Tilskueresnittet

Forside Fora AGF Tilskueresnittet

Viser 23 svartråde
  • Forfatter
      Baum2k
      Bruger

Hey Alle

Fandme nogle dejlige kampe vi har spillet indtil videre. Synes virkelig vi viser vi hører til i suppen.

Nå, men til mit emne:

Hvordan tæller NRGi Park tilskuere?
      Tæller man fribilletter, sponsor, VIP osv. med?

Første kamp mod Lyngby, der var vi ca. 12.000.

Kampen mod OB var ca. 11.000 tilskuere.

Og det fatter jeg jo ikke noget af, fordi både da jeg var på stadion og efterfølgende set den i TV, ligner det vi nogen flere mod OB. Jeg kan virkelig ikke se hvordan vi skulle have presset 9.000 flere ind på stadion i lørdags.

Er der nogen der ved hvilke billetter der tæller?

Martin1309
      Bruger

Alle billetter har en stregkode på sig, som de gule billetkontrolører bibber ind, når man går ind på stadion… På den måde kan man tælle alle de mennesker, som sidder på stadion.
      Der er ikke nogen der kommer ind, som ikke får deres billet bibbet…

nicoztar
      Bruger

Der er ikke nogen der kommer ind, som ikke får deres billet bibbet…

det passer så ikke helt. I lørdags duede deres scannere ikke på B3-B6, så folk måtte bare gå ind 🙂

Kaluzny
      Bruger

Ja men de scanner dem ind bagefter… derfor de beholder snippen jo! Ellers kan folk jo stå i kø i 90min!

Just
      Bruger

Det var tydeligt for enhver at der var flere mod Ob end mod lyngby. Mod lyngbo var der ingen på D overhovedet, ligesom OB modsat lyngby os havde flere folk med. Og det er logisk at der var flere end de opgivne 11300. Der kunne aldrig være 9000 flere end der var i lørdags. Da tilskuertallet har stor betydning statistisk, for sponsorer, og for omverdenen generelt, syns jeg det er skammeligt at tallet bliver ogjort for lavt. Vi er altid en flok der gætter på tilskuertallet og vi gættede alle mellem 13-15000 , hvilket der også givetvis var

Skal ikk kunne sige hvor mange der præcis var på stadion i lørdags men når nu alle billetter bliver scannet så burde det vel være reelt nok tal der bliver opgivet. Men der kan selvfølgelig have været bøvl med nogen af scannerne..

kormaro
      Bruger

de scannede heller ikke vores to billetter da der var problemer med scanneren bag det ene mål:(

Beikes
      Bruger

Det er bare at kigge på optagelserne fra de to kampe. Mod Lyngby, var nedre c stort set tom, hvorimod den mod OB var fyldt op. Når der filmes fra Århus Stadion ser man faktisk kun nedre, så hvis antallet skulle være ca det samme i de to kampe, så skal der altså have været STOR forskel på, hvilke pladser der blev solgt. Det er jo helt urealistisk at øvre skulle ha' været tom mod OB, hvilket den selvfølgelig heller ikke var.

Noget er gået galt. Jeg plejer at ramme uvirkeligt tæt, når jeg sidder på stadion og skal gætte tilskuertallet, men det er også nogenlunde til, når man ved hvor mange der kan være på hver indelt sektion. Mit bud i Lørdags er på ca. 15.000 +/- 500

Replay
      Bruger

Allerede mod Lyngby, kunne vi der så kampen på stadion ikke forstå tilskuersnittet. Jeg syntes også der var flere mod Lyngby.

Kan huske da vi var 16.500 mod Fremad Amager. Var var altså lige så mange på stadion mod OB.

JunkStar
      Bruger

Vi har ikke fået scannet vores sæson kort til hverken OB eller Lyngby kampen, vi skulle blot vise dem… Så tror gerne på at tallene ikke passer..Og når man tænker på at alle smartphones nu om dage kan scanne en stregkode på sekunder, er det sku utroligt at de ikke magter at have nogle stregkodescannere(!!!!) der kan scanne stregkoder…

Just
      Bruger

at det ik passer er ret logisk, stadion var betydeligt mere end halvfuldt i lørdags, og amatøragtigt at de ik har bedre styr på det er i alles interesse med så høje tilskuer tal som muligt

Dem jeg er sammen med væder altid om antallet af tilskuere. Og første målscorer og hvilket minut han scorer. Det har vi gjort i mange år efterhånden.

Havde vist selv 12k mod lyngby og det er efterhå´nden sjældent der er nogle der er mere end 1500 fra. Budene mod OB lå mellem 13000 og 13800.

Havde selv 13500. Og er overbevist om at det er tættere på end det tal der blev opgivet. Var jeg også inden jeg hørte om tælleapperaturet

vieri
      Bruger

Fuldstændigt enig i at der var væsentlig flere tilskuere end det officielle tal på 11312 . Jeg ville selv have gættet på en 14000 +/- 500 . Og det virker ret amatøragtigt som andre også siger at vi tilsyneladende ikke har bedre styr på tilskuertallene , da vi ihvertfald ikke har nogen interesse i at underdrive disse ifht sponsorer og lign.

Lylle
      Bruger

Det var flere end 11.000 på stadion. Mig og min kammerat fik da heller ikke scannet vores billetter da vi skulle op i Speakers ("de beholdte heller ikke sippen").

letager
      Bruger

De beholder jo også bare slippen for at du ikke kan bruge din billet igen? Jeg tror sgu ikke på at de sidder og bipper dem allesammen ind bagefter! Måske vi skulle have samme system som FCM og AAB har, hvor man selv scanner sin billet ved indgangen, så bliver alle i hvert fald talt med! Det er da synd at vi ikke bliver noteret 15000+ i lørdags! Men det var i hvert fald fedt at være på stadion, jeg håber det fortsætter på den måde!

NisEMand
      Bruger

Nogen gange kunne man godt tænke sig at officielle GF repræsentanter kommenterede på nyheder, spørgsmål m.m. på MTAC. For eksempel kunne det være spændende at høre, om der fra GF's side er en god forklaring på, at OB tilskuertallet blev så lavt, på trods af at det klart kunne ses, at der var flere mod OB end mod Lyngby.

Just
      Bruger

Indtil videre er alle vist meget enige om at det officielt udmeldte tal fra i lørdags var markant for lavt. Jeg syns det pinligt at man får meldt et for lavt, da det er i alles interesse med så høje tilskuertal som muligt og jeg syns man bør afkræve den ansvarlig et svar på alles undre og hva deres holdning er til det. Kunne være fint hvis MTAC ville skrive et brev på vegne af fansene og få det opklaret

EmilBS
      Bruger

Oplevede præcis det samme. Vi gættede alle langt over, og var overbeviste om, at der var flere end mod Lyngby. Desuden er det var også ulogisk, at der skulle være færre en solbeskinnet lørdag med seneste hjemmekamp vundet end en regnfyldt mandag aften i højsommerferien.

Ceres
      Bruger

Just skrev: det er i alles interesse med så høje tilskuertal som muligt

Det her med for lave tilskuertal til topkampene, har været et tilbagevendende problem i Superligaklubberne i mange år, og var nok et endnu større problem dengang man skulle dele indtægter ved billetsalg med modstanderne..

Der har jo været skrevet en del om sorte penge i Lyngby, hvilket desværre næppe er noget særtilfælde, og man betaler jo ikke skat af indtægter fra et billetsalg der ikke bliver opgivet… nu ved jeg godt, at topklubberne i Danmark har kronisk underskud og derfor slet ikke betaler skat, uanset hvad, men spillerene betaler skat, hvilket kan friste klubberne til, at have en kasse med sorte penge til hemmelige skattefri sign-on fees og skjulte lønninger, til nye ellers meget løntunge spillere..
      .

Ceres
      Bruger

…. jeg skal måske lige tilføje, at jeg ikke ved om man stadigvæk deler tilskuerindtægterne med udeholdet i de første runder, som det var førhen, men dengang så man ofte usandsynligt lave tilskuertal i de første 3 runder, for så senere at se nogle også ret usandsynlige høje tilskuertal i udvalgte kampe, når pengene ikke længere skulle deles med andre… på den måde gik tilskuertallet samlet set op, men der blev flere penge i lommen hos hjemmeholdet…
      .

carpe_diem82
      Bruger

Omkring den påstand at nedre C skulle være næsten tom ved Lyngby kampen, så passer det ikke.

Jeg købte billet ved stadion til Lyngby kampen, og ville gerne sidde så højt som muligt på C.
      Øverste ledige række var række 4 ved C4, C5, C6 og C7. Længere henne kunne jeg få "helt oppe" på række 5.

Der var dog mange som stod oppe bagved, eller fandt ledige pladser på øvre (sæsonkort der ikke kom osv.) idet det regnede på det meste af nedre.

GFvestjyden
      Bruger

Lad os fylde stadion til sidste plads og se hvilket tal der bliver opgivet.

Just
      Bruger

haha god betragtning

Lylle
      Bruger

Der kan også være en meget nem forklaring på det lave tilskuersnit. AGF har bedt kontrollørerne om kun at medregne 7 ud af 10 gæster, da de på denne måde skal betale mindre i skat. Tror sagtens det kan betale sig i forhold til hvad man mister i sponsorinteresse osv.

Det er ikke nødvendigvis derfor, men det er da lidt underligt.

Viser 23 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?