fbpx

Spillertrup til sæsonen 2018/2019

Forside Fora AGF Spillertrup til sæsonen 2018/2019

Dette emne indeholder 57 svar, har 15 stemmer og blev senest opdateret af  Thomas Senior 1 uge, 1 dag siden.

• Forfatter

Der er i parentes angivet, hvis spilleren har kontrakt i flere sæsoner end den for 2018/2019. Opstillingen er en blanding af den faktiske og min egen subjektive foretrukne.

Jovanovic(+1)
    Mikanovic, Mikkelsen(?)
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Højer Nielsen(+2), Møller(+1), Thøgersen(+1)
    Bundu(+2), Spellman, Lunding(?)
    Amini(+1), Sverrison
    Sana(+1), Blume(+2)
    Stage, Hvidt, Guira(+1)
    Kaastrup(+1), Ankersen(+1)
    Junker, Riel(+1), Ammitzbøll

Som jeg ser det mangler der til startopstillingen tilgang af central forsvarsspiller og angriber. Dertil en målmandsreserve. På nogle positioner kunne man godt have afgang af spillere blandt reserverne uden at erstatninger var nødvendige.

Jovanovic(+1)
    Mikanovic, Mikkelsen(?)
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Amini(+1), Sverrison
    Sana(+1), Blume(+2)
    Stage, Hvidt, Guira(+1)
    Junker(+2), Riel(+1), Ammitzbøll

zcml
    Bruger

Hvem er Mikkelsen?

4-4-2
    Bruger

personligt mener jeg, at der skal flere spillere ud end der skal ind.Jeg mener at vi ligeså godt kan bruge de unge talenter som reserver, istedet for spillere som Guira, Sverrison og Riel. De spillere der skal hentes ind, skal være fra øverste hylde og forstærke start 11.

ud: Guira, Rask, Sverrison, Spelmann, Riel, Møller, Pusic, AJA og Staff

forlæng: Dap

Ind: komplet angriber fra øverste hylde (spræng banken), målmand der kan presse Jova (god i felt og med fødder),Toutouh og Ludwig

4-4-2
    Bruger

giver følgende start 11

Jova
    Dino-Kanstrup-Backmann-Højer
    Ankersen-Dap-Amini-Toutouh
    Sana
    Ny angriber

bænk: Ny keeper, Ludwig, Bundu, Stage, Junker, Kaastrup og Blume

zcml
    Bruger

@ Thomas Senior

Ok. Lidt sjovt at han står noteret som midtbanespiller eller an
    griber, når du placerer ham på backen 😉
    Lidt research har dog vist mig at han har været brugt som back nogle gange på det seneste. Så går ud fra at du har kendskab til ham, og vurderer at han er bedst der, siden du sætter ham som back? Eller er det bare i mangel på andre alternativer?

Og har du i øvrigt insider-viden om at han bliver rykket op på 1. holdet til næste sæson (jeg har i hvert fald ikke hørt noget derom), eller er det bare et gæt?
    Kan se at han er inde omkring reserveholdet, så det er self. ikke utænkeligt.
    Men han kan vel som så mange andre også vælge at prøve sig af andetsteds, hvor der er større udsigt til 1.holdskampe.
    Eller han kan vel også fortsætte som U19-spiller, da han først bliver 20 år til december næste år.

@zcml
      Lidt af det hele. Han har været brugt på backen de få (senior)kampe jeg har set med ham, Lunding virker til at være mere offensiv orienteret end ham, og så i mangel af andre reserver til pladsen.

zcml
        Bruger

Men hvad med ift. at blive rykket op på 1. holdet, er det noget du ved noget om, eller bare et gæt?

Mads Mikkelsen kan spille mange positioner og heriblandt højre back. Han er årgang 99, og der må kun være to spillere fra årgang 99 på banen i en U19-kamp i næste sæson, så enten skal han rykkes permanent op i A-truppen, eller også skal han være blandt de udvalgte til at spille som U20-spiller på U19 (det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet). Jeg går ud fra, at Kasper Lunding bliver den ene, og så er det sandsynligt, at Mads Mikkelsen bliver den anden, men Alexander Ammitzbøll bejler også til det. Christian Bech tror jeg bliver sorteret fra.

zcml
      Bruger

@ Snurre Snup

Som tidligere nævnt bliver Mads Mikkelsen først 19 år til december. Så faktisk kan han spille U19 de næste 2 sæsoner også; hvis jeg har forstået det rigtigt?

Js1989
    Bruger

Mine ønsker:

Forlæng med DAP

Sælg/ophæv/forlæng ikke med: Gribenco, Spelmann, AJA, Rask, Sverrison, Pusic, Staff

Køb:
    – Målmand, der kan konkurrere med Jovanovic og tage over, når/hvis han bliver solgt
    – Høje back, der kan konkurrere med Mikanovic – vi skal have to på hver position, og det har vi ikke lige nu
    – Centerforsvarer, der kan konkurrere med Backman/Juelsgård om at være makker til Kanstrup
    – Venstrebenet kantspiller, der kan konkurrere med de andre
    – Angriber, der kan score mål kontinuerligt. Her er behovet allerstørst, og han skal være til start-11’eren

Det vil give følgende trupsammensætning:

Jova/ny
    Mikanovic/ny – Kanstrup/Backman – ny/Juelsgård – Højer/Møller
    Ankersen/ny – Stage/DAP/Hvidt – Guira/Amini – Bundu/Kaastrup
    Sana/Blume
    Ny/Junker

Udlej derudover Thøgersen og Hausner

Det er, efter min mening, sådan en optimal trup ser ud. Sælges en af dem, der ikke er nævnt (Mikanovic er vel et godt bud), skal der hentes erstatninger ind. I mine øjne sikres kontinuiteten, mens bredden er stor. Det bliver svært for talenterne at blive faste startere næste år, men med udlejningerne af Thøgersen og Hausner kan de få erfaring, mens Kaastrup og Hvidt kan konkurrere om pladserne.

Derudover synes jeg, at Kanstrups og Stages kontrakter skal forlænges, da de er vigtige spillere. Deres kontrakter udløber i 2019. Det samme gør Mikanovics, og han må gerne forlænges efter min mening, men mon ikke han er væk seneste næste sommer? Hvidts kontrakt udløber også i 2019, og han skal (forhåbentlig) også forlænges, hvis han vurderes til at være god nok til at slå til.

@js1989

Rigtig meget enig i næsten alle betragtninger, bortset fra den med DAP, hvor jeg synes de skal spare pengene og bruge dem på en endnu bedre angriber.

zcml
    Bruger

@ Thomas Senior

“Et gæt ud fra at han spillet på 1. holdet”

Mener du ikke reserveholdet?
    Han har da i hvert fald ikke spillet på 1. holdet endnu (ved dog ikke om han har trænet med dem?).

zcml
      Bruger

Ok! Det citat kom til at se lidt voldsomt ud.

Han spillede en del i Atlantic Cup, og så er man vel ret tæt på 1. holdet.

zcml
    Bruger

Ok. Det var smuttet for mig at Mads Mikkelsen var blandt spillerne, der var med på træningslejr. Så ja, han er nok ikke så langt fra 1. holdet 😉

Er dog ikke enig i at man skal spare pengene på DAP til at hente en endnu bedre angriber.
    DAP er den eneste, der han vist at han har evnerne til at spille den defensive midt, så skal der ikke forlænges med ham, skal der hentes en ny.
    Og ja, jeg er enig i at Stage måske kan være en løsning, samt Hvidt, men synes kun de har vist lovende takter, men endnu ikke vist, at de er holdbare løsninger på positionen endnu.

Amini kan af nød bruges, men han er bedre som to-vejs-spiller. Det samme gælder Guira og Sverrisson.

Jeg mener altså ligesom js1989, at der skal forlænges med DAP. Ellers skal en erstatning hentes. Og som nævnt flere gange må man gerne sende Sverrisson og Guira videre!

@zcml

Det går på årgang og ikke alder. Mads Mikkelsen er årgang 99, og der må kun være to fra årgang 99 på banen i næste sæsons U19-liga.

zcml
    Bruger

@ Snurre Snup

Som jeg har forstået de regler jeg kunne finde, så må man bare ikke være blevet over den givne alder på div. U-hold, før turneringen starter op. Ligesom man kender det fra U-landsholdene.

Det andet synes jeg er noget pjat, hvis det er rigtigt.
    Vil jo sige, at Mads ikke kan spille på U19-holdet næste sæson igen, selvom han stadig er 19 år på det tidspunkt.

Jovanovic(+1)
    Mikanovic, Mikkelsen(?)
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Amini(+1), Sverrison
    Sana(+1), Blume(+2)
    Stage(+4), Hvidt, Guira(+1)

starks
    Bruger

Mit ønske til holdet 2019/20

Aleksandar Jovanovic
    Ny målmand

Dino Mikanovic
    Mads Mikkelsen
    Pierre Kanstrup
    Nicklas Backmann
    Jesper Juelsgaard
    Sebastian Hausner
    Casper Højer Nielsen
    Daniel Thøgersen

Mustafa Amini
    Jens Stage
    Benjamin Hvidt
    Bror Blume
    Jakob Ankersen
    Mustapha Bundu
    Magnus Kaastrup
    Kasper Lunding

Kasper Junker
    Tobias Sana
    Alexander Amitzbøll

zcml
      Bruger

@ starks

Du mener altså at vi kan nøjes med at forstærke os med en målmand? Og klare os med en trup på 21 mand, hvoraf 7 er helt unge spillere uden, eller minimal erfaring med 1.holds fodbold?
      Det er vel netop det Silkeborg er ved at rykke ned med!

Vi skal min. ha’ en ny angriber, samt 1-2 forstærkninger til både midtbane og forsvar.
      Tror vi mangler en def. midt til den trup, og ellers synes jeg vi mangler en ekdtra kant. Måske begge.
      Vi mangler en højre back ud over Dino, eller som decideret alternativ til ham. En yng spiller som vi endnu ikke ved, hvorvidt overhovedet bliver rykket op, er ikke nok.
      Hausners niveau kender jeg ikke, så ved ikke om han er klar til at blive kastet ind, hvis det bliver aktuelt. Så reelt 3 mand til at dække midterforsvaret er ikke nok, især ikke når den ene også skal kunne dække venstre back, hvis ikke Thøgersen er klar.
      Så vi mangler nok en ekstra til midterforsvaret.

Vil gerne satse mere på talenterne, men vi kan se med Kaastrup, at træerne ikke vokser ind i himmelen, trods talentets størrelse.
      Kaastrup er nok det mest lysende talent af de unge, men han mangler stadig lidt for at slå til.
      Hausner og Thøgersen er godt nok ikke helt så unge som Kaastrup, men de skal stadig ha’ chancen for at blive spillet ind stille og roligt.

Mathis
    Bruger

Spillere vi mangler:

Topscorer:
    Nu da Pusic er væk, SKAL vi have fundet en anden, der er god for 15 mål på en sæson.
    Junker, Sana & Bundu er fine hver især, men ingen af dem er topscorertyper.
    Man må gå ud fra at Riel også forsvinder.

Midtbane:
    DAP stopper, og selvom vi har mange på midten, synes jeg, at vi mangler et virkeligt stærkt defensivt anker.
    DAP var god i spillet ude på banen, men til gengæld horribelt dårlig feks ved modstanderes hjørnespark, hvilket vi også så ved Johanssons mål i Parken.
    DAP glemmer simpelthen alt for ofte at holde øje med sin mand.
    At Sverisson rejser, gør ikke så meget. Her skal Hvidt gerne kunne tage hans plads på bænken.

Forsvar:
    Rask og AJA stopper, hvilket ikke har den store betydning. De bør begge kunne erstattes på bænken af vores talenter.
    Vi mangler dog et oplagt alternativ til back pladserne. Jeg er i tvivl om Møller bare har været skadet, eller om han slet ikke er en del af DNs planer.

Målmand:
    Vi skal selvfølgelig have en erstatning for Steffen.
    Spørgsmålet er så, om der skal købes ind til bænken eller en decideret konkurrent til Jova?

Sikre farveller:
    AJA, DAP, Rask, Gribenco, Pusic. Staff

Realistiske yderligere farveller:
    Sverisson, Møller, Riel, Spelmann

zcml
      Bruger

@ Mathis

Dine sikre farveller til Gribenco og Pusic må vist stå for egen regning. For der har da vist ikke været noget meldt ud om deres fremtid i klubben.
      Hvad angår Pusic, er han ikke væk endnu, og det er vel kun ham selv og PC, der ved hvor tæt han er på en evt. forlængelse, eller om han er på vej væk!

Jeg tror dog også at Gribenco tager videre, måske til Brabrand, eller lign.
      Sverrisson vil sandsynligvis gerne videre.
      Møller er sværere. Eftersom han har været ude længe med en skade, skal han nok ha’ en fratrædelses ordning for at vi kan komme af med ham. Ved ikke, hvor dyr han er i løn, men ville hellere ha’ham som reserve til venstre back end Juelsgård. Så ud med Juelsgård, og en ny ind til centerforsvaret.
      Jeg tror dog ikke DN ser på det på samme måde.

Spelmann har luftet ønsket om at komme videre, hvis han ikke har udsigt til mere spilletid.
      Nu blev det til lidt her til slut, men det skyldes nok skader og karantæner. Så vi må forvente at han ryger ud på bænken igen. Spændende om der kommer nogle bud på ham fra klubber der også kan betale hans løn? (Horsens kan nok ikke lokke med lønnen, men et bytte med Okosun ville være fint)
      Riel vil nok også gerne væk, da heller ikke han lader til at være med i DN’s planer.

Mathis
    Bruger

Pusic er uden kontrakt og dermed et sikkert farvel.
    Men derfor kan det jo godt ende med, at det er Pusic der kommer til at erstatte sig selv

Lukas Spalvis er også uden kontrakt nu her, og Kaiserslautern er som bekendt lige rykket ned.

trinity
    Bruger

Vi har p.t. suppens største trup (29). Ved godt, at det måske “snyder” lidt, da vi i den har en 4-5 youngsters, som ikke/meget sjældent har været i spil ved udtagelserne.

Jeg håber, at vi ved indgangen til den nye sæson tager næste skridt og integrerer dem reelt. Hvis de skal være der, skal de også være i spil, ikke (nødvendigvis) som 1. og 2. valg på pladsen, men så derefter. Bænken skal ikke bestå af fyldspillere som alligevel ikke indgår i DN´s planer

Samtidig ville det være en anledning til at få saneret yderligere i truppen udover dem (5) der allerede er meldt væk og en “historisk” mulighed for at få skippet noget afsted til alle de 1. div. klubber, som lynhurtigt skal have noget op og stå ifm. deres oprykning.

Spelmann (1 år) er mig bekendt enig med SJE, det er klubberne der mangler.
    Riel (2 år) må være passé, han har vist fået nok af Jylland og er nok ikke i spil hos nogen af oprykkerne, men så må han tilbage til Helsingør.
    Sverrison (1 år), kunne ikke bruges i Vejle, men sikkert nok i Vendsyssel, ellers retur til Bendtner-ligaen
    Gribenco (0,5 år) er det ikke på tide med et goodbye?
    (måske)Juelsgaard (1 år) ser ham ikke generobre en startplads uanset position, men klart duelig hos en af oprykkerne.

Ikke sikkert vi kan få noget af betydning for nogen af dem, men så udlejning bedst muligt og frigørelse af lønkroner. Best case siger vi farvel til 9-10 stykker og henter 2-5 nye.

Ud fra devisen om en youngster i hver “blok”, og DNs foretrukne system (4-2-3-1 eller 4-4-1-1, afhængig af hvordan man vælger at opfatte det) kunne truppen se således ud:

Målmænd (1):
    Jovanovic
    NY keeper

CBs (2):
    Kanstrup
    Backmann
    Hausner
    NY CB?

Backs (2):
    Dino
    NY HB
    Højer
    Thøgersen
    Møller (ham ved vi reelt ikke hvordan DN ser, da han har været skadet, har dog den fordel også at kunne spille centralt)

CMs (2):
    Guira
    Hvidt
    Amini
    Stage (ej youngster mere ;-))

Attacking midtfield (1):
    Sana
    Blume

Kanter (2):
    Ankersen
    Bundu
    Kaastrup
    Lunding
    NY (RW)?

Forwards (1):
    Junker
    Pusic (hvis han bliver)
    Ammitzböll
    NY CF?

Altså en trup på 24-26 spillere
    Ny keeper og HB et must.
    En klasse CB ville pynte, men man har garderingen i Frederik Møller så der er 4 at vælge imellem til de 2 pladser.
    Måske er forslaget lidt “ungt” når det gælder kanter og desuden foretrækker de 3 af dem samme side (LW), men omvendt kan Junker også spille en udemærket højre kant og DN viste jo i et par kampe, at han lige så gerne vil spille med Bundu/Ankersen til højre.
    Hvad enten man vælger at beholde Pusic/han vælger at blive, så gør Junkers tilbagevendende lyskeproblem, at man bør gardere sig der.

Flere af spillerne har fremhævet omklædningsrummet efter Duncan er væk. Tænker at Spelmann var vice topdog under Duncan-regimet, så det betyder næppe noget, at han også forsvinder. Riel og Sverrisson har med sikkerhed ikke betydet noget dér og ej heller Gribenco.

zcml
      Bruger

@ trinity

Først og fremmest, så forstår jeg ikke, hvad du mener med de 1- og 2-taller i parentes ud for spillerpositionerne?

Jeg er enig i at en trup på 29 mand er for stor, men ud fra de margener du sætter i din best-case-scenario, så risikere vi at stå tilbage med en trup på, i hverste fald, 21 mand. Og det efterlader ikke megen plads til unge urutinerede spillere.

Den store trup indeholder dog også mange spillere, der ikke er gode nok, og jeg er også enig med dig i dem, der skal videre (ved ikke hvor du har rygtet med Spelmann fra? Har intet hørt om det).
      Dertil så jeg også gerne Dino skiftet ud, men hvis vi holder os til de 5 du nævner, plus de 5, hvis afgang allerede er meldt ud, så skal vi i hvert fald ha’ 5 nye til.

Som du skriver, skal vi ha’ en ny keeper ud over Jovanovic; vi mangler backup på højre back; alternativerne til Kanstrup og Backman centralt er pt. ikke helt gode nok (kender ikke Møllers niveau centralt); vi skal ha’ 1-2 nye angribere, alt efter om der forlænges med Pusic; og så skal vi ha’ en ny til midtbanen.

Lige netop på midtbanen er jeg lidt i tvivl.
      Rent numerisk har vi nok, der kan dække kanterne: Ankersen, Bundu, Kaastrup, Lunding, og Stage. Derudover kan både Sana og Blume bruges derude, samt til nøds Junker.
      Er mere i tvivl om kvaliteten, men umiddelbart kunne jeg godt se perspektiv i dem vi har pt.

Jeg er straks mere i tvivl om den defensive midtbane.
      Guira spillede et par gode kampe til sidst, men generelt mangler han overblik og ro på den position, og så er han heller ikke så god i rollen som igangsætter som DAP var.
      Stage har mere ro og disciplin, men har ikke for alvor set ham på den position, og er også i tvivl om hans evner som “playmaker”. Det lader også til at DN ser ham i en lidt mere offensiv rolle.
      Så er der Hvidt tilbage, som mig bekendt er netop def. midt., men efter en lovende Pokalkamp mod FCK forrige sæson, så er det ikke meget vi har set til ham; er han klar til at blive “kastet for løverne”, eller er hans udvikling evt. gået i stå?
      I bedste fald så jeg gerne både en ny kant samt def. midt til, men så skal nok yderligere en spiller ud.

trinity
    Bruger

tallene i parantes refererer blot til hvor mange spillere i den pågældende block, der indgår i en startopstilling ved det system DN spiller

Mathis
      Bruger

@trinity og @zcml

Er meget enig med jer begge.
      Jeg tror ikke, at PC går helt shopping-bonanza i dette vindue, og derfor tror jeg egentligt, at både Juelsgaard og Møller stadig er en del af truppen.

Hovedfokus må være en ny målmand og en super målfarlig angriber.
      Det ligger jo lige for at skrive en ny kontrakt med Pusic, men det lyder jo til, at andre klubber også har fået øjnene op for ham, og vi kan få problemer med økonomien, hvis feks Belgien eller Østrig viser sig på banen for ham.
      Måske kunne Kahdri være et alternativ?

Vi har vildt mange (for mange?) midtbanespillere, selv efter vores farvel til DAP, men jeg synes ikke sammensætning er helt perfekt.
      Spelmann er en fin reserve, men logisk forsøger vi at sælge ham og Sverrisson, og erstatter dem med en virkeligt godt defensiv midtbanespiller. Jeg ville sindsygt gerne have, at vi henter AC, der ikke har succes i Belgien, men han er givetvis alt for dyr.

verde
    Bruger

Vores trup efter sommerferien

Jovanovic, Nicolai Larsen

Mikanovic, Pallesen
    Kanstrup, Hausner
    Backman, Kasper Larsen
    Højer, Thøgersen

Jønsson, Hvidt, Amini
    Stage, Sloth
    Sana, Blume
    Dani Quintana, Lunding
    Kaastrup, Ankersen
    Junker (1.valg), David Boysen (2. valg)
    Ammitzbøll (3. valg), David Nielsen (4. valg)

zcml
      Bruger

@ verde

Håber dæl’me at det indlæg var ment som en joke!

Kan godt følge nogle af de spillere du ønsker, men Jønsson har meldt ud at Danmark er udelukket på nuværende tidspunkt, så han er nok ikke særligt realistisk.
      Sloth har spillet et par gode kampe her til sidst, men er milevidt fra at udfolde sit potentiale. Og med mindre han er begyndt at tage tingene seriøst, og ikke tro at det kommer af sig selv, så bliver han heller aldrig til mere end en middelmådig Superligaspiller.
      Gammel AGF’er, men synes vi skal holde os langt fra ham!

Og så kommer vi til her, hvor kæden virkelig sprænger af!
      Junker som 1. valg i angrebet, med David Boysen som 2. valg…
      Junker er pt. kun en nogenlunde reserve (kunne maks. blive 1. valg i 1. Div.), og Boysen er vel mere kant eller hængende angriber, fremfor spidsangriber.
      Og med mindre det er en anden David Nielsen du hentyder til, så har jeg svært ved at se idéen i en 41 årig angriber, der indstillede karrieren for 8 år siden 😉

Jovanovic(+1)
    Mikanovic
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Bundu(+2), Spellman, Lunding(+½)
    Amini(+1), Sverrison
    Sana(+1), Blume(+2)
    Stage(+4), Hvidt, Guira(+1)

Per Leth
    Bruger

Hvad er det der gør at ingen nævner Finnborgasson, der ønsker sig til en større klub i suppen, kan score mål, og som med sine udtalelse må være rigtig, rigtig, billig for billig….altså for AGF!
    For det andet bor han jo lige i nærheden i en sydlig forstad, så hans udmeldinger om FCK og Brøndbys utilpassede fans, virker tydeligvis som et frieri møntet på PC.

zcml
      Bruger

@ Per Leth

Det har jeg også gjort flere gange.
      Dog ser jeg ham ikke som afløser for Pusic, men som erstatning for Riel, som jeg forventer gerne vil væk igen.
      Så ved jeg ikke om Pusic er for dyr i løn til at beholde, men ellers skal et nyt 1. valg i angrebet hentes, og så kunne Finnbogason være 2. valg, og Junker 3.

gffan17
    Bruger

Per Leth@ Finnborgasson er en fin spiller, han har scoret omkring 10 mål hvert år de sidste 3 sæsoner. Jeg ville nu hellere beholde Pusic, hvis valget stod mellem de 2.
    Syntes FinnB er et lidt kedelig valg, han er også 31 år, så hans formkurve bør kun gå nedad herfra.
    Den helt store grund til at signe ham er fordi han tog guldet fra Brøndby, det vil automatisk gøre ham til publikums favorit.

Jovanovic(+1)
    Mikanovic, Spellman
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Amini(+1), Blume(+2), Sverrison
    Stage(+4), Guira(+1), Hvidt
    Bundu(+2), Lunding(+½)
    Sana(+1), Gribenco(+1)
    Ankersen(+1), Kaastrup(+1)

Jovanovic(+1), Whalley(+2)
    Mikanovic, Spellman
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Bundu(+2), Lunding(+½)
    Sana(+1), Gribenco(+1)

starks
    Bruger

Kevin Tshiembe (Lyngby) 21 år central back
    Joseph Baffo (fri transfer) var dog meget skadet sidste sæson. Kan dække både centralt og back.
    Joe Caletti ( ung central australsk midtbane på fri transfer. Har samme agent som Amini og Gribenco.

zcml
      Bruger

@ starks

Ikke meget jeg har set til Tshiembe, men han var kun reserve på et Lyngby hold med ligaens mest hullede forsvar, hvilket ikke lover godt for hans kvaliteter.
      Han er dog ung, så kan være han bliver bedre.
      Kan se han har været brugt som back; kunne det være en mulighed, om ikke andet så som reserve?
      Hans statistik er heller ikke god: Ud af 16 1.holdskampe har han kun været med til at vinde 2 Pokalkampe mod hold fra hhv. Jyllandsserien, og Serie 2, men det taler vel lige så meget for, hvor dårlig et hold han har spillet på!

Baffo virker langt mere interessant, men som da selv er inde på, så skræmmer skadeshistorikken!

Hvad jeg lige har kunnet finde frem til ang. Caletti (den kunne hurtig blive til Carletti;-), så er han umiddelbart def. midt, men en lille letbenet én af slagsen.
      Er teknikken god nok, så kunne han være en mulighed, men vi skal nok af med en af dem vi i forvejen har på den centrale midt.
      Kunne frygte at han er for klejn til den position i dansk fodbold, men Martin Jørgensen klarede sig fint de sidste år som def. midt, uden den store fysik, men ved at være forudseende. Caletti har self. endnu ikke samme spil-intelligens/spil-viden, men har så nok den hurtighed Martin manglede til sidst. Så må det tælle op, indtil det andet kommer med rutinen!

Altid spændende med bud man (jeg) ikke har hørt om før, men om det er noget for os skal jeg lade være usagt.
      Caletti kunne dog være et bud, om ikke andet, så for fremtiden.
      Baffo er jeg bange for vil være for stort et sats. Vi har jo ikke den bedste historie med skadede spillere!

starks
    Bruger

En ting er sikkert. Vi er nødt til at få tilført noget efter denne sommers afgange.

Mit bud på truppen 18/19:

Målmænd
    Jovanovic
    Whalley
    Kristensen

Mikanovic
    Kanstrup
    Backmann
    Højer
    Juelsgaard
    Møller
    Ny central forsvar der evt. kan dække højre back ellers en af hver.
    Hausner
    Thøgersen

Amini
    Stage
    Blume
    Guira
    Spellmann
    Sverrisson
    Hvidt

Sana
    Ankersen
    Bundu
    Kaastrup
    Lunding
    Gribenco

Junker
    Riel
    Amitzbøll
    En ny angriber med fysik. En anden type end Junker og Riel.

Et bud på en ny backup til det centrale forsvar kunne være Kevin Tshiembe fra Lyngby.

Et forsigtigt bud på en angriber kunne være Brock Madsen.

Derudover kan der komme flere på tale hvis vi skiller os af med spillere som Sverrisson, Spellmann el. Riel.

Steen6372
    Bruger

@starks: Enig med dig i at vi SKAL have en angriber ind. Faktisk til startopstillingen.

Forsvaret er jeg ikke så sikker på at vi får en ny. Hausner må snart være klar til nogle indhop, og Frederik Møller er også endelig klar. Møller spillede i forrige sæson i det centrale forsvar for Horsens i en stor del af sæsonen. Mit gæt er, at han også kan tage en højre back, hvis det skulle blive nødvendigt.

Jeg tror at vi skal sælge nogen før der er luft til at hente nogen ind på andre pladser.

zcml
      Bruger

@ Steen6372

Noget kunne tyde på at man vil køre Thøgersen i stilling som reserve på højre back, selvom han mig bekendt er venstrebenet.
      Men vi har jo i forvejen 3 andre, der kan dække venstre back.
      I hvert fald er han blevet skiftet ind på højre back i de to første træningskampe.

Tror dog i første omgang at man vil bruge de mere rutinerede Spelmann (hvis han ikke bliver solgt), eller Stage, hvis Dino er udr, men det er jo godt at ha’ flere muligheder i et nødstilfælde.

Jovanovic(+1), Whalley(+2)
    Mikanovic, Spellman
    Kanstrup, Hausner(+1)
    Backman, Juelsgård
    Højer Nielsen(+2), Thøgersen(+1)
    Bundu(+2), Lunding(+½)
    Sana(+1), Gribenco(+1)

zcml
    Bruger

Med afgangen af Møller, håber jeg at Thøgersen er klar til at vikariere for Højer, hvis det skal blive nødvendigt. For har sgu ikke tillid til Juelsgård på backen.

Og så må vi håbe at man finder en reserve til højre back, hvis Spelmann ogdå skulle ryge afsted.
    Vi bliver i hvert fald tynde på backs, hvis Thøgersen skal være reserve i begge sider!

Synes det er fint at vi fortsætter med at trimme truppen, men der må gerne snart komme nogle ind også. Ellers bliver truppen sgu for svag.
    Vi har i forvejen klare mangler, men i det mindste havde vi en bredde i truppe, omend mange er under “par”.
    Men tror desværre først at vi får forstærkningerne, når turneringen er gået i gang, hvorfor vi igen igen nok skal vente til foråret, før vi får det optimale ud af dem.

Tror ikke vi er meget fra at have en trup til top-6, men frygter mere og mere st starten kommer til at koste for meget.

iolli
    Moderator

Vi har pt. 24 spillere i superligatruppen

Jovanovic – Whalley
    Mikanovic – (Spelman) – (Stage)
    Kanstrup – Hausner
    Backman – Juelsgård
    Højer – Thøgersen
    Stage – Spelman – Lunding
    Guira – Hvidt
    Amini – Sverrison – (Blume)
    Ankersen – Bundu – Kaastrup
    Sana – Blume – Gribenco
    Junker – Riel

Det umiddelbare problem vil naturligvis være eventuelle skader til Dino eller Junker. Det er da også mere på grund af hans skadeshistorik at jeg mener at Junker måske ikke er helt nok i front, bakket op af Riel.

Whalley(+2)
    Mikanovic
    Backman, Kanstrup, Hausner(+1)
    Juelsgård
    Amini(+1), Sverrison
    Guira(+1), Spellman, Hvidt
    Stage(+4), Lunding(+½)
    Sana(+1), Blume(+2), Gribenco(+1)
    Bundu(+2), Junker(+2), Riel(+1), Ammitzbøl

Whalley(+2), Mysak
    Mikanovic
    Backman, Hausner(+1)
    Juelsgård, Kanstrup
    Amini(+1), Sverrison
    Stage(+4), Lunding(+½)
    Bundu(+2), Junker(+2), Riel(+1), Ammitzbøl

Whalley(+2), Mysak
    Mikanovic
    Backman, Hausner(+1)
    Juelsgård, Kanstrup
    Amini(+1), Sverrison
    Stage(+4), Lunding(+½)
    Bundu(+2), Mmaee, Riel(+1), Ammitzbøl

Whalley(+2), Mysak
    Mikanovic
    Backman, Hausner(+1)
    Juelsgård, Kanstrup
    Amini(+1), Sverrison
    Stage(+4), Lunding(+½)
    Toutouh(+1), Ankersen(+1), Kaastrup(+1)
    Bundu(+2), Mmaee, Riel(+1), Ammitzbøl

Whalley(+2), -Mangler-
    Mikanovic, -Mangler-
    Backman, Hausner(+1), Kanstrup, Juelsgård
    -Mangler-
    Stage(+4), Blume(+2)
    Guira(+1), Hvidt
    Ankersen(+1), Bundu(+2), Lunding(+½)
    Amini(+1), Spellman
    Toutouh(+1), Kaastrup(+1), Sana(+1), Gribenco(+1)
    -Mangler-, Ammitzbøl, Mmaee, Riel(+1)

Whalley(+2), -Mangler-
    Munksgaard(+5½), Mikanovic
    Backman, Kanstrup, Juelsgaard
    Tingager(+3), Hausner(+1)
    Stage(+4), Blume(+2)
    Guira(+1), Hvidt
    Amini(+1), Spellman

Rambro
    Bruger

Vi skal have nogle lange kontrakter til de yngre spillere (5 år) og mellemlange (3) til dem, der er +26 år. Så ved spillerne også, at deres præstationer i dag har betydning for mulighederne i morgen.

Rambro
    Bruger

Forlæng gerne med Guira, Ankersen, Batman, Kanstrup, Hausner, Thøgersen, Hvidt, Amini, Kaastrup … resten har fine kontrakter eller skal sendes videre.

Grabara, Whalley(+2)
    Backman, Kanstrup, Juelsgaard
    Tingager(+3), Hausner(+1)
    Stage(+4), Blume(+2)
    Guira(+1), Hvidt
    Amini(+1), Spellman

Grabara, Whalley(+2)
    Backman, Hausner(+1)
    Tingager(+3), Juelsgaard
    Stage(+4), Blume(+2)
    Guira(+1), Hvidt
    Amini(+1), Spellman

Grabara, Whalley(+2)
    Backman, Hausner(+1)
    Tingager(+3), Juelsgaard
    Stage(+4), Blume(+2)
    Guira(+1), Hvidt
    Amini(+1), Spellman
    Mortensen(4½), Mmaee, Riel(+1), Ammitzbøl

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Morethanaclub.dk logo

Vind et AGF sæsonkort

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag i konkurrencen om et AGF sæsonkort
Tilmeld dig
close-link