SIF-AGF

Forside Fora AGF SIF-AGF

Viser 33 svartråde
  • Forfatter
      petersen100
      Bruger

Vi skal have en sejr mod formsvage SIF. Efter Køge-kampen bør der ske udskiftninger – flere af de unge ser meget ramte ud, her tænker jeg især på Kasper Povlsen & Krabbe. Dioh laver ikke flere mål i denne sæson (selv under opvarmningen op til Køge-kampen var han en joke). Howard skal ind i midterforsvaret.

——————Steffen Rasmussen—————-
      ——-A. Nielsen–Howard–Kure–Cagara——–
      —-Poulsen—Lucena–Jørgensen–Feilhaber—-
      —————–Sanel—Graulund—————–

Ind med Anders Nielsen og Howard i forsvaret. Poulsen skal ofre sig og bør være klar nu. Feilhaber tilbage hvor han er bedst. Graulund på toppen fra start, hvis man ikke gambler med hans helbred.

foreveragf19
      Bruger

Det ser faktisk ikke helt dårlig ud, den opstilling er jeg med på.

joachim
      Bruger

Graulund må altså ofre sig og bide smerten i mod sif…han er vores eneste håb.

LL86
      Bruger

Puha, det er altså svært at se fremad nu, men der er vel ingen vej udenom.

Jeg er enig med dig i at Krabbe og Dan T har set dårlige ud i lang tid. De trænger til en pause. Jeg tvivler dog på at Graulund er klar til en hel kamp, hvis han da overhovedet er klar til at spille bare en lille smule. Samtidig synes jeg ikke Dioh faldt igennem mod Herkøge, så jeg synes han fortjener chancen sammen med Sanel (eller Graulund hvis han skulle være klar).

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du har smidt Stephan P ud af opstillingen?

klatcarsten
      Bruger

Det lyder godt nok vildt hvis Graulund skulle være kommet sig så hurtigt ovenpå en så alvorlig skade.

Di Stefano
      Bruger

Både Lucena og Feilhaber har da spillet sig af for resten af sæsonen med den indstilling, de viste i sidste "skæbnekamp". Ind med både Stephan og Davit.

petersen100
      Bruger

Jeg forventer ikke at Davit er klar og Stephan P blev skadet mod Køge. Jeg synes midtbanen giver sig selv med Poulsen, Jerry, Jørgensen og Benny.

Dioh brænder jo chance efter chance – mod Køge var det et svagt hovedstød og en svag afslutning der trillede forbi mål. Han er for langt nede til at kunne redde GF.

LL86
      Bruger

petersen100 skrev:
      Jeg forventer ikke at Davit er klar og Stephan P blev skadet mod Køge. Jeg synes midtbanen giver sig selv med Poulsen, Jerry, Jørgensen og Benny.

Stephan bliver (sandsynligvis) klar igen til kampen mod SIF. Han er i mine øjne selvskrevet til startopstillingen såfremt han bliver klar.
      http://www.bold.dk/nyt/Endelig-positivt-nyt-for-AGF

Kima
      Bruger

Dioh er helt væk, så giv Gravhunden en pille så kører det, selv en Gravhund på halvkraft er bedre….dog skal han ikke forcere noget, da jeg ikke kan forestille mig et GF hold uden ham, hverken i suppen eller 1.div:(

typisk jer herinde offfer graulunds for ejen vindings skyld, i burde skamme jer.

Anonym

Ikke at det gør den store forskel – for jeg tror alligevel vi taber – men den bedste opstilling er for mig:

—-Poulsen—Lucena–Jørgensen–Stephan P—-
      —————–Davit—Dioh—————–

Graulund er på ingen måde aktuel til en hel kamp. Hvis vi er heldige kan han være på bænken og komme ind det sidste kvarter!

Dioh synes jeg faktisk gør det okay i det opbyggende spil. Jeg vil give ham genvalg. Vores problem er sgu ikke kun at han ikke kan score! Problemet er sgu lige så meget at midtbanen aldrig scorer!

Jeg synes ikke Feilhaber score nok mål så derfor vil jeg hellere have en midtbane med Stephan P og Poulsen. Davit var gættet ude i 3 uger. Derfor bør han være klar til kampen! Han bliver vigtig i vores spil! DanT viste slet ikke format mod Køge. Samme med Krabbe. Ud med dem og ind med nye folk!

Jeg har tidligere været en forholdsvis stor kritiker af Steffen Rasmussen – men jeg må sige at i hans fravær har vi set betydningen af ham! Han kan løfte vores forsvar umådeligt og viser en vilje til at vinde som ellers ikke eksisterer på holdet.

Taktik: Long balls på Davit – med nedfald til Jakob Poulsen og Jørgensen som de bare skal banke til "shoot on sight", eller hovedstøds dybdebolde til Stephan P. Dioh skal søge rummet bag Jim Larsen når han presses op for at holde Davit!

Mit bud på kampens resultat:

0-0 eller måske en 2-1 til Silkeborg.

Ciac
      Bruger

Så længe Krabbe og Lucena og er blandt de 11. De 2 er ikke engang 1 div værdig. Sorin tilbage til AGF tak.
      Og så forstår jeg slet ikke at Kasper Sloth ikke bliver brugt noget mere. De få gange han har været med har han faktisk været AGF´s bedste spiller. Det så vildt at se den gejst han kommer på banen med. Han vil spille og kæmper virkelig for det. Lad ham dog spille.

—-Poulsen——-Jørgensen——-Sloth—-
      ———————Feilhaber—————
      —————Davit——Graulund—————–

offensiv vinder opstilling 🙂
      Erik håber du ser og følger min opstillings anvisning… 😉

Kima
      Bruger

Ceres33: hvad mener du?? ingen i denne tråd "ofrer" da Graulunds …hvad?? Tror de fleste ønsker ham det bedste af alle, og at han som jeg også skriver IKKE forcerer noget. Men savner ham usandsynligt meget det kan igen være det mindste i tvivl om 🙂

grind88
      Bruger

—-Poulsen——-Jørgensen——-Sloth—-
      ———————Feilhaber—————
      —————Davit——Graulund—————–

OMG OMG OMG …den er jeg med på den der. Men byt lige Petersen ud med Sloth.

Ej, jeg vil ha det sådan her

Nielsen – Howard – Kure/Dan T – Cagara
      Poulsen – Jørgensen – Sloth/Povlsen – Feilhaber
      Devdariani – Petersen/Graulund/Williams/Sanel

Vi starter bare med alle 16 spilere…..hahaha….man må grine selvom man er omgivet af mørke og dødsangst.

Superlist
      Bruger

Føler at Krabbe længe har været dårlig. Han kan godt komme tilbage, men start ham ude på lørdag for at gøre ham mere sulten. Lucena spillede bedre end Krabbe dernede og vi får mere spil frem af banen. Anders Nielsen var meget nervøs i Midtjylland og jeg ved ikke om han er klar til dette.
      Derfor foreslår jeg denne:

Staff
      Lucena – Kure – Howard – Cagara
      Poulsen – Jørgensen – Povlsen – Feihaber
      Sanel – Dioh

I angrebet vil Graulund IKKE blive klar til en hel kamp! Der nok ikke andet at gøre for end at håbe på at Dioh nok skal finde den endelige form vi har ventet på.

MBEjsing
      Bruger

Generelt har mange af vores spillere jo spillet langt under niveau, ikke kun Lucena, Krabbe og Dioh. Jeg føler at en af de store problemer er at Erik R ikke har bænket dem efter dårlige præstationer (ved godt at der kun har været få alternativer). Dioh skulle jo have været bænket for lang tid siden, også for hans egen skyld.

Jeg tror imidlertid ikke at Graulund kan starte, men forhåbentlig er han på bænken. Hvad med Davit er han klar? Dertil skal det siges at han jo nok ikke scorer målene, da han også er utrolig uskarp. Ciac har en pointe mht. Sloth. Hvornår scorede vi sidst mål? Ja det var mod Esbjerg, og ser man bort fra de 2 sidste mål hvor Esbjerg jo faldt totalt fra hinanden på egen hånd, så blev begge mål skabt af Sloth, og han var så bænket i næste kamp efter 2 assists? Det er muligt at han kun er 18, og at hans direkte konkurrenter tæller Lucena (et STORT navn med en gloværdig Esbjerg karriere – håber ironien er tydelig) og en defensivt orienteret Povlsen som har virket utrolig uskarp og dårlig i det offensive spil. Så JA, lad ham da starte snart for fanden. Ser gerne Sloth og MJ på den centrale midtbane, det kan godt lade sig gøre da Jakob Poulsen også kan hjælpe med at stabilisere midtbanen rent fysisk. Vi skal ihvertfald snart igang med at score.

En anden ting. AGF har da tidligere når de ikke har haft angribere valgt at smide en forsvarsspiller op i feltet for at give plads til de andre (Budtz fx.). Man kunne da overveje at smide Anders Kure derop, og forhåbentlig giver det mere plads til de andre angribere.

petersen100
      Bruger

Hvis Stephan Petersen bliver klar, så vil jeg satse på ham længere fremme. Feilhaber fungerer ikke som hængende angriber, så hvorfor ikke prøve Stephan Petersen fremme i stedet for (han har hurtigheden og har ikke imponeret på midtbanen).

Feilhaber – Jørgensen – Jerry – Poulsen på midtbanen.

petersen100
      Bruger

Forresten er Rajko Lekic i karantæne på lørdag, det er uhyr vigtigt for vores chancer.

hinge88
      Bruger

Oplægget har i mine øjne til de sidste mange kampe heddet: Stå lavt, lad Dan T og Kure høvle bolden op til Dioh som ligger helt alene – har vi mulighed for kontra, så spil baglæns så vi kan LOSSE den frem igen!
      Vi stiller med det langsomste forsvar i suppen, og står så lavt, at ALLE mål der er scoret imod os efter vinterpausen, er sat ind fra kanten af feltet og indad (med to undtagelser i parken).

NU SKAL DER FANDEME TÆNKES NYT!!! Vi kunne godt forsøge med det samme koncept igen og igen og igen, men lige lidt nytter det – forklaring: destruktivt opspil med alt hvad dertil hører! Vi har 2 midterforsvarer som unægtelig har en særdeles ringe boldomgang, de er så usikre med bolden at de i mere end 9 ud af 10 tilfælde losser den hovedløst frem! Dermed sættes vores backs ud af spil, (en af forcerne i starten af sæsonen var assists fra netop vores backs, se bare Krabbe på "assist-listen" – WOW!) I starten af sæson havde vi en sprudlene midtbane der løb fuldstændigt uforudsigeligt rundt, så modstanderne ikke anede hvordan de skulle dække op, det skabte en MASSE overtals situationer, hvor pasningsspillet lignede rent powerplay! Det lignede i perioder det skandinaviske svar på Barcelona 🙂 I dens slags spil kom Dioh til sin ret, han er en FODBOLDSPILLER, ikke et tårnhøjt helved af en target-spiller! Overlap og indlæg fra vores backs, dybdeløb fra angriberne, især Graulund, hvem husker ikke målet i parken?! Poulsen, Davit og BF kom frem til mange afslutninger, og lå generelt langt længere fremme end de har gjort længe. Der med var der også folk i boksen når indlæggene blev slået. Nu har vi en situation hvor Dioh gang på gang står alene med 4-5-6 spillere. Øøøøh, ja han er da pænt ringe han ikke bare bryder tyngdeloven og stiger tilvejrs og frelser os fra nedrykning. Nej kom igen folk, se på spillet der skal ikke flere års analyse til. Jeg siger ikke Dioh ikke har været skarp, han skylder 3-4 mål… Men, han falmer mere og mere i takt med at han ligger helt alene og skal klare ALT på egen hånd. Ét dybteløb skulle der til fra Sanel og så var Dioh ophavsmanden til et flot mål, skabt på fine kombinationer. Og ja… Forsvaret høvler jo som sagt bolden henover hovederne på midtbanen, så derfor har den virket som ikke eksiterende… desværre også når der skal forsvares!

Nå, men opstillingen…

Steffen tilbage på kassen.
      Krabbe og Nielsen er omtrend lige gode eller lige dårlige, vælg selv… Krabbe er dog markant langsomere end resten af hele verden. Hvorfor ikke bruge Gjessing? Semi-hurtig, god med bolden, hovedstødsstærk og en god afslutter (Også i modstandernes felt) Og han må snart være sulten efter at vise noget. Dan T startede som lyn og torden, men nu skal han have en pause, om han har fået kronisk siddestik skal jeg lade være usagt, men magen til ringe kamp har jeg sjældent set en spiller præstere! Howard og Cagara i midten, en stor og stærk, samt en mindre og huritg, så har vi en chance for at vinde luftrummet, samtidig med at vi måske kan løbe dem op, når de uden tvivl kommer bag om vores forsvar! Kure eller Jackson evt. Nielsen på venstre – tjaa… Det er ikke ligefrem verdensklasse men nogen skal jo bemande den. Lucena og jørgensen ud på bænken, send dem evt. over på c-3 øvre, holdet kunne godt bruge opbakningen! Sjældent har jeg over så mange kampe, set så rutineret folk være så anonyme i kampen. Jo de rører da godt nok bolden meget i kampene, men der kommer INTET ud af det! Personligt skreg jeg inden sidste runde på at der skulle satses på rutinen, men jeg skal da lige love for at de er dårlige til fodbold. ALDRIG har jeg set midtbanespillere være så lidt opsøgende både i det offensive og deffensive! MIdten skal styres af JP og Sloth. SP og B9 på kanterne, en midtbane der kan holde i bolden, sparke, drible, løbe – ja, de kan jo stort set det hele… Kan ER så forklare spillerne at bolden er rund og at det gælder om at sparke den hen til hinanden, så ser det fornuftigt ud. Angrebet giver i mine øjne sig selv… Dioh og Sanel er eneste fornuftige bud som startende. Graulund har ikke været i kamp siden der blev spist flæskesteg i vinters, siger ikke han ikke stadig ved hvor målet står, men hooold nu op, han er jo ikke one-man-army!! Han vil se ligeså ringe ud som resten af holdet hvis ikke der kommer gang i selve spillefacen! Med de folk der kommer på bænken, er der mulighed for at gøre nogle fornuftige indhop, vi har indtil nu når der endelig er blevet skiftet ud, sendt unge og urutinerede spillere på banen, i håbet om at de bringer miraklerne med – VI ER AGF, VI LEVER FUCKING IKKE I ET EVENTYR!

God kamp, spillerne kan løbe solen sort og tackle med hovedet forest, men hvis vi ikke forsøger et SPILLE fodbold så får vi ALDRIG scoret.
      Se nu bare Esbjerg-kampen… 4 mål, 3 af dem på flot opspil

Flush
      Bruger

Hvorfor er der ingen der vil lade Dioh være det som han er god til`???
      ———————-Dioh—————————
      ———————-Davit—————————

Beikes
      Bruger

Flush skrev:
      Hvorfor er der ingen der vil lade Dioh være det som han er god til`???
      ———————-Dioh—————————
      ———————-Davit—————————

Jeg er næsten med på denne her, men jeg så gerne Jørgensen ved siden af Dioh W.

mrvertigo
      Bruger

Jeg kan godt li ideen med Dioh på den offensive midt, men at smide Davit helt frem er at skyde sig i foden. Han vil overhovedet ikke få plads til at spille sit spil og ville blive låst fast i duelspil.

Trækker vi Jørgensen op på siden af Dioh får vi to boldstærke spillere, men det betyder samtidig at Poulsen og Stephan Petersen skal arbejde meget mere tilbage og længere inde i banen og det er ærgeligt og spild af deres offensive kræfter – og slet ikke der SPs styrker ligger.

Jeg er mere til en flad 442, hvor vi står kompakt med ikke alt for defensiv bagkæde og ellers fokuserer på at straffe SIF med direkte spil, når de gøjer i pasningerne. Og så noget fart og gennembrudskraft på kanterne. Og så skal angrebene saftsprøjteme gøres færdige!

Den her giver 3 point mod SIF!

[center]Krabbe – Dan T – Howard – Cagara
      Davit – Lucena – Jørgensen – SP
      Sanel – Dioh[/center]

Anonym

Jeg tror SIF giver os sejren vel vidende at de vil miste mange penge næste sæson hvis ikke AGF er i suppen men SønderjyskE i stedet!

Luke2000
      Bruger

Her er mit bud på en opstilling.

—A. Nielsen—Howard-Dan T-Kure–Cagara–
      ————————Lucena————————–
      Poulsen———-Jørgensen————-Stephan
      ———————–Sanel ——————————

Om Jørgensen eller Feilhaber skulle spille midt ville jeg lade formen på dagen afgøre, og hvis Jørgensen er foran Feilhaber ville det sikkert kun blive til 45 min for ham, for forventer solen skal løbes sort på den plads.

Det er utopi det er jeg klar over, vi skal jo holde konceptet og underholde.

grind88
      Bruger

Luke2000 skrev:
      Her er mit bud på en opstilling.

—A. Nielsen—Howard-Dan T-Kure–Cagara–
      ————————Lucena————————–
      Poulsen———-Jørgensen————-Stephan
      ———————–Sanel ——————————

Om Jørgensen eller Feilhaber skulle spille midt ville jeg lade formen på dagen afgøre, og hvis Jørgensen er foran Feilhaber ville det sikkert kun blive til 45 min for ham, for forventer solen skal løbes sort på den plads.

Det er utopi det er jeg klar over, vi skal jo holde konceptet og underholde.

du spiller med 5 forsvarsspillere

Steen6372
      Bruger

Jeg tror det hele handler om psykologi. Heldigvis er Silkeborg lige så hårdt ramt som os på det punkt lige nu. På formbarometeret over de sidste 6 kampe har de kun lavet 2 p. mod vores 4.

Vi skal stille med 11 spillere som TØR spille fodbold. Trænerne må kigge spillerne i øjnene, se om de tør kigge direkte tilbage og sige "Jeg VIL vinde denne kamp, og jeg TROR på det!". Kan vi samle 11 spillere med den mentalitet, har vi holdet der slår Silkeborg.

petersen100
      Bruger

Sikken en kreativitet… Cagara i det centrale forsvar og sågar et 5-mands forsvar…. Det holder ikke. Feilhaber starter ikke på bænken, det tror jeg ikke på.

———–Dioh—-Stephan P.———-
      –Benny-Jørgensen-Jerry-Poulsen—–

6 boldspillere der kan rykke SIF-defensiven fra hinanden, hvis de får tingene til at køre. Hvis Graulund er klar, så ham ind i stedet for Dioh.

Anonym

Steen6372 skrev:
      Jeg tror det hele handler om psykologi. Heldigvis er Silkeborg lige så hårdt ramt som os på det punkt lige nu. På formbarometeret over de sidste 6 kampe har de kun lavet 2 p. mod vores 4.

Vi skal stille med 11 spillere som TØR spille fodbold. Trænerne må kigge spillerne i øjnene, se om de tør kigge direkte tilbage og sige "Jeg VIL vinde denne kamp, og jeg TROR på det!". Kan vi samle 11 spillere med den mentalitet, har vi holdet der slår Silkeborg.

Jeg tror faktisk du har meget ret. Det bliver et spørgsmål om hvem der tør spille mest frit! Måske nogle friske krafter fra bænken kunne være godt. Gjesing(på midten), Howard og Sanel ville måske ikke være så påvirket og tænke at det her er deres chance!

klatcarsten
      Bruger

Ørnskov er ude og spille smart nu, og kalder team-buildingen for "skovtur". I mine øjne er det fint at modstanderne undervurderer Eriks evne tiltag og effekten af disse. Han har i og for sig ret i at skovturen, som han jo kalder det i sig selv ikke har nogen umiddelbar effekt, men dette er en af ERs forcer – mandskabsbehandling!
      Vent nu og se, de hvide kommer stormende fra 1.fløjt. SIF bliver blæst omkuld af de hvide brøl!
      Jeg tror det er farligt at undervurdere spillere som Feilhaber, Jørgensen, Poulsen, Petersen og Dioh (på trods af hans manglende niveau, så er det ikke for sjov at han kostede omkring 7 mil.). Så fint hvis SIF tror de får en nem kamp.

Henrik A
      Bruger

Lidt praktisk information til dem der skal med fanklubbens busser til Silkeborg: http://www.agf-fanclub.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=764&Itemid=543

petersen100
      Bruger

Graulund & Devdariani er vist ikke klar endnu..

———–Sanel—-Stephan P.———
      –Feilhaber-Jørgensen-Jerry-Poulsen–
      –Cagara–Kure–Howard–A. Nielsen–
      ————–S. Rasmussen————–

Denne ville jeg forsøge! Dioh ind hvis ikke Sanel får noget ud af det. Povlsen & Krabbe trænger til en puster. En super midtbane og hurtige Stephan P længere fremme end normalt.

Beikes
      Bruger

Jeg tror stadig på at Dev bliver klar til kampen 😀 Kom nu kom nu….Jeg SÅ dig altså sprinte rundt forleden, så du MÅ være klar!

Det MÅ bare være dagens hemmelighed

Roster
      Bruger

GRAULUND med fra start iflg min kilde :D:D

johnhelt
      Bruger

Hellere vente med Graulund, så han kan spille os tilbage i toppen næste sæson 😀

Viser 33 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.