Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307
Sommertransfervindue 2014/ 2015 - Morethanaclub.dk

Sommertransfervindue 2014/ 2015

Forside Fora AGF Sommertransfervindue 2014/ 2015

Viser 48 svartråde
  • Forfatter

Larsen stopper, skal han erstattes af en lignende type spiller?

Det vil give god mening da man så har flere muligheder for at variere angrebsspillet.

Nogen som kender til en stor target mand type som er gratis at hente til sommer og som er realistisk at hente til Aarhus?

FedtStensDyr
      Bruger

Jeg synes man har været så dårlige til at bruge Larsen når han har været klar at man nok bør tænke på om ikke der skal en anden type til. Men hvis man skal bruge et stort target så er Marc Nygaard vidst kun i AB indtil sommer, der kan økonomien vel være med. 😉

zcml
      Bruger

Marc Nygaard er forhåbentlig ment som en joke!

Jeg har altid været fortaler for angrebskonstellationen med en stor og en lille angriber, så umiddelbart virker det oplagt at erstatte Larsen med en lign. type.

Dog har vi reelt kun Lange som en lille hurtige angriber, men han er ikke den store målmaskine. Osama og Stephan vil også kunne bruges (Stephan ikke så lille, men hurtig), men er nok ikke optimale på den position.
      Akharraz har dog i glimt vist målfarlighed, så måske der kunne være gemt en lille målkonge i ham, hvis han blev rykket frem?

Det er dog i største grad en notorisk målscorer vi skal ha' fat i, da ingen af dem vi har i truppen endnu har vist sig i den rolle (har stadig et håb til Mate, hvis han nu er i form).
      Så jeg er reelt lidt ligeglad med, hvilken type det er.

Det vil self. være rart med noget trussel i luftrummet, men vi må også se, hvor langt Solberg er nået?
      Er Devdariani klar, så rager han også godt op, men han er mere i oplæggerens rolle, og ikke selv så skarp.

FedtStensDyr
      Bruger

Nygaard var den eneste store danske targetman der ikke koster jeg kunne komme i tanke om. At han så er ubrugelig i Superliga sammenhæng er en biting. 🙂

Jeg synes som sagt vi har brugt Larsen så dårligt i store perioder at man bør revurdere om det skal være en stor/lille kombi, om det så er angriber + cam eller angriber + angriber.
      Det synes jeg afhænger mest af hvordan tilgangen til angrebet bliver fremadrettet, da det er meget nemt at sidde her og drømme scenarier op.
      Det skal jo også passe ind i virkeligheden, ellers ender vi med et stort skur der aldrig får indlæg eller en hurtigløber/dribler der bliver brugt som targetman.

Samuel
      Bruger

Så vidt jeg husker er det ik særlig mange af Søren Larsens mål som er scoret med hovedet. Især fordi vi længe ikke har været specielt gode til at lave høje indlæg. Så er det overhovedet vigtigt vi har en høj mand foran målet? Jeg vil hellere have en erstatning for Aron Johansson. Altså en angriber som først og fremmest er god til at placere sig. Om han er stor eller lille er måske knapt så vigtigt. Er sikker på at spillere som Sloth, Skhirtladze, Akkharaz og Stephan nok skal fodre angriberen, hvis denne formår at stille sig de rigtige steder. Nøjagtigt som Aron formåede det.

Stev
      Bruger

Jeg mener ikke, at vi skal hente en targetmand.

Konstellationen med en stor og en lille angriber hører fortiden til. I moderne fodbold spiller man med 1 angriber alene fremme, eventuelt 3, hvis man medregner to offensive wings, der skal stå for at fodre den ene angriber, og gerne bidrage med mål selv.. Det er også den vej jeg mener vi bør gå. Det betyder selvfølgelig også et skifte på trænerposten, men her er vi jo efterhånden alle enige om at der gerne må ske en udskiftning til sommer, alt afhængigt af forårets forløb.

Ceres
      Bruger

Hvis vi rykker ud, bliver der slet ikke penge til at hente forstærkninger… hvilket sikkert også er hovedgrunden til, at BSN nøler med at forlænge de kontrakter der udløber til sommer… for i tilfælde af nedrykning skal der sælges profiler for småpenge og ske en større udrensning, for at spare lønkroner… og den drastiske nedskæring bliver jo nemmere, hvis kontrakterne bare løber ud, uden at man henter nye løntunge spillere af betydning ind…
      .

Stev skrev:
      Det betyder selvfølgelig også et skifte på trænerposten, men her er vi jo efterhånden alle enige om at der gerne må ske en udskiftning til sommer, alt afhængigt af forårets forløb.

Nej vi er ikke, trænerfyringer virker ikke.

http://www.idan.dk/da/Nyheder/016traenerfyringer.aspx

Trænerfyringer udløser ofte et håb blandt fans og spillere om, at sløje sportslige resultater hurtigt vil blive vendt til fremgang. Men der er ikke belæg for optimismen, hvis man skal tro en ny undersøgelse, som er offentliggjort i det seneste nummer af det tyske tidsskrift Sportwissenschaft.

Her er konklusionen den stik modsatte. De sportlige problemer forstærkes alt andet lige i klubber, som tager afsked med deres træner midt i sæsonen. En trænerfyring i Bundesligaen koster således yderligere fem turneringspoint i gennemsnit, skønner Bernd Frick fra universitetet i Witten/Herdecke ud fra statistiske beregninger af alle Bundesliga-klubbers præstationer i perioden 1981-2003.

Her er en britisk undersøgelse fra 2012 som konkluderer det samme:

http://www.wbs.ac.uk/news/2012/03/09/What/is/the

@PVM
      Ja for det gik jo rigtig godt da vi valgte at beholde Erik Rasmussen ikk?
      Håbet om at vi kan rykke os mere under PS hænger i mange fans, journalister og fodboldinteresseret i en meget tynd tråd. Han skal i løbet af 1-2 superliga kampe vise at han har ser ind ad og fundet på nye ideer og forbedringer.

Tvivler stærkt på at han er manden i spidsen for AGF i næste sæson.

Aarhus8260
      Bruger

@PMV selvfølgelig går du ikke ind for en evt. trænerfyring, og det har du selvfølgelig også din ret til at mene. Prøv engang imellem at forholde dig til fakta m.h.t klubbens alvorlige situation. Minder meget om vores sidste periode med Erik Rasmussen, hvor ledelsen reagerede for sent.

Hyldig
      Bruger

@Aarhus8260 Fakta er jo netop at vi ligger i midt i tabellen. Du lader følelser, ligesom mange andre gør, komme i forvejen for en reel vurdering af den situation vi står i. At du og andre konstant sammenligner med ER er ikke holdbart. Det skulle lige være fordi PS ligger inde med massive personlige problemer på hjemmefronten.

Hvis vi alle kan være enige om at en del af skylden for sidste nedrykning skyltdes ER personlige problemer, så kan de selv samme personer ikke sige vi står i samme situation med PS i dag.

Geza Toldi
      Bruger

@Hyldig Nej, Fakta er at vi i de sidste 33 kampe under PS har fået 35 point (snit 1.06) hvilket er mindre end det antal point vi fik da vi rykkede ned med ER ved roret. Fakta er også at vi spillemæssigt ikke har set dårligere ud i mange år. Vi har ikke noget fast koncept, spillerne virker totalt forvirrede og specielt i de sidste kampe i efteråret var der ikke længere nogen gnist tilbage.

Folk lader sig forblinde af en øjebliklig placering der skjuler det faktum at vi er det suverænt dårligst spillende hold i suppen. PS har en kæmpe opgave med at få vendt skuden, og det uden en angriber og en målmand der har vist niveau til suppen.

Jeg håber, men tvivler, på at han kan løfte opgaven. Min store frygt er at vi løber ind i en afklapsning (både resultatmæssigt og spillemæssigt) i den første kamp mod FCK, da det med det samme vil øge presset enormt på PS. Og så er det for alvor op ad bakke.

Stev
      Bruger

Rykker vi ikke ned til sommer, er det udelukkende fordi der er to hold der er endnu mere elendige end os – heldigvis, for jeg tør godt love endnu et forsømt forår. PS har tabt omklædningsrummet. Al balladen kommer jo et sted fra. At BSN ikke gav ham kniven i pausen må have økonomiske begrundelser, såsom et for stort gyldent håndtryk eller lign.

zcml
      Bruger

Er fuldstændig enig med Samuel.
      Dog synes jeg ofte vi er kommet til kort når bolden er blevet spillet i luftrummet omkring midtbanen, hvis ikke Larsen er trukket med ned, hvorefter han så selv har manglet i angrebet til at modtage bolden.
      Det ville self. hjælpe lidt på det, hvis man rykkede Jønsson op på midtbanen, men som jeg også er inde på ville Devdariani også være en god mand til de kampe, og vil også kunne tage luftdueller helt fremme i angrebet.
      Dog er han jo en ukendt faktor, da han konstant er skadet, men hvis han er klar synes jeg han er den bedste vi har i truppen til rollen som den mere tilbagetrukne angriber, hvis vi ikke skal spille med 2 fuldblodsangribere helt fremme.

zcml
      Bruger

Og til Hyldig!

Ja, vi ligger måske pt. midt i tabellen, men det er i bunden af midterfeltet men kun 3 point ned til nedrykningsstregen.

Leon IS the king skrev:
      @PVM
      Ja for det gik jo rigtig godt da vi valgte at beholde Erik Rasmussen ikk?

Nu var ER jo ikke alene om den nedrykning, så vidt jeg bemærkede var der også en del spillere involveret som ikke leverede varen, der var vist også et par væsentlige spillere som var skadet og så blev det jo ikke bedre ved at man hiver Tøfting ind.

Hvad siger du til de undersøgelser fra Bundesligaen og Premier League som viser at trænerfyringer ikke virker?

Ud fra det du har skrevet må man antage at du er uenig i konklusionen fra de undersøgelser, hvor er det undersøgelserne tager fejl?

Indtil der kommer andre undersøgelser som viser andre resultater vælger jeg at tro på at konklusionerne om at trænerfyringer ikke virker er korrekte.

Aarhus8260 skrev:
      @PMV selvfølgelig går du ikke ind for en evt. trænerfyring, og det har du selvfølgelig også din ret til at mene. Prøv engang imellem at forholde dig til fakta m.h.t klubbens alvorlige situation.

Jeg forholder mig jo netop til fakta ved at henvise til disse undersøgelser som beviser at trænerfyringer ikke virker. Disse undersøgelser er mit grundlag for at være uenig med dig og jeg har ingen grund til at betvivle validiteten af data eller konklusionerne.

Er der noget specielt ved dansk fodbold som gør at konklusionerne fra Bundesligaen og Premier League ikke kan bruges i DK og for AGF?

Hvilke fakta gør at du mener at de 2 undersøgelser tager fejl?

Stev skrev:
      PS har tabt omklædningsrummet. Al balladen kommer jo et sted fra.

Med de tyndbenede historier som pressen har skrevet om sagen er det svært at give dig ret. Det eneste med substans som er kommet frem er at nogle af de spillere som ikke er gode nok til at spille sig i start-11 er utilfredse og at nogle andre spillere var utilfredse på Howards vegne.

Hvorfor insisterer Du på at påstå at PS har tabt omklædningsrummet, når alle involverede i sagen siger noget andet?

Willow
      Bruger

Kunne man liiiige vente og se hvordan foråret går, før man snakker om nye indkøb????

Aarhus8260
      Bruger

@PMV M.h.t. undersøgelserne fra England og Tyskland. For det første må jeg være ærlig og sige, at jeg sjældent afsætter tid til at gå ind på dine utallige links, som du vedhæfter dine indlæg.
      Undersøgelser eller ej. 2013 har været en katastrofe for holdet og PS. PS er cheftræner og bærer hovedansvaret for slingerkursen og den beskedne pointhøst ( specielt på hjemmebane).
      Mange af spillerne har ikke præsteret, men så har PS jo magten til at sammensætte et hold af spillere, som kan og vil yde den indsats, der skal ydes for at klare sig i ligaen.
      Jeg håber virkelig, at holdet skovler point ind i foråret, men har desværre mistet troen på, at PS er rette mand på posten. Han har nu over en lang periode vist, at der ikke er en "rød tråd" i spillet. I hans egen karriere var han ikke nogen stor teknisk fodboldspiller, men stod for fight og hårde taklinger. Kan han så bare få vores drenge til det, skal der nok komme nogle point på kontoen. Du kan sikkert finde et par links fra PS karriere 🙂

Ceres
      Bruger

Willow skrev:
      Kunne man liiiige vente og se hvordan foråret går, før man snakker om nye indkøb????

Jo… det er vel også det ledelsen gør… man tøver med at forlænge de kontrakter som udløber til sommer, og man har åbenbart heller ikke så stor en tiltro til PS og projektet, at man tør binde penge i en ny dyr angriber som afløser for en skadet Larsen …

Går den, så går den, og så er de penge sparet…Rykker vi ned, så har vi ikke længere de lønudgifter at tænke på fremadrettet … selv om det rækker som en skrædder i helvede, når regningen for en nedrykning og et nyt "langt sejt træk" skal betales..
      .

Steen6372
      Bruger

@PVM: Jeg er meget imponeret over din ihærdighed. Men masserne er ophidsede og kræver fyring og dommedag. Intet kan stoppe dette, før vi vinder den næste superligakamp. Sådan er det herinde på godt og ondt.

zcml
      Bruger

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:
      Nu var ER jo ikke alene om den nedrykning, så vidt jeg bemærkede var der også en del spillere involveret som ikke leverede varen, der var vist også et par væsentlige spillere som var skadet og så blev det jo ikke bedre ved at man hiver Tøfting ind.

Ja, kan du se ligheden fra den gang og nu?

Jeg kan i hvert fald kun få øje på én forskel; nemlig at man ikke endnu har hevet Tøfting ind. Hvorfor gjorde det det i øvrig værre?

Stev
      Bruger

De involverede i sagen kan jo ikke rigtig sige andet, end det de siger. Forestil dig, at 2-3 spillere sagde deres uforebeholdte mening om PS personlighed og trænerevner. Så ville de jo grave deres egen grav og sende chokbølger igennem klubben.

Og det er jo ikke kun tyndbenede artikler i diverse aviser jeg snakker om. Graulund var jo heller ikke just PS fan i sin bog, erindrer jeg. Og hvorfor skulle Egelund gentagende gange bringe historier om "spilleroprør" uden begrundet mistanke? Det ville da i mine øjne være mystisk…

Sylvester
      Bruger

Nå tænker lige jeg vil vende tråden på hovedet og snakke spillertransfer som tråden egentlig startet med:

Folk der kan hentes gratis fra superligaen som kan bruges offensivt til AGF:
      Christian Bolaños (måske for dyr)
      Andreas Laudrup
      Søren Christensen (udløb 31. dec)
      Morten Nordstrand (udløb 31. dec)
      Jonas Borring??
      Jeppe Curth
      Anders Due
      Tim Janssen?? (udløb 31. dec)
      Johan Absalonsen

Og skulle BSN så ikke lige få forlænget med:
      Hjalte Bo Nørregaard
      Steffen Rasmussen
      Osama Akharraz
      Jens Jønsson

jj
      Bruger

@PVM og andre
      Lad os forholde os til de undersøgelser, som du linker til

Den ene undersøgelse som du linker til (selvom linket ikke var rigtigt) viser, at [u]trænerfyringer virker positivt i de efterfølgende 12 kampe[/u] med ca. 3 points, det opvejes så af, at man i de efterfølgende kampe "mister" points igen.
      Så udfra den undersøgelse skulle man faktisk have fyret PS i vinterpausen og ville have opnået en effekt ved det.
      Den anden undersøgelse (den tyske) er kun refereret, men den konkluderer åbenbart, at man mister 5 points, men siger intet om korttidseffekten. Derimod tales der om, at pointtabet skyldes, at den nye træner ofte er et panikkøb og derfor dårligere end den tidligere. Her kunne man igen hævde, at et skifte i vinterpausen kunne have været velovervejet, og dermed ikke have den negative effekt.

Når så det er sagt skal man altså lige huske, at problemet ved undersøgelserne er, at de baserer sig på en generel gennemsnitsbetragtning. Man kan altså intet konkludere om effekten af at fyre PS. Da det er et konkret tilfælde. En forsigtig konklusion ville dog være, at når man ikke har fyret ham i pausen, så skal være varsom med at gøre det nu. Skal det gøres skal det være, når der er ca 12 kampe tilbage og så med en uden diskussion bedre trænerkapacitet end PS, altså ikke en tilfældig assistenttræner eller sportschef.

Min personlig holdning er, at når man har lavet en så lang kontrakt med PS, så er man nødt til at beholde ham og – ligesom vi gør med mange af vores spillere – lad ham vise, at han kan arbejde sig ud af krisen. Genvinde omklædningsrummet eller hvad man end mener er problemet. Hvis det lykkedes for ham, så vil vi stå med en styrket træner efter krisen.

Som jeg har nævnt flere gange før, så ser jeg vores problemer komme fra en helt anden kant, nemlig kvaliteten af vores sportschef, der har vist store problemer med at skaffe spillere, der kunne forstærke holdet. Men det er selvfølgelig en helt anden snak. 🙂

nlg
      Bruger

Det er utrolig så kloge alle mennesker er på AGF´s vegne. Skal man ikke vente med at vurdere hvilke spillere som der skal ind og ud alt efter hvordan vi klarer den her i sidste del af sæsonen. Der er spillere som ikke får forlænget deres aftale, andre bliver solgt. Der vil så komme forstærkninger ind på de relevante pladser. Måske rykker vi ned (hvilket jeg dog ikke tror på) og så har vi en anden situation. Vi gør det måske godt og skal ud i Europa. Nogle spillere rykker så måske i positiv retning og andre fejler. Ingen ved noget om dette endnu, men skal vi ikke lige spille de sidste 15 kampe i turneringen og så bakke op om dette i stedet for allerede at male fanden på væggen og fokusere på fremtiden og i stedet leve i nuet. Det holdet har brug for er tillid og opbakning i stedet for alt det bullshit, som der bliver skrevet konstant i forhold til nye spillere og udskiftning af træner. Alle vil gøre det bedre med fansenes opbakning. Positiv, positiv og atter positiv. Opbakning, opbakning og atter opbakning. Det er løsningen for gode resultater.

mrvertigo
      Bruger

Med Larsens stop bør BSN gå i gang med at skrive klasseangribere på blokken til sommerens transfervindue.

Vi kan selvfølgelig håbe på at en af vores 3-4 angribere brager igennem i foråret, men det er der ikke meget der tyder på med skader og tidligere form in mente.

Steen6372
      Bruger

nlg skrev:
      Skal man ikke vente med at vurdere hvilke spillere som der skal ind og ud alt efter hvordan vi klarer den her i sidste del af sæsonen.

Jeg giver dig i princippet ret i de betragtninger du har om udskiftning af spillere (og træner), men som eksemplet Danny Olsen har vist, kan det sagtens være nu – i god tid – at BSN skal ud og finde erstatninger.

Vi skal vel ud at finde en ekstra angriber som erstatning for Larsen. Sådan en må BSN allerede være på udkig efter og det er derfor naturligt, at det også drøftes her. Desuden virker det jo til, at der er en række spillere man ikke ønsker at forlænge med. Det holdet har præsteret i 2013, må nødvendigvis give anledning til overvejelser om større ændringer i truppen og man kan ikke få det hele på plads i juni måned i så fald.

Sylvester
      Bruger

Den gamle målræv Mads Junker er ledig til sommer og forlænger nok ikke i Belgien.

Om han så sigter mod Holland igen eller om en dansk klub kan komme i spil er svær og sige noget om. Men interessant mulighed efter min mening.

mrvertigo
      Bruger

Mads Junker har tidligere luftet tanken om at stoppe karrieren til sommer. Han virker ikke voldsomt motiveret og jeg synes vi bør sigte efter en mere permanent løsning.

En angriber på 23-28 år med et fornuftigt CV, gerne fra norden, som måske er endt som sorteper i Tyskland, Holland, Belgien står øverst på min ønskeseddel.

Heeman
      Bruger

Sylvester skrev:

Folk der kan hentes gratis fra superligaen som kan bruges offensivt til AGF:
      Christian Bolaños (måske for dyr) –
      Tror han har andre ambitioner, medmindre han kan blive i FCK.
      Andreas Laudrup –
      Har han niveauet, og passer han ind?
      Søren Christensen (udløb 31. dec) –
      Han scorer jo altid mod os, men har en grim skadeshistorik, så efter min mening bliver det et nej.
      Morten Nordstrand (udløb 31. dec) –
      Rigtig dygtig angriber, der kan score (mange) mål – vi har dog en del "små" angribere, så medmindre PS ændre system, eller der kommer ny træner, er han ikke realistisk.
      Jonas Borring?? –
      Alt for dyr i løn kunne jeg forestille mig. Og så kan det jo være, at der er nogle, der lige pludselig slår til (Egbedi fx)
      Jeppe Curth –
      Over the hill.
      Anders Due –
      Samme som ovenstående.
      Tim Janssen?? (udløb 31. dec) –
      Har ikke spillet meget længe, så ved ikke, hvor han står.
      Johan Absalonsen –
      Jo tak! Men det bliver nok det samme som Nordstrand; afhænger af vores system.

Og skulle BSN så ikke lige få forlænget med:
      Hjalte Bo Nørregaard –
      Hvis løn og spilletid passer sammen, så ja.
      Steffen Rasmussen –
      Tjoh, hvorfor ikke? Han har været os en god mand.
      Osama Akharraz – Selvfølgelig!
      Jens Jønsson –
      Fremtiden, så ja!

mrvertigo
      Bruger

Her er en lille håndfuld angribere, som er transferfri til sommer og måske kan være interessante for os:

– John Chibuike, Rosenborg (158 kampe, 47 mål)
      – Kjartan Finnbogason, KR Reykjavik (134 kampe, 55 mål)
      – Edgar Manucharyan, Ural Oblast (137 kampe, 43 mål)
      – Chris Pontius, DC United (142 kampe, 31 mål)

Jeg har ikke lavet den store research på dem, så hvordan deres styrker/svagheder passer med vores hold ved jeg ikke… men umiddelbart virker de interessante.

Schmidt
      Bruger

Pontius har først udløb næste vinter: http://www.transfermarkt.com/en/chris-pontius/profil/spieler_105993.html

Finnbogason er først fri til november:
      http://www.transfermarkt.com/en/kjartan-finnbogason/profil/spieler_29392.html

Chiubike er også først fri til vinter:
      http://www.transfermarkt.com/en/john-chibuike/profil/spieler_112578.html?from=direktErgebnis

Altså er kun armenske Manucharyan fri ifølge Transfermarkt, og ifølge dem er han også bedst som wing: http://www.transfermarkt.com/en/edgar-manucharyan/profil/spieler_29258.html?from=direktErgebnis

Når det er sagt er det da muligt armeneren er interessant, Moysissian var i hvert fald guld værd for RFC.

mrvertigo
      Bruger

Ok, der var lidt for hurtig ved havelågen. Det kan også være at vi for en mindre skilling kan få de tre øvrige spillere til sommer 🙂

Sylvester
      Bruger

kan også ske at Niklas Pedersen skal væk fra Belgien til sommer:

http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/nicklas-pedersen-i-haard-kritik-af-gent

zcml
      Bruger

Chris Pontius; er det ikke ham fra 'Jackass'?
      Får vi så også Steve-O, Wee-Man og Johnny Knoxville med i købet? B)

mrvertigo
      Bruger

Jaja, og vi får også Ryan "Drunken Porsche Flip" Dunns spøgelse med, hvis vi laver aftalen inden sommer. 😉

Jeg synes der bør ryddes grundigt ud i truppen, så ud over dem med kontraktudløb bør man fritstille/sælge: Arthur Sorin, Stephan Petersen og Casper Sloth. Hvis ikke man kan forlænge med Mikkel Kirkeskov og Osama Akharraz så bør de nok desværre også sælges.

Herefter råder man over:
      Midterforsvar: Johan Lædre Bjørdal
      Højeback: Alexander Juel Andersen, Edafe Egbedi
      Defensiv midt: Kasper Povlsen, Jens Jønsson
      Offensiv midt: Danny Olsen
      Højre side: David Devdariani
      Venstre side: Davit Skhirtladze
      Angriber: Mate Vatsadze, Marcus Solberg, Jesper Lange
      Suppleret med et par unge islændinge til forsvar og offensiv midt.

Mange af de overnævnte vil skulle forlænges med det samme i den nye sæson, da de kun har 1 år tilbage.

Derudover skal der findes: målmand (over 190cm), 2 stk. venstrebacks, 2 stk. midterforsvarere, 2 stk. midtbanespiller en til hver side og en fysisk stærk angriber med 10-12 mål som sæsonpotentiale.

Jeg misunder ikke BSN. Der er nok at se til så jeg håber han har netværket på plads. Hvis man kan forlænge med Kirkeskov og Akharraz gør det opgaven mindre skræmmende.

Så vi skal hente 8 nye spillere på trods af der ikk engang var råd til en erstatning for Søren Larsen i dette transfer vindue?

Det er fuldstændig absurd at tro det scenarie vil udspille sig til sommer og kan heller ikk se hvorfor det skulle ske overhovedet 🙂

Øhm, scenariet er jo en fremskrivning af den nuværende kontraktsituation kun med den tilføjelse at Kirkeskov, Sloth og Akharraz sælges efter eget ønske og at Sorin og Petersen hjælpes videre.

Situationen er jo den, at AGF stort set ikke har binding på nogle af spillerne som det ser ud nu – hvilket jo selvfølgelig kan ses som rettidig omhu hvis de rykker ned, men som kan give et problem hvis de ikke rykker ned alligevel.

starks
      Bruger

Nu kommer sommerens transfervindue til at afhænge af mange ting. Hvordan kommer foråret til at gå? Kommer der en ny træner? Får vi forlænget med Steffen og Kure? Bliver Sloth, Akharraz eller Kirkeskov solgt? Der kommer også lidt breddespillere nedefra: Orri Sigurdur-Omarsson (centerforsvar), Victor Nielsen (højre back), Oliver Sigurjónsson (central midtbane), Osei Kwame (højre wing), Oscar Scott Carl (Offensiv midtbane/angriber).

Hyldig
      Bruger

Der er nogen, der har spillet ALT for meget FM…..

Unknown99
      Bruger

Jeg syntes egentligt ikke, at vi behøver en ny angriber hvis lange kommer igang. Den periode vi spillede bedst bold under Peter Sørensen, var da vi havde Aron på toppen og skidlasse bag ham, og med en midtbane med, Olsen, Sloth, Ozzy, Petersen og Povlsen, så syntes jeg at vi rent offentsivt er dækket godt ind. Så hellere bygge på vores egne talenter, og måske købe lidt ind til bænken.

Hyldig skrev:
      Der er nogen, der har spillet ALT for meget FM…..

Desværre har BSN nok spillet det for lidt, for der kan man simulere sig frem til, at spillere med længerevarende kontrakter sælges for større beløb, og at spillere købt eller hyret i panik lige før lukketid som regel koster mere end de er værd.

Jeg kender ikke kontraktlængden for spillerne i FCM, men trods deres økonomiske problemer vil jeg gætte på, at den i gennemsnit er 1½ år længere pr. spiller end den er i AGF. – og tabelplaceringen taler desværre for sig selv.

MJ
      Bruger

Larsen og Jørgensen stopper, Passanen får nok ikke forlænget og måske heller ikke Eckersly. Sloth og Osama smutter måske opså. Bsn skal i den grad kigge på spillere, og der burde blive lidt plads i budgettet.

Vi skal have en angriber (med mindre Lange, Mate eller Solberg begynder at høvle bolde i kassen). V skal have mindst en kant. Dernæst skal vi have 1-2 forsvarspillere.

Det lyder også som et mere realistisk scenarie end det Thomas Senior kommer med. Men er slet ikk i tvivl om vi mangler en angriber med mål i støvlerne. Solberg er for ung, georgierne for meget skadet og Lage scorer ikk nok,,

vieri
      Bruger

Det helt store problem for AGF og BSN er at trænersituationen i klubben er uafklaret . Hvem skal være træner i næste sæson ? Fredberg eller mere sandsynligt en udefrakommende træner . Og hvilke spillere ønsker denne træner at hente til klubben . Ideelt set kunne BSN allerede nu have begyndt jagten på nye spillere , men med bestyrelsens beslutning om ikke at finde en permanent afløser for PS før til sommer kan det næppe undgå at forsinke BSN i hans jagt på nye spillere .

Men heldigvis ser det ud til at vi får tyndet gevaldigt ud i truppen , så BSN og en evt ny træner får et betydeligt lønbudget at arbejde med til sommer . Og i og med at Sloth næsten med garanti bliver solgt til sommer er der måske også penge til egentlige transfers , så det ikke bare bliver kontraktfrie spillere vi kan håbe på .

Ceres
      Bruger

Unknown99 skrev:
      Jeg syntes egentligt ikke, at vi behøver en ny angriber hvis lange kommer igang.

Lange var i overskud hos Esbjerg, som derfor ikke ville forelænge hans kontrakt… OP, som jo tidligere har trænet ham i Esbjerg, har også i den forbindelse sagt, at han slet ikke er god nok til en klub som AGF, da han hverken har teknik eller målfarlighed til at kunne erstatte Graulund… hans Superliga statistik siger, at han kun får scoret 5-6 mål i snit per sæson… så ham kan vi ikke hænge vores hat på i en startopstilling… han er en ok backup, men ikke en spiller vi kan satse på…. jeg er også ret overbevist om, at han er blandt de mere lønsvage spillere i truppen… han blev også kun hentet i mangel af bedre muligheder…
      .

Viser 48 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.