Rygte: JP til Köln for 15-18 mio. kr.

Forside Fora AGF Rygte: JP til Köln for 15-18 mio. kr.

Viser 37 svartråde
  • Forfatter
      thomsen89
      Bruger

Herren som jeg mener er genial er bare vores alle sammens sportschef i Danmarks bedste klub…. trods alt!! 😀

BSN skulle angiveligt have solgt JP i vinter på en forhåndskontrakt til 1 FC Köln… Prisen skulle være mellem 15- 18 mio. kroner. Det eneste som kan forhindre dette skifte til tysk fodbold er hvis f.eks der kommer en klub og betaler mindst 25 mio. kroner for JP… Tyskerne har ikke råd til at betale mere end hvad deres aftale lyder på, men altså hvis der kommer en anden klub og betaler "mindst" 25 mio så er tyskernes aftale ophævet…

Det syntes jeg er en meget genial aftale af den kære BSN… Specielt når vi lige er rykket ned og man ikke kan forvente at få mange penge for vores spillere i denne situation.. Der kan måske komme bud på JP, efter han har spillet en kanon VM slutrunde…

Jeg syntes det er rigtig fedt, især når Åbrink i "ren fodbold snak" siger at man ikke kan få meget mere en ca 15 mio for JP, BF og hvem han nu eller nævnte i programmet ….

Det lyder da interessant. Kan du evt. angive en (pålidelig) kilde?

arsenal
      Bruger

rap rap rap

Replay
      Bruger

Hvorfor kommer sådanne indlæg altid fra personer, som skriver et af deres 1 indlæg?

Kilde?

thomsen89
      Bruger

@ Rastapopoulos: – tror sgu ikke du kender ham for det er min bror som har kontakten… Hørt gennem sit job via en som "skulle" have kontakt og kenskab til JP…

@ arsenal: – muligt, hvem ved.. men jeg syntes det er en fed aftale hvis den holder vand… Og nu er det jo ikke mig som har postet 222 mere eller mindre (u) seriøse indlæg herinde… Kommer med det som jeg syntes er interessant og ikke andet..

xhxn
      Bruger

thomsen89 skrev:
      @ Rastapopoulos: – tror sgu ikke du kender ham for det er min bror som har kontakten… Hørt gennem sit job via en som "skulle" have kontakt og kenskab til JP…

@ arsenal: – muligt, hvem ved.. men jeg syntes det er en fed aftale hvis den holder vand… Og nu er det jo ikke mig som har postet 222 mere eller mindre (u) seriøse indlæg herinde… Kommer med det som jeg syntes er interessant og ikke andet..

—————

Respekt hvis det passer….

Replay
      Bruger

Jeg håber du har ret, men det er bare rigtig "troll" agtigt, når det er en person der aldrig rigtigt har skrevet før.

arsenal
      Bruger

Giver ikke meget for one-liner skribenter der poster diverse rygter, uden at der samtidig foreligger kildehenvisninger…useriøs…har også hørt at Real Madrid og Barcelona kæmper om Graulunds underskrift til en værdi af ca. 230 mio. kr, har desværre hverken link eller kilde…jøsses

GF karma
      Bruger

Det er sgu løgn… Hvis det passede, var det sluppet ud tidligere.

thomsen89
      Bruger

@ Replay: – sgu ked af det, men én gang skal jo værre den første… Og jeg ville ikke bruge min tid på det hvis jeg ikke selv troede det kunne være en realistisk mulighed… For er der en som kommer med overraskelser hele tiden så er det BSN… Tror ikke der er mange af de handler som han har gjort, som var gættet på forehånd.. Derfor dette indlæg er lavet på baggrund af disse tanker og evt. endelig få nogle af BSN's geniale "handler" på bordet inden de bliver offentlig..

@ arsenal: – Har sgu intet respekt for personer som dig der bare skal piske en stemning op hver gang du kan få lov til det. Det var jo en mulighed ligesom med fjernsynet at du bare kan holde dig væk!! … men den bedste medicin er vel at ignorere dig…. KNALLERT!!!

grind88
      Bruger

@thomsen89

Du fortæller ting, som er usande, og det er meget meget væmmeligt. (Men det ku være fedt, hvis du har ret)

Ceres
      Bruger

Det lyder desværre mere som den berømte fjer der blev til 10 høns… men det er ikke helt forkert, at Köln afgav et (nærmest fornærmende ringe) bud på Poulsen i det seneste transfervindue… mener det var 1 mio. Euro (7,5 mio. kr.) … om der så blev forhandlet yderligere det ved jeg ikke.
      .

Hornbek
      Bruger

Håber det er rigtigt.. I så fald ville det være noget af et scoop. Ellers tror jeg næppe vi ku få mere end 20 mio.

Budtz4ever
      Bruger

Det er korrekt , jeg har også hørt dette rygte udefra 🙂
      Poulsen skulle være på vej til Köln – skrev det også i replikboksen i søndags 🙂

LL86
      Bruger

Jeg ved intet om hvorvidt der er lavet en forhåndsaftale, men har også hørt rygter om at der har været kontakt med Köln (også udover det famøse 1 mio. € bud). Jeg synes ikke det lyder totalt urealistisk, selvom jeg vil se det før jeg tror det.

Ceres
      Bruger

thomsen89 skrev:
      BSN skulle angiveligt have solgt JP i vinter på en forhåndskontrakt til 1 FC Köln… Prisen skulle være mellem 15- 18 mio. kroner. Det eneste som kan forhindre dette skifte til tysk fodbold er hvis f.eks der kommer en klub og betaler mindst 25 mio. kroner for JP… Tyskerne har ikke råd til at betale mere end hvad deres aftale lyder på, men altså hvis der kommer en anden klub og betaler "mindst" 25 mio så er tyskernes aftale ophævet…

Jeg synes der er noget der ikke rigtigt hænger sammen… for Lazio fik jo rent faktisk lavet en aftale med AGF om, at købe Poulsen for 3 mio Euro (22,5 mio. kr.) så sent som sidst i januar….. så AGF kan tilsyneladende godt sælge til andre for de 22,5 mio. kr… og det giver heller ingen mening, at lave en forhåndskontrakt, hvis ikke den er godkendt og underskrevet af Poulsen selv.. og hvorfor skulle han det, når der kan dukke bedre tilbud op efter VM (han sagde jo også nej til Lazio ).

Jeg vil dog ikke afvise, at der kan være lavet en forhåndsaftale mellem AGF og Köln, så Köln forpligter sig til at byde til en fastlagt pris, hvis Poulsen altså siger ja til aftalen, og der ikke kommer andre bud der er større…. eller med andre ord, så har Köln muligvis forkøbsret så længe prisen ikke overstiger de 15-18 mio. kr.
      .

markk
      Bruger

Nu kan de jo også være vinter i februar marts og til dels helt i april Makker!!!

vagabonden
      Bruger

har ogsaa hoert at Soeren lerby skulle vaere den nye traener i gf :):):);)

BergMania
      Bruger

vagabonden? hvor har du hørt det?

Jeg har hørt Kjeld Bordingaard

sir alex
      Bruger

Dioh Williams til Chelsea for 1,8 milliarder.

Kilde: Prebber fra "Den Hvide Hest".

aske
      Bruger

Drenge, det der var sjovt for 5 år siden, kan vi ikke have en tråd om rygter, uden at den skal spoleres?

Jeg synes det er fint at nogen skriver hvad de har hørt, så skal jeg selv nok sortere i om jeg synes det er seriøst eller ej.

Aske

Lylle
      Bruger

Kilde: Prebber fra "Den Hvide Hest".

Alt hvad man hører derinde er 100% sandt, ligesom alle andre steder i Jægergårdsgade – så fedt nok ; )

Ceres
      Bruger

markk skrev:
      Nu kan de jo også være vinter i februar marts og til dels helt i april Makker!!!

men man kan ikke lave bindende aftaler med spillere mellem transfervinduerne, og Poulsen sagde nej til Lazio et par dage før vinduet smækkede i den 1. februar, så der er ingen chance for, at Köln har fået lavet en aftale med både AGF og Poulsen, på så kort tid… det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre, når man først skal forhandle med begge parter.
      .

zcml
      Bruger

Jeg mener nu jeg har set flere eksempler på aftaler/køb foretaget udenfor transfervinduer (f.eks. har Vejle lige skrevet kontrakt med Anders Clausen fra Hvidovre. Og transfervinduet er mig bekendt ikke åbnet endnu). Skiftet kan bare ikke ske udenfor transfervindue!

Ceres
      Bruger

zcml skrev:
      Jeg mener nu jeg har set flere eksempler på aftaler/køb foretaget udenfor transfervinduer (f.eks. har Vejle lige skrevet kontrakt med Anders Clausen fra Hvidovre. Og transfervinduet er mig bekendt ikke åbnet endnu). Skiftet kan bare ikke ske udenfor transfervindue!

Man kan godt forhandle og skrive kontrakt med en spiller uden for transfervinduets åbning, hvis han allerede er kontraktløs, eller kun har et ½-år tilbage af sin kontrakt og dermed er fri til at forhandle til anden side, men det er jo ikke det vi taler om her.

BSN havde længe travlt med, at forhandle med nogle meget genstridige Italienere, tæt på transfervinduets lukning, og derefter forhandlede Italienerene videre med Poulsen, som så sagde nej kort før transfervinduets lukketid…

Den aftale med Köln der bliver præsenteret i denne tråd, virker ret kompliceret, da den kræver en bindende aftale mellem både AGF, Köln og Poulsen … Jeg næger også at tro på, at Poulsen lige efter forhandlingerne i Italien og kort før lukketid i transfervinduet, pludselig fraskriver sig muligheden for, at finde en anden og bedre klub efter VM, hvis bare Köln hoster op med 15-18 mio. kr. til AGF… det giver absolut slet ingen mening, når han siger nej til Lazio få dage tidligere… Köln jo betemt ikke er nogen storklub, og de var heller ikke sikre på, at undgå nedrykning på daværende tidspunkt, så hvorfor afskrive muligheden for, at finde noget meget bedre efter VM ?.
      .

Fernando
      Bruger

jeg synes faktisk BSN er en fantastisk købmand, og derfor skulle det ikke undre mig, hvis han havde indgået en sådan aftale.

Men er der en eller anden som kan forklare mig, hvad køln skulle have ud af at indgå en sådan aftale. Den vil være god for JP og GF, men hvorfor skulle køln indgå den – andre kan jo bare komme og byde over eller jp kunne sige nej. Det lyder underligt

Maradona
      Bruger

Jeg har aldrig hørt om at man ikke må forhandle uden for transfervinduerne, eksempelvis kan det nævnes at David Villa har lavet en aftale med Barcelona, han kan naturligvis ikke registreres før vinduet åbner 1/7, men aftalen er jo lavet, på trods af at han har/havde 4 år tilbage med Valencia.
      Köln kan vel fint have lavet en aftale om at deres bud på 15-18 mio skal accepteres til sommer, kommer der ikke højere bud end det, har de første option, kommer der højere bud står det AGF frit for at acceptere dem også.
      Jeg tvivler på at Poulsen har forhandlet en kontrakt på plads og i så fald, kan han vælge ml. de evt købere med højere bud.

Som jeg ser det ville en sådan aftale give mening for alle.
      BSN har udtalt at det hele tiden har været mening at JP skal sælges til sommer. Med denne aftale er man sikker på at få mindst ét bud, såfremt JP skulle have floppet i foråret og ikke var kommet med til VM.
      Det samme gælder JP, han har et bud i hånden og dermed mulighed for at komme ud.
      Köln er til gengæld sikker på at være med i kampen om JP, uanset om GF skulle være blevet mester og JP bliver kåret til bedste spiller ved VM.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget til hinder for at det skulle være muligt.
      Men blot fordi det giver mening og er muligt, er det jo ikke nødvendigvis sandt.

Ceres
      Bruger

Maradona skrev:
      Jeg har aldrig hørt om at man ikke må forhandle uden for transfervinduerne

Jeg tvivler på at Poulsen har forhandlet en kontrakt på plads og i så fald, kan han vælge ml. de evt købere med højere bud.

Som jeg ser det ville en sådan aftale give mening for alle.

Det er jo ikke et spørgsmål om kun at forhandle… men om at Poulsen i så fald må have underskrevet en kontrakt der binder ham til Köln, hvis der ikke kommer andre bud over 25 mio. kr…. hvilket absolut ikke giver nogen mening overhovedet…

At det måske kan være godt for AGF at have en aftale i baghånden, kan da godt være, men fra en spillers synspunkt, giver det ingen mening, da Poulsen jo ikke får nogen sportslig eller økonomisk fordel ud af en sådan aftale… Poulsen har jo dermed forhindret sig selv i at lave en bedre aftale efter VM, hvor der jo er alle muligheder for at score en god kontrakt med en større klub… lad os sige, at der kommer et bud på 22,5 mio. kr. fra en større Tysk eller Italiens klub, men med en løn til Poulsen der er næsten det dobbelte af hvad en mindre klub som Köln kan betale, så har Poulsen rigtigt skudt sig selv i foden, og Köln får sig en utilfreds spiller… nej det giver ingen mening.
      .

Maradona
      Bruger

Jeg kan godt se pointen og fik vist ikke læst det indledende indlæg grundigt nok første gang. Det ville være underligt om JP låste sig selv til Köln, med eneste redningsmulighed, at der kom en klub og bød højere.
      Men som du selv citerer, er det også det jeg skriver.

Jeg syne dog godt man kan forestille sig en aftale uden en underskrevet kontrakt med JP, altså bare en "first option" aftale ml. AGF og Köln.
      Det er egentlig ud fra dette at mit første indlæg er skrevet.

MrLarsen86
      Bruger

Maradona skrev:
      Jeg syne dog godt man kan forestille sig en aftale uden en underskrevet kontrakt med JP, altså bare en "first option" aftale ml. AGF og Köln.
      Det er egentlig ud fra dette at mit første indlæg er skrevet.

Enig.. Dette ville bestemt ikke være en usandsynlig mulighed.

Og kan vi på nogen måde få 15-20 mio for JP, så er den sq i vinkel..

Martin123
      Bruger

Jeg vil gerne underbygge den med, at jeg også har hørt om forhandlinger med Køln.. Kan ikke sige om det er korrekt, men i hvert fald er der da noget røg….. Og som man siger: "Der er ikke noget røg uden…"B)

Replay
      Bruger

Jeg har også hørt rygtet med JP til Köln.

Kilde: http://www.morethanaclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=40&thread_id=7893

Ceres
      Bruger

Som jeg også selv har skrevet før, så har der været kontakt mellem Köln og AGF… så den del af historien, er der ingen tvivl om overhovedet…

Det der får det her rygtet til at virke utroværdigt er, at Poulsen skulle have bundet sig til en aftale om, at Köln får ham her til sommer, hvis ikke der kommer andre bud over 25 mio. kr. … Det hænger ganske simplet ikke sammen.
      .

zacatecas
      Bruger

Den er vist grebet ud af den blå luft. Men fair nok, det er agurketid

hallum11
      Bruger

Han er da ikke solgt.
      Han udtalte jo selv at nedrykning kunne ødelægge at for ham.

Beikes
      Bruger

Jacob Poulsen ryger til Palermo

Jeg fandt lige denne artikel om Kølns interesse for Poulsen jeg kunne huske at have læst:

http://www.fussballtransfers.com/poulsen-1-fc-koln-verzichtet-wohl_article3585.html

thomsen89
      Bruger

Så fandt jeg lige den nye artikel omkring Kölns interesse: http://www.morethanaclub.dk/news.php?readmore=12868 ….

Viser 37 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.