Tidligere talenter

Forside Fora AGF Tidligere talenter

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
      Heeman
      Bruger

Efter tråden med AGF-allstar kom jeg til at tænke på, hvor mange talenter AGF har haft, som enten har forspildt eller ikke udnyttet sit talent – der er selvfølgelig nogle af dem, der blev fodboldinvalide er det vigtigt at huske på.

– Tom Christensen – 53 kampe – Stoppede pga knæskader (beskrevet som en af de mest komplette angribere i 20 år – blev kåret til årets talent i '98 – 44 U-landskampe)

– Anders Kaagh – 18 kampe – Spiller i HB Køge

– Michael Vester – 1 kamp – Spiller for Århus Fremad (samme årgang som Lumb, Morten Beck, Niels K., Blicher og Krabbe – vandt JL med dem – 26 U-landskampe)

– Navid Dayyani – 17 kampe – Stoppede pga knæskade (28 U-landskampe)

– Danilo Arrieta – 34 kampe – Spiller i Viborg (regnet som måske Danmarks største talent, og skiftede til Valencia, hvor han spillede sammen med David Silva, Albiol, Sissoko og Gavilan – 30 U-landskampe)

– Morten Beck Andersen – 1 kamp – Spiller i Skive (som nævnt tidligere en del af den talentfulde årgang 88)

– Martin Mikkelsen – 3 kampe – Spiller i FC Fredericia (5 U-landskampe)

– Jesper Blicher – 34 kampe – Spiller i FC Hjørring (endnu en del af årgang 88)

– Niels Kristensen – 7 kampe – Stoppede pga korsbåndsskade (endnu en spiller fra årgang 88 – 11 U-landskampe)

– Dennis Høegh – 20 kampe – Spiller i Skive IK (spillede med årgange over ham i AGF grundet hans talent, været til prøvetræning i Bolton, Chelsea og Inter. Fik intet mindre end 49 U-landskampe)

– Alexander Jackson Møller – 3 kampe – Spiller i Århus Fremad (I alt 23 U-landskampe)

– Anders Syberg – 1 kamp – Spiller i FCV (endnu en spiller fra årgang 98)

– Sanel Kapidzic – 15 kampe – Uden kontrakt

– Kristian Kaagh – 20 kampe – Spiller i FC Djursland

Så er der selvfølgelig mange andre spiller, hvor man kan diskutere, om de skal være med her eller ej – fx Kasper Kure, Frederik Krabbe, Jens Gjesing osv.

Er der spillere, som I mener, ikke skal være med på listen, eller er der nogle der mangler? Og er der nogen, som kunne være blevet til noget?

Jeg selv tror, at Tom Christensen kunne være blevet stor – årets U/17 talent og beskrevet som den mest komplette angriber i 20 år. Så vidt jeg husker, så var Navid også spået den helt store fremtid, og måske også Niels Kristensen.

Der er selvfølgelig lagt op til debat. 🙂

KevinCarter
      Bruger

Du har fat i mange spændende talenter.
      Dog vil jeg lige nævne, at mange faktisk anså den anden Kaagh-tvilling Kristian, som et meget større talent end Anders. Han var vist midtbanespiller og spået en stor karriere… Nogen der ved, hvad der skete med ham?

Unknown99
      Bruger

Det kunne da også være sjovt, at se talenter som agf har sagt farvel til, som er har fået en god karriere. Tænker på Lasse vibe (måske ikke det mest åbenlyse talent), Fisher, Tommy bechmann (lidt søgt, da han var ganske ung da han forlod agf).

Heeman
      Bruger

KevinCarter skrev:
      Du har fat i mange spændende talenter.
      Dog vil jeg lige nævne, at mange faktisk anså den anden Kaagh-tvilling Kristian, som et meget større talent end Anders. Han var vist midtbanespiller og spået en stor karriere… Nogen der ved, hvad der skete med ham?

Kristian Kaagh er nu med på listen. 😉

Unknown99 skrev:
      Det kunne da også være sjovt, at se talenter som agf har sagt farvel til, som er har fået en god karriere. Tænker på Lasse vibe (måske ikke det mest åbenlyse talent), Fisher, Tommy bechmann (lidt søgt, da han var ganske ung da han forlod agf).

Ved ikke lige, hvordan man skal finde frem til det, men du er velkommen til at prøve. 🙂

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.