Slutprogrammet

Forside Fora AGF Slutprogrammet

Viser 18 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Optimismen hos os AGF-fans er nok dalet en del her i foråret, efterhånden som vi er røget fra en komfortabel plads i top 4-5 ned i den store midtsump. Vi kan godt pege situationer ud, hvor vi har været uheldige (Horsens-kampen), men alt i alt har det ikke været prangende, hvad holdet har præsteret.

Men jeg kom så også til at tænke på, at vi også HAR mødt nogle af vores virkelige problem-modstandere nu, inden sæsonafslutningen. Her tænker jeg især på Silkeborg, SønderjyskE og selvfølgelig FCK. Så jeg gav mig til at kigge på slutprogrammet for os selv og vores nærmeste konkurrenter i de sidste 6 kampe. Og her bilder jeg mig ind, at vi har et udmærket slutprogram efter aftenens kamp mod OB.

AGF:
      FCN (u)
      Lyngby (h)
      Køge (u)
      Brøndby (h)
      Horsens (u)
      FCM (h)

Silkeborg:
      OB (h)
      Brøndby (u)
      Horsens (h)
      Køge (u)
      SønderjyskE (h)
      FCK (u)

SønderjyskE:
      Brøndby (h)
      Horsens (u)
      FCM (h)
      FCK (h)
      Silkeborg (u)
      AaB (h)

AaB:
      FCK (u)
      OB (u)
      Brøndby (h)
      Lyngby (u)
      Køge (h)
      SønderjyskE (u)

Brøndby:
      SønderjyskE (u)
      Silkeborg (h)
      AaB (u)
      AGF (u)
      FCN (h)
      Lyngby (u)

Horsens:
      Køge (u)
      SønderjyskE (h)
      Silkeborg (u)
      FCM (h)
      AGF (h)
      FCN (u)

Jeg har taget Horsens med her, fordi jeg godt kunne forestille mig at de kunne få en nedtur her til sidst, hvor de også har pokalkampe at koncentrere sig om. Men i første omgang er det nok de andre hold vi skal koncentrere os om.

Hvad tænker i? Tager vi den 5. plads alligevel? Jeg kan især godt lide at vi slipper for at møde de andre midterhold, bortset fra Brøndby, i de sidste kampe. Vi gør det faktisk betydeligt bedre mod hold som FCM, FCN og Horsens, end mod hold som Silkeborg og SønderjyskE.

Mathis
      Bruger

Har gjort mig de samme overvejselser som dig.
      Men problemet er bare at superligaen er så skide uforudsigelig, så du kan reelt ikke tillægge programmet nogen stor værdi.

Vinder vi i aften, så tror jeg vi tager 5 pladsen – mindst.
      Jeg har som dig en fornemmelse af at Horsens godt kan gå istå.

Steen6372
      Bruger

Det var i hvert fald 3 vigtige points igår, som satte Brøndby og AaB lidt af. Jeg føler mig også ret sikker på at vi kommer fra Farum med et ok resultat næste gang. Kan slet ikke huske hvornår vi sidst har tabt der, og vi kan spille det spil vi foretrækker i den kamp.

Til gengæld skal vi så selv skabe de næste kampe mod Lyngby og Køge, men det skal vi altså også være i stand til, med det niveau de to hold har vist. Så det burde være muligt at lave 7 point i de næste 3 kampe og lægge afstand til flere hold i midterfeltet. Desværre har vi bare ikke være så gode til at gribe den slags chancer.

jijypuru
      Bruger

Godt arbejde Steen63772

Roger
      Bruger

De hold vi mangler at møde, har vi haft rimeligt styr på i denne sæson. De skal bare gentage resultaterne fra den første trediedel af turneringen:
      FCN (u) (1-0 til GF, dog hjemme i århus)
      Lyngby (h) (2-1 til GF)
      Køge (u) (0-2 og 2-0 hjemme)
      Brøndby (h) (0-0 både hjemme og ude)
      Horsens (u) (0-3)
      FCM (h) (4-2 samt udesejr 0-2)
      Der er en tendens ved at mange af resultaterne gentager sig i denne sæson, hvor et hold ofte har krammet på det andet, eller der komme nogle helt lige kampe, f.eks.:
      3 x uafgjort mod FCK
      2½ x uafgjort mod OB
      1 af 9 points mod SønderjyskE og SIF

SIF har tabt begge kampe mod HB køge, men har fuldt hus mod Lyngby. De mangler bl.a. OB, horsens og FCK (og Køge) som de ikke har slået endnu
      Af de hold SønderjyskE mangler, er det kun AAB de har slået

Leg selv videre her: http://www.superstats.dk/sasonens-indbyrdes.php?id=13

Kan de sætte en god slutspurt ind med et godt resultat i Farum, ser de sidste 2 kampe meget interessante ud B)

nicoztar
      Bruger

Som jeg ser det, kan vi nå at hente 10 points i den afsluttende fase. Jeg håber og tror på 10 points fordelt på følgende måde:

FCN – AGF X
      AGF – LYNGBY
      1
      HB KØGE – AGF
      2
      AGF – BRØNDBY
      X
      HORSENS – AGF
      X
      AGF – HORSENS
      X

Det vil sige, at vi ender på 49 points, hvilken vel også er fint for et oprykkerhold som os 🙂 Og så håber jeg selvfølgelig inderligt, at vi ender på en 5. plads, som så vil give Europa billet!!

T-Knogle
      Bruger

Det er sgu meget afhængig af skadessituationen, hvis både Stephan P og Ozzy er ude i længere tid, og Hjalte og Sorin, så er vi for tynde.

Får vi derimod dem hurtigt klar, suppleret med en joker i Moldskred, så er det en væsentligt anden situation.

Og så skal der også krydses fingre for at de bærende spillere begynder at kunne ramme medspillerne oftere, når banerne bliver bedre og bedre.

Steen6372
      Bruger

Nicoztar: Kampen i sidste runde er mod FCM, og det er jo en ren walk over for os 🙂 Nej, måske ikke, men jeg tror ikke at den ender uafgjort med mindre det tilfældigvis skulle være et resultat begge hold kan bruge.

vieri
      Bruger

Kampene mod Lyngby og Køge skal kunne give 6 point på kontoen . Derimod tror jeg ikke rigtig vi får noget med fra Nordsjælland , og kampene mod Horsens , Bundby og FCM er alle 50/50 kampe som jeg ser det . Så det bliver stadig svært at holde fast i 5 pladsen og der kræves nok en 9-10 point i de sidste 6 kampe for at det skal lykkes at holde SIF og SE bag os i tabellen.

jj
      Bruger

Roger skrev:
      De hold vi mangler at møde, har vi haft rimeligt styr på i denne sæson. De skal bare gentage resultaterne fra den første trediedel af turneringen

Hvis vi BARE havde gentaget resultaterne fra efteråret (29 points 18 kampe) her i foråret, så ville vi have 43-44 points på nuværende tidspunkt og 53 points ved sæson afslutningen….
      Så for at lave et lige så godt forår som efterår skal vi vinde 4 kampe og spille 2 uafgjort.

Sæt i gang!!!

🙂

Nå det er sagt, så er det da helt vildt meget mere spændende at kæmpe om en EVENTUEL europaplads end at kæmpe om nedrykning 🙂 🙂

Steen6372
      Bruger

Vores chancer ser ok ud, synes jeg. Med duoen Larsen/Graulund på toppen bør vi kunne få bedre resultater i de sidste kampe, og vi møder bundhold som Køge, Lyngby og Brøndby.

Sønderjyske er inde i en god periode, men en optælling af de point de hidtil i 2 kampe har fået mod deres restmodstandere siger 7 point (altså i 12 kampe!)

Lidt bedre ser det ud for Silkeborg, som i deres 12 kampe mod de resterende 6 modstandere har opnået 11 point. Eller 0,9 point pr. kamp. Mod de andre 5 hold i rækken har de til sammenligning lavet 1,8 point. Så det taler for et svært slutprogram.

Til sammenligning har vi selv indtil videre lavet 25 point i de 12 kampe mod de sidste modstandere, svarende til 2,1 point. Så statistikken er da med os…

Steen6372
      Bruger

Det begynder at se rigtig positivt ud. Top-6 er måske allerede en realitet, mens det nu overraskende er AaB der er værste konkurrent om 5. Pladsen. AaB har tilsyneladende et let slutprogram, men det vil ikke undre mig det mindste, hvis de taber i Lyngby næste gang, så vi kan måske afgøre det hele med en sejr over Brøndby.

Schmidt
      Bruger

AAB har med afstand det letteste program. LBK SKAL vinde over AAB og det ser jeg som en ulempe, da AAB så kan spille på kontraer. Køge har intet at spille for, men har tidligere drillet AAB. SE skal minimum have et point i morgen ellers tager de nok på ferie.

Vi skal håbe BIF har mistet pusten, at ACH er trætte efter pokal-finalen samt at FC muhh tager tidligt på sommerferie.

Men en kamp af gangen nu gælder det Bundby som jeg mener vi bør kunne slå da de ikke har det store at spille for. Det kræver dog som altid fuldt fokus. Jeg håber meget Adam og Berg bliver klar og så må vi se hvilket hold BIF kan stille med.

molle-3
      Bruger

Jeg ved godt, jeg nok ikke får den mest positive respons for denne udmelding, men:

Jeg tror på den kære lille chance for, at vi i år ikke blot kommer i Europa, men vi rent faktisk får en bronzemedalje…

Det skal dog siges, at det hverken er noget jeg regner med eller vil blive skuffet over ikke vil lykkes!

Men kære medfans – tænk over de sidste 3 runder (og morgendagens kamp):

SønderjyskE – FCM: Her skal SønderjyskE ifølge min teori stjæle point fra midtjyderne (lad os antage, at FCM får 1 point) – FCM 52 point . [u]TJEK![/u]

AC Horsens – FCM: Her skal vores 2 konkurrenter naturligvis dele pointene på lige vis – ACH 52 point, FCM 53 point.

AGF – Brøndby IF: Her skal vi selvfølgelig vinde, ellers kan alt stikkes et vis sted op – AGF 48 point.

FCM – FCK: Her går vi ud fra, at de regerende mestre tørster efter mesterskabet og vinder (uafgjort kan også bruges, da vi vil slutte med bedre målscore, hvis resultaterne flasker sig) – FCM 53/54 point.

ACH – AGF: Her skal vi også vinde, så vi kan tage et afgørende skridt – ACH 52 point, AGF 51 point.

FC Nordsjælland – ACH: Her skal vi håbe på, at FCN kan fejre mesterskabet foran FUCK'erne og dermed hjælpe os til bronze – ACH 52 point.

AGF – FCM: Her skal vi en gang for alle fastslå "miraklet" og fejre vores første metal i maaaange år! – AGF 54 point, FCM 53 point.

Inden I skyder mig ned med pessimistiske kommentarer, som I er meget velkomne til, skal I lige huske, at dette blot er en komisk teori, som jeg spottede, da jeg kiggede på tabellen efter dagens resultater.

Vi må håbe, det lykkes, men europæisk kvalifikation er for mig også en triumf! B)

Noes out

foreveragf19
      Bruger

molle-3 skrev:
      Jeg ved godt, jeg nok ikke får den mest positive respons for denne udmelding, men:

Jeg tror på den kære lille chance for, at vi i år ikke blot kommer i Europa, men vi rent faktisk får en bronzemedalje…

Det skal dog siges, at det hverken er noget jeg regner med eller vil blive skuffet over ikke vil lykkes!

Men kære medfans – tænk over de sidste 3 runder (og morgendagens kamp):

SønderjyskE – FCM: Her skal SønderjyskE ifølge min teori stjæle point fra midtjyderne (lad os antage, at FCM får 1 point) – FCM 52 point.

AC Horsens – FCM: Her skal vores 2 konkurrenter naturligvis dele pointene på lige vis – ACH 52 point, FCM 53 point.

AGF – Brøndby IF: Her skal vi selvfølgelig vinde, ellers kan alt stikkes et vis sted op – AGF 48 point.

FCM – FCK: Her går vi ud fra, at de regerende mestre tørster efter mesterskabet og vinder – FCM 53 point.

ACH – AGF: Her skal vi også vinde, så vi kan tage et afgørende skridt – ACH 52 point, AGF 51 point.

FC Nordsjælland – ACH: Her skal vi håbe på, at FCN kan fejre mesterskabet foran FUCK'erne og dermed hjælpe os til bronze – ACH 52 point.

AGF – FCM: Her skal vi en gang for alle fastslå "miraklet" og fejre vores første metal i maaaange år! – AGF 54 point, FCM 53 point.

Inden I skyder mig ned med pessimistiske kommentarer, som I er meget velkomne til, skal I lige huske, at dette blot er en komisk teori, som jeg spottede, da jeg kiggede på tabellen efter dagens resultater.

Vi må håbe, det lykkes, men europæisk kvalifikation er for mig også en triumf! B)

Noes out

Haha. God stil.:) Den er jeg med på. Fuck alle de andre hold, vi napper metal.:) KOM SÅ DE HVIIIE:D

salling23
      Bruger

Tror bare vi skal tage en kamp af gangen.
      Vi kan starte med at slå Brøndby i næste runde, så kan de ikke hente os.

grind88
      Bruger

Helt gak. Vi skal bare gøre alt i vores magt for at skrabe point ind. Gerne 3 point eller derover. Hvis vi ikke mister momentum så tager vi 5. pladsen!
      Lad os håbe AAB snubler i en af de kommende to.

Beikes
      Bruger

Det er jo smukt, men vi får desværre kun 3 point mere.

Steen6372
      Bruger

Jeg kan da sagtens forestille mig at vi vinder i Horsens, 3 dage efter pokalfinalen. Vi kan spille det spil vi er bedst til, og spillerne vil nok også være ret opsatte efter den seneste skandalekamp vi spillede mod Horsens her i foråret. Og selvfølgelig er det muligt at vinde hjemme over Brøndby, når selv AaB kan gøre det.

Selvfølgelig er Molle-3's teori lidt langt ude, men et langt stykke af vejen kan vi da selv afgøre det. 3. pladsen er meget teoretisk, men Horsens kunne vi da stadig godt ske at hente. Og det er sjovere at kigge den vej i tabellen.

Viser 18 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?