Status før start

Forside Fora AGF Status før start

Viser 25 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

I morgen starter AGF træningen og Stiften bringer i dag en oversigt over de spillere som har forladt AGF, de spillere som er kommet til, samt de spillere som er på vej væk.

Fra Stiften:

Afgang: Jonny Hanssen, Tuomas Aho, Richard Henriksson, Christer George, Tobias Grahn, Shane Cansdell-Sherriff, Mads Frost, Kasper Kure, Lasse Borg, Kristian Kaagh.

Tilgang: Svenne Poulsen, Peter Sand og Rasmus Katholm.

På vej væk: Danilo Arrieta, Jacob Rasmussen, Thomas Lindrup.

Kigger man ned over listen så har AGF sagt farvel til en masse spillere, men der er egentligt kun et par stykker af dem som jeg så forsatte i den hvide trøje. Her tænker jeg bl.a. på Shane Sherriff. Han længtes dog hjem til sidst og det påvirkede også hans spil.

Af tilgange så har vi fået tre spillere som jeg alle mener er med til at forstærke holdet, mens afgangene hovedsageligt er spillere som har underpræsteret og slet ikke levet op til niveau.

Af spillerne på vej væk så er det kun Jacob Rasmussen man kan stille spørgsmålstegn ved, men jeg vil nu ikke starte denne debat i denne tråd, den har vi haft så mange gange før.

Generelt har 10 spillere forladt truppen, samt 3 er på vippen til at forlade. Der er kommet 3 til, hvilket betyder at AGF reelt har sagt farvel til 10 spillere. Ove Pedersen og Brian Steen Nielsen har fået ryddet op i truppen og tak skal i have for det siger jeg bare.

Super arbejde af den sportslige ledelse. B)B)B)

Stoei
      Bruger

hvad skal vi debattere om ? :S

Willow
      Bruger

Hehe, ja også min tanke…Det kan være der er nogle der er uenige i den store udlufting i truppen? Personligt så jeg gerne CG havde fortsat i klubben, ved godt han har underpræsteret, men jeg har stadig troen på ham (Som angriber). Så ved jeg godt vi har fået Katholm istedet & det er da også en spændende spiller (her tænker jeg på det antal mål han alligevel har scoret).

zcml
      Bruger

Ove og Brian sagde jo, at størrelsen på truppen skulle skæres ned, og det må vi sige de har fået gjort.

10 spillere er væk, yderligere 3 på vej ud (eller ihvertfald degraderet, og vil kun blive brugt på 1. holdet i yderste tilfælde. Måske), og 3 er kommet til.
      Altså er truppen pt. reduceret med 10 mand, og det er IMO for mange.

I angrebet er vi godt dækket ind, ihvertfald hvad antallet af spillere angår. Om kvaliteten så også er i orden må tiden vise.
      På den centrale midtbane er vi godt dækket ind. Vi mangler umiddelbart stadig den store leder/general etc., men de spillere vi har har nu tror jeg vil suplere hinanden rigtigt godt, så derfor bliver savnet ikke så stort.
      Til de 2 fløje har vi 4 spillere, + et par yderligere, som også kan spille der. Jeg er dog stadig lidt usikker på reserverne, samt vi endnu ikke har set Svenne i aktion på holdet, men tror nu ikke vi får de store problemer der heller.

Igen er forsvaret vores akilleshæl!
      På mål har vi nu kun 2 "emner" indtil foråret, til gengæld er det de 2 bedste, så intet problem for 1. holdet, reserveholdet er straks mere udsat.
      Højre back: Høyer og Sarr. Burde være nok, til 1. div. ihvertfald.
      Venstre back: Kure og Jesper S. ikke super, men burde også være nok.
      Det centrale forsvar er dog ungt og håbløst urutineret. THansen og Krabbe er store talenter, men skal de to udgøre vores centerforsvar i næste sæson, tør jeg godt love at målene fortsat vil vælte ind.
      Vi skal have forstærkning her, og det skal være en spiller af samme kaliber som Sand (dog helst lidt yngre). Måske er det så nok, hvis vi benytter Gjesing og Dayyani som reserver også, men ser gerne at klubben henter 2 spillere til forsvaret.

Og få så afskibet Lindrup, Jacob R og Danilo.

Hatte
      Bruger

Vi kunne jo se lidt, på vores favorit opstilling til den første kamp. Jeg går ud fra vi henter en nye forsvar inden da, mit bud må være:

[center]Steffen R

Cheik S – Thomas H – Ny mand – Anders K

Svenne P – Roger R – Peter S – Lars P

Peter G – Peter F[/center]

Bænken:
      Morten H
      Jesper S
      Jens G
      Rasmus K

Jeg synes personligt det ser stærkt ud, i hvertfald når man ser på de andre hold.

magmil2
      Bruger

Din opstilling ser fornuftig ud, Hatte, men jeg kunne nu godt tænke mig Peter Sand ind på Foldgasts plads, og så Gjesing på midtbanen. Og så må vi håbe, at vi får den nye mand, hvad jeg dog desværre ikke tror 🙁

Laudrup
      Bruger

Personlig så jeg også gerne Rasmus K i start11 fremfor Peter F. Og så måske Frederik K i forsvaret, enten på venstreback eller i centerforsvaret (i mangel af bedre)

Faktisk så synes jeg ikke holdet er så svækket som mange gør det til; efter min mening har vi mistet 3 spillere der var i start11; Grahn, George og Sherriff. Men vi har også fået 3, ihvertfald 2, som går ind i start11 : Peter Sand, Svenne og efter min mening også Rasmus K – hvilket jeg dog acceptere der er delte meninger om.
      Desuden er de spillere der er kommet til nogle der passer langt bedre ind i den måde Ove P gerne vil spille på, og vi har endvidere langt om længe fået en rigtig kantspiller i Svenne P.

Jeg synes det ser spændende ud – nu mangler der kun en i forsvaret, når nu Ove ikke vil bruge Jakob R. Og ikke mindst; der er blevet barberet godt og grundigt af lønbudgettet, uden vi er blevet desideret svækket!

Hatte
      Bruger

magmil skrev:
      Din opstilling ser fornuftig ud, Hatte, men jeg kunne nu godt tænke mig Peter Sand ind på Foldgasts plads, og så Gjesing på midtbanen. Og så må vi håbe, at vi får den nye mand, hvad jeg dog desværre ikke tror 🙁

Peter Sand er købt til midtbanen og ikke angrebet.

AGF er jo overlegne i alt i 1. division, med kvalitet, stadion osv. Derfor er der nok mange der vil stå meget defensivt mod AGF, og langt nede på banen. Det betyder at vi ikke kan ligge bolde bag forsvaret, som der kan løbes på, i stedet skal AGF "lirke" forsvaret op, eller smaske indlæg ind, hvor der kan heades eller afsluttes med nedfaldsbolde. Når AGF kommer foran i en kamp, må vi formode at modstanderholdet, vil prøve at gå mere offensivt frem, og skubbe forsvaret med, det betyder at Rasmus Katholm, vil få god plads, til at vise sin hurtighed, og jeg tror Katholm i mange kampe vil slå sejren fast, med en scoring i anden halveg.

Så derfor er han en god "joker"

hey hatte.

uden tvivl et super stærkt hold med en del profiler. men om det er nok til at slå sammentømmeret første divisions klubber ved jeg ikke.

dog synes jeg Frederik Krabbe burde være fast mand på bænken. En man der kan dække alle fire pladser i den bagerste kæde, og i nødstilfælde kan spille længere fremme er altså guld værd. Jeg synes det er for tidligt at satse på ham til at starte inde, men han burde være med på bænken – gerne i stedet for Jesper Sørensen evt.

Men skader skal nok gøre opgaven nemmere at sætte hold. Efter nytår er Navid jo tilbage, og så har vi fem seriøse kandidater til den centrale midtbane. Spændende, spændende.

Men for satan det bliver godt. Især med tre klasse angribere, så Ove mere kan vælge efter form istedet for navnet.

Balder
      Bruger

Ove P. udtalte jo, at hvis de kom af med Grahn, kunne han ikke udelukke at de ville hente flere end den omtalte centrale forsvarsspiller. Og jeg tror også at det bliver en defensiv forstærkning, og det kunne være i form af en venstre back, der kan gå lige ind i startopstillingen.

Så vil holdet se overordenligt slagkraftigt ud, og det er under forudsætning af at Graulund bliver. Mit bud på holdet ser ud sådan:

Hyldgaard

Sarr Hansen Ny Ny

Svenne Sand Roger Pleidrup

Graulund Katholm

Bænk:

Krabbe(A Kure)
      Foldgast(Kaagh)
      Gjesing( Lumb )(Jesper S)
      Steffen R (Målmand)

Omkring holdet:
      Niels Kristensen
      Vester
      Navid
      Tullberg
      Jesper Jørgensen
      Høegh

Faktisk vil jeg heller have Gjesing ind ved siden af Sand, men det bliver nok Roger…

magmil2
      Bruger

@ Hatte: ja, jeg ved godt, at Sand er købt som midtbanespiller, men han kunne vel egentlig også bruges på samme måde som Ove P. brugte Jess Thorup i Esbjerg? Jeg synes i hvert fald, at der mangler noget i hovedspillet med Graulund og Foldgast – og her er Katholm vel heller ikke løsningen. Kaagh kan selvfølgelig bruges, mens jeg ikke synes, at Tullberg er klar endnu.

Balder
      Bruger

@ magmill, når der nu ikke er nogen af de bedste angribere har hovedstød, som deres spidskompetence, så må man jo justere spillet efter det. Graulund og Katholm vil sagtens kunne fungere sammen, men de skal nok ikke have bolden i 4. sal højde….:)

/Balder

M. Hyldgaard

C. Sarr T. Hansen F. Krabbe NY. ( M. Lumb )

S. Poulsen R. Risholt P. Sand L. Pleidrup

P. Foldgast P. Graulund

Bænken: S. Rasmussen A. Kure N. Dayyani J. Jørgensen

jeg har en lille forstilling om at det kunne være sjovt at se M. Lumb på den venstre forsvarsplads, han er jo meget brydende og offensiv i hans spil og vil være en der kunne give de offensive spillere på banen en god start fra fosvaret af, det indebære bare at resten af forsvaret er stærkt og kan klare at AGF spiller med en offensivt indstillet venstre forsvar.

WE ALL LIVES AS ONE. 😉

Helt
      Bruger

Uden tvivl et meget stærkt 1 div. hold, men jeg ser hermed også en del økonomi i dette, 10 mand væk (+ 3 mere snart håber jeg) er vi så ikke på en lønbesparelse der må nærme sig 6-8 mill. Det må give plads til en god løn til de helt rigtige spillere, og om jeg ikke husker helt forkert arbejder klubben med et lønbudget på 17 mill. Jeg savner nu på kort sigt 1 forsvarer af en høj kvalitet og på lang sigt, om 1 år når vi er tilbage 1 forsvarer mere og en midtbanespiller som skal være så god at han nærmer sig landsholdet i et skandinavisk land.:)

Zalayeta
      Bruger

Jeg er ret overbevist om, at Jesper Sørensen kommer til at spille ventre back i starten.

Han kan kombinere op ad banen og give lidt erfaring til forsvaret (men han når aldrig helt til baglinien ;-)). Det vil blive nødvendigt at spille med angrebsbacks mod hold, som kun vil forsvare sig.

Jeg tror faktisk, at de beholder JR, da han ikke kan få en tilsvarende løn i andre klubber. Han er jo helt sikkert god nok – specielt i 1. division. Oves kommentarer om han kvaliteter på banen er jo bare en undskyldning for at presse en mand ud, som får alt for meget i løn. De ligger lige nu et maksimalt pres på JR.

Moller
      Bruger

Kan vi hente en god og rutineret midtforsvarer ser det fornuftigt ud.

Så vil vi have en super midterakse med T.Hansen + ny mand i det centrale forsvar samt Risholt og Sand på den centrale midtbane.

Desuden har vi så Gjesing som reserve, så styrken op gennem midten bør være til oprykning – hvis altså vi får en centerforsvarer!

Det er selvfølgelig et tab at miste Grahn's kreativitet på midtbanen, men med tilgangen af Svenne og af Sand's målfarlighed, kan midtbanen forhåbentligt give den fornødne offensive kraft.

Vi kunne måske godt have brugt endnu en kreativ midtbane spiller til højrekanten, hvis Svenne skulle blive skadet. Dog er det ikke første prioritet hvad angår forstærkninger.

På papiret har vi et godt angreb, men spørgsmålet er om vi har det rette angreb?

I mine øjne er det stadig et problem, at har for mange Graulund-typer og kun én enkelt Duncan type i Kaagh, hvis klasse jeg betvivler. Kan vores angrebsspil fungerer optimalt med to hurtige, men små angribere?
      Havde vi været midterhold/bundhold ville vi kunne spille på kontra, men vi må jo regne med, at vi kommer til at skulle scorer mod ultra defensive hold, nu når vi forhåbentligt bliver tophold.

Selvom Sand kan trække ind i feltet, vil vi i mine øjne mangle hovedstødsstyrke og fysik i feltet i disse situationer.

Det behøver ikke at blive et problem, hvis vi kan "spille" os i gennem modstandernes defensiv, men jeg frygter vi ser en masse ufarlige høje bolde ind i feltet til Graulund, Foldgast, Katholm osv.

I mine øjne er der også et par spillere, som vi endnu ikke ved, hvilken rolle de er tiltænkt.

Den ene er Krabbe, der er en god allrounder i forsvaret, og hvis favoritposition er i centerforsvaret, hvor vi også er tyndt besat. Spørgsmålet er dog om Ove tør bruge en 18 årig i centerforsvaret? Vi er dog rimeligt besat på især højre back, hvor han ellers har imponeret.
      Jeg tror, at Krabbe må starte sæsonen på bænken, men som 1.reserve til stort set alle pladser i forsvaret.

En anden spiller, hvis rolle er endnu mere uklar, er i mine øjne Jesper Sørensen's.
      Han er formentligt i spil om pladsen til venstre back, backup til midtbanen, og som centerforsvarer.
      Det er ingen nyhed, at JS har set for langsom ud til at spille i forsvaret, men spørgsmålet er om det ser anderledes ud i 1.div?
      I henhold til venstre back pladsen er der ingen tvivl om at A. Kure er bedre defensivt, men da vi nu skal til at være et mere boldbesiddende hold, kan det JS måske blive første valg.
      Han er stadig bedre i pasningsspillet end Kure, og hvis vi er meget i boldbesiddelse kan det være vitalt.

En sidste mulighed for JS kunne være i centerforsvaret – især hvis vi mod forventning ikke får en rutineret forstærkning dertil.

Det bliver spændende og se om JS' kvaliteter igen kommer til at lyse nu når modstanden bliver en anden.
      Efter forårssæsonen har jeg mine tvivl, men hvis det sker, bliver JS med hans pasningsspil og rutine en meget afgørende spiller for kampen om oprykningen.

Willow
      Bruger

Jeg mener ikke JS er god nok længere. Han er overflødig på midtbanen i og med at vi har Sand & Risholt og et kanont talent & reserve i Gjesing + den skadede Navid som spillede ok på midtbanen (i forhold til hans miserable tørn i forsvaret).
      I forsvaret er han for langsom & der kan ikke bygges noget op om ham da han ihvertfald ikke er god nok til superliganiveau…
      Jeg tror ikke at Ove er enig i min betragtning, men det må tiden vise….

Bjarne V
      Bruger

Helt eing Willow! Jesper Sørensen har efter mit hoved underpræsteret i lang – lang tid… Og det vil være forrykt at have ham som emne, til midtbanen!!! Roger og Sand bliver uden tvivl 1 Divs. bedste central midtbane, og med fremragende reserver som Gjessing og Navid, er de jo i en klasse for sig i 1 Div.

Mht Jesper Sørensen igen, må jeg indrømme jeg ikke ser ham i start 11´eren, og kun på bænken fordi han kan bruges på flere forskellige pladser. "Manden er over the hill"…. Men Ove må se noget i ham, som mange fans og fodbold elskere i Danmark ikke kan….

Håber han viser det modsatte i denne sæson, og måske er det også lige det niveau han skal slutte sin karriere af på??

Budtz4ever
      Bruger

Steffen Rasmussen

C. Sarr – T. Hansen – F. Krabbe – Lumb

S. Poulsen – R. Risholt – P. Sand – L. Pleidrup

P. Foldgast P. Graulund

Bænken: Hulk, Anders Kure, Navid Dayyani & Jens Gjesing

graulund-agf
      Bruger

Steffen Rasmussen
      Cheikh Sarr – Thomas Hansen – Ole Budtz – Jesper Sørensen
      Lars Pleidrup – Peter Sand – Jens Gjesing – Michael Lumb
      Peter Graulund – Peter Foldgast

Morten Hylgaard – Ander Kure – Svenne Poulsen – Rasmus Katholm

bew
      Bruger

FOKUS PÅ BRABRAND KAMPEN!

Alt andet end en AGF sejre mod Brabrand vil være en skandale, vil langt de fleste mene…. Brabrand kan kun overraske og det er de kampe AGF har svært ved… Håber og tror de hvide magter opgaven

Hvad er det lige at den kommentar havde med det emne at gøre? 🙂

nettohunden
      Bruger

@Anders Nielsen

At når man trykker på "diskuter afstemning" ude under afstemningen kommer man direkte herind i tråden. 😉

BOND-AGF
      Bruger

ikke et passende emne nu!:@

BOND-AGF
      Bruger

det er da ikke vigtigt nu?:@

Willow
      Bruger

Hm, man kommer ind i denne tråd når man trykker på *diskuter afstemning" Er det ikke en fejl?

Anyways så er jeg da positivt forundret over at så mange kender til Olof Persson. Så de er sikre på at han en forstærkning.
      Personligt kender jeg intet til ham og havde ikke hørt navnet før det dukkede op herinde.
      Det betyder enten at mange folk følger pænt med i skandinavisk fodbold eller at folk bare gætter på at han er god (Jeg gætter på det sidste) – Hvad kan man så udlede af sådan en afstemning…Tjaeh i mine øjne intet….

Jeg har self. stemt "ved ikke"

Viser 25 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.