Rasmussen vs. Hyldgaard

Forside Fora AGF Rasmussen vs. Hyldgaard

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Jeg syntes det er på tide vi laver en debattråd om hvem der er den bedste målmand i AGF og hvem der bør have pladsen i næste sæson.

Steffen Rasmussen

[u]Styrker:[/u]
      Hurtig i sine reaktioner, god i mand mod mand situationer, god med fødderne, har det med at lave mirakelredninger.

[u]Svagheder:[/u]
      Har problemer ude i feltet med høje bolde, mangler til tider timing i sine indgreb, har det med at tøve en gang imellem.

Morten Hyldgaard

[u]Styrker:[/u]
      Høj og fysisk stærk, kontrollere feltet og tager de fleste høje bolde.

[u]Svagheder:[/u]
      Er lidt langsom i reaktionerne grundet sin store fysik, knap så god med fødderne, mangler til tider timing i sine indgreb.

Konklusion:
      Som man kan se af ovenstående beskrivelse så er de to målmænd p mange punkter den totale modsætningen. Den høje fysisk stærke og den lille hurtige, som hver i sær har deres fordele og ulemper.

Hvem skal Ove Pedersen så vælge?

Ud fra min bedømmelse af hvordan AGFs hold pt. er sammensat så syntes jeg at Morten Hyldgaard bør varetage pladsen. grunden til dette skal findes i at AGF lukker alt for mange mål ind på dødbolde og her vil Morten Hyldgaard kunne hjælpe gevaldigt til. Om det bare resultere i at modstanderen scorer på skud udefra eller andetkan jeg jo ikke spå om.

Ved at benytte Morten Hyldgaard så udelukker man heller ikke at AGF ikke lukker mål ind på dødbolde, da det jo kræver organisation mv. fra markspillerne.

Jeg kan dog heller ikke spå om det reelt er målmandens skyld at AGF lukker mange mål ind på dødbolde og om Morten Hyldgaard kan modvirke dette.

Et problem ved Morten Hyldgaard er hans omgang med bolden ved fødderne, og det skal han forbedre, da det allerede har kostet i mål imod Esbjerg.

Steffen Rasmussen og Morten Hyldggard er dog ifølge min mening meget tætte på pladsen, og det er vel den daglige form og personlige synspunkter som gør udslaget.

Allanhyl
      Bruger

Hej ForeverAGF – godt initiativ med denne debat… vi er jo selv godt i gang 😉 Jeg er faktisk meget enig i det du skriver – jeg mener også Hyldgaard pga. samme styrker/svagheder som du beskriver… også fordi at Hyldgaards lidt dårlige omgang med fødderne kommer jo mere han kommer i kamp og får selvtillid… det tror jeg i hvert fald.

Balder
      Bruger

Hyldgaard er efter min mening klart bedre end Rasmussen, lang hen ad vejen er jeg enig med Forever i forhold til styrker og svagheder. Men forde der er et stort MEN:

Hyldgaard er slet ikke i topform efter han har været væk fra fodbold i over et år. Og han har langt større erfaring end Ramussen har, efter hans ophold i britisk fodbold!

Iforhold til Rasmussen "mirakelredninger" så mener jeg, at langt de fleste af dem er rene tvredninger. Han bliver aldrig mere end en middelmådige ligamålmand!!!!

/Balder

Budtz4ever
      Bruger

Steffen Rasmussen er en klasse målmand… steffen på mål…

okay nu retter jeg sådan i kan få min begrundelse:

Fordi at Steffen er 910.210.135.120.310.251.135.156 gange bedre end Hyldgaard… DERFOR!!!

NiMB
      Bruger

Steffen på kassen. Han er sq den bedste.

Corsair
      Bruger

Dejligt at se i begrunder jeres synspunkter Graulund4ever og NiMB

Kom nu lidt drenge…..

Koue
      Bruger

Efter min mening burde Gf satse på Hyldgård til næste sæson.

Steffens svaghed ude i feltet er ikke kun blevet hans svaghed, men hele holdets svaghed. Det er jo offentlig kendt at de andre hold spiller på at Steffen ikke er en trusel ude i feltet og det har altså kostet en del point efterhånden. Steffens styrke mand mod mand har Hyldgård desværre ikke i samme omfang, men jeg er overbevidst om at Hyldgård vil blive bedre og bedre i takt med han får flere kampe.

Ud fra den betragtning, så mener jeg faktisk, at Steffen GF bør sælge ham , da det vil kunne give dem en transfersum + plus en sparede lønudgift. Derudover så vil det give GF mulighed for at beholde Henrik Bundgaard som en "billig" (løn) andenmålmand og Lasse Borg eller en evt anden talantfuld ung målmand som fremtidens mand.

HjortH
      Bruger

Enig med Balder…det er skrevet som jeg selv ville gøre det.

Bubba
      Bruger

Jeg er helt vildt uenig i, at Hyldgaard er langsom i sine reaktioner. Ellers er jeg rørende enig i vurderingen af de keepere som ForeverAGF præsenterer.

Derfor er det ikke et gran tvivl i mit sind. Hyldgaard skal på kassen. Især hvis det virkeligt er rigtigt, at han stadig ikke er helt i topform – så venter der jo en klassemålmand på os! Det niveau han er på nu mener jeg allerede er bedre end Steffens…

klart steffen!!!!!

Hp2
      Bruger

synes at hyldgaard skal stå..!

her gennem sæsonen har steffen jo stået de fleste kampe. Og tit er han blevet kåret til kampens spiller, fordi han har det med at lave "mirakel-redninger". men hvis man lægger mærke til det så er mange af de "mirakel-redninger" steffen laver egentlig hans eget problem, som han så får reddet igen. Ofte er det høje bolde, der kommer ind i feltet han kun halvklare eller får bokset ud til en modstander også redder han den.. Hvorimod Hyldgaard er MEGET mere sikker i luften..

Corsair
      Bruger

Punkt 1. i retningslinjerne….

[i]Hold dig fra ligegyldige one-liners og tilføj kun en kommentar til debatten, hvis du føler du har noget at bidrage med. Ellers kan replikboksen bruges til dette. [/i]

Harboe
      Bruger

Hp -> Hyldgaard er faktisk ikke bedre på det punkt, han redder den i luften ja, men så laver han et lamt udspark så modstanderen får en chance mere. Og de kommer står set ud lige mange gange, 3-4 gange i en kmap Steffen bokser og Hyldgaard griber og laver dårlige udspark.

Hvis jeg skal sige hvem jeg synes skal stå ved jeg det virkelig ikke, Hyldgaard har sine mangler hvor jeg så vil være utryg og det samme med Steffen, de er begge gode målmænd bare på hver sin måde.
      At være en lille målmand er jo ikke med til at gøre ham dårlig, bare se Barca's Valdes (188cm) eller Reals Casillas (185cm)

Hp2
      Bruger

jah det er nemlig det harboe, steffen bokser hyldgaard griber.

når Hyldgård griber den så får han jo ro på, og får spillerne længere frem. Mens at steffen bokser ud og den kommer lige ud foran feltet hvor der ofte står en modspiller og hugger til den inden at spillerne har nået at komme ud af feltet..

HrNielsen
      Bruger

Jeg vil også helt klart sige Hyldgaard, desuden behøves manden jo ikke sparke bolden ud… i 1. div. burde forsvarsspilleren kunne føre bolden op hvis kan kaster den ud.

de gir også lidt mere ro i stedet for bare en høj bold frem i banen.

carpe_diem82
      Bruger

Er som de fleste herinde, helt enig i at Hyldgaard skal stå på mål.

Steffen er en ok målmand, og virkelig god på strengen. MEN han går næsten aldrig ud, og når han gør, så går det galt. [censored]

Hyldgaard på mål giver mere ro i forsvaret, og vi vil slippe for at lukke så mange dumme dødboldsmål ind, og som det tidligere er sagt, så er Hyldgaard ikke engang i form endnu 🙂

Ved godt, at Steffen nok er mere AGF'er i hjertet end Morten, og mange fans derfor vælger ham, men lad os nu i stedet vælge den bedste til pladsen.

Vælg Morten Hyldgaard :k

meng
      Bruger

Steffen er blevet bedre og bedre, men han har reelt ikke gjort fremskridt mht. at gå ud i feltet og dirrigere med sit forsvar. Nu skal man så også tage den lidt med ro mht. hans svagheder. Som min onkel (der er ryger siger): grunden til, at man siger så mange dør af rygning er, at hvis et trafikoffer har en pakke cigaretter på sig, så døde han af rygning. Sådan er det også lidt for Steffen – hver gang en høj bold ikke bliver grebet, er det fordi han er lille.

Alt i alt mener jeg dog, at fordi Steffen ikke har forbedret sig på så vigtige områder, er det Hyldgaard, der skal have chancen. Han har også svage sider, bevares, men han får chancen for at komme i form over sommeren og især i opstarten.

Det er meget muligt, at vi ikke kommer til at lide under Steffens mangler i 1. div, men selvom det taler hans sag, så synes jeg vi skal spille Hyldgaard i form, fordi han er også brugbar i Superligaen, når vi rykker op igen.

Men Steffen skal spille hver uge, så jeg håber han kommer videre.

Lass_Go
      Bruger

Er lidt skuffet over Steffens manglende udvikling. En målmand har så mange fordele (vigtigst af alt det, at dommeren fløjter ved ENHVER kontakt med en modspiller), at han bør kunne dominere i hvert fald det lille felt. Oss selvom modstanderen er et hoved højere. Og når Rasmussen så ved, at det er et problem for ham, må han sgu få det løst!

… MEN når det så er sagt, mener jeg stadig, Steffen skal stå. Simpelthen fordi, jeg mener, han er en bedre målmand end Hyldgaard. Særligt med henblik på kampene i 1. division, hvor man må antage, at der vil opstå mange mand-til-mand situationer, når modstanderen nok vil holde sig til kontrastød. Og DER er Steffen i hvert fald den bedste af de to.

Hatte
      Bruger

Synes det er flot at Steffen og Hyldgaard skiftes til at modtage pøblens begejstring. Det er da noget mærkeligt noget at ændre syn på målmændene hele tiden, bare fordi Morten H. begår to drop skal man da ikke lave en total U-vending.

Simon G
      Bruger

Hyldgaard er klart min foretrukne, dels fordi at vores modstander ved hvordan de skal spille Steffen. Dels fordi Hyldgaard har erfaring fra udlandet, og at de svagheder han har er noget man kan rette op på med den rette træning, hvorimod jeg næppe tror at Steffen bliver ret meget højere, lige meget hvor meget han træner.

esbent
      Bruger

Steffen er min mand på posten……..

Han har imponeret mig lige siden han overtog pladsen fra Erik Boye…..Han holder altid et højt niveau og har droppet meget få gange for AGF……og så er han altså ekstremt forudseende i mand-mand situationer.

Snakken om Steffens manglende centimeter har altid irriteret mig……det er kun i Nordeuropa vi går så meget op i det……og jeg er absolut ikke enig i, at steffens højde har kostet mål.

….Og Hyldgaard…….han er da OK, men han er ikke nogen Jesper Christiansen, Arek Onyszko….eller Albino Jimmy for den sags skyld.

Både i vinterpausen og i den nyeligt afviklede Viasat-cup sparkede han forbi bolden og kostede mål……det skyldes altså ikke manglende form, men manglende fodboldmæssige kvaliteter……..

Harboe
      Bruger

Simon G -> Steffen kan godt blive bedre, da mange første målmand rundt i verden er lave, det handler bare om timing, præcision og hvis fysikken er der så går det, for hvis han kommer ind i et samstød bliver det dømt til hans fordel for sådan er det med alle målmænd.

RasmusT
      Bruger

Umiddelbart må jeg sige Hyldgaard.. Men har sku været stor fan af Steffen, og jeg mener også Steffen er en klasse keeper..

Men Hyldgaard er jo bare røøøvv stor og han regere feltet som en anden konge..

Og det betyder altså rigtig meget..MEN Hyldgaard er ikke ligeså god med fødderne som Steffen og Hyldgaard kommer ikke rigtig ned til de flade bold synes jeg.. Men ja umiddelbart siger jeg Hyldgaard på kassen:k

Nu hvor dette emne er oppe og vende synes jeg at det vil være oplagt at der skal laves en afstemning her på hjemmesiden om hvem der skal stå på mål. Rasmussen eller Hyldgaard?

Selv synes jeg at Ove har et perfekt makkerpar som supplere hinanden utroligt godt da de er så forskelige og når det er sagt så synes jeg at det kommer an på modstanderen og dagformen hvem der skal stå…

En ting er dog sikkert, Ove skal nok vælge det rigtige til hver kamp, og dette emne er ikke noget vi skal se som noget negativt men istedet se det som 1.divisons bedste makkerpar…

MiniHove
      Bruger

Hylgaard uden tvivl. Steffen er for ring!

Yurea
      Bruger

Jeg mener også at Steffen og Hyldgaard er to vidt forskellige typer målmænd hvilket passer mig glimrende. At have to så forskellige målmænd i klubben mener jeg er positivt da de kan supplere hinanden og forhåbentligt påvirke hinanden til træning, så de kan blive bedre på deres svage sider som jeg mener er gjort glimrende rede for tidligere. Jeg var fremme med samme synspunkt da Rune P. var i klubben.

Der er dog ingen tvivl for mig hvem der skal passe kassen for de hvii. Det kan kun være Steffen. :k

Det er der flere grunde til. Steffen har gang på gang bevist sit værd for AGF med den ene pragt redning efter den anden, og har på den måde reddet AGF's røv mange gange. Jeg husker næsten konsekvent 2-4 gange pr. kamp jeg har set Steffen nuppe den ene 100% chance fra en angriber efter den anden.

At han så måske koster os lidt på dødbolde er en anden sag. Men er heller ikke sikker på det er hans fejl ved dødbolde som koster mål. Det er, som jeg husker det, typisk fejlopdækninger fra markspillerne som har gjort at modstanderne har kunnet stå udækket og upresset og lægge boldene i nettet. Shane, Christer og A. Kure husker jeg specielt for op til flere fæle kiks i den anledning. Steffen har også den egenskab at han kan springe højt, hvilket kompenserer for hans højde.

Der er også en grund til at Steffen er kåret til AGF's mest stabile spiller igennem sæsonen og derved også den bedste spiller af JP.

Jeg er blevet virkelig forelsket i Hyldgaard efter han er kommet til klubben.

Har altid anset Steffen som værende en uduelig målmand, dette vil mange sikkert ryste på hovedet over men har virkelig aldrig kunne se det gode ved ham.

Hvis jeg skal stille det op i sort og hvidt:
      Steffen spiller enten pisse godt og reder os.
      Ellers spiller han af helvedes til og er skyld i [i]endnu[/i]( 🙁 ) et nederlag.

Sådan har jeg i hvert fald haft det igennem længere tid.
      Synes ikke han har et passende bundniveau til en klub som AGF. I øvrigt er der intet imellem top og bund at hente, og det er farligt. Det er som at gå all in på 7-2 før floppet og satse på at få to 7ere og en 2er.

Jeg er meget ked af at skulle se mig så skuffet over en "hjemmelavet" mand, men havde stor forventning til at han i hvert fald ville udvikle sig til et passende niveau. Jeg mener slet ikke at det er hans manglende højde der gør forskellen, men bare det at han svinger så meget.

Siden Lars Windfeld har der i mine øjne kun været en stabil målmand i klubben: Rune Pedersen. Han holdte i hvert fald det bundniveau og lavede til tider præstationer der derfor kunne lade sig gøre at holde buret rent 3 kampe i træk. Han lavede ikke redninger som steffen. Men vi behøves ikke de tv-redninger bare en stabil keeper. Jeg tror vi har fundet en i form af Morten Hyldgaard.

Når Morten Hyldgaard er kommet ordenligt i gang tror jeg ikke han vil gentage fejlen fra Esbjerg, men derimod stå som en sikker skanse, og det har vi virkelig brug for.

Det eneste punkt jeg mener steffen er bedre er ved føderne og de flade bolde, der er det måske hans størrelse der gør ham mere smidig. Men kan på ingen måde forstå kritikken af Hyldgaards reaktionsevne. Han har altså også leveret nogle perler i løbet af de kampe han nåede i SAS/ligaen.

Så jeg håber inderligt at vi næste år får:
      [center]Hyldgaard på kassen![/center]

nononine
      Bruger

Vi har lukket ufatteligt mange mål ind. Ufatteligt mange på dødbolde. Så langt kan jeg sagtens være enig med alle i andre. Jeg er også enig med Jer i, at Steffen Rasmussen har set skidt ud i sit eget luftrum mange gange “” men jeg føler mig bestemt ikke overbevist om, at sæsonen var forløbet meget anderledes med Morten Hyldgaard på mål”¦

Jeg har misset to udebanekampe i den forgangne sæson “” og har set alle kampene herhjemme. Jeg har set SR lave den ene klasseredning (efter min mening) efter den anden, jeg har set ham gå ud i mand-til-mand situationer som en “rigtig” fodboldspiller, der ved præcis hvordan den bold skal spilles”¦

Med MH på mål var vi muligvis sluppet for en hel del af dødbolds-målene “” men målene var sgu scoret alligevel for MH har efter min vurdering slet ikke samme fodboldspiller-kompetencer”¦ Vi har ganske enkelt haft et elendigt forsvar, som selv en målmand i verdensklasse skulle “oppe” sig for at redde.

At jeg så også gerne havde set en udvikling på SR er en anden sag.

SR er stadig mit valg.

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.