Så må det snart være nok!

Forside Fora AGF Så må det snart være nok!

Viser 53 svartråde
  • Forfatter
      Jonashojriis
      Bruger

Nu har jeg gang på gang hørt om hvor dårlig Brian Steen Nielsen er. Det er ved at være for meget. Manden kæmper så en gal for at få spillerne solgt, så der kan komme lidt penge i vores kæmpe hul af en økonomi. Jeg synes det er tydeligt, at han ikke giver spillerne væk bare for sjovt. Flere af budene på JP blev ikke accepteret og det endte med et salg til 8 mio. og en videresalgs klausul på 30 % på en spiller, som er ude de næste to mdr. Hvad er der mere at forlange?

BSN har selvfølgelig en del af ansvaret for, at vi befinder os i 1. div. men han havde samlet et hold der burde kunne spille sig i top 5 i den bedste danske række. Samtlige spillere valgte dog at underpræsterede og vores træner var helt ude i hampen og forstod ikke sagens alvor for det var alt for sent (tror ikke det er gået op for ham endnu=)).
      Den eneste fejl BSN og resten af direktionsgangen begik var, at de ikke sparkede ER ud af vagten, da der stadig var tid til at vende skuden. Jeg tror dog, at de vurdere at der ikke var en kompetent afløser.

BSN har et hvidt hjerte og han prøver virkelig med utrolige få midler at samle et stærkt hold!! Han prøver at slippe af med alt den dødvægt han kan !! Det kan godt være Dioh ikke bliver solgt og kun ryger afsted på en lejekontrakt. Men så sparer vi da lønnen imens!!

Vi har nogen af landets bedst fans, men det begynder sq og halte lidt i modgang, dette kan dog skyldes de mange års modgang og derfor begynder fans måske at sige stop!! Men engang hvid altid hvid!

Kom nu op af stolen for fanden og vis tillid til spillerne og ikke mindst Brian Steen Nielsen og resten af direktionen. Vi rykker op til sommer og så tager vi den derfra !!

Kom så de hviiiiiiiiiiiiie!

taasborg
      Bruger

hørt – som talt ud af min mund.

Nu skal klubben (inkl. BSN) have arbejdsro og ubetinget opbakning fra os. De fans, der hævder at være mere hvid end det hvideste kalk. Kom nu. Ingen eller intet over klubben. Stolte som få

Groggster
      Bruger

Enig, enig!!

frederikh
      Bruger

yes! endelig! jeg brækker mig over alle de negative mennesker!

JunkStar
      Bruger

Helt enig!

Maradona
      Bruger

Uenig
      Der er ikke nogen der skal fortælle mig hvordan jeg skal følge holdet. At der er nogen der mener at konsekvent ukritisk støtte er den eneste måde at holde med et hold, må være op til dem. Jeg er ikke enig.

Jeg startede, for 15 år siden, på den måde der her lægges op til, konstant opbakning, uanset hvad der skete på banen.
      Men 15 års nedtur har fået bugt med den ide. Idag vil jeg se sejre og flot spil inden jeg støtter.
      Det samme gælder alle andre områder omkring klubben, ligesom jeg gerne vil glæde mig over og rose gode ting, vil jeg kritisere og skælde ud over de ting jeg ser som værende fejl.

Bubber
      Bruger

Hvis alle har det som dig, Maradona, så fatter jeg ikke hvorfor de så stadig holder af klubben.
      Der er så meget brok på denne side, at det vel kun på papiret, at det er en fan side. Der er så mange gamle sure tanter her – og det er satme, for en tilhænger af klubben der ser positivt på det gode og mindre positivt på det knap så gode, ærgeligt at bruge siden.
      Folk hader vores egne spillere, vores talenter er for ringe, stadion er lort, sportsdirektøren er dårlig, træneren dum, kaptajnen er for lav, løbebanen er træls, faxe kondi logoet vammelt og man kunne blive ved.
      Jeg er jubelidiot, men er sgu glad for ånden i klubben og den dag vi bliver stabile, vil jeg have det på samme måde som nu – en jubelidiot, der nærer et kæmpe kærlighedsforhold til alt der er hvidt, blåt og med et
      A, et G og et F på brystet.

Guffe
      Bruger

Jeg har det præcis som Maradona. Jeg elsker klubben og går op og ned med den, og af samme grund har jeg en kritisk holdning til den. Ligesom jeg iøvrigt har til alle andre ting i livet der betyder meget for mig. De andre ting er jeg ligeglad med. En kritisk holdning betyder ikke, som det virker til at nogle opfatter det, at man ikke kan li klubben eller ikke ønsker den det bedste. Tværtimod!

taasborg
      Bruger

en kritisk holdnin til ting er sundt, og det er den måde forandring bliver skabt på. Det er ikke den del, jeg er træt af her på siden. Jeg er træt af manglen på at se ting i et større billede, altid tolke alting negativt, altid brokke sig over det ene og det andet. Nuvel, jeg er også jubelidiot, min opbakning er ubetinget, sådan har ikke alle det. Det ved jeg. Jeg er ikke enig i alle beslutninger, men jeg er jo ikke chef, hvilket der er godt for klubben. BSN kan jo hverken skrive eller gøre noget uden, at han skal skoses for det. Det er jeg træt af. Hvis Adam har 2 dårlige afleveringer, så stinker han. Det er jeg træt af. Vi må udvise tolerance med alle også med spillerne. Husk de har et valg. De kan skifte klub. De skal leve af det. Jeg kan ikke skifte klub. Mit hjerte vil altid være hvidt, som det har været det de sidste 20 år.

Jonashojriis
      Bruger

Jeg er helt enig i, at man helt sikkert gerne må have en kritisk holdning og Maradona og Guffe i må meget gerne sætte spørgsmålstegn ved klubbens dispotionerne SÅ LÆNGE det foregår i en saglig og konstruktiv tone!! Jeg kan da sagtens skrive: "at alt er noget lort og jeg vil se forandring og de fede spasser fatter jo ikke en skid og er pisse dårlig til at spille fodbold", men hvor er det saglige i det og hvad kan nogen bruge en så latterlig holdning til !! Jeg læste i går og hvilket gjorde at jeg oprettede denne tråd citat [i]"Det gør ondt i ens blå-hvide hjerte at overvære narhovedet BSN ødelægge vores klub dag for dag!!"[/i] flot kommentar for at leje Dioh ud. Jeg er på ingen måde imponeret af Dioh og det har jeg også debatteret med MEN sådan en kommentar er jo fuldstændig uden sund fornuft!!

Jeg ønsker en saglig og formel tone, hvor de debattrerende personer udviser almen respekt for hinanden!!

Sætningen som jeg citerede kunne på den måde blive til "Det gør ondt i ens blå-hvide hjerte at overvære, hvordan BSN har købt endnu en spiller til klubben der ikke har slået til. Dette er med til at ødelægge klubbens økonomi og det spilemæssige grundlag i klubben" eller noget i den stil! Jeg synes bare denne side er ved at nå bunden for latterlige kommentarer omkring klubben og alt omkring den!

Guffe
      Bruger

Jeg er enig med jer begge. Fordi man er kritisk er man ikke negativ. Jeg prøver at holde kritikken sober og velargumenteret når den kommer. det andet kan vi ikke bruge til en skid. Jeg bilder også mig selv ind at en del fra klubben læser med herinde og får gode idéer mm. Samtidig er saglig kritik med til at holde alle oppe på beatet. Ubetinget klappen i hænderne giver dovne og selvtilfredse spillere, ledere osv., ligesom alle andre steder i livet.

Guffe skrev:
      Jeg er enig med jer begge. Fordi man er kritisk er man ikke negativ. Jeg prøver at holde kritikken sober og velargumenteret når den kommer.

Den slags kritik er jeg tilhænger af.

Jeg bilder også mig selv ind at en del fra klubben læser med herinde og får gode idéer mm.

Det tror jeg godt man kan regne med, den anden dag så jeg en ansat fra AGF besvare et spørgsmål i email til den person som skrev om hvornår trøjerne fra sidste sæsons trøjesponsorat blev sendt (det er en af de opgaver som har hængt lidt i bremsen efter Jan Lindegaard stoppede). Det var på gf-forum.dk, jeg kan ikke længere huske hvilken tråd der blev skrevet om det, muligvis i tråden om optimismebarometer-quizzen.

Kima
      Bruger

Selvom jeg ofte selv er kritisk overfor AGF og hvad der rörer sig, sä kan jeg ikke andet end väre glad for en mand som BSN, hans slags findes der desvärre ikke sä mange af tilbage i moderne topfodbold: folk hvis hjerte virkelig banker for klubben, og ikke kun de penge og potentiale man med rette kan forvente at AGF burde kunne tjene ind.

Sä 200% stötte til BSN og den övrige del af ledelsen, som ikke gör det sä därligt endda, det er jo ärtiers konstant därlige ledelse og ökonomi der skal rettes op pä, og det sker altsä ikke lige pä 2 säsoner, og da slet ikke i AGF!

Har selv forleden skrevet en mail med nogle spörgsmäl jeg havde til Jörgen Noes, hvor jeg kort efter fik svar med begrundelse. Se det synes jeg er klasse at man tager fans og mails seriöst, det skal de have ros for! 🙂

HB
      Bruger

Når man læser oplægget kan man godt sidde og skamme sig lidt over man har været kritisk på stadion, her inde, og man har hylet med de andre ulve i koblet.
      På den anden side kan jeg ikke acceptere at spillere IKKE gør deres bedste i en kamp for overlevelse i superligaen. Og nej det mener jeg ikke de gjorde i sidste sæson, hvilket stort set gælder alle spillere. Jeg må indrømme jeg også er lidt skuffet over de første kampe i år

Med hensyn til BSN er mit indtryk af ham egentlig rimeligt positivt. Han er del af en børsnoteret virksomhed hvilket naturligt medfører at han ikke må sige noget konkret på rygter etc. Dermed fremstår han arrogant og overlegen. Se bare på tåben fra FCK Holmstrøm.

MEN han er også en del af ledelsen og må tage sine tæv for fadæsen sidste år. Det gør han garanteret også fra direktøren og bestyrelsen.

Jeg har dog aldrig buhet af en bestemt spiller eller lavet bannere med smæde kampagner mod træneren etc. Den kritik kan jeg ikke følge som "sund og sober" kritik. Jeg opfatter det mere som medie liderlighed.

Men det er rart engang imellem at blive mindet om at man kan brokke sig så meget at man ikke selv hører det længere. TAK FOR DET

Jarx Furmore
      Bruger

Jeg spørger bare: Hvordan kan i sidde her og sige at BSN er AGF? For det er jo det i gør.
      I sidestiller kritik af BSN med kritik af klubben. BSN er ikke AGF.
      BSN har haft adskillige år til at lave et slagkraftigt hold, med en solid kerne af sammenspillede spillere, krydret med de nødvendige profiler. Det har han da ikke leveret.
      Ja han har solgt et par spillere, men han har også ladet adskillige gå, uden vi har fået noget for dem, også førder var noget der hed finanskrise.
      Han har investeret i talrige boblere, der ikke er blevt til noget. Over 70 spillere har han trukket igennem klubben og der er sgu ikke mange af dem, der er blevet hængende længe nok, til at have 50 kamps jubilæum.
      Hvorfor har i jubeloptimister ikke en længere hukommelse, end til salget af Tullberg og Lumb. BSN's succes'er er så få, at det tangerer held.
      Det ses på holdet. Ingen balance spillermæssigt, ingen stabilitet i forhold til antal kampe sammen. Han har IKKE leveret.
      At folk falder for hans 3 bogstaver på brystet og at han derfor kan tillade sig at gøre hvadsomhelst, er jo bare utroligt

Eraticator
      Bruger

Jarx Furmore skrev:
      Jeg spørger bare: Hvordan kan i sidde her og sige at BSN er AGF? For det er jo det i gør.
      I sidestiller kritik af BSN med kritik af klubben. BSN er ikke AGF.
      BSN har haft adskillige år til at lave et slagkraftigt hold, med en solid kerne af sammenspillede spillere, krydret med de nødvendige profiler. Det har han da ikke leveret.
      Ja han har solgt et par spillere, men han har også ladet adskillige gå, uden vi har fået noget for dem, også førder var noget der hed finanskrise.
      Han har investeret i talrige boblere, der ikke er blevt til noget. Over 70 spillere har han trukket igennem klubben og der er sgu ikke mange af dem, der er blevet hængende længe nok, til at have 50 kamps jubilæum.
      Hvorfor har i jubeloptimister ikke en længere hukommelse, end til salget af Tullberg og Lumb. BSN's succes'er er så få, at det tangerer held.
      Det ses på holdet. Ingen balance spillermæssigt, ingen stabilitet i forhold til antal kampe sammen. Han har IKKE leveret.
      At folk falder for hans 3 bogstaver på brystet og at han derfor kan tillade sig at gøre hvadsomhelst, er jo bare utroligt

Er enig med dig i, at han ikke skal sidestilles med klubben. Synes dog han har gjort et rigtig godt stykke arbejde med de midler han har haft til rådighed.

Ser det ikke som han skyld at vi rykkede ned sidste år, men mere som Erik Rasmussens. BSN har altså hentet Feilhaber, som de færreste nok kendte på forhånd, det samme med Devdariani plus Jakob Poulsen for billige penge. Ingen er perfekte, men jeg synes han overall har gjort det fornuftigt.

Det ville da være nemmere hvis man kunne spejde en spiller og vide med sikkerhed at han er god, og så sende en check på 10 mio. det kan vi bare ikke i AGF desværre, derfor er han nødt til at satse nogle gange.

jj
      Bruger

At der findes AGF-fans, der mener, at BSN har gjort det godt som sportsdirektør på trods af 2 nedrykninger på få år med et lang større budget til spillere end de andre bundhold i superligaen, er en del af det der gør det fascinerende for mig at holde med AGF.

jijypuru
      Bruger

præcis jyhne.

Det er kun i GF sådan naivitet finder sted.

Manden (BSN) er fuldstændig helt og særdeles inkompetent. Farce ud over alle grænser.

KOM SÅ MED ALLE JERES MODARGUMENTER og TILSVININGER, alle jer dejlige GF – boys.)

Jeg selv er en af de fans, der har lagt agf mere eller mindre på hylden (NOK MÅ VÆRE NOK) – ligesom jeg ikke længere er rigtig aktiv i dette forum længere.
      MENNNN det gør stadig ondt på mig at se, hvor spild af resourser AGF fodbold har præsteret gennem mange år nu. Jeg har ondt af klubben og også ondt af alle de loyale gf fans, der ikke fåpr bare halvdelen af alle de positive AGF oplevelser, de har fortjent.

Eraticator
      Bruger

jyhne skrev:
      At der findes AGF-fans, der mener, at BSN har gjort det godt som sportsdirektør på trods af 2 nedrykninger på få år med et lang større budget til spillere end de andre bundhold i superligaen, er en del af det der gør det fascinerende for mig at holde med AGF.

Ved godt vi er rykket ud to gange. Men vil du seriøst påstå at AGF har haft et dårligt spillermateriale de sidste 2-3 sæsoner? På papiret tror jeg alle var enige om at AGF lå mellem 5-8 stykker sidste år. Så må det sgu da for fanden være trænerens ansvar at få det bedste ud af en så stærk spillertrup. Det sgu da ikke BSN der ligger taktikken!

Så længe man har en spillertrup der er stærk på papiret, må det jo være trænerteamets ansvar at leve op til det der står på "papiret"

zcml
      Bruger

Self. har Brian Steen lavet fejl, ligesom så mange andre sportsdirektører, men der hvor jeg virkeligt mener han har fejlet var ved ansættelsen af Erik Rasmussen.
      På papiret var det nok et godt trænerskifte, men det var lidt for meget tilbage til de gamle AGF-"dyder" med at ville for meget for hurtigt, som jeg ellers troede var noget af det man gjorde op med ved udrensningen, der ledte til første nedrykning.
      Holdet var ikke klar til det store spring, og derfor blev ER's mangler som træner virkeligt udstillet.

Jonashojriis
      Bruger

Men igen var trænerskiftet ikke BSN beslutning alene. Bestyrelsen og resten af AGF ville ikke se Ove P's defensive tilgang til gamet, men en offensiv satsende omgang bold. Dette blev til en rodet defensiv med mange personlige fejl, da de spiller der var indkøbt til et stramt koncept ikke havde de nødvendige egenskaber til at løfte opgaven. Men værst af alt var den offensive uskarp og drænet for selvtillid !! Men et træner skifte er altså ikke en sportsdirektørs egen beslutning.

Jeg anerkender, at der har været mange bobler igennem uden man har fået et million beløber for dem (men der har altså også været nogle). Men hvilken klub har ikke det ?? Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan i kan mene at BSN er inkompetent ?? Argumenterne er åbenbart ikke så stærke, at en naiv fodboldromantiker som jeg er overbevidst om at BSN ikke er sin opgave voksen !!

For mit vedkommende burde vi kunne være med i top 5 i ligaen sidste år, men vores træner havde ikke den fornødne taktik og vindermentalitet til at opnå kravene!! Så det var trænerens ansvar at vi rykkede ned og derfor er han ikke i klubben mere og det er vores sportsdirektør faktisk!

jj
      Bruger

Til en start kan jeg bare konstatere, at jeg stadig er fascineret af mine medfans åbenlyse tillid til BSN. Men det siger jo en masse om at fodbold ikke bare er facts-baseret men osse er meget fyldt af følelser.

Jeg arbejder selv i en stor dansk succesfuld virksomhed. Lad os prøve at sammenligne. Slagsdirektøren bliver stillet over for nogle krav. Det handler f.eks. om omsætning, indtjening, udgifter etc. Når året er om (eller faktisk løbende hver måned), så måles hans succes udfra om han har nået de mål, der er sat op. Salgsdirektøren kan selvfølgelig fejle og ikke nå sine mål, det kan der være god og dårlige forklaringer på. Hvis de er dårlige, så vil han blive afskediget. Hvis de er gode vil han få en chance mere.
      MEN slagsdirektøren kan IKKE kvartal efter kvartal levere under de opsatte mål, og forvente at beholde sit job. Det er simpelthen ikke sådan en prof. virksomhed bliver drevet i dagen Danmark.
      Skal den parallel overføres til vor elskede klub, så kan jeg ikke se at vi mht. BSN kan konkludere andet end, at han ikke har magtet at levere de ønskede resultater. Vi er vel enige om, at målsætningen for vores sportschef ikke kan være at sammensætte et hold, der rykker ud af superligaen 🙂
      Eneste forklaring på at BSN ikke er blevet fyret må være at ledelsen ikke ser ham som den øverste sportslige ansvarlige. Men hvad er hans funktion så?

niels2
      Bruger

@jyhne
      Ledelsen aner ikke hvem de skulle ansætte i stedet for BSN og jan christensen var ny på jobbet.

Eller er jeg meget ening med dig.

Alle andre steder end på social kontoret AGF, ville det have haft konsekvenser.

govertz
      Bruger

jyhne skrev:
      Til en start kan jeg bare konstatere, at jeg stadig er fascineret af mine medfans åbenlyse tillid til BSN. Men det siger jo en masse om at fodbold ikke bare er facts-baseret men osse er meget fyldt af følelser.

Jeg arbejder selv i en stor dansk succesfuld virksomhed. Lad os prøve at sammenligne. Slagsdirektøren bliver stillet over for nogle krav. Det handler f.eks. om omsætning, indtjening, udgifter etc. Når året er om (eller faktisk løbende hver måned), så måles hans succes udfra om han har nået de mål, der er sat op. Salgsdirektøren kan selvfølgelig fejle og ikke nå sine mål, det kan der være god og dårlige forklaringer på. Hvis de er dårlige, så vil han blive afskediget. Hvis de er gode vil han få en chance mere.
      MEN slagsdirektøren kan IKKE kvartal efter kvartal levere under de opsatte mål, og forvente at beholde sit job. Det er simpelthen ikke sådan en prof. virksomhed bliver drevet i dagen Danmark.
      Skal den parallel overføres til vor elskede klub, så kan jeg ikke se at vi mht. BSN kan konkludere andet end, at han ikke har magtet at levere de ønskede resultater. Vi er vel enige om, at målsætningen for vores sportschef ikke kan være at sammensætte et hold, der rykker ud af superligaen 🙂
      Eneste forklaring på at BSN ikke er blevet fyret må være at ledelsen ikke ser ham som den øverste sportslige ansvarlige. Men hvad er hans funktion så?

Jeg kan godt følge din tankegang, men nu ligger landet jo bare sådan, at BSN ikke er salgsdirektør i et alm dansk firma. 🙂

BSN prima opgave er selvfølgelig, at arbejde på, at AGF har den bedst mulig trup til rådighed for den billigste mulige løn inkl overgangs sum. (Transfer) Og her synes jeg faktisk, at BSN har gjord det udmærket. Han fik skaffet et hold som viste, at de kunne være med i toppen af dansk fodbold, for et meget lille beløb i transfer.

At de samme spiller så går fuldstændig ned er da på ingen måde hans skyld. Her ligger skylden/ansvaret udelukkende på træneren i dette tilfælde Erik Rasmussen! Som ikke formået, at sætte hans hold op og motivere dem pga. manglende taktiske evner! 🙁

Her kan det jo selvfølgelig godt komme på banen, at BSN ikke har slået til, men det er igen ikke hans ansvar alene, at bestemme om træneren skal fyres eller ej, det sidder der ligesom en direktion og bestyrelse og skal tage stillig til. Men selvfølgelig kan BSN opfordre denne til en afskedelses sag.

Afslutningsvis vil jeg sige, at jeg stadigvæk har fuld tillid til BSN, og jeg tror og håber på, at vi snarest mulig vender tilbage til den danske superliga mere styrket end før.

Govertz hvid af hjertet! 😉

Steen6372
      Bruger

jyhne skrev:
      Lad os prøve at sammenligne. Slagsdirektøren bliver stillet over for nogle krav. Det handler f.eks. om omsætning, indtjening, udgifter etc. Når året er om (eller faktisk løbende hver måned), så måles hans succes udfra om han har nået de mål, der er sat op. Salgsdirektøren kan selvfølgelig fejle og ikke nå sine mål, det kan der være god og dårlige forklaringer på. Hvis de er dårlige, så vil han blive afskediget. Hvis de er gode vil han få en chance mere.

Jeg kan slet ikke se, at vores "salgsdirektør" (eller indkøbsdirektør om man vil) ikke har leveret varen. Synes jeg i allerhøjeste grad han har. For at fortsætte den lidt søgte sammenligning, vil jeg sige at det svarer til at sælgeren indhenter bunker af ordrer, men nede i produktionsafdelingen sidder en leder der har mistet overblikket, og ikke kan få medarbejderne til at producere, trods at alle forudsætninger er til stede.

I sidste ende er der kun den administrerende direktør og bestyrelsen at vende sig imod, hvis det ikke er nok at fyre produktionslederen. Det kan aldrig være salgsdirektøren i dette tilfælde.

govertz
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Jeg kan slet ikke se, at vores "salgsdirektør" (eller indkøbsdirektør om man vil) ikke har leveret varen. Synes jeg i allerhøjeste grad han har. For at fortsætte den lidt søgte sammenligning, vil jeg sige at det svarer til at sælgeren indhenter bunker af ordrer, men nede i produktionsafdelingen sidder en leder der har mistet overblikket, og ikke kan få medarbejderne til at producere, trods at alle forudsætninger er til stede.

I sidste ende er der kun den administrerende direktør og bestyrelsen at vende sig imod, hvis det ikke er nok at fyre produktionslederen. Det kan aldrig være salgsdirektøren i dette tilfælde.

Det er også en fin måde du stiller det op på her Steen. Og jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig med dig. 😉

jj
      Bruger

Okay jeg kan godt se min analogi var dårlig. Salgdirektøren står selvfølgelig ikke til ansvar for udgifterne.
      Nå det så er sagt må jeg lige have jer til at uddybe. Mener i virkelig ikke at bsn har det sportslige ansvar? Altså det fulde ansvar for de sportslige resultater? Det var nemlig min opfattelse, og i den optik har han fejlet. Det er vi vel enige om?

Eraticator
      Bruger

jyhne skrev:
      Okay jeg kan godt se min analogi var dårlig. Salgdirektøren står selvfølgelig ikke til ansvar for udgifterne.
      Nå det så er sagt må jeg lige have jer til at uddybe. Mener i virkelig ikke at bsn har det sportslige ansvar? Altså det fulde ansvar for de sportslige resultater? Det var nemlig min opfattelse, og i den optik har han fejlet. Det er vi vel enige om?

Jeg mener ikke at BSN har det fulde ansvar for de sportslige resultater. Hans primære opgave er, at samle den stærkest mulige trup, som træneren så skal få det optimale ud af. Hvis nu vi antager at BSN havde købt en masse elendige lottokuponer ind, og at AGF med Erik Rasmussen i spidsen på den baggrund var rykket ud, så kunne vi være enige om at det primært havde været BSN's skyld at vi rykkede ud.

Jeg er bare af den holdning, at samtlige "eksperter" i hele fodbold Danmark, ikke havde set AGF som en nedrykker i starten af sidste sæson, da vi på papiret havde et slagkraftigt mandskab. Derfor synes jeg ikke man kan beskylde BSN for at være årsagen til nedrykningen.

jj
      Bruger

OK, så lad os dele diskussionen op.
      Hvem er ansvarlig:
      Jeg mener, at sportschefen for en fodboldklub skal have det sportslige ansvar. Selvfølgelig skal han arbejde indenfor de rammer direktøren giver ham, men han kan jo altid sige nej tak til jobbet, hvis han ikke mener, at det kan opfyldes indenfor de rammer han får stillet til rådighed. Hvis BSN IKKE har fået det fulde sportslige ansvar (og det tyder det på at han ikke har, ellers var han jo ikke længere ansat), så kan jeg se en af grund problemerne i vores elskede klub. En uklar rollefordeling. Det er okay at ledelsen siger "vores mål er mere positiv fremadrettet fodbold", men hvis det ikke bliver sportschefens ansvar at udmønte disse mål, så er den da efter min mening helt gal fat. Altså SKAL det være BSNs ansvar at ansætte træner og dermed og tage tæskene, når han fejler.

BSNs evner indenfor spillerkøb/salg
      Så kan vi starte en helt anden diskussion om BSN evner til at samle et godt hold, og bruge vores penge godt. Men der er jeg helt sikker på vi ikke bliver enige 🙂 Nævn f.eks. 10 spillere som BSN har købt til klubben, som er slået igennem, blevet superliga-profiler (og dernæst gerne solgt med fortjeneste). Og husk, det skal være andre end os, der mener at de er profiler. 🙂 Eller prøv bare med 5, det er også fint med mig…

Ceres
      Bruger

zcml skrev:
      Self. har Brian Steen lavet fejl, ligesom så mange andre sportsdirektører,
      men der hvor jeg virkeligt mener han har fejlet var ved ansættelsen af Erik Rasmussen.

Hvilket han jo så lige præcis ikke kan lastes for, da han ikke har ansvaret for ansættelse og fyring af trænere i klubben…

BSN var på ferie da OP blev fyret og udskiftet med ER, hvilket jo tydeligt viser, at BSN ikke er ham der trækker i trådene når ledelsen mener, at der skal skiftes ud på trænerposten… Hvilket så også betyder, at BSN nok kan købe spillere af kvalitet, men aldrig være sikker på, at købe de rigtige spillere til et på forhånd fastlagt system… Derfor ser man også, at spillere der havde høj status under OP (som Kari, Nando) pludselig ikke kunne bruges af ER og, at vi nu igen ser at ERs favoritspiller Dioh, blev sat på porten og slet ikke har været brugt af PS i 1. Division..

I klubber som FCK, OB og AaB henter man trænere der passer til systemet og spillertruppen, i AGF henter man omvendt en ny træner og BSN skal så efterfølgende tilpasse truppen til et nyt system, hvliket gør det meget vanskeligt, at købe de "rigtige" spillere, især når ledelsen skifter træner så ofte som de jo gør… Jo flere trænere ledelsen vælger at udskifte, jo flere spillere er BSN pisket til at udskifte, hvilket så betyder et betydelig gennemtræk af spillere.

Hvis man ikke forstår den sammenhæng i tingene, så har man heller ikke forstået BSNs arbejdsbetingelser… I øvrigt er BSN jo, målt på økonomi, salgsdirektør i en mindre "købmandsbutik", der gene vil skilte med og lade som om den er en "Bilka", med vare der slet ikke er råd eller plads til på hylderne, altså bliver BSNs arbejde ofte sammenlignet og bedømt på et helt forkert grundlag…

Vi har et spillerbudget der nogenlunde kan sammenlignes med Esbjerg og Randers… og hvis man kigger i de spillertrupper, så er de jo ikke bedre til, at hente gode spillere end AGF…. Vi kan ikke sammenligne BSNs arbejde med det der bliver lavet i klubber som AaB, OB eller Brøndby, når vi kun har et spillerbudget der er på omkring det halve.
      .
      .

Ceres
      Bruger

jyhne skrev:
      Hvem er ansvarlig:

Altså SKAL det være BSNs ansvar at ansætte træner og dermed og tage tæskene, når han fejler.

Men sådan er tingene bare ikke skruet sammen i AGF, i modsætning til de større klubber i Superligaen… Det er ikke BSN der ansætter trænere i AGF og dermed er han heller ikke den der skal have tæskene, når træneren fejler… BSN kan kun bedømmes på køb og salg af spillere.
      .

Ceres skrev:

jyhne skrev:
      Hvem er ansvarlig:

Altså SKAL det være BSNs ansvar at ansætte træner og dermed og tage tæskene, når han fejler.

BSN kan kun bedømmes på køb og salg af spillere.

Det var også ham som lancerede det nuværende talent-setup, dengang man ændrede strategi på området til at samarbejde med klubberne i nærområdet, fremfor bare at lokke deres bedste spillere til klubben.

Hvis man vurderer den nuvænde trup ud fra antallet af spillere af "egen av"l som kommer fra en samarbejdsklub kan man vel kun komme frem til at samarbejdet har været en succes?

jj
      Bruger

Er det så heller ikke BSNs skyld, at klubben starter med en strategi, hvor der købes afdankede og skadede svensker, dernæst skifter til at satse på talenter og endelig begynder at købe udenlanske profiler igen.

Altså alt i alt en total slingrekurs i indkøbspolitikken?

Jeg ville gerne have en sportschef i AGF for at få en langsigtet linje i indkøb. Men det er så åbenbart kun af navn BSN er sportschef.
      Hvis ovenstående er rigtigt, så er BSN IKKE den rette sportschef, da han ikke evner at sætte sig igennem overfor ledelse og kræve den indflydelse som en sportschef SKAL have.

Så kan man kun kritisere ham for hans evner indfor indkøb…

Jonashojriis
      Bruger

Men i hvilken klub sker der ikke fejl indkøb ? Det er nok det dårligste argument jeg nogensinde har hørt!! Samtlige klubber i Danmark har lavet dårlige indkøb
      FCK: Ailton, Würtz og Brian Laudrup
      BIF: Farnerud, Magnus Svensson
      OB: Bolanos
      FCM: Fagerberg, Røll
      Esbjerg: Thorvaldsson

Disse er bare nogle spillere der lige falder mig ind. Men alle sportsdirektører laver fejlkøb prøv bare at se på klubber som Chelsea, Man utd, Real Madrid og Inter!

Ceres
      Bruger

jyhne skrev:
      Er det så heller ikke BSNs skyld, at klubben starter med en strategi, hvor der købes afdankede og skadede svensker, dernæst skifter til at satse på talenter og endelig begynder at købe udenlanske profiler igen.

Altså alt i alt en total slingrekurs i indkøbspolitikken?

De første "afdankede" Svenskere (+ Åkeby) blev hentet af AGF ledelsen på anbefaling af en god ven af Kong Kurt i Sverige, der var spilleragent….Det gik som bekendt ikke så godt, hvilket vel også var grunden til, at BSN var blevet blev hyret til at rydde godt og grundigt op i spillertruppen, dog med den besked, at der skulle skæres voldsomt i spillerbudgettet og satses på de unge talenter. Derfor fik vi i en periode næsten kun spillere, der enten var parat til at spille for "en kop kaffe og en bøjet 50'øre" og Normænd med et pænt CV, men også en længere skadeshistorik, der gjode det mulige at få dem for billige penge.

Hvis BSN havde haft råd til en Poulsen, eller andre spillere af bare nogenlunde høj Superligakvalitet på daværende tidspunkt, så havde han naturligvis også hentet dem. Men det var der slet ikke penge til i et spillerbudget der dengang vel nærmest kunne sammenlignes med SønderjyskEs… Og jeg vil igen lige påpege, at det gennemtræk vi har set af spillere hænger uløseligt sammen med den dårlige økonomi og ledelsens udskiftning af trænere.. BSN har så senere (efter den grundige oprydning ) kunnet bruge flere penge på rigtige profiler, men stadigvæk profiler på tilbud, som en knæskadet Feilhaber og en Poulsen der var uønsket og sat på porten, af sin nye træner i Heerenveen… Vi har på intet tidspunkt haft midler til at håndplukke en profil til en bestemt position, sådan som man gør det i klubber som FCK, OB, brøndby og AaB, hvor man har langt større spillerebudgetter.
      .

jj
      Bruger

Vi bliver næppe enige i denne debat, men kunne I ikke komme med nogle spillere, som BSN har hentet, der er blevet profiler i superligaen og dernæst solgt?

På det punkt mener jeg ikke han kan måle sig med mange af selv de små klubber i superligaen, der gør det bedre på det felt. Og det er vel en af hans (få) opgaver i klubben??

Ceres
      Bruger

jyhne skrev:
      Vi bliver næppe enige i denne debat, men kunne I ikke komme med nogle spillere, som BSN har hentet, der er blevet profiler i superligaen og dernæst solgt?

På det punkt mener jeg ikke han kan måle sig med mange af selv de små klubber i superligaen, der gør det bedre på det felt. Og det er vel en af hans (få) opgaver i klubben??

Poulsen blev jo kåret som året profil i Superligaen 2009, og er blevet solgt for et pænt millionbeløb og en stor sell-on klausul, på trods af at han lige var blevet opereret og var på krykker… Det var der næppe andre danske klubber der var lykkedes med i det her transfervindue… Lynge kunne jo bare "prale" af et millionsalg der nu viser sig ikke at have hold i virkeligheden, da AaB slet ikke fik solgt Michael Jakobsen, men kun sendt ham på udlån, med en købsklausul der ikke er bindende, hvis han bliver skadet, og/eller den Spanske klub bare fortryder…. det kan man da kalde amatørarbejde af AaB.

Men det er vel egentligt mere interessant, at se på de spillere BSN har hentet, og som knap fik spillet Superliga, men som han alligevel fik solgt for millioner… Tullberg, hentet gratis i Grenå og solgt for 7,5 millioner… Victor Pálsson et middelmådigt talent fra Island, der bare lige skulle omskoles for hurtigt, at udvikle sig til et stortalent som kunne sælges for millioner til Liverpool…. Emil Lyng, hentet i Kolding og rimelig hurtigt solgt videre for 4 mio. kr. til Lille i Frankrig….

Jeg er også sikker på, at vi kommer til at score kassen på Davit, som jo ene og alene er BSNs "opfindelse", da han blev hentet til klubben på trods af, at OP ikke kunne se det store lys i ham….
      .

jj
      Bruger

Thjaa var så een spiller, nemlig poulsen. De resterende du nævner blev aldrig superliga profiler. Ikke at det ikke er godt købmandskab i disse tre tilfælde. Jeg kan acceptere f.eks. graulund som en spiller der er hentet og er blevet en profil, han så være ikke solgt endnu.
      Så er der andre end poulsen?

Jonashojriis skrev:
      Nu har jeg gang på gang hørt om hvor dårlig Brian Steen Nielsen er. Det er ved at være for meget. Manden kæmper så en gal for at få spillerne solgt, så der kan komme lidt penge i vores kæmpe hul af en økonomi. Jeg synes det er tydeligt, at han ikke giver spillerne væk bare for sjovt. Flere af budene på JP blev ikke accepteret og det endte med et salg til 8 mio. og en videresalgs klausul på 30 % på en spiller, som er ude de næste to mdr. Hvad er der mere at forlange?

BSN har selvfølgelig en del af ansvaret for, at vi befinder os i 1. div. men han havde samlet et hold der burde kunne spille sig i top 5 i den bedste danske række. Samtlige spillere valgte dog at underpræsterede og vores træner var helt ude i hampen og forstod ikke sagens alvor for det var alt for sent (tror ikke det er gået op for ham endnu=)).
      Den eneste fejl BSN og resten af direktionsgangen begik var, at de ikke sparkede ER ud af vagten, da der stadig var tid til at vende skuden. Jeg tror dog, at de vurdere at der ikke var en kompetent afløser.

BSN har et hvidt hjerte og han prøver virkelig med utrolige få midler at samle et stærkt hold!! Han prøver at slippe af med alt den dødvægt han kan !! Det kan godt være Dioh ikke bliver solgt og kun ryger afsted på en lejekontrakt. Men så sparer vi da lønnen imens!!

Vi har nogen af landets bedst fans, men det begynder sq og halte lidt i modgang, dette kan dog skyldes de mange års modgang og derfor begynder fans måske at sige stop!! Men engang hvid altid hvid!

Kom nu op af stolen for fanden og vis tillid til spillerne og ikke mindst Brian Steen Nielsen og resten af direktionen. Vi rykker op til sommer og så tager vi den derfra !!

Kom så de hviiiiiiiiiiiiie!

ENIG – Meget enig!

jyhne skrev:
      Jeg kan acceptere f.eks. graulund som en spiller der er hentet og er blevet en profil, han så være ikke solgt endnu. Så er der andre end poulsen?

Jeg ved ikke helt om Lumb nåede at blive en superligaprofil ud fra din målestok, når han spillede bedst synes jeg han var på niveau med Poulsen og Graulund.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om du er igang med en omgang hyggebashing af BSN eller om der er et formål med galskaben i at bruge så lang tid på at skrive negativt om ham.

Har du forberedt en liste over alle andre sportschefer i Danmark med deres meritter, så vi andre kan indse hvor ringe BSN er?

Hvis du har forberedt sådan en liste, så husk lige at indføre et anslået beløb hver sportschef har haft at købe spillere for (for så tror jeg at BSN ser meget bedre ud på listen).

jj
      Bruger

Hyggebashing 🙂 hvis det dækker over at jeg gerne vil diskutere hans evner som sportschef, som jeg mener er minimale – uden at skrive den ene sviner efter den anden – så ja.
      Men det er også et forsøg på at forstå hvorfor så mange mener at han – fagligt – er guds gave til agf. Altså udfra hans præstationer.

Lumb er jo ikke et køb, men ok så er vi oppe på 1 + 2 halve.
      Flere?

jj
      Bruger

Og nej jeg har desværre ikke en liste, men hvis det er ok at sammenligne sig med fcn og se f.eks. så har de da gjort det bedre.

Jonashojriis
      Bruger

Jeg ved ikke om jyhne bare har bestemt sig for at alle køb der nogensinde er foretaget i AGF er BSN's og den nuværende direktions skyld. Der er lavet et hav af fejlindkøb gennem tiderne og BSN har da også lavet sin del. Men igen, så er det jo ikke en garanti at man giver et given million beløb for en spiller, at han slår til. Men kan vælge at se negativt på det eller se det som en del af sporten !! Jeg ved ikke om du har nogen du mener kunne gøre jobbet bedre. Kom med noget konstruktivt i stedet for hele tiden bare at afvise ethvert argument !

Bjarne V
      Bruger

Bliver igen igen overrasket over hvordan flere kan mene BSN er en udpræget succes…

Der er ingen tvivl om manden på nogle punkter har gjort det godt. Mener købene af Stephan, Benny, Jakob Poulsen – samt salgene af Lumb, samme Jakob Poulsen og Nando viser manden har format. Vi bliver gang på gang nævnt som "vinder" i dette transfer vindue, og er helt enig.

Dog kan en mand der er ansat til at få medaljer til Aarhus, ikke være en succes med 2 nedrykninger på få år – på ingen måde!

Og Bubber : Drop nu dit børnehvae niveau med hvad der er en fan og ikke er… Selvfølgelig skal jeg/vi/os have lov til at komme med konstruktiv krtik af klubben – giv mig en god grund til hvorfor ikke….

Jonashojriis
      Bruger

Nu kan jeg ikke huske præcis, hvornår BSN startede som sportschef men mener han spillede sine sidste kampe for AGF omkring 04/05 og vi rykkede ud i 05/06. Så hvordan kan man give BSN skylden for denne nedrykning !!

Jeg ved ikke om du ikke læser hvad der bliver skrevet på de forrige sider, MEN der bliver sagt at hvis kritikken er konstruktiv og sober så synes jeg den er i orden !! Men jeg har bare fået nok af at hører på latterlige kommentarer om klubben !!

Ved ikke om det er mig du hentyder til som bubber? Hvis der er, så ved jeg ikke hvem det er der er på børnehave niveau !!

Bjarne V
      Bruger

Jonashojriis skrev:

Ved ikke om det er mig du hentyder til som bubber? Hvis der er, så ved jeg ikke hvem det er der er på børnehave niveau !!

Nej, det var nu ikke dig jeg hentydede til, men du fik da godt nok sat mig på plads der, puha… Ked af at trække dig ned på mit børnehave niveau – tåbe.

jj
      Bruger

Nej jeg har bestemt ikke besluttet mig for at alt hvad bsn har gjort er en fiasko. Jeg synes at han har vist evnen til at sælge ukendte unge spiller for uhørt høje priser. Det er osse flot at han fik solgt Jakob selvom han ikke har vist noget efter sin skade. Man kunne selvfølgelig have fået mere for ham i sommer eller beholdt ham og set ham udvikle sig og blive dyrere.
      Nå det er sagt synes jeg at han mangler at vise at han kan lave en trup der kan bringe os i top5 for første gang siden 97. Jeg er glad for denne debat, da jeg synes der hæver sig over børnehave niveauet 🙂
      Jeg kan også overbevises om bsns evner men har endnu ikke hørt noget der overbeviser mig.
      Jeg hat spurgt til hans evner til at købe udvikle og sælge. men har intet hørt. Bortset fra jp. Hans ansvar er åbenbart ikke at vi ikke rykker ned (ja han var sportschef sidste gang), men hvad er det så?
      Lad os fastholde dette som en – efter min mening – seriøs debat.

jj
      Bruger

Og lad mig gentage mit spørgsmål: er vi bedre end se og fcn til at købe udvikle og sælge ?

Jonashojriis
      Bruger

Nej, det var nu ikke dig jeg hentydede til, men du fik da godt nok sat mig på plads der, puha… Ked af at trække dig ned på mit børnehave niveau – tåbe.

Flot kommentar !

Jyhne: Jamen han har ikke lavet flere decideret profiller, men samtidig synes jeg også de ukendte spiller handler til høje beløb er værd at tage med !! Men jeg synes at holdet var til mere i sidste sæson end vi viste og dette giver jeg træneren skylden for !! Havde vi fastholdt vores position i ligaen er jeg også 100 % sikker på der var sket flere og større handler både ind og ud !! Men dette er jo bare gisninger. Men jeg synes tit ansvaret bliver lidt fejlplaceret!!

Jeg synes også debatten bør forblive på et højere niveau !!

Bjarne V
      Bruger

Jonashojriis skrev:

Jeg synes også debatten bør forblive på et højere niveau !!

Kunne ikke være mere enig… Hvis vi nu leger du starter, så tager vi den derfra…

Ceres
      Bruger

Problemet er jo nok, hvem man giver skylden for nedrykningen og den manglende indkøbsstrategi. Da det er ledelsen der har det overordnede ansvar for valg af trænere og dermed også spillestil, så kan man ikke anklage BSN for at købe de forkerte spillere til bestemte positioner, da spillestilen jo hele tiden ændre sig… Det er de hyppige skift af trænere, der også giver et større gennemtræk af spillere, og det er der åbenbart nogle fans der ikke rigtigt forstår…
      .

Bjarne V
      Bruger

Ceres : Enig… Og det er jo altid nemmere at pege på den enkelte mand end kollektivet… Tror nu heller ikke ER ville været fyret, hvis Jens ikke var gået i selvmåls humør, eller hvis Steffen legede klovn i Haderslev i overtiden… Men ER der stod tilbage med ansvaret…

Christiano
      Bruger

Bjarne V skrev:
      Ceres : Enig… Og det er jo altid nemmere at pege på den enkelte mand end kollektivet… Tror nu heller ikke ER ville været fyret, hvis Jens ikke var gået i selvmåls humør, eller hvis Steffen legede klovn i Haderslev i overtiden… Men ER der stod tilbage med ansvaret…

Du sætter måske tingene lidt på spidsen, men jeg vil nu ikke klandre Staff for nedrykningen. Han reddede vores røv, et utal af gange, også i starten af efterårs-sæsonen, hvor holdet var flyvende, men forsvaret var ligeså skrøbeligt som under nedturen i foråret. Gjesing kostede vel egenhændigt 4 point, hvilket havde været nok til redning, så der kan jeg ikke sige dig imod.

Steen6372
      Bruger

Christiano skrev:
      Gjesing kostede vel egenhændigt 4 point, hvilket havde været nok til redning, så der kan jeg ikke sige dig imod.

Nu er det vel lidt firkantet at tælle op hvor mange point det koster, når den bagerste mand i et forsøg på at afværge en målchance laver selvmål. De selvmål var jo (også) et resultat af vores katastrofale måde at forsvare os på under ER. Så jeg synes det er urimeligt at gøre Gjesing til syndebuk for vores nedrykning.

Og med hensyn til BSNs bedrifter i tiden i klubben: Det jeg har sat meget pris på er, at vi under BSNs regeringstid har fået en slags strategi med vores spillertrup. Der blev netop IKKE længere købt 2. rangs svenskere/udlændige ind til truppen, da vi var ved at få samlet et slagkraftigt hold. Der blev/bliver satset på unge talentfulde spillere og dertil blev der indkøbt reelle forstærkninger som JP, Nando, Benny og Dan T. Man kan så diskutere om de alle har slået til, men strategien har været den rigtige, efter min mening. Vi er så bare blevet bombet 2-3 år tilbage af det katastrofeforår.

Det der undrer mig lidt i Jyhnes kritik er at der ikke bliver sammenlignet med forholdene i klubben før BSN og nu. Det i sig selv burde være nok til at få øjnene op for hvad der er sket de sidste år. Og hvad angår salg af spillere, så er det ikke kun AGF der har oplevet et dødt transfermarked de seneste par år. Og vigtigst af alt har vi stadig en trup med stor potentiel salgsværdi. Her tænker jeg på spillere som Davit, Sloth, Kasper P., Krabbe, Stehan P. og Sanel, som alle bør slå igennem for alvor de næste par år. Udover at vi stadig kan håbe at spillere som Dioh, Nando og Jakob P. kan genvinde tidligere styrke hos nye klubber, og dermed bidrage til vores klubkasse.

Jeg kunne efterlyse lidt, hvad det er man forventer at en anden sportschef skulle gøre bedre end BSN? Jeg kan i princippet godt følge tankegangen, at nu er vi rykket ned og så pege på den "sportsligt ansvarlige" og sige "duer ikke, væk, men er det ikke netop bare en fortsættelse af mange års dårligdomme i denne klub? Nu tager den øverste ledelse ansvar, og bakker op bag den sportslige strategi.

Problemet med at fyre BSN er vel, at man dermed også siger: "Nej, vi vil ikke (med vores beskedne økonomi) satse på en strategi, hvor vi udvikler egne spillere, og køber spillere udefra, som kan gå direkte ind som bærende spillere på holdet". I stedet vil vi … Her kan Jyhne m.fl. passende komme med forslag.

Det er fair nok, hvis man hellere vil satse på at få et rent købehold af færdigudviklede spillere som FCK, OB m.fl. ikke kan bruge, mens som dog kan levere på et rimeligt Sas-liga niveau, som f.eks. SønderjyskE. Personligt foretrækker jeg dog vores nuværende sportslige strategi til hver en tid, selvom vi nu også har set hvor sårbart et så ungt hold er, når de bærende spillere er skadede.

Viser 53 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.