fbpx

Søren Larsen på vej væk?

Forside Fora AGF Søren Larsen på vej væk?

Viser 74 svartråde
  • Forfatter
      salling23
      Bruger

Hvor meget skal man egentlig tro på nyheden om Søren Larsen?
      Er det journalisten, der har taget sig nogle friheder?
      Grunden til jeg spørger er, at der blev sendt 2 artikler ud med 2 timers mellemrum, hvor svarene er meget forskellige.

Første artikel: http://www.sporten.dk/superligaen/soeren-larsen-se-jeg-er-skadesfri

Anden artikel:http://www.sporten.dk/superligaen/utilfreds-larsen-giv-mig-spilletid

I den første vil SL se, hvordan det går i det næste halve år.
      I den anden vil han have besked nu.

salling23 skrev:
      Hvor meget skal man egentlig tro på nyheden om Søren Larsen?
      Er det journalisten, der har taget sig nogle friheder?
      Grunden til jeg spørger er, at der blev sendt 2 artikler ud med 2 timers mellemrum, hvor svarene er meget forskellige.

Aner det ikke, men der kommer vel noget ud fra AGF når de har fået en kop kaffe efter træningen i morgen, beskeden som kommer må gerne være fra Larsen om at journalisten har taget sig voldsomt mange friheder og at Larsens citater er taget ud af en kontekst.

Di Stefano
      Bruger

Den første artikel er en "hyldevare", der er lavet som en del af en serie om hjemvendte spillere. Larsen er så blevet skadet i mellemtiden.
      Tænker at Larsen har været godt frustreret over at være klar og så ikke få chancen. Så hjælper det jo nok ikke på humøret at få en ny skade. Så føles vejen sikkert meget lang til en startplads og derfor sandsynligvis de bitre udtalelser.
      Men PS har da et problem, når hverken presse, spillere eller fans forstår, hvad der foregår. Den slags skal ikke køre for længe, for det forværrer bare tingene.
      Der skal noget krisestyring til nu: åbenhed fra PS og positive transfernyheder fra BSN.

salling23
      Bruger

Di Stefano: ja og en snak med spilleren om at tænke sig om, når man taler med pressen.
      Vi skal nok også passe på ikke at gå helt fra snøvsen, de har trods alt kun været dette og det med Howard igår.

Ceres
      Bruger

Det er under alle omstændigheder et alvorligt problem, at der nu siver flere historier frem i pressen, hvor spillere tydeligvis føler sig dårligt behandlet af træneren…

Det ligner slet ikke Howard, at smide håndklædet i ringen på den måde, og efterfølgende udtale sig som han gør, og der har også været nogle små pip fra Graulund, og en utilfredshed med spillet fra Stephan P, udover de negative toner der nu kommer fra Larsen, så noget kunne tyde på, at der blandt nogle spillere er en ulmende utilfredshed omkring trænerens dispositioner og, at PS måske virker noget presset og trængt fordi, at han ikke har kunnet fremvise den nødvendige udvikling i det offensive spil, som han jo ellers efterhånden længe har snakket om… man skal i den forbindelse ikke glemme, at PS jo er en uerfaren træner på Superliga-niveau.

Jeg køber i øvrigt ikke den der med, at det kun handler om skader og kampform, for Larsen er jo en erfaren spillere, og Howard er ikke typen der normalt piver… Jeg har også noteret mig udtalelserne om, at Howard ikke længere indgik i PS planer for fremtiden :

Det er en situation, der har været undervejs. Mark har jo været meget skadet. Det ved alle, Så har han været god, når han har spillet, men han har været mere skadet end han har spillet. Og i takt med, at vi har forstærket vores hold, og[u] i takt med, at vi gerne vil være mere spilstyrende nede fra de bageste rækker, så har han ikke længere indgået i mine planer[/u],« siger Peter Sørensen.

Altså handler Howards farvel tydeligvis ikke om, at han ikke var i form efter en skade men om, at han pludselig var helt ude i kulden.
      .

salling23
      Bruger

Ceres, nu er du den 3. person, der siger at Graulund har udtalt sig negativt.
      Er det noget du har læst, for det kunne jeg godt tænke mig at se.

Jeg tror at Howards situation drejer sig om to forskellige opfattelser af situationen.
      Fysioterapeuten udtalte i et indslag på kanalsport, at Howard ikke var klar til at træne med førsteholdstruppen, så derfor trænede han med U19. Howards indstilling var at han ville tilbage og vise noget. Fyssen ville passe på ham, fordi MH flere gange har forceret genoptræningen for så at få tilbagefald.

Som jeg husker det, så har Stephan Ps udtalelser mere gået på egen præstation end spillestil.

Men vi er enige om at det ikke er positivt med de små historier der kommer ud

zytex92
      Bruger

Ham der slår Græs på Fredensvang, siger jo faktisk der er en mærkelig og ikke ret fed stemning for tiden. det kan være der er noget pt der trykker alle

Aboikos
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Men PS har da et problem, når hverken presse, spillere eller fans forstår, hvad der foregår. Den slags skal ikke køre for længe, for det forværrer bare tingene.
      Der skal noget krisestyring til nu: åbenhed fra PS og positive transfernyheder fra BSN.

Jeg er forvirret og forstår ikke, hvad der foregår, og jeg vil gerne FORSTÅ, hvorfor PS disponerer, som han gør OG høre gode transfernyheder. Så du har fuldstændig ret – hvad mig angår i hvert fald.

PS: For at gøre det hlet on-topic. Så er en af de ting, jeg ikke forstår, at SL ikke bliver brugt i boksen hver eneste gang han er i form til det.

Di Stefano
      Bruger

Graulund var ude en enkelt gang med noget a la "jeg er klar at spille, men det er jo op til træneren", men allerede kort efter lød meldingerne meget anderledes. Så enten har situationen ændret sig efterfølgende eller så har Graulund fundet ud af, at der nok var brug for nogle loyale meldinger i en svær tid.

salling23
      Bruger

zytex92 skrev:
      Ham der slår Græs på Fredensvang, siger jo faktisk der er en mærkelig og ikke ret fed stemning for tiden. det kan være der er noget pt der trykker alle

Kunne måske tænkes at det skyldes at man ikke rigtigt vinder nogle fodbold kampe pt

zytex92
      Bruger

jeg har forstået det som en anden negativitet på trænings banen.. og det er sjældent af ham der slår græs kommer ud med sådan en melding

zytex92
      Bruger

og der er flere folk der siger at vis man ikke tror på det. så skal man prøve og tag en smut der ind…

Ceres
      Bruger

salling23 skrev:Jeg tror at Howards situation drejer sig om to forskellige opfattelser af situationen.
      Fysioterapeuten udtalte i et indslag på kanalsport, at Howard ikke var klar til at træne med førsteholdstruppen, så derfor trænede han med U19. Howards indstilling var at han ville tilbage og vise noget.

Nu har PS jo efterfølgende selv, tydeligt og klart givet udtryk for, at Howard ikke længere indgik i planerne for fremtiden :

Og i takt med, at vi har forstærket vores hold, og i takt med, at vi gerne vil være mere spilstyrende nede fra de bageste rækker, så har han ikke længere indgået i mine planer,« siger Peter Sørensen.

Så uanset hvad fysioterapeuten udtaler om Howards form, så var Howard altså en færdig mand på holdet, hvilket han tydeligvis var blevet klar over… det ligner jo heller ikke en fighter som Howard, at give op på den her måde..
      .

vieri
      Bruger

Det er jo klart at de manglende resultater præger humøret og stemningen i truppen , det gør den i alle klubber der befinder sig i en spillemæssig og pointmæssig krise. Det nytter bare ikke noget at fyre trænere hver gang man løber ind i en pointfattig periode . I stedet for at brokke sig til pressen burde spillere som SL smøge ærmerne op og kæmpe røven ud af bukserne og levere en ordentlig indsats på banen hver gang han får noget spilletid .

Jeg er enig i at AGF kunne have været lidt mere åbne omkring de mange skader til vores profiler, så fans og pressen ikke skal sidde og undre sig over de skiftende startopstillinger.

vieri
      Bruger

Ceres skrev:

salling23 skrev:Jeg tror at Howards situation drejer sig om to forskellige opfattelser af situationen.
      Fysioterapeuten udtalte i et indslag på kanalsport, at Howard ikke var klar til at træne med førsteholdstruppen, så derfor trænede han med U19. Howards indstilling var at han ville tilbage og vise noget.

Nu har PS jo efterfølgende selv, tydeligt og klart givet udtryk for, at Howard ikke længere indgik i planerne for fremtiden :

Og i takt med, at vi har forstærket vores hold, og i takt med, at vi gerne vil være mere spilstyrende nede fra de bageste rækker, så har han ikke længere indgået i mine planer,« siger Peter Sørensen.

Så uanset hvad fysioterapeuten udtaler om Howards form, så var Howard altså en færdig mand på holdet, hvilket han tydeligvis var blevet klar over… det ligner jo heller ikke en fighter som Howard, at give op på den her måde..
      .

Uanset hvad der er blevet sagt ifht Howard , så er jeg sikker på at hans konstante skader over de sidste 14 måneder har spillet ind i vurderingen af om der skulle satses på ham i fremtiden.

Ceres
      Bruger

vieri skrev:
      Uanset hvad der er blevet sagt ifht Howard , så er jeg sikker på at hans konstante skader over de sidste 14 måneder har spillet ind i vurderingen af om der skulle satses på ham i fremtiden.

Jo… jeg synes sådan set selv, at tiden var inde til, at vi måtte sige farvel til Howard, når man tager skadeshistorikken i betragtning… men jeg tolker hans skuffelse i retning af, at BSN var blevet enig med ham om en forlængelse af kontrakten, med udsigt til, at han kunne kæmpe sig tilbage på holdet, medens PS tydeligvis slet ikke har haft ham med i planerne for fremtiden… altså dårlig kommunikation og mandskabsbehandling, hvor BSN stiller noget i udsigt, medens PS så gør det modsatte.
      .

CasperT
      Bruger

Ceres skrev:

Det er under alle omstændigheder et alvorligt problem, at der nu siver flere historier frem i pressen, hvor spillere tydeligvis føler sig dårligt behandlet af træneren…

Det ligner slet ikke Howard, at smide håndklædet i ringen på den måde, og efterfølgende udtale sig som han gør, og der har også været nogle små pip fra Graulund, og en utilfredshed med spillet fra Stephan P, udover de negative toner der nu kommer fra Larsen, så noget kunne tyde på, at der blandt nogle spillere er en ulmende utilfredshed omkring trænerens dispositioner og, at PS måske virker noget presset og trængt fordi, at han ikke har kunnet fremvise den nødvendige udvikling i det offensive spil, som han jo ellers efterhånden længe har snakket om… man skal i den forbindelse ikke glemme, at PS jo er en uerfaren træner på Superliga-niveau.

Jeg køber i øvrigt ikke den der med, at det kun handler om skader og kampform, for Larsen er jo en erfaren spillere, og Howard er ikke typen der normalt piver… Jeg har også noteret mig udtalelserne om, at Howard ikke længere indgik i PS planer for fremtiden :

Det er en situation, der har været undervejs. Mark har jo været meget skadet. Det ved alle, Så har han været god, når han har spillet, men han har været mere skadet end han har spillet. Og i takt med, at vi har forstærket vores hold, og i takt med, at vi gerne vil være mere spilstyrende nede fra de bageste rækker, så har han ikke længere indgået i mine planer,« siger Peter Sørensen.

Altså handler Howards farvel tydeligvis ikke om, at han ikke var i form efter en skade men om, at han pludselig var helt ude i kulden.

Jeg er helt enig. Også i svaret til vieri i indlægget ovenfor.

Jeg tror stadig fuldt og fast på PS som en træner der taktisk og på træningsbanen kan føre os ud af 15 års glemsel, men mandskabsbehandlingen skal også være der, og jeg er ikke sikker på om den er tilstrækkeligt til stede for tiden.

Snake
      Bruger

Har jonas borring fundet en ny klub? for han kan helt sikkert slå de perfekte indlæg til Søren Larsen 🙂

dengamle
      Bruger

Bording snakker med BSN – og AGF er en mulighed
      Om det så bliver til noget er en anden sag

Balder
      Bruger

Lad nu ham Bording være- skide travhest:o

/Balder

Willow
      Bruger

Lysberg, problemet er at SL har vist sig ikke at være en stor stærk targetman. Han kan ikke holde i bolden.
      Han løber ingen steder, mindst når han mister bolden – Så er det den opgivende "ud med armene" attitude han lægger for dagen.
      Far er ikke sur, far er sq skideskuffet…

Ciac
      Bruger

Helt enig Williw.
      Hans indstilling og holdning er nemlig opgivende. Manden kan ikke tæmme en bold. Han besidder ikke teknik. Jeg syntes virkelig også han har skuffet. Manden har været landsholdspiller!!!!

Ser ham kun som en joker. Ind i boksen og ligge 10min før tid hvis vi er bagud. Og for guds skyld. Smid den ind i panden på ham…. 😀

vestpeder
      Bruger

Problemet er jo også, at han ikke kan finde ud af at heade ordentligt til en bold. Så nej, han er ikke engang en trussel i hovedspillet.

Willow
      Bruger

vestpeder,
      Vi må altså se realistisk på det & den udtalelse ved vi reelt set intet om. Han har ikke fået mange indlæg.
      Jeg vil medgive at han ikke fighter nok for at komme til de få indlæg han har fået, meeeen….

Laudrup
      Bruger

vestpeder skrev:
      Problemet er jo også, at han ikke kan finde ud af at heade ordentligt til en bold. Så nej, han er ikke engang en trussel i hovedspillet.

Det er sgu da det værste ævl jeg har hørt længe – 11 mål i 20 landskampe, hvoraf de fleste er som indskifter vidner altså om noget kvalitet…

Jeg synes SL var et scoop da han kom til GF – desværre har skader, manglende topform og ikke mindst PS spillestil gjort at han indtil videre ikke har slået igennem – og hvis man vurdere at det sådan det vil se ud fremadrettet, så det det bedst for alle parter at afskibbe ham. Jeg vil dog begræde tabet – havde vi spillet anderledes tror jeg han kunne have været en stor succes… Jeg tror han kunne passe fint ind i Brøndbys spillestil…

vestpeder
      Bruger

De indlæg, der rammer ham, misser han fuldstændig. Sker det, at han rent faktisk kommer først og højest, jamen, så header han enten 10 meter ved sidne af eller 5 meter over.

Ciac
      Bruger

Laudrup: Så fordi han den gang på landsholdet gjorde det godt, så mener du han er god og berettiget til at starte inde. Være på holdet?

Preben Elkjær gjorde det også super godt på landsholdet. Har du overvejet ham BSN?

vestpeder har jo så meget ret i hvad han skriver. Søren Larsen er faldet så meget i niveau. Hans indstilling er væk. Det sku lige før det er pinligt at se manden ikke kan tæmme en bold og aflevere den til en medspiller.

vestpeder
      Bruger

Lysberg

Graulund har jo fået endnu mindre spilletid end Larsen i den her sæson.
      Iøvrigt er det et spørgsmål om indstilling. Graulund kæmper for holdet og for at gøre sit bedste hver eneste gang. Larsen gider jo knapt nok, sådan ser det i hvert fald ud.

Men fat det nu: om vi så benyttede os af en spillestil, der ifølge jer tilgodeså Larsen, med høje bolde og indlæg efter ham, så ville vi stadig ikke få en skid ud af det, fordi han netop er så ringe i hovedspillet, som han er. I ser ham jo kun som en trussel, fordi han er højere end de andre. Kigger i på kampene, så kan han altså ikke heade til en bold.

Iøvrigt er 5-6 mål vel næppe prangende.

Ceres
      Bruger

Jeg forstår slet ikke dem der mener, at Larsen har været et fejlkøb og var dårlig sidste sæson… han lavede altså 8 mål i Superligaen + flere assists på trods af, at han var rusten og ude af form det meste af tiden… i øvrigt fik han også fejlagtigt annulleret et par mål, så han burde nærmere have stået noteret for 10 mål, hvilket ville have bragt ham op på 5. pladsen på topscorerlisten.
      .

Steen6372
      Bruger

vestpeder skrev:
      Kigger i på kampene, så kan han altså ikke heade til en bold.

Noget af det jeg bemærkede sidste år, var at vi var blevet klart bedre defensivt til at stå imod modstandernes dødbolde. Og en stor del af årsagen til det var altså at Larsen gik med tilbage i de situationer.

Men det er rigtigt at vi ikke har set meget til hans offensive evner i den retning. Mener så heller ikke at han har haft meget at arbejde med.

MrLarsen86
      Bruger

Men det undrer mig meget.. At jeg kan møde Larsen i Bruuns Galleri idag kl. 17.00, hvor kampen mod SIF går igang..

Det virker sq ikke særligt interesseret!

Ceres
      Bruger

MrLarsen86 skrev:
      Men det undrer mig meget.. At jeg kan møde Larsen i Bruuns Galleri idag kl. 17.00, hvor kampen mod SIF går igang..

Det virker sq ikke særligt interesseret!

Er du så heller ikke selv særlig interesseret i AGF, eller hvad ?… 😉

Når Larsen udtaler sig som han gør, så hænger det naturligt sammen med, at han jo ikke er så ung længere og allerede har spillet det han skulle i udlandet og tjent de penge han har brug for… derfor er der kun en ting som tæller for ham nu, og det er fast spilletid, hvilket også var grunden til, at han valgte AGF… og vil PS ikke give ham fast spilletid, så spilder Larsen sin tid i AGF, og har derfor også krav på, at få rent besked om sin status på holdet…

Den der med, at det er AGF der betaler hans løn og, at han bare skal tage sig sammen til træning og ellers lukke røven, den holder ingen steder… Pengene er Larsen jo ligeglad med, for ellers havde han aldrig taget en lønnedgang på 10 mio. kr. om året for at spille i AGF…. eller rettere… den lønkompensation han fik for at forlade Toulouse, er sikkert mindst lige så stor som det han [u]sammenlagt[/u] kan komme til at tjene i AGF, i de 3 år han er på kontrakt…. i Toulouse tjente han 1 mio. kr. om måneden, i AGF 2 mio. kr. om året, så at tro, at en spiller med det CV, og som har taget så stor en lønnedgang, gider spille tiden på at varme bænken i AGF, til fordel for en komplet uerfaren og tandløs Skhirtladze, er fuldstændigt absurd..
      .

Luke2000
      Bruger

Det er han med 95% sikkerhed. Vi må håbe for ham selv at han gør sit hjemme arbejde og finder en klub hvor de spiller med boksspillere, hvilken nok vil sige en mindre klub.
      Jeg syndes vi skal tage afsked med ham på en ordenlig måde for jeg syndes ikke at han har fået den chance han fortjente og kan på ingen måde forstille mig at det han blev stillet i udsigt er blevet indfriet.

Ceres: Kan du henvise til noget troværdige steder med de tal? Det er for stort til at jeg tror på det, du snakker jo om et normalt menneskes indtjening igennem et helt arbejdsliv for lige at sætte det i relation.

Ceres
      Bruger

Luke2000 skrev:
      Ceres: Kan du henvise til noget troværdige steder med de tal? Det er for stort til at jeg tror på det, du snakker jo om et normalt menneskes indtjening igennem et helt arbejdsliv for lige at sætte det i relation.

Jeg kan jo ikke vise dig en kopi af hans kontrakter, men det har aldrig været nogen hemmelighed hvad Larsen tjener :

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/stor-loennedgang-soeren-larsen

Det var også derfor at det trak noget ud med et skifte til AGF, da han først lige skulle forhandle sig frem til en lønkompensation fra Toulouse, før han sagde ja til at rive kontrakten i stykker, for man smider jo ikke bare lige 12 mio. kr. ud af vinduet om året for, at bytte det ud med en kontrakt på 2 mio. kr…. rygterne siger, at Larsen fik 6 mio. kr. i lønkompensation, eller i sign-off fee, som det hedder i det større udland… så på en måde kan man vel sige, at Toulouse betale hans sign-on fee for AGF, eller man kan også vælge at se det på den måde, at han nu tjener 4 mio. kr. om året, hvor Toulouse så har betalt det halve af hans løn i de 3 år som kontrakten med AGF gælder.
      .

Fanoe
      Bruger

Hvis han tjerner det, så har han godt nok taget røven på AGF

outlander
      Bruger

8 mål hidtil, hvis han fortsætter bliver det ca. 500.000 kr. pr. mål. Så er de, da også betalt

xhxn
      Bruger

synes folk er hårde ved SL. Manden er en udpræget targetmand og scorer sin mål i feltet tæt på mål. Når SL ikke scorer flere mål skyldes det efter min mening at han ikke serveres med indlæg. Jeg er glad for SL og håber han bliver…..

Ceres
      Bruger

outlander skrev:
      8 mål hidtil, hvis han fortsætter bliver det ca. 500.000 kr. pr. mål. Så er de, da også betalt

Fanoe skrev:
      Hvis han tjerner det, så har han godt nok taget røven på AGF

øøh… lad os lige slå fast… AGF betaler Larsen 2 mio. kr. om året og kontrakten lyder på 3 år, hvilket så giver en samlet udgift på 6 mio. kr., hvis han altså bliver i AGF kontraktperioden ud.

Toulouse gav (i følge rygterne) 6 mio. kr. i lønkompensation/sign-off fee for, at få Larsen til at rive sin 12 mio. kr. kontrakt i stykker et år før udløb, så han kunne skifte til AGF…
      .

Ceres
      Bruger

xhxn skrev:
      synes folk er hårde ved SL. Manden er en udpræget targetmand og scorer sin mål i feltet tæt på mål. Når SL ikke scorer flere mål skyldes det efter min mening at han ikke serveres med indlæg. Jeg er glad for SL og håber han bliver…..

Jeg er ganske enig… vi har fået en klasseangriber til absolut spotpris, men som PS så bare ikke forstår, at bruge rigtigt på holdet… det er faktisk nærmest skandaløst.
      .

Steen6372
      Bruger

Ceres skrev:
      vi har fået en klasseangriber til absolut spotpris, men som PS så bare ikke forstår, at bruge rigtigt på holdet… det er faktisk nærmest skandaløst.

Hvordan ser du, at PS skal bruge Larsen? Er problemet ikke mest. at vi (endnu) ikke har holdet der kan flytte spillet så langt frem på banen, at vi kan få glæde at Larsens evne til at stå det rigtige sted i feltet? (Synes dog vi har set bedre takter de sidste par kampe – hjulpet af svage modstanderhold).

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:

Ceres skrev:
      vi har fået en klasseangriber til absolut spotpris, men som PS så bare ikke forstår, at bruge rigtigt på holdet… det er faktisk nærmest skandaløst.

Hvordan ser du, at PS skal bruge Larsen? Er problemet ikke mest. at vi (endnu) ikke har holdet der kan flytte spillet så langt frem på banen, at vi kan få glæde at Larsens evne til at stå det rigtige sted i feltet? (Synes dog vi har set bedre takter de sidste par kampe – hjulpet af svage modstanderhold).

Jeg synes da, at det gik fint med at få Larsen i spil i store dele af sidste sæson, hvor han både fik scoret 8 Superligamål og lavet flere assists, men efter at vi ikke rigtigt fik udviklet offensiven, og spillet bare blev ringere og ringere, så blev vi også mere og mere defensive, og dermed kom Larsen pludselig til at se håbløs ud i nogle kampe fordi, at han ikke fik noget at arbejde med, og måtte trække meget dybt ned i banen for at komme med i spillet, hvilket han ikke har evnerne til.

Jeg mener bare, at det er en falliterklæring hvis PS ikke længere vil/kan bruge en Søren Larsen. Han var klart vores største trussel i adskillige kampe sidste sæson, og fik jo nærmest ene mand vendt truende hjemmenederlag mod både OB og FCM, men nu kan han pludselig ikke længere bruges, fordi PS ikke længere vil stille med en rigtig boksangriber, men kun vil bruge angribere der kan trække dybt ned i banen.

… og jo, mod så svagtspillende hold som Horsens og Silkeborg, så ville Larsen naturligvis også komme til sin ret, da vi jo skabte masser af chancer i de kampe, men nu var han jo så blevet skadet.
      .

Steen6372
      Bruger

Man kan vel bare se positivt på det og konstatere at PS nu har flere offensive muligheder, hvor vi kan få nytte af spillere som Aron/Mate, når vi skal leve på kontraspil, mens Larsen kan blive en vigtig spiller i kampe hvor vi må formode at vi får lov at styre spillet. Planen er vel under alle omstændigheder, at vi skal få flere og flere af den sidste slags kampe.

Vil iøvrigt gerne se et indhop fra Larsen mod FCM den 17. Han plejer at være ren gift imod dem.

sonnybws
      Bruger

@Steen6372

plejer er et voldsomt ord da han ikke har spillet specielt mange kampe mod dem ?

nu har vi jo ikke set så meget til Mate så jeg aner ikke hvordan han spiller. men manden burde som min. være på bænken mod fc muh ..

Larsen får nok snart meldingen om at der er lange udsigter til spilletid og så handler det vist om at finde en ny klub for ham. (desværre)

som jeg ser det er han stadig en fantastisk spiller og det er imponerende at han med det navn spiller i Agf, dog skal man se på fakta :

– manden er tit småskadet og må sidde over
      – manden passer tilsynenladende ikke ind i trænerens stil
      – manden får alt for mange penge til at være bænkevarmer om bedst
      – manden vil have mere spilletid end der kan tilbydes

når vi ser de ting i relief så må resultatet vel koldt og kynisk være at det ikke passer sammen og vi må skille veje.

(jeg er stadig en af dem der syntes manden er pisse sej og jeg syntes han er mere end rigeligt god til at spille)

Spørgsmålet er vel også om vi er så indspillet i vores omstillingsspil, at det "ikke kan betale sig" at lægge spillet om til at skulle handle om at servicere Larsens træfsikkerhed!?

Jeg er selvfølgelig enig i, at Larsen er en fantastisk spiller når rammerne er rigtige, og når han er i form osv. Jeg synes dog også Davit D fortjener STOR ros for hans rolle som spilstation. Han har momentvis været HELT suværen til at pille bolden ned og spille den videre, og indgår i vores effektive og hurtige opspil i en grad hvor selv Larsen ikke kan følge med til tider..

Men, Larsen havde været den perfekte angriber for os fra 1997 og nærmest indtil Peter Sørensen ændrede os til et hold med en stærk defensiv og hurtige omstillinger, for Larsen er jo ikke hurtig, uden at fornærme ham.

Havde Larsen som han er nu overtaget efter Duncan dengang, eller efter Nando eller… Efter en af alle de angribere der "fejlede" i vores meget klassiske 4-4-2-spil som vi næsten udelukkende har praktiseret de sidste 15 år, ja hvem ved så? Men nu virker det som om at spillestilen ikke matcher Larsens spidskompetencer på samme vis som den matcher spillere der er stærke i pasningsspillet og rappe på fødderne, som er STRENGT nødvendigt i omstillingsspil.

Men hvorfor sagde PS så god for ham, da BSN fik muligheden for at hente ham?

Jeg har svært ved at tro at han ikke er god nok til en startopstilling allerede.

sonnybws
      Bruger

uanset hvad havde han en god reklame værdi .. det var vel en af et par grunde ?

outlander
      Bruger

Som jeg har hørt det (og det er kun tredjehåndsrygter), så har problemet været, at PS ikke har oplevet, at SL har præsteret til træning. Heller ikke i de korte perioder han reelt har været helt klar. PS har åbenbart været meget fokuseret på, at SL ikke skulle have nogle fribillet. Og SL har oplevet det demotivverende, at han ike pr. automatik har fået spilletid, når han er klar. Hvis det er korrekt, så er der noget forventningsafstemning, som ikke var på plads, før man gav SL en efter danske forhold dyr kontrakt

Schmidt
      Bruger

Jeg tror du har delvist ret, men jeg tror også det er et spørgsmål om spille-filosofi. Vil man have en targetman som stort set ikke deltager i opspil og forsvar, eller vil man have en moderne angriber som er over det hele, men så mangler ofte i boksen.

PS vil helt tydeligt det sidste og er ret sikker på SL vil det første. Helt personligt foretrækker jeg osse den første løsning, men jeg kan også godt se ideen med det sidste.

Willow
      Bruger

Der er vel også en årsag til at Søren Larsen er blevet vraget i hans seneste klubber?

Steen6372
      Bruger

sonnybws skrev:
      @Steen6372
      Plejer er et voldsomt ord da han ikke har spillet specielt mange kampe mod dem ?

Jeg kunne bare huske historierne om Larsens mål mod FCM før vii skulle møde dem i foråret. Her en artikel fra før kampen den 26. marts, (hvor Larsen også scorede i 2-0 sejren).
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/soeren-larsen-er-ren-gift-fcm

Burberry
      Bruger

Jeg har set Søren Larsen til træning et par gange efter sommerferien. Manden er simpelthen ringe! Han er doven og mangler i den grad skarphed. Jeg husker en simpel øvelse, da træningen var slut, hvor der bliver sparket indlæg indover til ham. Hver gang, han skulle bruge fødderne, så røg bolden flere meter over mål. Det skal også siges, at han ikke var presset af en forsvarsspiller eller målmand.

Så jeg er meget enig i PS betragtning om, at holde ham på bænken.

dengamle
      Bruger

Ovenstående er et eksempel på at SL måske er færdig som proffessionel fodboldspiller.
      Ikke alle spiller kan komme hjem efter længere ophold ude og finde motivationen til at spille i superligaen. Martin Jørgensen var det modsat for – han kørte klatten den første tid, og var en af landet bedste på sin plads.

Jeg tror SL er på vej til karriere stop – når han ikke efter så lang tid i klubben har fundet det niveau vi ved han besidder. Tiden må vise om jeg får ret…..
      🙂

Ceres
      Bruger

dengamle skrev:
      Ovenstående er et eksempel på at SL måske er færdig som proffessionel fodboldspiller.
      Ikke alle spiller kan komme hjem efter længere ophold ude og finde motivationen til at spille i superligaen. Martin Jørgensen var det modsat for – han kørte klatten den første tid, og var en af landet bedste på sin plads.

Jeg tror SL er på vej til karriere stop – når han ikke efter så lang tid i klubben har fundet det niveau vi ved han besidder. Tiden må vise om jeg får ret…..
      🙂

Det kan sagten være tilfældet… når man har spillet i de store ligaer og tjent rigtigt mange penge, så er det pludselig helt andre ting der tæller. Larsen har selv givet udtryk for, at det er fast spilletid der er selve motivationen, så føler han ikke, at han har PS tillid, og at han derfor ikke har udsigt til fast spilletid, så kan motivationen hurtigt ryge sig en tur… og den kommer ikke igen af, at han får en længere tur på bænken, nærmest tværtimod, for han er jo ikke en ung spiller der kæmper for, at nå et mål om en stor udenlandsk kontrakt.

Måske viser det her også, at PS er en anelse "grøn" som toptræner, når han stædigt holder fast i, at det kun er de spillere der arbejder hårdest til træning, der også spiller i weekenden, for en toptræner burde vide, at der findes spillere, som er verdensmestre til træning men som stort set aldrig kan vise det samme i kampene, men omvendt også ægte klassespillere, som virker lidt ugidelige til træning, men som så er 100% på, og viser klassen, når kampene fløjtes i gang… der findes talrige eksempler på det, også i de helt store ligaer.

Hvis man f.eks. ser lidt på Duncans fine målsnit, så kan det jo undre, at de ikke ville beholde ham i Mainz, Celtic eller Sivasspor, men det hænger nok uløseligt sammen med, at han har virket for lad og uprofessionel til træning, vel at mærke som ny i klubben… for Duncan har jo trods alt ikke haft et "navn" i udlandet der berettiger til den samme stjernestatus han har haft i Superligaen, hvor han har fået klart længere snor… I AGF var han jo sikkert endt på bænken med PS som træner.
      .

Ceres
      Bruger

… det skal i den forbindelse lige med, at Aron jo er typen der lige tager en ekstra tur, og selvtræner, hvilket tydeligvis har gjort ham yderst populær hos PS… og det er da også prisværdigt, at han arbejder så hårdt for sagen, men nu er Aron jo også ung, og har meget at lære, før han kan nå sit mål om en udenlandsk kontrakt, hvilket han også godt selv er klar over. Så man kan ikke bare lige sige, at så må de ældre profiler på bænken, hvis de ikke selvtræner og arbejder lige så hårdt som Aron… det er en alt for firkantet måde, at behandle forskellige typer spillere på, som også er helt forskellige steder i deres udvikling.
      .

salling23
      Bruger

Ceres: lidt sjov bemærkning omkring Duncans arbejdsindsats til træning.
      Det ervrigtigt at han ikke var den første på træningsbanen eller den sidste der forlod den, da han spillede hos os.
      Jeg ved tilgengæld også at han var den der arbejdede hårdest på træningsbanen, da han var i AaB. Han skældte ud på høj som lav, når de tog for let på træningen deroppe.

Hvis ikke PS skal sætte hold ud fra det han ser på træningsbanen, samt den indsats der bliver vist, når man får chancen i kampene – så ved jeg ikke hvad han skal sætte hold efter!

Ceres
      Bruger

salling23 skrev:
      Hvis ikke PS skal sætte hold ud fra det han ser på træningsbanen, [u]samt den indsats der bliver vist, når man får chancen i kampene[/u] – så ved jeg ikke hvad han skal sætte hold efter!

Det er godt du har den sidste linje med, for eftersigende så er Skhirtladze "verdensmester" til træning, men i kampene har han jo tydeligvis ikke klasse til en startopstilling i Superligaen, på nuværende tidspunkt… Godt nok har Larsen været dårlig i nogle af kampene, men så tandløs som Skhirtladze har han dog ikke været på noget tidspunkt, heller ikke når han er i tvivlsom form.
      .

Willow
      Bruger

Ceres, men tilgengæld fighter skidtlasse (og ja, jeg kalder ham skidtlasse, hvad enten i kan lide det eller ej)
      røven ud af bukserne, hvilket man ikke kan sige om SL, som desværre giver op & slår ud med armene ved mindste modgang – hvad er så bedst?

Ceres
      Bruger

Willow skrev:
      – hvad er så bedst?

En kronisk uskarp angriber der ikke kan scorer mål, er aldrig bedst, ligegyldig hvor meget han fighter røven ud af bukserne… det kan godt være, at Larsen kan se langsom og klumpe-dumpe ugidelig ud, når han trækker for langt ned på midtbanen, men når han er lige omkring feltet, så løber han altid de rigtige steder hen, og laver også de rigtige afleveringer til medspillerne, hvilket viser, at han har målnæse og overblik. Desværre er det ikke altid, at medspillerne opfatter, at de bør spille Larsen, når han er rykket i en god position.
      .

outlander
      Bruger

SL virker langsom og umotiveret – og når han, så som mod FCK sætter gang i modstanderne, så er det lige før, at jeg foretrækker "en konisk uskarp angriber"

Di Stefano
      Bruger

Larsen var jo ude at lufte muligheden for at ophæve kontrakten, hvis man ikke vil bruge ham. Så det er næppe det sidste, vi har hørt i denne sag. Men meget kommer jo til at afhænge af, hvor gode Aron og Mate er, og hvor klar Graulund bliver. Mener selv, at både Davit og Moldskred burde have været udlejet.

Willow
      Bruger

Ceres skrev:

Willow skrev:
      – hvad er så bedst?

En kronisk uskarp angriber der ikke kan scorer mål, er aldrig bedst, ligegyldig hvor meget han fighter røven ud af bukserne… det kan godt være, at Larsen kan se langsom og klumpe-dumpe ugidelig ud, når han trækker for langt ned på midtbanen, men når han er lige omkring feltet, så løber han altid de rigtige steder hen, og laver også de rigtige afleveringer til medspillerne, hvilket viser, at han har målnæse og overblik. Desværre er det ikke altid, at medspillerne opfatter, at de bør spille Larsen, når han er rykket i en god position.
      .

Du må ikke misforstå mig. Jeg synes det er at vælge mellem pest & kolera. Jeg synes ingen af dem præsterer & begge bør side udenfor.
      Larsen er en "luksus-spiller" Han er lidt som at spille med 10 mand det meste af kampen.
      Davit… ja….han er vel de mange brændte chancer eller den aflevering der næsten var god…

Aboikos
      Bruger

Ceres skrev:

xhxn skrev:

Jeg er ganske enig… vi har fået en klasseangriber til absolut spotpris, men som PS så bare ikke forstår, at bruge rigtigt på holdet… det er faktisk nærmest skandaløst.
      .

Jeg har hørt, at der findes en Enig-knap. Den trykker jeg altså på NU!.

Bangstar1
      Bruger

Jeg vil også kalde mig rigtig enige og prøve at vende alle jer sl haters tilbage til dengang sl blev præsenteret hvor lykkelige vi var for han kom. Søren Larsen er en fantastisk spiller der har bragt meget glæde til Nrgi park og forhåbentlig gør det resten af sin karriere!! Og jeg synes vi fans skal tage os sammen og støtte ham som vi gjorde sidste år!!! Der kommer intet ud af at hade ham, nu er han i klubben støt ham! Det er også til jer der åbenbart har set jer sure på ham.

Til sidst vil jeg lige dele mit søren Larsen moment med jer:
      http://www.agf.dk/agf-fodbold/agf-tv/agf-fc-midtjylland-12-september-2011/?page=2&tab=Highlights

Bangstar1
      Bruger

Og så synes jeg ikke Søren Larsen ligner en mand med manglede indstilling i kampene sidste sæson se nedrestående link efte hans scoring vil han videre og gå efter sejren.
      http://www.agf.dk/agf-fodbold/agf-tv/agf-aab-16-april-2012/?page=1&tab=Highlights

Så kan i sige hvad i hvad og fortælle om alt det i siger i har set til træning, en mand der kun er tilfreds med sejren er en mand efter mit hoved så Peter Sørensen lær spillerne at slå indlæg og så ind med Larsen !!!

Willow
      Bruger

Bangstar1 skrev:
      Jeg vil også kalde mig rigtig enige og prøve at vende alle jer sl haters tilbage til dengang sl blev præsenteret hvor lykkelige vi var for han kom. Søren Larsen er en fantastisk spiller der har bragt meget glæde til Nrgi park og forhåbentlig gør det resten af sin karriere!! Og jeg synes vi fans skal tage os sammen og støtte ham som vi gjorde sidste år!!! Der kommer intet ud af at hade ham, nu er han i klubben støt ham! Det er også til jer der åbenbart har set jer sure på ham.

Til sidst vil jeg lige dele mit søren Larsen moment med jer:
      http://www.agf.dk/agf-fodbold/agf-tv/agf-fc-midtjylland-12-september-2011/?page=2&tab=Highlights

Jeg ved ikke om du er klar over det, men der er startet en ny sæson, hvori SL har spillet som en pose lort – indrømmet: Han har ikke fået mange chancer.
      Og så vil jeg lige tilføje at jeg ikke klappede i mine små buttede fingre da SL blev signet. Jeg er meget tilbageholdende når der kommer spillere med flotte CVs – Det bliver lige sat på nul – De skal satme præstere noget før jeg bliver imponeret, det samme gælder iøvrigt Pasanen (som indtil videre har et 7tal ift. den gamle 13-skala)

Ceres
      Bruger

Jeg tror i øvrigt, at det måske er en lidt ligegyldig debat, da jeg forventer, at Aron nok bliver solgt til vinter, hvis han score 3-4 mål mere før vinterpausen… det der rekord hat-trick og pladsen øverst på topscorer-listen i Superligaen, har gjort ham til et varmt emne blandt klubber og agenter rundt omkring i Europa, specielt da han jo er så ung som han er.
      .

salling23
      Bruger

Derfor bør en forlængelse af hans kontrakt også være det vigtigste punkt på BSNs liste pt

Snow
      Bruger

Willow du er jo helt væk ! Pasanen har gjort det mere end godt, han har givet en stabilitet i forsvaret og med Kirke på højre back og Kure på den anden side, så må man bare tage hatten af for finnen for det er helt sikkert hans fortjeneste !! SL bliver brugt forkert, jeg ved ikke om det skyldes at vores kanter ikke er gode nok til at bruge hans kompetencer eller om det er PS der spiller et forkert system i forhold til SL, men manden har en målnæse CV eller ej ! Willow du burde holde med Man City eller noget i den stil, så kan man finde de rigtige stjerner og gøre dig glad !!

Guffe
      Bruger

Passanen ligger på et 9-10 tal på den gamle skala. Har gjort det rigtig solidt og er dygtig til at forudsige spillet. Stram op Willow!

Willow
      Bruger

Snow skrev:
      Willow du er jo helt væk ! Pasanen har gjort det mere end godt, han har givet en stabilitet i forsvaret og med Kirke på højre back og Kure på den anden side, så må man bare tage hatten af for finnen for det er helt sikkert hans fortjeneste !! SL bliver brugt forkert, jeg ved ikke om det skyldes at vores kanter ikke er gode nok til at bruge hans kompetencer eller om det er PS der spiller et forkert system i forhold til SL, men manden har en målnæse CV eller ej ! Willow du burde holde med Man City eller noget i den stil, så kan man finde de rigtige stjerner og gøre dig glad !!

Ok, du har så fattet nada. De "rigtige stjerner" er Kure, Kirkeskov, Sloth osv. Spillere der ikke er på holdkortet pga deres navn & hvad de engang har udrettet.
      Jeg er ikke faldet på halen over Pasanen. Han spiller stabilt, ja derfor 7-tallet. Han har ikke spillet bedre end Atle f.eks.
      Jeg kalder ham hverken et flop eller en succes, det må tiden vise…

AltidHvid
      Bruger

Willow…du ER altså helt væk – Passanen har været yderst kompetent; et 10-tal på den gl. skala i min optik. Han har vel lavet 2 fejl i de kampe, han har spillet – ellers ingen fejl overhovedet!

Steen6372
      Bruger

Willow: Jeg er enig i at Pasanen endnu ikke helt har vist Atles klasse, men Atle har så efter min mening også spillet til 10-11 stykker på den gamle skala. Jeg vil også placere Pasanen på en 9'er. Men i den betragtning kommer så også at det altid tager lidt tid at spille sig ind på et nyt hold.

Allanhyl
      Bruger

Noget som Pasanen gør bedre end Håland, er de rigtigt gode præcise lange pasninger til kanterne.. det kan faktisk godt være et våben i visse kampe.. og generelt bare godt med flere end MJ, der kan ligge disse baller.. især nu hvor MJ ikke lige er til rådighed og i de kommende år er stoppet.

Sylvester
      Bruger

Hulubulu hvor er Søren Larsen?

Hvis man ikke en gang kan blive udtaget til en pokalkamp mod Varda, så er man langt fra holdet!

Har han sagt noget dumt til PS eller BSN, siden han er kommet så langt fra holdet?

Han er stadige skadet.

Viser 74 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.