Tid til besindelse

Forside Fora AGF Tid til besindelse

Viser 22 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

Nu syntes jeg lige vi skal læne os tilbage og se foråret/sæsonen i et større perspektiv….

Foråret er ikke gået som nogen af os ønskede, spillere, trænere og fans, men en ting kan vi dog slå fast vi ender med at blive det 10. dårligste hold i rækken og dermed sikrer vi endnu en sæson i den bedste række, hvor vi skal bevise at vi er bedre end det vi har vist.

Mange taler om at oprykning er svær og det har det også været for os. Vi har langt fra vist det spil som Ove Pedersen troede holdet rummede og hentet de point som vi havde håbet vi kunne, selv om jeg syntes vi er blevet snydt et par gange – men sån er fodbold.

Jeg er enig i at Ove Pedersen og BSN har troet at holdet var bedre end de var og den 8. plads har vi reelt aldrig været i nærheden af. Men alligevel…. Det jeg ser er et meget stort midterfelt fra nr. 5-9 som alle indbyrdes slår hinanden. Pointmæssig har der været for lange perioder hvor vi har kikset, fx. de første 5 kampe i hver halvdel, det har samlet ført til 3 point!!! Havde vi ikke haft disse pointmæssige udfald så var vi med deroppe.

Jeg tror at vi med 2 klasse forstærkninger, en angriber og en back, samt måske 1-2 breddespiller, at så har vi en reel mulighed for at komme op i det midterfelt. Det tror jeg så også bliver nødvendigt fordi jeg tror der skal mellem 30-35 point til for at blive oppe i næste sæson.

Men syntes det er forkert som Jan S. og mange at hagle holdet ned efter en dårlig kamp. Det er mange måder at komme med kritik på, og jeg syntes ofte debatten altid er totalt sort/hvid med AGF. Jeg syntes folk skal prøve at få lidt nuance ind i deres ytringer efter en kamp. Vi spillede mod OB som spiller med om medaljer – de er et fysisk stærkt hold som vi stort set ALTID har haft det svært mod. De vandt 80% af alle duellerne og det er det som gjorde udslaget. På en dag hvor vi havde været mere agressive som dele af 2. halvleg så havde vi en chance for point, men selv på vores bedste dage vil OB være favorit til at vinde. Glem ikke det.

xhxn
      Bruger

enig………..:k

whatslife
      Bruger

enig i det store hele dog ville jeg nu foretrække en midt og en back angriberne får ikke rasene meget kvalitet at arbejde med derfra

Thomashl
      Bruger

Keano skrev:
      men en ting kan vi dog slå fast vi ender med at blive det 10. dårligste hold i rækken og dermed sikrer vi endnu en sæson i den bedste række, hvor vi skal bevise at vi er bedre end det vi har vist.

Du mener vel det 10. bedste:D:D

ellers jeg jeg enig i dit indlæg…

Keano skrev:
      Jeg er enig i at Ove Pedersen og BSN har troet at holdet var bedre end de var og den 8. plads har vi reelt aldrig været i nærheden af. Men alligevel…. Det jeg ser er et meget stort midterfelt fra nr. 5-9 som alle indbyrdes slår hinanden. Pointmæssig har der været for lange perioder hvor vi har kikset, fx. de første 5 kampe i hver halvdel, det har samlet ført til 3 point!!! Havde vi ikke haft disse pointmæssige udfald så var vi med deroppe.

Enig. Mantraet fra efterårssæsonen gik jo på, at holdet ikke var spillet sammen på trods af de spillere, som blev hentet som profiler i sommers, nemlig Arnason, Lucena, Valencia og Williams. Jeg troede faktisk, at AGF ville ende som top-8 hold efter sæsonen, men det har jeg også skudt mange hvide pile efter.

Meget lå fastlagt allerede i vinterpausen. Vi sluttede af med en meriterende 2-0 sejr over FCM, og resten af vinteren gik med rapporter om en vellykket tur til Dubai, hvor alle kom hinanden ved. BSN nævnte ligefrem, at "sammenholdet i truppen nu var historisk godt".

Alle – inkl. AGF selv – glemte tilsyneladende at opprioritere scoringsproblemet, der medgjorde, at AGF ingenting kan uden Graulund – og stadigvæk ikke kan. Men hvor har vi også ramt stolpen alt for mange gange i denne sæson…

Men syntes det er forkert som Jan S. og mange at hagle holdet ned efter en dårlig kamp. Det er mange måder at komme med kritik på, og jeg syntes ofte debatten altid er totalt sort/hvid med AGF. Jeg syntes folk skal prøve at få lidt nuance ind i deres ytringer efter en kamp. Vi spillede mod OB som spiller med om medaljer – de er et fysisk stærkt hold som vi stort set ALTID har haft det svært mod. De vandt 80% af alle duellerne og det er det som gjorde udslaget. På en dag hvor vi havde været mere agressive som dele af 2. halvleg så havde vi en chance for point, men selv på vores bedste dage vil OB være favorit til at vinde. Glem ikke det.

Også enig. Der er mange, der glemmer, at det var lige netop OB, som var gårsdagens modstander. Op til kampen i går havde de ikke tabt de sidste seks kampe og tilmed har de kun ladet tre mål gå ind i 10 kampe! Ikke engang FCK eller Brøndby fik scoret imod fynboerne! Dertil lagt at de er bundet af et meget defensivt koncept, og at AGF valgte at spille med lange bolde ned mod et kompakt OB-forsvar, udelukkede al spænding om resultat – med mindre altså at Onyszko selv smed den ind i kassen.

Ceres
      Bruger

Jeg vil gerne lige tilføje at OP rent faktisk i en sidebemærkning har indrømmet at han var overrasket over den niveauforbedring der var sket i Suppen på det seneste, medens AGF har været en tur i 1. division…

Presset af FCK har de andre tophold brugt de mange TV penge på at hente større profiler i udlandet, medens det store midterfelt af klubber også har forstærket sig for ikke at blive helt sat af… Det har derfor heller ikke været så nemt som beregnet for oprykkerne at bide sig fast i Suppen. Specielt ikke når man fortrinsvis vil satse på egne talenter frem for at købe rutine…

De unge urutinerede talenter kan vi jo ikke forvente skal løfte holdet til end bedre pladsering… og spillere som White, Williams, Budtz og Árnason havde rent faktisk ingen erfaring fra Superligaen og meget lidt eller slet ingen erfaring med at spille på top niveau i udlandet og har derfor også brug for en længere oplærings/tilvænnings periode.

Det efterlader altså meget få rutinerede Suppe spillere i truppen, hvilket er et klart handikap når ligaen ikke ligefrem er blevet ringere, men klubberne har fået tilført flere profiler end for et par år tilbage… Vi skal ikke glemme hvem der er vi skal kæmpe om er 9 plads med… Brøndby… der trods alt har en trup der ikke er så specielt meget ringere end da de var topklub. Det er bare alle de andre der har forstærket sig kraftigt, hvilket også sætter vores 10 plads i relief. det var nok det bedste vi helt realistisk kunne håbe på, med så urutineret et hold…
      .

hinge88
      Bruger

Ceres: jeg er så delvis enig omkring det med rutinen.

Lindkvist, Lucena og Graulund har jo i alt for mange kampe været nærmest uden betydning, ja Graulund har lavet 13 mål- godkendt MEN, jeg kan godt finde 10 kampe hvor han ikke har gjort det godt nok.

Madsen burde også have rigelig rutine, både fra suppen men også fra udlandet, hans indsats har jo nærmest været katasrofal og kostede mange mål og point i den første halvdel af sæsonen.

Ja vi er oprykker hold og jeg var før sæsonen glad hvis vi bare blev oppe, men alligevel så har jeg sku svært ved at være tilfreds med det, når jeg kigger på baggrunden for det.
      1. Lyngby og Viborg har bare været historisk dårlige, takket være de 2 hold som er markant ringere end AGF, har vi formentlig sikret os overlevelse.
      2. Spillet har kun i MEGET små glimt været flot, meningsfyldt og frugtbart.
      3. til trods for det dyreste køb nogensinde (Dioh) og med signinger af rutineret folk som Lindkvist, Lucena og Madsen er det igen kun takket været de 2 dårlige hold at vi bliver oppe.
      4. De kampe hvor AGF har set gode ud, F.eks første kamp i foråret mod Horsens, hjemmekampen mod Randers og tilmed sejren over Lyngby, der er det jo rent og skær fordi de andre hold har haft en totalt Off-Day, især kampen mod Lyngby!

Jeg er glad for at vi overlever, men Vejle og Sønderjyske er markant bedre hold en Lyngby og Vibborg lige pt. Så der skal virkelig ske noget i klubben hvis vi skal op og slutte på bare 9.pladsen!!!

Alsgaard
      Bruger

Keano skrev:
      Men syntes det er forkert som Jan S. og mange at hagle holdet ned efter en dårlig kamp.

Overordnet set er jeg meget enig i dit indlæg. Ovenstående kan jeg dog ikke være enig i.

Hvis holdet spiller decideret pinligt – som tilfældet var i går – så må man, set med de kritiske øjne, gerne hagle holdet ned, også selvom det kun er efter én kamp.

"Problemet" ligger blot i, at det jo ikke kun er efter den ene kamp, Jan S. hagler holdet ned. Det er nu 2 kampe i træk, at de har spillet som en pose kartofler, der skulle være solgt i 1980.

Hvis man derimod havde tabt, efter at have ydet noget der bare mindede om en indsats, så ville det være forkert, at kritisere dem.

Indrømmet, OB er et godt hold, men vi gav dem jo overhovedet ingen modstand. Jeg siger ikke deres sejr kom på en billig baggrund, men det er altså tilladt, også i SAS-ligaen, at kæmpe for en sejr. Det var der vel kun 1 eller 2 spillere der gjorde i går.

Resten var bare til grin for hele fodbolddanmark, og så i primetime på 3+.

De rigtige vindere i går var AGF's fans, der – som sædvanlig – ydede en rigtig god indsats. Smid dem på banen, og det vil kun være bedre.

Ceres
      Bruger

@hinge88

De rutinerede :
      Steffen, Lindkvist, Lucena, Graulund, Foldgast, Madsen, Persson (på top niveau), Mads J..

De halv-rutinered :
      Valencia, Árnason..

Vi kan så mere eller mindre trække Persson, Mads J, Foldgast og Lindkvist fra, da man ikke kan forvente at en spiller der er skadet i længere perioder, skal kunne være med til at løfte et hold..

Det efterlader så kun Steffen, Lucena, Graulund og Madsen som de eneste rigtige rutinerede bærende kræfter i truppen… + Valencia og Árnason der spiller deres første sæson i Suppen, hvilket gør at man ikke kan forvente at de direkte skal kunne løfte holdet..

Når man tænker på den rutine og stabilitet han burde tilføre holdet, så har Madsen været en stor skuffelse..

Valencia og Árnason har heller ikke helt leveret det man måske kunne forvente når man tænker på at de trods alt har erfaring fra landsholdet og top niveau i Norge og Sverige,.

På + siden er der så specielt, efter min mening, Steffen og Graulund…. og et par spillere som Lumb, Budtz og White, der faktisk har levere mere end man kan forvente, med så lidt Suppe rutine og erfaring…

Alt i alt, er truppen ikke meget bedre end den 10 plads vi har… Vi mangler helt klart nogle erfarne og rutinerede profiler på holdet, hvis vi skal frem i tabellen.. men vi kan så samtidig glæde os over at specielt spillere som White, Lumb, Budtz og Williams næste sæson vil være mere rutinered, samtidig med at vi endelig får Persson klar til at vise sin værdi..
      .

Kass2k
      Bruger

Jeg skulle lige til at skrive et indlæg præcis som dette!
      Vi skal nemlig se tingene i et større perspektiv og det vil give os et mere positivt syn på sæsonen:

1. Vi slutter sidste sæson med 5 point OP til Lyngby og kun 6. point ned til Sønderjyske – Alligevel ligger vi nu med 9 point mere end Viborg – det er sgu meget godt klaret.

2. Vi slutter efterårssæsonen som 2. bedste udehold efter FCK
      – Det viser hvilket potentiale vi har

3. Vi har vundet over hold som Brøndby, FCM og spillet uafgjort med FCK.

4. Vi er sikret en sæson mere i superligaen og vi har nogle gode sponsorer og en trup der kan forbedres til at blive et midterhold ALLEREDE TIL NÆSTE ÅR.

Alt i alt ser det godt ud – selvfølgelig vinder vi ikke alt i 1. sæson i Sup'pen men forhåbentlig er det en sikker midterplacering næste år og en top5 året efter

Rom blev ikke bygget på 1 dag…

Gfihjertet
      Bruger

Tror ikke der er nogen der forventer, at Rom skal bygges på en dag, men bare at der er en tegning til hvordan den skal se ud, og der sker små men alligvel sikre fremskridt hele tiden.

I foråert for AGF er det nærmeste blevet værre for gang til gang, med undtagelse af Lyngby og FCK kampen. Det vil sige, at ud af ingenting skal AGF være et tophold om 3-4 år?? Det er svært at se med det spil der bliver præsteret pt, og hvilke spillere vil skifte til et så dårligt hold som AGF er lige nu? Det kommer til at koste millioner.

Om det er OP der ikke kan sætte folk op til kampene, det skal jeg lade være usagt, men fakta er, at i alle foråets kampe, er de kommet lalende og arrogante på banen, og først i anden halveg er der sket noget…

Ceres
      Bruger

Gfihjertet skrev:
      I foråert for AGF er det nærmeste blevet værre for gang til gang, med undtagelse af Lyngby og FCK kampen…

Nu forholder det sig jo også sådan at ud af vores mest erfarne og rutinerede (Steffen, Lindkvist, Lucena, Graulund, Foldgast, Madsen, Persson, Mads J ) og semi-rutinered (Valencia, Árnason ), har alle pånær Steffen og Lucena været skadet og ude af start opstillingen i kortere eller længer perioder… Det er naivt at tro at resten af holdet kan vise fremgang uden en fast stamme sf rutinerede Superliga spillere at læne sig op ad.. Så er jeg lige glad med for talentfuld Lumb, Williams og White måske er… De har stadigvæk ikke den nødvendige Superliga erfaring til at løfte holdet alene..
      .

agfgas
      Bruger

Tja untagelsesvis har jeg en smule ros eller selvanerkendelse mht OP og det at sætte holdet op før kampene.. For det har ingen træner i GF kunne finde ud af de sidste 10 år !!! Så på det plan kan jeg ikke tro han kan gøre mere end nogle af de andre vi har haft, dog har han været ganske god til at sætte holdet op til 2 halvleg.. Om ikke andet de første 5-ti min af anden halvleg men det er nogle gange også nok .. FCK-Gf 1-1 :k

… Det har været lige elendigt set sådan overall de sidste 10 år self. med undtagelser, men satme langt imellen

Gfihjertet skrev:
      Om det er OP der ikke kan sætte folk op til kampene, det skal jeg lade være usagt, men fakta er, at i alle foråets kampe, er de kommet lalende og arrogante på banen, og først i anden halveg er der sket noget…

Hvis vi kigger på holdindsatsen i denne sæsons kampe, så har indsatsen været på plads i følgende kamp (uanset nederlag):

30/7 Esbjerg – AGF 2-2
      4/8 AGF – FCK 0-1
      12/8 AaB – AGF 2-0
      18/8 Brøndby – AGF 0-1
      27/8 AGF – Lyngby 0-0
      16/9 Randers – AGF 0-1
      21/10 Brøndby – AGF 2-1
      27/10 Lyngby – AGF 1-3
      12/11 Viborg – AGF 0-2
      29/11 AGF – FC Nordsjælland 3-3
      2/12 AGF – FC Midtjylland 2-0
      16/3 Horsens – AGF 0-0
      20/3 AGF – Randers 0-0
      7/4 AGF – Viborg 0-0
      20/4 AGF – Lyngby 3-1
      24/4 FC København – AGF 1-1

Total pointsum: 25
      Antal sejre: 6
      Antal uafgjorte: 7
      Antal nederlag: 3
      Målscore: 19-13

Det er de 16 kampe (ud af sæsonens foreløbige 28 runder), hvor jeg mener, at den indsats, som AGF har lagt for dagen, var acceptabel og burde have kastet mindst et point af sig i hver kamp. Det som går igen i statistikken er, at vi spiller for mange kampe uafgjort, fordi vi ikke har målscorerne, der kan sende dem i nettet.

Statistikken viser også, at vi har et stærkt tag på Viborg og Lyngby, hvilket berettiger vores eksistens i SAS Ligaen – men så heller ikke meget mere. Vi er barnligt svage på eget græs med kun sejre over FC Midtjylland og Lyngby, og alle kampene imod OB har vist sig at være lutter fiaskoer med tre gange 0-2.

Alting er dog ikke sort, gråt og mørkt. Af de ovenstående kampe var der enkelte, hvor AGF var decideret uheldige med ikke at udnytte bare en enkelt 100 % chance. Og læg mærke til at vi i de 16 gode kampe kun har ladet 13 mål gå ind.

Så er der de resterende 12 kampe tilbage, som har været ikke-gode:

18/7 AGF – Horsens 1-2
      22/7 AGF – OB 0-2
      1/9 Viborg – AGF 2-0
      22/9 AGF – FC Nordsjælland 1-2
      30/9 FC Midtjylland – AGF 2-0
      8/10 AGF – AaB 3-5
      3/11 AGF – FC København 0-2
      23/3 OB – AGF 2-0
      30/3 AGF – Esbjerg 0-1
      13/4 FC Nordsjælland – AGF 3-2
      27/4 Randers – AGF 4-1
      3/5 AGF – OB 0-2

Total pointsum: 0
      Antal sejre: 0
      Antal uafgjorte: 0
      Antal nederlag: 12
      Målscore: 8-29

Tjah…

Når jeg kigger på nederlagene, står det hurtigt frem, at OB's spillestil bare lægger bedre til dem end til os, når vi møder dem; kampene mod Horsens og Viborg skal minimum et point, og så skal NRGi Park altså gøres til et fort, hvor hold som Esbjerg, FC Nordsjælland, Horsens og Randers skal kæmpe for at få deres ene point i stedet for at feje en tam AGF-indsats af banen.

En anden ting, som jeg dog er fortrøstningsfuld over for, er det faktum, at vi som oftest kun taber med to mål. I de kampe, hvor vores modstandere har scoret flere mål end de sædvanlige to, har vi også præsteret at score op til mere end en enkelt gang.

Vi vil altid komme til at tabe kampe i løbet af en sæson, det er så simpelt. Intet hold er gået ubesejret igennem en hel ligasæson, og at AGF skulle gøre (nogensinde), er en fuldstændig forrykt tanke. Kampene imod FC København og Brøndby og udebanekampe mod AaB, FC Midtjylland og OB vil altid forblive svære, og jeg kommer mig hurtigere over nederlag i ovennævnte kampe.

Cander30
      Bruger

okey, jeg brækker mig snart hvis der er flere som skriver at vi er sikret en ny sæson.. Sådan som vi spiller pt får vi ikke flere point i denne sæson, og Viborg har både Randers, Lyngby og Esbjerg. Alle 3 kampe de kan hente sejre i…

AaB kan sagtens smide et point mod Viborg – så synes lige vi skal klappe hesten lidt. Men det er vel grunden til at vi spiller så elendigt – spillerne har samme opfattelse som alle jer..

Laudrup
      Bruger

7/4 AGF – Viborg 0-0

Den kamp kan du sgu godt lægge ned under de dårlige kampe, for der spillede vi edderma'me dårligt!

Cander30 skrev:
      okey, jeg brækker mig snart hvis der er flere som skriver at vi er sikret en ny sæson.. Sådan som vi spiller pt får vi ikke flere point i denne sæson, og Viborg har både Randers, Lyngby og Esbjerg. Alle 3 kampe de kan hente sejre i…

AaB kan sagtens smide et point mod Viborg – så synes lige vi skal klappe hesten lidt. Men det er vel grunden til at vi spiller så elendigt – spillerne har samme opfattelse som alle jer..

Øhm, hvorfor skulle Viborg – et hold som har vist sig endnu elendigere over hele sæsonen end i AGF's sidste tre kampe – tage point fra Randers, Esbjerg og AaB, som alle tre er godt kørende lige nu?

Laudrup skrev:
      7/4 AGF – Viborg 0-0

Den kamp kan du sgu godt lægge ned under de dårlige kampe, for der spillede vi edderma'me dårligt!

Det skal siges til mit forsvar, at barometret svingede begge veje. Vi kan sagtens blive enige om, at det var en alt andet en skøn kamp, men det er min klare overbevisning, at AGF var tættere på 1-0, end Viborg nogensinde var – og det er det, jeg har forholdt mig til.

vieri
      Bruger

ja bortset fra at Viborg havde de 2 klart største chancer , så put du bare den kamp under de ikke gode 😉

Ceres
      Bruger

Cander30 skrev:
      Viborg har både Randers, Lyngby og Esbjerg. Alle 3 kampe de kan hente sejre i…

Omvendt kan du jo også sige at AGF (på trods af dårligt spil) har hentet omkring 1 point i snit per kamp efter vinter pausen og er blandt de bedre udehold i Suppen, så hvis vi kan ta' points fra FCK, er det vel også ret sansynligt at vi henter flere points..
      .

vieri skrev:
      ja bortset fra at Viborg havde de 2 klart største chancer , så put du bare den kamp under de ikke gode 😉

Vi kan vel blive enige om, at kampens karakter var så ringe, at den faktisk burde havne i en helt tredie kategori! Men jeg sad stadig og var skuffet over resultatet, for alt andet lige var vi sgu tættere på at score end rotterne – også selvom de havde to chancer, som tilfældigvis kom tæt på vores mål. Viborg er virkelig ringe…

vieri
      Bruger

Enig Viborg er virkelig virkelig ringe 😀

Replay
      Bruger

Nå vores taktik er, at den altid skal ind over, til hovedstør, så nytter det ikke noget, at vi har 2 små angribere. Køb en rigtig target mand, og så er vi godt på vej. Og lidt reserve til midtbanen.

Viser 22 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?