fbpx

Test kampe/Trænings Cup

Forside Fora AGF Test kampe/Trænings Cup

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
      kimBo
      Bruger

Jeg har bidt mærke i at vi har 4 test kampe inden start mod Brøndby. D. 19
      Men kun spiller 1 kamp i Århus, Tilst vel og mærke.
      Min tanke var så at hvorfor kun 1? Og i tilst?
      Hvorfor lavede AGF ikke en summercup? På Ceres park
      Hvorfor inviterede man ikke eks. Ljungskile og et norsk hold til turneringen.
      Og nogle danske hold, evt holdt noget ungdoms fodbold inden, som man så det i Frederikshavn?

Hvorfor ikke lave AGF Nordic Summer Cup
      Over en weekend/uge
      De bedste hold spiller på NRGi arena og ungdomholdene spiller på Fredensvang undtagen finalen.
      Invitere de bedste ungdomshold fra Sverige, Norge og Finland/island – match den med Agf /samarbejdskubber
      Gør det samme med A holdene af dem der har mulighed.

Er det en helt umulig ide ?
      Hvad taler for og imod?

Leone
      Bruger

Jeg tror måden de gør det på er ok – de skal nødig smide flere tilskuere ved at trække hjemmepublikummet gennem kedelige træningskampe. Nu er AGF fans derimod tændte og ser frem mod Brøndbykampen, hvor der forhåbentlig kommer rigtig mange tilskuere.
      To andre ting forstår jeg dog ikke:

1. Hvorfor de ikke spiller sommerkampe mod små lokale danske hold på udebane, hvor "hele byen" kommer og ser med. På den måde kan de opbygge fangrupper udenfor Århus.

2. Hvorfor vi spiller træningskampe mod f.eks. Ljungkile som spiller 1. div. fodbold med fokus på defensiven. Det var vigtigt sidste år, men nu skal vi jo spille i superligaen og derfor øve os i mere offensive spillende hold.

Caritino
      Bruger

I Tilst, fordi det ligger i acceptabel afstand fra centrum og de andre forstæder til Aarhus. Derudover har DBU Jylland og Langkær Gymnasium i fællesskab skabt en af de flotteste baner, der overhovedet er i vores område. Ham, som AGF vil have til at anlægge deres nye baner, har netop stået for opførelsen af denne. Den er ekstremt flot og velholdt – og har alt det udstyr, som en top-bane skal have; dræn, sprinklere og hyppig pleje. De tillader absolut ikke, at folk sniger sig ind på banen for at spille, så den lider ikke unødig skade. Omgivelserne er også gode, da det ligger fint i læ, og der er ikke lydstøj andet end Viborgvej, som nok kun kan høres, hvis vinden lige kommer derfra.
      Håber de spiller der oftere – ikke kun fordi jeg selv bor i Tilst, men fordi det bare er en god bane, som fortjener at blive brugt. Tror sagtens det kan betale sig at rykke træninger derud, når man tænker på, hvor meget bedre end Fredensvang den er. Her tænkes ikke kun på kvaliteten af træningen, men også på at undgå skader..

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.