Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307
Så starter finalen - Morethanaclub.dk

Så starter finalen

Forside Fora AGF Så starter finalen

Viser 36 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

På mandag tager vi hul på den sidste afgørende 1/3 af sæsonen. En turnering som startede for snart 9 måneder siden skal nu færdiggøres med 11 kampe på 51 dage.

At afslutningen bliver så kompakt, kommer til at betyde at klubberne med de bredeste trupper (eller færrest skader) får en fordel. Alene af den grund tror jeg at FCK kommer til at trille sikkert i mål som vinder igen. Klubber som Brøndby og FCM kommer nok desværre også til at klare sig godt.

Men hvordan står vi selv? Har vi bredden i truppen til at forsvare vores nuværende placering?

Schmidt
      Bruger

Jeg er uenig tror det bliver FCN i år, deres kamp mod ACH siger det hele. BIF har næsten kun haft hjemmekampe så det bliver snart hverdag for dem. FCM bliver ved at svinge præstationsmæssigt, deres defensiv er bare ikke god.
      ACH er mere stabile, men vi er sammen med FCK og FCN de mest stabile. Hvor vi ender er et spørgsmål om hvor gode vi er til at lukke kampene.

Beikes
      Bruger

Jeg har desværre ikke den store tiltro til AGF. Af netop den grund, at vores trup er temmelig svag, på reservepladserne, i forhold til vores konkurrenter i FCM, FCN, BIF osv.

Vi har en stærk starter når alle er klar, men vores angreb og forsvar ser talentløs ud, når der kommer skader..

nbngf
      Bruger

Jeg toro et bliver meget tæt i år med rang som følger.
      1. AGF. Det vi har manglet er at vore angribere begynder at skore mål. Gravlund og Larsen er nu fit. Så det bliver til et super fårår til os.
      2. FCKDet fungere ikke for FCK. Men de har for mange gode spillere til at det går helt galt for dem.
      3. FCN. Godt hold. Men de formår ikke at fange FCK, og vi er dem langt overlegne.
      4. ACH. Godt hold
      5.6.7.8. FCM, SIF, AAB, BIF: BIF komer ikke længere end midten. AAB og SIF kan ikke mere. og FCM kan ikke følge toppen.
      9,10,11,12. Bliver meget spændene. HBK har det svært. Lungby kan godt klare den. Sønderjyske kunne jeg meget let se rykke ud, men det kan OB også hvis de ikke snart får styr på det.

Medgangsfan
      Bruger

Vi kan reelt set tåle op til 2 skader i angrebet, med mindre der er tale om SL og PG på samme tid, og Moldskred ikke bliver en success. I forsvaret er jeg mest nervøs for Eckersley og til dels Atle. Om det er Lucena eller Sorin på højreback gør kun lille forskel i mit hoved, og Kure så god ud i sidste kamp. Ville dog være lidt ked af at skulle stille med Kirkeskov på venstre back, og er heller ikke helt tryg ved Sorin og Kure sammen i midten.

Faktisk vil jeg sige at det overall ser ret fornuftigt ud, taget i betragtning af at både PG og SL er på vej tilbage. Ville dog være rart hvis Howard ikke var skadet.

Jonas S
      Bruger

nbngf skrev:
      Jeg toro et bliver meget tæt i år med rang som følger.
      1. AGF. Det vi har manglet er at vore angribere begynder at skore mål. Gravlund og Larsen er nu fit. Så det bliver til et super fårår til os.
      2. FCKDet fungere ikke for FCK. Men de har for mange gode spillere til at det går helt galt for dem.
      3. FCN. Godt hold. Men de formår ikke at fange FCK, og vi er dem langt overlegne.
      4. ACH. Godt hold
      5.6.7.8. FCM, SIF, AAB, BIF: BIF komer ikke længere end midten. AAB og SIF kan ikke mere. og FCM kan ikke følge toppen.
      9,10,11,12. Bliver meget spændene. HBK har det svært. Lungby kan godt klare den. Sønderjyske kunne jeg meget let se rykke ud, men det kan OB også hvis de ikke snart får styr på det.

Du mener vel ikke seriøst, at AGF tager guldet?

Di Stefano
      Bruger

Helt enig. Det er truppernes bredde og skader, der bliver altafgørende de næste uger med rigtigt mange kampe.
      Her ser både FCK og FCN urørlige ud. Til gengæld har klubber som Horsens, AaB og Silkeborg ikke råd til ret mange skader.
      Hos GF handler det vel mest om, hvor meget Graulund kan bruges og om Sorin hurtigt er tilbage. Men en Moldskred kunne vi da sikkert også bruge. Og en Devdariani. Men da vi ikke hører noget om disse spillere, er der nok ikke yderligere hjælp at hente i den afgørende fase. Tror kun at det er FCM og BIF, der kan holde os ude af Europa. Jeg tror ikke Horsens står distancen. AaB kan væres outsideren.

Steen6372
      Bruger

Egentlig er jeg selv nogenlunde optimistisk på vores vegne. Vi har været lidt hårdt ramt her fra forårets start, med de fire bedste angribere ude, men nu begynder spillerne forhåbentlig at blive klar. Lad os håbe at Graulund holder og at Moldskred og Devdariani snart er på træningsbanen.

Det største problem kan blive vores forsvar, hvor vi kommer til at blive meget afhængige af at Håland holder. Specielt nu hvor både Lucena og Sorin åbenbart har småskader. PS kan måske komme i en situation, hvor han igen skal prøve med Martin i midterforsvaret, som han prøvede et par gange i sidste sæson.

Steen6372
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Tror kun at det er FCM og BIF, der kan holde os ude af Europa.

Det er nok en rigtig analyse. Jeg antager, at du også medregner FCK og FCN her.

Jeg tror ikke på at vi kan holde FCM bag os i de uger der nu kommer, så i virkeligheden kan det koges ned til at vores konkurrent hedder Brøndby, ligesom i de glade gamle dage.

AC Horsens er lidt uinteressante, i og med at de nok alligevel kvalificerer sig til Europa via pokalen, og det bare vil betyde at nr. 5 får en plads, hvis Horsens ender i top-4. Men jeg tror nu også at de kører død. De har jo netop også pokalkampene at tænke på i det i forvejen pressede program.

Schmidt
      Bruger

Ja Sorin er klart største grund til bekymring hvad er status? Vi har dog både Kasper P og til nød Jønsson hvis det går helt galt.

zcml
      Bruger

Jeg ser stadig FCK tage guldet pga. deres hold, men de kommer til at blive presset af FCN. Og hvis de ikke snart for tingene til at køre, så ser jeg dem sagtens blive overhalet.
      Jeg har aldrig brudt mig om FCN, så har lidt svært ved at indrømme, at jeg nok håber på de tager guldet (når jeg nu ikke tror det er realistik at vi gør det), men ser jeg isoleret på holdet og træneren, og glemmer deres "historie", og Allan K. Portvinstud (eller hvad han nu hedder) etc. så syn's jeg de har gjort sig fortjent til det.

3. pladsen ser jeg som en kamp mellem FCM, Horsens og os, med AaB og Silkeborg som outsidere. De næste par kampe vil blive afgørende for om de 2 sidstnævnte bliver helt alvorlige trudsler, eller hægtet lidt af.
      Brøndby har fået en god start på foråret. Og kan derfor også nå at blande sig, men tror de kommer til at tabe lidt terræn igen.
      Jeg tror vi tager 4. pladsen.

På trods af at HB Køge nu ser ud til at være kommet igang, så tror jeg ikke det bliver nok til at klare sig.
      Den anden nedrykningsplads skal afgøres mellem Lyngby og SønderjyskE. Og OB, hvis de ikke får vendt tingene med trænerfyringen.
      Her tror jeg det bliver SønderjyskE, omend det fik et lille boost med deres sejr i denne runde. Og hvis vi dummer os mod dem igen, så kan de nok få så meget tro på tingene, at de klarer den igen.

grind88
      Bruger

SE skal have bølletæsk på mandag. Det blir meget spændende her i de sidste 11 kampe. Med en PG tilbage og en Sorin tilbage, så kunne vi godt gå hen og få et par gode sejre mere. Hvis vi render ind i en stime, så kan jeg godt se os nuppe 4. pladsen lige bag FCK, FCN og FCM/ACH. Men alt kan ændre sig på 2 runder i den kommende tid.

lurifax
      Bruger

grind88 skrev:
      Hvis vi render ind i en stime, så kan jeg godt se os nuppe 4. pladsen lige bag FCK, FCN og FCM/ACH. Men alt kan ændre sig på 2 runder i den kommende tid.

Hvis vi ligefrem render ind i en stime (af sejre…), så er det da ligefrem en anelse pessimistisk at mene, at vi så ikke skulle kunne snuppe en tredjeplads.

Baum2k
      Bruger

Der blev startet ud med sige at de hold der har den bredeste trup og får færrest skader er dem der kommer til at klarer sig godt.

Det er jeg såvidt enig, men jeg er dog ikke enig at FCN, ACH eller FCM har en bredere trup end os.
      Prøv at se hvilke spillere vi skiftede ind sidste kamp – MJ – Osama og Davit. Måske er Davit ikke lige nogen superspillere, men hvis der er nogen der har en virkelig kompetent bænk, self. ingen skader indregnet, er det da os. Og selvom der skulle være nogle skader som der har været i opstarten, har vi da stadig mønstret en solid start 11'er.

Hvem kan FCN, ACH og FCM mønstrer i 2. geled, man kan sige – HAM kunne jeg virkelig godt tænke mig at AGF signede.

Jeg tror/håber vi kommer til at nappe bronze. BIF har startet ud med mange hjemmekampe og bestemt ikke spillet overbevisende, selvom de er kåret til forårets hold 😮
      FCN har deres spillekoncept så godt groet ind nu, at der skal komme nu skader på nogle vitale pladser – Bjelland, Mikkelsen, Okore og Edu.
      ACH – kan godt overraske, men tror lidt de falder igennem i det hårde program, specielt med pokalfodbold blandet ind det.
      FCM – Hvis deres afrikaner begynder at scorer, så overhaler de os, eller ikke. Men ser dem som største udfordrer til en evt. 3 plads.
      Aab og OB som outsidere, Man ved aldrig med Aab og de har en fin trup og i bredden. Hvis OB får styr på tingene, så kan de godt få noget vind i sejlene, og der er ikke mange point op.

grind88
      Bruger

lurifax skrev:

grind88 skrev:
      Hvis vi render ind i en stime, så kan jeg godt se os nuppe 4. pladsen lige bag FCK, FCN og FCM/ACH. Men alt kan ændre sig på 2 runder i den kommende tid.

Hvis vi ligefrem render ind i en stime (af sejre…), så er det da ligefrem en anelse pessimistisk at mene, at vi så ikke skulle kunne snuppe en tredjeplads.

Nu skal man jo passe på med at lade en sejr stige én til hovedet. Men i teorien har du da ret.

vieri
      Bruger

Jeg tror AGF står med gode muligheder for en top 4 placering hvis Graulund er ved at være 100% klar igen og at vi ellers kan undgå for mange skader. Vi har faktisk en vigtig fordel ifht mange af vores konkurrenter og det er at vores spillere ikke har samlet ret mange karantænepoint indtil nu i sæsonen . Så nu hvor karantænerne for alvor begynder at ramme vores modstandere , så nyder vi godt af at stort set kunne stille med en karantæne fri trup til hver kamp.

FCM og Horsens ser jeg som vores klart skarpeste konkurrenter lige nu . Hvorimod AAB , SIF er hold vi bør kunne holde bag os i stillingen .

Brøndby har fået mange point men har kun imponeret mig i kampen mod FCN , og vi kunne alle se at vi var det bedste hold på banen da vi mødte dem på Brøndby stadion.
      OB tror jeg slet ikke på i år og de gør klogt i at kigge alvorligt nedad og indad , hvis de skal undgå at komme i nedrykningsfare.

MHT guldet , så vurderer jeg baseret på de første 4 kampe i foråret FCN som lille favorit til mesterskabet. FCK har set middelmådige ud og FCN beviste mod Horsens at de har bredden til at klare en håndfuld karantæner og skader og stadig vinde klart over nr 3 på udebane.

Alpo
      Bruger

Baum2k skrev:

Hvem kan FCN, ACH og FCM mønstrer i 2. geled, man kan sige – HAM kunne jeg virkelig godt tænke mig at AGF signede.

Jeg havde håbet på at vi havde skrevet kontrakt med Jesper Juelsgård, da han forhandlede med FCM sidste år (tror jeg nok det var). Det var da en spiller jeg ville mene der kunne gå mere eller mindre direkte ind i start 11

Nu er min bedømmelse ikke efter vores kamp i sidste runde, men jeg gad godt og se ham i den hviii trøje, men han er nok og blive en gylle elsker.

zcml
      Bruger

Alpo skrev:

Baum2k skrev:

Jeg havde håbet på at vi havde skrevet kontrakt med Jesper Juelsgård, da han forhandlede med FCM sidste år (tror jeg nok det var). Det var da en spiller jeg ville mene der kunne gå mere eller mindre direkte ind i start 11

Nu er min bedømmelse ikke efter vores kamp i sidste runde, men jeg gad godt og se ham i den hviii trøje, men han er nok og blive en gylle elsker.

Og nu er han jo så ikke fra 2. geled.

nbngf
      Bruger

Kamp programmet kommer for os til at se ud som her.

Sønderjyske 8-0
      Silkeborg. 0-2
      FCK 0-0
      AAb 2-0
      FCN 0-0
      Lyngby 3-0
      HBK 0-3
      ACH 1-0
      FCM 2-0

Og ja rigtigt. Der bliver ikke skoret mod os.
      Og Ja undtagen to kampe vinder vi alle.
      Og ja jeg tror at vi får 23 pinde.
      Og ja vi lander på . samlet 57.
      Om vi vinder er et ?? om fck eller FCN kommer over 57.
      Det tror jeg IKKE
      Guld til GF

Steen6372
      Bruger

nbngf: Jeg er dybt uenig med dig. Vi plejer at vinde i Farum!

Det kan iøvrigt blive en rigtig gyserafslutning med ACH og FCM i de to sidste runder.

nbngf
      Bruger

Ok OK. Mener også at vi vinder over fcn.
      Så er det jo 59 der ska hentes i stedet.
      Vedr. ACH så har de ikke så megn brede. Så de er ved at være udkørte her.
      Vedr. FCM. De får ikke et ben til jorden.

zcml
      Bruger

Det vil være stort, hvis vi ender med 57 point (eller 59), om det vil være nok til guld er mere tvivlsomt.
      Kun én gang har det været nok. I 2000 da Hørfølge blev mestre med 56 point.
      Og det år var ligaen historisk ringe. Og ikke bare så jævnbyrdig som i denne sæson.

MilanoGF
      Bruger

Er det ikke noget med, at hvis to klubber, som får lad os sige 3 og 4 pladsen går i finalen i Pokalturneingen, at så får 5 pladsen én plads i EL. Eller er det bare noget jeg har hørt?

Henze05
      Bruger

Forhåbentlig går vi et godt forår i møde. De første par kampe har været okay, men havde heldet været med os, havde der måske stået 10 point i de første 4 kampe istedet for 5. Men det er marginaler og de har tidligere været med os.

Vi vinder mod SønderjyskE og hvis vi kan ligge i top 4 med 4-5 runder igen, så er jeg sikker på, at der ikke går gummiben i den igen. Vi har nogle gode rutinerede spillere, der er vant til presset og har prøvet det før eller noget der var større 🙂

Vi ender 3-5 🙂

Steen6372
      Bruger

MilanGF: Jo, 5. pladsen giver muligvis en plads i Europa. For FCK og AC Horsens ligner klare favoritter til at komme i den finale. Jeg tror så måske at ACH alligevel ikke ender i top-4

zcml
      Bruger

Steen6372 skrev:
      MilanGF: Jo, 5. pladsen giver muligvis en plads i Europa. For FCK og AC Horsens ligner klare favoritter til at komme i den finale. Jeg tror så måske at ACH alligevel ikke ender i top-4

Tja! Lige nu ligger de jo fint på 3. pladsen, men hvis de ikke ender i top-4, så må det blive fordi bl.a. vi overhaler dem. Og så kan snakken om at 5. pladsen kan give adgang til Europa være ligegyldig 😉

vieri
      Bruger

Med en sejr mod SE kan vi meget vel slå et hul på 6 point ned til nr 6 og rive os løs sammen med Horsens og FCM i et trekløver , der så sandsynligvis kommer til at spille om 2 eller 3 europa cup pladser til placeringerne 3-5 . Derfor er det også så forbandet vigtigt at vi får 3 point i den kamp . Et forspring på 6 point ned til Sif og Aab kan give lidt ro på holdet , men også give os det psykologiske overskud der kommer af at kunne kalde sig tophold.

Steen6372
      Bruger

zcml skrev:

Steen6372 skrev:

Tja! Lige nu ligger de jo fint på 3. pladsen, men hvis de ikke ender i top-4, så må det blive fordi bl.a. vi overhaler dem. Og så kan snakken om at 5. pladsen kan give adgang til Europa være ligegyldig 😉

Jeg kan nu desværre godt forestille mig et scenarie, hvor FCM og Brøndby slutter foran os. Og så hjælper det fedt (i forhold til Europa) at slutte som nr. 5.

Men jeg vil nu stadig være fint tilfreds med en 6. plads i denne sæson. Men jeg tror at påskekampene kommer til at give et vigtigt fingerpeg om vores chancer. Vi har haft det rigtig svært mod SønderjyskE og Silkeborg, så 4 point i de to kampe vil være fantastisk. 2. påskedag hjemme mod FCK er det ikke umuligt at lave en overraskelse.

zcml
      Bruger

Ja, det var jo heller ikke 100% seriøst ment. Og jeg frygter da også at Brøndby er kommet så godt igang at de kan ende med at blande sig i medaljestriden, men lad os nu se.
      Jeg syn's stadig vi har gode muligheder for at holde dem stangen, selvom det skulle køre på skinner for dem resten af foråret.
      Tror dog nok de skal komme lidt ned på jorden igen, med nogle svipsere i ny og næ.
      Jeg ser stadig en vis ubalance i holdet trods en stærk trup.

Indtil videre ser jeg stadig AaB og Silkeborg som større trusler, men det kan se meget anderledes ud om et par runder.

Steen6372
      Bruger

Lige nu er det svært at se AaB som en stor trussel. Jeg betragter det som en stor overraskelse at de ikke ligger og kæmper sammen med Lyngby.

Kunne være lækkert, hvis vi også på et tidspunkt kunne opleve, at flere af vores talenter slog til og pludselig blev bærende kræfter på holdet. I AaB har de brugt de unge af nød, men de er blevet belønnet for det i efteråret. Nu ser det dog ud til at knibe lidt.

vieri
      Bruger

Brøndby er helt sikkert blevet en seriøs udfordrer i forhold til top 5 . Men vinder vi som vi bør mod SE er forspringet igen 6 point ned til BØF og vi har altså fordel af at vores sidste indbyrdes opgør mod dem foregår i Aarhus.

Det burde altså heller ikke være umuligt at hente 3 point i Silkeborg , selvom vi ikke ligefrem har sprudlet i vores 2 foregående indbyrdes kampe . Men med Graulund tilbage er jeg mere optimistisk end før . Han har om nogen evnen til at score de vigtige mål , og med ham og Larsen på top har vi altså en frygtindgydende angrebsduo i superligasammenhæng .

Steen6372
      Bruger

Vieri: Ja, hvis vi kunne stille i en 4-4-2 med Larsen/Graulund som duo i 90 minutter, så ville det se rigtig godt ud. Det tror jeg desværre ikke vi kommer til at se ret meget i denne sæson. Ingen af dem er vel klar til en fuld kamp endnu. Men det kunne være fedt at se PS satse med de to fra start i dag.

Jeg tror vi får svar på nogle ting i aften, hvad angår vores chancer for top 4/5. Hvis vi er i stand til at styre kampen og spille os frem til mange målchancer, så ser det lovende ud. Kan vi omvendt ikke det hjemme mod et hold som SønderjyskE, så tror jeg ikke på andet end en placering midt i tabellen. Jeg frygter desværre en langgaber med 0-0 i aften, men vil meget gerne tage fejl!

Di Stefano
      Bruger

Mon ikke PS vælger at prøve Graulund af i anden halvleg og køre ham langsomt ind i påsken. Der er tre kampe i denne uge, og der bliver brug for bredden i alle tre kæder.
      Er mest spændt på, hvor Osama spiller i aften, og om det er Stephan eller Aron der starter inde.
      Mange spillere er på vej frem, så man burde have en meget god fornemmelse til i aften, men en del spillere så trætte ud mod FCM. Så en vigtig strømpil i aften. Hvis man vil i Europa er det tre point. Og også gerne point i de to næste.

HB
      Bruger

Som super GF'er så jeg gerne at vi fik metal i år, men jeg syntes ligsom andre herinde at der er nogle tendenser der trækker ned desværre.

For at få succes i foråret er det et kardinalpunkt, at MJ spiller samtlige kampe, det bragte mere ro da han kom på banen mod FCM. Stephan P skal have mere ud af det på fløjen og foran mål.
      Kampen mod FCM var desværre præget af ufattelig mange fejlafleveringer, selv i short passing var der alt for mange fejl. Derfor fik FCM det til at se ud som om de var i angreb stort set hele tiden.

Vi har heller ikke fået lov til at spille det spil som prægede foråret. Hvor vi i store dele af kampene fik lov til at spille rundt om forsvaret og afvente en afslutning. Det er som om modstanderne har luret vores spil koncept.

Jeg syntes nu vi har en bred trup, med det in mente bør vi kunne slutte i top 4.

Lige til sidst håber jeg at FCN løber kold her til sidst og ender helt udenfor top 7, det er ikke fordi de ikke er dygtige eller noget, Jeg kan bare ikke fordrage dem.

Steen6372
      Bruger

Jeg synes det ville være fair at give Osama chancen fra start i aften. Mest oplagt på bekostning af Stephan P., men man kunne også forestille sig at PS vil spare Berg, som så en anelse slidt ud i kampen mod FCM. Jeg vil i hvert fald gerne have Berg med fra start på torsdag mod Silkeborg.

Steen6372
      Bruger

Kampen i dag viste desværre at vi ikke har bredden til at være med helt fremme. Nu hvor vores angreb er ved at være klar, rammes vi af skader på stribe til vores forsvar. Martin er tydeligvis ikke løsningen, så næste gang må det vel være Jønsson og Kure der skal tage midtforsvaret. Men har vi en højreback klar?

jj
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Det største problem kan blive vores forsvar, hvor vi kommer til at blive meget afhængige af at Håland holder. Specielt nu hvor både Lucena og Sorin åbenbart har småskader. PS kan måske komme i en situation, hvor han igen skal prøve med Martin i midterforsvaret, som han prøvede et par gange i sidste sæson.

Godt set Steen 🙂

Viser 36 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.