Superligaspådom 2012/13

Forside Fora AGF Superligaspådom 2012/13

Viser 26 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Bør vi ikke have den sædvanlige tråd om, hvordan årets superliga ender? Selvfølgelig er det noget nær umuligt at gætte, så længe transfervinduet er åbent, men det plejer at være sjovt at kigge tilbage på denne tråd, når vi nærmer os sæsonafslutningen. Kan huske at jeg sidste år placerede FCN ret tæt på bunden forud for sæsonen…

Mit gæt i år:

1. FCK
      2. FCN
      3. FCM
      4. OB
      5. Horsens
      6. AGF
      7. SønderjyskE
      8. Brøndby
      9. AaB
      10. Esbjerg
      11. Silkeborg
      12. Randers

Egentlig synes jeg det er meget åbent mellem nr. 2 og 4. Jeg tror FCN får en svær efterårssæson, hvor de havner nede i midterfeltet, men der er ikke rigtig nogen hold som er imponerende stærke. Selv ikke FCK, men jeg er helt sikker på at de nok skal få indkøbt hvad der skal til få at tilbageeroble titlen.

Jeg er også meget usikker på vores egen formåen. Sæsonstarten bliver vanvittig vigtig. Vi har et "let" startprogram, når man ser på modstanderne, men vi skal møde Esbjerg og Randers lige efter vores kampe mod Gori, og jeg frygter en reaktion fra holdet. Kan desværre sagtens forestille mig, at vi kunne komme til at ligge i den tunge ende dette efterår.

Jeg ville også gerne have placeret Brøndby og OB lavere, men man er jo også nødt til at kigge på deres trupper og være realistisk. Det er også svært at vurdere Randers og Esbjerg. Randers opruster for tiden, mens Esbjerg ikke har nogen penge men til gengæld en bedre fungerende trup p.t. Men de kan ske at bytte plads. AaB er også et åbent spørgsmål, hvis de pludselig står uden Helenius.

AGF-Bang
      Bruger

God idé, det er nemlig altid sjovt at kigge tilbage på – man rammer bare sjældet rigtigt med mere end et par stykker 😉
      Men jeg syntes virkelig at det er svært. Jeg håber og tror at AGF kan leverer varen og holde sig oppe i en top 6 hele sæsonen igennem. Men jeg frygter satme også bare, at vi 'flopper' i år og ender nede omkring Brøndby og SønderjyskE! Men lad os nu se, og støtte holdet som vi har lært! Og så selvfølgelig håbe at ham polakken får skrevet en kontrakt i morgen formiddag.

Men mit bud er:

1. FCK
      2. FCN
      3. FCM
      4. Horsens
      5. AGF
      6. OB
      7. AaB
      8. Brøndby
      9. SønderjyskE
      10. Silkeborg
      11. Randers
      12. Esbjerg

Mads_AGF2
      Bruger

1) FCK
      2)FCM
      3)FCN
      4)AGF
      5)Horsens
      6)OB
      7)Sønderjyske
      8)Brøndby
      9)Esbjerg
      10)Silkeborg
      11)Randers
      12)AAB

Har virkelig ingen fidus til AAB, deres trup er efter min mening klart den ringeste i ligaen, især taget i betragtning af at de nok mister Helenius og Lasse nielsen og kun henter "forstærkninger" fra 1 division, tror de ryger med et brag (håber det virkelig også :D)

BergMania
      Bruger

1) FCK
      2)FCM
      3)FCN
      4)AGF
      5)OB
      6)Horsens
      7)Sønderjyske
      8)Silkeborg
      9)Brøndby
      10)Esbjerg
      11)Randers
      12)AAB

Jeg tror ikke begge oprykkere overlever.. Jeg ser Randers som værende svagest.. De fyrer træneren 1 uge inden superliga start.

Brøndby ender i bunden, igen.. De står pt til at miste Krohn Delhi, swandea og evian lurer i kulissen..

Aab står til at miste helenius, de har ingen penge og jeg tror de får det meget svært..

FCN får et hårdt år med CHL og liga.. jeg tror ikke de ender i top 2..

Faarupz
      Bruger

1. FCK
      2. FCN
      3. FCM
      4. OB
      5. AGF
      6. Horsens
      7. SønderjyskE
      8. Brøndby
      9. Esbjerg
      10. Silkeborg
      11. AaB
      12. Randers

AGFerNAIJS
      Bruger

God ide med tråden!
      1) AGF
      2) FCK
      3) FCN
      4) FCM
      5) Horsens
      6) OB
      7) Sønderjyske
      8) Esbjerg
      9) Silkeborg
      10) AAB
      11) Brøndby
      12) Randers

Det er MÅSKE lidt farvet. Dog ikke ret meget.

Schmidt
      Bruger

Mit bud:

1 FCM

2 FCK

3 AGF

4. FCN

5. ACH

6. RFC

7. BIF

8. EFB

9. OB

10. SE

11. SIF

12. AAB

RFC: Davis bliver måske top-scorer og i hvert fald sikrer han RFC en sikker overlevelse. AAB: Truppen er for smal i en stærk liga. SIF: Talentudvikling tager tid, og det er der ikke i en stærk liga. FCN: Europæiske kampe koster. AGF: PS overgår sig selv, og vi får en habil polsk højreback. Graulund, Moldskred, Aron og Larsen udgør et stærkt angreb. FCM: Den helt store overraskelse de vinder i en tæt dyst mod FuCKerne.

nettohunden
      Bruger

Jeg tror i den grad I undervurderer OB. De skal nok komme tilbage.

Mit bud:

1: FCK
      2: OB
      3: FCN
      4: FCM
      5: AGF
      6: SønderjyskE
      7: Horsens
      8: Esbjerg
      9: Brøndby
      10: Randers
      11: AaB
      12: Silkeborg

Nihao
      Bruger

1. FCN
      2. AGF
      3. FCK
      4. FCM
      5. Horsens
      6. OB
      7. SE
      8. SIF
      9. BIF
      10. EFB
      11. Aab
      12. RFC

Di Stefano
      Bruger

Selvfølgelig skal vi have en tråd men en uge for tidligt for mit bud. Helenius, Antipas, Brøndby køb og salg. Forsvarer til GF. Ret afgørende faktorer. men . . .
      Toppen bliver FCK, FCN, OB, FCM
      Midten bliver Horsens, GF, Sønderjyske og Brøndby
      Bunden Silkeborg, AaB, Esbjerg og Randers.
      Og så tager jeg buddet på den præcise rækkefølge om en uge.

Steen6372
      Bruger

Di Stefano: Fint nok, men transfervinduet er åbent i over 1½ måned endnu, så meget vil sikkert ske endnu. Det vil helt sikkert være lettere at forudsige sæsonen til den tid – også fordi vi så har spillet ¼ af sæsonen til den tid.

Di Stefano
      Bruger

Ja det ville være snyd :).
      Regner med at nogle af de afgørende salg sker inden den danske sæsonstart, så jeg skal nok deltage i gættekonkurrencen i denne uge. Altid dejligt at kunne grine af sine egne forudsigelser;).

salling23
      Bruger

1: FCK – de er bare stærkere end de andre hold.
      2: AGF – kom med den højre back, så kører det.
      3: FCN – burde være placeret højere end os, men Champ League kommer til at koste.
      4 Horsens – de har gang i et spændende projekt og har set stærke ud i træningskampene (dem jeg har set)
      5: FCM – det koster at smide rutinerede spilere på porten.
      6: OB – Bech får OB på rette kurs igen, men det vil tage tid inden de kommer helt op igen.
      7: SønderjydskE – bliver spændende at se om de fortsætter den offensive stil, eller om de falder tilbage til gamle dyder.
      8: Silkeborg – de skal tilpasses Bordinggaards stil og det vil koste.
      9: AaB – en svingende sæson for dem, men Kent Nielsen parkere bussen foran målet og få reddet sæsonen
      10: Esbjerg – de får det svært, men redder sig indenfor de sidste 2-3 spillerunder
      11: Brøndby – de er bare ikke stærke nok. Krohn'en smutter snart og der kommer ingen erstatning
      12 Randers – har godt nok lige hentet en ny angriber, men også en ny træner – der måske skal skiftes efter 3 mdr

Feriepenge sagen kan rykke rundt på nogle af holdene.

Tjallerbajs
      Bruger

1: FC København
      2: OB
      3: FC Midtjylland
      4: FC Nordsjælland
      5: AC Horsens
      6: AGF
      7: Brøndby
      8: Sønderjyske
      9: Esbjerg
      10: Randers FC
      11: Aab
      12: Silkeborg

Cander30
      Bruger

Jeg tror mange undervurdere OB i år. Jeg tror de bliver stærkere end man lige tror. FCN bliver mærket af, at de skal spille CL for første gang, men de kommer stærkt igen i anden del af sæsonen. Notorisk rykker en af oprykkerne ned igen, og det vil også ske i år. Jeg tror klubber som Horsens, Sønderjyske, Silkeborg ligger sig i midten som de plejer. AaB og Brøndby bliver de store skuffelser i år. Derfor tror jeg på følgende stilling.

1 – FCK. Det mest stabile hold.
      2 – OB. Troels får styr på dem og de har forstærket sig godt.
      3 – FCM. Stabilt hold.
      4 – FCN. Kommer stærkt igen efter en vinterplads som nr 6
      5 – AGF. Stabilt hold som har udviklet konceptet og bliver stærkere.
      6 – Horsens
      7 – Silkeborg
      8 – Esbjerg
      9 – Brøndby
      10 – Sønderjyske
      11 – Randers
      12 – AaB

Mit bud 🙂

Cander30
      Bruger

Hov – skulle være byttet rundt på Esbjerg og Sønderjyske 😉

nbngf
      Bruger

1. AGF
      2. Ligegyldigt.
      3. Ligegyldigt.
      4. Ligegyldigt.
      5. Ligegyldigt.
      6. Ligegyldigt.
      7. Ligegyldigt.
      8. Ligegyldigt.
      9. Fiskebjerg.
      10. Nordtyske.
      11. My littele Pony.
      12. Bundfuckerne.

Jeg ved endnu ikke hvad jeg ville blive mest glad for. At Bundby spiler sig ud af suppen. Eler de bliver tvangs nedrykkede p.g.a. rod i regnskaberne. Men det er ca lige sansynligt, så det bliver nok bægge dele.
      11.

iolli
      Moderator

1. FCK
      2. FCN
      3. AGF
      4. FCM
      5. OB
      6. Sønderjyske
      7. AC Horsens
      8. Randers FC
      9. Esbjerg
      10. Silkeborg
      11. Brøndby
      12. AaB

FCK dummer sig ikke 2 år i træk.
      FCN kommer til at misse point pga CL og mangler deciderede angribere
      AGF tager bronzen hvis de får den højre back og fordi *Dev* er tilbage.
      FCM erstatter ikke bare Jacob Poulsen ud af ingenting og har mistet rutine i truppen.
      OB har pengene men det tager tid at spille et nyt hold sammen, og så mangler de minimum en angriber.
      SønderjyskE har hentet interesessante forstærkninger for billige penge.
      AC Horsens kommer til at lide under savnet af Retov i starten samt det europæiske eventyr.
      Randers FC har stadig penge til at forstærke sig og jeg tror de gør det.
      Esbjerg kan få problemer i defensiven, men er stærke offensivt. Risikere nedrykning hvis Rieks blive solgt.
      Silkeborg kan blive nedrykker nummer 2 istedet for Brøndby, men tror deres trup er lidt bedre.
      Brøndby rykker sikkert ned hvis Krohn-Dehli bliver solgt og man taber feriepenge sagen, for så er der ikke noget at handle for og truppen er for svag/ung.
      AaB har superligaens dårligste økonomi og når Helenius bliver solgt så har de ikke nogen til at score deres mål! En ung trup der ikke kan stå distancen i modgang

vieri
      Bruger

I min optik er det alt for tidligt at sige noget om hvor holdene ender henne i tabellen . Der er stadig 1 1/2 måned tilbage af transfervinduet . Dog tror jeg at FCK og FCN kommer til at slås om guldet igen i år og at de 10 resterende hold ligger historisk tæt i niveau . Det betyder også at mange hold kan blive involveret i kampen for at undgå nedrykning inkl AGF . Jeg tror dog at vi har bredden og kvaliteten både på banen og trænerbænken til at holde os til i top 6 i år .

Men alt i alt er det fortidligt at sige noget fornuftigt om holdenes indbyrdes styrkeforhold når de enkelte hold stadig kan nå at forstærke sig eller blive svækket af spillersalg .

T-Knogle
      Bruger

1. FCK Havfruen virker som den rigtige træner for FCK, de har overbevist i træningskampene.
      2. OB Troels Bech kommer til at skabe resultater med OB, allerede i denne sæson, stammen på holdet er vandt til at ligge i toppen, og nu er de urolige spillere væk.
      3. FCN Deres store styrke sidste år var deres centrale forsvar, Bjelland er væk og Okore rygtes også væk, det kommer de til at lide under.
      4. AGF Hvis Devdariani holder hele sæsonen, så bliver han den slutsten der binder det hele sammen.
      5. FCM Deres ambitioner har oversteget deres formåen i opstarten, og så har deres træner ikke ret meget intelligens.
      6. Esbjerg Kommer til at overraske, de var gode i 1. div., har fået styr på organisationen, og arbejder som et hold.
      7. AC Horsens Status quo, men kan de præstere to i træk? De var heldige i forhold til skader i sidste sæson.
      8. SønderjyskE De har fået rugbrødet spillet godt sammen, og siden sidste sæson er de begyndt at forstærke sig offensivt, men savnet af Østli bliver markant.
      9. Brøndby Krisen sidder dybt i BIF'erne når man er nød til at spille mod tyske sekundahold, for at forsøge at etablere en eller anden form for selvtillid.
      10. AaB Kan overhovedet ikke tåle skader, men hvis de er heldige at holde sig næsten helt skadesfri, så klarer de lige skærene.
      11. Silkeborg Keld Bordinggaard bliver et antiklimaks efter Troels Bech, men Pourié er spændende.
      12. Randers FC Davies er ikke den samme spiller som han var for et år siden, han kommer fra en halv-sæson på andetholdet i Sochaux. Jacob Nielsen kan ikke skaffe topspillere (og forstår ikke hvorfor!?!)

Steen6372
      Bruger

T-Knogle: Ret beset kommer Davies vel fra et års ophold i MLS hos DC United (26 kampe, 11 mål), men overbevisende var han vist ikke.

T-Knogle
      Bruger

Steen6372

Sochaux eller DC United reserveholdet er det ihvertfald.

http://onside.dk/nyheder/superligaen/svensk-journalist-randers-kob-ikke-den-han-var

Steen6372
      Bruger

Han skiftede tilbage til USA i marts sidste år men har ganske rigtigt haft svært ved at leve op til gamle dages bedrifter. Ser ham heller ikke som nogen stor forstærkning for Randers. Især lyder det ikke rart, at han i al fremtid skal tage medicin for det kraniebrud han pådrog sig.

vieri
      Bruger

OB ender ikke i top 2 . De har mistet flere dygtige og rutinenerede spillere og reelt kun hentet en kvalitetsspiller i Emil Larsen . Bliver de ikke yderligere forstærket får de svært ved at spille sig i top 6 . Og Troels Bech er blevet fyret 2 gange før i OB og det kan sagtens blive alle gode gange 3 .

zcml
      Bruger

OB mangler vel også stadig en angriber ud over Morten Ufarlig.
      Ok. Emil Larsen bliver også betegnet som angriber, men det er mere kant eller hængende angriber. Ikke spidsangriber.

Derudover har de åbenbart valgt at rykke deres pt. mest målfarlige spiller ned på ned på venstre back.

Jo, jeg syn's bestemt at OB underpræsterede i forrige sæson. Og jeg forventer da umiddelbart heller ikke at de kommer tæt på nedrykning igen, men derfor kan det nu godt ske alligevel.
      Jeg tror dog heller ikke at kommer til at ende på medaljepladserne. Dertil syn's jeg de mangler for meget endnu, men får Bech hårtigt implementeret sin stil, så kan de godt få en god sæson. Det skal dog være i denne eller næste. For på længere sigt tror jeg ikke på Bech.
      Det er vel kun i Silkeborg han ikke er startet som en succes for hurtigt at bli8ve en fiasko i takt med at ambitionerne stiger.

Tiden i Silkeborg har også været svingende, men generelt en vedvarende succes. Hvilket kan skyldes at de har forblevet underdogs.

T-Knogle
      Bruger

@Vieri
      Ahh.. Cedric N’Koum, Mohammed Diarra og muligvis også Marko Mitrovic vil jeg nu også kalde forstærkninger. Jeg står ved at OBs dårlige resultat sidste år var et produkt af dårlig kemi og uro i truppen, det ser ud til at være overstået nu, og så har OB altså økonomien til at ligge øverst i ligaen.

Di Stefano
      Bruger

Så må tiden være til et tip:
      FCK
      FCN
      OB
      FCM
      SønderjyskE
      Horsens
      AGF
      Brøndby
      AaB
      Silkeborg
      Esbjerg
      Randers

Tror kampene i Europa vil koste for de hold, der har for smalle trupper. Det vil kunne hjælpe hold som OB og SønderjyskE. I en meget tæt liga vil oprykkerne også let blive nedrykkere, og Randers har jeg ingen fidus til.
      Transfervinduet kan selvfølgelig ændre meget, men der var jo nu inden weekendens kampe buddet skulle falde :).

Viser 26 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?