Skriv under mod racisme

Forside Fora AGF Skriv under mod racisme

Viser 65 svartråde
  • Forfatter
      Sopy
      Bruger

Hej AGF'ere

Har lige lavet en underskrifts-indsamling. Det har jeg gjort fordi jeg hader racisme og vil gøre alt for, at holde AGF uden for vold og racisme…

http://www.agf-imod-racisme.underskrifter.dk

Håber du vil hjælpe mig med denne lille idé…

Alle idéer kan bruge lige nu…

Mvh Sune

Jonas S
      Bruger

Er gjort!!

ibber
      Bruger

Kanon ide! Er gjort!! :k:k:k

dksauron
      Bruger

@Sopy

Folk vil sikkert kalde mig ovenud kritisk for dette, men forstår simpelthen ikke, hvorfor du opretter denne såkaldte underskriftsindsamling.

Uanset om medierne blander WP og ÅC sammen med AGF eller ej, så hjælper den underskriftsindsamling da intet på dette. Tror heller ikke, at den hjælper noget som helst til, at bekæmper racisme i AGF eller nogen som helst andre steder for den skyld.

Hvor var din opbakning til bekæmpelsen af racisme, før de tumper overfaldte de udlændinge på tankstationen? Muligt at den har været der, kender dig ikke, men at tage et emne op, og råbe vagt i gevær, blot fordi det er oppe i tiden / medierne, kalder jeg dybt useriøst.

Maradona
      Bruger

Meget enig med the ring, dog er dette et meget vigtigt og vil altid være det. Et forslag til en aktion eller et banner til foråret eller hved ved jeg.
      Men hvis der ligger en plan bag underskriftsindsamlingen, skriver jeg gerne under.

Sopy
      Bruger

Jeg skal gerne uddybe, hvorfor jeg mener jeg gør dette…

Det er bare denne situation, som har fået bægeret til at flyde over…

Har selv haft mine skæmydsler med WP tidligere og går hårdt ind for kampen mod racisme i fodbold…

Maradona
      Bruger

Og hvad er det så lige denne indsamling skulle hjælpe. Har du en bagvedliggende idé om hvad denne skal bruges til, for ellers er det jo nærmest spild af tid. Ikke at jeg ikke synes det er et væridgt emne, eller at der ikke burde gøres næsten alt for at komme det til livs, men dette hjælper jo desværre ikke noget.

Harboe
      Bruger

De her underskriftsindsamlinger er da den dårligste ide. Den nytter intet, da folk efter alle de ligegyldige underskriftindsamlinger er fuldstændig ligeglade med dem. Medierne og agfs ledelse går jo ikke ind og ser om der står noget som de kunne bruge. Den hjælper virkelig intet for den vil ikke komme ud.

Synes klart det er et stort problem, men hvis AGF-fans vil have et budskab ud skal det være ved et banner eller andet. Ved godt der ikke er kampe, men synes det er den eneste måde hvorpå ledelsen, medierne osv kan få øje på hvad virkelig gf'er er

Laudrup
      Bruger

Er generelt også også meget imo underskriftsindsamlinger, da de ikke flytter noget som helst. Dog har jeg alligevel skrevet under, da der i det mindste ligger en ret stor signalværdi i det hvis fx 20.000 GF-fans skrev under, så kunne offentligheden i det mindste se at det er et fåtal af AGF-fans, hvis man kan bruge det ord i denne forbindelse, der går ind for vold og racisme.

Sopy
      Bruger

Som Laudrup skriver, så er det signalværdien i det, som jeg prøver at skabe…

Harboe
      Bruger

Men der kommer max 200 underskrifter og sikkert nogle idioter som skriver noget lort som der altid er

dksauron
      Bruger

Sopy skrev:
      Som Laudrup skriver, så er det signalværdien i det, som jeg prøver at skabe…

Signalværdien i hvad? Underskrifter på internettet? Hvem havde du tænkt dig, at skabe dette signal for? Os AGF fans?

For at ændre noget, må du vel gøre noget aktivt for at flytte folks overbevisning om AGF's fans. Dette gør du bestemt ikke, ved at lave underskriftsindsamlig, som ikke kommer ud til nogen andre end os brugere på dette site.

Jeg synes såmænd at din tanke er ok, Soby – men det du gør, er bare spild af tid, for det ændrer intet. Hvis du vil ændre noget, må du gøre noget aktivt, du må lave en handlingsplan for dette og finde en måde at markedsføre denne idé, så den bliver synlig for andre en blot brugerne på ForeverAGF.dk. Kan du gøre dette, kan vi tale om, at du har skabt noget signalværdi.

Signalværdien i denne underskriftsindsamling er lig nul.

BOND-AGF
      Bruger

Stem for satan – STEM!!!!!
      jeg har stemt og vi er oppe på 47 underskrifter nu!!
      fortsæt det gode arbejde!

dksauron
      Bruger

BOND-AGF skrev:

Ja 47 underskrifter skal nok flytte bjerge

BOND-AGF
      Bruger

dksauron skrev:

BOND-AGF skrev:

Ja 47 underskrifter skal nok flytte bjerge

– den er jo kun lige startet og det går sku hurtigt!!!
      SÅ SSSSTEM!!!! :k

BOND-AGF skrev:

Stem på hvad?

Sorry:) Men det er altså ikke en afstemning, der er en underskriftsindsamling, og i den forstand er det ikke noget man stemmer på.

Men jeg har da skrevet under, da det ikke skader nogen eller noget. Og det tager alligevel kun 10 sek, at skrive sit navn mm der.
      Så hvorfor ikke bare gøre det?

andersholm
      Bruger

I forbindelse med afsløringen af Rudy Frederiksen sexmisbrug af mindreårige piger, valgte hen mod 100.000 danskere at skriver under på en Internetafstemning med henblik på at sætte Rudy i fængsel.

Underskiftindsamlingen kunne ikke sætte ham i fængsel, kun beviserne, men det var stærkt at så mange mennesker tog afstand fra ham. Projektet kom også i tv op til flere gange.

Jeg synes det er helt i orden at vi ÆGTE Agf fans får mulighed for at tage afstad fra bøllerne, så jeg kan kun opfrodre folk til at stemme.
      Dog giver jeg jer andre ret. Skal indsamlingen have en effekt er det ikke nok med 47 underskrifter, så Sopy, sørg for at underrette agf.co.dk, foreveragf og andre relaterede sider, så kommer der snart et langt højere tal.

Dét at vi sender et signal er det vigtigste!!!

lurifax
      Bruger

Skriv nu bare under, for fanden. Lad dog være med at stille jer med hænderne i siden og sige, at det jo alligevel ingenting hjælper. Det er præcis den attitude der gør, at det ingenting hjælper. Tommel op for initiativet.

Sopy
      Bruger

Det er korrekt, at dette ikke kan dømme racisterne til noget som helt, men det kan sende en signalværdi om, at vi tager afstand fra det…

Det er også korrekt, at det skal ud til et bredere publikum… Det er netop sendt henvendelser til både AGF.co.dk og AGF-Fanclub.dk, andre sider???

Webmaster
      Bruger

Jeg har netop skrevet en nyhed om underskriftsindsamlingen på forsiden.

done

jkjaers
      Bruger

Godt initiativ

Slesvigeren
      Bruger

Hvem får mere at vide, at der er en underskriftsindamling igang? Er det kun AGFere? Så er ideen dårlig. Initiativet godt nok. Hvad med et læserbrev i formiddagsaviserne, hvor AGFfans tager stor afstand fra det der skete i Ringsted?
      Tror desværre, at underskriftsindsamlingen inddirekte kæder os sammen med de hjernedøde. Har selvfølgelig skrevet under, men nogen burde nok gøre en avis opmærksom på, at undersamlingen er igang.

I skrivende stund er den nu allerede oppe på 270 underskrifter!…

Keep 'em coming… Lyt ikke til De som siger, at den slags ikke nytter noget! De har TOTALT misforstået pointen.

I dette medie-ræs skal ALLE muligheder benyttes!

Harboe
      Bruger

SAFH -> selvom jeg ikke tror det hjælper noget, har jeg da skrevet under. Det er jo ikke fordi det tager lang tid, men det er netop det med mængden som kommer til at være afgørende og der skal være mange flere end 270 før det hjælper med signal

HrNielsen
      Bruger

jeg synes det er godt at se et initativ, folk siger det ikke hjælper noget… Men det hjælper vel endnu mindre ikke at gøre noget OVERHOVEDET.

Puyol
      Bruger

Om denne slags underskriftindsamling har den store effekt ved jeg ikke, men hvis dette bliver fulgt op af f.eks. bannere på stadion og andre tiltag, så ville den være en del af en afstandtagen fra rascisme som vi virkelig har brug for at vise omverdenen. Jeg ville da også umiddelbart tro at hvis indsamlingen blev stor nok, så ville medierne måske også kunne se en nyhedsværdi i at bringe den, men altså kun hvis det virkeligt er et markant antal underskrifter. Så hvis du er imod rascisme jamen så skriv dog under, og lad os så håbe at nok skriver under og at der også bliver fulgt op fra Sobys side. Hvis der kommer mange underskrifter så prøv f.eks. Bold.dk, og som sagt ville historien kun blive bedre hvis også andre tiltag blev kombineret som f.eks. bannere og lign.
      Istedet for at diskutere så meget om denne indsamling hjælper, så burde alle være igang med at diskutere hvordan man så kunne gøre noget der kunne bekæmpe rascismen i vores elskede klub.

Så er der 425 der har skrevet under! :k:k:k:k

CasperT
      Bruger

Man kunne jo evt. starte en underskriftindsamling, hvor AGF'ere kunne skrive under hvis de synes racisme er godt, og så sammenligne den liste med den Sopy har startet her. Lur mig om den procentvise forskel ikke skulle være så stor, at man havde noget at smide i hovedet på journalisterne, næste gang de automatisk kæder AGF-supportere sammen med racisme. Noget i stil med '99,5% af alle AGF-fans er imod racisme'.

Aller
      Bruger

Well, man har jo før set at andre online-medier bruger ForeverAGF.dk som kilde, så hvis de ser den kan det da være de reagerer på det 😉

Sopy
      Bruger

455 underskrifter… Det begynder squ at ligne noget 😀

CasperT
      Bruger

Men hvad med anti-anti-racismeindsamlingen? Sopy, Kan du ikke sætte en op? Jeg aner ikke hvordan man gør….

Sopy
      Bruger

Det kan jeg sådan set godt… Men mangler idéen til en tekst til afstemningen…

Sopy
      Bruger

Men kan kun opfordre folk til at gøre alt, hvad de kan for at få stoppet den negative omtale af vores KLUB og af os som FANS…

Læserbreve, underskriftsindsamlinger, bannere, debatindlæg i diverse fora (også andre end AGF-sites) m.fl…

Og skriver i nogen steder må i godt nævne:
      http://www.agf-imod-racisme.underskrifter.dk/

For skal det her blive en succes, så kræver det omtale omkring den…

Aller
      Bruger

@Sopy: Er der en admin-del på underskriftssiden, hvor du eventuelt kan slette nogle underskrifter? Tjek nummer 461, hvis du ikke har set den….

CasperT
      Bruger

Kunne vi virkelig ikke – om bare så for at tilfredsstille mit analysebehov – starte en 'pro-racism'-indsamling? Sopy, igen, kan du smække en sammen?

Endnu engang vil jeg gerne spørge (fordi jeg ved så lidt om det): de sære spetakler vi søger; er det a lá han fyren på TV? For han var da en lille, og nemt ordnet, rad…

Sopy
      Bruger

@Aller

Har set den og vil arbejde på at få den fjernet…

Sig gerne til, hvis I finder andre…

CasperT
      Bruger

Glad for at der er noget censorarbejde. Godt gået, Aller!

Sopy
      Bruger

Den pågældende underskrift er hermed slettet… Sig til, hvis I finder andre…

andersholm skrev:
      I forbindelse med afsløringen af Rudy Frederiksen sexmisbrug af mindreårige piger, valgte hen mod 100.000 danskere at skriver under på en Internetafstemning med henblik på at sætte Rudy i fængsel.

Hvad så med de resterende 4,9 mio. danskere? Går de så ind for misbrug af mindreårige eller er de bare ligeglade?

Jeg er enig i at værdien af underskriftindsamlinger er lav, men hvis man ikke har de 10 sekunder til at skrive sit eget navn ind på listen, så er man enten af den modsatte opfattelse eller noget helt andet.

Sopy
      Bruger

Så har vi rundet de 500 underskrifter… :D:D:D:D

Hornbek
      Bruger

Har "skrevet under", men synes disse indsamlinger på nettet er vattet. Man får intet ud af det !

Sopy
      Bruger

Nu må vi vent og se, hvor mange der skriver under… Så tager vi den derfra…

AhcAnders
      Bruger

Nr. 519 – synes jeg du bør checke Sopy ..

Btw. Godt initiativ :k

Sebastian
      Bruger

nr 556

følte mig godt nok pinlig på arbejdet efter den episode i lørdags… håber de fjolser får evighedskarantæne på alle stadions…

Allanamin
      Bruger

Nu har jeg smidt en besked på hattrick-forummet. Det kan være det giver flere underskrifter.

Sopy
      Bruger

Det lyder super… Jo flere underskrifter, jo bedre…

Har slettet nr. 519… Takker for hjælpen til at finde de useriøse…

Keep up the good work…

Kuhlmann
      Bruger

Godt initiativ.

Uanset om det kommer i landsdækkende medier eller ej, så sender det et positivt signal. Jo flere der skriver under, des mere positivt bliver signalet, og jo nemmere bliver det at få det ud.

Ved ikke at foretage sig noget, er man ikke nødvendigvis enig med jubelidioter, som dem der raserede tankstationen. Men modsat en protest, eller modaktion, som denne, så ligger der en form for accept af tingenes tilstand i ikke at foretage sig noget. Specielt hvis man end ikke kan sætte 10 sekunder af til at skrive under, nu hvor muligheden er der.

Så hiv fat i venner og bekendte, hvis vi vil have dette budskab ud, bør vi alle tage en smule ansvar.
      En idé kan være at skrive linket til siden med underskrifter, som sin personlige meddelelse på MSN.
      Og ellers er det jo bare at fortælle om det, og skrive på div. fora etc.
      Kontakten til medierne må jo først og fremmest være Sopy's ansvar, da han er ansvarlig, men kom da endelig med forslag her.

Og så vil jeg lige tilføje at jeg er helt enig i at man bør lave div. aktioner eksempelvis på stadion i forbindelse med kampene. Hvis der er nogen der har gode idéer, er jeg forholdsvis sikker på, at klubben vil være interesseret i at støtte op, på den ene eller anden måde.

Sopy
      Bruger

Er via underskriftsindsamlingen blevet kontaktet af én fra journalist-højskolen, som vil lave et interview omkring det…

Ved ikke, hvor det kommer hen af, men det er da en start…

Sopy
      Bruger

658… Det går jo fremad… :D:D:D

Sopy
      Bruger

700 underskrifter… Det ser squ godt ud… 😀

Er i dag forresten blevet radio-interviewet ti journalist-højskolen omkring denne underskrifts-indsamling…

Vil selvfølgelig forsøge at kontakte lidt større medier… Men det er da en start 😉

Sopy
      Bruger

En lille reminder for dem, der endnu ikke har skrevet under… :k

Anonym

Uanset om det er på baggrund af medie skabt opmærksomhed eller ej, så synes jeg det er et fint initiativ at starte en underskriftindsamling imod racisme.

AGF har siden midten af 90'erne været omtalt som en klub støttet af bl.a. de racistiske hooligans WhitePride, hvilket er yderst uheldigt. Racisme hører ingen steder hjemme, heller ikke i fodbold. Fodbold er en noget man bør samles om, ikke for at bekrige eller diskriminere folk på baggrund af deres hudfarve, men for i fællesskab at få det bedste ud af sporten. Der er ikke noget i vejen med, at opbygge et hold udelukkende med spillere fra Nordeuropa, da det kan styrke den overordnede spillestil, men det skal ikke være en beslutning baseret på hudfarve, da fodbold f.eks. aldrig havde været det samme uden ikoner som brasilianske Pelé og Ronaldinho.

Anonym

Det er stadig ikke en afstemning, det er en underskriftindsamling, men ellers har du måske ret – resultatet kommer ikke nødvendigvis til at gøre den store forskel!

binzers
      Bruger

dksauron skrev:

@Sopy

Folk vil sikkert kalde mig ovenud kritisk for dette, men forstår simpelthen ikke, hvorfor du opretter denne såkaldte underskriftsindsamling.

Uanset om medierne blander WP og ÅC sammen med AGF eller ej, så hjælper den underskriftsindsamling da intet på dette. Tror heller ikke, at den hjælper noget som helst til, at bekæmper racisme i AGF eller nogen som helst andre steder for den skyld.

Hvor var din opbakning til bekæmpelsen af racisme, før de tumper overfaldte de udlændinge på tankstationen? Muligt at den har været der, kender dig ikke, men at tage et emne op, og råbe vagt i gevær, blot fordi det er oppe i tiden / medierne, kalder jeg dybt useriøst.

nej nej nej…

Hvordan kan nogen kritisere at man starter en underskriftindsamling imod den stigende racisme og stadigt megen vold uden for stadion?

Hvordan kan nogen syntes at det er en dårlig idé at sende det signal at vi fandme ikke gider finde os i alle de halvhjerners hærgen ude i byen før/efter kampene? At de ødelægger AGF's ry uden for Århus… [censored][censored][censored]

Hvordan kan nogen være utilfreds med at vi siger FRA overfor Racisme, med de små midler vi har? Ligemeget hvor lille en indsamling de laver, så gør de da hvad de kan for at få ignoranternes fordomsfulde ord manet til jorden… At resultatet så ikke bliver noget synderligt, det er der ikke noget at sige til, det er jo ikke et proffesionelt opstartet projekt eller en kampagne imod Racisme, ligesom den AGF's spillere viste på et banner i en af hjemmekampene i sidste sæson i suppen, da de gik ind på grønsværen… Det initiativ kan vi tilgengæld alle være enige om, var et fantastisk ét af slagsen, mere af det tak. :k

MASK
      Bruger

Hvem sender man et signal til? Hvem er det der tror at alle der holder med AGF er racister? Det er Hr. og Fru. Danmark. Har de set underskiftsindsamlingen? Næppe.

Præcis derfor har jeg ikke den store fidus til sådan nogle underskiftsindsamlinger. Det gælder dog ikke underskiftsindsamlingen mod underskiftsindsamlinger og kampen for at forbyde selleri.

/Martin

binzers
      Bruger

JO! Jeg HAR set underskriftindsamlingen, jeg underskrev den lige inden jeg skrev her i indlægget, så kom ikke her og spil bedrevidende…

Jeg tvivler også på at den gør nogen stor forskel i dagens Danmark, men den gør hvad den KAN, det er bedre at lave sådan en underskriftindsamling, end slet ikke og bare sidde på sin flade røv på sit værelse foran computerskærmen og brokke sig over GF's ry eller at de udenlandske spillere bliver behandlet forkert uden at gøre noget ved det, uden at give sin mening til kende via en underskriftindsamling eller en aktiv aktion/kampagne eller lign…

Det er for tyndt!

Josef Olesen
      Bruger

@MASK
      Der er mange andre og mere vigtige kampe at ta' op i disse triste tider, jeg har netop lige startet min egen underskrift indsamling, jeg håber på forståelse og støtte da dette fænomen burde forbydes ved lov.

http://www.foreningen-imod-stavgang.underskrifter.dk/

romario_873
      Bruger

Godt og se at også Alan Shearer støtter kampagnen, måske knapt så godt at både Pia og hendes mand (negerne skal skydes) gør det.:D:D

Pleidrup
      Bruger

Skulle lige til at brokke mig over dit indlæg, indtil jeg fandt ud af hvad du egentlig mente. Men hvis der skulle være andre der er lige så tungnemme som mig: Sopy, nr 777 (og 780) kan da vist godt lige klare en tur i skraldespanden…

Sopy
      Bruger

Det ordner jeg lige… 😉

Puyol
      Bruger

781

Sopy
      Bruger

Det er hermed gjort!!!

Don Tomasino
      Bruger

nr 719 er måske heller ikke den mest seriøse

OnlyAGF
      Bruger

Syntes da sådan set det er fint nok at man skriver under mod racisme, og så alligevel ikke…

Det er vel sådan set inbegrebet af sofamani at man laver en underskrift indsamling mod racisme… Medierne ved jo godt at WP og ÅC, intet har med AGF at gøre… Derfor er det også ret ligegyldigt om der er 10.000 eller 2 der skriver under..

Der er jo sådan set ikke noget nyt i at mange ikke kan lide WP… Det eneste underskriftindsamlingen gør godt for, er at man kan tælle hvor mange der lige blev grebet af en inpuls og skrev under i kedsomhed..

Totalt håbløs tråd!

Aller
      Bruger

Mon ikke også det mere er en manifestation af, at vi altså synes racisme er noget lort.

Ligefrem at kalde tråden for "totalt håbløs" – er det ikke at gå lidt for vidt?

Viser 65 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?