Tour de France

Forside Fora AGF Tour de France

Viser 105 svartråde
  • Forfatter
      gfaarhus
      Bruger

I fortsættelse af replikboksen……

Jeg lagde mærk til at Mayo igår kørte 2,5 min. ind på Michael på det sidste bjerg. Og det bliver svært for Michael da der igår var mange gode klatererer som viste meget god form.
      Tror han holder den gule trøje til Lørdag og derefter – som han selv sagde – må vi se derfra.
      Husk på at han de seneste to år er gået lidt ned den sidste uge.
      Prikker til Rasmussen men ikke gult

Budtz4ever
      Bruger

De andre åt har han næsten også kun kunne gå efter den prikkede.. Og når den næsten er sikker, er der vel ingen grund til at kæmpe alt for hårdt?

Lylle
      Bruger

han skal da bare skide på den prikkede .. den er intet værd ! ..

han skal sætte alt sin energi ind på klassementet .. en plads i top 10 er bedre en den prikkede .. og personligt tror jeg at han har benene til en top 3 placering .. og så kan alting jo ske :k

Twisty
      Bruger

Jeg så Michael Rasmussen i dag inde i Århus midt by med en kæmpe kanyle hængende ud af røven, er det godt eller skidt…….. Og tror faktisk det var Bjarne Riis han holdte i hånd med, men er ikke sikker

Ceres
      Bruger

Twisty skrev:
      Jeg så Michael Rasmussen i dag inde i Århus midt by….

Som vi jo alle ved, så kan det kun betyde at han snart skriver kontrakt med AGF [shock] .

…. Har hørt at han er lille men mega sej, så måske kan han bruges på venstre back ?, dog er han lidt af en medvinds spiller, forstået på den måde at han kun viser sit fulde potentiale når det går rigtig meget op ad bakke.
      .

Ceres
      Bruger

gfaarhus skrev:

Jeg lagde mærk til at Mayo igår kørte 2,5 min. ind på Michael på det sidste bjerg. Og det bliver svært for Michael da der igår var mange gode klatererer som viste meget god form.

Nu havde Michael jo også trukket alene i front i stærk modvind næsten hele etapen, så jeg tror jeg ikke man skal lægge så meget i at nogle af forfølgerne henteded lidt ind til sidst.

zcml
      Bruger

Tror desværre ikke Rasmussen kan vinde Tour de France (i år i hvert fald), men en top-placering, måske endda en podieplads tror jeg på.

Tror det bliver hans bedste Tour indtil videre.

Og jo, han skal satse på at beholde den prikkede, og det tror jeg også han vil kunne, uden det går ud over hans klassement. Virenque blev jo også både 2 og 3 med den prikkede trøje.

gfaarhus
      Bruger

Ceres skrev:

gfaarhus skrev:

Nu havde Michael jo også trukket alene i front i stærk modvind næsten hele etapen, så jeg tror jeg ikke man skal lægge så meget i at nogle af forfølgerne henteded lidt ind til sidst.

Det er jeg enig med dig i Ceres.
      Uanset så bliver det kanon at se ham i direkte udfordring med de andre klatrere. Det bliver afgørende hvem der er bedst på dagen.

Og til alle andre omkring "rygterne":
      Det må da klart betyde at Riis bliver tilknyttet "læge" staben 😉
      VAUWW hvor bliver vi gode 😉

gfaarhus
      Bruger

zcml skrev:
      Tror desværre ikke Rasmussen kan vinde Tour de France (i år i hvert fald), men en top-placering, måske endda en podieplads tror jeg på.

Tror det bliver hans bedste Tour indtil videre.

Og jo, han skal satse på at beholde den prikkede, og det tror jeg også han vil kunne, uden det går ud over hans klassement. Virenque blev jo også både 2 og 3 med den prikkede trøje.

Tror helt klart på at han ender i top 3, men han vinder ikke samlet.
      MEN håber det og mener faktisk han skal satse alt på klassementet
      og så "glemme" den prikkede – Den får han alligevel hvis han kommer i top tre

Jon Hare
      Bruger

Han får nok aldrig større chance for at vinde Tour de France end han har nu. Så han skal da klart gå efter det:p
      Jeg tvivler så på det kan lykkedes, selvom han selv mener han er blevet bedre på enkeltstarterne. I morgen bliver nok et klassisk forsvar af trøjen, hvor han ikke selv angriber, men vil sidde med i favoritgruppen. Måske vil Rabobank prøve at presse de andre favoriter med Boogerd og Menchov, og dermed sende dem på hårdt arbejde. Dette kan så skabe afstand til nogle af Rasmussens konkurrenter og på den måde styrke hans position.

Ellers ser jeg Alejandro Valverde som favorit til etapen imorgen. Han er god til at køre opad og samtidig har han også en hvis hurtighed i spurten. Hvem har i som favorit imorgen?

gfaarhus
      Bruger

@Jon Hare
      Jeg er enig med dig i at Valverde må være blandt morgendagens favoritter. Personligt tror jeg dog også meget på Contador & Moreau
      imorgen. Men det kan altså blive spændende taktisk og hvis man fra Rabobanks side spiller ud med Menchov så kan han altså godt vinde etapen imorgen.

Malling
      Bruger

Er helt enig med Hare et langt stykke hen af vejen. Men hvis Ralle vil have nogen som helst chance for at vinde touren er han nødt til at tage noget mere tid i forhold til valverde og de andre favoritter som er bedre på enkeltstarten, og det kunne sagtens være i morgen. Jeg tror faktisk godt han kunne finde på det,

Det kunne da være konge……….[jump]

Enkelstart, enkelstart, enkelstart.
      3 gode grunde til det ikke kan lade sig gøre at Rasmussen vinder Touren. Han er og bliver en bjergklatre. Og nu til dags skal man bare kunne det med enkelstarten. DEt kan godt være, han har været ude og sige at han har forbedret sig, men det vil vel sige at han kun styrter 1 gang i år i forhold til de 20 gange sidste år.

@Jon
      Hare. Rigtig godt bud med valverde, men jeg regner med at Vino giver det sidste knæene har, og stikker i dag på sidste bjerg. LIdt ala den sejr han vandt det år beloki udgik pga. styrt og Armstrong tog den berømte smutvej (Det var vidst ikke alle der kørte den fulde strækning den dag).

Nymark
      Bruger

fø'j hvor han ligner en bistandsklient if fan i det tøj….usmageligt 🙂

zcml
      Bruger

gfaarhus skrev:
      Tror helt klart på at han ender i top 3, men han vinder ikke samlet.
      MEN håber det og mener faktisk han skal satse alt på klassementet
      og så "glemme" den prikkede – Den får han alligevel hvis han kommer i top tre

Egenligt også det jeg mente, men det kom lidt forkert ud!

Dog får han ikke den prikkede bjergtrøje, bare fordi han ender på podiet, der skal kæmpes for den, og den prikkede har vel heller ikke endt i top-3 siden Virenque.

Førsteprioritet er self. at se hvor langt han kan drive det. En top-3 placering er vigtigere end den prikkede, men er uenig i at en top-10 placering er vigtigere.

Nu gik forsvaret af den gule trøje jo fint idag, så hvis han ikke taber for meget på den første enkeltstart, så er sejren måske inden for rækkevidde alligevel. Pantani kørte jo også over evne på sidste enkeltstart det år han vandt, og fik faktisk en haderlig tid, selvom han plejede at være elendig til den disiplin.

Dog skal Michael tilbage i den offentsive stil, når de "rammer" Pyrenæerne, hvis han skal vinde samlet, og så er der god mulighed for at han kan beholde den prikkede. Og det vil fan'me være klasse, hvis han ender i Paris med både den gule og den prikkede trøje[cheers]

Jon Hare
      Bruger

Etapeprofilen for i morgen:
      http://tour.tv2.dk/etaperne/index.php/id-10.html

Umidddelbart ligner det en sprinter etape, men de to katagori 3 bjerge til aller sidst vil nok friste en del ryttere i feltet. Samtidig er der jo en del sprintere der er udgået, hvilket vil betyde at der er knap så mange hold til at køre et udbrud hjem. Mit bud er at Voigt rammer det rigtige udbrud i morgen og napper sejren.

Hvem er jeres bud på en vinder?

Hatte
      Bruger

Jens Voigt, den ligger godt til ham. Og på nuværende tidspunkt er han pga. hans gode form og fordi han ikke har været afsted så meget, en oplagt vinder.

Beeblebrox
      Bruger

har spillet en hund på Voigt så kryds fingre for mig 😉

gfaarhus
      Bruger

Jeg tror faktisk mere på Jens Voigt på freagens etape:

http://tour.tv2.dk/etaperne/index.php/id-12.html

andersstein
      Bruger

Fuck DCU, fuck ham, der lige er kommet med dopinganklager mod Michael Rasmussen. Dopinganklager fra 2002! Sjovt, at det kommer op, i mens han er i gult. Hvad folk ikke gør for opmærksomhed. [censored]

Nå, men jeg tror at Michael Rasmussen ender som 3'er eller 4'er. Tror Valverde vinder, for han har set rigtig stærk ud, og kan alt på n cykel. Han er også min personlige farvorit (ud over kyllingen selvf.) til at vinde, fordi at han er så meget en bedre cykelrytter end Klöden. Klöden har 3.50 op til Rasmussen. Jeg tror at Rasmussen smider omkring 3.00 minutter til ham, og tror at han bliver i gult i morgen, med mindre det går helt galt. Valverde kører ikke så god enkelstart igen. Rasmussen smider nok føringen på næste enkelstart, og så kommer han forhåbentlig på podiet. Skide være med bjergtrøjen, hvis han kan skaffe sig selv på podiet. B)

Ceres
      Bruger

kyllinger kan skam flyve :k

Samlet Stilling:
      1. Kylle Rylle RASMUSSEN [yeah]
      2. EVANS Cadel + 01' 00"
      3. CONTADOR Alberto + 02' 31"
      4. KLÃ-DEN Andréas + 02' 34"
      5. LEIPHEIMER Levi + 03' 37"
      6. KASHECHKIN Andrey + 04' 23"
      7. SASTRE Carlos + 04' 45"
      8. ASTARLOZA Mikel + 05' 07"
      9. VINOKOUROV Alexandre + 05' 10"
      10. KIRCHEN Kim + 05' 29"
      11. VALVERDE Alejandro + 05' 48"
      12. MAYO Iban + 05' 48"
      13. GERDEMANN Linus + 06' 59"
      14. PEREIRO SIO Oscar + 07' 04"
      15. POPOVYCH Yaroslav + 07' 37"
      16. MENCHOV Denis + 07' 45"
      17. SCHLECK Frank + 07' 49"
      18. ZUBELDIA Haimar + 08' 18"
      19. KARPETS Vladimir + 09' 13"
      20. SIUTSOU Kanstantsin + 10' 25"
      —-

Kan Rasmussen øge forspringet til de andre favoritter med yderligere et par minutter på en bjergetape, så tror jeg han er den 'Gule Kylling' hele vejen til Paris.. Med mindre der løber en hund over vejen, eller noget 😉

http://www.youtube.com/watch?v=W2JE2Z6XZdQ
      .

tror desværre ikke at han vinder – han skal ud og skaffe minutter inden den næste enkeltstart og det ved de andre godt, så hver gang han prøver på noget, så kører de ham ind. Har kun en ting at sige til hans præstation so far:k:k:k:k:k:k:k

Tommy B
      Bruger

Han må jo bare køre fra den op af et bjerg… Der kan de sgu ikke hente ham… 😉
      Go' Rasmussen! [jump]

flyen
      Bruger

For satan hvor kører hutig op ad det bjerg i dag. og nu har han næsten 2½ min foran nummer 2.
      Respekt

Dalle
      Bruger

Skide godt. Det kommer formentlig til at stå mellem ham og Contador. Hvis Rasmussen også overgår sig selv på den næste enkeltstart kører Contador altså heller ikke særlig meget hurtigere end ham på en enkeltstart. Rasmussen skal dog lige angribe lidt mere!!

Budtz4ever
      Bruger

Her er den som den ser ud i dag:

1 Michael Rasmussen (RAB) 64:12:15.000:k
      2 Alberto Contador (DSC) +02'23"
      3 Cadel Evans (PRL) +03'04"
      4 Levi Leipheimer (DSC) +04'29"
      5 Andréas Klöden (AST) +04'38"
      6 Carlos Sastre (CSC) +05'50"
      7 Andrey Kashechkin (AST) +06'58"
      8 Mikel Astarloza (EUS) +08'25"
      9 Alejandro Valverde (GCE) +09'45"
      10 Yaroslav Popovych (DSC) +10'55"
      11 Oscar Pereiro sio (GCE) +11'01"
      12 Juan mauricio Soler hernandez (BAR) +11'31"
      13 Haimar Zubeldia (EUS) +12'15"
      14 Kim Kirchen (TMO) +13'16"
      15 Vladimir Karpets (GCE) +14'58"
      16 Iban Mayo (SDV) +15'31"
      17 Christopher Horner (PRL) +17'23"
      18 Denis Menchov (RAB) +18'57"
      19 David Arroyo (GCE) +19'19"
      20 José ivan Gutierrez (GCE) +19'33"

zcml
      Bruger

Han kørte over evne på enkeltstarten igår, men det ser man ofte med en rytter i gult, og kan han gentage det på sidste enkeltstart, så vinder han også løbet.

Den sidste enkeltstart er dog flad, så er ikke sikker på at han kan køre så meget op med de bedste som han gjorde på den første.
      Derfor skal han ha' lagt mere afstand til Evans og Klöden, men som han kørte idag kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne "sætte" dem igen imorgen.
      Dog ser det ud som om han får svært ved at komme af med Contador, men så meget bedre, end Michael, tror jeg ikke han kører på en enkeltstart. Han blev dog nr. 15 på prologen, hvilket bekymrer mig, men tror på Kyllingen i gult i Paris.

GUNNER
      Bruger

Rasmussen bliver testet positiv.. Det er kun et spørgsmål om tid..
      [think]

Ceres
      Bruger

@GUNNER

vrøvl

Rasmussen er hverken mer eller mindre dopet end Contado, Evans, Leipheimer, Klöden, Vinokurov (og alle de andre fra kasakhstan med med Russisk klingende navne)..

Reglerne er strammet meget op og jeg er ret sikker på at samtlige top ryttere iTouren har modtaget advarsler. Problemet for Rasmussen er en lille kyllinge "fjer" hurtigt bliver til "5 høns" i medierne når man pludseligt køre i Gult..

Ta nu feks. advarslerne, hvor af den første var til hele 6 ryttere fra Rabobank. En advarsel der iøvrigt senere blev trukket tilbage efter en protest fra holdet. Så den er slet ikke gyldig… Næste advarsel var da Rasmussen (på grund af et langsomt postvæsen på de kanter) blev mistænkeliggjort for at træne i Mexico, på trods af at hans kone har fast bopæl i Mexico.

Den sidste doping anklage fra en mountainbike rytter og tidliger "ven" af Rasmussens daværende kæreste (nu kone) lyder helt hen i skoven. Hvis det var sandt hvorfor :

1) først komme med anklagerne når Rasmussen pludselig er i gult i Touren ? … især hvis de allerede dengang kom på kant med hinanden. På mig lugter det lidt af at han føler at Rasmussen måske tog hans veninde/kæreste fra ham og nu ser chancen for noget payback

2) Hvorfor iøvrigt hente "sand til Sahara". Hvad cykelsport angår er Italien måske nok det mest doping befængte land i Europa, så det giver ingen menig at ta' risikoen med at købe doping i USA og fragte det til Italien.

3) hvis vi antager at Rasmussen virkeligt har været dopet siden 2002 hvorfor kommer de store resultater så først nu i år ?, og ikke i 2003, 2004, 2005 eller 2006 ?… Kontrollen har jo aldrig været bedre end den er nu (hvilket vi så sidste år), så det nærmest er umuligt at snyde op til/under Touren…
      .

Twisty
      Bruger

Det er vel ikke umugligt at snyde op til touren hvis man er "væk" i 22 dage, manden stinker jo langt væk af doping……… det er ligefør man kan se stikhullerne i hans arm……….. Men fuck det, de er alle sammen fucked up på EPO og væksthormoner

Dalle
      Bruger

Ceres skrev:

@GUNNER

vrøvl

Rasmussen er hverken mer eller mindre dopet end Contado, Evans, Leipheimer, Klöden, Vinokurov (og alle de andre fra kasakhstan med med Russisk klingende navne)..

Reglerne er strammet meget op og jeg er ret sikker på at samtlige top ryttere iTouren har modtaget advarsler. Problemet for Rasmussen er en lille kyllinge "fjer" hurtigt bliver til "5 høns" i medierne når man pludseligt køre i Gult..

Ta nu feks. advarslerne, hvor af den første var til hele 6 ryttere fra Rabobank. En advarsel der iøvrigt senere blev trukket tilbage efter en protest fra holdet. Så den er slet ikke gyldig… Næste advarsel var da Rasmussen (på grund af et langsomt postvæsen på de kanter) blev mistænkeliggjort for at træne i Mexico, på trods af at hans kone har fast bopæl i Mexico.

Den sidste doping anklage fra en mountainbike rytter og tidliger "ven" af Rasmussens daværende kæreste (nu kone) lyder helt hen i skoven. Hvis det var sandt hvorfor :

1) først komme med anklagerne når Rasmussen pludselig er i gult i Touren ? … især hvis de allerede dengang kom på kant med hinanden. På mig lugter det lidt af at han føler at Rasmussen måske tog hans veninde/kæreste fra ham og nu ser chancen for noget payback

2) Hvorfor iøvrigt hente "sand til Sahara". Hvad cykelsport angår er Italien måske nok det mest doping befængte land i Europa, så det giver ingen menig at ta' risikoen med at købe doping i USA og fragte det til Italien.

3) hvis vi antager at Rasmussen virkeligt har været dopet siden 2002 hvorfor kommer de store resultater så først nu i år ?, og ikke i 2003, 2004, 2005 eller 2006 ?… Kontrollen har jo aldrig været bedre end den er nu (hvilket vi så sidste år), så det nærmest er umuligt at snyde op til/under Touren…
      .

Det er nemlig rigtigt!! Rasmussen er ikke dopet. Det er der dog en masse andre ryttere der er, men ikke Rasmussen!!!!!!!!!

AGF-Heart
      Bruger

Tror grunden til Kylle køre fra dem er at de andre ikk tager så meget doping mere og derfor ikk kan følge med ham og hans turbo vinger [jump][jump]:D:p[cheers][lol]

Katholm
      Bruger
      Anders_agf
      Bruger

IDIOT!!!

Katholm
      Bruger

Og i følge tv2 sporten går der rygter om at Astana ikke stiller til start i morgen[shock]

Ceres
      Bruger

at Vino har været dopet undre mig ikke det mindste, men det er rimeligt desperat at bruge doping under selve Touren, da rytterne jo bliver testet hele tiden…

Men det var nok også skaden der gjorde ham desperat lige som med Floyd Landis der jo led af en hofte skade og havde brug for et mega comeback efter at han gik helt ned på 16. etape sidste år.
      .

Maradona
      Bruger

Nu må det snart være nok!!!!

Aflys årets og næste års tour, indtil man kan finde ud det.
      Jeg er så træt af at høre om skandaler hver dag.
      Enten er man nødt til at dope sig, så det ikke bliver opdaget, eller også skal der testes bedre, så alle bliver opdaget, så længe det går som nu, mistænkes alle og sandsynligvis med rette.

Og til alle dem der mener at Michael Rasmussen er den eneste der umuligt kan være dopet. Tag nu de rød/hvide briller af, det er da verdens pinligste udtalelse.

Andre Jensen
      Bruger

Maradona skrev:

Og til alle dem der mener at Michael Rasmussen er den eneste der umuligt kan være dopet. Tag nu de rød/hvide briller af, det er da verdens pinligste udtalelse.

Det er da mere pinligt at dømme folk på forhånd.

Godt og se din modstand mod doping, det skulle man jo ikke tro du havde noget imod, når man ser på dit profilnavn og dit idol [lol]

Maradona
      Bruger

Ligesom jeg er en af de første til at dømme på forhånd, er jegogså en af de første til at dementere, de få gange jeg tager fejl. Hvis det så er forkert, jamen så fred være med det.

Dopingen er jeg såmænd ligeglad med, bare jeg ikke skal høre om det. skjul det godt nok eller drop det, så længe de stopper den konstante jamren.

Jeg dømmer ikke Michael Rasmussen, men tror dog han er dopet. Jeg synes dog det er kedeligt at høre på at Michael Rasmussen er den eneste der er hævet over al mistanke.
      Armstrong havde kræft og var dopet, Riis benægtede det i 10 år, han var dopet, den anden og den tredje amerikaner var dopet Ulrich, Basso, Pantani, Virenque, Vinokourov osv, men Michael Rasmussen, nej, det er helt umuligt, det er jo latterligt bare at foreslå at han er dopet.

Lylle
      Bruger

håber virkelig ikke han er dopet .. har altid haft den (naive?) tanke at lige netop rasmussen ikke er dopet, men okay .. efterhånden er det vel ikke meget der kan overraske en i "tour de farce" ..

zcml
      Bruger

Jeg må nok melde mig enig med Maradona her!

Jeg har stadig et naivt håb om en ren sport, og håber da at Michael Rasmussen ikke har taget nogle forbutte stoffer, men tror desværre at doping stadig er meget udbredt blandt prof. cykelryttere.

Jeg glæder mig til at se Michael øverst på skamlen i Paris, og krydser fingre for at det ikke ender ligesom med Landis. Dog bliver Michael nok ikke opdaget, hvis han har taget noget, da han ikke har haft en offday, og blevet nød til at tage et "skud" midt i løbet.

Truelsen
      Bruger

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html

Så var han sgu dopet.. Kæft noget lort!:(

Det er for sygt det her!!!

HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET? De har forsvaret ham en uge, og nu?!?!?

http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2007/07/25/231801.htm?wbc_purpose=updatehttp%253Ab.dk – DET VAR EN KORT MELDING!! 😀

Åben linket og tryk opdater for at den viser siden

noget hjernedødt

Sebbe
      Bruger

Virker sq lidt mærkeligt det der!

Hp2
      Bruger

totalt latterligt, folk der havde bare det mindste tilbage for cykelsporten har da godt nok mistet den 100% nu, både med vino men så sandelig også med kyllingen[censored][censored]

tour de france burde lukke selv, inden de bliver smadret af de der spanske terrorister[censored][censored]

Aller
      Bruger

Truelsen skrev:
      http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html

Så var han sgu dopet.. Kæft noget lort!:(

Det var ikke på grund af doping. Han blev fyret fordi han løj om hvor han var henne. Han sagde han var i Mexico, men han er blevet set i Italien.

Det var et brud på holdets interne regler, og derfor er han blevet fyret.

Andre Jensen
      Bruger

Hvis han er smidt hjem alene pga. mistanken, så kan de ærlig talt rende og hoppe hele bundtet.

Så skal hele tournen aflyses, for der er ikke en værdig vinder efter Rasmussen.
      En spansk rytter der selv er i dopingmistanke? Nej vel.

@Aller

Den køber jeg ikke, skal vi kalde det et "spin"..
      Hvis en mand har løjet om hvor han har været, fair nok, så trækker man ham ud, og så fyre man ham, for ikke at skade holdet, sponsor og kollegaer, men derfra og til at man trækker et helt hold ud af Touren, den køber jeg ikke, der stikker noget under!

Personligt er jeg ikke 2 sekunder i tvivl om manden er dopet BIG TIME, og sikkert, som med Lance og Bjarne, med et stof som man i dag pt. ikke kan spore, men så har vi nok svaret om 2-3 år!
      Jeg tror måske at man internt på holdet har fundet spor i hans blod, efter noget snask, og derfor vælger at tage konsekvensen for ikke at skade holdet og sponser, at trække sig ud af touren, og smide manden ud, inden det kommer udi medierne midt i touren.
      Jeg tror der stikker noget under, hvordan det hænger sammen, må tiden vise.. – MEN jeg er 110-12% sikker på at manden er dopet..

Kasper
      Bruger

og det var så den tour…..

Aller
      Bruger

Jeg forholder mig til fakta. Teorier kan jeg ikke bruge til noget.

Men off the record, så er jeg ikke uenig i dine betragtninger 😉

Altid AGF
      Bruger

Skandale intet mindre.. De kan lige så godt lukke tour de france nu… Der er jo ingen der gider det pjat mere..
      Kyllingen er den mest testet person i feltet netop nu og prøverne er negative, så hvorfor fanden smide ham ud pga. han har været et andet sted end det han har oplyst.. SKANDALE [censored][censored]

Andre Jensen
      Bruger

Det er da lige meget hvor meget han er dopet, hvis man ikke har et rammende bevis , så er der ikke noget at gøre.
      Det handler ganske enkelt om ikke at dømme folk uden beviser.

Jeg er også sikker på at Indurain er Tour-historiens mest dopede rytter, men hvad kan vi bruge det til uden beviser.

Hva er det for noget??
      Der er intet der er sikkert!!
      de har den gule trøje og kan havde en mand der vinder for deres hold og så smider de ham ud

Jeg gider ikke se mere tour i det her år!![censored][censored][censored]

Hove
      Bruger

Hvis vi stadig bliver i teorien så tror jeg at Lance er det største medicinske eksperiment på to hjul nogensinde…

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695696.html?ss – Rabobank trækker sig ikke, men lader det være op til hver rytter om de vil forsætte med at cykle 😀

Jenz
      Bruger

Mit gæt: Kyllingen er blevet fyret efter ønske fra sponsoren.

Alm. Brand havde jo også noget at skulle have sagt, da Tøfting tilbød sig gratis for AGF.

Ceres
      Bruger

Jeg er rimelig sikker på at Rasmussen ikke kun er blevet fyret fordi han med sikkerhed har løjet for sit hold, men fordi der er trods alt nu er flere uheldige indicier der alle peger i retning af at han har dopet sig, ved at forberede sig i doping landet Italien og samtidig med forsinkelse oplyse at han er i Mexico hvor den Europæiske doping kontrol ikke har mulighed for at teste ham.

Dermed ikke sagt at det nødvendigvis er et bevis på at han er skyldig i andet end sløseri og at være lidt af en enspænder der går sine egne veje.. men det virker bare alt for mistænkeligt til at holdet/sponsorene kan gøre andet end at fyre ham.
      .

Maradona
      Bruger

Jeg er enig med de der mener der stikker noget andet under.
      Det er ikke for sjov, når man smider en sandsynlig tour vinder ud, men 4 dage tilbage. En toursejr havde været et kæmpe boost for Rabobank holdet og havde også givet en hel del pr for sponsoren.

Enten ved holdet at han er dopet og trækker ham ud, både for i fremtiden at kunne sige "Vi trak ham jo også ud" og så for at mindske risikoen for at han bliver nuppet.
      Den anden mulighed kunne være at hold og sponsor lugter et Festina rygte under opsejlling.

Lige meget hvad grunden er, er tourledelsen nødt til at aflyse i år og næste år og indtil man finder et format der virker.

DET ER NOGET LORT !
      Han er jo ikke engang blevet testet positiv[censored]

Niklas
      Bruger

Maradona skrev:
      Lige meget hvad grunden er, er tourledelsen nødt til at aflyse i år og næste år og indtil man finder et format der virker.

Kunne ikke være mere enig! Dette år har jo virkelig vist at der ikke er styr på det mindste! Uanset hvem der vinder i år må det sgu være med en meget underlig smag i munden!!!!! Tror ikke Contador synes det er særlig fedt at køre i gult idag på den sølle baggrund… alle kunne se at Rasmussen var den bedste uanset doping eller ej…

Der går meget lang tid før jeg vil overveje at bruge min tid på det cirkus igen! Tour de France er i den grad en kæmpe farce![censored]

jj
      Bruger

Så røg Rasmussen osse. Thjaa, så vinder Contador nok, han deltog jo ikke sidste år fordi har har tætte forbindelser med Fuentes – he he he, det var vist den sportsgrens endeligt!

Beeblebrox
      Bruger

Fuldstændigt inkompetent at tage den førende rytter ud af et løb på basis af en påstand fra en afdanket italiener, der påstår at have set Rasmussen i italien. Men i cykelsporten er man jo åbenbart skyldig indtil det modsatte er bevist!

Modsat mediernes informationer i nat, så benægter Rasmussen jo at have erkendt at han har løjet.
      http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2007/07/26/091304.htm

Det ville næsten være bedre for Rasmussen at tage et ordentligt skud EPO og lade sig teste for derefter at få en 2 års straf og komme tilbage, for som det er nu er hans karriere jo fuldstændig ødelagt uden at han reelt er taget i noget ulovligt.

Det må være en basal menneskerettighed at være uskyldig indtil det modsatte er bevist, og jeg mener at Rasmussen bør søge erstatning hos de som har tilsmudset hans navn, hvis de ikke kan lægge noget konkret på bordet.

Jeg vil mene at det er en falliterklæring hvis man skal aflyse Tour de France indtil man kan forhindre at folk snyder, for der vil ALTID være nogen der vil forsøge på det. I samme åndedrag burde man jo så også aflyse OL eller tage 90% af konkurrencerne af programmet.

AGF-Heart
      Bruger

Det er bare skandale på skandale!

Og hold kæft hvor er det synd for Kylle!:([think]

Maradona
      Bruger

–> AGF-Heart
      Det er da ikke synd for ham.
      Speciet i denne tid, hvor cykelsporten er sådan under beskydning, er man nødt til at holde orden på sine ting og det har Michael Rasmussen, pga snyd eller ej, ikke gjort.
      HVIS han er ren burde han have haft styr på de ting der ting, de skal bare være i orden og så var intet af dette sket.
      Fyringen er jo et sammensurium af alle de fejltagelser og dumheder MR har stået for de sidste par måneder.

En mulighed kunne være at cykelryttere fremover skal bevise at de er rene for at stille op, for det er da for fan ikke en mennneskeret (Beeblebrox) at have lov til at stille op til disse konkurrencer, fremover kunne en af barrierene meget vel være at man bevise at man ikke er dopet.

Beeblebrox
      Bruger

At bevise at man ikke er dopet er jo urealistisk, så skulle man jo overvåges 24 timer i døgnet året rundt.

Hvis Contador havde haft den gule trøje i 10 dage, så havde pressen sikkert også kammet fuldstændig over i gisninger og diverse løse historier om hans tilknytning til Operacion Puerto.

Jeg ønsker klare regler for hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt, hvis Rasmussen har erkendt at han har brudt en klar INTERN regel hos Rabobank, så respekterer jeg deres beslutning,

Men mediecikusset og tour ledelsen er til at brække sig over

zcml
      Bruger

Og UCI's præsident, Pat McQuaid påstår, at cykelsporten ikke er i krise[shock]

Hvad fanden vil han så kalde det?

Sidste års vinder blev taget for doping, ham der lå til at vinde i år er blevet smidt ud fordi han påstås, at ha' været et andet sted end han har sagt, og 2 ryttere (heriblandt forhåndsfavoritten) er blevet taget for doping og har begges hold er trukket ud af touren.

Ok! Situationerne i år kan godt tolkes som, at der nu for alvor bliver gjort noget for at komme doping til livs, men det er da tydeligt, at det stadig er et kæmpe problem, trods de seneste års anstrengelser for at få "ryddet op".

Så jo, sporten er i krise!
      Man bevæger sig den rigtige vej, men har det hjulpet endnu[think]

Tror der skal ske et generationsskifte i sporten, før vi ser et positivt resultat.
      Heldigvis er flere af dem, heriblandt; Ullrich, Armstrong, Basso, Heras, Vinokourov, Landis, Hamilton etc. væk nu (ok, ikke alle er blevet taget for doping, men de er alle en del af problemet), men der er stadig mange tilbage som jeg vil stille tvivl til, pga. den "æra" de er "opvokset" i.
      Eks. blev Contador, der er en af de nye, og nu ligger til at vinde Tour de France, også rodet ind i Fuentes-sagen. Han blev slettet af listen igen, men der må jo være en grund til, at han i sin tid blev mistænkt, og jeg har svært ved helt at have tiltro til ham. Forhåbenligt tager han det som en advarsel, indblandet eller ej, og holder sig på den "rene" sti fremover.

Tror måske ham der har tour de france (Ved sgu ikk hva han hedder) har en finger med i spillet!!
      Han har snakket om at det var skidt for touren at havde rasmussen i den gule trøje mens der var så mange ting der ikke hang sammen med ham og om han er/var dopet!
      Ved det ikk men har en mistanke til at Rabobank har fået nogle penge underbordet eller også er de blevet stærkt opfortret til at fyre Rasmussen[censored][censored][censored]
      Eller trusler med han vil smide hele holdet ud pga Michael
      [censored][censored][censored][censored][censored]

BOND-AGF
      Bruger

Boykot lortet![censored]

Ato Vari
      Bruger

Mon ikke det efterhånden kun er i Danmark, at der er nogen der tror på Rasmussen? Man skal vist håbe meget, han ikke er dopet, for at kunne tro han ikke er det. Ok, det er ikke bevist, men der er satme samlet mange indicier efterhånden:

– Et antal registrerede advarsler, hvoraf Rasmussen ikke anerkender dem alle.

– Hans egen arbejdsgiver tror ikke på ham længere, DCU tror ikke på ham, Tour de france-ledelsen tror ikke på ham

– En cykelrytter påstår at have fragtet blod for ham i 2002

– En italiensk kommentator og tidligere cykelrytter, siger Rasmussen lyver om at have været i Mexico i juni

– Rasmussens bortforklaringer: Det var kun en administrativ fejl, jeg havde ikke min computer med til Mexico, jeg havde ikke min telefon med til Mexico, det gik tabt i posten, den amerikanske cykelrytter lyver, den italienske kommentator lyver

– Rasmussens manglende afstandstagen fra hele situationen. Han minder så uhyggeligt meget om Riis i sin tid: Jeg er blevet testet negativ 14 gange! Hvor bliver den reaktion af, som man for eksempel så Jens Voigt have i går, da han hørte om det nyeste dopingoffer. Rasmussen siger stilfærdigt de rigtige ting, men ikke på nogen overbevisende måde.

Personligt tror jeg ikke på, der har været en ren vinder af Tour de France de sidste 25 år: Hvem tror på, Indurain ikke var dopet? Armstrong? Ullrich? Pantani? Og hvem tror på Contador ikke er dopet? Han kørte op af det sidste bjerg på den etape han vandt i weekenden 1½ minut hurtigere end Armstrong gjorde det år, han vanndt på samme etape.

Helt overbevist om at samtlige top ti-ryttere er dopet er jeg dog ikke. Carlos Sastre sagde efter en af etaperne, at Rasmussen og Contador kørte næsten ligeså hurtigt, som Armstrong havde gjort i sin tid, og så var der ikke noget at gøre. Personligt læste jeg den kommentar som om, at Sastre ikke følte han kunne køre lige op med dem, fordi han inderst inde ikke troede på, at de kørte under samme forudsætninger. Men det er selvfølgelig en fortolkning…

Dalle
      Bruger

Fuck Rabobank man, Det her er virkelig syndt for Michael!

Maradona
      Bruger

–> Beeblebrox
      Det er da komplet ligemeget hvad MR har erkendt eller indrømmet, det skal vel ikke til at være sådan at man er uskyldig indtil man indrømmer at man er skyldig, helt ærligt.
      Rasmussen er fyret af Rabobank, øjensynligt fordi han har forbrudt sig mo det interne regler. Detkan man jo så mene om hvad man vil, men det bliver da ikke mindre sandfærdigt af at MR ikke er enig.
      Desuden er han gentagne gange blevet advaret bl.a. Rabobank holdet, så dette er sikkert bare "the last straw".

Ceres
      Bruger

Beeblebrox skrev:
      Fuldstændigt inkompetent at tage den førende rytter ud af et løb på basis af en påstand fra en afdanket italiener, der påstår at have set Rasmussen i italien. Men i cykelsporten er man jo åbenbart skyldig indtil det modsatte er bevist!

Modsat mediernes informationer i nat, så benægter Rasmussen jo at have erkendt at han har løjet.
      http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2007/07/26/091304.htm

Det må være en basal menneskerettighed at være uskyldig indtil det modsatte er bevist, og jeg mener at Rasmussen bør søge erstatning hos de som har tilsmudset hans navn, hvis de ikke kan lægge noget konkret på bordet..

Trykker lige enig knappen i bund…

Det kan ikke være rigtigt at man skal dømmes på tilfældige journalisters rygter, men jeg gætter på at det er Tour ledelsen der har lagt pres på Rabobank for at få Rasmussen fjernet fra Touren da de efter etapen så at han nok ikke længere kunne hentes i klassementet.

En skandale !, intet mindre… Men lader gladeligt "navne" fra de store lande kæmpe om den gule trøje, selv om de er/har været doping mistænkt (Contador) og man har heller ingen problemer med at bruge/inviterer tidilgere doping dømte "navne" med i arbejdet omkring Touren, men man får lidt følelsen af at Riis frivillige tilståelse, og derved bevis for at man nemt kan være dopet og vinde Touren uden at blive opdaget, har gjort Tour ledelsen så vred at man da også lige skulle hævne sig på Danskeren Rasmussen, som jo ikke på forhånd var det store "navn" og derfor nemt kan ofres.
      .

Beeblebrox
      Bruger

Maradona skrev:
      –> Beeblebrox
      Det er da komplet ligemeget hvad MR har erkendt eller indrømmet, det skal vel ikke til at være sådan at man er uskyldig indtil man indrømmer at man er skyldig, helt ærligt.
      Rasmussen er fyret af Rabobank, øjensynligt fordi han har forbrudt sig mo det interne regler. Detkan man jo så mene om hvad man vil, men det bliver da ikke mindre sandfærdigt af at MR ikke er enig.
      Desuden er han gentagne gange blevet advaret bl.a. Rabobank holdet, så dette er sikkert bare "the last straw".

Nu har jeg heller ikke på noget tidspunkt ment at Rasmussen selv skal indrømme noget for at være skyldig, men hvis Rasmussen påstår en ting og Cassani påstår noget andet og der ikke er øvrige vidner, så vil jeg sige at det er urimeligt blot at vælge den ene påstand frem for den anden.

CeresLover
      Bruger

Dalle skrev:
      Fuck Rabobank man, Det her er virkelig syndt for Michael!

Det er vel sponsorerene der bestemte (lidt ala Tøffe-sagen). For det her var vist eneste mulighed for at få en sejr for deres hold. Nu mener jeg nemlig ikke at Menchov og Boogerd bliver gode nok til at vinde.

Så ville være dumt af dem hvis det var Rabo der gjorde det.

Ato Vari
      Bruger

Men lader gladeligt "navne" fra de store lande kæmpe om den gule trøje, selv om de er/har været doping mistænkt (Contador) og man har heller ingen problemer med at bruge/inviterer tidilgere doping dømte "navne" med i arbejdet omkring Touren, men man får lidt følelsen af at Riis frivillige tilståelse, og derved bevis for at man nemt kan være dopet og vinde Touren uden at blive opdaget, har gjort Tour ledelsen så vred at man da også lige skulle hævne sig på Danskeren Rasmussen, som jo ikke på forhånd var det store "navn" og derfor nemt kan ofres

Så det hele er i virkeligheden et komplot mod Danmark og danskere! Det er jo også det, de siger i Kasakhstan. At udelukkelsen af Vinokourov er et ondsindet europæisk angreb på deres nationale helt. B)

Ato Vari
      Bruger

Nu har jeg heller ikke på noget tidspunkt ment at Rasmussen selv skal indrømme noget for at være skyldig, men hvis Rasmussen påstår en ting og Cassani påstår noget andet og der ikke er øvrige vidner, så vil jeg sige at det er urimeligt blot at vælge den ene påstand frem for den anden.

Problemet er jo, at indicierne for at Rasmussen har løjet, efterhånden er ret så store. Cassani er en respekteret herre. Det svarer til at Rolf Sørensen påstod at have set en rytter i Danmark.

Det er åbenbart sådan psykologisk set at langt de fleste af de fældede ryttere bliver ved med at holde fast i deres løgne langt efter, de er blevet absurde. Hamiltons ufødte tvilling, Vino's styrt der skabte anomaliteter i blodet, Rasmussen, der sikkert vil blive ved med at påstå, han var i Mexico efter hans indrejse til Italien er blevet bevist af myndighederne.

Maradona
      Bruger

–> Beeblebrox
      Det er så ok, men jeg mener at med de mange indicier gør MR meget svær at tro på.

–> Ceres
      Det var den væmmeligste gang rød/hvide konspirationsbavl jeg længe har hørt.
      Ikke nok med at der er kommet ny tourledelse siden Riis tid, så startede Christian Preudhomme med at forsvare MR, men som indicierne voksede kunne han vel ikke længere forsvare det.
      Desuden er der jo ingen grund til at der skulle være denne form for alliance mod MR.
      Der er jo pt., så vidt jeg ved, intet der linker Contador til doping, ingen advarsler, ingen ting.

Beeblebrox
      Bruger

@ Ato Vari og Maradona

Cassani kan jo også have forvekslet Rasmussen med en anden selvom jeg godt ved at det yder usandsynligt,

Som det er blevet påpeget i diverse medier så må Rasmussen jo på en eller anden måde kunne bevise at han har været i Mexico, da man næppe kommer ind og ud af landet uden et stempel i sit pas.

Det ville i hvert fald være forbandet ærgerligt, og en forhastet beslutning af Rabobank, hvis det skulle vise sig at han rent faktisk var i Mexico.

Maradona
      Bruger

–> Beeblebrox
      Nu er det jo øjensynligt ikke første gang han er på kant holdet og dets interne regler. Så kan man jo mene at det er en fejl at smide ham ud midt i touren, hvis han taler sandt, men på et tidspunkt må man også trække en linie i sandet.

Ceres
      Bruger

Ato Vari skrev:Så det hele er i virkeligheden et komplot mod Danmark og danskere! Det er jo også det, de siger i Kasakhstan. At udelukkelsen af Vinokourov er et ondsindet europæisk angreb på deres nationale helt. B)

Så du mener altså ikke der har været en tydelig forskelsbehandling i måden Tour ledelsen har behandlet Riis på, i for hold til de andre doping dømte "navne" som helt åbenlyst har deres gang/arbejde i og omkring Touren ??

Der er absolut ingen forskel på Rasmussens "skyld" i forhold til da han starteded Touren og så nu, hvor han er blevet strittet ud på grund af et rygte fra en Italiensk journalist..

Den eneste virkelige forskel er at alle (også Tour ledelsen) nu havde indset at Rasmussen faktisk er favorit til at vinde Touren, noget ingen haved troet før enkeltstarten, og stadigvæk tvivlede på inden den etape der blev Rasmussens sidste dag i Touren… Jeg finder det klart mistænkeligt at han blev fjernet nettop i går hvor al tvivl om hans favoritværdighed endelig var væk.
      .

Ceres
      Bruger

Maradona skrev:Ikke nok med at der er kommet ny tourledelse siden Riis tid, så startede Christian Preudhomme med at forsvare MR, men som indicierne voksede kunne han vel ikke længere forsvare det.
      Desuden er der jo ingen grund til at der skulle være denne form for alliance mod MR.
      Der er jo pt., så vidt jeg ved, intet der linker Contador til doping, ingen advarsler, ingen ting.

Hvad har Tourledelsens på Riis tid at gøre med den forskelsbehandling der nu tydligvis forgår imod Riis ??…

Det er da påfaldende at tilfældige rygter fra diverse aviser skal kunne sidestilles med klare indicier ?… I så fald er Contador jo lige blevet hængt ud i de tyske aviser forbevidst at være blevet slettet af de spanske myndigheder fra bevismaterialet i 'Operacion Puerto', fordi de ønskede at beskytte et stort Spansk talent… Men den slags avis "indicier" tæller måske kun med i dine beregninger når det gælder Rasmussen ? 😉

Ato Vari
      Bruger

Så du mener altså ikke der har været en tydelig forskelsbehandling i måden Tour ledelsen har behandlet Riis på, i for hold til de andre doping dømte "navne" som helt åbenlyst har deres gang/arbejde i og omkring Touren ??

Tjah.. måske, men det skyldes vel, at han er den eneste tourvinder, der har indrømmet brug af doping – han er med andre ord ikke som andre dopingdømte navne. Og desuden køber jeg overhovedet ikke din kobling fra Riis til Rasmussen. Det er jo to forskellige hold!

Der er absolut ingen forskel på Rasmussens "skyld" i forhold til da han starteded Touren og så nu, hvor han er blevet strittet ud på grund af et rygte fra en Italiensk journalist..

Jo, for før touren har Rabobank-ledelsen jo tilsyneladende troet på, at der kun var tale om en administrativ fejl. Nu stoler de i hvert fald ikke på Rasmussen længere. Der er en allerhelvedes til forskel på manglende/lemfældig information og direkte fejlagtig information. I sidste tilfælde har rytteren forsøgt at skjule noget. Rabobank fastholder, at Rasmussen har indrømmet, at han har løjet.

Jeg finder det klart mistænkeligt at han blev fjernet nettop i går hvor al tvivl om hans favoritværdighed endelig var væk.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan lade være med at klukke for mig selv her foran skærmen. Tror du virkelig, at tour-ledelsen sidder og tænker: "Arrg ham der Rasmussen er ved at vinde. Han er landsmand med Bjarne Riis. Jeg kan ikke klare Bjarne Riis, så skal vi ikke presse Rabobank til at trække ham ud af touren!"

Så tror jeg mere på at mennesket aldrig har været på månen, på at Elvis stadig lever, på at VM i Sverige aldrig fandt sted og på at JFK blev skudt af CIA.

Ceres
      Bruger

Ato Vari skrev:

Tror du virkelig, at tour-ledelsen sidder og tænker: "Arrg ham der Rasmussen er ved at vinde. Han er landsmand med Bjarne Riis. Jeg kan ikke klare Bjarne Riis, så skal vi ikke presse Rabobank til at trække ham ud af touren!".

Nej, naturligvis ikke, men jeg ved med sikkerhed at Tour ledelsen mente at Rasmussen som Tour vinder ville være en en stor uønsket belastning, og jeg tror også at de måske har tænkt at han ikke er blandt de helt store "navne" og derfor rimeligt nemt kan ofres på en billig bagrund i en eller anden sags tjeneste.

Det med deres helt tydelige nag mod Bjarne Riis og det faktum, at Rasmussen nu var tæt på at blive den næste Dansker i rækken af Tour vindere der måske også er dopet uden at det kan bevises, kan så ha' været en ekstra motivationsfaktor til at få ham fjernet…
      .

Navyel
      Bruger

Og Menchov trak sig også på dagens etape (http://tour.tv2.dk/article.php/id-7707059.html), ifølge nogen af sympati for Michael Rasmussen (det stod der også tidligere på Wikipedia, nu står der bare "personal decision").

Hele denne sag er sku total latterlig.

Ved at tage Mr ud af turen ja så dømmer man jo manden før han kunne bevise noget. Ved godt han har holdt div pressemøder, men burde han ikke have ladet tvivlen kommet ham til gode?
      Er jo nærmest en offentlig hemmelighed at ledelsen hos Rabobank gerne så ham smutte da han er en total luksus rytter der går sine egne veje.
      Så længe Mr ikke er testet positiv så mener jeg ikke grundlaget for at fyrer ham er tilstede, fatter alligevel ikke hvorfor de skal kunne reddegøre for deres gøren og laden 365 dage om året.

Hvorfor ikke bare frigive alle midler til rådighed for folket, så er det op til dem selv om de vil dope sig og skade deres eget liv, samt så ville alle have samme vilkår for at deltage.

MRB)=uskyldig indtil andet bevistB)

Yalle
      Bruger

Hvis Michael Rasmussen virkelig har løjet overfor Rabobank, UCI osv. om hans tilholdssted, er en fyring + karantæne helt på sin plads, da det er i strid med UCI's regler og Rabobanks interne regler.

Noget jeg derimod undrer mig over er, hvorfor Rabobank ikke holder sagen intern under Touren og venter med fyring mm. til Touren er afsluttet, da en ny skandale ikke gavner nogen som helst under så stort løb med så stor pressedækning. Pressen havde ikke noget som helst kendskab til den påstået tilståelse fra Michael Rasmussen om, at han opholdte sig i Italien, da han burde være i Mexico, før Rabobank offentliggjorde hans hjemsendelse og suspendering/fyring.

Oven på sagen med Vinokourov og Morenis positive dopingtest samt Astana og Cofidis tilbagetrækkelse, var der alt andet end brug for en ny stor skandale.

Hvis det viser sig, at Michael Rasmussen faktisk befandt sig i Mexico under hele perioden, hvor han meddelte UCI og Rabobank, at han ville opholde sig i Mexico, kunne man frygte, at Theo De Rooy var gået hen og blevet så presset en mand, at han brugte sagen med, at Michael Rasmussen blev set i Italien som en undskyldning for at slippe af med Michael Rasmussen, da han belastede holdet. Er det tilfældet har Rabobank løjet overfor pressen, og sagt at Michael Rasmussen tilstod påtrods af, at han ikke gjorde det.

Det er meget muligt at Henrik Juul siger, at Cassani er troværdig. Men som Beeblebrox skriver, kan Cassani sagtens have set forkert, og forvekslet ham med en anden.

Det er påstand mod påstand. Men en af parterne lyver i hvertfald. Hvem det så er, kan vi nok først slå fast ved en evt. retsag. Michael Rasmussen kan sagtens bevise, at han befandt sig i Mexico under hele perioden.

gfaarhus
      Bruger

Det er for dumt at MR i den grad har mistænkelig gjordt sig selv ved ikke at følge de administrative regler der er opsat. At dette er sket ikke blot en men flere gange er stærkt bekymrende og hjælper ham ikke særlig meget.
      MR er blevet ofret på anti dopingens alter – han er blevet "dømt" – uden beviser og uden mulighed for at forsvare sig. Dette er vel i grunden værre end doping – at blive dømt blot på mistanke.
      MEN det fortæller altså også noget om hvorledes cykelsporten forholder sig til udøvernes retssikkerhed – den er ikke eksisterende.
      Jeg er tilhænger af nul-tolerance politikken, men rytterne skal altså ikke udelukkes eller dømmes alene på mistanke. Hvis dette skulle være tilfældet er der ikke en tour vinder igennem de seneste 25 år der kan sige sig fri for mistanke. Retssikkerhed og nul-tolerance skal altså gå-hånd-i-hånd.
      Det er muligt at han ikke har overholdt reglerne internt på Rabobank og i så fald er det OK at fyre ham. Men vi har kun hørt Rabobanks version. At tillægge en italiensk reporters ord mere vægt / betydning end en ansat (MR) er i mine øjne forkert og dette har jeg svært ved at tro skulle være tilfældet. Der stikker mere under.
      Personligt er jeg af den opfattelse at Rabobank ikke har haft svært ved at fyre MR, da man uden tvivl er blevet hårdt presset af sponsorer,
      UCI og tour ledelsen. Man er uden tvivl blevet opfordret til dette meget drastiske skridt.
      Kan ikke udelukke diverse konspirationsteorier- specielt fra de franske arrangøres side, som efter min opfattelse er ekstremt dobbelt moralske – men det kan ikke bevises.
      Det er nu optil MR at bevise at han rent faktisk hele tiden har opholdt sig i Mexico, hvilket iflg. medierne skulle være nemt.
      Undlader han dette vil han blive dømt skyldig i noget han måske aldrig har gjordt.
      Indtil der kommer nyt i sagen som eventuelt beviser at MR er skyldig,
      så er han i mine øjne den gule trøje værdig – spørgsmålet er om den er ham værdig.

Ceres
      Bruger

gfaarhus skrev:
      MR er blevet ofret på anti dopingens alter – han er blevet "dømt" – uden beviser og uden mulighed for at forsvare sig. Dette er vel i grunden værre end doping – at blive dømt blot på mistanke.
      MEN det fortæller altså også noget om hvorledes cykelsporten forholder sig til udøvernes retssikkerhed – den er ikke eksisterende.

Helt enig… og er så lige et par facts som aviserne måske lige har glemt at få med i farten :

Ifølge UCI selv, må en rytter slet ikke deltage i en Tour i tilfælde af en(quote) – "missed test in a period of 45 days before a major Tour".

Oversat, må man slet ikke deltage i en Tour hvis man har misset en test i en periode på 45 dage før en Tour.

Rasmussen modtog sin sidste advarsel den 29 Juni 2007, men ifølge UCI (Iquote) – "In Michael Rasmussen’s case, the UCI was able to conduct testing on him in the 45 days period before the Tour. The testing results were negative."

Så faktum er at Rasmussen måske nok har været uforsigtig med hans "whereabouts", med han har ifølge UCI ikke misset en test i den obligatoriske 45 dags periode før Touren.

Kilde:
      http://www.uci.ch/Modules/ENews/ENewsDetails.asp?id=NDIyNA&MenuId=MTYxNw&BackLink=%2Ftemplates%2FUCI%2FUCI5%2Flayout%2Easp%3FMenuId%3DMTYxNw
      .

Beeblebrox
      Bruger

Så er de allerede godt i gang med tilsmudse den nye gule trøje. Han skal være glad for at han kun skal holde den til på søndag.

Link til de knivskarpe argumenter fra AG2R http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2007/07/27/125842.htm?wbc_purpose=updatehttp%253Ab.dkhttp

De argumenter kan og vil han sikkert bruge på alle kommende førere af den gule trøje, medmindre det er en fra hans eget hold.

Lylle
      Bruger

ja, så kører vi igen : http://sporten.tv2.dk/cykling/article.php/id-7720367.html?forside

en af de førende ryttere har indgivet en positiv prøve .. det kan selvfølgelig være rasmussen, men hvor sjovt ville det ikke lige være hvis det var contador ? .. syntes næsten gisningerne om hvem der næste gang bliver taget for doping, er lige så spændenede som løbet ..

gfaarhus
      Bruger

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7721264.html?forside
      Dette bekræfter mine tidligerer postulater om at tour ledelsen har haft en "stor" finger med i spillet om MR udelukkelse.
      Desuden skulle Theo de Rooij have opsagt sit job:http://ttv.tv2.dk/index.php?side=220
      Dette tyder jo på at MR's udtalelse om at Theo de rooij er ustabil
      kunne være rigtig – MEN han skal selvfølgelig ikke dømmes på rygter.

Med de seneste forlydender om endnu en rytter der er dopet samt rygterne omkring Contador – som ligesom MR heller ikke er testet
      positiv – burde man stopp cykelsæsonen 2007 NU – Vask tavlen ren / slå en streg over ALT hvad der tidligerer er sket – og lad ALLE starte på en frisk fra og med 1. januar.
      MEN efter 1. januar bliver en rytter der er dømt for doping udelukket for løb for livstid OG endvidere udelukkes HELE holdet for alle løb i et halvt år. Hvis der på et tidligere dømt hold igen konstateres doping skal
      holdets licens inddrages for livstid.

Slutteligt så håber jeg virkelig at MR er i stand til at bevise at han har opholdt sig i Mexico som han påstår. Så er der mange indenfor cykelsporten der får røde ører.

Ceres
      Bruger

@Maradona

Ja, det "latterlige konspirationsbavl " viste sig så alligevel at ha' ramt rimeligt meget plet :

http://politiken.dk/touren/article350105.ece

@Ato Vari

Ja, så har der måske alligevel aldrig været mennesker på månen ?… og længe level Elvis 😉 😀

Jeg kan også se at Rasmussen nu har hyret en top advokat til at rense sit navn… og forhåbenligt sagsøge røven ud af bukserne på Rabobank..

http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article322240.ece

Måske der så i fremtiden er nogen der bør vente lidt med at hænge ryttere ud, før de rent faktisk er blevet taget i doping ?… Kan i mærke at ørene er ved at blive lidt røde der ude bag skærmen ?? [lol] ..
      .

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7722644.html Kunne være en måde at købe rytternes loyalitet, så de holder tæt med hvad der egentlig er sket. Håber at MR har talt sandt og at han i den grad får oprejsning i en retsag. Der er pressekonference i morgen kl 11, hvor det forventes at ASO melder ud hvem det er der er dopet.

Ato Vari
      Bruger

Ja, det "latterlige konspirationsbavl " viste sig så alligevel at ha' ramt rimeligt meget plet :

Vi har sgu da alle sammen kunnet se, at tour-ledelsen har lagt pres på Rabobank. Der, hvor kæden hopper af for dig, er, hvor du hentyder til, at det er personlig forfølgelse af Michael Rasmussen eller ligefrem et nag mod danskere som sådan. Det er simpelt hen for langt ude!

Grunden til, at Tour de france-ledelsen ikke ønsker at se MR vinde løbet, er, at de ønsker en vinder, som ikke er mistænkeliggjort i forhold til doping efter sidste års skandale. At de så muligvis får Contador, der heller ikke er gået helt fri, er temmelig ironisk. Men indicierne omkring ham er trods alt minimale i forhold til dem, MR ligger og roder med.

Jeg kan også se at Rasmussen nu har hyret en top advokat til at rense sit navn… og forhåbenligt sagsøge røven ud af bukserne på Rabobank..

Hvis du tror, at min tiltro til MR er blevet større det sidste døgn, tager du fejl. Tværtimod! Det ville være nemt for ham at bevise, at han har været i Mexico, men han nægter så meget som at vise sit pas til en journalist. Årsagen er selvfølgelig, at MR i juni var på besøg hos en læge i Italien, der kunne pumpe noget ekstra blod ind i hans årer.

Det vil være sørgeligt, hvis det lykkes MR at sagsøge Rabobank for millioner på baggrund af en eller anden teknikalitet. Så er det bare Landis-sagen om igen. Doping-rytterne bliver ved at lyve helt ud i det patologiske.

Måske er det naivt at tro på et dopingfrit Tour de France. De brænder efter sigende 3-4 gange så meget energi af som en maratonløber på en enkelt bjergetape. Der var en interessant artikel i Politiken i dag om perioden før doping blev forbudt i cykling. Før anden verdenskrig tog de relativt åbenlyst stryknin, kokain, kloroform og heroin. Efter anden verdenskrig kom amfetamin på mode, og i 1955 var det nær gået galt:

Omkring 15 ryttere lå pludselig og rallede i en bunke på det legendariske Mont Ventoux. En enkelt af dem – langt fra bevidstheden – blev ved med at træde i pedalerne, trods den vandrette position.

Den bedste til at dosere medicinen var Jaques Anquetil. Han lavede den såkaldte Anquetil-cocktail, der bestod af "morfin mod smerter om morgenen, amfetamin for at tage sløvheden fra morfinen og for at øge præstationen og en god håndfuld sovepiller til at sove på om aftenen."

Hvis det er den slags stoffer, der skal til for at gennemføre Tour de France, synes jeg, de skal lukke lortet!

whatslife
      Bruger

velkommen til retssikkerheden.. mener du så også at man skal smide folk i fængsel fordi man tror at de ikke har rent mel i posen?

hvad du tror er sket er muligt men det er også tåbeligt at spekulere i som du gør med læge besøg og lign da du jo ikke ved en kæft om det. 😉

men det er også muligt at både landis mf har ret, ingen videnskab er perfekt man mente jo også at det var sikker videnskab at fortage åreladning mod virus i gamle dage

for få år siden henrettede man folk på baggrund af en blodtype og tvivlsomme vidneforklaringer hvor dna senere gav et andet resultat mens folk ventede på at blive henrettet

hvad man ved om medicin i dag troede man også man vidste for 50 år siden

nu ved jeg ikke om du har været i mexico eller overhovedet uden for EU men [u]man får ikke et stempel hver gang[/u] så hvad pokker skulle det bevise

Mig bekendt er man uskyldig ind til det modsatte er bevist og efter min bedste overbevisning han MR en meget god sag over for Rabobank og evt. ASO på hvad der er præmiesummen (stor) og efterfølgende personlige sponsorater i millionklassen som en vinder af touren står til.

men hensyn til hårdheden var den oprindelige ide fra Tourens "opfinder" at løbet ideelt skulle være lige præcis så hårdt at kun en rytter kunne gennemføre det "vinderen" [shock]

Ato Vari
      Bruger

velkommen til retssikkerheden.. mener du så også at man skal smide folk i fængsel fordi man tror at de ikke har rent mel i posen?

Jeg er egentlig enig i, at det er lidt problematisk, at man er nødt til at smide folk ud, før det er bevist, at de snyder. F.eks. burde man i henhold til retsikkerheden ikke smide ryttere ud af løbet, før deres B-prøve er positiv. Og det var da også hård kost at flere ryttere sidste år ikke fik lov at stille til start alene på baggrund af mistanke. Men i cykelsporten er man nødt til at tage nogle mere drastiske metoder i brug, hvis man overhovedet vil have en chance for at rydde op i sporten. Rabobank hævder jo altså også, at MR har indrømmet, at han har løjet, og i så fald har de jo belæg for at fyre ham.

hvad du tror er sket er muligt men det er også tåbeligt at spekulere i som du gør med læge besøg og lign da du jo ikke ved en kæft om det.

Nej, det gør jeg ikke, og hvis jeg skulle skrive en artikel til en avis, ville jeg naturligvis udelade den sætning. Men på et debatforum har vi lov til at skrive det, journalisterne ikke tør skrive. For både medier og sportspersonligheder er omhyggelige med ikke at skrive det, alle tænker. De forholder sig til, at MR har løjet om sit opholdssted og det er nok til en fyreseddel i moderne cykelsport.

nu ved jeg ikke om du har været i mexico eller overhovedet uden for EU men man får ikke et stempel hver gang så hvad pokker skulle det bevise

Jo, jeg har været i Mexico og jeg har et rigtig fint stempel fra Aeropuerte intl. Mex. DF., 20. juli 1999. Jeg læste i øvrigt i en artikel, at Mexico i modsætning til så mange andre steder stempler alle pas og registrerer alle ind- og udrejser.

Ceres
      Bruger

Ato Vari skrev:

Rabobank hævder jo altså også, at MR har indrømmet, at han har løjet, og i så fald har de jo belæg for at fyre ham.

Ato Vari tror du virkeligt selv på den jammerlige søforklaring nu ??

Vi ved med sikkerhed at præsiden­ten for Tour de France, Patrice Clerc, efter at have set MR vinde etapen suverænt og ligne en klar samlet vinder af Touren, ringer til chefen for Rabobank-holdet Theo de Rooij, for at presse ham til at smide MR ud af Touren.

Det er også muligt at Theo de Rooij føler sig presset fra anden side (sopnsorer og UCI). Det er også værd at bemærke at MR stadigvæk har stor opbakning blandt de andre ryttere på holdet, medens de Rooij dagen efter fyringen af MR vælger at oplyse de Hollandske medier at han træder tilbage som chef for Rabobank holdet efter sidste etape at Touren…

Jeg siger ikke dermed at han nødvendigvis træder tilbage fordi han har været presset til en ubehagelig beslutning ovenfra, men måske også at han ikke længer føler at han har den nødvendige opbakning og sympati fra de andre ryttere på det hold han skal lede. At MR skulle have indrømmet at ha' været i Italien, det er der tilgengæld ikke det mindste der tyder på.
      .

LL86
      Bruger

Nej hvor var det bittert at se præmieoverrækkelsen…

Som Henrik Juul så rigtigt sagde det: Det var den næstbedste rytter der vandt.

Fransson
      Bruger

Så, nu tror jeg, at jeg vil gøre status over dette års Tour. Og hvorfor ikke gøre det her 😀

Lad mig ligge ud med min helt store skuffelse. Der må jeg sige at det ikke engang er Alexandre Vinokourov men snarer Team CSC. Når de siger at de har fået meget ud af dette års tour, mener jeg de tager fejl. At have den gule føre trøje er selvfølgelig flot. Der er kun tre ryttere på Team CSC som kan være tilfredse; Christian Vandevelde ,Carlos Sastre og Fabian Cancellara. Inigo Cuesta og David Zabriskie har skuffet enormt og viste at Lars Bak og Nicki Sørensen havde været bedre i bjergene end de var. Så jeg mener langt fra at CSCs Tour de France har været godkendt.
      Jeg er også meget skuffet over Agritubel og Bouygues Telecom, disse to hold har man næsten slet ikke set. Bouygues Telecoms Thomas Voeckler har man næsten ikke set overhovedet og man må forvente sig mere af en mand som Thomas Voeckler. Holdet har været med i udbrud men har langt fra fået det maksimale ud af det. Men Agritubel har virkelig været ude at syne, det hold har man slet ikke set overhovedet. Man kunne sagtens forvente sig mere af Juan Miguel Mercado i bjergene, han har vist før at han er en af de bedste klatrer fra hans Quick Step tid. Man kunne godt forvente at se dem i mange udbrud, bare for at vise trøjen, men det har de ikke engang, så et stort 03 herfra.

Nu til de store overraskelser, der må jeg sige at Team Barloworld virkelig har overrasket mig positivt. Ingen forventede sig noget af dette hold inden Tour de France. Den eneste som man kendte var Robert Hunter men ham havde man ikke givet mange chancer i spurterne. Han bliver nr. 2 i konkurrencen om den grønne trøje, og det må være godkendt, det er altså foran mænd som Thor Hushovd, Erik Zabel og Daniele Benatti, som vel må være nogle af verdens bedste sprintere. Så klart godkendt præstation af Robert Hunter. Alexander Efimkin og Mauricio Soler har været gode i bjergene men Mauricio Soler har været over forventning, han kørte helt fantastisk og vandt også bjergtrøjen, fremragende af Soler.

Jeg er også meget overrasket over Michael Rasmussen. Han kørte som en drøm. Tour de France ledelsen har vist, endnu engang, at de er amatører til at håndtere sager når de er pressede. De har sendt forskellige signaler ud. Jeg mener ikke det skal være personlige holdninger fra direktøren og bestyrelsesformanden som skal afgøre hvorvidt om Michael Rasmussen skal smides ud af Tour de France, det skal være en afgørelse hvor alle i ledelsen og bestyrelsen har haft en stemme. Ikke en personlig hetz fra Patrick Qlerq. Det har været en totalt forvirrende tid alle gik igennem da Michael Rasmussen blev smidt ud. Det er påstand mod påstand.
      I cykelsporten er man dømt indtil man er uskyldig. Det giver ingen mening. Så Tourledelsen er min helt store skuffelse sammen med Theo de Roijj fra Rabobank.

Jeg mener at vi kan takke Jesoer Worre for, at dette Tour de France blev helt ødelagt. Manden savnede simpelthen sine minuts of fame. Manden skal gå af som formand for Dansk Cykelunion, og det kan ikke gå for hurtigt.

Men Alberto Contador vinder og det er den forkerte vinder af løbet. Det er Michael Rasmussens trøje og det kan stadig provokere mig mere end noget andet.

Alsgaard
      Bruger
      Tommy B
      Bruger

Ja, det er sgu flot Mayo…. Hvis endeligt man skal dope sig, så gør det dog så man ender bedre end nummer 16…

Viser 105 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?