Post 31/7 Serie A

Forside Fora AGF Post 31/7 Serie A

Viser 28 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Jeg mener, at det er på tide med nogle diskussioner om international fobol. Jeg lægger hermed op til debat af La Primera, Serie A og Premier League.

Her er min vurdering af Serie A, indkøb, farvoritter og outsidere.

Farvoritter:
      Inter, fusionen ml. Inter og Juve lover for et nyt italiensk storhold. Der er vel ingen tvivl om at de er mega farvoritter og at der skal meget til for at de bare taber ét enkelt point. Det eneste “osvage” punkt er keeperen, men mon dog han får meget at lave. Det vil være omsonst at nævne alle stjernerne, men som i Madrid og Chelsky skal de spilles sammen, men uden Juve og med et såret Milan hold, ligner det den første “origtige” scudetta til Inter i mange år.
      Roma, er vel eneste reelle udfordre i år, ikke at jeg levener dem mange chancer, men med Pizarro og Vucinic har de en rigtig skarp start ellever. Også her er problemet keeperen, Curci er for ung og Doni er ikke særligt god. Derudover er det, med Totti, Mancini, De Rossi, Perrotta, Chivu og Mexes, en stærk hovedstadstrup, der skal forsøge at følge med Inter i år.
      Milan, det er pinligt at skulle nævne dem har, men ikke desto mindre, gør deres minimale straf, at de bør nævnes. Det er dog et skadet Milano hold, der skal forsøge at holde trit, Bonera, Gourcuff og Oli er kommet til, mens ukraineren har forladt Italien. På papiret er de styrket, men uraineren scorede mange mål og den aldrende trup er blevet et år ældre. Det bliver spændede at følge generationsskiftet, men det henter ikke 8 point til Inter i år.
      Outsidere:
      Palermo, har gennem lægere tid gjort det godt. Holdet er dog svækket, efter salget af Grosso, men har hentet flere kvalitetsspiller som, Bresciano, Diana og Simplicio, der gør truppen bred og klar til at tage kampen op, for en Cl plads.

Da det er en noget amputeret Serie A i år, med en stor midtergruppe i år, er det svært at spå om hvem der, ud over ovenstående, vil ende i toppen. Dog bør Sampdoria og Messina nævnes som hold med gode muligheder for en topplacering.

En mand, en holdning.

Maradona skrev:Inter, fusionen ml. Inter og Juve lover for et nyt italiensk storhold.

Så tænkte jeg… siden hvornår er inter og juve fusineret?

Maradona
      Bruger

Det skal jo forståes i overført betydning og udspringer af Viera og Zlatans skifte.

Jeg tror Roma har en god chance for at tage mesterskabet i år… Milan burde slet ikke være i Serie A … men det er typisk for Itiliænsk fodbold… der er ikke andet end skandaler og snyd…

/Steffen, der holder sig langt væk fra Serie A.

RasmusT
      Bruger

Forza Parma:k Det må være i år vi tager titlen..

Helt
      Bruger

Når Juve nu ikke er med er jeg stensikker på at det bliver Inter, set ud fra afgange og tilgange i de klubber som realistisk normalt har chancen for at vinde ligaen.

Harboe
      Bruger

Jeg ved ikke helt med Inter. Self har de et klasse hold men det har de altså os haft de andre år. Flere gange har jeg set dem som et bedre hold end nogle af de andre tophold, men der er en eller anden forbandelse som har hængt over hoveder på spillerne, samt det pres som de vil få i år om at tage mesterskabet.

Roma har ikke det samme pres på sig. Det hold vil presse på, Roma har selv store forventninger til sæsonen, og vil minimum tage en CL plads.

Milan og Florentina vil kæmpe med kløer for at presse toppen, der er en god mulighed for at overraske, for at vise de ikke er så dødelige som man skulle tro. Overraskelsen lurer.

Jeg overværede en kamp i foråret mellem Fiorentina – Roma, i Firenze.
      Jeg ligger ikke skjul på, at jeg er Roma tilhænger, men i den kamp skuffede mig lidt. Et hurtigt mål fra Tonis side rystede dem måske kraftigt. Men generelt var de ikke så stærke, som jeg havde håbet på. De fik dog 1-1 i kampen.

Men de har nogle stærke profiler, som godt kan gøre sig nu, hvor de helt store spillere er rykket ned eller sat kraftigt bagud med point.

Så enten Roma eller Inter snupper guldet i år, det er jeg næste parat til at vædde på.

seppe
      Bruger

Tror på Milan selvom de er bagude fra start. Inter bliver nummer 2, de er ikke sluttet som 1'er i mange år og det tror jeg heller ikke de gør i år(Ved godt de fik tilkendt sejren sidste år, men de sluttede reelt set på 3pladsen)

JosH_870
      Bruger

Jeg tror at Palermo kan overraske. En top 5 placering, ville ikke komme bag på mig. Med spillere som : Zaccardo, Barzagli, Diana, Corini, Bresicano,Simplecio,Andrea Caracciolo ville en CL plads være målet.

Maradona
      Bruger

Roma har virkelig et top mandskab i år, navne er måske ikke så store som i Inter, men de burde kunne give dem "a run for their money".
      ————–Doni/Curci————–
      —–Defendi—Mexes—Chivu——
      ——–De Rossi–Pizarro————
      Mancini———————-Perrotta
      ————–Aquilani—————-
      ———Vicinic—TOTTI————-

Toldo
      Maicon – Materazzi – Samuel – Grosso
      Figo – Vieira – Cambiasso
      Crespo – Zlatan – Adriano

INTER vinder tror jeg !! det hold burde være bedre end de andre !

Men håber på Sampdoria kommer med i toppen :k

@Thomsen

Spiller Adriano ikke Real nu, og istedet er Ronaldo kommer til Inter? Eller var det kun et rygte?

Mit bud
      Roma 1
      Inter 2
      Milan 3
      Fiorentina 4
      Parma 5
      Lazio 6[think]

hmm tror det var rygter, mener Ronaldo er begyndt på træningen i Madrid igen, og Adriano står stadig på holdlisten i Inter…

Maradona
      Bruger

Inter forsøgte med en leje-byttehandel, men den faldt i vasken da Ronaldo ville have for meget i løn.

fair nok. Ville lige være helt sikkert, selvom begge to siger mig lige lidt 🙂

RasmusT
      Bruger

Men i stedet byttede Real Madrid jo Baptista ud med Reyes…

seppe
      Bruger

Zlatan#

Er meget enig. Tror dog det bliver tæt, for det er ikke noget skræmmende stærkt AC Milan-hold. Milan har klassen, rutinen og sammenspillet til at vinde igen, men jeg synes alligevel der er nogle alvarselslamper der burde blinke i Milan. Forsvaret er meget gammelt og Dida er svingende i sine præstationer. Det helt store spørgsmål for mig er dog hvor stort savnet af Sheva bliver. Oliviera er en rigtig dygtig og spændende angriber, men han har ikke samme klasse. Desuden var han langtidsskadet i sidste sæson. Inter kommer med mange nye spillere formodentligt til at svinge meget i sine præstationer, tror det afgøre sagen…

Maradona
      Bruger

Nu er det vist på tide med en update, en halv sæson er snart spillet og det er tid til “ohvad sagde jeg”, “ohvad skete der” og “ohvad sker der i anden havldel”.
      Alle tre tråde vil blive “ogenoptaget”, i håbet om livlig diskussion i de lange og kolde vintermåneder.

Det er hermed tid til at dømme og bedømme.

Jeg vil starte med min “oforudsigelser” og den nuværende stilling.

1. Inter———–Inter
      2. Roma———-Roma
      3. Milan “” 14—–Palermo
      4. Palermo——-Catania
      5. Sampdoria “” 12
      6. Messina “” 15

– Inter, har endnu ikke tabt og på trods af at Roma følger nogenlunde trop, ligner de mere og mere en sikker vinder. De havde lidt startvanskeligheder og har haft deres problemer i CL, men mon ikke den i foråret, bliver slået på Juve-cruisecontrol og de så koncentrerer sig om CL. Moratti er bidt af en gal Abramovich og både i januar og til sommer vil der blive købt ind, det eneste spørgsmål er hvem der får lov at blive.
      – Roma, efter at Totti er kommet tilbage går det bedre og bedre, men de må efter al sandsynlighed nøjes med andenpladsen. De spiller flot fodbold og offensiven er rigtig god, der mangler desværre en del på backpladserne. De er stadig med i Cl og har måttet kæmpe hårdt for det, også derfor kan man frygte lidt for deres ret smalle trup.
      – Milan, har på trods af pointstraf og et stk. manglende ukrainer været meget skuffende. Om svaret skal findes i den manglende dommerhjælp eller et gammelt hold der er blevet et år ældre, er svært at svare på, men en ting er helt sikkert, de henter ikke 25 point på Inter i foråret.
      – Palermo, har som forventet klaret sig virkelig godt. De flotte resultater er specielt kommet på baggrund af en stærk defensiv, man husker jo at Italien under VM på et tidspunkt havde 4 af 5 defensive spiller fra Palermo på banen (3 forsvar og en defensiv midt). Krydret med skarpe angribere, bejler de så småt til sølvet men ender sikkert på en tredje plads.
      – Sampdoria og Messina, gjorde det godt sidste år og var mine bud, ud af det store midterfelt. Mange nævnte Viola, men de ligger ligeledes.
      – Catania, havde ingen vel set i toppen, ikke desto mindre ligger de pt. til CL, jeg tror ikke de holder, men hatten af alligevel.

Wombatten
      Bruger

Milan og Fiorentina er ved at være kørt bagud, Inter ser ud til at køre alle over også er der så resten. Personligt tror jeg at Lazio nok skal klare sig godt i år, måske er det fordi jeg er Lazio-fan, hvem ved?
      Jeg tror at CL-deltagerne bliver Lazio, Inter, Roma og Palermo, og efter Derby-sejren i søndags, ser det kun bedre ud for Lazio.

Maradona
      Bruger

Jeg tror at der går flere år inden Juve er tilbage i toppen. Ingen tvivl om at de vil forstærke sig til sommer, men de har hverken pengene eller tiltrækningskraften, til at de hente de store spillere. Så de er nødt til at bygge et helt nyt hold op.
      Desuden er der flere spillere på vej væk, Camoranesi vil meget gerne væk, Treze det samme og Del og Nedved trækker sig tilbage og så ser Juve jo helt menneskelige ud.
      Ydermere har de jo ikke været overbevisende i år, de har allerede nu mistet flere point, end de fleste regnede med at de ville i hele sæsonen.

RasmusT
      Bruger

Jeg må krybe til korset og sige at det heller ikke i år er Parma's tur..B)

Inter er selvskrevne og dominere også.. Dog kan Roma og Totti stikke en kæp i hjulet på dem og snuppe mesterksabet,..

zcml
      Bruger

Wombatten skrev:
      Milan og Fiorentina er ved at være kørt bagud

Pointstraf eller ej så har Milan skuffet i år! Som Maradona skriver, tror jeg også at holdet er ved at være for gammelt, og trænger til nyt blod.

Mht. Fiorentina derimod tager du fuldstændigt fejl!
      Hvis ikke det var for pointstraffen, ville de pt. ligge på 4. pladsen med 5 point op til 2. pladsen (de har dog spillet en kamp mere), men også et lille hul ned til forfølgerne, hvilket er ok. med det hold de har.
      Tror også vi vil se dam kravle op i tabellen i løbet af foråret. Der er nok, trods alt, for langt op til de pladser, der kvalificerer til europæisk fodbold, men skulle ikke undre mig, hvis de ender lige under.

anderssch
      Bruger

Værsego! http://www.youtube.com/watch?v=pjSyPwDlPwI

Hvis man ikke er ascoli fan efter det her…

Maradona
      Bruger

Jeg må jo nok medgive at sæsonen, indtil nu, er godkendt, men heller ikke mere. De har ikke været så overbevisende, som jeg havde ventet.
      De har mistet mange penge denne sæson og har ikke råd til at forstærke sig med de stjerne der skal erstatte folk som Cannavaro, Zambi, Emerson, Vieria, Zlatan m.fl.. Som før skrevet forsvinder “resten” af det gamle Juve hold og til sommer er det vel kun Buffon og Chiellini der er tilbage.
      Det er helt rigtigt at der er nogle unge talenter der får chancen i år blandt andre Palladino og Paro, men om de og Buffon kan føre holdet til top næste år tvivler jeg meget på.
      Der skal ny spillere til og det kommer der også, men Juve mistet en del af glansen oven på skandalen og et år i Serie B. Derudover er pengene små og man får ikke råd til at købe for flere hundrede mio., som nok skal til.
      Jeg tror at de henter et par rutinerede spillere og en del talenter. Men de bliver ikke de stjerner som jeg tror du forventer. Mon ikke de tager et par år lige under de bedste, inden de kommer helt op og blander dig igen.

Avanti
      Bruger

jeg tror det kommer til at ænde sådan her

1: Roma

2: Palermo

3: Inter

4: Sampdoria

5: Catania

6: Messina

[think]

tror ikke nogen af holdene fra skandale sagen får høje placeringer (Juve er i Serie B) og jeg tror Parma nosser i den – igen i EC sammenheng[think]

Wombatten
      Bruger

Avanti skrev:
      jeg tror det kommer til at ænde sådan her

1: Roma

2: Palermo

3: Inter

4: Sampdoria

5: Catania

6: Messina

[think]

tror ikke nogen af holdene fra skandale sagen får høje placeringer (Juve er i Serie B) og jeg tror Parma nosser i den – igen i EC sammenheng[think]

Hvordan kan du tro mere på Catania og Messina end du tror på Lazio? Det er altså utroligt at ingen herinde har kigget på dem. De har et temmelig stærkt hold, og de sættes på den ultimative prøve når de skal møde Inter næste gang. Får de point der, så er de altså stor kandidat til CHL.

Avanti
      Bruger

fordi Catania ligger højere placeret end Lazio O.K efter lige at have tjækket avisen så tror sgu mere på Lazio og Livorno end Messina[think]

jeg synes det faktisk er fedt at den skandale sag kom fordi så er det jo ikke "de sedvanlige" tophold (f,eks, Milan og Juve) hm Inter ligger stadig nummet et men fedt med lidt spænding:k:k

Viser 28 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.