The great debat of indifference

Forside Fora AGF The great debat of indifference

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Denne debat startes som modspil, til alle de kommentarer der kommer, rettet de fans der kritiserer vores ynkelige spil.
      Jeg er så træt af at læse at “der er masser af kampe endnu” eller “brug nu energien på at støtte holdet” og “der er også andre gode hold 1. div”.
      Den slags lalleglade indlæg sætter mit p.. i kog. Man kan selvfølgelig være uenig og fred være med det, men så skriv dét og argumenter for dét, i stedet for at så tvivl om vores følelser for klubben. Netop det faktum at folk bliver så sure og følelsesladede oven på nederlag, betyder jo netop at der er stærke følelser på spil.
      Hvorfor skulle vi ikke brokke os, når vores hold, der burde kunne gå gennem denne division med hænder bundet på ryggen, spiller som en sæk kartofler.
      Når jeg er på stadion er der 100 % opbakning, men når de så skuffer gang på gang, er det naturligt at ville ytre sin vrede og frustration. Når man så bliver mødt af indlæg om at AGF endelig ikke må kritiseres og at succeskriterierne, for denne sæson, konstant sættes ned, fremtvinger det denne slags indlæg.

Et opgør med “The Indifference”. Der skal handling til, hvis vi som tilhængere og klubben skal synke ned i ligegyldighedens glemsel.

(Dette er ikke møntet på nogen bestemt og skal ikke tages som andet end et opråb.)

Rocco
      Bruger

Supergodt indlæg!! – kunne ikke være mere enig….:k:k

snuden
      Bruger

ENIG……………

Aller
      Bruger

Maradona skrev:
      Hvorfor skulle vi ikke brokke os, når vores hold, der burde kunne gå gennem denne division med hænder bundet på ryggen, spiller som en sæk kartofler.
      Når jeg er på stadion er der 100 % opbakning, men når de så skuffer gang på gang, er det naturligt at ville ytre sin vrede og frustration.

Du skriver, at holdet burde kunne gå gennem uden problemer. Dertil er jeg så bundhamrende uenig. Det er gang på gang bevist, at nedrykkere får det svært. Alle modstanderne vil kæmpe diverse lemmer ud af bukserne for at slå holdet (og især for at slå AGF).

Når holdet ovenikøbet, spiller for spiller, ikke er bedre end de er lige nu, så er det svært at bevare troen på at det kan lade sig gøre at rykke op uden problemer. Jovist tror jeg på oprykning, men spillerne skal kæmpe for det, og det skal de gøre i alle kampe, i samtlige 90 minutter.

Dernæst skriver du så, at det er naturligt at ytre sin vrede og frustration. Det er jeg helt enig i. Men jeg synes, at måden det sker på (blandt andet herinde) i langt de fleste tilfælde, er usaglig af helvede til.

Hvis nu folk lige overvejede deres skrevne ord en gang eller to, inden de trykker på "Gem svar", så tror jeg at mange tråde ville have et godt debat-niveau, og dermed ingen svinere til nogen af os.

Jeg er også uenig. Ufattelig mange fans regner gf for sikre oprykkere og har derudover regnet agf for at kunne blande sig i toppen af superligaen år efter år. Med det udgangspunkt kan man jo kun blive skuffet. Jeg indrømer da at der næsten hver sæson er blevet givet en tro på det, med tilgang af diverse profiler. Profiler som vel og mærket er kommet til klubben med et formål: at hæve kassen, for derefter at smutte igen. Dermed et hold uden kontinuitet, uden noget at bygge videre på. Mon ikke det er på tide at indse at denne udrensning er nødvendig og at det ikke er givet at holdet rykker op i år… Men forhåbentlig næste sæson stryger lige igennem for derefter at bide sig fast i superligaen og om 4-6 år være blandt top 3

whatslife
      Bruger

Delvis enig
      100% opbakning på stadion
      og så rase ud på nettet bagefter hvis der er behov for det 🙂
      men det hold er pt. bare ikke godt nok og jeg håber virkelig at der sker noget i vinterpausen 🙂

Edit: stavebøf

Maradona
      Bruger

–> Aller
      – AGF er ikke som andre nedrykkere. Hvor mange andre nedrykkere, har en omsætning som vores, en tiltrækningskraft som vores, et lønbudget som vores og vigtigst ET GENNEMSNIT PÅ 8000 TILSKURER.
      – Spiller for spiller har vi klart den bedste trup i 1. div, vores marginalspillere ville være stjerner på alle andre hold i divisionen.
      – Nu kan jeg jo ikke tale på andres vegne, men jeg er bestemt for en saglig debat og en sober tone. Og mener også at alle mine indlæg er velovervejede. Desuden mener jeg at nogle af de reaktioner jeg brokker mig over kommer efter andres “saglige” (begrundede) indlæg.

–> AGF de andre byers smil
      Udrensning, ny start eller et nyt fundament, kald det hvad man vil, det er en god idé. På trods af det, burde en klub som AGF, grundet ovenstående, kunne klare sig igennem 1.div. Udrensning eller ej.

Aller
      Bruger

Maradona skrev:
      – AGF er ikke som andre nedrykkere. Hvor mange andre nedrykkere, har en omsætning som vores, en tiltrækningskraft som vores, et lønbudget som vores og vigtigst ET GENNEMSNIT PÅ 8000 TILSKURER.

Du har ret i, at AGF ikke er en nedrykker som alle andre. Men det er ikke på grund af de ting som du skriver. Forskellen på AGF og andre nedrykkere, ligger faktisk hos modstanderne. Fakta er, at de er langt mere sat op til at skulle møde AGF, end for eksempel at skulle møde SE. Omsætning, tiltrækninskraft, lønbudget og gennemsnittet har intet at sige i dette tilfælde.

– Spiller for spiller har vi klart den bedste trup i 1. div, vores marginalspillere ville være stjerner på alle andre hold i divisionen.

Hehe, Jeg er uenig. Jovist har vi nogle gode spillere i forhold til andre 1. divisionsklubber, men jeg tror sgu ikke en Mike Tullberg eller Anders Kure ville være en stjerne i SE eller i Kolding. Vores spillere er gode nok til 1. division, men lige pt. har de absolut ikke klassen til superligaen (okay, måske et 4-5 stykker har) – og som de går lige nu, er de heller ikke de bedste spillere i 1. division. Hvis de var det, ville vi vel ligge nummer 1?

CasperT
      Bruger

Jeg er dels enig, dels uenig.

Jeg er enig i at det naturligvis er rimeligt at ytre sine meninger efter et nedelag. Alt andet ville jo være censur. Desuden skaber forskellige meninger jo debat, og gennem debat udvikling (forhåbentligt).

Til gengæld synes jeg det er at forsimple tingene lidt at tale om indifference i forhold til dem af os der maner til tålmodighed. Jeg kan ikke tale for andre, men mit standpunkt er, at klubben er inde i en udvikling som tager tid, og at vi derfor ikke kan forvente at det hele kører som det skal med det samme. Her taler jeg både om tingene på som udenfor banen.

Men som Maradona skriver skal ingen kritiseres for at have deres mening. Det er jo netop gennem disse forskelligheder at vi skal udvikle os.

Flanhardt
      Bruger

Jeg mener faktisk at Maradona har fat i den lange ende.
      Når man er på stadion skal der støttes 100%
      Når man efter en møgkamp deskuterer den herinde, må man lukke ligeså meget galde ud man kan.

Det er da en fin indstilling. Støt drengene på banen og luft kritikken herinde hvor det ikke påvirker deres spil!

Dog er jeg HELT uenig i at GF burde være sikre oprykkere. Selv med hele holdet fra sidste sæson ville vi ikke automatisk rykke op. Der var mange der simpelthen ikke havde niveauet til superligaen, og jeg mener ikke det er blevet bedre med det udviklings/talent hold vi har nu. Jeg tror faktisk ikke at GF har mere end en 20-30% chance for at rykke op. Og det der med at vores marginalspillere ville være stjerner på andre hold er bare ikke sandt! Vores STJERNER ville nok også være stjerner på andre hold, men vores marginalspillere ville i bedste fald måske være startere på andre hold, men stjerner? nej.

Jeg elsker GF og det bliver jeg ved med, også selv om de skulle være at finde i 1. division de næste 10 år… ikke at jeg tror det sker, men jeg tror desværre at det tager en sæson mere før vi kan blande os ved de stores bord igen.

Og så til sidst vil jeg lige give Casper ret i at det at tale om Indifference herinde er at forsimple tingene… Jeg mener, det er trods alt folk, der har brugt tid på et GF fansite både på at oprette en bruger, og derefter at læse og skrive indlæg i debatter, så med mindre der er tale om folk med ekstrem god tid, tror jeg absolut ikke at de er indifferente overfor GF eller spillerne!

Gfihjertet
      Bruger

Det er et utroligt svært spørgsmål det her, for hvornår er det iorden at ytre sin utilfredshed!

Efter en kamp som mod SE, så nej, ikke på stadion i hvert fald, men herinde er det selvfølgelig helt iorden! Men på stadion, må man være skuffet og så bare gå direkte hjem, og spare ordene til dette site.

Tilgengæld vil jeg også mene, at efter en kamp som mod Næstved og Køge, så skal spillerne også vide, at man som fan, sgu ikke vil stå og støtte 11 spillere, der ikke gider at løbe en skid. Trøjen forpligter, de spiller for AGF, en rolle som de fleste århusianske drenge har som deres største drøm, og der skal kæmpes med den trøje på!

Hvis tilfældet er, at de direkte slår op i banen, så synes jeg det er iorden at ytre utilfredsheden på stadion.

Desuden, når der står Galehuset over c1-c3, er det vel ikke ensbetydende med dumme fans der bare klapper konstant, men derimod nærmere Danmarks bedste fans, som har forventninger om Danmarks bedste fight fra sit hold, hver gang og så giver Danmarks bedste støtte, nedelag eller sejr!!!

Viser 10 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.