Sæsonens bedste AGF spiller?

Forside Fora AGF Sæsonens bedste AGF spiller?

Viser 62 svartråde
  • Forfatter
      carpe_diem82
      Bruger

Nu er sæsonen ved at være slut, og mens vi vente på nye spillere, så lad os kigge lidt på sæsonen, der er gået.

Hvem synes du har været sæsonens bedste AGF'er?

(Da afstemningen herinde kun kan have 9 (8) valgmuligheder, så har jeg tilladet mig at fravælge nogle spillere, som enten ikke har spillet ret meget, eller som jeg ikke mener kommer i betragtning.)

Synes Michael Lumb har været sæsonens bedste spiller. Han er virkelig i stor udvikling, og laver sjældent fejl!

Udover Lumb, synes jeg også Staff har gjort det forrygende.

Har givet min stemme til Steffen. Synes bare han bliver bedere og bedere. Han bliver mere og mere sikker. Han har efterhånden også lukket munden på de fleste af dem der skreg efter en ny målmand. Han har reddet en hel del point til os i den her sæson.

Synes også Dioh er begyndt at røre på sig, de sidste 5-7 kampe er han begyndt at vise noget vildskab og er blevet mere direkte i hans spil. Glæder mig til at se ham næste sæson, hvor han (forhåbenlig) for noget mere kvalitet omkring ham.

andreas13
      Bruger

vis han spiller her i næste sæson:D:D:D:D[lol][lol][lol]

CocaCola
      Bruger

Peter Graulund.

Den vildskab han har, kombineret med at han altid giver sig 100%, selv når vi er håbløst bagud trækker op.

Mest af alt dog den imponerende målhøst.

Lumb er sikker nr 2, dog trækker et par alvorlige fejl kraftigt ned.

hinge88
      Bruger

Jeg har stemt på Dioh, til trods for at han "kun" har scoret 4 mål, så mener jeg at han har vist at han er den dygtigste på holdet til at spille fodbold. Han har mange gange skabt plads og chancer til de andre, navnligt Graulund. Han har enorm stor spilleforståelse, han er ekstrem boldsikker, han formår på en eller anden måde næsten altid at gafle bolden til sig og han har en ufattelig god kropsbalance, derudover har han i de senere kampe virelig imponeret mig med sit enorme løbepensum, i kampen mod Esbjerg jagtede han konstant boldholderen og i et relativt højt tempo. Så fra min side er han sæsonens bedste spiller. Ikke den der har fightet mest, men den der pt. er bedst.

Bergmania2
      Bruger

Michael Lumb eller Jerry Lucena

MrZacHo
      Bruger

Jeg synes at steffen klart har været den bedste. Han har haft nogle off-dage i denne season og har virkelig reddet os fra nederlag og gjort sådan at vi har sejret f.eks. mod Esbjerg. Han har sku været klasse!
      Graulund har virkelig også være god. Når man ser på hvor AGF ligger, er det suverænt at ligge så højt oppe på topscorerlisten.

nicoztar
      Bruger

jeg synes den står mellem White og Lumb. De har begge gjort det fantastisk godt! :k

Replay
      Bruger

Grauuuuulund!!!

stemte steffen. synes han er en af de få der har holdt niveau hele vejen…

Always AGF
      Bruger

Jerry Lucena :k

AVFC
      Bruger

Syntes helt klart det må være Steffen. Set over hele sæsonnen har han været rigtig stabil og samtidig har han udviklet sit spil helt vildt. Han er gået fra en rimelig god målmand til en af Superligaens allerbedste.

carpe_diem82
      Bruger

100 stemmer, og stadig ingen på "En anden", var ellers bange for at have glemt en spiller, og dermed få alle på nakken herinde 😉

Stemte selv på Lumb, men var meget i tvivl mellem ham, Graulund og Steffen, men synes, at han har holdt niveauet gennem hele sæsonen, og været en af de bærende kræfter på holdet (på trods af hans unge alder).

@Mtac

Er det ikke muligt at se et snit over alle karakterne, der er givet til spillerne herinde efter kampene for at se, hvem der fik det bedste højeste der?

Gaflen
      Bruger

Jeg Savner altså Anders Kure i denne Afstemning syntes han burde være der..

carpe_diem82
      Bruger

@Gaflen

Ham overvejede jeg også lidt, men synes ikke rigtig han hørte til i og med, at han blot har spillet 9 hele kampe denne sæson, og har spillet færre minutter end Krabbe, Lindkvist, Valencia, Madsen og Pleidrup, som der heller ikke blev plads til på listen.

Men er klar over, at han har mange fans herinde, og så kan de folk smide stemmen på "En anden" 😉

CasperT
      Bruger

Der er jo mange som man kunne vaelge.

Graulund, fordi han, trods et lidt magert foraar, scorede en del maal i efteraaret og holdt os inde i kampen og overlevelse.

Lumb, pga. hans sikkerhed i mange kampe og gode udvikling, specielt naar man taenker paa hans unge alder.

Dioh, fordi han har vist at han kan spille bold.

etc etc.

Jeg har stemt paa White, fordi jeg synes han har vist den rette indstilling i de sidste kampe. Kampe som har vaeret afgoerende for at vi nu er reddede.

grind88
      Bruger

Ja, der er vel et par stykker om titlen. Staff, Lumb, White, Lucena, Graulund og Dioh.

Jeg har stemt på Lumb, men han vinder ikke med meget foran Graulund, Staff, og Dioh. Lumb viser sit talent i stort set alle kampe.

GF karma
      Bruger

dioh er vel god til at rage bolde til sig.
      men han er fanme osse god til at smide dem væk.
      4 mål og 2 røde kort. Flot!

turkufi
      Bruger

Lidt svært, da jeg mener derer tre meget lige kandidater. Steffen har i mange kampe været redningsmanden. Lumb er den spiller der har haft den bedste udvikling, 0g på tods af fejl eks. aab kampen, har han været meget stabil, og hans bundnivo er blevet meget høj. Den sidste er White og ham har jeg stemt på, han er en figter, han kæmper i alle kampene, han har udviklet sig til at passe ind på holdet, og i de sidste kampe er hans afleveringer blevet maget bedre, han kan lave de lange afleveringer der flytter spillet på tværs af banen, og det er tydelig at det forstærber angrebets.

Replay
      Bruger

Syntes Graulund er meget svær at komme uden om. Uden ham var vi rykket ned.

Kom af uransaglige årsager til at stemme på Lumb, men Graulund er sæsonens bedste.

RasmusT
      Admin

Nuvel Lumb har da været god, men come on drenge hele sæsonens bedste er han da så langt fra, lad nu være med at tage glæderne på forskud, han er et stort talent ja, men at sige han er den bedste er sgu for overdrevet..
      Og ja han har udviklet sig meget, men nu er afstemningen jo altså ikke om hvem der har udviklet sig mest i sæsonen men om hvem der har spillet bedst i HELE sæsonen..

Jeg mener uden sammenligning det er Graulund – manden der næsten på egen hånd har scoret så mange mål for et knap så godt hold.. Det er fantastisk..

2. pladsen må naturligvis gå til Steffen, der er en klasse målmand, men som der på ingen måde har haft en ligeså fantastisk sæson som Graulund..

3. pladsen er der mange kandidater..

Ps – Det er en skændsel mod Peter Graulund at folk nævner spillere som White, Kure og Jerry som årets spiller!

Fanoe
      Bruger

En skændsel mod Graulund… Godt nok har han scoret næsten halvdelen af vores mål… Men hold da helt kæft hvor har han bare været dårlig… Han kan på ingen måde kåres som årets spiller bare fordi han har prikket 13 bolde ind ud af hvor mange store chancer?? 2-300….. Graulund har været en skuffelse det samme har Dioh.

Der er kun 2 spillere som virkelig har løftet deres personlige spil og dermed hjulpet hele holdet og det er Staff og Mr.USA:k:k:k:k

RasmusT
      Admin

Fanoe skrev:
      En skændsel mod Graulund… Godt nok har han scoret næsten halvdelen af vores mål… Men hold da helt kæft hvor har han bare været dårlig… Han kan på ingen måde kåres som årets spiller bare fordi han har prikket 13 bolde ind ud af hvor mange store chancer?? 2-300….. Graulund har været en skuffelse det samme har Dioh.

Der er kun 2 spillere som virkelig har løftet deres personlige spil og dermed hjulpet hele holdet og det er Staff og Mr.USA:k:k:k:k

White er jo ikke engang sikker starter, så¨kan man simpelthen ikke være den bedste, kom ind i kampen.. Ja Graulund har sgu nok brændt 200 chancer, men tilgengæld chancer som manden selv har skabt.. I mine øjne er han en en mands hær.. Og lad være med at sige at det er Dioh der laver plads til ham – for akkurat det samme sagde man Tullberg gjorde før han blev solgt, hvilket vi jo alle godt ved er en stor løgn..

Fanoe
      Bruger

ps. fatter ikke hvordan folk stadig kan være så Graulund liderlige… Han har jo ikke været god. Fodbold handler ikke kun om at score mål. Det hjælper jo ikke en meter at score 500mål på en sæson hvis man lukker 1000mål ind.

ferca
      Bruger

Anders KUre -No doubt

Fanoe
      Bruger

@thomsen…. Så bliv i din lille fantasi verden… kig på hvad folk har stemt… tror det taler for sig selv.

RasmusT
      Admin

Fanoe skrev:
      ps. fatter ikke hvordan folk stadig kan være så Graulund liderlige… Han har jo ikke været god. Fodbold handler ikke kun om at score mål. Det hjælper jo ikke en meter at score 500mål på en sæson hvis man lukker 1000mål ind.

For mig er en angriber der score mål klart at foretrække! Du foretrækker måske spillere som Borgvardt og Williams der score 3 kasser pr sæson frem for en Graulund?

Ps det skal lige siges jeg på ingen måde drager direkte paraleller mellem Borgvardt og Dioh:)

Fanoe
      Bruger

og nej graulund har ikke selv tilkæmpet sig til alle hans chancer 70% af vores mål er scoret på dødbolde og nok halvdelen af dem er hvor white har lavet et langt indkast og budtz har headet den videre så gravhunder bare har skullet give den det sidste prik

RasmusT
      Admin

I øvrigt er jeg ikke Graulund liderlig;).. Graulund er langt fra min yndlings spiller på holdet, men jeg stemmer på ham fordi han er den bedste – hvilket er tydeligt andre folk ikke gør!.. Lad nu være med at stem på den i synes er sejest.. Konkurrencen omhandler som sagt den bedste spiller i HELE sæsonen!

carpe_diem82
      Bruger

@Money-Thomsen

Helt enig det handler om hele sæsonen, og der mener jeg kun, at Steffen, Lumb og Graulund kan komme på tale.

Graulund har dog haft for mange dårlige kampe, og dermed har jeg kun Steffen og Lumb tilbage at vælge i mellem, og det handler ikke om alder, eller udviklingen. Nej det handler om, hvem jeg mener, har holdt det højeste niveau gennem alle kampene, at du så ikke er enig er helt i orden, ligesom folk har lov at stemme på en helt 4. spiller, hvis de mener, at han har spillet bedst.

Prinz
      Bruger

Status: 39 % til Steffen fulgt af 20% til Lumb

Det er ikke lige offensive spillere……

Håber sq at spillet ændre sig, så det ikke igen og igen er vores forsvarsspillere der skal løbe med hæderen. Ikke at de har fortjent det – mere at spillet forgår det forkerte sted – nemlig i vores forsvarszone….. 🙁

krabbe-36
      Bruger

White har spillet stabilt hele sæsonen. Klart den den bedste:k:k:k

Beikes
      Bruger

hinge88 skrev:
      Jeg har stemt på Dioh, til trods for at han "kun" har scoret 4 mål, så mener jeg at han har vist at han er den dygtigste på holdet til at spille fodbold. Han har mange gange skabt plads og chancer til de andre, navnligt Graulund. Han har enorm stor spilleforståelse, han er ekstrem boldsikker, han formår på en eller anden måde næsten altid at gafle bolden til sig og han har en ufattelig god kropsbalance, derudover har han i de senere kampe virelig imponeret mig med sit enorme løbepensum, i kampen mod Esbjerg jagtede han konstant boldholderen og i et relativt højt tempo. Så fra min side er han sæsonens bedste spiller. Ikke den der har fightet mest, men den der pt. er bedst.

Enig dér

Prinz
      Bruger

krabbe-36 skrev:
      White har spillet stabilt hele sæsonen. Klart den den bedste:k:k:k

White fik også min stemme. :k :k

Lumb eller White…mest stabile:k:k

…Men stemte White

Martin Jelle
      Bruger

Jeg kan slet ikke forstå at man kan overveje andre end Lumb eller Steffen. Lumb havde en offday imod AAB, men har ellers vist et stabilt højt niveau der er en noget ældre spiller værdigt og Steffen ligner efterhånden en solid målmand. Mener dog at Lumb qua sin manglende rutine og klart færre kampe fortjener hæderen og får min stemme.
      Graulunds mål har været SUPER vigtige, men uden mål var han sgu' dumpet med at brag hos mig. Han har generelt lignet en gammel mand og ikke haft den gnist der gjorde ham livsfarlig tidligere.
      White er hurtig og lige pt. er det vidst det. Alt for meget fører til alt for lidt, men det har da hjulpet at flytte ham frem hvor han for alvor er farlig pga. sin speed.
      Resten af truppen har været for meget op og ned, og selvom Dioh ganske vidst ser spændende ud og sikkert har betydet en del for vores offensiv, så har han pga. sit prisskilt været en skuffelse.

Uden de 13 mål fra Graulund var Viborg sikker på endnu en sæson i SAS Ligaen. Det kan derfor kun blive Peter Graulund.

Runners-up er Lumb, Steffen og Lucena – i nævnte rækkefølge.

Luke2000
      Bruger

Jeg har ikke stemt på Steffen Rasmussen, men syndes at han udvikler sig meget for tiden og har gjort det hele sæsonen.

Så syndes bestemt ikke at en ny målmand er nødvendig mere.

Just
      Bruger

Fatter ik at Grauhunden ikk har fået flere stemmer. Alene hans 13 scoringer taler ved for sig selv, og er jo ret unikt på et bundhold, og i betragtning af at han os har været udenfor i en del kampe..
      Men synes bestemt os at steffen har været go, han har været stabil og vel ik lavet et eneste drop i sæsonen – det er sgu stabilitet på høj niveau. Lumb gør det os altid godt, hvorimod kari jo bare er et stort frispark, og ryger ud den dag der kommer forstærkninger til midtbanen.

Ronaldo84
      Bruger

Anders Kure eller Michael Lumb…

Mr_Suppe
      Bruger

Lagde min stemme på Lumb. Men jeg syntes Steffen har gjordt det lige så godt. :k

Jurfy
      Bruger

Gaflen skrev:
      Jeg Savner altså Anders Kure i denne Afstemning syntes han burde være der..

Er helt enig. Synes han har været et kæmpe lyspunkt i denne sæson, spiller også en brandkamp idag. Han har dog haft et par udfald, ellers er han ret stabil.

Sylvester
      Bruger

hvis vi ser over hele sæsonen kan han nok ikke være med, men bestemt her efter jul har han imponeret rigtig meget.
      Han har været utrolig sikker, og så han er endda også blevet målfarlig her til sidst!

KURE KURE KURE !

samle
      Bruger

UDEN TVIVL LUMB:::::

17almighty
      Bruger

@Money- Thomsen

Jeg fatter ikke helt hvordan du kan mene Graulund har bevist sit værd gennem hele sæsonen. Han spillede et fantastisk efterår, og er uden tvivl klart medvirkende til, at vi får endnu en sæson i den bedste række, men jeg mener personligt han har skuffet gevaldigt i foråret. Selvfølgelig forventer jeg ikke, at han bombede lige så heftigt som i efteråret, men ét mål er trods alt for lidt at forlange, at en mand, som har haft så mange chancer, og som derudover ikke er bleg for at smadre på kassen fra mærkværdige vinkler. Det sidste kendetegner godt nok en "rigtig" angriber, men jeg mener ikk', at PG har været go' nok i foråret.

Min stemme er gået til Lumb, som jeg mener er blevet en venstre-back med et usandsynligt højt niveau, trods sin unge alder. Jeg mener han indenfor et år eller to bør nærme sig landsholdet. Jeg er imponeret over Lumb. Stående ovation fra min side gennem denne sæson…

17…

SayWhat
      Bruger

Kan kun være Graulund – Vi er INTET uden ham og Steffen… Jeg bliver sgu helt frustreret over at læse alle de latterlige kommentarer om at han ikke har leveret varen og kun har "prikket" bolden i mål og bla bla bla… Hvad skal manden gøre anderledes?? score 30 kasser???
      Som andre også nævner så skal vi kigge over hele sæsonen og der er Graulund bedst. Steffen på 2.pladsen;)

Fanoe
      Bruger

nu må i altså forstå at Graulund ikke "selv" har lavet de 13mål. Han har bare prikket dem ind… Uden alt forarbejdet havde han aldrig scoret dem… Graulunds job på banen er at score og det har han klaret ganske fint, men det gør ham ikke til den bedste spiller. Staff's job er at redde bolden fra at gå ind, det har han også klaret nogenlunde men udover det så har han klaret så mange ting alene som mand mod mand situationer og været utrolig stærk til at komme ud og snuppe indlæg osv.

Jeg ved godt at kommentatorne og eksperterne gerne vil have at vi alle tror angriberne er den vigtigste mand på banen, men vi skal altså ikke glemme de folk som laver alt det andet.

Graulund er en angriber som laver mange mål det har han altid gjort. Hvorimod en angriber som Dioh ikke laver så mange mål men tilgengæld er utrolig dygtig til at give plads til alle andre… Det er en meget vigtig kombination at have på toppen.

Min stemme gik til Staff fordi han virkelig har reddet vores røv mange gange og ydet ting på egen hånd… Hvis jeg derimod havde set Graulund gang på gang afdriple et forsvar helt selv som en enmands hær, så havde min stemme måske gået til ham. Men hans mål er kommet af at han er dygtig til at være det rette sted på det rigtige tidspunkt og fuldender de andres arbejde… Lidt ligesom Jon Dahl.

Skriver ikke det her for at rakke ned på Peter, han er utrolig vigtig og en klasse spiller på vores hold.

Flo4ever-10
      Bruger

Klart Grauhunden , kan ikke forstå folk der ser steffen som den bedste i år ..måske fordi han har spillet den bedste sæson nogensinde i GF , men derfor skal han ikke have min stemme

nlg
      Bruger

Lumb har suverænt haft det højeste niveau set over alle kampene i år Indsatsen har været tilstede i alle kampene også i de kampe hvor det ikke har fungeret optimalt. I går mod Midtjylland var han jo helt fantastisk. Han er simpelthen unik med hensyn til indstilling og indsats i kampene samtidig med at han er en fantastisk fodboldspiller:k:k:k

sportsfreak
      Bruger

Min stemme gik til Graulund…

Ikke blot fordi han har scoret 13 mål… Men lige så meget fordi han altid giver sig fuldt ud for en sejr…
      Jeg mener ikke man kan sige at han ikke fortjener det fordi han bare har "prikket" sine mål ind… For han har i det mindste gjort det…

Nej, han spiller ikke særlig flot fodbold… Men mener han er grundårsagen til at hele holdet bliver trukket op i neveau, af hans vildskab og vilje…

Skal så lige siges at jeg var meget i tvivl mellem Steffen og Graulund, men min stemme faldt som sagt på Graulund…

kevinrvh
      Bruger

sportsfreak skrev:
      Min stemme gik til Graulund…

Ikke blot fordi han har scoret 13 mål… Men lige så meget fordi han altid giver sig fuldt ud for en sejr…
      Jeg mener ikke man kan sige at han ikke fortjener det fordi han bare har "prikket" sine mål ind… For han har i det mindste gjort det…

Nej, han spiller ikke særlig flot fodbold… Men mener han er grundårsagen til at hele holdet bliver trukket op i neveau, af hans vildskab og vilje…

Skal så lige siges at jeg var meget i tvivl mellem Steffen og Graulund, men min stemme faldt som sagt på Graulund…

Enig!
      Min stemme gik også til Graulund da han betyder meget for holdet som vores anfører og kamphund.
      Min 2'er Steffen og 3' Lumb

TopFan
      Bruger

Lucena helt klart. Har vist det både defensivt og offensivt:k

mulle2
      Bruger

Jeg har stemt Anders Kure fordi han er sådan en gudsbenådet fighter-type. Har han en downperiode eller skade, kæmper han sig tilbage på holdet og leverer fuld skrue. I virkeligheden tror jeg sådan en type er guld værd for holdet.
      Jeg ved godt han ikke har været stabil over hele sæsonen og ikke har spillet alt for mange kampe; men han er klart min yndlingsspiller!
      Derudover synes jeg Steffen fortjener stemmerne – han er stabil – hatten af for det!
      Graulund kan jeg ikke stemme på med de attituder han ind imellem viser i kampene, hvor han forsvinder fuldstændig.
      Lumb er også stabil – og jeg synes faktisk også Lucena har gjort det godt selvom han tit har måttet spille med skiftende makkere på midtbanen; men A.Kure får min stemme!

m selmer
      Bruger

undskld jeg spørg men sker der overhovedet noget efterkampen på lørdag er der fest eller noget ?

carpe_diem82
      Bruger

@m selmer

Godt spørgsmål, jeg ved kun, at der efter kampen er spisning for sponsorerne, hvor spillerne også kommer forbi, så man kan slutte sæsonen ordenligt af.

Men mon ikke noget lignende sker i CafeBreak? Der kommer helt sikker oplysninger om det på AGFfodbold.dk inden weekenden

Ceres
      Bruger

Har stemt på Steffen Rasmussen, men det var enten ham eller Michael Lumb.. De to har været på et stabilt højt niveau gennem hele denne sæson, med meget få og små udfald… Klasse…

Graulund har være for ustabil og også skadet en del hvilket trækker fra i bedømmelsen, på trods af de mange mål…

Jerry Lucena skal have ros for at han var "arkitekten" bag AGFs flotte spil i starten af sæsonen… Han har så siden haft det lidt svært med den mere fysiske stil efter vinterpausen, med flere lange bolde… men det er dog blevet til et flot mål mod Lyngby og nogle gode pointsafgørende "assists" ude mod FCK og Esbjerg…

Flot sæson af Jeremiah White som skal ha' et extra plus i bedømmelsen fordi det er hans første sæson i Superligaen og på det her niveau i et for ham nyt og fremmed land..

Ole Budtz har været en utrolig stabil og solid spiller, når man samtidig tænker på at det er hans første sæson på Suppe niveau … Netsuperligaen.dk havde ham da også på en 4. plads i deres kåring af de bedste midtforsvarere i Suppen før vinterpausen.

Der er efter min mening ikke andre der kan være med i kampen om 'Sæsonens bedste AGF spiller' da de andre spillere simpelt hen ikke har bidraget med et konstant højt niveau hele denne sæson.
      .

Andre Jensen
      Bruger

Efter en svingende start i efterårets første kampe, synes jeg at White er den der har spillet klart bedst.
      Han har holdt et højt niveau il alle kampe, og har ikke ladet sig trække ned i de kampe, hvor andre spillere synes de skulle slappe af.

cf baumann
      Bruger

Lucena har udelukkende bevist, at han er en alibispiller, der er i stand til at miste bolden hvor som helst på banen. Jeg er langtfra imponeret.

USAUSA
      Bruger

Peter Graulund,

Klart Steff – har udvikle sig helt enormt!!:k:k:k

Enig med Ove P. – én af de bedste i suppen!

knorrvie
      Bruger

Jerermiah White,
      helt klart den bedste.

Viser 62 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?