Trænertype

Forside Fora AGF Trænertype

Viser 30 svartråde
  • Forfatter
      Jakob-1795
      Bruger

Jeg ser gerne Kent Nielsen som træner i AGF.

Begrundelse:
      1. Han har spillet i klubben
      2. Han har før været træner i klubben
      3. HAN HAR FOKUS PÅ DEFENSIVEN (ja, nogen vil kalde stilen kedelig)
      4. Han accepterer ikke, at folk spiller i gule, lyserøde eller blå støvler.
      (Det sidste er faktisk alvorligt ment, som et billede på de dyder, som klubben har brug for. Tror, AGF har brug for en træner, der holder fast i de gamle dyder sorte støvler og trøjen i bukserne). En som ikke accepterer, at spillerne har travlt med at promovere sig selv.

..Og hvis han har tid og lyst, kan han da tage John Stampe med.

Kent Nielsen fungerede ikke i Brøndby, men med vores udgangspunkt, og den situation vi står i nu, tror jeg, at han er den helt rigtige mand. Mener, klubben har brug for at finde nogle af de dyder frem, som Kent tog med sig til Horsens (jvf. pkt. 4)

Mvh. Jakob

Ps.: Ellers skulle vi prøve at lokke Egon Drillo Olsen 😉

Jeg tror egentlig også han vil være ok. Jeg tvivler bare på, at han vil.

Men er Stig egentlig ikke lige så egnet? Så snart vi er sluppet af med ham fantasten, ligger han da lige for at overtage og med samme værdier som Kent Nielsen.

Kima
      Bruger

Hvem som helst bare væk med Gollum, håber at det liger i BSNs plan 1div. Kunne godt se idéen i Kent og John, men mener nu også at tøffe, med det omdømme Rendos spillerne og andre giver ham ja så kunne han godt bære det ansvar alene, måske med en assistent.

Men jo der skal en ind der vil have points og vinde kampe på fight, blod sved og tårer fremfor champagnebold (og med ER = løssluppen taktik), der alligevel aldrig nogensinde kommer til at køre i DK hverken i suppen eller 1div, over længere perioder

Beikes
      Bruger

Kent Nielsen er den sidste træner jeg vil se for min klub, ham eller John Faxe, jamen så tror jeg ganske enkelt ikke jeg kommer på stadion igen.

SÅ desperat bliver jeg aldrig!

Poul Hansen, Carsten Broe, Ove C. eller måske endda Tøfting

HvidIhjertet
      Bruger

Håber aldrig Kent N bliver træner i klubben. Regler er fint, men en regel som at spillerne ikke må have en anden farve sko på er da hamrende ligegyldigt!. En spiller promoere sig jo ikke mere, ved at være "modebevidst" .

Jeg synes en træner også skal have karisma og vise noget ud af til, hvilket jeg ikke synes en træner som Ove C gør. Da jeg så et interview med ham efter FCN kampen, var jeg lige ved at falde i søvn over hvor kedelig han er at hører på.. Det kan godt være det ikke er det vigtigste, men hvis man skal have en træner i mange år, må det gerne være en der har karisma og humor. Ove P på trods selvom han så ret gammel og kedelig ud, havde en fed karisma og kunne sagtens tage pis på pressen. ER har også humor, ville bare ønske han havde fået mange flere point!. Og håber sku han får holdet igang i de 2 sidste kampe !

Christiano
      Bruger

Interessant diskussion: Bør klubben satse på en kynisk, resultatet-orienteret trænertype, som fx Kent Nielsen eller Ove Christensen?

Eller et trænertalent, som kan præge klubben på længere sigt som eksempelvis Peter Sørensen i Fredericia?

Der er i mine øjne en grund til, at Ove Christensen endnu ikke har fået kontrakten forlænget i Randers FC. Han var tiltænkt som redningsmand og ser desværre ud til at løse opgaven for fornemmeste vis. Men Ove Christensen er en "brandslukker" og magter ikke at skabe fodboldkampe og dermed videreudvikle et hold som Randers eller AGF, for den sags skyld. Dertil er hans tilgang og kompetencer til spillet for ensidige. Fight og godt sammenhold i en spillertrup er ikke nok i sig selv, selv om det er noget af det AGF har manglet allermest i foråret.

Som flere påpeger, kender Kent Nielsen klubben og håndhæver mange af de værdier som værdsættes på Fredensvang, men som under ledelse af Erik Rasmussen er blevet negliseret.

Da Kent Nielsen stod i spidsen for Horsens, var holdet garant for fight, en god defensiv og periodevis godt spil.

Desuden har han erfaring med en opbygningsfase, som AGF skal ud i efter sæsonen, fra sine mange sæsoner i Horsens.

Kent Nielsen som cheftræner i AGF efter sommerferien er ikke utænkeligt, hvis økonomien rækker til det.

Fenrik
      Bruger

Ja, jeg mener også Tøfting eller Kent Nielsen ville være oplagte emner, og blandt mine favoritter.

Men mener også samtidigt, at Peter Sørensen kunne være et interessant valg på sigt. Men er det ikke også lidt de samme dyder ?

Men ingen tvivl om vi har brug for en mere disciplineret træner, der har et lidt mere "stift" koncept end ER. Nogle vil kalde det mere kedeligt, men også mere effektivt og med en mere klar rollefordeling. Har vi nok brug for i vores situation.

Men hvad med en gammel træner som Lars Lundkvist ? Er det helt ude i hampen ? Han kender om nogen klubben indefra, men måske er det 2 skridt tilbage og uden perspektiver på sigt…

Og nu vi er ved gamle trænere hva så med Peter Rudbæk 😀

Ceres
      Bruger

Vi skaL beholde Tøfting og bruge MJ som assistent.. når man har spillet så mange år i Italien, så ved man alt om hvordan et hold skal stå rigtigt på banen og spille taktisk klogt..
      .

Christiano
      Bruger

Helt enig med MJ som assistent, men jeg har mine tvivl med Tøfting. Jeg tror trænerduoen bliver for grøn, hvis man vælger kombinationen af en med ingen trænererfaring, og en med relativt kort trænererfaring.

Jeg tvivler desuden på, at Stig Tøfting er cheftræner-materiale.

Jakob-1795
      Bruger

Hvis der skal ryddes helt, helt op, mener jeg ikke ,Stig Tøfting er manden på nuværende tidspunkt.
      Manden deler vandene, han har et ry for at tiltrække dårligt selskab, han blev fyret pga. vold, og han deler sponsorerne.
      Derfor er han ikke mit valg pt. -men måske senere, for jeg har altid godt kunnet lide ham som person og de fodboldmæssige egenskaber han står for.

Mvh. Jakob

Kima
      Bruger

Tror godt at det kunne ende med Kent N, jeg foretrækker nu en kombi af Poul H og Tøffe, det kunne være bomben 😀

Utzon
      Bruger

Nej tak til Kent "0-0" Nielsen!

Jeg stemmer for at beholde Erik Rasmussen. Det vil være meget dyrt at fyre ham, og jeg tror på en ny start i 1. division. Jeg vil til gengæld meget gerne have Martin Jørgensen som spillende assistent, og jeg ser ham også meget gerne som 1. holds træner, hvis han tager de rette uddannelser.

Hvis vi absolut skal have ny træner stemmer jeg for Carsten Broe. Jeg synes der er noget sjovt ved ham. Han tør sige sin mening, og så er han langt mere karismatisk end f.eks. Kent Nielsen. Jeg tror måske at han er en tand for defensiv til min smag, men kan være at han ændrer det når han får en lidt mere offensiv spillertrup at arbejde med.

TsT
      Bruger

Er det ikk en træner type som Ståle i FCK man har brug for. En som i sig har den naturlige hvis man kan sige det respekt og autoritet, og ikke en som hele tiden skal og vil blive styret som en træner i snor af en bestyrelse, en presse og ja måske tilhænger som ofte udtaler sig uden reel belæg. der må træneren ha så meget tro på sig selv, egne evner og også evne at føre det ud og over i hans spiller. Ove C. kunne i Randers på hans helt egen stille måde uden de der mega store armbevægelser. Jakob Nielsen sports-boss i Randers FC har givet ham arbejdsro.

OvePstyrer
      Bruger

Jeg håber for alt i verden ikke, at vi får Stig Tøfting. Han er ganske enkelt for problematisk som person og desuden har han aldrig nogensinde stået med ansvaret for et hold før.
      Lad os få en, som har bevist sin værdi. Vi skal have en træner, som kan få en masse ud af et lille budget og spillermateriale, og en type, der kan bygge et hold op på sigt omkring et spilkoncept, som de magter.

Carsten Broe kunne være et godt bud, synes jeg. Peter Sørensen ligeså.

Ceres
      Bruger

OvePstyrer skrev:
      Carsten Broe kunne være et godt bud, synes jeg. Peter Sørensen ligeså.

Carsten Broe blev jo "gået" af SønderjyskE, fordi han ikke havde en pind forstand på (eller interesse i ) udvilking af unge talenter, så han kan slet ikke bruges i AGF, hvis det er de unge talenter vi skal satse på i fremtiden.
      .

gfbrian
      Bruger

Kima skrev:
      Hvem som helst bare væk med Gollum, håber at det liger i BSNs plan 1div. Kunne godt se idéen i Kent og John, men mener nu også at tøffe, med det omdømme Rendos spillerne og andre giver ham ja så kunne han godt bære det ansvar alene, måske med en assistent.

Men jo der skal en ind der vil have points og vinde kampe på fight, blod sved og tårer fremfor champagnebold (og med ER = løssluppen taktik), der alligevel aldrig nogensinde kommer til at køre i DK hverken i suppen eller 1div, over længere perioder

Hold nu kæft med det der Gollum pis…..sku da ved at være trættende at skulle læse indlæg, hvor folk tror de er smarte når de kan svine andre med diverse øgenavne….

Og mht til tråden her, så kunne jeg da godt se en træner som Kent Nielsen i klubben hvis Erik Rasmussen bliver fyret efter sæsonen…..
      Tøffe kan jeg slet ikke se som cheftræner i GF…..han ender jo også med at pande en af spillerne en på et eller andet tidspunkt (det er jeg slet ikke i tvivl om, for han så tit vist at han ikke kan styre sig, og det er vel ikke det vi har brug for vel?).

jan_F
      Bruger

Det største problem med de mere defensivt orienterede trænere, som nævnes er at GF med stor sandsynlighed (læs helt sikkert) spiller i 1. division næste år og der kan vi forvente at de andre hold står meget dybt i banen. Derfor vil en Kent Nielsen/Ove C type give en del problemer med at åbne deres forsvar. Vi så det jo med OveP sidst vi var nede – der havde vi ofte svært ved at skabe chancerne/målene og rykkede jo reelt kun op fordi Sønderjyske gik i stå (noget OveP-romantikerne ofte glemmer).

Hvis vi skal skifte træner skal det være til en offensiv type – gerne med en defensiv assistent med forstand på dødbolde … Men hov det er jo det vi har pt…

cv
      Bruger

Kent Nielsen lyder som et glimrende alternativ, med Tøffe som assistent. Vi har brug for en træner der kan bygge et fundament op, specielt omkring det defensive.

Det er tid til at man i AGF går MEGET mere ydmyg til opgaverne. Vi skal ikke spille med i top 4 i de næste par år. I stedet burde vi koncentrer os om en genopbygning af holdet startende fra forsvaret og op. Vi bør være tilfreds med at være midterhold i et par år, og se udviklingen, langsomt men sikkert, få virkning.

Vi skal have flere spillere centralt der har fysik, og løbestærke spillere på kant og angreb.

Der skal tænkes økonomisk, for der er ikke råd til JP, Feilhaber, og Nando typer.

DER SKAL KÆMPES.

jan_F
      Bruger

Tilfreds med et midterhold… problemet er at GF er et bundhold – tabellen lyver aldrig og GF har ligget nederst de sidste 10 år – ergo er GF et bundhold. Det er det vi skal være "tilfredse" med og arbejde ud fra med de dyder, som hører til et bundhold – fight og økonomisk stramt. Når der er styr på det, så kan vi begynde og kigge mod midten – og når vi har ligget der noget tid, så kan vi begynde at kigge op. Man går altså ikke fra 1. division til SAS-liga medaljer på to-tre år. I hvertfald ikke uden en sugardaddy 😉

nuclearcola
      Bruger

Så vi skal starte forfra, ligesom sidst med Ove P ?
      Kan ikke passe at vi skal starte forfra i 1.division hver gang vi skifter træner. Vi spillede noget af det vildeste fodbold længe i starten af sæsonen. Jeg tror det nuværende trænerteam er godt nok, og de må også have lært meget i denne sæson med sådan en kæmpe nedtur. Tror dog ikke de kan vende bøtten i denne sæson, da spillerne er for langt nede.

hallum11
      Bruger

Stig & Martin J

MJ som spillende

NICE

Steen6372
      Bruger

Jeg var ikke en af dem der jublede, da ER kom til klubben. Men jeg kunne godt se, hvad det var man ville gøre med holdet, og på et tidspunkt så det jo også positivt ud. Havde vi haft lidt mere held på skadesfronten (i efteråret blev rytmen brudt af at alle midtforsvarere var skadet i kortere eller længere tid), kunne vi have fået et topresultat i år. Faktisk mener jeg at vi havde truppen til at tage de medaljer.

Når det nu med stor sandsynlighed hedder 1. division næste år, bliver vi nødt til at se på hvilken trup og hvilken målsætning vi har for den kommende sæson. Hvis vi mener at vi vil hurtigt tilbage, så har vi ikke brug for en defensivt orienteret træner. I så fald kan man lige så godt give Erik Rasmussen en "strafrunde" i 1. division næste år. Vi skal jo alligevel betale hans løn.

Christiano
      Bruger

Det ville være en falliterklæring af dimensioner, hvis ER får lov at fortsætte i jobbet. De seneste præstationer viser med al tydelighed, at spillerne ikke "brænder igennem" med ER ved roret. På mesterhold eller hold med leder-og vindertyper ses eksempler på, at spillerne vil gå igennem ild og vand for klubben og ikke mindst træneren. Dette er bestemt ikke tilfældet her. De halvhjertede præstationer mod HB Køge og SønderjyskE fortæller alt om situationen.

Jeg nægter at tro på, at tilliden mellem spillertruppen og ER kan genskabes, uanset om det hedder Superliga eller 1. division.

Derfor er det i den grad uholdbart, at fortsætte med ER som træner i næste sæson.

Anonym

Jeg satser ER ved roret og Stig på bænken. Gollum har ikke format. Vi har ikke råd til at fyre ER (medmindre vi afsætter ham til BIF), han har spillernes opbakning – og skal vi ikke lige blive enige om at det er fuldstændig usandsynligt at man rykker ned med det antal point vi faktisk har skrabet sammen!

Alternativt Carsten Broe! Han sætter hold efter spillerne og er god i med medier og talentfuld.

Kent Nielsen tror jeg ikke på! Han kunne på sin vis også være god – men vi er blevet for vendt med god offensiv bold på stadion – og det kan han ikke levere! Men han er vel på mange måder det som folk skriger efter. ERs modsætning!

Jeg må samtidig indrømme at et med AGF hold der formår at samle 38 point sammen i en sæson – samt blot 11 point op til 3 pladsen bør vi ikke fyrer ER så længe han har truppen bag sig. Fyr Gollum (dødbolde er under ham) og ansæt Tøffe!

Kima
      Bruger

Kan for alt i verden heller ikke se ER fortsætte, og hvis han gør ja så er det sgu tæt på den største skandale af alle! Nedrykning ja kan man måske nok leve med og overleve, men at beholde en træner der var hovedansvarlig i det, og som reelt ikke har præsteret noget, ud over det grundlag som Ove P lagde fra start, ja det er himmelråbende! Fyrer AGF ikke ER, ja så er vi da først rigtig til grin i hele landet, ALLE forventer sgu at man reagerer på denne katastrofe for hele klubben, og alle der har et GF hjerte, selv Ove P, tidl. spillere, tv kommentatorer osv osv græmmer sig over dette her!

Hvad skal han kunne tilbringe AGF? når nu han ikke har vist noget i 1,5 år! Måske han har truppens opbakning, men igen det kan vi ikke bruge til en skid, det man vil se er fight, point og resultater, INTET af det har han jo formået! At man så denne ene gang af alle vælger at beholde træneren længere end man burde er jo bare en ekstra stor "falliterklæring", men ganske kendetegnende for AGF bestyrelsen at vælge de forkerte valg på de forkerte tidspunkter, dog – BSN, som ikke er skyld i den her fadæse.

Tænker jeg også, hva så HVIS vi ryger op igen med det samme? kan han så få noget ud af holdet denne gang i suppen? eller fuser det ud igen?, når man skal til at spise kirsebær med de dygtigste hold, også på det taktiske niveau.

Et helt andet spørgsmål er også? vil han helt ærligt selv? eller laver "Gollum" en lusket bagdørs exit? med en eller anden dårlig forklaring på at GF som følge af nedrykningen nu ikke ville honorere hans lønkrav? Og har vi råd til at fyre så mange penge af på trænerposten (og den pænt store gage som han sikkert koster) når det hedder 1div efter sommerpausen? Synes dertil også at det store spørgsmål er hvem bliver og hvem forsvinder af spillerne? Spillere der forsvinder skal efter min mening ikke have noget og skulle have sagt, så man skal se hvad de spillere der bliver og kæmper videre for klubben, byen og tilhængere, hvad de mener om han vil være den helt rette til at føre holdet tilbage i suppen med det samme?

Jeg mener klart et stort NEJ, jeg vil ikke kunne holde ud og se på den ugidelige og opgivende attitude han altid står med på sidelinien, nok er nok: ER gør os alle en stor tjeneste og smut hjem til Djævleøen! Og gør du ikke det så: kære ledelse hjælp ham for helvede på vej! Om det så koster kassen, i dont care!

zcml
      Bruger

Slojder skrev:
      – og skal vi ikke lige blive enige om at det er fuldstændig usandsynligt at man rykker ned med det antal point vi faktisk har skrabet sammen!

Arh! Der var nok ikke mange, der ville ha' regnet med det, men fuldstændig usandsynligt? Nej! Vi har jo trods alt kun 2 point mere end den forrige rekord.

Skal man derimod snakke om sandsynlighed, så er det sandsynligt, at vi risikerer at rykke ned med 41 point.
      Det er self. pisseuheldigt at bundholdene, pånær Køge, har samlet så mange point sammen i denne sæson, men det ændre ikke ved, at AGF har været møgringe i foråret, og spillet langt under det niveau man kunne forvente af truppen, skader eller ej. Og faktisk opstod problemet allered i midten af efterårssæsonen!
      Godt nok har vi spillet godt langt hen af vejen (nok i størstedelen af sæsonen, trods alt), men vi har været ineffektive i felterne, og det har kostet.

Jeg kan sådan set godt lide den form for fodbold som Erik gerne vil stå for, og jeg kunne da også godt leve med at holdet havde lukket lidt for mange mål ind, hvis det til gengæld betød at vi havde scoret endnu flere.
      Jeg er enig med dem, der hellere vil se en kamp ende 3-2 end 1-0, men vil nu trods alt hellere 0-0 eller 1-0, end at tabe 1-2!

Beikes
      Bruger

Cheftræner : Poul Hansen

Assistent Træner: Martin Jørgensen

Christiano
      Bruger

Det er forhåbentlig ikke i ramme alvor du foreslår Poul Hansen? Hvis Erik Rasmussen har manglet taktisk indsigt (og det har han vel), så er Poul Hansen den sidste i verden, der skal efterfølge Erik Rasmussen. En række spillere, der var under hans ledelse i i Lyngby, har udtalt, at han var fuldstændig håbløs når det kom til det taktiske aspekt af spillet. Det modbeviste han under ingen omstændigheder i AGF, omend spillermaterialet ikke just var prangende.

Beikes
      Bruger

Jamen for fanden…de var fra Lyngby

Kima
      Bruger

Hmm hvis Poul Hansen skal være cheftræner?, så bør Tøffe også fortsætte, og evt. med MJ som spillende assistent.

I bund og grund er "alt" jo velkomment bare der sker noget nyt! 😀

Zizou1
      Bruger

Hvis/når nedrykningen er en realitet, bør vi skole om og dette uden ER som træner. Ja manden er offensivt indstillet og ja manden er dygtig til mandskabspleje, men som chef er han total indkompetent.

I modgang kommer alle på den ypperste prøve. ER har her vist at hans kompetancer absolut er ikke eksisterende når det kommer til kommunikation. Hele foråret har han fornægtet at vi kunne havne hvor vi er. Da det så endelig gik op for ham (mod HB Køge), satte han sit hold op til den ringeste præstation, jeg har set på stadion i de 25 år jeg er kommet der.

Efter SE kampen giver han så indirekte JS skylden, ved knivskarpt at analysere sig frem til at det er dødbolde der er skyld i vores placering. I mandags påtog han sig så pludselig det fulde ansvar for vores placering, og hævder at når vi befinder os hvor vi gør, har alle ret til at komme med kritik. ER har åbentbart endnu ikke forstået, at i fodbold har alle en mening om det der foregår omkring klubben, både i med og modgang.

BSN var en kæmpe klovn til at håndtere pressen i starten, men han har lært af gamet og udviklet sig ift. pressen. ER har erfaring med pressen fra tidligere jobs, men har åbenbart ikke udviklet sig.

Som ny træner, så jeg gerne at man satser på en ung træner, der kan vokse med holdet, hvis ikke Fredericia rykker op kunne Peter Sørensen måske være en mulighed. Vi har de seneste 10 år haft trænere med et imponerende CV i bagagen, men siden Rudbæk har dette ikke været en udpræget succes (hvis vi ser bort fra Ove P.)

Personligt håber jeg på en træner der er taktisk stærk, og ved hvilke kampe der skal bruges knofedt, så holdet "skinder" mod modstandere hvor der kan spilles poleret bold.

ER skal have fem kolde tæ'r bagi efter kampen på søndag, scenariet er at han kommer med ned i 1. division, og hvis vi rykker op om 1 år, har han et ½ år tilbage af sin kontrakt, hvilket ikke er langsigtet.

Kom så de hvii'e

Viser 30 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.