Protesttiltag – Hvad kan vi gøre?

Forside Fora AGF Protesttiltag – Hvad kan vi gøre?

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
      GF karma
      Bruger

De fleste supportere er kede af udsigten til ikke at kunne komme til udekamp og have sin egen sektion på stadion.
      Hvordan kan vi demonstrere? Kom med gode, fredelige forslag.
      Jeg har sat tråden i gang, så jeg bør vel starte:
      Mit indtryk er at fans fra de "store" klubber i dk står sammen om dette. Måske man kunne lave en fælles chant. Det er for sent til brøndbykampen, men ellers ku det have været fedt at høre bifs og AGFs supportere skrige på skift, hver gang kampuret rundede et minut, måske på lige og ulige minutter iflg kampuret, skiftevis "BIF" og "AGF"?
      … Ellers stilhed.

salling23
      Bruger

Ved at nogle af grupperne i Brøndby ikke kommer til kampen mod AGF. Og at andre ikke vil lave stemning under kampen, men vil støtte spillerne under opvarmningen.

Det man skal huske at tænke på inden man sætte dette igang er:
      Hvis man laver en happening. Hvem ser det så ud som om man støtter?
      IMO hvis fanklubberne lukker ned for ture (OB) eller dropper stemningen (Brøndby), så ser det ud som om de støtter dem der laver ballade istedet for at tage afstand fra det

BergMania
      Bruger

Stilhed er IKKE vejen frem

Men

En fælles chant, ville være FANTASTISK

Jeg har dog ikke hjerne til at finde på det!

Jeg synger på søndag

cv
      Bruger

Jeg forstår ikke denne her tilgang, med stilhed eller fællessang. Jeg synes det virker lidt barnligt. Forstår godt man vil vise, at man er imod et bestemt forslag. Men er tilhænger af, at man selv kommer ind i kampen og kommer med et bedre forslag. Hvordan synes man selv, at problemet skal løses? Husk på, at klubberne vil have konsekvens, og det skal de også have. Idioterne skal udpeges og straffes, og det bliver måske de fredelige fans opgave, at udpege dem. Der skal tages ansvar.

Beikes
      Bruger

Jeg har ingen geniale ideer, men ét er sikkert, og det er at der bør tales! Alle fans må stå sammen om det her, og det nytter ikke noget, i bedste danske stil, at sætte sig hen i sofaen og pille navle. Det kan være begyndelsen til enden for dansk fodboldkultur, som i forvejen har det svært, og der bør protesteres med så mange tunger som muligt. Der skal selvsagt tages afstand til vold og andre ulovligheder, men derudover synes jeg faktisk det er på tide med lidt anarki. Det er sgu så lullende brun sovs agtig, som de danske ledere og talsmænd indenfor sporten og kulturen, bare stemmer i, når storebror Lort, kommer med et tilfældigt tiltag/forslag. Der er efterhånden ingen der kan tænke selv

HB
      Bruger

Jeg syntes det kunne være fedt hvis chanten gik på det de socialdemokratiske medlemmer hele tiden råbte på valgaftenen.
      Teksten skal selvfølgelig laves om, og her er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Teksten skulle IMO udtrykke, et af følgende:

1: Vi kan li bold ikke vold
      2: Vi er ikke kriminelle
      3: Er klubben til for fansene, eller er fansene til for klubben.
      4: Ta' os ikke for givet
      5: Få ødelægger det for de mange
      6: Ingen udebane fans = røvsygt
      Fortsæt selv!!
      Det fede ved at det er denne melodi eller råb er at det sender et signal til Morten Bødskov at hans forslag om at politiet skal bestemme kamptidspunktet er latterligt og uden hold i virkeligheden.

BergMania
      Bruger

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/article1723372.ece

AGF fanklub er desværre hoppet med på galejen med at holde sin kæft på søndag!
      Det er jeg meget imod, håber Nysir beslutter at bakke op om AGF rent vokal!

Luke2000
      Bruger

Problemet er jo at os alm. fodboldfans syndes det er en fremragende idee, jeg vil juble hvis AGF hoppede med på vognen og fjernede det forum som mange psykopater bruger til at udøve vold m.m.
      Det er på tide at stå samme og tage fodbolden tilbage.

BergMania
      Bruger

Stå sammen som fans

Hvis AGF fansene opfører sig ordentlig, så sker der heller ikke noget.. Det er bare lamt man vil klage over klubbernes tiltag når der ikke pt er udsigt til at AGFs fans laver ballade

Zizou1
      Bruger

Har ikke kendskab til hvor meget samarbejde der er fanklubberne imellen, men synes en det kunne være fedt med et fælles fremstød mod solidaritetsaftalen.

Ved ikke om det kan lade sig gøre, men synes det kunne være stort hvis fans fra AGF og Brøndby kunne mødes tæt på stadion, og gå i samlet flok ud til stadion og råbe vi vil se bol' ikke vold! og lign. Det ville sende et kraftigt signal til slipsedrengene og myndighederne om at det er de få der ødelægger det for os andre.

anyoneofus
      Bruger

Fælles chant over brøndbys: "vi er vestegnen" og FCK's: "vi er mestrene":

Allez, Vi er vestegnen/mestrene
      Bødskov, Der er festligt her

forhåbentligt noget man kan få både BIF og FCK med på og så er man sgu langt!

hinge88
      Bruger

Er vi stille gå det ud over spillerne, og til dels os selv fordi stemningen er en vigtig del af at komme på stadion. Bliver man væk går det ud over klubben økonomisk… Hvor er den almindelige sunde fornuft blevet af?!! er godt og grundig træt af at medierne og banditterne sætter dagsordnen og får pisket en stemning op. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet ballade til en AGF kamp.

Er rystet over at der ikke er nogen autoitære instanser der tager ansvar, og at man i stedet maler med den helt brede pensel, og lader almindelige samfundsborger betale en høj pris, ved et sådan indgreb i personfriheden. Forstår ikke hvorfor vagter og politi ikke bare rykker banditterne ud når de ter sig. der er jo ikke tale om at 600 mennesker går amok i en voldsrus. jeg kunne komme på et hav af muligheder for at udpege banditterne. det kan umuligt være mere krævende end et register for samtlige mennesker på stadion!

Ulle
      Bruger

Kan i ikke også tage AGFs udmelding som et kompliment. At der er fuld tillid til at netop agf fans ikke vil lave sådan noget.

Jeg er ikke så tit på stadion længere hverken ude eller hjemme. men jeg føler mig overbevist om at I andre der støtter klubben optimalt godt er klar hvem der laver balladen.

Har Fansne ikke også et medansvar for at det i deres afdeling af stadion bliver afviklet efter bogen?

Kunne man forestille sig et scenarie hvor det var fanklubben der havde ansvaret for udebaneafsnittet? således ville man jo selv have ansvaret for de få?

så ville man ikke blive straffet for noget som helst man ikke selv havde indflydelse på.

Ps det hjælper iintet at fjerne 12. manden fra banen i morgen.

Fanoe
      Bruger

Det er så nemt at give de få skylden– Men dem der står rundt om fjolset der tænder lort, har et lige så stort ansvar. Der var sjovt nok ikke nogen af de "rolige og lovlige" fans fra FCK der kunne udpege hvem der lavede lortet.

Ha nu noget røv i bukserne og udpeg synderne, ellers er man ikke en skid bedre selv. Og har derfor ikke noget at brokke sig over hvis udebaneafsnitne bliver lukket!!!

Det her er fodbold!!!!!! ikke nytårsaften!!!!!!!!!!!

Trolle87
      Bruger

Hele grunden til den her diskution, bunder jo i at DBU ikke har nosser til noget som helst, FCK har fire sager der ligger og venter på dom ved DBU. Jeg kan ikke lade være med at tænke på de gange hvor PG har udtalt sig lidt negativt om dommeren, så var der karantæne med det samme. Hvorfor fanden (undskyld sproget) får FCK ikke bare en fucking straf, hvorfor sagde man ikke første gang deres fans lavede lort i den, "de næste to kampe, bliver ude tilskuere. Hvis i spiller hjemme må kun udholdets fans komme på stadion, og hvis i ude er det uden udebane tur." Og næste gang det sker kommer der en point straf, og kampe uden tilskuere. Kan virkelig ikke forstå at DBU skal være sådan nogle vatpikke, der er jo ingen der har respekt for dem, hverken fans eller klubber. Se FCN der nu har bestemt sig for at gøre noget ved de elendige baneforhold. Efter næsten et årti med dispensation. Helt ærligt sådan en organisation kan man jo ikke tage seriøs. Hvis DBU ville hjælpe i den her sag, skulle de bare gro sig et par, og kommer efter FCK's fans. Det er jo trods alt dem der er problemet, og ja jeg ved godt der ikke sker noget med vores fans så længe de opføre sig pænt. Men bare det at vi skal støtte op, om et DBU der sejler, og FCK fans der er nogle idioter, det pisser mig voldsomt af.
      Jeg støtter sgu op om alle de fans der tager til øen denne weekenden og opretholder stemnings boykot. Bare huske og gi den gas når vi scorer og når vi vinder. 😀

Cavendish
      Bruger

At lave en stemningsboykot er helt til grin. Jan Christensen sagde blandt andet:

[i]"Men sammen med de øvrige klubber har vi fundet det nødvendigt at tage afstand fra tilskuerballade, vise solidaritet med FC Københavns beslutning og iværksætte præventive tiltag, der skal reducere muligheden for, at vi igen oplever tilsvarende ballade på et dansk stadion. Vi ser det som en fælles opgave at skabe trygge forhold, og skulle vi opleve det samme som FC København, er vi parate til at tage konsekvensen"[/i]

Der er tale om en symbolsk udtalelse hvor der tages afstand fra hændelsen i Aalborg, hvor man samtidig udtrykker vilje til handlekraft.

Fanklubbens svar på dette er en stemningsboykot. Med andre ord tager fanklubben afstand fra at AGF tager afstand fra balladen. Det er lidt firkantet sat op, men det er sådan det vil fremstå i den brede befolknings bevidsthed. Så tror da fanden at man får et imageproblem. Det er simpelthen så elendigt håndteret af fanklubben. Man burde i stedet havde udsendt en pressemeddelelse hvor man gjorde det klart, at man fuldt ud støttede ethvert tiltag fra klubbens side, der kan komme problemerne til livs.

Jeg er enig i at problemets omfang som det fremstilles i pressen, er ude af proportioner med virkeligheden men i en uge hvor dagspressen bugner med artikler om fodboldfans berserkergang, ville det da være oplagt at fanklubben netop søgte lidt goodwill ved klart at tage afstand fra balladen. Jeg ved godt at fanklubben allerede gør dette, men det er bare ikke sådan det kommer til at se ud for den brede befolkning. Det behøver man ikke være ekspert i strategisk kommunikation for at kunne se.

Hvorfor er fanklubben overhovedet så forhippede efter at opnå indflydelse i processen omkring løsningen af problemet? De er ikke kompetente indenfor crowd control, og hvis man henstiller til større selvjustits på tribunen er svaret at det er en politiopgave, hvilket sådan set er rigtigt.

I stedet for at benytte lejligheden til en klar afstandtagen himler fanklubben op om manglende indflydelse, og noget så ligegyldigt som hvorvidt man skal erhverve et lille plastickort med billede, for at komme med på udebane.

Har fanklubben overhovedet flertallet af fans i ryggen, hvad angår denne tåbelige udmelding om stemningsboykot? Jeg tvivler stærkt, hvis man lige ser bort fra den hårde kerne på C3 øvre der ser det som deres grundlovssikrede ret at kaste ølkrus fyldt med pis og raketter, ned på os der sidder på nedre.

HB
      Bruger

@cavendish er det fanklubberne der fostrer ballademagerne? Nej vel men det er fanklubberne der trofast tager til away kampe hvergang, der skal belemres med endnu en registrering af deres færden og deres holdninger.

Jeg mener at registrering og nedlæggelse af udebane afsnit er alt alt for store omkostninger for romerlys og ølkastning. Volden udenfor stadions vil forekomme alligevel.

@Canvendish for at bruge din id kort logik! hvorfor flytter du ikke bare hen under c4 eller c5, det er da ligegyldigt hvor man sidder på nedre.

FCK har med sin udmelding om at de ikke ønsker et udebane afsnit også fjernet muligheden for at skulle betale for eventuelle skader forvoldt af tilskuere, da det jo så må være hjemmeholdets problem, at der ikke er blevet visiteret ordentligt.

Ulles
      Bruger

Personligt bliver jeg væk fra kampene hvor registrering er påkrævet fremover.

Mange glemmer dog at vi altså har 7 andre udebane destinationer hvor vi ikke skal lade os registrere. Og det er netop i disse kampe jeg finder det utrolig vigtigt at vi møder talstærkt op, og giver den alt hvad den kan trække, for at skabe en kontrast op imod det håbløse tiltag.

Cavendish
      Bruger

HB skrev:

@cavendish
      er det fanklubberne der fostrer ballademagerne? Nej vel men det er fanklubberne der trofast tager til away kampe hvergang, der skal belemres med endnu en registrering af deres færden og deres holdninger.

Jeg mener at registrering og nedlæggelse af udebane afsnit er alt alt for store omkostninger for romerlys og ølkastning. Volden udenfor stadions vil forekomme alligevel.

Jeg kan ikke se problemet i en registrering og køber ikke argumentet om at det er en kriminalisering af alle fans. Der er tale om et simpelt kort man skal bruge til at legitimere sig, så det bliver lettere at holde ballademagere ude. Det er vel i alles interesse. Hvis det kan hjælpe klubben til at mindske voldsepisoder at jeg får sådan et kort, så får jeg sådan et. Jeg bliver hverken mere eller mindre kriminel af den grund. Der er heller ikke tale om nogen registrering af tilhængeres holdninger, det er en overdrivelse.

Hvorfor ser du sådan et kort som en straf, i stedet for en del af en større løsning?

HB skrev:
      @Canvendish for at bruge din id kort logik! hvorfor flytter du ikke bare hen under c4 eller c5, det er da ligegyldigt hvor man sidder på nedre.

Mit sæsonkort gælder til C1-C3 nedre. Du har ret i at der ikke går skår af mig fordi jeg sætter mig på C5 nedre i stedet, men du kan vel ikke mene at løsningen på fadøls- og fyrværkerikastende fans er at jeg skal sætte mig et andet sted end der hvor min billet gælder til. Det ville da være den ultimative falliterklæring.

HB
      Bruger

@cavendish nej det er netop det jeg gerne vil pointere mht registrering af ganske alm fans der gerne vil nyde fodbold, samt synge og feste på udebane.
      Jeg tror ikke på det fjerner ballade, hvis det skal virke skal der bruges enorme summer fra klubbernes side, så man kan garantere at dit kort ikke bliver misbrugt ved feks tyveri af dit kort. Det gør man i Holland hvor fans bliver fotograferet samtidig med du viser dit kort, netop fordi der har været tilfælde af misbrug.
      Jeg vil ligesom dig gerne frasorterer idioterne, det mener jeg også at feks FCM er super gode til ved at man visiteres super grundigt for man kommer ind på stadion. Her har man også 6 – 7 personer der visiterer dig så det går hurtigt. Det er for mig at foretrække, og her rammer man dem som forsøger at smugle fyrværkeri ind, og ikke "uskyldige"

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.