Spillere på markedet

Forside Fora AGF Spillere på markedet

Viser 16 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

Jeg syntes efterhånden er der mange danske/SAS-liga spillere som enten snart har kontraktudløb eller som gerne vil væk fra deres nuværende klub, men desværre sættes ingen i forbindelse med AGF 🙁

Mike Jensen
      Vil være en super tilgang for os, helt klart en spiller som er i top 5 i SAS-ligaen på sin position. Jeg indrømmer dog centralt midtbane er ikke der vi har den største mangel, men nogen gange må man slå til. Han er desuden stadig ung.

Johan Absalonsen
      Vi mangler offensiv dynamik. Stephan Petersen leverer ikke varen! Johan Absalonsen kan bruges på fløj og som hængende angriber. En super offensiv forstærkning. Han er også stadig ung.

Michael Silberbauer
      Young Boys vil af med ham, så han kan givet fås billigt. udfordringen er dog lønniveauet! Men klar en forstærkning, da han kan spille fløj og back samt central midtbane. Alsidigheden er hans store styrke.

Martin Bergvold
      FCK bruger ham ikke særligt meget og i AGF vil han givet få masser af spilletid, og han har jo bevist han besidder et højt niveau. Han kan både spille fløj og centralt midtbane.

Rawez Lawan
      Er ikke med i truppen for FCN. Han besidder offensiv dynamik og har bevist sig som en habil målscorer i SAS-ligaen. Kan både bruges som angriber og fløj.

Det var dem jeg lige kom i tanke om!!!

Jeg så også gerne Absalonsen i GF.

Men så er der en eller anden, der skal tage ud og hjælpe BSN op af køjen.

Willow
      Bruger

Det varer ikke længe så lukker vinduet & vi kan se frem mod det næste.
      Det lyder til blandt folk herinde at der kommer en højre back & muligvis en angriber (har bsn vist selv lagt på til).
      Hvad sker der frem mod det næste vindue?
      Hvis ikke det sker i dette vindue tror jeg bsn vil arbejde på at decimere truppen lidt; dermed tror jeg Moldskred ryger & det kan være nogle af de ældre spillere stopper før den sure vintertræning, bl.a. Graulund, med mindre han kommer i rigtig god form, men tvivler.
      En spiller mere, jeg håber bliver solgt er Hjalte. Jeg synes han er fejlcastet & KP er bedre på alle parametre & med scheel der spøger i kulissen er hbn i overskud.
      For at opsummere mit lidt rodede indlæg:

Ud til vinter:
      Moldskred – sælges
      Hjalte – sælges
      Graulund – stopper

Så er der de andre ældre tilbage: Berg & Jørgensen & jeg tror ligesom med Graulund at de vælger at stoppe hvis ikke de kommer i rigtig god form.
      Dette giver plads til en del nye spillere. Som det er sket indtil videre, vil BSN hente spillere der enten er fri af kontrakter eller har ½år tilbage. Nogen der kender til en side hvor man kan få et overblik over hvilke spillere det kunne være?

Keano
      Bruger

@Willow: Jeg er enig i at Moldskred skal sendes retur til Norge. BSN har skåret Sanel fra, så lidt oprydningen er der sket. Jeg syntes dog Hjalte er et fint aktiv i truppen, dog er mine favoritter til de centrale poster, Jørgensen, Sloth og Povlsen.

Jeg håber Timisela kan være løsningen på højre back, og så håber jeg BSN finder en dynamisk offensiv spiller, fx. Absalonsen.

salling23
      Bruger

Kunne man ikke leje Moldskred ud til Horsens. De mangler en hurtig angrebsspiller.
      Problemet med Absa er hans skader ellers ville han være perfekt

Steen6372
      Bruger

Hjalte er et fint aktiv, ja. Men han er ALT for dyr at have som marginalspiller der skal sidde på bænken.

I listen over ud til vinter kan vist også tilføjes Mark Howard.
      Graulund skal nok komme tilbage, men måske burde han spares nogle uger, hvis han ikke kan blive skaderne helt kvit.

Tror nu slet ikke at vi skal forvente at der er nogen der stopper i utide til vinter. De gamle har kontrakt frem til sommer, så jeg forventer da at de bliver indtil da.

Jeg ved ikke helt med spillerne på Keanos liste. Tror de har det fællestræk, at de forventer en høj løn, bl.a. fordi de har opmærksomhed fra medierne og flere danske klubber. Tror sagtens at BSN kan finde andre, lige så spændende (og billigere) emner andre steder fra.

Her er iøvrigt et par interessante og snart kontraktfrie spillere for os.

Michael Parkhurst, Højre back – 31. december 2012 (FCN)
      Jonas Borring – Midtbane – Kontraktløs (FCM)
      Mike Jensen – Midtbane – 31. december 2012 (BIF)
      Andreas Johansson – Midtbane – 31. december 2012 (OB)
      Og så spilleren som engang var drømmesigningen, men nu er …bob bob bob ik..
      = Sebastian Svärd – Midtbane – kontraktløs (SIF)

Thomas K
      Bruger

Hjalte Nørregaard er vildt vigtig, specielt når Martin Jørgensen stopper. Han har en god rutine, og i de sidste par kampe har hans løbepensum virkelig imponeret mig.

Af andre spændende kontraktfri spillere ser jeg følgende.

Vinter
      Steffen Hagen – Højre back (Odd)
      Riccardo Santos – Angriber (Djurgården)
      Daniel Larsson – Angriber (Malmö)
      Jimmy Durmaz – Venstre midt (Malmö)
      Tidiane Sane – Central midt (Randers)

…og så selvfølgelig Michael Lumb

Utzon
      Bruger

Jeg gad sgu godt at se Daniel Larsson og Michael Lumb i AGF. Daniel Larsson ville være en god erstatning for Graulund, og Lumb er jo bare vildt høj klasse. Hvis Eckersley blev solgt ville det jo være for vildt at hente Lumb. Tror dog at han går en kontrakt i enten Holland eller Tyskland i møde.

zcml
      Bruger

Tja! Det er ikke meget vi har set til Berg her i efteråret.
      Ved ikke om det er alderen, der endeligt har halet ind på ham, eller han har haft nogle skades problemer ligesom Graulund, hvilket self. også kan skyldes alderen.

Er han færdig kunne Silberbauer nok være en god erstatning, men han er sikkert dyr i løn. Og det er uvis om Berg vil være villig til at stoppe før tid.

Jeg håber dog at vi igen kommer til at se Berg som i forrige sæson.
      Så må vi senere kigge på en erstatning for ham.

Schmidt
      Bruger

Synes klart Absalonsen er det bedste valg. Vi mangler noget kreativitet, ide og fysik offensivt. Han kan spille flere pladser; kant, hængende og helt i front. Han er en type der kan lave rag i den mod alle. Eneste minus er at han var skadet flere gange da han spillede for ACH.

Mht. Berg er det alt for lidt han har spillet, og med den vigtighed han har for holdet er det uacceptabelt. Vi er nødt til at have en erstatning for det kan blive rigtig dyrt ikke at have den type spiller. Igen mener jeg Absalonsen er den type som passer bedst til den spillerprofil.

Willow
      Bruger

Thomas K skrev:
      Hjalte Nørregaard er vildt vigtig, specielt når Martin Jørgensen stopper. Han har en god rutine, og i de sidste par kampe har hans løbepensum virkelig imponeret mig.

Af andre spændende kontraktfri spillere ser jeg følgende.

Vinter
      Steffen Hagen – Højre back (Odd)
      Riccardo Santos – Angriber (Djurgården)
      Daniel Larsson – Angriber (Malmö)
      Jimmy Durmaz – Venstre midt (Malmö)
      Tidiane Sane – Central midt (Randers)

…og så selvfølgelig Michael Lumb

At Hjalte løber rundt på banen er bare ikke nok. Jeg gentager; Kasper Povlsen er en bedre spiller i alle facetterne.
      Han (Hjalte) er sjældent spilbar, som Sloth & jørgensen. Han er heller ikke en oprydder på midten.
      Det eneste plus jeg kan komme på er hans løb ind i feltet, som der sjældent kommer noget ud af desværre…

vieri
      Bruger

Absalonsen eller en Borring kunne godt være interessant , hvis der altså er råd til flere forstærkninger . Men det altoverskyggende vigtigste er at vi henter en klasseangriber der kan score masser af mål , og den profil passer ikke på Absalonsen.

Andreas Johanson er ved at være for gammel og Mike Jensen er ikke bedre en de midtbanespillere vi allerede har . Især ikke når vi tænker på at povlsen snart er tilbage.

Ceres
      Bruger

Uden at ville sætte navne på, så synes jeg, at det vi først og fremmest har brug for, er nogle spillere med offensive kvaliteter og ikke mindst den nødvendige speed, hvilket generet er en mangel på holdet…

Problemet med Mike Jensen er, at han er lidt en yngre Lucena-type, der uden tvivl arbejder hårdt på den centrale midt, men mangler lidt tempo og pondus, og heller ikke er specielt god til det defensive arbejde, som man jo tydeligt kan se i Brøndby, hvor defensiven slet ikke hænger rigtigt sammen. Spørgsmålet er derfor, om ikke en central midt med f.eks. Sloth og Mike Jensen vil blive alt for svag rent defensivt, medens en central midt med Mike og Povlsen vil blive for temposvag og tandløs i offensiven, som vi har set det på U21 landsholdet…

Altså kan jeg ikke rigtig se Mike Jensen passe ind, selv om jeg egentlig synes at han er en god arbejdsom spiller, lidt på samme måde som Aron, der jo også kæmper godt for sagen, men tydeligvis lige mangler den nødvendige skarphed.

Måske har BSN og PS sat sig for meget mellem to stole, når man fortrinsvis har set sig lun på erfarne alsidige spillere, der i teorien kan spille flere positioner, men så måske lige mangler det sidste i skarphed og tempo. Forstået på den måde, at vores aldrende spillere generelt mangler tempo, og når de oftere bliver ramt af skader, så forsvinder skarpheden også, medens vores yngre spillere bare generelt mangler den nødvendige erfaring og skarphed…

Det vi mangler er vel nogle gode flyvefærdige spillere midt i 20'erne, som ikke er for unge og urutinerede og heller ikke er blevet for gamle, mætte og langsomme… men det er selvfølgelig også dem der koster mest, og er sværest at få fat på.
      .

Ceres
      Bruger

Schmidt skrev:
      Synes klart Absalonsen er det bedste valg. Vi mangler noget kreativitet, ide og fysik offensivt. Han kan spille flere pladser; kant, hængende og helt i front. Han er en type der kan lave rag i den mod alle. Eneste minus er at han var skadet flere gange da han spillede for ACH.

Mht. Berg er det alt for lidt han har spillet, og med den vigtighed han har for holdet er det uacceptabelt. Vi er nødt til at have en erstatning for det kan blive rigtig dyrt ikke at have den type spiller. Igen mener jeg Absalonsen er den type som passer bedst til den spillerprofil.

Jeg er helt enig… Johan Absalonsen er kun 26 og har dermed den helt rigtige alder, og han kunne blive en god afløser for Berg, som ærligt talt har manglet noget pondus efter, at hans kone desværre blev alvorlgt syg, hvliket jeg tror spiller kraftigt ind og nu har fjenet hans fokus. Så måske Berg hellere skulle stoppe nu.
      .

salling23
      Bruger

Vi er enige om at der skal nogle spillere ind i alderen 23-28 år, men for Gud skyld ikke Absalonsen.
      Manden er konstant skadet

vieri
      Bruger

En klasseangriber + Absalonsen eller Borring så bliver jeg rigtig glad.

Timisela er måske nok en udemærket spiller men han er nok i for dårlig form til at kunne forstærke os lige nu og her . Men du har kun 9 dage tilbage at handle i nu BSN . mach Schnell bitte !

Viser 16 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?