Rygtebørs + Evt nye spillere.

Forside Fora AGF Rygtebørs + Evt nye spillere.

Viser 49 svartråde
  • Forfatter
      tuk
      Bruger

Personligt håber jeg at vi får Peter Løvenkrands til januar.
      Han er den kantspiller vi netop har brug for. Han håber selv på at skifte til januar da han ikke får noget spilletid i Schalke. Han er kontraktfri til sommer så kan fra januar frit forhandle med andre klubber uden at Schalke blander sig. Alt dette lagt sammen bør han kunne hentes til en fornuftig pris. Hvad mener i?

Mancini
      Bruger

Han vil klart være en forstærning, men tror ikke det er realistisk. Der er med garanti andre tyske eller hollandske klubber der står foran os i køen.
      Men hvor lang tid har han været ude? Tænker på mulighederne med forskerordning…

Har han iøvrigt ikke "flirtet" med FCk flere gange tidligere??

vestpeder
      Bruger

Fuldstændig urealistisk! Hvorfor skal der startes en tråd hver gang en spiller er på fri transfer?!!!!!!! Virkelig frustrerende, især når det er nogle fuldstændig useriøse bud der kommer!!!!!!!!!!!!!!

Ja, vi klarer os godt for tiden, men klap hesten, vi kan altså ikke tro vi kan hente spillere i landsholdsklassen, når vi, inderst inde godt ved at det er fuldstændig urealistisk og utopisk.

Steen6372
      Bruger

Ja det kunne være dejligt at få samlet alle de her forslag i én tråd. Men dette forslag er vel ikke "fuldstændig urealistisk og utopisk", som vestpeder skriver.

Vi taler om en spiller der ikke får spilletid i sin tyske klub. Stamspiller på landsholdet kan man vel heller ikke kalde ham. Tidligere i denne sæson har vi set Kasper Bøgelund (AaB) og Brian Priske (Vejle) skifte tilbage til dansk fodbold. Og med en placering som nr. 5 i ligaen er vi da mere attraktive end vi har været længe. Tror da også at han er billigere at købe end Leon f.eks. er.

Manden fylder desuden 29 i januar, og man kan næppe forvente at sælge ham videre efter næste kontraktperiode. Det vil også påvirke prisen. Han har været i udlandet siden år 2000, så han er selvfølgelig klar til en forskerkontrakt.

BergMania
      Bruger

Tja jeg tror ligeså meget på denne som på Leon…

Messi
      Bruger

MEGET usandsynligt, men ikke helt urealistisk. Nando og Jakob P overraskede mig meget, så under de rette omstændigheder er det ikke umuligt. Men Leon er mere sandsynlig. Han er GF'er. Det er mere sandsynligt at Løvenkrans ender i en større klub, hvis han kommer hjem

zcml
      Bruger

Tja! Nu var der nok ikke mange, der kendte til Nando før vi købte ham, men ellers ville de fleste nok ha' sagt at han var urealistisk i samme grad som Løvenkrands, at hente til klubben, hvis nogen havde foreslået ham.

Problemet med Løvenkrands er, at der, af logiske grunde, er rigtig godt kendskab til ham herhjemme.
      Dog kan eg ikke se, hvilke af de danske klubber, der vil være mere attraktive for ham, der i samme grad mangler en venstre fløj som os.

Brøndby har lige hentet Jan Kristiansen samt Krohn-Dehli, der også kan spille pladsen.

FCK er godt nok aldrig let at blive kloge på, da de tit køber spillere til pladser, hvor de er godt besat, men med mindre Grønkjær ikke kommer igang igen efter sin skade, eller Hutchinson bliver solgt, så har de vel heller ikke behov for en ny venstre fløj.

OB mangler en rigtig venstre fløj efter salget af Borring, men omvendt har jeg svært ved at se Løvenkrands passe ind i det system de spiller.

FCM har jo lige købt Borring.

AaB og Randers er hold som vi burde kunne konkurere på lige fod med. Dog har AaB fordel af at de skal spille UEFA-Cup, men har vel pt. flere spillere til pladsen. Og Randers har lige hentet Mikkel Bechmann.

Så hvis han vender tilbage til Danmark syn's jeg vi har en fair chance, men han vælger nok en lidt mindre udenlandsk klub, evt. en tilbagevenden til Glaskow.

Der er dog også lige den ting, at Løvenkrands, ligesom ved OB, heller ikke vil være en optimal spiller for os, hvis ER vil benytte diamant midtbane, hvilket jeg ikke helt kan forstå, da han jo gerne vil spille offensivt fodbold. og det syn's jeg sjældent man ser med de hold, der bruger dette system. Derimod plejer de at spille mere kontrolerende.

Emil_G
      Bruger

@vesterpeder
      Jeg tror ikke du har den fjerneste idé om hvordan folk udenfor AGF ser på klubben. Alle kan se at det er en klub i fremgang og med større ambitioner, og det kan spillere uden kontrakt også. Peter L kunne godt bruge et år eller to i det århusianske for at give sin karriere et lille kick i den rigtige retning. (spilletid)

LL86
      Bruger

Sindssygt useriøst… ALLE klubber i SAS-ligaen vil være ude efter ham, og der er i hvert fald 4 klubber, måske 5 foran i køen. FCK, BIF, OB, FCM og evt. AAB p.g.a. uefa cup

Ja for fanden da, lad os nu grave os ned, og lade være med på nogen måde at sætte overliggeren højt. Klubben skal da bare være god nok til at sælge sig selv, som de f.eks tydeligt har været med howard, så er alt sq muligt.

Det er sq da for kedeligt at pege fingre, og sige urealistisk, hvergang en spiller bliver nævnt, sæt da for fanden overliggeren højt, og send signalet, jamen hey hvis bif kan få ham, så kan vi sq også. Det er den her mentalitet med at tingene er urealistiske, og umulige der gør at vi endnu ikke er et tophold, Tro dog på det!!! For det kommer til at ske i løbet af 3 år, at vi kommer derop hvor det er sjovt, prøv bare at se, hvor klubben har rykket sig de sidste 3 år. Ingen havde vel for 3 år siden troet på at vi kunne tiltrække poulsen, nando williams howard og thomasen….nu er det på tide at rykke endnu en tak…..

TRO PÅ DET!!

vieri
      Bruger

Løvenkrands er da en spændende spiller og det kan ikke afvises , at han kunne overveje at vende tilbage til Danmark. Men her er der nok mindst 4-5 klubber der står foran os i køen prestigemæssigt og økonomisk. Desuden var Glasgow Rangers meget interesseret i ham ved sidste transfervindue, og de ville nok være Løvenkrands's 1 prioritet.

Kaad
      Bruger

Løvenkrans er urealitist.. slut prut!!

håber på Sharbel Thuma!! det kunne være kanon!!

nå OT hvad er blevet redigeret i første indlæg Emilfu??

Emilfu
      Bruger

Overskriften? [think]

LL86
      Bruger

NeverSmokeAlone skrev:
      Ja for fanden da, lad os nu grave os ned, og lade være med på nogen måde at sætte overliggeren højt. Klubben skal da bare være god nok til at sælge sig selv, som de f.eks tydeligt har været med howard, så er alt sq muligt.

Det er sq da for kedeligt at pege fingre, og sige urealistisk, hvergang en spiller bliver nævnt, sæt da for fanden overliggeren højt, og send signalet, jamen hey hvis bif kan få ham, så kan vi sq også. Det er den her mentalitet med at tingene er urealistiske, og umulige der gør at vi endnu ikke er et tophold, Tro dog på det!!! For det kommer til at ske i løbet af 3 år, at vi kommer derop hvor det er sjovt, prøv bare at se, hvor klubben har rykket sig de sidste 3 år. Ingen havde vel for 3 år siden troet på at vi kunne tiltrække poulsen, nando williams howard og thomasen….nu er det på tide at rykke endnu en tak…..

TRO PÅ DET!!

Du har ret… Lad os i samme omgang forsøge at signe Ronaldo… Han er eftersigende træt af at være i England..

Én ting er at være optimist, men derfor behøves man ikke være naiv.

Groggster
      Bruger

LL86 skrev:

NeverSmokeAlone skrev:

TRO PÅ DET!!

Du har ret… Lad os i samme omgang forsøge at signe Ronaldo… Han er eftersigende træt af at være i England..

Én ting er at være optimist, men derfor behøves man ikke være naiv.

Det var godt nok en latterlig sammenligning, du lige fik disket op med der.

Lige netop i tilfælde af Løvenkrands vil jeg bestemt ikke kalde det naivt at tro, at AGF kan tiltrække en spiller som ham. Han har døjet med skader, han får ingen spilletid, han er efterhånden 28 og han er slet ikke inde landsholdsvarmen i samme omfang som tidligere. Sådan som jeg ser det, er Løvenkrands ikke en mere urealistisk spiller at trække til klubben end eksempelvis Bergvold, Leon Andreasen eller Nando. Og de to førstnævnte er da ikke blevet skudt så umiddelbart i sænk? Forklar mig forskellen…

LL86
      Bruger

Forskellen er at Leon har en tilknytning til klubben i forvejen, og at Bergvold langt fra har vist samme niveau som Løvenkrands.

Groggster
      Bruger

LL86 skrev:
      Forskellen er at Leon har en tilknytning til klubben i forvejen, og at Bergvold langt fra har vist samme niveau som Løvenkrands.

Hva' er det lige for et niveau, Løvenkrands har vist? Han spiller ikke i Schalke 04.

Bergvold er anfører (sidst jeg tjekkede) i Livorno, og her er de da rigtig godt tilfredse med ham – han er fast mand.

Jeg siger ikke, at Bergvold er bedre end Løvenkrands, men blot, at Løvenkrands ikke er mere urealistisk overhovedet.

Edit: man overvejer at gøre ham til anfører, undskyld.

zcml
      Bruger

@ LL86

At sammenligne Løvenkrands med Ronaldo er sgu da som at Sammenligne Steffen med eks. Casillias.

Ok. de er begge målmænd og har vist nok også nogenlunde samme forcer, men der holder lighederne også op!
      Steffen er en spiller med et habilt liga-niveau, og er på sine bedste dage god nok til at kunne være med i toppen, men bundniveauet er stadig for lavt i nogle omgange.
      Cassilias derimod er pt. en af verdens bedste målmand. Han var nok den bedste under sommerens EM.

Nej, at hente Peter Løvenkrands til klubben er ikke urealistik. Usandsynligt måske, men ikke urealistisk.

martinf
      Bruger

Er ikke sikker på, at Løvenkrans må spille uefa cup, når han kommer fra Schalke, som også er med i turneringen.
      Hvis han er registreret hos Schalke's Uefa cup trup, så må han ikke spille for AAB's.
      Jeg indrømmer, at han virker en anelse urealistisk. Men jeg syntes, at dette efterår har budt på mange positive overraskelser, så hvorfor ikke.
      Men jeg husker også noget med, at Rangers var interesseret i, at hente ham tilbage.

kygstarr
      Bruger

så lad os da debatere touma eller poulsen. er nogle af disse så relevante? udover dem så ku jeg da godt drømme lidt om bergvold

vieri
      Bruger

Af de 2 Poulsen eller Touma tror jeg mest på Touma. Simon Poulsen ville være for dyr at købe (15 mill + ) , Sharbel Touma er derimod efter hvad jeg har hørt faldet i unåde hos B. Mönchengladbach og træner med deres u23 hold pt. Træneren Hans Meyer har sagt at Touma ingen fremtid har i klubben. Derfor må de formodes at være parate til at slippe ham for en rimelig sum .
      Han er 29 år og kantspiller (ved ikke om han spiller højre eller venstre).
      har ikke fået meget spilletid i år , Men han havde et par rigtig gode sæsoner i Twente senest i 2007. Så umiddelbart en interessant spiller der nok ikke er for dyr i transfer.

Martin Bergvold er også en rigtig spændende spiller , dog ved jeg ikke om han kan spille venstrekant , eller om Livorno vil slippe ham nu og her for et beløb vi kan betale…

Texefar
      Bruger

Bergvold spillede mest venstre midt for FCK, men han mente at hans bedste plads var centralt. Han spillede, så vidt jeg husker, også bedst der. Han er ikke den typiske ER kantspiller med masser af fart i støvlerne og snævre driblinger, men en kombinationsstærk og super intelligent spiller med et godt venstreben.

jeppe85
      Bruger

Glem alt om Leon.. Hvertfald i denne omgang:D

http://www.bold.dk/nyt/Leon-AGF-eneste-mulighed-i-Danmark

OnlyAGF
      Bruger

Øv.. du var lige hurtigere end mig…

Bergvold vil jeg syntes var rigtig fornuftig… Tror ER kommer til at satse på Feilhaber og Kari centralt.

Så er der vel kun venstrekant tilbage, men er Bergvold for dyr?

Emil_G
      Bruger

ER henter nogle nigerianske talenter 😀
      Det bliver konge 😉

Gazza
      Bruger

Tror ærlig talt Bervold er godt tilfreds i Italien, han har fået rimelig spilletid i Serie B!

Ville ellers have været et rigtigt interessant emne.

vestpeder
      Bruger

Bergvold ville være klasse!
      Når der har været snak om at hente en reservemålmand, ja måske ligefrem en målmand der kan true Staff om pladsen, hvad så med Kasper Ankergreen? Han er en utrolig god målmand og Erik Rasmussen har før været ude efter ham: http://avisen.dk/ankergren-flirter-med-midtjylland_87791.aspx
      Ikke at jeg mener vi bør købe en der kan true Steffen Rasmussen i målet, synes sådan set bare vi skal satse på Rask, men Ankergreen er da et alternativ? Hvad siger i?

vestpeder
      Bruger
      Steen6372
      Bruger

Jeg kan ikke se, hvorfor Steffen skulle være fredet. Nå jo, han er vores anfører. Fantastisk argument. Mener i hvert fald at vi som minimum skal have en ny målmand som kan presse Steffen. Tror jeg også er planen. Hvis vi bare ville have fred og ro på posten, kunne vi lige så godt have forlænget med Hyldgaard.

Prinz
      Bruger

Hvad med Lyngbys Kim Aabech. Han har da klassen til at spille off.midt venstre kant. 25 år. OK spiller efter min mening.

tuk
      Bruger

Prinz skrev:
      Hvad med Lyngbys
      Kim Aabech. Han har da klassen til at spille off.midt venstre kant. 25 år. OK spiller efter min mening.

Du svarer selv på spørgsmålet. Han er en OK spiller men heller ikke bedre. Han er slet ikke en top-fem spiller(læs: top-fem i suppen). Mere er der ikke at sige til det.

Prinz
      Bruger

Avis 15.12.2008

Så kom da hjem til vores ikke eksisterende venste kant Martin, når man tøver med at forlænge din kontrakt:

http://www.bold.dk/nyt/Fiorentina-toever-med-Joergensen-forlaengelse

:k:k:k:k:k:k:k:k:k

Ps. bare synd at GF og BSN har smækket pengekassen i

Stoei
      Bruger

Ja, nu eller aldrig Martin 😀

banner007
      Bruger

Theis Rasmussen som reservekeeper?

Anonym

Hvis Gjesing smutter kunne Rasmus Würtz så være en mulighed? Især hvis vi får solgt Kari eller Lucena til sommer? Det ser nemlig ud til at FCK har prøvet af sende ham til Esbjerg! Selvom Würtz ikke har vist niveau kunne det være fantastisk at se ham blomstre op i AGF som defensiv midtbanespiller i en diamant! Spørgsmålet er blot om vi skal slå til nu, eller om det er for sent til sommer – og om vi overhoved har råd? Så gerne en rotation der sendte Vingaard til FCK, Lucena med Ove til Esbjerg og Würtz til AGF. Men jeg drømmer vist!

Kilde: http://www.jv.dk/artikel/571350

zcml
      Bruger

Slojder skrev:
      Hvis Gjesing smutter kunne Rasmus Würtz så være en mulighed? Især hvis vi får solgt Kari eller Lucena til sommer? Det ser nemlig ud til at FCK har prøvet af sende ham til Esbjerg! Selvom Würtz ikke har vist niveau kunne det være fantastisk at se ham blomstre op i AGF som defensiv midtbanespiller i en diamant! Spørgsmålet er blot om vi skal slå til nu, eller om det er for sent til sommer – og om vi overhoved har råd? Så gerne en rotation der sendte Vingaard til FCK, Lucena med Ove til Esbjerg og Würtz til AGF. Men jeg drømmer vist!

Kilde: http://www.jv.dk/artikel/571350

Så hellere Würtz til Esbjerg og Vingaard til AGF.

Würtz er godt nok umiddelbart bedre end Kári (det var han i hvert fald i AaB-tiden), men siden skiftet til FCK har jeg faktisk ikke rigtigt set noget til ham.
      Han har været skadet det meste af tiden. Og at de nu forsøger at sende ham til Esbjerg må betyde, at han er klar igen (ellers ville det nok være svært at sælge ham), men han har været væk længe, så hvor god er han rent faktisk nu?

tuk
      Bruger

Her er et fornuftigt (efter min mening B)) bud på en forstærkning til vores kanter.
      http://www.bold.dk/nyt/Charlton-dansker-paa-klubjagt
      Martin Christensen 21 år. Blev i sin tid solgt til Charlton for 2.5 mio. Er eftersigende desperat for at få spilletid/komme til ny klub.

spillerens agent, John Sivebæk håber, at Charlton vil lade ham gå for en billig penge, hvis ikke gratis.

Hvad mener i om ham?

Utzon
      Bruger

Jeg tror sgu ikke at han har hvad der skal til 🙂 Han er den type spiller der ender som halvfast mand i Søndertyske eller FCN..

mathias
      Bruger

Har set en u-21 kamp med Polle og han imponerede mig bestemt ikke.

zcml
      Bruger

mathias skrev:
      Har set en u-21 kamp med Polle og han imponerede mig bestemt ikke.

Polle hvem?

Anonym

tuk skrev:
      Her er et fornuftigt (efter min mening B)) bud på en forstærkning til vores kanter.
      http://www.bold.dk/nyt/Charlton-dansker-paa-klubjagt
      Martin Christensen 21 år. Blev i sin tid solgt til Charlton for 2.5 mio. Er eftersigende desperat for at få spilletid/komme til ny klub.

spillerens agent, John Sivebæk håber, at Charlton vil lade ham gå for en billig penge, hvis ikke gratis.

Hvad mener i om ham?

Martin Christensen har helt klart fremtiden foran sig – men knægten finder sig bedst til rette på højrekanten, og der har vi Jakob Poulsen. Jeg ser det derfor lidt som en unødvendig – og nok ikke billig forstærkning!

Anonym

zcml skrev:
      Würtz er godt nok umiddelbart bedre end Kári (det var han i hvert fald i AaB-tiden), men siden skiftet til FCK har jeg faktisk ikke rigtigt set noget til ham.
      Han har været skadet det meste af tiden. Og at de nu forsøger at sende ham til Esbjerg må betyde, at han er klar igen (ellers ville det nok være svært at sælge ham), men han har været væk længe, så hvor god er han rent faktisk nu?

Wurtz har helt klart ikke slået igennem i FCK. Jeg tror det dels skyldes uheldige skader samt en forventning om at han skulle være den nye Linderoth fra dag et. Jeg synes derimod at han tidligere har vist et meget flot topniveau og en stabilitet i Aab der gør at jeg meget godt kunne se ham som vores svar på Salami.

zcml
      Bruger

Slojder skrev:

zcml skrev:

Wurtz har helt klart ikke slået igennem i FCK. Jeg tror det dels skyldes uheldige skader samt en forventning om at han skulle være den nye Linderoth fra dag et. Jeg synes derimod at han tidligere har vist et meget flot topniveau og en stabilitet i Aab der gør at jeg meget godt kunne se ham som vores svar på Salami.

Jo, han har klart vist sig god tidligere, og FCK er nok ikke den letteste klub, at komme tilbage fra efter en skade (de køber jo bare en ny spiller), men var usikker om det kun var skader, der har holdt ham væk, eller rettere, hvor meget har det sat ham tilbage i niveau, at være væk fra top-fodbold så længe?

Nu kom Martin Laursen godt nokstærkt tilbage efter en skade, hvor mange nok troede at hans karriere var vedat være forbi, og har siden været en af de allerbedste centerbacks i Premier League, men han er også er særtilfælde.

Self. kan Wurtz komme tilbage, hvis han er/bliver helt skadesfri, men hvor længe vil det tage?
      Han kunne dog sagtens være et bud på en erstatning for Kári, men det må være op til én med mere indblik, at vurdere, om han er en man kan satse på.

Anonym

Selvfølgelig skal det være fagfolk der skal vurdere om og ikke os sofatrænere der har indblikket. Jeg så enkelte minutter da FCK slog Brugge hvor Wurtz fik nogle minutter og egentlig gjorde det fornuftigt. Selvfølgelig har han ikke Aab niveauet – men jeg tror faktisk (hvis han holder sig skadesfri) at han kan nå det igen hvis han kommer til en klub der er villige til at satse på ham! – nu mener jeg heller ikke at Wurtzs skader i form af sportsbrok er af samme alvor som f.eks. Laursens skadet knæ. Men mon ikke FCK stadig ønsker at holde på ham så længe de reelt kun har Thomas Kristensen og Hjalte Bo centralt – selvom Vingaard og Kvist selvfølgelig også kan spille der. Anyways bliver det vist også kun aktuelt hvis enten Lucena eller Kari sælges.

Utzon
      Bruger

Jeg er bare bange for at hvis han kommer til AGF ender han i en kørestol 🙂

hamtaroagf
      Bruger

Har fået af vide af en som kender Allan k meget godt at han skifter til os til sommer..[think]

hamtaroagf
      Bruger

Derfor vil AGF også prøve at holde Lumb til sommer, men 12 klubber har spurgt til ham deribland Liverpool og Arsenal.. Det er en kilde meget tæt på ham selv.. Tro på det eller lad vær 😉

h-aaen
      Bruger

Så blev løvenkrands degraderet til 2. holdet i schalke

http://www.bold.dk/nyt/Schalke-degraderer-Loevenkrands

Ja det er nok ikke realistisk, men det har vi jo sagt før, og mon ikke han kan smutte gratis? Han har kontrakt udløb til sommer og de vil nok gerne slippe af med hans løn.

Han ville nu passe godt ind på vores venstre kant. Men som der tidligere er nævnt i denne tråd er der nok andre klubber der står foran os.

Og alt dette har jeg fra en meget pålidelig kilde 😉

BergMania
      Bruger

haha well hellere løvenkrands end gravesen 😀

Offersen
      Bruger

løvenkrands er alt for dyr i løn. Desuden er jeg langtfra imponeret angående hans præstationer. Han var piv ringe i sidste sæson de gange han fik chancen, så forstår godt hvorfor schalke har indset han ikke er vær at satse på. syntes ikke en mand som er blevet kåret som den mest dovne spiller (dvs. den spiller som er gået ind i færrest nærkampe) i bundesligaen fortjener at bære den hvide trøje.

vi skal ikke tilbage til de dage med lejesvende og spillere som ikke har hjertet med klubben.[think]

Viser 49 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?