Post 31/7 Premier League

Forside Fora AGF Post 31/7 Premier League

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      Maradona
      Bruger

Jeg mener, at det er på tide med nogle diskussioner om international fobol. Jeg lægger hermed op til debat af La Primera, Serie A og Premier League.

Her er min vurdering af Premier League, indkøb, farvoritter og outsidere.

Farvoritterne:
      Chelsky, har igen hentet store profiler og er vel igen storfarvoritter til at vinde mesterskabet. På papiret et superhold og Mourinhos sidste chance for at vinde CL. Jeg tror ike på at de gør det, der er nye spillere i alle kæderne og det at være sammenspillet betyder meget, selv på højeste niveau.
      Arsenal, er status quo, Cole ud, Gallas ind, vil som sidste år have, grundet det unge hold, et højt topniveau, med tendens til at falde igennem for ofte. De skal være glad for en top fire placering.
      Man Ud, har solgt Van Nistel og købt Carrick. Jeg har ingen tiltro til dem, mht.CL, men hvis de kan holde Cristiano, Ferdinand, Carrick og Rooney fra større skader, har de en god cahnce for medaljer. Resten af holdet er meget ordinært og med en eller to længerevarende skader, af de førnævnte, skal de være glade for at ende i top fem.
      Liverpool, har igen købt ind i blinde, de har fået en bred trup, uden nævneværdige forstærkelser. For Liverpool gælder det samme som for Man Ud, mht. skader. Desuden mener jeg at de står meget svagt på frontløberpladsen. Med den menneskelige giraf, er det op til Dirk at score målene, der skal sikre medaljerne.
      Outsiderne:
      Newcastle, har igen brugt bunker af penge og måske er dette året, hvor de får noget valuta. Med forstærkninger som Martins, Rossi og Duff, til en i forvejen stærk trup, er muligheden helt klart til stede.
      Tottenham, spillede over evne sidste år og med salget af Michael Carrick, ser det sort ud. Ind er kommet Steed "flop" Malbranque og Dimitar Berbatov. En spiller der intet har fået ud af sin tid i England og en angriber, til én eller to pladser der i forvejen er rigtig godt besat.
      West Ham, chockerede med sidsteminuts indkøbene og nåede pokalfinalen sidste år, som de burde have vundet. Et spændende hold, med en super central midtbane og et godt bud på en top fem position.

En mand, en holdning.

Gaflen
      Bruger

jeg tror på at et hold , som everton kan overraske i premier league i år de har købt en virklig spændende spiller i andrew johnson i crystal palace og jeg mener et par sæsoner siden da CP spillede i premier league blev han topscorer.
      Jeg mener bestemt de har et intressant hold med nogle ganske gode navne Beattie , Cahill , Van Der Mayde og tidligere united keeper mark howard. tror ik på dem i medalje kampen , men ser dem spille med om en champions league plads i år. hvad mener i?

Balder
      Bruger

Som du selv skriver, så er West Ham outsider. Men selvom jeg er inkaneret Hammers mand, så må jeg sige, at realistisk så tror jeg ikke, vi kommer til at spille om mesterskabet.

Vi har købt fornuftigt ind, udover Mascherano og Tevez, er Carlton Cole; John Pantsil; Tyron Mears, Robert Green (GK); Lee Bowyer og Jonathan Spector ankommet til Upton Park. Der er selvfølgelig også smuttet et par stykker.

Der er alt i alt blevet forstærket kraftig i alle kæder, det sammenhold med de profiler der er på holdet i forvejen i form af; Anton Ferdinand, Nigel Reo-Cocker; Yossi Benayoun; Marlon Harewood og Dean Ashton, som jo desværre blev langtidsskadet.

Så ligner det et hold, der igen skal spille med i Europa. Og sjette pladsen kan realistik set blive forbedret.

Mit bud på en favorit til mesterskabet er Liverpool. De har virkelig oprustet, på et i forvejen godt hold. Dirk Kuyt; Craig Bellamy; Mark Gonzalez; Fabio Aurelio; Jermaine Pennant og Gabriel Paletta.

De ser stærke ud, sammenlignet med konkurrenterne. Det ser frygtingydende ud, både start elve, og deres bænk.

Jeg er ikke imponeret over Uniteds indkøb i sommersløb. Men de har fået en god start, og er nok outsider til mesterskabet.

Chelsea, Arsenal og Newcastle tror jeg ikke på.

/Balder

RasmusT
      Bruger

United og Liverpool kommer til at kæmpe om guldet… Chelsea får højest bronze.. Jeg ser Westham som en seriøs udfordre i år, hvis de udnytter deres indkøb ordentligt..

brorlort
      Bruger

ja Liverpool ser stærke ud på papiret… men jeg tror de kommer til at skuffe ..og når de nu taber til everton i lokal opgøret på lørdag så skal de til at igang næste weekend for at komme med :D:k

@Thomsen

Seriøst?
      hvordan kan du overhovdet gå ud og udlukke Chelsea. De har den måske bedste trup i verden. De kan spille med en solid midtbane. de kan spille wing, hvis de vil. Har spillerne til at spille 4-4-2 til at spille 4-3-3, til at spille 3-5-2 og så har de en af verdens bedste manager. De har nogle af verdensbedste spiller i Cech, Lampard, Terry, Ballack, Robben og Sheva.
      Jeg tror Chelsea tager guldet igen. Håber der bliver mere spænding i kampen om mesterskabet.
      Heldigvis har Manchester lagt godt ud, hvilken presser Chelsea lidt. Liverpool har et fornuftigt hold. Men tror ikke at de er stærke nok. De har verdensklasse spillere i Gerrard, Alonso og Carrager. Men resten er ordinært. De har ikke en ordenlig angriber. Og Kuiyt er ikke en 20 måls mand. Det er han for langsom til.
      United kan gå hen og true Chelsea, Ronaldo og Rooney er nogle af de bedste i verden, men som Maradona siger, Så er resten for gennemsnitlig. De 2 tvillinger Snoop Dog i forsvaret er ikke godt nok. Carrick er god, men ikke verdensklasse. Og 200 millioner for ham er spild. Resten af deres midtbane er for gammelt. Og spillere som Fletcher og O´shea er gode spiller… For klubber som Everton, Porthmouth og West Ham.
      West Ham, tror jeg kommer til at spille med om Uefa. De har hold på deres trup fra sidste år. Og tilføjet nogle gode spillere. Marcherano og Tevez, er super gode spillere. Men de skal først vende sig til Europa. Det er smart af dem at tage til West Ham, her kan de få spilletid og udvikle sig. Mange unge spillere med kæmpe fremtid har ødelagt det for sig selv, ved at tage til store klubber i Europa (et par stykker: Saviola, Riquelme, Robinho, Maxi Lopez). Andre som Baptista har været smarte og tage til middelklubber. Og nu også Tevez og Marscherano. Men om 2 år spiller de i Liverpool, Chelsea, United eller Arsenal.
      Newcastle bliver en hold at følge. De har en stærk midtbane, et okay angreb. en virkelig god målmand og et svagt forsvar. Kan de få fixet forsaret, kan de godt kæmpe med om 4-5-6 pladsen. Hvis en spiller som Luque finder sin gamle form, bliver de vilde. Martins er god, men man skal ikke forvente for meget af ham. Duff, Nzogbia og Parker, bliver der Keymen. Så dem kan man godt regne med.
      Klubber som Porthmouth, Villa og Tottenham. Klubber på vej frem. De 2 af den styret af rige bagmænd og den sidste med en super god træner, der tør tro på de unge. Tottenham spillede over evne sidste år. De har mistet Carrick, men Zokora er en fuldgod erstatning. De har hentet en god angriber i Berbatov og Mido har fået en ekstra chance. Defoe, skal væk. hvis han vil spille fast er det ikke på White Hart Lane. Keane er meget undervurderet og efter min mening god nok til at spille for en topklub i alle ligaer i Europa. Porthmouth har haft en god start. De har et ok hold. Men en meget dårlig manager. Harry R. er ikke manden tilat vinde noget. En god manager i Championship, men en dårlig når det gælder i PL. Villa har fået en god træner, et okay hold og en rig ejer. De bliver jævne i efteråret og lidt bedre efter transfevinduet åbner. Tror man skal vente en sæson, ør man ser dem presse på. Til sommer, når det rigtig transfervindue åbner igen. Hvor spiller ikke er lukke til den ene eller anden kamp. vil de være aktive og hente klasse spillere.
      Reten af ligaen er hips som haps. Hold der kan ende alt fra nedrykning til 10 pladsen

Mit bud
      Chelsea
      Manchester
      Liverpool
      Arsenal
      West Ham
      Porthmouth

RasmusT
      Bruger

Hvis du fx ser på Real Madrid har de også verdensklasse spillere uden at kunne få det til at fungere.. I hvert fald ikke rigtig de sidste år.. Chelsea kan få vanskeligheder ved det måske ikke er det bedste hold.. Indrømmet spiller for spiller er de verdens bedste hold.. Men sidste år var de ikke suveræne og ja de har ikke vundet champions league med den så gode træner du nævner..(endnu)..

@Money

Jeg vil give dig ret i, at Chelsea ikke har kørt optimalt endnu. Men det kommer snart.
      Champions League regner jeg ikke for det store. Det er en Cup Turnering. Så det er knald eller fald kampe. Det er sjældent det er det bedste hold der vinder det. Sidste år, var det. Barca spillede godt og underholdene fodbold og fortjente at vinde. Men tag året før. Liverpool vandt. Og det fodbold som Liverpool lagde for vejen under hele turneringen (minus 2 halvleg i finalen, da de intet havde at tabe) var super kedeligt.
      Cup turneringer er godt at, se men snakker intet om hvem der er bedst. Var Randers det bedste hold i Danmark sidste år????
      De sidste 2 år, har folk snakket om at Chelsea ville gå istå. Men de køre videre og de vinder. Alle hold taber, Chelsea tabte til Boro. Men går derefter stærk ud og henter en 2-0 sejr i et af de sværeste steder i England. Tror ikke man skal forvente at se dem tabe de næste 10-20 kampe. De er gode, de kan spille sammen og har en af verdens 3 bedste Managere.
      Det der gør Mourinho speciel er: Hans mandskabspleje og evnte til at skabe Teamspirit.
      Hver gang du ser Mourinho snakke med medierne. Sige noget hen i vejret og hvad han ellers laver er bevidst. Mourinho er verdens mest koncentrede mand. Hver gang man siger, at Richjard talte med dommen i pausen. At dommeren er købt, at Seedingssystemet ikke virker er det bevidst. Alle andre spillere flyver på ham og Chelsea. Alle trænere sviner ham og Chelsea. FIFA, UEFA er efter ham og Chelsea…. Men kan du se hvem de ikke snakker om???? SPILLERENE
      Han har flyttet alt presset væk fra spillerne og over på ham selv. Alt hvad der bliver svinet mod klubben, virker som en smeltedigel for spillerne, der får dem til at stå sammen. De er en hold frem for en individualist.
      Du vil aldrig se, Mourinho gå ud at købe en verdensstjerne, der ikke er hold spiller. Shevshenko er holdspiller med stort H. Ballack er holdspiller med stort H.
      Endda før det, har Mourinho aldrig købt en verdensstjerne. Han har lavet dem. Okay, kan gå med til at Diskutere Essien som verdensstjerne. men ellers ikke. De er blevet det hos Chelsea. Og de er blevet det som hold og ikke som enkelt spiller.

RasmusT
      Bruger

Jeg giver dig delvist ret.. Jeg beundre også Mourinho.. Jeg synes han gør det godt.. Men champions leauge er uanset hvad du siger, det største du som spiller og træner kan vinde i klubfodbold.. Han har endnu ikke gjort det med Chelsea, og i det lange løb er Chelsea vel sammen med Barca de to bedste hold i verden..

Mourinho køber ikke verdensstjerne siger du?? Hvad er Shevchenko, Crespo,Robben,Ballack,A.Cole,Mutu,Kezman osv?? Alle spillere der var eftertragtet af samtlige storeklubber inden de valgte Chelsea, mange flere navne at tage af..

Han har sågar ødelagt år af nogen spilleres karriere.. Se på bl.a Crespo og Mutu..

Men en god træner alt i alt..

Okay lad os starte så:
      Mutu er ikke et køb af Mourinho, blev købt af Ranieri, han er hellere ikke en verdensstjerne, havde på tidspunktet haft 1 god sæson for Parma. Og hvis man skal gå efter det. Er Pascale Chimbonda en verdensstjerne for dig. Årets hold i PL sidste år.
      Crespo, kan jeg gå med til er en verdensstjerne. Men igen købt af Ranieri. Han er ikke blevet ødelagt af Mourinho. Men valgte af flytte pga. familien. Spiller i nuværende bedste klub i Italien. altså efter skandalen.
      Kezman ikke en en verdensstjerne. blev også hentet af Ranieri. Han var bare ikke god til Engelsk fodbold. Hvilket han viste da han kom til Madrid. spiller nu i Tyrkiet.
      Robben, var ikke en verdensstjerne. 19 årig talent hentet i PSV. Er siden blevet en verdensstjerne. Chelsea har lavet ham til det.
      Ballack, en verdensstjerne. Men som jeg skrev ovenover, er han en hold spiller. Hvilket er det Mourinho vil have.
      Shevchenko er en verdensstjerne, men først og fremmest en holdspiller.
      A. Cole. Vil jeg give dig ret i er en verdensstjerne. Ved endnu ikke om han er en holdspiller.
      Andre spiller som han har hentet er Carvalho, Ferreira, Del Horno, Essien, SWP, Drogba, Tiago, Diarra, Mikel, Kalou…. Verdensstjene da de blev hentet… Nej. Holdspillere… Ja.
      Men jeg synes han har vist meget. Folk snakker om Chelseas penge som den eneste o
      årgsag til at de har vundet ligaen 2 år i træk. Det er en fejl. Spørg Madrid og Inter hvad de har fået ud af at kunne købe alt.
      Mourinho, er gået ind og sat ny standard, for englesk fodbold. han har sat rekord for Flest Målmargian, Flest Cleansheet i træk. Flest Cleansheet i løbet af et år. Mindt mål nogen siden lukket ind. Flest point nogen sinde. længeste sejrsstime nogensinde.
      Det er nu op til Untid,Liverpool og Arsenal at kunne vise de kan følge med. Det kan de ikke. Du vil så argumenter med at Liverpool feks hentede 20 point mere sidste år end året før. Det viser kun hor ringe liverpool var da de vandt CL. De blev nr. 5 i England og mega langt fra vinderne.De er blevet bedere. Ja. Men ikke gode nok. De har heldivis en kanon manager i Tobby Benne. Han kan gøre meget for dem. United har en forældet Manager. Spillet har ændret sig de sidste 5 år. Alex F. er af den gamle skole. ikke god nok. Benitez, Mourinho, Capello, Rickjard og andre er af den nye skole, der har det ekstra til at vinde nu til dags.

Harboe
      Bruger

Man. United tager mestersakbet i år, uanset hvor meget jeg hader dem tror jeg det sker. De har taget utrolig stærkt, det eneste hold i toppen som ikke har smidt point væk. Deres største problem er central midtbane hvor de har haft store problemer siden Keane forlod dem. De har købt Carrick som har fået en skade, ikke nogen super start for ham, bliver han klar over holder sig fri af skader så vinder de.

Liverpool, igen sikke et hold. Der er super stjerner på det hold. Midtbanen er deres stærkeste punkt, Gerrard, Xabi Alonso, Pennant osv.
      Angrebet har også meget store stjerner. Crouch som har scoret 10 i hans 23 landskampe. Kuyt som var storspillende i Feynoord hvor han blev topscorer 3 år i træk. Bellamy har fundet sig til rette i Liverpool og er blomstret op.
      Forsvaret er også meget spændende med en super signing af Aurelio. Hvis Agger og Hyypia fortsætter deres sammenspil kan de måske tage mesterskadet fremfor United, nu må vi se.

3. pladsen bliver en kamp mellem Arsenal og Chelsea. Chelsea virker mere tomme i år end de andre år. Truppen er stærk og med mange stjerner, måske for mange. De år Morinho har været i klubben er der kommet stjerner på stjerner ind, på et eller andet tidspunkt må der komme en spillerflugt. Hvis de flopper i år kan det meget nemt ske. Tror der er stor chance for de flopper, da presset på dem er større end nogensinde set i engelsk fodbold.

Hvis Arsenal finder deres sande jeg frem vil de være stærke. De får snart Senderos tilbage og hans tilbagekomst vil styrke definsiven. Offensiv mangler kun lige det sidste, lige det sidste stykke over stregen. De har spillet godt i de første kamp, men heldet har ikke været på deres side. Stolper, gode målmænd og forsvarere har stået i vejen.

West Ham kan ikke udelukkes. Flot og meget stærk trup med en genfødt Lee Bowyer i spidsen. Han har virkelig spillet fremragende i de første kampe, hvis han holder temperamentet nede er det en stor sæson for ham. Teves og Cole er stærke spillere i angrebet, tror de vil bombe mange mål i år.
      Forsvaret er massivt, med en Andy Ferdinand som den absolute bedste. Spillede en god sæson sidste år og fortsætter han vil have være med til en af deres flotteste sæsoner i lang tid.

Maradona
      Bruger

Nu er jeg nødt til at protestere over denne ukritiske skamrosen af Liverpool og Chelsky. Begge har købt STORT ind de seneste to sæsoner, uden at have det helt store at vise for det.
      Mourinho har købt to engeske mesterskaber for godt 2 mia. flot. Benitez har vundet CL, men det var vist mere held end forstand, han har købt utroligt mange spillere og det eneste de har fået ud af det, er en bredere trup og en god keeper.
      Begge er de super dygtige managerer, men aldrig har jeg set nogen bruge så mange penge, så dårligt. For 2 mia. burde man, ud over at være altdominerende i alle turneringer, spille fortrydende offensiv fodbold. Abramovic forventede begge dele, men Mourinho har ikke leveret nogen af delene.
      Benitez er en glimrende taktikker, god til at sætte holdet op og fantastisk til at få det bedste ud af spillere. Men magen til liste af flopindkøb skal man lede længe efter.
      Prøv at sammenligne disse holds transferudgifter, med de bedste hold i Europa, sidste år: Juventus, Barcelona, Milan og Arsenal.

Hvordan kan du overhovedet tænke på at sige Liverpool har købt ind i blinde efter 2 runder !?!

Crouch er da begyndt at score masser af mål både for liverpool og for landsholdet, og sammen med Bellamy, Kuyt og Fowler som reserve der har scoret masser af mål for deres tidligere klubber er det da et pænt godt angreb, eller ?

På midten har både Pennant og Gonzalez gjort det godt i starten, sidstnævnte bliver nok mest reserve for Kewell, Zenden eller Aurelio…

Forsvaret har jo fungeret perfekt så der har det jo ikke været nødvendigt at opruste udover at gardere sig med en ung spiller i Paletta som jeg dog umiddelbart vurderer til at stå bag Agger i køen !

Reina (Dudek)
      Finnan – Carragher – Hyypia (Agger) – Riise (Aurelio)
      Pennant (Gerrard) – Gerrard (Sissoko) – Alonso – Aurelio (Kewell, Zenden, Gonzalez )
      Crouch – Bellamy (Kuyt, Fowler)

nej det er ikke chelsea eller barcelona, men man kan sejre på anden vis, så man i den der kamp mod milan forrige år:k

Chelsea vinder PL uden tvivl – Man Utd og Liverpool kommer tættere på denne sæson…

MIT BUD
      Man utd 1
      Aston villa 2
      West ham3
      Tottenham 4
      Liverpool 5
      Chelsea 6
      Porthmouth 7:k

tror ikk på arsenal de er et taber hold

Jeg synes da netop at Mourinho har noget at vise. At vinde mesterskabet i England for du til at lyde som en let ting. Bare man har penge. Det er da en kæmpe røver. Som jeg har skrevet længere oppe. Har han ikke bare vundet mesterskabet, men også sat helt nye retningslinier, for hvad det kræver at vinde mesterskabet.
      ingen tvivl om at Barca, Milan og andet har købt ind for mindre. Men husk på, hver gang Chelsea vil have en spiller. Skal de også betale dobbelt værdi af spilleren.
      Når vi kommer til selve fodbolden. Så spiller Chelsea noget ganske flot fodbold. Tror du Barcelona ville spille drømmebold, i minus 3 grade, nytårsaften, i snevejr i Newcastle???? Næppe.
      Barcelona har fordel af mentaliteten i Spanien når de spiller. I Spanien stopper mn med at angribe, når man mister bolden. I England sidder spilleren i ryggen af dig meget hurtigere og giver dig dårlige betingelser. Det tekniske spil er i højsæde i Spanien. Ronaldinho ville aldrig unne spille den type bold han gør, hvis han spillede mod Blackburn, Birmingham eller Southampton… Tror du Robbie Savage ville lade ham stå og jonglere i en kamp?
      Hvad Mourinho har udrettet er fantastisk. 2 mesterskaber og en Cup sejr på 2 år. Er mget godt. Penge eller ej.
      Angående Benitez. Han har også brugt mange penge. Og der har virkelig været mange flops. Men sådan er det altid. Men tilgengæld er der også spillere som Alonso, Sisoko, Crouch, Reina som har været super køb.
      Managere som Wenger har også lavet flops, Jeg kan bare nævne £10 millioner for Jeffers, £17 millioner Reyes, £14 millioner Wiltord, £7 millioner Cygan… Og mange flere.
      Den Nordlige abe Ferguson, har hentet Forlan, Veron, Djemba-Djemba, Kleberson, Saha og mange flere

@ markus

seriøst ? eller hvad sker der…..

RasmusT
      Bruger

Til debatten om gode trænere, må jeg sige at hvad Benitez har gjort ved Liverpool efter min mening er fantastisk.. Samtidig beundre jeg ham for spanske indkøb som Alonso,Reina og Luiz Garcia.. Kanon at komme til England som spansk træner, købe spansk og få succes:k

Ja det er blevet til titler hver sæson for Benitez så helt galt kan han da ikke ha ageret på markedet !! at man kan vinde CL med spillere som Smicer, Dudek og Baros vidner om taktisk genialitet

Maradona
      Bruger

Ja, med alle de penge forventer jeg at Chelsky spiller flot bold også i nord om vinteren. Men der er ikke noget galt i at fedte en sejr eller to hjem, i svære omgivelser eller mod svære modstandere. Men at lægge sin taktik ud fra et defensivt og kedeligt udgangspunkt, er en forbrydelse, når man har Von Ands pengetank i ryggen.

Mht. til Benitez, så finder selv en blind høne korn. Reina, Alonso og til dels Sissoko, men derudover er det andenrangsspiller på andenrangsspiller, jeg nævner i flæng, Zenden, Kewell, Pennant, Bellamy, Crouch, Krohnkamp osv osv.

Zapper
      Bruger

Når vi kommer til selve fodbolden. Så spiller Chelsea noget ganske flot fodbold. Tror du Barcelona ville spille drømmebold, i minus 3 grade, nytårsaften, i snevejr i Newcastle???? Næppe.

Jeg vil nu sige at Chelsea er røv kedlige at se på!!! Du siger at United's spillestil er forældet???? Det er nu forkert! Da de slog Fulham 5-1 sagde Chris Coleman, at når united spiller sådan, er der ingen i England som kan slå dem!!! Hvis United bliver stabile i år vinder de også mesterskabet! Desuden mener jeg absolut ikke at Ballack er en holdspiller! Han passer desuden ikke ind i den engelske stil. Han er alt for langsom, både spillemæssigt, men også hurtighedsmæssigt!!!

hmm, de fleste af dem du nævner er stamspillere på deres respektive landshold med undtagelse af Pennant der stadigvæk kan betegnes som et talent ! Zenden er jeg enig i ikke holder ret meget mere, og han er også færdig for Holland, men lad da lige spillere som Pennant, Gonzalez, Bellamy og Kuyt få et par måneder inden vi vurderer dem…

Benitez kunne måske ha valgt at bruge alle hans penge på Joaquin, Zambrotta eller Trezeguet, men tror han har købt fornuftigt ind hans budget taget i betragtning

Maradona
      Bruger

Jeg mener ikke at han har købt fornuftigt ind, specielt ikke i forholdt til budgettet. Han har købt ind til breden, uden overhovedet at styrke start-elleveren.

Harboe
      Bruger

En spiller som Aurelio har han fået på fritransfer. Det samme med andre.
      Han har langt fra brugt ligeså mange penge som Chelsea, men fået ligeså meget ud af det. Chelsea har købt så mange til angrebet at mindst en stjernespiller vil være ude af truppen hver kamp.
      Det samme med midtbanen (dog ikke helt så mange denne sommer) hvor mange gode spilleres karriere er gået i stå fordi de ikke har fået spilletid. I liverpool har Benitez stjerner på holdet med meget gode back ups.

Maradona
      Bruger

Det kan godt være at Benitez har købt billigere ind end Chelsky og har fået en bredere trup ud af det. Det gør det bare ikke godt, det svarer til at en uni studerende glæder sig over at han/hun staver bedre end en tilfældig femte-klasses elev. Det kan godt ske at han/hun er bedre, men det gør ikke personen dygtig.

Liverpool har jo tydeligvis en stor pose penge gravet ned under anfield, så mener jeg at det er uambitiøst at købe 6-8 middelklassespillere, i stedet for 1 eller 2 store stjerne. Men det kan jo selvfølgelig være, at de store stjerne ikke er interesseret i at komme til Liverpool og så må man jo nøjes.

meng
      Bruger

Chelsea vinder igen. Det hold har bare klasse! Det kan godt være at feinschmeckere rynker på næsen over, at de ikke spiller drømmebold med hæl og tå 90 minutter hver gang, og vinder relativt få storsejre. Til gengæld kan Chelsea vinde på mange måder, fordi de har et stærkt kollektiv med individualister, og de kan fighte sig til sejr, eller vinde gennem flotte enkeltaktioner – og sådan et hold er ikke rart at have med at gøre.

Barca vandt CL sidste sæson, men det var sgu' også en omgang dræbende kedelig defensiv-bold, og sådan skal det nok være. Hvis vi smed nogle af de spanske skodhold ind i PL, og samtidig hævede temperaturen en flok grader, kunne vi nok også se Chelsea m.fl. brilliere med drømmebold, i kampe, der var afgjort på forhånd.

Mht. om Benitez har købt godt ind, så er det nok lidt tidligt at vurdere. Det er meget muligt, at de navne Liverpool har hentet til klubben, ikke harmonerer med hummeren og den gode rødvin, men man må i det mindste lade tvivlen komme dem til gode. Der har været en del flop og spillere med mindre succes i Liverpool, men de har heller ikke muligheden for at hente samme klasse af spillere som Barca og Real, og/eller for at betale samme løn som de klubber + Chelsea. Ergo må man satse mere med sine indkøb, og det giver flere fusere.

Mht. slutstillingen i år, så jeg er bange for, at Liverpool må nøjes med en 3. eller 4. plads, Chelsea løber med skabet, og United og/eller Arsenal følger dem til dørs, eller så tæt på, man kan komme.

zcml
      Bruger

@ Maradona

Da Liverpool vandt CL var det ikke held!
      Det var ligesom med de græske europa mestre, ikke fordi de var det bedste hold, men det der spillede dygtigst (kan man sige sådan[think])

Maradona
      Bruger

Jeg skrev ikke, at det var rent held at de vandt. Jeg skrev "at det var mere held, end forstand.", hvilket i dette tilfælde nok skulle have heddet dygtighed i stedet for forstand, men sådan er ordsproget nu engang ikke.
      Der er altid held med i spillet, når man vinder en stor turnering, nogle gange mere end andre. Barca var mere dygtige, end de var heldige, da de vandt CL, mens Liverpool var heldigere end de var dygtige.

Held spiller ind i alle fodboldkampe, i større eller mindre grad. Det med at man kun vinder fordi man spiller "rigtigst" eller "dygtigst" er noget snak, det holder ikke en meter.

I snakken om premier league kan jeg kun være tilhænger af at mourinho har gjort sit job godt, men havde han ikke havde det til gengæld også været katastrofalt.

Stadig skal man huske på at Premier League er en af de bedste ligaer i verden, efter min mening den aller bedste!

Jeg tror på United i år, hvis ikke de kan klare skansen i år vil der gå mange år, og det er vel reelt kun Utd og Liverpool der kan stå distancen i år i kampen om guldet, skarpest virker Djævlene.
      Men som jeg siger tror jeg at det er i år de skal gør det. En sagde tidligere i debatten at Liverpool og Man Utd kom tættere på, men den skumfidus tror jeg ikke holder en meter, for de har ganske enkelt ikke midlerne, så tror kun de kommere længere væk fra en chance ved ikke at udnytte den de har i hænderne og slå til.

Men som sagt, så tror jeg på United i år. Man kan ikke sætte alt på deres flotte start, men vil alligevel sige den giver en del på min vægtskål. Men ydermere synes jeg at de har fået ryddet rigtig godt op på deres hold, og mener de har et bedre hold end de har haft de seneste par sæsoner.
      Alt det kulmineret synes jeg også at kan mærke at stemningen er blevet bedre og tror ikke man har set dem spille så godt, som de gør nu, siden 99.

Chelsea skal nok være blandt de bedste men tror og håber, for engelsk fodbold, at United tager de gyldne point der gør forskellen.
      Jeg tror de to hold vil ligge uhyrligt tæt denne sæson, og chelsea skal nok komme op igen efter en mere eller mindre skuffet sæsonstart, især efter nederlaget til middlesbrough. Tror det farlige for dem bliver virakken omkring klubben som f.eks Gallas-konflikten, men også alt det sædvanlige som nødvendigvis vil sætte sig om en klub som netop Chelsea. Tror spillerne vil tage meget af det til sig, mere eller mindre ubevidst.
      Til sidst tror jeg heller ik de kan stå distancen som de skal leve op til. En fejler ved jeg ikke om man kan kalde det, men en 2.plads til dem er mit bud.

Liverpool har lavet fornuftige indkøb, som mange så rigtigt påpeger, og jeg ser dem som en trussel over hele banen, ikke helt nok til at sikre sig guld eller sølv, men en top3 er også flot. Med deres holdsammensætning burde det ikke kunne gå helt galt, men de har jo allerede tiltet en gang, tæt på 2 gange, i denne sæson mod mindre klubber. Hvis de holder hovedet oppe får de 3. pladsen.

Portsmouth har fået en rigmand til og der er sket en masse ændringer som også har gjort at de har sikret sig en masse point i sæsonstarten. De har fået nogle store navne til, og de kan helt sikkert kæmpe med i toppen. De har overrasket alt og alle indtil videre og fortsætter stimen og slutter som nummer 4.

West Ham er det sidste tophold jeg vil komme ind omkring. De har samlet sig et stærkt hold, og i særdeleshed en stærk offensiv. De kommer helt sikkert med i top 6 og med god vind slutter de som nummer 5.

Tror Arsenal bliver det store flop i år. Dog ikke værrere end at de vil slutte som efterfølgere til toppen som nummer 6,7 eller maksimalt 8er.
      Arsenal har allerede fra start floppet for vildt og det er måske nemt at sige nu at de flopper, når de kun har 1point. Men jeg ser ikke længere henry, på trods af hans uendelige talent, som enemand kan afgøre kampe, som jeg tidligere synes han har gjort for arsenal. At han heller ikke er ligeså skarp som tidligere er en anden sag, men tror meget det har noget at gøre med holdet omkring ham. De har mistet en styrmand i Sol Campell til et hold som de nu kan betragte som konkurrenter (portsmouth). Om de kommer meget længere end nummer 6 ville komme bag på mig.

Udenfor min top 6 vil være Tottenham, Bolton, Aston Ville og Charlton

meng
      Bruger

Liverpool havde nok brug for mere held til at vinde CL, end Barca havde. Men Liverpool var også helt tydeligt det hold, der investerede mest i kampene det år, og således vandt de også på viljen.

I øvrigt så jeg lige en kommentar om, at Hammers burde have vundet FA-cuppen. come on! West Hams mål var målmandsdrop og forsvarskoks samt et indlæg, der blev ramt så skævt, at det gik i mål (hvis ikke det også var målmanddroppet – jeg er ikke helt sikker). LFC spillede sig derimod til deres mål, og blev endda frataget et regulært mål pga. en dommerfejl. At det blev så febrilsk (og MAGISK!) som det gjorde, var et udslag af ovennævte faktorer, og svært at undgå.

Maradona
      Bruger

Nu er det vist på tide med en update, en halv sæson er snart spillet og det er tid til “ohvad sagde jeg”, “ohvad skete der” og “ohvad sker der i anden havldel”.
      Alle tre tråde vil blive “ogenoptaget”, i håbet om livlig diskussion i de lange og kolde vintermåneder.
      Det er hermed tid til at dømme og bedømme.

Jeg vil starte med min “oforudsigelser” og den nuværende stilling.

1. Chelsky———-Man Utd
      2. Arsenal———-Chelsky
      3. Man Utd———Arsenal
      4. Liverpool——–Liverpool
      5. Newcastle “” 12
      6. Tottenham “” 9
      7. West Ham “” 18

De fire øverste er som forventet og mesterskabskampen ligner mere og mere en kamp ml. Man U og Chelsky, mens Arsenal og Liverpool må “onøjes” med at slås om 3. – 4.

– Chelsky, har været svagere end de plejer. Det er tydeligt at den helt store focus ligger på CL, hvor de også har gjort det godt. Ukraineren har været en skuffelse og allerede efter 4 måneder var der rygter om hans tilbagevenden til Milan. Det “onye” hold har som forventet ikke været urørlige og mon ikke det skyldes manglende sammenspil. Det ligner en alt eller intet sæson, intet er afgjort i PL og i CL er alt åbent i “oknock-out” fasen. Det kan dog også sagtens blive en hverken eller sæson og i dette tilfælde er det Mourinho eller Abramovich. Der har floreret rygter om et forestående Roman-exit, men hvis han bliver, uden trofæer, er det et sikkert farvel til José og goddag til Guus.
      – Arsenal, spiller som forventet, alt eller intet. Når det kører kan de slå alle og når det ikke kører spiller de som en sæk kartofler. Deres bundniveau er alt for lavt til at kæmpe med om mesterskabet og for meget afhænger af Henry. Til gengæld har de et super talentfuldt hold og står med rigtigt gode muligheder om et par år. Burde måske være tættere på toppen, men har haft en svær CL pulje.
      – Man Utd, har netop holdt sig skadesfri på nøglepositionerne og med en Saha i Fulhamform og en Ronaldo der burde have fået Zidanes nominering til Verdens Bedste ligner de, sammen med Chelsky, en klar farvorit til mesterskabet. Ligger måske lidt bedre til, end de er berrettiget til, efter end walk-over CL pulje.
      – Liverpool, har spillet som de sidste mange år, jævn fysisk fodbold og ender som de sidste år på en 3., 4. eller 5. plads. Det er tydeligt at der mangler en superstjerne i offensiven til at trække dem ud af middelmådigheden, en kreativ midtbane elller en angriber er meget tiltrængt. Har, som Man U, kunnet koncentrere sig 100% om PL grundet en ultra nem CL pulje.
      – Newcaslte, skuffende, er vel det eneste ord der beskriver det. Et mix af skader og et katastrofe-forsvar , gør jeg ved ikke mange hundrede mio kr. igen kun fører til en plads i den tunge ende.
      – Tottenham, som så mange andre hold før dem, er de faldet lidt, oven på den flotte sæson sidste år. De lider meget under savnet af Carrick, lur mig om ikke der kommer en ny central midt til januar eller til sommer. De ender nok som nr. 5 eller 6.
      – West Ham, KATASTROFE, der var vel ingen der havde forudset denne nedtur. Man var jo klar over risikoen for overpræstationsfælden, men at det skulle gå så galt er jo en gåde. Jeg tror at alt blev lagt an på Teves og Mascherano og da de ikke var klar til at bære holdet, havde man ingen plan B.

RasmusT
      Bruger

Der må jeg trække mine tidligere udtalelser tilbage, omkring Westham som seriøse titel udfordrer, de er da skandaløs ringe, og hverken Mascherano eller Tevez har vist noget som helst..

Jeg tror Man Utd tager den i år.. kan ikke helt se hvor Chelsea skulle kunne slå United..
      Chelsea virker sikrer på 2.pladsen, meen Gerrard er kommet igang og med bl.a. ham i topform kan Liverpool overraske og få et fantastisk forår og tage sølvet..
      Chelsea er dog klasser bedre end Liverpool, men jeg vælger at vente med at afskrive Liverpool..

I øvrigt har Everton et kanont hold i år.. synd de er hægtet af..

Bolton på 5. pladsen, med en genfødt Anelka, kan blive hvad Tottenham var sidste år, og med lidt held ser vi Bolton i Cl næste år..

zcml
      Bruger

En lille korrektion: Liverpool ligger på 3. pladsen og Arsenal på 4. men ellers enig i det du skriver.

De(Liverpool) har IMO et rigtigt godt og stærkt hold, men mangler lige det sidste for at ende helt i toppen. En top top angriber eller tilsvarende kreatør på midtbanen kan måske være nok, men en af hver ville være fedt!

Hvis de bliver lidt skarpere på udebane end de har været i efteråret, så tror jeg de også slutter på 3. pladsen. Hullet op til Man Utd. og Chelsea er lidt for stort, og de virker skarpere end forfølgerne, så 1. og 2. pladsen skal afgøres mellem dem (desværre:().

Avanti
      Bruger

jeg hader West Ham og Arsenal (mest West Ham) så jeg tror yop 5 kommer til at se således ud

1: Chelsea (igen)

2: Man U

3: Liverpool

4: Porthmouth (eller hvordan det nu staves)

5: Arsenal

[think]

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.