Stop FCK-sangene

Forside Fora TIFO/Fanscenen Stop FCK-sangene

Viser 31 svartråde
  • Forfatter
      Fresh
      Bruger

Hej alle,

I lørdagens usle kamp mod FCN var jeg vidne til, at der blev sunget såvel "Tudefjæs" som "Skandaledommer" – altså FCK-sange – fra Speakers' side.

Jeg ved naturligvis, at ikke alle i SC forfalder til sådan en dumhed, men ikke desto trods vil jeg opfordre ALLE til IKKE at synge FCK-sange på NRGi Park. I modsætning til fusionsaffaldet fra Østerbro, er vi en stolt og traditionsrig klub med egne sange. Der er derfor OVERHOVEDET ingen undskyldning for at bruge fjendens vokabular! Især, når vi har vores egne modstykker til ovennævnte FCK-chants, nemlig "Sød når du tuder" og "Dommer, din svindler".

Vi er AGF, for helvede, og vi HADER FCK, så hvorfor fanden skulle vi bruge deres sange, når vi har vores egne?

Og inden I spørger: Ja, jeg er sangpolitiet, og jeg ved alt bedst.

Brunsgaard
      Bruger

Fuldstændig enig. Jeg vil til gengæld gerne være talsmand for at flere bruger den gamle "Dommer'n har lårt i lomm'ern". Det er sgu en klassiker!

Altså er sød når du tuder en AGF eller hvad er det du siger??

Thimse
      Bruger

Keep Playing GF skrev:
      Altså er sød når du tuder en AGF eller hvad er det du siger??

Det vil jeg mene den er ja, den er startet af en af mine kammerater. Der gjalede den ud da Mohammed Zidan lå og vred sig. Siden da er den hængt ved i SC, og kommer gerne frem hver gang der ligger en og tuder..

Den blev så også for mange år siden sunget af op til flere da M. Johansen (husker ikke hvem af dem), brækkede benet, på århus stadion….så den sang har da været brugt siden mohammed zidan spillede miniput!!!

Thimse
      Bruger

NeverSmokeAlone skrev:
      Den blev så også for mange år siden sunget af op til flere da M. Johansen (husker ikke hvem af dem), brækkede benet, på århus stadion….så den sang har da været brugt siden mohammed zidan spillede miniput!!!

Det var satans, det er ikke det han render og siger[think]

Men hva skidt, den er altid rar lige at fyre i hovedet på en der ligger og har ondt;)

gf-stuf
      Bruger

det er nok ikk lige ham der fandt på den 😀

STIIGAGF
      Bruger

Når vi nu snakker om Zidan – hvorfor bruger vi aldrig den goe' gamle klassiker? :p

"Tuder som Zidan, tuder som Zidan, tuder tuder, tuder som Zidan!"

I forhold til FCK-sangene, så synger alle jo, de der kendte chants? Men det klammeste var da, da landsholds-fanklubben i kampen mod Lichenstein (?) begyndte på FCK-sange..! 🙁 Det gjorde ondt, rigtig ondt…

Thimse
      Bruger

Tror sku da det er den min kammerat snakker om, det giver os mere meningB)

Driblekongen
      Bruger

Det tror jeg også mere på Thimse:D

Og ja STIIGAGF, det gjorde sq ondt. Men FCK har bare monopol på dansk fodbold, og jeg hader dem for det, men vi må bare indse at de de kommende sæsoner har det bedste danske hold, og der er der intet at gøre ved det. Kan godt være de har fusioneret sig til det eller købt sig til, men det er realiteterne. Gad godt AGF var bedre end de var (nok mange flere der ønskede;) )

whatslife
      Bruger

ja det var direkte usmageligt at de i flere omgange stod og sang "vi er mestene" til en landskamp for et landshold der ikke har vundet noget i 15 år. og så oven i købet i århus

whatslife skrev:
      ja det var direkte usmageligt at de i flere omgange stod og sang "vi er mestene" til en landskamp for et landshold der ikke har vundet noget i 15 år. og så oven i købet i århus

Der blev sunget "Vi er danskerne" hvilket iøvrigt er et fucking fedt chant, og når det er i landsholdsregi så er det jo også begrænset hvor meget der bliver lavet. Har sku ikke hørt en hjemmestrikket sang fra rooligansene i 100 år.

Men ellers skal vi selvfølgelig aldrig kopiere et andet holds sange. Godt nok lavede vi en kopi af en fck-sang hvor vi sang den mod dem, hvilket var virkelig god griner. "ååh åh – ååh åh – vi hader fck" hvis nogen husker den 😉

Måske var den en smule over stregen (tænker her på den følgende tekst) men en fed sang, især da hele speakers gjaldede med.

Lars Elstrup
      Bruger

@NeverSmokeAlone

Det var Martin Johansen… Dengang var det også populært at råbe "av, av, av, av, av!" hver gang han fik bolden…! Den synes jeg også blir brugt for lidt!

Kasper
      Bruger

Jeg hørte en af mine personlige favoritter: http://youtube.com/watch?v=-O1rrqUOjho
      blive fuldstændig maltrakteret af en flok deciderede pinlige (- mere end de plejer) bonderøve fra Randers, der sang følgende på samme melodi – som de sikkert har stjålet, da vi besøgte dem forleden….
      "Vi synger hele dagen, for vi elsker RFC"

Og tudefjæs har alle dage været pinlig. Desværre er det én som også fænger ved store dele af publikum, som kun gæster stadion i få tilfælde….!

Hoegh
      Bruger

Sad af uransagelige årsager på samme tribune som De Blå Ponyer under RFC – AGF og jeg må sige at jeg var DYBT rystet over hvor lidt opfindsomhed de præsterede. Jeg tror ikke at jeg hørte en eneste chant som man kunne have mistanke om at de selv havde fundet på, alle dem jeg hørte var chants hugget fra andre klubber, med en mindre omskrivning af teksten……PINLIGT!!

Ja jeg ved godt, at vi måske også bruger chants fra andre klubber en sjælden gang, men vi har da i det mindste også en håndfuld som er HELT vores egne.

Lars Elstrup skrev:

@NeverSmokeAlone

Det var Martin Johansen… Dengang var det også populært at råbe "av, av, av, av, av!" hver gang han fik bolden…! Den synes jeg også blir brugt for lidt!

Wee! Vi ska ha "Av Av Av AV" tilbage, og så synge den hver gang der er en spiller kendt for film, der har bolden.. Eller en der har ligget ned tidligere i den pågældende kamp.. Eksempelvis Kildentoft i kampen mod FCN, hvor han jo lå ned i langt tid, og da han så var båret ud gik der 5 sekunder før han blev vinket ind igen.. En klassisk "Av Av Av"

Nøj jeg elskede de tider i 90'erne hvor vi råbte det! 😛

Meloveyou
      Bruger

Kasper skrev:
      Jeg hørte en af mine personlige favoritter: http://youtube.com/watch?v=-O1rrqUOjho
      blive fuldstændig maltrakteret af en flok deciderede pinlige (- mere end de plejer) bonderøve fra Randers, der sang følgende på samme melodi – som de sikkert har stjålet, da vi besøgte dem forleden….
      "Vi synger hele dagen, for vi elsker RFC"

Og tudefjæs har alle dage været pinlig. Desværre er det én som også fænger ved store dele af publikum, som kun gæster stadion i få tilfælde….!

Enig den er så sej, men den har altså været diskuteret hos de blå! :

Basso
      Ciffertips champ

Indmeldt: 18. dec 2006
      Geografisk sted: Randers
      Skrevet: 20 aug 2007 06:39 Emne: Stop tyveriet

——————————————————————————–

Synes I var knaldgode i dag..

MEN, I har direkte kopieret en af agf´s sange.. I synger "Vi er fra Royal Blue og vi elsker RANDERS fc! LÅ LÅLÅ… agf synger : Vi er fra Århus og vi elsker agf…. Det en ommer for jer, noget med kopier, der er diskuteret på dette forum..

Men ellers megaflot i dag

Tilbage til toppen

http://forum.randersfc.dk/viewtopic.php?t=952&postdays=0&postorder=asc&start=45

Thimes
      Bruger

Thimse skrev:

Tror sku da det er den min kammerat snakker om, det giver os mere meningB)

Det er præcis den som han startede ! Tror det var engang nede i Esbjerg og han har ikke været den samme siden 😉

Budtz4ever
      Bruger

Altså indtil videre er der ikke noget dansk hold der ikke har brugt "Tudefjæs" og "Skandaledommer"… Så kan vi vel også[think][think][think]

Meloveyou
      Bruger

Jakob Andersen skrev:

Budtz4ever skrev:
      Altså indtil videre er der ikke noget dansk hold der ikke har brugt "Tudefjæs" og "Skandaledommer"… Så kan vi vel også[think][think][think]

Fordi alle bruger dem, så skal vi også?
      ..det er jo FCK-sange for piplan!!

Skandaledommer kan da aldrig stamme fra Fck, da dommerne altid er med dem[shock]

Fresh
      Bruger

Budtz4ever skrev:

NEJ! Vi er AGF og derfor det største, der nogensinde har eksisteret på jordkloden, så vi skal på INGEN måde gøre "som alle de andre".

At stjæle andre klubbers sange er et NO GO. Og vi skal ALDRIG gøre "som alle de andre", for vi er SÅ MEGET FEDERE end alle de andre.

Lennart
      Bruger

Fresh skrev:

Budtz4ever skrev:

NEJ! Vi er AGF og derfor det største, der nogensinde har eksisteret på jordkloden, så vi skal på INGEN måde gøre "som alle de andre".

At stjæle andre klubbers sange er et NO GO. Og vi skal ALDRIG gøre "som alle de andre", for vi er SÅ MEGET FEDERE end alle de andre.

Er måske lige at tage munden fuld [lol]

Fresh
      Bruger

Lennart skrev:

Fresh skrev:

Budtz4ever skrev:

Er måske lige at tage munden fuld [lol]

Det er det jo netop ikke. Som AGF-fans bør vi afskye FCK og derfor ikke engang [i]overveje [/i]at bruge deres sange/chants.

Jenz
      Bruger

Mikkel Lindhardt U skrev:
      Wee! Vi ska ha "Av Av Av AV" tilbage, og så synge den hver gang der er en spiller kendt for film, der har bolden.. Eller en der har ligget ned tidligere i den pågældende kamp …

G R Ø N K J Æ R !

Den AGF'ske trosbekendelse… om det er FCK eller BIF vi forsager er godt det samme:)

Vi forsager FCK og alle deres gerninger og alt deres væsen.

Vi tror på AGF, den almægtige,
      Fodbolden og superligaens skaber

Vi tror på Leon Andreasen
      hans enbårne Søn, vor Herre,
      som er undfanget i Hammel,
      født af hans mor,
      pint under Poul Hansen,
      solgt, udlånt og tilbagevendt efter udlån,
      nedfaret til Bremen,
      om ti år tilbagevendt fra Bremen,
      opfaret til AGF,
      siddende ved Lars Windfelds, den almægtiges, højre hånd,
      hvorfra han skal komme at dømme spillere og trænere.

Vi tror på John Stampe,
      den store, almægtige fredensvang,
      spillernes træning, Tøffes forladelse,
      Øllets opstandelse og en sejr i suppen.

det var lidt OT måske… kunne bare ikke lade være

anderssch
      Bruger

hhhahahahahah genialt

tomack
      Bruger

Mikkel Lindhardt U skrev:

Lars Elstrup skrev:

@NeverSmokeAlone

Wee! Vi ska ha "Av Av Av AV" tilbage, og så synge den hver gang der er en spiller kendt for film, der har bolden.. Eller en der har ligget ned tidligere i den pågældende kamp.. Eksempelvis Kildentoft i kampen mod FCN, hvor han jo lå ned i langt tid, og da han så var båret ud gik der 5 sekunder før han blev vinket ind igen.. En klassisk "Av Av Av"

Nøj jeg elskede de tider i 90'erne hvor vi råbte det! 😛

Enig! Jeg kan især huske en kamp, i 95/96 sæsonen, hvor vi slog FCK 2-0 på Århus Stadion. Det var en fed kamp og der var pisse koldt. Jeg mener dog vi at vi råbte "av, av, av, av!" af både af Michael og Martin Johansen eller hvad? Det var i øvrigt Martin Jørgensen der scorede det ene af GF's mål og jeg mener Lars Lambæk scorede det andet.

Pingvinho
      Bruger

Enig vi bør holde os til vort eget

barnet
      Bruger

Vi forstod heller ikke helt hvor de der Skandale dommer og tudefjæs chants kom fra mod FCN. Elsker personligt at råbe lujer med j hvis der skal råbes efter dommeren og den må da siges at være så GF'sk om noget. Og sød når du tuder og tuder som Zidane er fede chants. Hader det der tudefjæs og synes det er lidt håndboldagtigt [shock]

Lad os holde fast i vores egne chants og lade medløberne og bonderøvene om at kopiere.

Le-Chef_871
      Bruger

Nårh nu snakken er om andre folks chants syntes jeg lige jeg ville nævne silkeborg. Var med en kammerart på silkeborg stadion (om forladelse) til pokal kampen og der stod snifs fans og sang: Brøndby blod på trøjen, sov med den om natten!! ´Hvor fladt er det at direkte kopiere fra sine modstandere. Der udover valgte de også at minde folk om at de er en klub med stolte traditioner!! Ved ikke om det kun er mig der syntes den er lidt mistænkelig??

Btw. zodiac.. Det er GENIALT det der :k

zcml
      Bruger

@ zodiac

Den var sgu meget sjov, den der!
      Dog lige en enkelt ting:

pint under Poul Hansen,

Det var da PH, der gav Leon sit gennembrud.
      Fik godt nok sin debut under Stampe, men mener først han blev fast mand under PH. Desuden tror jeg Leon var PHs favoritspiller i AGF.

solgt, udlånt og tilbagevendt efter udlån,
      nedfaret til Bremen,

Intet galt her, men jeg misforstod den, og troede du mente, at vi på et tidspunkt havde udlejet eller lejet Leon, men det er self. lejemålet til Mainz du hentyder til.

Men helt klar en bøn, jeg kan tilslutte mig.

Leon er den nye Tøffe, mht. den position/status Stig havde/har i mange GF-tilhængeres øjne.

Syn's faktisk også Leon minder meget om Tøffe, bortset fra den kontroversielle omgangskreds.
      Håber dog Leon får et bedre eftermæle i klubben:k

Jeg ved godt at PH var manden der startede med at give Leon chancen, men det skulle nærmest være en træner og kan godt være Hansen gav ham chancen og egentlig ikke pinte ham, men han pinte sgu os andre;)

Viser 31 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?