helt klart, at GF ikke kommer til at spille om medaljer, før start-elleveren har en aldersfordeling, som er radikalt forskellig fra den nuværende…

govertz
      Bruger

Eraticator skrev
      Tror heller aldrig jeg har set et ungt talent få så mange chancer uden at præstere!! Den knægt har jo virkelig ingen forcer, han er hverken hurtig eller hovedstødsstærk, og så kan det altså godt være han har en udemærket teknik, det hjælper bare ikke noget uden fart i benene..

Nu du nævner Duncan, kom jeg lige til at tænke på gode gamle Tom C. Den mand var blevet stor hvis det ikke var for skaderne

Jeg kan slet ikke være mere enig, jeg forstår slet ikke at man kan blive ved med at give ham chancen. Selvfølgelige skal de unge spiller have mange flere chancer end de ældre, men grænsen er altså for længst overskredet med Høegh!

Han har som du selv beskriver slet ingen stykker udover måske en lille smule teknik. Han var tæt på at komme til Chelsea da han var yngre men de træk sig efter han havde været derover et par gange. Og ja det forstår man jo så godt i dag.

Sjovt at du nævner Tom C ham snakket jeg også lige om her den anden dag sammen med en kammerart 😉 Han var sku fantastisk og kan blive trist over det den dag i dag, at tænke på han blive ødelagt af skader.

For ja han ville have blevet et kæmpe talent, Tom lavet mål fra første til sidste spille dag i hans karriere. Han var utrolig farlig og meget kropsstærk ligesom Duncan er det. Det er en sådan type jeg vil have tilbage i AGF 😉

Di Stefano
      Bruger

Så er der 16 timer tilbage inden transfervinduet lukker for i år.

Jeg er stadig af den holdning, at man bør sælge/leje Benny Feilhaber ud og skaffe en angriber.

Som det ser ud lige nu, tyder det på, at man enten intet gør eller skaffer en meget ung islænding. Og Benny ser lige nu ud til at blive, med mindre han bliver skibet afsted i sidste øjeblik.

11 spillere er forsvundet i dette vindue, og Adam plus Sorin er kommet ind. Så den nødvendige trimning har fundet sted. Nu mangler der kun det sidste. Men for farligt med Graulund som eneste reelt brugbare angriber. Gode midtbanefolk er der nok af til 1. division.

don_jensen
      Bruger
      Anonym

@Di Stefano – problemet er vel i høj grad at vi ikke kan finde den spiller til rimelige penge der har Graulunds scoringsgennemsnit. Derfor tror jeg også man satser på Høegh og Sanel. Selv Randers direktør (der trods alt spiller i superligaen) har jo været ude og sige at angribere der score mål er for dyre!

Efter Davids målmængder den anden dag er jeg mere fortrøstningsfuld. Problemet med David er at han også skal dække kanten. Ryger Feilhaber er vi på spanden! Så skal der nyt blod ind – enten til angrebet – eller – hvad der nok er mere realistisk – en fløjspiller. Fløjspillere er heldigvis ikke nær så dyre som en angriber!

Di Stefano
      Bruger

Økonomien er afgjort et problem. Men måske kan der lejes i en af de større klubber.

Di Stefano
      Bruger

At der ikke kommer meget fra de unge angribere p.t., viser et nederlag til Viborgs 2. hold på 0-2 med al tydelighed. Et hold med bl.a. Sorin og Gjesing, hvor hverken Sanel, Høegh eller den nye Aron kan score, virker mere end tyndt.

Viser 52 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.