fbpx

Stærkeste start 11

Forside Fora AGF Stærkeste start 11

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
      4-4-2
      Bruger

vil gerne høre jeres bud på stærkeste 11, når alle er klar.

her er mit bud:
      4-4-1-1
      Jova
      Dino-Kanstrup-Backmann-Højer
      Ankersen-Amini-Stage-Bundu
      Sana
      Junker

zcml
      Bruger

Tror også at det er bedste bud pt.
      Er lidt i tvivl om, hvor stærkt det hold er defensivt, men alt i alt må det være bedre end alternativerne.

Donmiguel
      Bruger

I backkæden er det kun Kanstrup jeg er virkelig nervøs over. Han har lavet gigantiske blundere i efterhånden mange kampe i streg..

Jeg kan godt se Blume tage den ene kant istedet for Bundu hvis det skal være lidt mere defensivt.

Vores største problem er nok at to kæmpe lønninger sidder på bænken i Juelsgaard og Spellman..

I angrebet mangler vi en stor stærk angriber. Men hvem søren kunne det være?

Thomas K
      Bruger

Der er heldigvis flere muligheder i den trup AGF har, f.eks.

Dino – Kanstrup – Backman – Højer

Amini – Guira – Stage

Ankersen – Junker – Sana

—-

Dino – Kanstrup – Backman – Højer

Stage – Amini

Blume – Sana – Ankersen

Junker

Steen6372
      Bruger

@4-4-2: Jeg tror aldrig at vi får set så offensiv (eller så svag en defensiv, om man vil) startopstilling. Vores tilbagevendende problem er, at vi mangler en virkelig god 6’er (bedre end DAP), hvis vi skal tillade os den luksus at spille med en 10’er (Sana). I hvert fald, hvis vi skal spille med offensive (defensivt svage) kanter.

Davids løsning lige nu er så Guira som 6’er i mangel på bedre, og en kombination af en meget offensiv kant (Ankersen med Kaastrup/Bundu som backup) og en mere kraftbetonet kant med Stage (Spelmann som backup). Jeg synes at vores problem lige nu er at Guira ikke beskytter forsvaret godt nok til at vi kan spille en midtbane med en 6’er, 8’er og 10’er. Indtil videre har vi spillet med to 8’ere, men vi vil jo gerne bringe Sana i spil. Det kan måske bedre lade sig gøre mod de kommende modstandere, som ikke vil lægge helt så meget pres på os.

Vejle har dog netop haft held med en massiv 5-mands midtbane i de første kampe, så mon ikke David starter ret kompakt op med Guira, Amini og Blume centralt, plus Stage på den ene kant. Det ligner det bedste vi kan lige nu. I 2. Halvleg kan vi så bringe nogle af de lettere offensive kort i spil.

zcml
        Bruger

@ Steen6372

Det ligner ellers meget godt DN’s foretrukne fra foråret.
        Eneste forskel er Junker i stedet for Pusic, og Stage i stedet for DAP.

Stage er måske ikke naturlig 6’er, men han har spillet den før. Og tror sagtens han og Amini kan gøre det for den defensive del af midtbane, og så lade resten om det offensive.
        Jeg ser ikke den midtbane som svagere defensivt end den i foråret, men er enig i at det vil være mere optimalt med en stærk 6’er.
        Så kan Stage fortsætte sin udvikling i det offensive. Enten på kanten, eller som alternativ til Amini.

Jovanovic
      Mikanovic, Backman, Juelsgård, Højer
      Ankersen, Amini, Stage, Sana
      Bundu, Kaastrup

Tror jeg ville gøre modstanderne virkeligt forskrækkede, da de rent faktisk kan risikere ikke at få bolden foræret hele tiden, og må se at hvert AGF angreb kan blive farligt. Men det kræver at det lette kavaleri yder maksimalt fysisk fra start til slut, så det kan indrømmet være at satse for meget.

Viser 5 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.