Power Ranking

Forside Fora AGF Power Ranking

Viser 35 svartråde
  • Forfatter
      gffan17
      Bruger

Eksperterne i tv har givet deres bedste bud på en slutstilling i superligaen via en såkaldt power ranking. Her kom der et par kontroversielle forudsigelser som Peter Graulund der mente Brøndby ville vinde guld i år, og Poul Hansen skulle vidst have peget på AGF som eneste nedrykker.

Tænker niveauet her på siden er lidt mere seriøst end sådan noget tåge snak, så det kunne være sjovt at høre hvordan MTAC forudser sæsonen. Tilknyt gerne en kommentar til holdene.

1. FCK – Nu går den ikke længere, 2 år uden guld er uacceptabelt for Danmarks rigeste klub. Med tilgangen af de 3 tidligere Superliga profiler Kasper Kusk, Peter Ankersen og William Kvist samt de mere ukendte, men meget spændende navne Verbic og Santander ser det lovende ud. Tror på Ståles gamle klassiker med kanter der trækker ind i banen og backs der overlapper samt et powerhouse i boksen bliver giftig.

2. FCM – De forsvarende mestre har stadig en stærk trup med masser af power, men tvivler på de genvinder mesterskabet, tror dog det bliver et tæt ræs med dem og FCK. I forhold til transfers er afgangen af Igboun et stort tab, som er blevet dækket ind med købet af en ukendt afrikaner fra den australske liga (spændende). Kian Hansen har også været en bombe og med deres afviste bud på 27 mio for FM legenden Kadlec, virker det til de ikke har handlet færdig i år.

3. Brøndby – De har da et okay hold, et bedre end de utallige midterhold superligaen kan byde på. Men de er efter min bedste vurdering stadig et godt stykke efter de 2 købe klubber. Der er alt for mange teknisk dygtige boldflyttere, som ikke rigtig kan true modstanderens felt. De minder på mange måder om landsholdet på en dårlig dag.
      Det gå tempo af et opbygningsspil de brugte mod os kommer man altså ikke langt med.

4. Aab – Top 3 er jeg rimelig afklaret med, men herefter bliver det svært.
      AaB ser jeg dog som værende minimalt bedre end det brede midterfelt. De har udviklet en fed spillestil med teknisk god fodbold, kombineret med det ene ungdoms talent efter det andet.
      De har også 2 profiler der virkelig kan gøre en forskel. Thomsen på fløjen er så uhyggelig god teknisk og kan virkelig splitte et forsvar ad.
      Helenius så også varm ud mod Esbjerg og især hans tordenhammer af en højre fod skal nok få banket et par kasser ind i år.

5. Esbjerg – De var ikke mere end et par uheldige runder fra at rykke ned sidste år, men de blev stadig det andet mest scorende hold i ligaen. Når jeg kigger ned på deres start 11 ser jeg et stærkt hold og jeg tror meget på de revanchere en ellers svag sæson. Nickie Bille bliver også spændende at følge, altid dejligt med lidt farve i suppen. De skal dog forstærke et ellers tyndt midterforsvar bestående af Brøndbys overskudslager.

6. Randers – Gud hvor jeg ikke håber de ender over os igen i år. Men man kommer langt i dagens fodbold med en organiseret defensiv, et par hurtige spillere og evnen til at forvalte dødbolde om til mål. Slow and steady wins the race, eller ihvertfald indbringe en respektabel placering.

7. OB – De har været ekstremt ustabile de sidste mange år, og tror også de for et udfald eller to gennem sæsonen, men Kent Nielsen har jeg en stor fidus til. Han passer perfekt ind i den boldbesiddende stil de gerne se villet spille i noget tid, men aldrig rigtig har fået den rigtige træner til at udføre. Spændende om de kan beholde Falk der sammen med resten af truppen så rigtig gode ud mod Hobro.

8. AGF – Her ender byens helte så. Vi har efterhånden en meget god trup suppleret af et par gode transfers. Glæder mig afsindigt meget til at se Dino, Elez og specielt Yasin der alle 3 lyder til at være tiltænkt start 11. Brøndby kampen har gjort mig mere optimistisk for sæsonen, for 1.div var ærlig talt jammerligt i langt de fleste kampe og havde vi spillet sådan i suppen havde vi kæmpet med Silkeborg om hvem der kunne slå udueligheds rekorden. Men nye spillere giver nyt håb og indtil videre lyder det til at samtlige ny indkøb har Superliga klasse. Kan vi ende på en 8. Plads vil jeg glædeligt klappe spillerne til sommer ferie efter 33. runde.

9. FCN – Usandsynlig usammenhængende trup lige nu. De har vel nok den tyndeste trup i suppen målt på antal spillere, samtidig er halvdelen af truppen ungdoms spillere. De har vel reelt kun 1 god offensiv spiller i Joshua John, han er så også suppens svar på Arjen Robben. CV Jensen var da også ude at proklamere indkøb var tiltrængt. De skal nok få købt sig et bedre hold og især offensiven må piftes op. Tvivler dog på de kommer i nedrykningsfare, selvom første rundes høvl mod SønderjyskE og Dalsgaard indikeret noget andet.

10. Viborg – Cruisede sig mere eller mindre gennem 1.div med en stram defensiv kombineret med et par hurtige individualisten på toppen (klassisk Viborg). De har cirka samme filosofi og budget som SønderjyskE og Hobro, de 3 er mit bedste bud på et nedrykker ræs (her håber eg virkelig jeg har ret). Serge Deble har jeg en kæmpe fidus til og han kan meget vel blive Superligaens helt store overraskelse.

11. SønderjyskE – Gud hvor har de mange 1.div spillere på holdet. Man peger altid på dem som nedrykker, men de formår alligevel altid at overleve. Igen i år ligner de et hold der bør rykke ned, sagaen om SønderjyskEs overlevelses evner vil da også bare blive fuldendt, hvis de kan nuppe 11 pladsen den ene sæson hvor det ikke betyder nedrykning. Men igen "Gud hvor har de mange 1.div spillere". Når de spillere man henter kommer fra Horsens, Frederecia og Vejle bør man ikke kunne meget i suppen. Dalsgaards målnæsen og den misundelses værdige holdånd kommer dog til at holde dem oppe.

12. Hobro – Rosinen i pølseenden! Den helt store overraskelse sidste sæson og på mange måder fodboldens svar på den grimme lille ælling, der voksede op og blev en ikke bare smuk svane, men en super svane 😉 De har et hold halvt bestående af deltids professionelle og halvt bestående af andre suppe klubbers udstødte spillere. Især 2 punkter er de langt fra konkurrence dygtige. Jesper Rask på mål kan måske dominere feltet bedre end Steffen, men han falder så også som et træ. Angrebet er også besat af en kæmpe i form af Morten B Andersen som ikke engang burde få licens til at spille Superliga.

Hvad tænker i andre? Er der nogen hold som er total fejlplaceret/vurderet?
      Det skal siges at især midterfeltet har været svært at gætte, da der er så mange hold på mere eller mindre samme niveau og suppen bliver som altid præget meget af hvem der kan holde sig skadesfri og hvem der rammer momentum gennem marginaler.

don marisco
      Bruger

Mit bud, uden de store forklaringer.

1: FCK
      2: OB
      3: FCM
      4: BIF
      5: AAB
      6: EFB
      7:AGF
      8: RFC
      9: FCN
      10: SJE
      11: VFF
      12: HOB

– Tror på at OB overrasker, da Kent Nielsen altså får meget ud af ingenting.
      – Tror ikke på BIF i top-3. De er for ustabile, og fornemmer at kassen er smækket i. Desuden ryger Thomas Frank inden vinterpausen og så skal de til at bygge op igen.
      – De hviiie får etableret sig i tabellen, og en 7. plads i tæt kamp mellem EFB og RFC.

Donmiguel
      Bruger

1 FCK (Rigtig gode indkøb som kan på egen hånd. Men har kun 3 rigtige angribere: Pourie, Santander, Cornelius (skadet))
      2 FCM (Deres trup er på 30 mand og har kvalitet! dvs 5 mand mere en gns..)
      3 OB (god defensiv og mange kort offensivt)
      4 RFC (Solidt hold som er sammentømret. Mangler kreativitet i truppen)
      5 AAB (Sindsygt gode med bolden og med Helenius på toppen. Er virkelig imponeret af ham. Godt skud, dribler fint og kan med hovedet. Usikre defensivt. Halvdelen er holdet kunne spille U21….)
      6 BIF (De mangler kvalitet foran. Magnus Eriksson flopper. IMO det mest hypede hold i dk uden reel kvalitet. Uden Kahlenberg er de ide forladte. Måske Elmander kan hjælpe på det men de gamle spiller kun hver 3 kamp. Det koster)
      7 AGF
      8 EFB (Elendigt midterforsvar (Almebæck, Jakobsen, Stenderup)), Gode backs og midtbane samt angreb)
      9 SØN (Tja.. Kan nærmest ikke nævne en spiller fra SØN men de vinder alligevel…)
      10 FCN (Ingen rygrad. Der mangler en oprydde på midten og i forsvaret. De er for "Pæne". Savner meget Stokholm/Adu på det hold. Tandløst angreb)
      11 HOB (Har solgt for meget ud. Og deres indkøb er for ligegyldige)
      12 VFF (Alt hænger vil på Serge Deble. Hvis han ikke spiller godt så ser de tynde ud)

gffan17
      Bruger

Må indrømme jeg er lidt overrasket over jeres høje forventninger til OB. De endte som 9er sidste år og de har ikke ligefrem hentet stjerner ind. De har fået en nedrykker i Rasmus Festersen som godt nok var en af de bedre for FCV, men stadigvæk en nedrykker. De har også mistet en profil i Martin Spellman. Især på målmands posten har jeg virkelig svært ved at se hvad Falkesgaard laver på mål for dem, han er squ ikke i top 10 i superligaen. Derudover mangler de en 15 måls angriber for at få medaljer, ej alt indenfor top 6 skal de vidst være lykkelige for.

Donmiguel
      Bruger

gffan17@ Du har ret omkring målmandsposten. Falkesgård er nok ikke en top målmand men på den anden side var Toppel det heller ikke! Men at spellman er forsvundet gør ikke det store. Han er for dårlig fremadrettet og Skulason fylder fint den plads. Der er dog sket et stort skift og det er på træner posten. Tror at Kent N. kan få mere ud af Falk og Larsen. De har fået Kasper Larsen tilbage i forsvaret og Oliver Lund på højreback. Og hvis devisen om at mesterskaber vindes i forsvaret står OB stærkt IMO. Derudover er jeg nervøs for at Zohore kommer igang. Han har scoret en del mål mod GF i sin karriere….

1. FCK
      2. FCM
      3. AaB
      4. AGF
      5. BIF
      6. RFC
      7. OB
      8. EFB
      9. FCN
      10. HOB
      11. SJE
      12. VFF

Og nej, jeg kan ikke afsløre mine kilder, det bli'r bar' så'n.

don marisco
      Bruger

@gffan17.

Det er jo ikke en let opgave. Transfervinduet er endnu ikke slut, men jeg vurdere bl.a. at OB har økonomiske muskler til at finde en målmand af bedre kvalitet.

Omvendt så er jeg imponeret over Kent Nielsens evner til at få max ud af sin trup.

Det vigtigste er jo bare at AGF vinder B)

gffan17
      Bruger

@ Don Marisco

Ved det godt, vi for selvfølgelig et mere præcist indblik i hvordan klubberne står når transfervinduet lukker. Det er hvad der er så fantastisk kujon agtigt med en power ranking man kan ændre den runde for runde 😀

Negreanu
      Bruger

1. AGF
      2.-12. De andre

🙂

Thomas K
      Bruger

1: FCK
      2: FCM
      3: BIF
      4: OB
      5: Randers FC
      6: AaB
      7: Esbjerg fB
      8: FC Nordsjælland
      9: AGF
      10: SønderjyskE
      11: Viborg FF
      12: Hobro

Leone
      Bruger

@Thomas K: Spot on! 🙂

Stev
      Bruger

Jeg lavede faktisk en ranking inden ligaen gik igang. Den ser således ud:

1.FCK
      Deres handler taler for sig selv. Det hold kan og må ikke fejle. Ellers hedder det vist Ståle raus. Dejlig tanke iøvrigt. Der er selvfølgelig nogle ubekendte i ligningen. Hvad kan Verbic og ham Santander? Til deres fordel har de fået handlet hurtigt, så de kan få spillet folk ind. At de kan lande et navn som Kvist er jo nædten snyd. Når man ser på dere startende 11 ligner det, at en eller anden har snydt i Football Manager!

2. BIF
      Ja ja, giv dem nu lige tid. De var ikke så dårlige mod os, som nogen vil gøre dem til. Havde de fået 2-2, havde ingen i verden villet kunne klage over det. Desuden tror jeg ikke de er færdige med at handle offensivt. Tror ikke at Rashani og Hjulsager er tiltænkt startpladser.

3. FCM
      Måske ligaens næstbedste trup, men tror de kommer til at savne Glen. Har på en eller anden fornemmelse, at det hele pludselig kan sprænde i luften, når Glen taler ud.

4. AaB
      Meget afhænger af Helenius, og deres trup er virkelig smal, men det lader til, at uanset hvilken ung spiller de smider i ilden, så leverer han. Dét misunder jeg dem.

5. Randers
      Er virkelig i tvivl om dem. De kan svinge fra det eminente til det elendige, senest igår hvor de var totalt tandløse i Elfsborg. De bliver gode når banerne bliver det modsatte.

6. OB
      Ting tager tid, og Kent er ingen mirakelmager. Meget hænger på Falk, og jeg begriber ikke, hvis de formår at holde på ham.

7. FCN
      Ligaens måske mest sikre koncept. CV skal have hentet lidt rutine ind, og så skal deres plasticbane nok sikre dem en del points. Sindsyg offensiv, hvis de får det til at spille med Bruninho, Moberg og John.

8. EfB
      Jeg hører ikke til dem, der er imponerede over deres indkøb. Bille er en gut med Bendtners eskapader uden talentet. Jeg tror ikke på ham. En flue i en flaske. Desuden er deres defensiv pivringe.

9. AGF

10. Sønderjyske
      De ved hvad de kan, og hvad de ikke kan. Dalgaard skal nok lave de fornødne mål, og når bøgen springer ud, skal SE nok hente de potentielt manglende points i bunden.

11. VFF
      Jeg tror de klarer den i tæt tæt kamp med Hobro. Debles kvaliteter kender vi, og kan se supplere op med mål fra Kamper, Curth og Gero ser det fornuftigt ud. De havde et stærkt koncept i 1. div. Spørgsmålet er hvad udskiftningen af Auri betyder.

12. Hobro
      Second season syndromet. De har mistet profiler som Hvilson og Martin Thomsen, og nogle af deres nyindkøb er rene lottokuponer. De skræmmer mig, at de selv mente, at de var godt med i OB-kampen, og at der ingen grund var til bekymring. Det er IKKE en holdning jeg deler.

zcml
      Bruger

1. FCK
      2. FCM
      3. Brøndby
      4. AaB
      5. Randers
      6. OB
      7. Esbjerg
      8. SønderjyskE
      9. FCN
      10. AGF
      11. Hobro
      12. Viborg

Brøndby så ikke godt ud mod os, men i forrige sæson lagde de også dårligt ud. Og på papiret bør de ha' holdet til 3. pladsen.

OB tror jeg kommer til at gøre det bedre end de seneste år, men ser ikke den store forstærkning, ud over, træneren til at de kommer helt op i toppen.

SønderjyskE har ikke mange profiler på holdet, men de formår altid at skabe et godt kollektiv på holdet. Og med Dalgaard tror jeg de kan skaffe nok point til at holde afstand til bunden.

FCN tror jeg ikke rigtigt på!
      Vi må se, hvad de får hentet af forstærkning, ud over Bruninho, men pt. ser jeg dem som et hold, der sagtens kan falde helt fra hinanden, og ende i bunden.

AGF håber jeg self. ender højere oppe. Og jeg tror også at vi kommer til at spille flere gode end dårlige kampe i denne sæson, men er i tvivl om vi får pointene i dem!

Viborg tror jeg har gjort sig selv en bjørnetjeneste ved at skifte Auri ud med Mølby. Ikke at jeg mener at Mølby nødvendigtvis er en dårlig træner, men til den aktuelle situation ville Auri være bedre.

Anders
      Bruger

1. FCK (Den bedste og bredeste trup i DK, samt deres sult)
      2. Brøndby (Kontinuitet og klasse træner)
      3. FCM (Champions Leaugue/Europa League kommer til at koste kræfter og fokus)
      4. OB (Kan de holde fast i Falk & Larsen synes jeg de har en fremragende offensiv, plus AKJ kommer til nytår)
      5. Randers (Skal ikke længere tænke på Europa, og de har kontinuitet)
      6. AAB (Men det kræver de ikke sælger N. Thomsen, han er afgørende. Helenius på vej tilbage i topform)
      7. SønderjyskE (Kynisme og superligaens topscorer i svøb )
      8. AGF (Usikkert kort, med de mange udskiftninger i truppen, men har erfarne kræfter på mange pladser)
      9. Esbjerg (Tror ikke Bille kan løfte dem fra sidste sæsons skuffende resultater)
      10. Hobro (HÅRDT ARBEJDE LØNNER SIG)
      11. FCN (ALT for uerfarent hold, som ikke har niveauet til at spille efter den højt besungne spillestil)
      12. Viborg (Meget afhænger af Serge Deblé, men han er en ung spiller, og så er Kamper over-the-hill)

Anonym

1 FCK
      2 FCM
      3 AaB
      4 Randers
      5 Brøndby (godt teknisk hold, men mangler fysik imod de jyske fighter hold så jydekomplekset fortsætter)
      6 OB ( desler skadet, falk blir nok solgt – så blir det ikke helt top)
      7 AGF (nok lidt optimistisk, men stadig et stykke vej til Champions league:)
      8 Esbjerg
      9 Sønderjyske ( gode køb, dracman, kløve og Dalgaard, spændende træner)
      10 Viborg
      11 Nordsjælland (mangler fysik + rutine)
      12 Hobro (alle andre har oprustet – den blir svær)

gffan17
      Bruger

Bred enighed om at FCK snupper guld i år. Glæder mig meget til at se deres niveau i weekenden når de gæster Blue Water Arena.
      Hæfter mig lidt ved 2 problemer de evt kunne få i år, det er 1 midterforsvaret – Mathias Zanka ser ud til at være starter og han er den til dato mest overhypet danske fodboldspiller, utrolig dårlig koncentration gennem 90 minutter og alt for mange børnefejl, meget svingende spiller. Men de har squ så meget bredde at de altid bare kan vælge ham fra hvis han fejler.
      Nr 2 potentielle problem er den centrale midtbane, det bliver eftersigende Delaney og Kvist der kommer til at udgøre den centrale akse i København. Begge gode spillere (Kvist endda rigtig god), men begge spillere foretrækker det sikre, de spiller den alt for meget til siden og bagud. 1 af dem på banen af gangen vil bære fint, men spiller de samtidig, bliver det for nemt for modstanderen at trække sig ned og afvente. De ville få langt mere ud af en der kan bryde kæderne selv (fx Sloth).

AGF4ever
      Bruger

1.Fck
      2.fcm
      3.bif
      4.Ob
      5.Aab
      6.Randers
      7.Agf
      8.Esbjerg.
      9. FC Nordsjælland
      10. Sønderjyske.
      11. Viborg
      12. Hobro

Heeman
      Bruger

Så må jeg vidst også hellere komme med min powerranking, som er lavet før første runde startede.

1. FCK – Med de indkøb har de suverænt stærkeste trup i Danmark, og der kan nu komme mål fra andre sider en Nicolai Jørgensen. Man så i sidste sæson, at der er styr på defensiven, og nu er offensiven kommet med.

2. BIF – Jeg tror, at de kravler en plads op i denne sæson, og det er der to grunde til. 1. FCM er svækket, og mister måske flere nøglespillere. 2. Selvom BIF tabte til os, så synes jeg, at de alligevel ser ret stærke ud og med en fornuftig bredde.

3. FCM – Som nævnt ovenfor så er midtjyderne svækket, og mister sandsynligvis Sisto og måske Sviatchenko. En af de største, måske den største, profil er væk; nemlig Glen Riddersholm, og jeg tror, at han betød uhyggelig meget for den klub.

4. RFC – Et stensikkert koncept der har skrabet mange points sammen de seneste sæsoner – og jeg tror, at de kommer til det igen. Randers er stabile, og er ikke afhængige af årstiderne som en del andre hold er.

5. AaB – Selvom Kent Nielsen er væk, har de stadig en spændende trup, men der er dog mangler. Forsvaret er ikke særlig stærkt og offensiven er forholdsvis ung, men det virker til, at hver gang der kommer en ung AaB-spiller, så gør han det godt (senest Oliver Abildgaard.)

6. OB – Kent Nielsen + gode indkøb = god sæson. Offensiven så uhyggelig ud mod Hobro, men jeg tror, at Rasmus Falk betyder rigtig meget for dem, og hvis han forsvinder, så mister de meget flair. Derudover skal de have fat i en ny keeper, da Falkesgaard ikke er langtidsholdbar.

7. FCN – Ligesom Randers har nordsjællænderne et solidt koncept, som de kan læne sig op af. Mange spændende spillere, men jeg synes nok man så mod SønderjyskE, hvorfor de kan komme i problemer. Skal de blive syver, så skal de hente nogle rutinerede kræfter, selvom jeg bifalder brugen af unge spillere.

8. EfB – Jeg tror simpelthen ikke på, at de kan komme højere. Truppen er ikke væsentlig ændret fra sidste sæson, og deres midterforsvar er ikke til meget mere. Midtbanen ser fin ud, men spørgsmålet er om Nicki Bille har de fornødne mål i sig?

9. AGF – Jeg ved godt, at det var mod Brøndby, men jeg synes, at man så lidt af potentialet i truppen og spillestilen. Det ligner, at Wieghorst er et pænt stykke med implementeringen af spillestilen, og fortsætter man med at hente spillere fra hylden med Bjarnason, DAP, Piscu osv., ser jeg os på en klar 9. plads.

10. VFF – Dem vil jeg egentlig gerne placere et andet sted, men nuvel. Meget kommer til at afhænge af Deblé, og spørgsmålet er, om truppen kan omstille sig til den mere offensive spillestil, som Johnny Mølby praktiserer, inden det er for sent.

11. SønderjyskE – Her vil jeg gerne have sat Viborg, men det blev SønderjyskE. De fik en glimrende start, og de har stadig fighterhjerte – måske har de endda fået mere i Janus Drachmann. Min "bekymring" for SønderjyskE er egentlig Jacob Michelsen og en skade til Dalgaard.

12. Hobro – Den svære sæson to, som så mange snakker om. Truppen er blevet svækket, og de der er kommet ind, er slet ikke på samme niveau. Derudover tror jeg, at der er flere af de andre klubber, der mere eller mindre har læst Hobros spillestil, og så tror jeg ikke, at den "foreningsfølelse", som de lagde meget vægt på i sidste sæson, holder i længden.

Det bliver en spændende sæson at følge – især nu hvor vi er tilbage.

zcml
      Bruger

Kom lige til at se, at Hobro har mistet omkring 2/3 af deres mål i forrige sæson i form af spillere. Og hvor jeg synes at de har fået nogle gode spillere ind til midtbanen, så kan det være svært at se, hvorfra målene skal komme?

Morten Beck Andersen skal nok komme til at score et par stykker, men kan ikke se at han pludseligt bliver mere giftig end i Silkeborg.
      Så de skal satse på at ham Mayron George bliver den helt store målsluger, hvis de skal undgå det problem som netop SIF havde i forrige sæson med, at de bare ikke scorede nok til at få de fornødne point.

Jeg vil gerne lige se, hvor stor betydning det får for Viborg at de har skiftet træner. For formår Mølby at holde den defensive organisation som Viborg er kendt for, så vil jeg revurdere min ranking lidt.
      Umiddelbart synes jeg at Viborg har lidt bedre offensive kort, så hvis de ikke ender med at falde sammen defensivt, redder de sig lige, og overlader nedrykningen til Hobro.

Anders
      Bruger

Nu hvor 2. runde er færdigspillet, er det tid til en ny vurdering af powerrankingen.

I forhold til første runde, er der et par ting der er iøjnefaldende:

For det første – Brøndby har (endnu engang) fået en dårlig start på ligaen, og de ser skrøbelige ud i modgang. Har dog lige hentet plaffeministeren.
      For det andet – FCM har SLET ikke fået gang i deres dominerende og fysiske spillestil fra sidste sæson. Kan det have noget med trænerskiftet at gøre?
      For det tredje – Hobro har ikke en superliga-trup offensivt. Det har i hvert fald vist sig at de ikke har substans når de mangler profiler.

derfor

1. FCK (Den bedste og bredeste trup i DK, samt deres sult)
      2. OB (Vanvittigt dygtig offensiv de har sig. Kan de holde på den kan de udfordre top 3)
      3. FCM (Champions Leaugue/Europa League kommer til at koste kræfter og fokus)
      4. Randers (Ser stærke ud, med deres veletablerede koncept)
      5. Brøndby (Vaklende start, men oprustning på vej)
      6. AAB (Men det kræver de ikke sælger N. Thomsen, han er afgørende. Helenius på vej tilbage i topform)
      7. SønderjyskE (Kynisme og superligaens topscorer i svøb )
      8. AGF (Usikkert kort, med de mange udskiftninger i truppen, men har erfarne kræfter på mange pladser)
      9. Esbjerg (Tror ikke Bille kan løfte dem fra sidste sæsons skuffende resultater)
      10. Viborg (Deblé kommer til at lave kasser. rigtig mange kasser)
      11. FCN (ALT for uerfarent hold, som ikke har niveauet til at spille efter den højt besungne spillestil)
      12. Hobro (De har simpelthen ikke superliga-niveauet i år, og heller ikke gejsten ser det ud til. desværre)

Morethanaboy
      Bruger

Jeg tror den ender sådan her
      1. FCK – Bør være virkelig sultne, og har fået et eminent hold
      2. FCM – SStadig har de et klassehold, men tror de er mætte og at de kommer til at lide under tabet af Sisto, som jeg ser solgt i dette vindue. Tror ikke de kan stå distancen mod FCK.
      3. Brøndby – Trods en hård start, må og skal de være oppe i toppen til slut. De skal spille holdet mere sammen.
      4. OB – OB ser stærke ud, og Kent Nielsen er og bliver en sublim træner. Tror de bliver sæsonens overraskelse.
      5. Aab – Har også et yderst talentfuldt hold, men mange potientiele gennembrud lige rundt om hjørnet. Når de på et tidspunkt for gang i Helenius og/eller Jønsson, bliver det rigtig, rigtig giftigt. Synes dog de mangler et bedre forsvar, synes Kenneth Emil er ved at være slidt.
      6. Esbjerg – Tror Esbjerg for en meget blandet sæson, men de har klart potientale til at overraske. Tror Van Buren bliver giftig, når modstanderens primære øje er på Bille.
      7. Randers – Randers er startet stærkt ud, men synes de mangler bredde i truppen. Tror de går død i foråret, når træthed og skader melder sig.
      8. AGF – Tror AGF får en meget periode mæssig sæson, hvor de skiftevis taber meget, og vinder meget.
      9. FCN – FCN ser utrollig svage ud, men de har en tendens til at hente godt ind i Vintertransfervinduet. De har jo egentligt en ok trup, de skal bare lære at tage ansvar.
      10. Sønderjyske – Kommer til at leve på Dalgaard, men de redder sig altid.
      11. Viborg – Tror de får det ualmindeligt svært, når holdene lærer at lukke ned for Deble.
      12. Hobro – De kan ikke blive ved med at leve på sammenhold. Utrolig tynd trup.

Donmiguel
      Bruger

Status efter 3 runder:

Min power ranking har ikke ændret sig:

1 FCK
      2 FCM
      3 OB
      4 RFC
      5 AAB
      6 BIF
      7 AGF
      8 EFB
      9 SØN
      10 FCN
      11 HOB
      12 VFF

gffan17
      Bruger

Syntes jeg er blevet lidt klogere på suppen her efter 3 runder.

Brøndby ser virkelig ustabile ud, de er dårligt sammensat og det virker ikke til spillerne har nogen tro på Thomas Frank, projektet eller deres medspillere.
      Tror de kommer til at miste mange point her i starten og forudser Thomas Frank bliver fyret indenfor de næste par runder.

Mange havde sat OB i top 4 og det er jeg begyndt at tro i for ret i.
      De ser skarpe ud, selvom de kun har fået 4 point. Glæder mig til at se dem mod AGF på fredag, forhåbentlig for de en offday 😉

Esbjerg ser ud til at fortsætte sidste års uduelighed på dødbolde og de har skuffet mig meget.
      Mener dog stadig de har nogen kvaliteter som gør dem farlige. Men de for en kedelig sæson hvis ikke de henter en kvalitets forsvar eller to, der kan stabilisere et forsvar der lukker at for mange mål ind.

Svært ikke at være optimist med 7 point til vores alle sammens AGF.
      Det primære mål må dog stadig være at overleve. Vores indstilling har været super og den morale der blev vist i comebacket mod Randers, gør en varm i hjertet.
      Vi har dog et problem som jeg frygter og det er at vi både mod Viborg og første 60 min mod Randers, er alt for langsomme i boldomgangen. Vi kører den bare ligegyldigt rundt, mens modstanderen lukrere på kontra. Det er formentlig et signal om at vi stadig ikke mestrer MW's Tiki Taka (alt andet havde også været utopisk).

Som en lille sidenote, hæfter jeg mig ved at der var 4 kampe i runden med et forkert dømt straffe eller mangel på samme, AGF og Kenn Hansen er dog de eneste der er blevet haglet ned for det.

zcml
      Bruger

Ja, tingene er ikke gået helt som jeg forventede i de første 3 runder, men vi skal nok passe på at lægge for meget i resultaterne indtil videre.
      Eks. er Brøndby ved at få for vane at starte dårligt, men er alligevel endt på hhv. en 4.- og en 3. plads de 2 forrige sæsoner.

Ift. mit oprindelige bud på en slutstilling, er jeg dog stadig ret sikker på at FCK og FCM tager guld og sølv. Hvem, der får hvad er jeg dog mere i tvivl om.
      Derudover tror jeg også stadig at Hobro bliver blandt de 2 nederste. er i tvivl om de kan samle nok point sammen, ud over de 9 fra kampene mod Brøndby 😉 til at få mere end 12. pladsen.

Resten er jeg noget mere i tvivl om, men Viborg og Esbjerg ligner hold vi bør kunne slutte over, men vi skal stadig ha' de sidste forstærkninger på plads. Ikke mindst for breddens skyld. Ellers kan det godt ende galt.
      Synes dog Esbjerg har en fornuftig offensiv. Faktisk ret fin, hvis Bille kommer igang, men defensivt halter det. Så de skal ha' forstærket sig, hvis de ikke skal rodes ind i nedrykningkampen (pt. ligner de et hold, der sagtens kan ende som SortePer).

Donmiguel
      Bruger

Bille skal nok komme igang. Han har været decideret uheldig.. Men hvis Esbjerg vælger at sælge Ryan L når de allerede har solgt Jonas K. så får de endnu større problemer defensivt..

Donmiguel
      Bruger

Status efter 8 runder:

FCM
      FCK
      AGF (har tilladt mig at tage de 3 point med)
      RFC
      SØN
      BIF
      AAB
      OB
      FCN
      EFB
      VFF
      HOB

FCK og FCM ser stærkest ud som ventet. Derefter er der et kæmpe midterfelt hvor alle slår alle. Spillemæssigt synes jeg vi ser stærkere ud end de andre men vi skal bruge for mange chancer på at score.

I forhold til min powerranking:
      Præsteret over forventet: SØN, AGF
      Præsteret under forventet: OB

1 FCK
      2 FCM
      3 OB
      4 RFC
      5 AAB
      6 BIF
      7 AGF
      8 EFB
      9 SØN
      10 FCN
      11 HOB
      12 VFF

Spinner
      Bruger

Præsteret over forventet: SØN, AGF
      Præsteret under forventet: OB

Jeg synes mere eller mindre, at AGF er det eneste hold der har præsteret UNDER forventning…

lurifax
      Bruger

Spinner skrev:

Jeg synes mere eller mindre, at AGF er det eneste hold der har præsteret UNDER forventning…

Hvorfor? Det var de fleste realisters forventning, at vi skulle kæmpe om at undgå nedrykning, altså for at undgå en sidsteplads. Lige nu ligger vi, ikke indregnet de 3 sandsynlige skrivebordpoint, på en niendeplads. Vi har objektivt set set stærkere ud end de direkte konkurrenter i bunden i de indbyrdes kampe mod dem, og spillet har generelt været godt – jeg vover at sige over forventning. De lejlighedsvise blundere i forsvaret kan heller ikke siges at være mod forventning.

Jeg kan ikke se, hvordan vi skulle have præsteret under forventning, medmindre man på forhånd har været alt for optimistisk.

zcml
      Bruger

Vi fik en god start på sæsonen, men i de seneste kampe er det mere og mere begyndt at ligne det jeg frygtede inden sæsonen gik igang. Nemlig; at vi langt hen af vejen ville være godt spillende i kampene, men få for lidt udbytte ud af dem!

De seneste 3 kampe i ligaen burde ha' givet min. 6 point, men i stedet står vi tilbage med ét point (måske 4 pga. en skrivebords sag).
      De næste 3 kampe ser ikke lettere ud (tværtimod), men der skal til at ske noget på pointtavlen igen.
      Og netop FCN kan måske vise sig at passe bedre til os end Hobro, SønderjyskE og Esbjerg.
      Det er i hvert fald mit håb at vi kan få 4 point ud af de 2 møder med dem (FCM regner jeg ikke med vi får noget med fra, men ville være fint, hvis vi kunne tage ét point der også).

Hymol
      Bruger

Det ligner noget vi har set før. Hold der ikke er kommet i gang med sæsonen møder AGF, og så kommer de i gang. Hobro dem skal vi da kunne slå! Vi skal spille lige op med FCN og der bliver vi skilt ad i første halvleg, ligner et serie 4 hold uden gejst. I mellem tiden har der været det sædvanlige fnidder udenfor banen, læs Aabechs uintelligente agent. I starten af sæsonen lignede vi et hold, der havde en plan, spillet så godt ud. Det har været en ynk de seneste 5 kampe. Så hvad er der galt nu? For det første spiller vi med Jønsson, han er altså ikke så god som det siges på tv. Vi har problemer på dødbolde, vi mister for mange point i slutningen af kampene. Jeg synes det ligner koncentrations udfordringer. Fokus, speed og performance mangler. Ryst posen igen.

Donmiguel
      Bruger

Ja det ligner desværre noget vi har set før.. Vi spiller gode kampe mod tophold og taber på latterlige personlige fejl til bundhold. Derfor tror jeg også på min. 1 point mod FCM og derefter tabe de to næste… Håber virkelig det "nye" agf modbeviser mig. Bøtten vender hurtigt hos AGF. Den seneste kamp var lort men vi har ikke spillet dårligt i de andre kampe så måske skal vi blot vise liiiiidt mere tillid selvom det er svært

Ceres
      Bruger

Vi er præcis der hvor vi har været de seneste mange år … både hvad angår tvivlsomme indkøb og en træner og ledelse, som ikke trækker i samme retning … vi mangler bare lige at miste en offensiv profil i vinterpausen ( Kim Aabech ?) og en efterfølgende trænerfyring.

Schmidt
      Bruger

1. FCM

2. FCK
      3.BIF
      4. RFC
      5. AAB
      6. OB
      7. FCN
      8. SE
      9. VFF
      10. EFB
      11. AGF
      12. Hobro

zcml
      Bruger

Schmidt skrev:
      1. FCM

2. FCK
      3.BIF
      4. RFC
      5. AAB
      6. OB
      7. FCN
      8. SE
      9. VFF
      10. EFB
      11. AGF
      12. Hobro

Jeg ville bytte rundt på AaB og Brøndby (trods deres dyre trup, tror jeg ikke helt på Brøndby). Samt Esbjerg og Viborg.
      Og så er jeg i tvivl om SønderjyskE kan holde den gode første 1/3 af sæsonen. Ellers kan det meget vel være sådan det ender.

Self. vil en 11. plads være lidt skuffende, men som tingene ser ud nu, så skal vi være glade, hvis vi kan holde Hobro under os.
      Jeg er dog ikke i tvivl om, at det nok skal blive bedre igen, men vi skal nok ikke forvente meget mere end redning. Dertil er forsvaret simpelthen stadig for dårligt!

Donmiguel
      Bruger

Status efter 12 runder:

FCM
      FCK
      SØN
      RFC
      BIF
      AAB (+1 plads muligvis)
      AGF
      OB
      FCN
      EFB
      VFF
      HOB

Faktisk ikke sket meget i tabellen siden runde 8 udover AGFs deroute (vi lå nr 3 (med de 3 skrivebordspoint) og nu nr 6). SØN/RFC byttede plads.

Men der har dælme været udsving i præstationerne! AAB har uddelt et par gevaldige øretæver og derefter skuffet fælt. Samme har SØN og OB.

Vi har haft tætte kampe desværre med mange nederlag. Men ikke blamager resultatmæssigt.

BIF er desværre kommet lidt i gang og lister sig tættere på toppen uden at spille prangende.

men Alle slår alle (undtagen Hobro)….

Præsteret over forventet: SØN, BIF
      Præsteret under forventet: OB, HOB

1 FCK
      2 FCM
      3 OB
      4 RFC
      5 AAB
      6 BIF
      7 AGF
      8 EFB
      9 SØN
      10 FCN
      11 HOB
      12 VFF

Donmiguel
      Bruger

De to tophold er ved at vriste sig fri fra midterfeltet og hobro har sluppet taget i rækken (indtil på fredag…)

Viser 35 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.