fbpx

Sådan bliver vi mestre?

Forside Fora AGF Sådan bliver vi mestre?

Viser 23 svartråde
  • Forfatter
      Simon G
      Bruger

Den tidligere så store Christian Vieri må nøjes med en grundløn på 11.200 kroner i sin nye klub Atalanta. Det skriver Reuters.
      Han kan dog få betydeligt mere, afhængig af hans optrædener på banen.

Dette er et uddrag af en artikel på bold.dk. Men ikke bare hvilken som helst artikel, næ nej for denne artikel bærer løsningen på vores problemer med spillere , der efter vores, trænerens og sportschefens udsagn underpræster i kampene.
      Hvis vi indførte et ligenende system i AGF fik spillerene da virkelig et incitament til at yde 110% i ikke bare hver kamp, men hver eneste. For vores trorfaste opbakning er tilsyneladende ikke nok.

Men hvad mener du? Skal vi i AGF indfører et system, hvor den enkelte spiller for en grundløn, der formentlig ligger under det han får nu. Men samtidig med mulighed for at tjene ganske betragtelige summer på alt efter hvad han yder på banen.

Ideen er der og i teorien er det jo ganske fint, MEN jeg tvivler stærlt på at der nogen på holdet som vil gå ned i løn for så at skulle arbejde hårdere for sin løn…

Sloth
      Bruger

AGF skulle ha sprunget på vognen for mange år siden med disse præstationslønninger – Nu har vel stort set alle i AGF en fast løn, og det gør det nok svært at få spillerne til at ændre det.

Men præstationsløn figurere mange steder i UK. og det er bl.a. også derfor man tit ser mange transfers derovre, samt lejemål i nogle måneder, så spillerne kan komme til at tjene mere.

så jeg syntes bestemt det er en god ide.

topdm82
      Bruger

Det er vel det eneste der kan få dem til at kæmpe, men forstår det nu ikke alligevel, som fodboldspiller, skulle man mene at de spiller for at vinde, for det er jo den del der er sjovt ved at spille bold….måske tager jeg bare fejl, når jeg siger at man må yde meget mere når de ikke lige ligger til en, men måske har mange af vores unge spiller bare vundet og vundet i deres ungdoms år, så de vel nærmest helt har glemt er der findes modgang.

Harboe
      Bruger

Det er jo noget man kan gøre når der skal laves nye kontrakter og indkøb osv.

Hvilken klub vælger en ny spiller?
      Den hvor han spiller på provision eller der hvor han får en fast løn uanset skader eller spilletid?

Andre Jensen
      Bruger

Pierre Brichard skrev:
      Hvilken klub vælger en ny spiller?
      Den hvor han spiller på provision eller der hvor han får en fast løn uanset skader eller spilletid?

Tjaa, hvilken spiller vælger vi?
      Ham der kommer for at sikre sig en god løn uanset hvor god han er eller ham der kommer for at give den en skalle så han kan tjene kassen?

Hvis bonusordningen er atraktiv nok, skal det nok lokke de rigtige spillere til AGF.
      Jeg har ikke noget imod højtbetalte spillere, hvis vi ligger i toppen af ligaen.

Larsc
      Bruger

Andre Jensen

Du kom først, for det var lige mine ord du der skrev, så ja jeg er helt enig, når bare der er en passende gulerod ( bonusordning ) foran en, så kommer det andet helt af sig selv.

carpe_diem82
      Bruger

Mange af de unge spillere i AGF har da også en ret lav grundløn, og så får de en bonus, hver gang de spiller kamp. Så det er ikke ukendt i AGF

Man burde bare have gjort dette allerede ved købet af Grahn. Graulund og andre spillere der har haft det svært med at finde niveauet…

Hvis det kun er få klubber der kører med lav løn + provision så kan man kun få fat i de spillere andre ikke vil have. Hvor fedt er det…

Tveen
      Bruger

Fungerede åbenbart fint for Atalanta 😉

manden er 33 år og har været skadet i et år 😉

Harboe
      Bruger
      AGF-4LIFE
      Bruger

Fed idé!
      på den mpde kan vi også se hvem som bliver i klubben for pengene eller for klubben…

EmilBS
      Bruger

Det er jo præcis det lønsystem FC Barcelona kører med, siden Laporta kom til. En forholdsvis lav grundløn, og så bonus alt efter hvor meget klubben vinder og hvad den enkelte spiller præsterer.

Se bare hvordan det går for Barca. Har vendt milliard underskud til millard overskud. Plus det går godt sportsligt.

Det må være opskriften på en ny AGF æra 🙂

Spørgsmålet er selvfølgelig om spillerne er villige til køre med det lønsystem. Det havde Barcelona jo også svært ved, bla. med Saviola.

@Brichard
      Jeg så ham nu gerne i den hvide trøjje hvis det var muligt:-) Så kan de jo supplere hinanden lidt på skift deroppe på toppen når de nu er skadet eller har karantæne.

seppe
      Bruger

tror sgu ikke vi har råd til 750.000 pr mål;)

Debonair
      Bruger

Kan vi ikke stikke steffen et par 100.000 hver gang han holder rent bur? det skulle budgettet nok kunne holde til B)

Bubba
      Bruger

Jeg synes der er to ting ved denne debat, som er væsentligt at opklare, inden man meningsfyldt kan diskutere, om præstationsbetinget løn er interessant.

1. Er der overhovedet nogen her, som har den mindste viden om kontraktforhold for spillere i AGF???

2. Er der nogen, som overhovedet ved, om en fodboldspiller motiveres af løn eller lysten til at spille – eller noget midt imellem?

Jeg tror folk tager meget fejl, hvis de tror incitamenter via løn udelukkende kan skabe fodboldresultater!!!

– Bubba

salling
      Bruger

Agf bliver aldrig mester.. kun i og rykke ned..:(

Aller
      Bruger

For at en sådan ordning kan fungere, tror jeg man skal lave en struktureret opdeling af lønnen, baseret på aldersgrupper og hvor længe man har været i klubben:

18-22: Når en spiller i denne gruppe får en kontrakt i klubben, får de en lav grundløn + diverse præstationsbetingede bonuser. Det tror jeg vil motivere de unge spillere til at vise mere, blandt andet også for enten at få forlænget kontrakten, eller for at vise andre klubber at de er værd at satse på.

23-27: Når spilleren så bliver medlem af denne aldersgruppe, skal de have den højeste grundløn, som klubben kan give, alt afhængig af hvor længe de har været i klubben, og lidt lavere bonuser end den yngre gruppe, da de groft sagt ikke har så meget at skulle bevise i forhold til yngre spillere.

28-??: I denne aldersgruppe, får spilleren en højere grundløn end de 2 andre grupper, og en lavere bonus end de 2 andre grupper. Igen skal det være afhængig af tiden man har været i klubben. Grunden til den lavere præstationsbonus er, at spillere i denne aldersgruppe statistisk set er mere skadet end spillere fra de 2 andre grupper.

Det er et eksempel på hvordan det kunne se ud. Kommentarer er selvfølgelig velkomne, ligeledes er konstruktiv kritik over mine formuleringer 🙂

CasperT
      Bruger

Det jeg kan være bange for er, at vi med en bonusordning bliver nødt til at åbne nogle suppekøkkener så spillerne rent faktisk kan få noget at spise, for deres præstationer på banen vil sgu' ikke give mange penge i posen. 😉

Nå, spøg tilside, jeg synes at forslaget er fint, og den model Aller stiller op ser fornuftig ud. Men problemet bliver, som mange påpeger, at overbevise nye spillere om den økonomiske fordel i modellen. Som det ser ud nu vil det nok blive svært at overbevise en given ny spiller om at han rent faktisk kan tjene penge i AGF.

Aller
      Bruger

CasperT skrev:
      Som det ser ud nu vil det nok blive svært at overbevise en given ny spiller om at han rent faktisk kan tjene penge i AGF.

Det er derfor de præstationsbetingede bonusordninger kommer på banen. Hvis spilleren ved, at han skal præstere for at få en fed hyre, så tror jeg spilleren er villig til at gøre det.

Man kunne også forestille sig, at hver gang tilskuertallet var over et vist antal, fik spillerne en procentdel af entré-indtægten til deling blandt de spillere som var udtaget til truppen på kampdagen.
      Det kunne også påvirke deres vilje til at yde noget – for jo bedre AGF spiller og jo mere de kæmper, jo flere folk kommer der på stadion. Det er jo sådan set bevist gennem en årrække. Igen, det er blot en mulighed.

Risikoen ved mit forslag er desværre, at man mister muligheden for at få nogle spillere, som kan se muligheden for at tjene "nemmere" penge – altså ved en høj grundløn (uden diverse bonuser) i andre klubber.

Men jeg er overbevist om, at de spillere man får til klubben, er spillere som vil kæmpe bagpartiet ud af bukserne for at tjene pengene. Spillere som virkelig er professionelle i ordets bedste forstand, og ikke diverse lykkeridere.

Viser 23 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.