fbpx

REALISME BLANDT AGF-FAN???

Forside Fora AGF REALISME BLANDT AGF-FAN???

Viser 7 svartråde
  • Forfatter
      Odonten
      Bruger

Med overskriften in mente, skal jeg være den første til at erkende, at jeg også kan miste hovedet, synes direktionen halter, at Staff skal smides af H til, at det halve af holdet stinker. Jeg kan omvendt også synes, at Elez er den nye frisparkskonge, at Cavric er en åbenbaring, og at NU – igen igen – er AGF på vej mod noget stort.

Men tager vi et blik fra helikopteren (altså ikke den vi laver foran konen) over de sidste knap 2 år er der sket meget, og med alt det som er sket, bør det også afspejles i vores tilgang til AGF.

Vi rykkede ned med et brag. Man fyrede hele BSN´s sjak og iværksatte en gevaldig kold tyrker.
      Ny direktør, ny træner, nye spillere, nye faciliteter, færre ansatte, og tur mod dels oprykning, dels bedre økonomi.
      MW brugte over et halvt år på at skabe bare lidt optimisme, og med en kombination af Lyngbys kollaps og vores forbedrede spil kom oprykningen i hus for 10 mdr. siden.
      Allerede dér var der problemer med MW og ledelsen og vi ved alle hvordan det endte for 6 mdr. siden.

Det er altså ikke mere end 10 mdr. siden vi med hiv og sving rykkede op.
      Vi fik en masse nye spillere.
      Vi fik cirka 20 point i vores første halvsæson i Suppen under MW og gik til jul/trænerfyring som nummer 10 med 11 point til nedrykning og med mere eller mindre samme pointantal som vinderen af 1. div., Viborg.

Hvor skidt er det hele så egentlig?

Ja, ift. at vi har fået en markant anderledes trænerprofil med en HELT anderledes spillestil, så har vi øget afstanden til nedrykning.
      Viborg, som var os ganske overlegne ved oprykningen, og som havde en klar stamme og profil ved sæsonstart, er kun 4 point bedre end os.
      Vi rykker ikke ned…men alligevel glemmer folk målsætningen.
      Vi har slået tophold.
      Vi har spillet mange (u)heldige uafgjorte.
      Vi er tæt på at kunne komme i en pokalfinale for første gang i 20 år.

Jeg spørger derfor:
      – hvad havde folk forventet før denne sæson, når man tager den store udskiftning i truppen in mente og trænerskiftet ligeledes? Midterplacering, medaljekamp?
      – hvad tænkte folk med hensyn til pokalen? Walk in the park trip til finalen?
      – at hold som VFF, SE, Hobro og EfB blot skulle overståes? Eller er det blot den almene Hvi´es selvforståelse som har bidt sig fast? Så meget, at hold som er klart bedre funderet end os, blot skulle spilles ud ad banen?
      – at vi som den største selvfølgelighed hentede den ene kongespiller efter den anden?

God søndag

agf-dresen
      Bruger

Der er ingen der har fattet det…. AGF´s nedtur startede da Borgmester Flemming “fadøl” Knudsen besluttede, at det nye stadion skulle forblive et – Atletik stadion!!!

Der er en ond ånd over det monster, som vi gamle kalder “der kommunale”. Det er et koldt og ondt beton misfoster.

Desværre vil den løbebane bestå, så længde vi fans ikke står sammen mod Borgmesteren og Rådmanden.
      Borgmesteren kan påvirkes på Facebook, ved at oprette indlæg på hans profil. Den Radikale rådmand er desværre ikke på Facebook.

Men kom nu ind i kampen. Brug de sociale medier og læg pres på kommunen.

Norden
      Bruger

Ganske enig omkring Stadion – en forfærdelig beslutning, som jeg helt klart mener har påvirket AGF i en negativ retning. VI har i hvert fald ikke formået at skabe en solid hjemmebane i de sidste 18 år.

Det skal dog ikke være den afgørende undskyldning.

Ift. fremtiden er jeg realistisk optimist, og det skyldes følgende:
      – Økonomien er i forbedring.
      – Superligaen er fortsat vældig ustabil og flere hold har bevist, at der ikke er langt fra succes til fiasko – og omvendt, så hvis AGF holder snuden i sporet, så er der muligheder.

Omvendt er man også nødt til at konstatere, at AGF’s ungdomsafdeling har været og er fortsat skidt kørende, og der er ikke rigtig udsigt til at der er spillere, der vil kunne gå ind og styrke holdet. JJ er vel den seneste der kommer frem, og det er ganske enkelt ikke nok.

thom
      Bruger

Godt indlæg af Odonten. Svært at være uenig i dine synspunkter. Vi må have tålmodighed og kan ikke bruge det til noget at “vi har været tålmodige i 20 år”. Der sker gode ting i AGF i forhold til infrastruktur, økonomi og spotslig struktur. Det skal nok komme.

AGF-dresen og Norden: Tror I selv på at AGFs største problem har været det skide stadion? Nuvel det er ikke et særligt lækkert stadion, men det er sgu en billig grund.

Norden
      Bruger

Læs nu hvad jeg skriver….

Stev
      Bruger

Jeg mener man bør kigge lidt mere nuanceret på det hele, for at forstå utilfredsheden.

Først og fremmest må vi bare konstatere, at vi altså er AGF. Vi er ikke Viborg, Silkeborg eller Sønderjyske, hvis succeskriterie er, at “være en del af” Superligaen. AGF er en klub som, hvad enten man kan lide det eller ej, forventes at præge toppen af dansk fodbold. I bedste Søren Højlund Carlsen-stil, så er det ikke noget jeg siger, men sådan er det bare. Man er nødt til at kigge sig selv i spejlet, og erkende hvem man er. Jeg mener jo ikke at tiden under Wieghorst gjorde AGF noget som helst godt. Ja, vi rykkede op, men alt andet havde da også være grotesk. Enhver toptræner bør rykke op med det materiale. Jeg mener om, at man burde have grebet tingene anderledes an, da man startede det nye AGF. I stedet spildte vi et år på at ville ligne en plasticklub som FC Nordsjælland. For at få succes, er det ikke nødvendigvis en god ide at kopiere andres successer. Der er også mange klubber der har brændt nallerne på at kopiere FCK’s strategi om opkøb af ejendomme og lignende.

AGF har en kultur og identitet, som er jeg mener har fundet godt sammen med Glens stil, hvor power, løbevillighed og duelspil er i højsæddet, akkurat som i de gode gamle dage i 80’erne og 90’erne, hvor en AGF-trøje skulle være brun, når spillerne gik fra banen. En britisk stil.

Med det sagt, så må man i et nutidigt perspektiv sige, at når man som oprykker har 15 point ned til “stregen” med 8 runder tilbage, så er man/vi stort set i mål med målsætningen, og vi har tilmed en gulerod foran næsen med en mulig pokaltriumf. Det er ikke så dårligt. Samtidig har vi dog i 3 forsøg endnu ikke formået at slå ligaens ubestridt ringeste hold Hobro i de tre indbyrdes kampe (skrivebordsejren fratrukket), hvilken i mine øjne er totalt uacceptabelt. En enkelt smutter er okay, men tre gange er vi gået fra banen uden sejr mod dem. Det begriber jeg ikke, og sådan et faktum mudre billedet af vores sæson hidtil i mine øjne. Så betyder sejre mod Brøndby og FCM ikke en skid. Så det afhænger meget af, hvordan man vælger at anskue det aktuelle billede.

Status er at vi er godt på vej mod overlevelse og en pokalfinale, så helt skidt ser det jo ikke ud. En ny udrensning venter sandsynligvis til sommer, så det kommer nok til at tage 1-2 å før Glens projekt kan få en “dom”. Jeg er optimistisk, og tror på det.

Bobbe78
      Bruger

@Odonten
      Rigtig godt skrevet…

Målsætningen for i år er nået – Tjek
      Vi er snublende nær en pokalfinale – fremragende og smukt – tjek..

Hvad mere kan vi forlange? ?

T-Knogle
      Bruger

Helt enig Stev, der er mange spændende ting igang i AGF, men der er fortsat resultater der indikerer at det nye AGF har samme problem med selvfedhed som det gamle AGF.

Når man igen og igen over en lang årrække er i stand til at slå flere af topholdene, samtidig med at man konsekvent taber eller sætter point til mod bundholdene, så er det i min bog et tegn på at spillermaterialet er til mere end de generelle præstationer viser.

Først når holdet går til alle kampe med den ydmyghed som de gør mod topholdene, kan man for alvor tale om en forbedret kultur og et nyt AGF.

Viser 7 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.